Hier valt voor TS nog wat winst te boeken.quote:Op dinsdag 14 september 2021 23:22 schreef faf het volgende:
Schade 150 euro per jaar
Boete 400 per jaar
wassen 15 per maand
Dat is afhankelijk van locatie, niet de schuld van je auto.quote:Op dinsdag 14 september 2021 23:22 schreef faf het volgende:
Ik heb nu net minder dan een jaar m'n eerste auto.. Mitsubishi space star uit 2013 A segment en snap er niets van hoe hoog de kosten zijn.
Parkeervergunning 288 per jaar
Netjes.quote:Wegenbelasting 20 per maand
All-risk ofzo?quote:Verzekering 70 per maand
Minder rijden, rustiger rijden.quote:Benzine 150 per maand
Kan, auto's kosten geld.quote:Onderhoud 600 per jaar
Rustiger rijden, beter opletten.quote:Schade 150 euro per jaar
Boete 400 per jaar
Dat doe ik maar 3x per jaar ofzoquote:wassen 15 per maand
Vrij zeker.quote:Als ik dit lijstje kijk, dan lijkt het wel bijna de duurtste hobby om te hebben...
Hiervoor had ik een NS abbo van 35 eu per maand onbeperkt voor de weekenden, deed bijna alles op de fiets en met aanvullend OV 100 per maand kwijt zo totaal.
Standaard denk ik al oef.. 250 directe kosten voor zo'n simpel wagentje... en dan als een boete of parkeer of onderhoudsbon komt is het een keiharde hap.
Is dit nu realistisch of is een oude afgetrapte BMW nog veel duurder?
Dit ja. Verder is 70/maand aan verzekering waarschijnlijk ook all-risk met geen of nauwelijks schadevrije jaren. Dat gaat snel omlaag. En parkeervergunning heb je ook niet overal nodig.quote:Op dinsdag 14 september 2021 23:33 schreef Lone_Gunman het volgende:
Als je verwacht dat je elk jaar minstens ¤400 aan boetes rijdt en minstens ¤150 aan schade hebt is het idd een dure hobby
quote:Op dinsdag 14 september 2021 23:22 schreef faf het volgende:
Schade 150 euro per jaar
Boete 400 per jaar
TS zal er toch wat voor neergeteld hebben lijkt mij dus dan moet je in principe gewoon de afschrijving meenemen in wat het rijden je kost? Het zal allicht een stuk minder zijn da bij een nieuwe auto.quote:
Ja, wat is het andersquote:Op woensdag 15 september 2021 08:46 schreef junkiesietze het volgende:
Mitsubishi space star uit 2013 A segment
Ooit werd de naam Space star gebruikt voor een grote auto. Tegenwoordig is het een truttenschuddertje. Volgens mij wel B-segment, maar nog steeds een truttenschuddertje.quote:Op woensdag 15 september 2021 08:46 schreef junkiesietze het volgende:
Mitsubishi space star uit 2013 A segment
quote:Op woensdag 15 september 2021 20:13 schreef Mano_ het volgende:
een prachtige koets en luxe interieur
Bite mequote:
Dat is wel erg weinig.quote:
Dat soort cijfers kan je niet vergelijken zonder het aantal kilometers per jaar te weten.quote:
Ik rij momenteel niet meer dan 600km per maand ivm een of ander virusquote:
Dit gebeurd wel vaker hier. Ofwel men maakt een troll topic aan of uit verveling en kijkt er dan niet meer naar om.quote:Op maandag 20 september 2021 23:02 schreef 111210 het volgende:
Wel mooi dat ts allemaal vragen heeft op fok, en vervolgens nooit reageert op advies wat hij krijgt.
Lekker ondankbaar
LPG brrrr krijg ik kippenvel van.quote:Op dinsdag 21 september 2021 01:52 schreef Steven_Stil het volgende:
Ach een dikke Mercedes op LPG uit 1981 kost niet zo veel
Voor dat bedrag rij ik al 2 wagen een heel jaar iddquote:Op dinsdag 14 september 2021 23:33 schreef Lone_Gunman het volgende:
Als je verwacht dat je elk jaar minstens ¤400 aan boetes rijdt en minstens ¤150 aan schade hebt is het idd een dure hobby
België? Nl welquote:Op maandag 27 september 2021 19:18 schreef capuchon_jongen het volgende:
[..]
LPG brrrr krijg ik kippenvel van.
Je mag niet in parkeergarage enzo.
In Nederland? Mag gewoon in de meeste parkeergarages hoor, dus onzin. LPG is een zeer betaalbaar alternatief. Het heeft zeker ook nadelen, maar met de huidige brandstofprijzen neem je dat zeker voor lief. Grootste nadeel vind ik de geringe actieradius. In mijn geval dan, ligt ook aan je verbruik en hoe groot de tank is.quote:Op maandag 27 september 2021 19:18 schreef capuchon_jongen het volgende:
[..]
LPG brrrr krijg ik kippenvel van.
Je mag niet in parkeergarage enzo.
Ligt idd aan je tank heb grotere geplaatst haal makkelijk 450km.quote:Op maandag 27 september 2021 21:28 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
In Nederland? Mag gewoon in de meeste parkeergarages hoor, dus onzin. LPG is een zeer betaalbaar alternatief. Het heeft zeker ook nadelen, maar met de huidige brandstofprijzen neem je dat zeker voor lief. Grootste nadeel vind ik de geringe actieradius. In mijn geval dan, ligt ook aan je verbruik en hoe groot de tank is.
