abonnement Unibet Coolblue
pi_201357566
Het regelen van een coronapas is nog te moeilijk voor mensen die niet goed met een computer, printer of smartphone overweg kunnen. Dat zeggen zorgkenniscentrum Pharos en ouderenbond ANBO in gesprek met NU.nl. Daardoor dreigen miljoenen mensen niet goed mee te kunnen doen in de maatschappij waarin de coronapas naar verwachting per 25 september een belangrijke rol speelt.

Wie vanaf 25 september bijvoorbeeld in een café een kopje koffie wil drinken of naar een restaurant wil, moet een coronabewijs laten zien. Dat zal het kabinet naar verwachting bekendmaken op de persconferentie die om 19.00 uur begint.

De overheid zet flink in op de digitale wijze om de coronapas te bemachtigen: de CoronaCheck-website en -app. Maar ouderen, laaggeletterden, mensen met een beperking en migranten krijgen te weinig ondersteuning bij het regelen van het papieren alternatief, vinden Pharos en de ANBO.

"We zijn voorstander van digitalisering en zien ook dat veel ouderen er dankbaar gebruik van maken", zegt ANBO-woordvoerder Renate Evers. "Toch is er een groep ouderen die geen smartphone, computer of printer bezit of niet digitaal vaardig is."

Naast ouderen geldt dit risico ook voor onder anderen laaggeletterden, migranten en mensen met een beperking, merkt het expertisecentrum gezondheidsverschillen Pharos op. Deze organisatie maakt zich hard voor inclusiviteit in de zorg. De groep is groot: Nederland telt alleen al 2,5 miljoen laaggeletterden.

Met de coronapas kun je aantonen dat je...
... volledig gevaccineerd bent. De pas is twee weken na de tweede AstraZeneca-, Pfizer- of Moderna-prik geldig. Of vier weken na één dosis van het Janssen-vaccin.
... corona hebt doorgemaakt en hersteld bent. Je kunt elf dagen na de besmetting een herstelbewijs krijgen. Deze coronapas is een half jaar geldig.
... recent negatief getest bent (je hebt geen corona). De pas is dan 24 uur geldig.
Coronapas op papier aanvragen kan moeilijk zijn
Ouderen beschikken niet altijd over een DigiD of kunnen daar niet zelfstandig mee overweg, zegt de ANBO. Deze digitale identificatie bij de overheid is nodig om een papieren versie van de coronapas te krijgen.

Pharos herkent de situatie. De digitale route om een papieren pas aan te vragen, is bovendien complex, zegt woordvoerder Jeantine Reiger. "Mensen die er moeite mee hebben, moeten van een website naar DigiD naar e-mail. Het is van platform naar platform en dat is vaak te moeilijk."

Een alternatief is bellen met de CoronaCheck-helpdesk (0800-14 21) om het papieren bewijs thuis opgestuurd te krijgen. Maar de ANBO hoort dat medewerkers van de helpdesk de methode niet kennen of dat ouderen door drukte op de lijnen niemand te spreken krijgen, zegt woordvoerder Evers.

"Het is een vaak vergeten groep van met name 75-plussers die hiervan de dupe is. Het is bezwaarlijk als honderdduizenden ouderen hierdoor straks niet naar een café kunnen."

"Het risico is dat mensen het op een gegeven moment opgeven als het niet lukt", zegt Pharos-woordvoerder Reiger. "Die mensen doen dan niet meer mee. Die kwestie is echt nog niet opgelost."

Het ministerie van Volksgezondheid wilde dinsdagmiddag tegenover NU.nl niet reageren op de zorgen van Pharos en de ANBO.

https://www.nu.nl/tech/61(...)-te-moeilijk-is.html

Ze doen niet meer mee. :wtf:
  Jaap van Dissel-award 2022 dinsdag 14 september 2021 @ 19:13:53 #2
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_201357621
Ik heb mijn oudere buurman gisteren even geholpen met zijn corona app. Kleine moeite, groot plezier.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_201357741
Kan de ANBO ook eens echt iets vóór de leden betekenen door op veel plekken met vrijwilligers de papieren uit te printen.

Of wacht nee, vooral mekkeren.
Whatever...
  Mooiste FOK!fotoboek van de vrouwen 2022 dinsdag 14 september 2021 @ 19:47:42 #4
165264 Puzzie
C'est La Fucking Vie
pi_201358429
quote:
16s.gif Op dinsdag 14 september 2021 19:13 schreef Starhopper het volgende:
Ik heb mijn oudere buurman gisteren even geholpen met zijn corona app. Kleine moeite, groot plezier.
Nog steeds niet uit kunnen gaan , of lekker dansen op een feestje ;(
Waardeloos dit.
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_201358677
Er is ook mensen die graag anoniem willen registeren. Dat is niet mogelijk met deze app..
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
  dinsdag 14 september 2021 @ 20:14:03 #6
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_201358968
Je krijgt toch na inenting zo'n papieren bewijs mee?
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_201358975
Fraude met hulp bij bejaarden in 3,2,1…
pi_201359057
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 20:14 schreef Harvest89 het volgende:
Je krijgt toch na inenting zo'n papieren bewijs mee?
Daar kun je niks mee.
pi_201359069
quote:
16s.gif Op dinsdag 14 september 2021 19:13 schreef Starhopper het volgende:
Ik heb mijn oudere buurman gisteren even geholpen met zijn corona app. Kleine moeite, groot plezier.
En nu ga je zijn rekening leegtrekken?
  dinsdag 14 september 2021 @ 20:19:19 #10
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_201359076
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 20:14 schreef Harvest89 het volgende:
Je krijgt toch na inenting zo'n papieren bewijs mee?
Je krijgt een registratiekaart mee waar het volgende op staat:

quote:
Let op: uw registratiekaart is geen officieel bewijs van vaccinatie, maar een bevestiging van uw vaccinatie. U kunt het niet als juridisch document gebruiken of er enige rechten aan ontlenen, zoals reizen of toelating tot locaties of evenementen.
Ook het internationaal erkende gele boekje wat je kon laten stempelen is blijkbaar geen geldig vaccinatiebewijs in Nederland. :')
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_201359086
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 20:14 schreef Harvest89 het volgende:
Je krijgt toch na inenting zo'n papieren bewijs mee?
Dat is geen bewijs.
  dinsdag 14 september 2021 @ 20:22:09 #12
496301 airconditioning
VVD/GL met bovenmodaal inkomen
pi_201359127
Nu is mijn probleem nog niet opgelost nu moet ik die antivaxxers nog steeds tegenkomen in supermarkten en dergelijke :r
Pro: Woke, LGBTQQIP2SAA++, BLM, vaccinatieplicht, K. Harris, Vegan, immigratie, milleumaatregelen, (bio)diversiteit en Antifa
Anti: Wappiementaliteit, mileuvervuiling, racisme, antisemitisme, fvd/trumpisme, boeren en populisme.
pi_201359129
Ik heb mijn ouders ermee geholpen, mijn moeder op haar mobiel de app en m’n vader een papieren versie. Zonder hulp waren ze er niet uitgekomen.
pi_201359238
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 september 2021 20:19 schreef MichaelScott het volgende:

[..]
Je krijgt een registratiekaart mee waar het volgende op staat:
[..]
Ook het internationaal erkende gele boekje wat je kon laten stempelen is blijkbaar geen geldig vaccinatiebewijs in Nederland. :')
Gele boekje heeft geen waarde zonder bijbehorende persoonsverificatie, dan is een QR-code scannen toch een stuk efficiënter.
Bovendien mogen ze niet vragen om een vaccinatiebewijs, aan die QR-code is niet te zien op basis waarvan je het groene vinkje krijgt (vaccinatie / corona gehad / negatieve test).
  dinsdag 14 september 2021 @ 20:31:09 #15
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_201359267
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 september 2021 20:19 schreef Tourniquet het volgende:

[..]
Dat is geen bewijs.
Lol. Mijn vader denkt ook dat dat zo is.
Ik zal morgenavond ffe bij hem langsgaan om die app op zijn tel te zetten.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_201359405
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 20:31 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Lol. Mijn vader denkt ook dat dat zo is.
Ik zal morgenavond ffe bij hem langsgaan om die app op zijn tel te zetten.
Is hij al vroeg ingeënt? Want op de brief die mijn vader bij de GGD had meegekregen staat die zin van “Let op, dit is geen vaccinatiebewijs” helemaal niet, dat is er blijkbaar pas later bij gezet.
  dinsdag 14 september 2021 @ 20:38:48 #17
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_201359410
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 20:29 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]
Gele boekje heeft geen waarde zonder bijbehorende persoonsverificatie, dan is een QR-code scannen toch een stuk efficiënter.
Bovendien mogen ze niet vragen om een vaccinatiebewijs, aan die QR-code is niet te zien op basis waarvan je het groene vinkje krijgt (vaccinatie / corona gehad / negatieve test).
De QR-code ook niet, daar staan hooguit de eerste letters van voornaam/achternaam en geboortedag/maand bij.

Edit: Het staat zelfs op de site:

quote:
3. Toon je QR-code
Laat je identiteitsbewijs en je QR-code controleren voor toegang tot een bepaalde plek. En als je op reis gaat.
https://coronacheck.nl/nl/
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_201359480
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 20:22 schreef airconditioning het volgende:
Nu is mijn probleem nog niet opgelost nu moet ik die antivaxxers nog steeds tegenkomen in supermarkten en dergelijke :r
Die lopen er toch altijd al?
  dinsdag 14 september 2021 @ 20:46:04 #19
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_201359545
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 september 2021 20:38 schreef Tourniquet het volgende:

[..]
Is hij al vroeg ingeënt? Want op de brief die mijn vader bij de GGD had meegekregen staat die zin van “Let op, dit is geen vaccinatiebewijs” helemaal niet, dat is er blijkbaar pas later bij gezet.
Ergens in april/mei denk ik.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  dinsdag 14 september 2021 @ 20:46:22 #20
496301 airconditioning
VVD/GL met bovenmodaal inkomen
pi_201359546
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 20:43 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Die lopen er toch altijd al?
Daarom zeg ik 'nog steeds'
Pro: Woke, LGBTQQIP2SAA++, BLM, vaccinatieplicht, K. Harris, Vegan, immigratie, milleumaatregelen, (bio)diversiteit en Antifa
Anti: Wappiementaliteit, mileuvervuiling, racisme, antisemitisme, fvd/trumpisme, boeren en populisme.
pi_201359574
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 19:18 schreef Spanky78 het volgende:
Kan de ANBO ook eens echt iets vóór de leden betekenen door op veel plekken met vrijwilligers de papieren uit te printen.

Of wacht nee, vooral mekkeren.
De ANBO schijnt vooral ruzie te maken onderling. Ze hebben in het verleden ook nogal te leiden gehad onder megalomane bestuurders. Het is in ieder geval zeker dat deze vereniging divers volk aantrekt wat zich na het pensioen nog eens flink wil doen laten gelden. Die bestuurders zitten er meer voor zichzelf dan dat ze onbaatzuchtig de belangen van hun leden behartigen. Ondertussen is de bulk van de doelgroep schathemelrijk natuurlijk. De belangen worden al voldoende verdedigd door de zittende politiek. Je hebt natuurlijk ook heel arme oudjes. Hun belangen worden door niemand behartigt want dat is niet interessant.

Over het algemeen vind ik het een gigantisch probleem dat alle organisaties en ook de politiek in feite belangengroepen zijn. Om de particuliere belangen voor de doelgroep veilig te stellen. Een algemene visie op wat goed is voor iedereen ontbreekt steevast. Niet goed. Het is een strijd tussen generaties waar de oudjes oneindig veel machtiger zijn.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_201359643
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 20:43 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Die lopen er toch altijd al?
Ja, maar nu zegt de overheid het, en dan is het opeens wel een probleem voor meneer. Hij kan ook gewoon thuisblijven en zijn boodschappen bestellen. Maja, je moet kunnen blijven janken om die infectiehaarden (die waarschijnlijk al anderhalf jaar niemand hebben besmet) maar de overheid zegt dat het wel zo is… dus dan is het zo. Helaas denken sommige mensen nou eenmaal zo.
pi_201359688
Ik wacht het allemaal wel vanaf de zijlijn af van een afstandje voorlopig allemaal :D
Eens kijken
pi_201359964
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 20:48 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
De ANBO schijnt vooral ruzie te maken onderling. Ze hebben in het verleden ook nogal te leiden gehad onder megalomane bestuurders. Het is in ieder geval zeker dat deze vereniging divers volk aantrekt wat zich na het pensioen nog eens flink wil doen laten gelden. Die bestuurders zitten er meer voor zichzelf dan dat ze onbaatzuchtig de belangen van hun leden behartigen. Ondertussen is de bulk van de doelgroep schathemelrijk natuurlijk. De belangen worden al voldoende verdedigd door de zittende politiek. Je hebt natuurlijk ook heel arme oudjes. Hun belangen worden door niemand behartigt want dat is niet interessant.

Over het algemeen vind ik het een gigantisch probleem dat alle organisaties en ook de politiek in feite belangengroepen zijn. Om de particuliere belangen voor de doelgroep veilig te stellen. Een algemene visie op wat goed is voor iedereen ontbreekt steevast. Niet goed. Het is een strijd tussen generaties waar de oudjes oneindig veel machtiger zijn.
Ik vind het best een goed punt wat ze aandragen. Waar ik niet zo goed tegen kan is het zelf dan niets doen.

Zeiken en wachten tot de overheid iets doet. Terwijl deze mensen tijd zat hebben om hun mede ouderen te helpen.

Ik vind rijkdom in deze niet echt een argument dat ter zake doet.
Whatever...
pi_201360713
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 20:22 schreef airconditioning het volgende:
Nu is mijn probleem nog niet opgelost nu moet ik die antivaxxers nog steeds tegenkomen in supermarkten en dergelijke :r
Flink in hun bek hoesten , dat zal ze leren.
pi_201360902
In België kan je een papieren bewijs telefonisch aanvragen. Gewoon naam en adres opgeven, en enkele dagen later ligt het in de brievenbus.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  dinsdag 14 september 2021 @ 22:31:31 #27
496301 airconditioning
VVD/GL met bovenmodaal inkomen
pi_201361355
quote:
2s.gif Op dinsdag 14 september 2021 21:56 schreef Steven_Stil het volgende:

[..]
Flink in hun bek hoesten , dat zal ze leren.
oei haha
Pro: Woke, LGBTQQIP2SAA++, BLM, vaccinatieplicht, K. Harris, Vegan, immigratie, milleumaatregelen, (bio)diversiteit en Antifa
Anti: Wappiementaliteit, mileuvervuiling, racisme, antisemitisme, fvd/trumpisme, boeren en populisme.
pi_201361422
Apple & Google approve.
Iedereen moet gewoon de hele dag zo'n privacyschendend kutapparaat bij zich dragen.
Bij voorkeur met zoveel mogelijk sensoren om biometrische data te verzamelen.
Die AVG moet ook maar eens op de schop.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_201361625
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 22:10 schreef crystal_meth het volgende:
In België kan je een papieren bewijs telefonisch aanvragen. Gewoon naam en adres opgeven, en enkele dagen later ligt het in de brievenbus.
Das fijn geregeld!
pi_201361674
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 22:10 schreef crystal_meth het volgende:
In België kan je een papieren bewijs telefonisch aanvragen. Gewoon naam en adres opgeven, en enkele dagen later ligt het in de brievenbus.
Ze zouden ook een pasje kunnen maken. Kleine moeite en veel blije oudjes.
pi_201361965
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 22:48 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Ze zouden ook een pasje kunnen maken. Kleine moeite en veel blije oudjes.
In het begin was het enkel nodig voor buitenlandse reizen.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_201362516
Heb het al meegemaakt om me heen. Ouderen zijn natuurlijk niet helemaal achterlijk en komen er wel uit met hulp van familie kennissen of buren of anders doorverwijzing door de huisarts naar maatschappelijk werk.

Het is natuurlijk gewoon maar een printje maken en dan is het goed.
pi_201362544
Het is voor de gekkies, tards en oudjes ook een moeilijke periode, dat staat buiten kijf.
-nee-
  woensdag 15 september 2021 @ 00:51:18 #34
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_201362843
Wat een ontzettend leuke kop: "miljoenen mensen". Totaal geen paniekzaaierij of sensatie. :')

In het artikel lees je dan dit:

quote:
Naast ouderen geldt dit risico ook voor onder anderen laaggeletterden, migranten en mensen met een beperking, merkt het expertisecentrum gezondheidsverschillen Pharos op. Deze organisatie maakt zich hard voor inclusiviteit in de zorg. De groep is groot: Nederland telt alleen al 2,5 miljoen laaggeletterden.
Alsof dit allemaal losstaande groepen zijn. :') Onder die 2,5 miljoen laaggeletterden vallen natuurlijk al veel ouderen, migranten en mensen met een beperking.

quote:
Maar de ANBO hoort dat medewerkers van de helpdesk de methode niet kennen of dat ouderen door drukte op de lijnen niemand te spreken krijgen, zegt woordvoerder Evers.
Medewerkers van de helpdesk die de methode niet kennen. :') Goh, waar zou op zeer korte termijn de meeste winst te behalen vallen?

quote:
"Het is een vaak vergeten groep van met name 75-plussers die hiervan de dupe is. Het is bezwaarlijk als honderdduizenden ouderen hierdoor straks niet naar een café kunnen."
Ah, van "miljoenen" gaat het hier al " met name" om honderdduizenden 75-plussers. Die andere groepen zouden een probleem "kunnen zijn".

Terwijl 95% van de Nederlanders een smartphone heeft en toegang heeft tot internet. Van de 1,8 miljoen 'laaggeletterden' in de leeftijd 16-65 jaar hebben 270k moeite met taal, 450k moeite met rekenen en een miljoen moeite met allebei. Daarvan is bijna de helft allochtoon/migrant. In hoeverre zij de taal begrijpen wordt niet duidelijk, er wordt slechts iets aangenomen.

Klinkt voor mij vooral als een clubje dat graag problemen zoekt en opblaast om zichzelf in stand te houden. Zorg gewoon dat je die ouderen die er niet uitkomen en geen hulp uit hun omgeving kunnen krijgen, zo snel en makkelijk mogelijk kunt helpen. Maar dit soort paniekzaaierij vooraf is echt schromelijk overdreven. :')
pi_201365866
Wij proberen voor onze verstandelijk gehandicapte broer die in een AWBZ instelling woont om een QR code te krijgen op papier, als wij met hem een dag uit gaan en ergens zouden willen eten. Niemand van het personeel op de zorginstelling weet zijn DigiD inloggegevens. Op het hoofdkantoor van de zorginstelling heeft iemand van de administratie voor hem een DigiD aangevraagd. Denk ook eens aan deze groep mensen.
  woensdag 15 september 2021 @ 10:01:53 #36
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_201365923
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 19:18 schreef Spanky78 het volgende:
Kan de ANBO ook eens echt iets vóór de leden betekenen door op veel plekken met vrijwilligers de papieren uit te printen.

Of wacht nee, vooral mekkeren.
Ik krijg vaak eerder het idee dat de overheid zich achter een digitale muur aan het verschuilen is met als doel om zo onbereikbaar mogelijk te zijn.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_201366034
quote:
16s.gif Op dinsdag 14 september 2021 19:13 schreef Starhopper het volgende:
Ik heb mijn oudere buurman gisteren even geholpen met zijn corona app. Kleine moeite, groot plezier.
Misschien heb je hem daarmee in gevaar gebracht.
Heb je bewijs dat hij immuniteit heeft?
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_201366096
Overigens is dit neveneffect van de drang, misschien uiteindelijk dat de ouderen die geen smartphone hebben veiliger zijn.
Zonder serologische test heb je daar namelijk weinig zekerheid voor.

https://en.wikipedia.org/wiki/Immunosenescence
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_201366296
Gewoon als burgers een keer ongehoorzaam zijn.

Die app heb je geen hol aan.

Voor wie doe je dit nou? Vanwege die minderheid wat zich weigert te laten inenten? Daar doe je niets tegen.

In de praktijk maakt de app als bewijs niets uit.
Iedereen kan nog gewoon besmet raken.
pi_201366775
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 september 2021 21:07 schreef Spanky78 het volgende:

[..]
Ik vind het best een goed punt wat ze aandragen. Waar ik niet zo goed tegen kan is het zelf dan niets doen.

Zeiken en wachten tot de overheid iets doet. Terwijl deze mensen tijd zat hebben om hun mede ouderen te helpen.

Ik vind rijkdom in deze niet echt een argument dat ter zake doet.
Geld en rijkdom is bij alles een argument, hier ook. Ze kunnen het namelijk met hun rijke leden ook zelf regelen door ouderen te helpen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  woensdag 15 september 2021 @ 10:56:15 #41
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_201366791
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 20:19 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
En nu ga je zijn rekening leegtrekken?
Denk dat die liever wat anders leegtrekt wehehehehe
pi_201366802
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 09:58 schreef Nia het volgende:
Wij proberen voor onze verstandelijk gehandicapte broer die in een AWBZ instelling woont om een QR code te krijgen op papier, als wij met hem een dag uit gaan en ergens zouden willen eten. Niemand van het personeel op de zorginstelling weet zijn DigiD inloggegevens. Op het hoofdkantoor van de zorginstelling heeft iemand van de administratie voor hem een DigiD aangevraagd. Denk ook eens aan deze groep mensen.
Die kan jij ook aanvragen en je dan laten machtigen. Digid inloggegevens delen mag ook niet, en terecht. Een machtiging werkt prima.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_201366825
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 10:01 schreef Megumi het volgende:

[..]
Ik krijg vaak eerder het idee dat de overheid zich achter een digitale muur aan het verschuilen is met als doel om zo onbereikbaar mogelijk te zijn.
Dit doet me denken aan het propaganda filmpje van de partij tegen de burgers.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_201367150
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 10:23 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Gewoon als burgers een keer ongehoorzaam zijn.

Die app heb je geen hol aan.

Voor wie doe je dit nou? Vanwege die minderheid wat zich weigert te laten inenten? Daar doe je niets tegen.

In de praktijk maakt de app als bewijs niets uit.
Iedereen kan nog gewoon besmet raken.
Daar gaat het ook helemaal niet om. Met overheidstoestemming de kroeg in mogen is weer een grens die overschreden wordt en die krijgen we niet meer terug.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_201367164
quote:
1s.gif Op woensdag 15 september 2021 10:57 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Die kan jij ook aanvragen en je dan laten machtigen.
Leg eens uit …
pi_201367290
quote:
1s.gif Op woensdag 15 september 2021 11:26 schreef r_one het volgende:

[..]
Leg eens uit …
Je vraagt digid aan, vraagt de brief op, activeert digid. Dan machtig je jezelf en vraagt due brief weer op om het te bevestigen. Ik heb dit ook bij mijn vrouw gedaan met haar goedkeuring, anders moest ik steeds wisselen bij ondertekenen bij de aangifte.
Ik heb ook digid voor mijn dochter aangevraagd, maar een machtiging was daar niet nodig.

Mijn broer is ook ziek en daar hebben mijn ouders destijdd ook de digid voor aangevraagd.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_201367315
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 11:25 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Daar gaat het ook helemaal niet om. Met overheidstoestemming de kroeg in mogen is weer een grens die overschreden wordt en die krijgen we niet meer terug.
Wat is dat voor onzin. Die pas gaat er gewoon weer af net zoals de andere maatregelen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_201367336
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 11:25 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Daar gaat het ook helemaal niet om. Met overheidstoestemming de kroeg in mogen is weer een grens die overschreden wordt en die krijgen we niet meer terug.
Net als dat de avondklok, de anderhalvemeterregel, het sluiten van winkels en scholen ook voor altijd bleven, nietwaar?
pi_201367352
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 11:40 schreef Saekerhett het volgende:

[..]
Net als dat de avondklok, de anderhalvemeterregel, het sluiten van winkels en scholen ook voor altijd bleven, nietwaar?
Hopelijk blijft het thuiswerk advies wel voor eeuwig, maar ik ben er bang voor...
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_201367362
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 11:38 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Wat is dat voor onzin. Die pas gaat er gewoon weer af net zoals de andere maatregelen.
Zou kunnen , maar wat als ruim 1 miljoen mensen zich gewoon niet laat vaccineren?
pi_201367372
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 11:41 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Hopelijk blijft het thuiswerk advies wel voor eeuwig, maar ik ben er bang voor...
Dat is per 25 september ook verleden tijd
https://nos.nl/artikel/23(...)ert-per-25-september
pi_201367378
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 11:41 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Hopelijk blijft het thuiswerk advies wel voor eeuwig, maar ik ben er bang voor...
Waarom? Volgens mij kunnen werkgever en werknemer prima met elkaar afstemmen wat de thuiswerkmogelijkheden zijn, geheel los van corona.
pi_201367385
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 11:43 schreef Frutsel het volgende:

[..]
Dat is per 25 september ook verleden tijd
https://nos.nl/artikel/23(...)ert-per-25-september
Oh jammer...
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_201367394
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 11:43 schreef Frutsel het volgende:

[..]
Dat is per 25 september ook verleden tijd
https://nos.nl/artikel/23(...)ert-per-25-september
Nouja, het thuiswerkadvies is versoepeld, maar impliceert op zich dat bedrijven nog wel moeten nadenken of thuiswerken mogelijk is. Maar het is wel in de handen van de werkgever gelegd.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_201367395
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 11:42 schreef Frutsel het volgende:

[..]
Zou kunnen , maar wat als ruim 1 miljoen mensen zich gewoon niet laat vaccineren?
Op een gegeven moment sterven die of hebben ze natuurlijke immuniteit.
Ik ga er vanuit dat het hele gebeuren voor de lente van 2022 ten einde loopt.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_201367396
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 11:43 schreef Saekerhett het volgende:

[..]
Waarom? Volgens mij kunnen werkgever en werknemer prima met elkaar afstemmen wat de thuiswerkmogelijkheden zijn, geheel los van corona.
Was het maar zo'n feest
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_201367401
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 11:43 schreef Saekerhett het volgende:

[..]
Waarom? Volgens mij kunnen werkgever en werknemer prima met elkaar afstemmen wat de thuiswerkmogelijkheden zijn, geheel los van corona.
Niet alle werkgevers kunnen een goede afweging maken.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_201367418
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 11:44 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Niet alle werkgevers kunnen een goede afweging maken.
Misschien is het dan tijd om van werkgever te wisselen, als de thuiswerkmogelijkheden niet bij je wensen aansluiten.
pi_201367420
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 11:44 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Niet alle werkgevers kunnen een goede afweging maken.
Van al de 8 bedrijven waar ik gewetkt heb was het bij 5 verboden en bij 3 alleen als het niet anders kon waarbij de werkgever de reden moest goedkeuren.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_201367435
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 11:45 schreef Saekerhett het volgende:

[..]
Misschien is het dan tijd om van werkgever te wisselen, als de thuiswerkmogelijkheden niet bij je wensen aansluiten.
Ik moet de eerste werkgever nog vinden binnen mijn expertise waar het mag.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_201367510
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 11:38 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Wat is dat voor onzin. Die pas gaat er gewoon weer af net zoals de andere maatregelen.
Welke maatregelen zijn er waar precies vanaf?

quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 11:40 schreef Saekerhett het volgende:

[..]
Net als dat de avondklok, de anderhalvemeterregel, het sluiten van winkels en scholen ook voor altijd bleven, nietwaar?
De misvatting is dat die weg zijn. Dankzij de op illegale wijze totstandgekomen classificatie van covid als ware het ebola staan die maatregelen op stand by en hoeft De Jonge maar in zijn vingers te knippen om ze weer aan te zetten.

Je leeft nu in een toestand van toestemming om naar de kroeg te gaan en toestemming om na acht uur s avonds naar buiten te gaan. De misvatting is dat je de vrijheid hebt als je de vereiste toestemming krijgt.

Zoals het genante Goedemorgen Nederland deze week riep, het was belachelijk dat mensen tegen een dictatuur demonstreren want ze mochten immers demonstreren. Deze keer wel ja, dus toen die demonstraties werden neergeknuppeld was het wel een dictatuur?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_201367550
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 11:52 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Welke maatregelen zijn er waar precies vanaf?
[..]
De misvatting is dat die weg zijn. Dankzij de op illegale wijze totstandgekomen classificatie van covid als ware het ebola staan die maatregelen op stand by en hoeft De Jonge maar in zijn vingers te knippen om ze weer aan te zetten.

Je leeft nu in een toestand van toestemming om naar de kroeg te gaan en toestemming om na acht uur s avonds naar buiten te gaan. De misvatting is dat je de vrijheid hebt als je de vereiste toestemming krijgt.

Zoals het genante Goedemorgen Nederland deze week riep, het was belachelijk dat mensen tegen een dictatuur demonstreren want ze mochten immers demonstreren. Deze keer wel ja, dus toen die demonstraties werden neergeknuppeld was het wel een dictatuur?
Die o.a. uit de andere quote.

ja zo lust ik er nog wel een paar. Zo staan alle maatregelen op standby. In de realiteit heb je er niet zo veel last van als van de dienstplicht. Ook niet.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_201367584
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 11:45 schreef Saekerhett het volgende:

[..]
Misschien is het dan tijd om van werkgever te wisselen, als de thuiswerkmogelijkheden niet bij je wensen aansluiten.
Was het maar zo makkelijk... (overigens is mijn werkgever vrij coulant)
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_201367625
quote:
1s.gif Op woensdag 15 september 2021 11:37 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Je vraagt digid aan, vraagt de brief op, activeert digid. Dan machtig je jezelf en vraagt due brief weer op om het te bevestigen. Ik heb dit ook bij mijn vrouw gedaan met haar goedkeuring, anders moest ik steeds wisselen bij ondertekenen bij de aangifte.
Ik heb ook digid voor mijn dochter aangevraagd, maar een machtiging was daar niet nodig.

Mijn broer is ook ziek en daar hebben mijn ouders destijdd ook de digid voor aangevraagd.
Ik bedoel, waarom nog machtigen, als je een brief toch al af kunt vangen?
pi_201367626
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 11:44 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Nouja, het thuiswerkadvies is versoepeld, maar impliceert op zich dat bedrijven nog wel moeten nadenken of thuiswerken mogelijk is. Maar het is wel in de handen van de werkgever gelegd.
Daar lag het al die tijd al.
Thuiswerken is nooit verplicht geweest.
Vakman pur sang
pi_201367741
quote:
1s.gif Op woensdag 15 september 2021 12:01 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Daar lag het al die tijd al.
Thuiswerken is nooit verplicht geweest.
Mee eens, in die zin verandert er weinig, behalve dat de werkgever iets meer grond heeft om moeilijk te doen.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_201367831
quote:
1s.gif Op woensdag 15 september 2021 12:01 schreef r_one het volgende:

[..]
Ik bedoel, waarom nog machtigen, als je een brief toch al af kunt vangen?
Omdat machtigen makkelijker is en de officiele weg is.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_201367832
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 11:54 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Die o.a. uit de andere quote.

ja zo lust ik er nog wel een paar. Zo staan alle maatregelen op standby. In de realiteit heb je er niet zo veel last van als van de dienstplicht. Ook niet.
Zolang we allemaal braaf doen wat opgedragen wordt hebben we weinig last inderdaad. Als je verder niet nadenkt tenminste. Waar ik last van heb is de macht die een, democratisch niet gelegitimeerde, minister over ons heeft.

Wat nou vanaf het begin af aan typerend is voor al die maatregelen uit naam van corona is dat er geen eindpunt is. Niet qua datum, maar ook niet in de zin van 'als dit dan eindigt dat'. Die routekaarten werden dan ook volledig genegeerd want De Jonge moet vrij aan de knoppen kunnen draaien. Omdat het nodig zou zijn, maar ook om vaccins te verkopen en zelfs om de besmettingcijfers op te jagen door onbeschermden het nachtleven in te sturen zodat hij nu een excuus heeft om het nachtleven dicht te gooien.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  woensdag 15 september 2021 @ 12:18:07 #69
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_201367857
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 20:31 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Lol. Mijn vader denkt ook dat dat zo is.
Ik zal morgenavond ffe bij hem langsgaan om die app op zijn tel te zetten.
Dan heeft ie niet goed gelezen. Het staat er letterlijk op.
pi_201367881
quote:
2s.gif Op woensdag 15 september 2021 12:18 schreef Gunner het volgende:

[..]
Dan heeft ie niet goed gelezen. Het staat er letterlijk op.
Op oudere versies van de registratiebrief staat het niet, en die zijn nu net uitgereikt aan ouderen omdat die het eerst aan de beurt waren.
pi_201367942
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 12:15 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Zolang we allemaal braaf doen wat opgedragen wordt hebben we weinig last inderdaad. Als je verder niet nadenkt tenminste. Waar ik last van heb is de macht die een, democratisch niet gelegitimeerde, minister over ons heeft.

Wat nou vanaf het begin af aan typerend is voor al die maatregelen uit naam van corona is dat er geen eindpunt is. Niet qua datum, maar ook niet in de zin van 'als dit dan eindigt dat'. Die routekaarten werden dan ook volledig genegeerd want De Jonge moet vrij aan de knoppen kunnen draaien. Omdat het nodig zou zijn, maar ook om vaccins te verkopen en zelfs om de besmettingcijfers op te jagen door onbeschermden het nachtleven in te sturen zodat hij nu een excuus heeft om het nachtleven dicht te gooien.
Alle ministers zijn toch niet democratisch? Er bestaat namelijk in NL geen kabinetverkiezingen en premierverkiezing.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  woensdag 15 september 2021 @ 12:27:04 #72
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_201367970
Prima regels allemaal. Ik denk dat we dit soort mensen ook gewoon moeten opsluiten zodat ze andere mensen niet te last zijn.
  woensdag 15 september 2021 @ 12:27:52 #73
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_201367979
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 12:20 schreef Tourniquet het volgende:

[..]
Op oudere versies van de registratiebrief staat het niet, en die zijn nu net uitgereikt aan ouderen omdat die het eerst aan de beurt waren.
Zou kunnen. In het begin zag je volgens mij alleen zo'n klein kaartje. Ik kreeg twee A4'tjes waar dat kleine kaartje rechtsonderin stond.
pi_201367984
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 12:15 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Omdat machtigen makkelijker is en de officiele weg is.
:N

De QR-code wordt niet naar het postadres van de gemachtigde gestuurd.
pi_201367995
quote:
1s.gif Op woensdag 15 september 2021 12:28 schreef r_one het volgende:

[..]
:N

De QR-code wordt niet naar het postadres van de gemachtigde gestuurd.
Ok maar dat maakt mijn post niet minder relevant
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_201368002
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 12:27 schreef xzaz het volgende:
Prima regels allemaal. Ik denk dat we dit soort mensen ook gewoon moeten opsluiten zodat ze andere mensen niet te last zijn.
Vind ik ook, echter ministers opsluiten is volgens mij lastig.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_201368018
quote:
2s.gif Op woensdag 15 september 2021 12:27 schreef Gunner het volgende:

[..]
Zou kunnen. In het begin zag je volgens mij alleen zo'n klein kaartje. Ik kreeg twee A4'tjes waar dat kleine kaartje rechtsonderin stond.
Oude versie (online gevonden):


Nieuwe versie:
  woensdag 15 september 2021 @ 12:32:53 #78
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_201368041
M'n vrouw kreeg begin mei alleen dat kleine registratiekaartje Verder bedankt voor de toelichting!
pi_201368065
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 11:52 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Welke maatregelen zijn er waar precies vanaf?
[..]
De misvatting is dat die weg zijn. Dankzij de op illegale wijze totstandgekomen classificatie van covid als ware het ebola staan die maatregelen op stand by en hoeft De Jonge maar in zijn vingers te knippen om ze weer aan te zetten.

Je leeft nu in een toestand van toestemming om naar de kroeg te gaan en toestemming om na acht uur s avonds naar buiten te gaan. De misvatting is dat je de vrijheid hebt als je de vereiste toestemming krijgt.

Zoals het genante Goedemorgen Nederland deze week riep, het was belachelijk dat mensen tegen een dictatuur demonstreren want ze mochten immers demonstreren. Deze keer wel ja, dus toen die demonstraties werden neergeknuppeld was het wel een dictatuur?
ach.. ik wil vrijheid om vrij te zijn van dit virus. dat is de bron van alle beperkingen. en anti vaccers werken dat fanatiek tegen. zitten we straks inderdaad weer met een avondklok.
pi_201368115
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 12:35 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]
ach.. ik wil vrijheid om vrij te zijn van dit virus. dat is de bron van alle beperkingen. en anti vaccers werken dat fanatiek tegen. zitten we straks inderdaad weer met een avondklok.
Ik werk niks tegen. Van mij mag alles weer open.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_201368123
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 12:29 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Ok maar dat maakt mijn post niet minder relevant
Jawel want ik snap er nog steeds geen snars van waarom haar broer haar moet machtigen.
pi_201368135
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 12:38 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Ik werk niks tegen. Van mij mag alles weer open.
t gaat niet om jou, he.. je wil niks tegen het virus doen.
pi_201368202
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 12:25 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Alle ministers zijn toch niet democratisch? Er bestaat namelijk in NL geen kabinetverkiezingen en premierverkiezing.
Ze zijn democratisch als ze met democratisch mandaat binnen de democratische rechtsstaat functioneren.

Dat houdt dan bijvoorbeeld in dat De Jonge covid op basis van wat er wetenschappelijk over bekend is voorlopig op de A-lijst mag zetten onder de voorwaarde dat hij zo spoedig mogelijk een wetsvoorstel terzake indient. De Jonge deed daar anderhalf jaar over. Voorwaarde niet vervult, dus was het illegaal.

Vervolgens komt dan dat wetsvoorstel in debat, en zijn er maar 3 kamerleden aanwezig. Dat wordt het wel tijd om je af te vragen of die hele verbouwing van de TK niet ook een verbouwing van de democratische rechtsstaat is. Of dat die nog wel nodig is, als het op deze manier gaat kun je net zo goed het hele Binnenhof aan buitenlandse vastgoedspeculanten verpatsen als were het privaat gefinancierde sociale woningen die zijn toeggeeigend door de staat. .
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_201368266
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 12:35 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]
ach.. ik wil vrijheid om vrij te zijn van dit virus. dat is de bron van alle beperkingen. en anti vaccers werken dat fanatiek tegen. zitten we straks inderdaad weer met een avondklok.
Nee, vaccinatici werken juist mee met de vaak nutteloze beperkingen, ook op lange termijn De ouwe vetzakken moet je vooral vaccineren want die overstromen anders de ziekenhuizen. Maar de jongeren kunnen beter gewoon covid krijgen en voor zover nodig uitzieken, dan zijn ze veel beter beschermd voor veel langere tijd en besmetten ze dus minder kwetsbaren. Daarnaast zijn ze beter beschermd tegen