Ik wilde m’n achterbak in takt houden dus heb de tank op de plek van het reservewiel. Geloof 52 liter netto. Maar met een 4.0 V8 ben je daar zo doorheen. Gelukkig tank je dan weer goedkoop Buitenland inderdaad soms ook nadelen. In Zwitserland zijn er ook maar weinig. In Italië mag je het niet zelf tanken dus als zij in de middag gesloten zijn kun je ook niks.quote:Op maandag 27 september 2021 22:34 schreef T42 het volgende:
[..]
Ligt idd aan je tank heb grotere geplaatst haal makkelijk 450km.
Nadeel wat ik ondervind door kleine motor dan vorige (rij al 20 jaar lpg) minder vermogen bij aanhanger gebruik. En bijv Oostenrijk kun je slecht tanken maar 17 pompen.
Verder altijd meer voordelen dan nadelen. Heb g2 en g3 gereden
vorige was de functie station niet echt bruikbaar door de tank nu heb ik onderbouw/reservewielbakquote:Op dinsdag 28 september 2021 07:08 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Ik wilde m’n achterbak in takt houden dus heb de tank op de plek van het reservewiel. Geloof 52 liter netto. Maar met een 4.0 V8 ben je daar zo doorheen. Gelukkig tank je dan weer goedkoop Buitenland inderdaad soms ook nadelen. In Zwitserland zijn er ook maar weinig. In Italië mag je het niet zelf tanken dus als zij in de middag gesloten zijn kun je ook niks.
Hoezo, weinig tot geen onderhoud? Die benzinemotor hoeft geen nieuwe filters en verse olie?quote:Op dinsdag 5 oktober 2021 16:36 schreef Poepz0r het volgende:
Audi E-Tron A3 hier (not so hidden brag genot)
Wegenbelasting: 400 euro per jaar (zit subsidie op, normaliter VEEL duurder). Auto weegt namelijk een vermogen door de aanwezigheid van een benzine en electromotor.
Verzekering: 1200 euro per jaar (allrisk)
Benzine: 100 euro per maand (ongeveer)
Jaarlijkse kosten: 50 euro ofzo (APK, wagen komt uit 2016 dus weinig tot geen onderhoud).
Kosten per maand: 150 euro afgerond.
Dat is elk jaar? Olie kost 10-20 euro max? Een E-Tron is een auto die vele malen minder onkosten heeft dan een wagen van 20 jaar oud hequote:Op dinsdag 5 oktober 2021 21:04 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Hoezo, weinig tot geen onderhoud? Die benzinemotor hoeft geen nieuwe filters en verse olie?
Ja mooi niet dus. Zoals ik eerder postte kost mijn 23 jaar oude bak me ongeveer 200 in de maand. Dat is de ‘dure’, de ander kost grofweg 100 euro in de maand, 150 inclusief brandstof.quote:Op dinsdag 5 oktober 2021 21:24 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Dat is elk jaar? Olie kost 10-20 euro max? Een E-Tron is een auto die vele malen minder onkosten heeft dan een wagen van 20 jaar oud he
10-20 euro (en dan eerder richting de 20) PER LITER ja. Zal een liter of 4-5 in gaan. Dan nog een oliefilter natuurlijk en er moet ook nog iemand de olie voor je wisselen, dat doet ie niet gratis voor je.quote:Op dinsdag 5 oktober 2021 21:24 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Dat is elk jaar? Olie kost 10-20 euro max? Een E-Tron is een auto die vele malen minder onkosten heeft dan een wagen van 20 jaar oud he
Op grijs kenteken dan zeker?quote:Op maandag 27 september 2021 19:15 schreef capuchon_jongen het volgende:
Ik ga eens dezelfde vergelijking maken. Ik heb een Renault Kangoo uit 2014
Parkeervergunning: ¤0 per maand
Diesel: ¤70 per maand
Wegenbelasting: 249 euro per jaar of omgerekend 20,75 per maand
Je benzine en verzekering zijn al ¤ 200 per maand, en dan de MRB nog... ik weet niet hoe jij afgerond op 150 per maand komt als je het onderhoud ook nog eens bagatelliseert tot een paar tientjes per jaar, maar ik mag toch hopen dat je het normale onderhoudschema aanhoudt, dus gewoon kleine beurt en grote beurt wanneer nodig.quote:Op dinsdag 5 oktober 2021 16:36 schreef Poepz0r het volgende:
Audi E-Tron A3 hier (not so hidden brag genot)
Wegenbelasting: 400 euro per jaar (zit subsidie op, normaliter VEEL duurder). Auto weegt namelijk een vermogen door de aanwezigheid van een benzine en electromotor.
Verzekering: 1200 euro per jaar (allrisk)
Benzine: 100 euro per maand (ongeveer)
Jaarlijkse kosten: 50 euro ofzo (APK, wagen komt uit 2016 dus weinig tot geen onderhoud).
Kosten per maand: 150 euro afgerond.
Ik woon in Belgiëquote:Op woensdag 6 oktober 2021 08:46 schreef Leandra het volgende:
[..]
Op grijs kenteken dan zeker?
Want als particulier ben je al minstens 113 per maand kwijt aan een Kangoo op diesel.
Maar goed, los daarvan: ja, auto rijden is duur, en zolang je niet exact bijhoudt wat je aan de auto uitgeeft schat je het altijd te laag in.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |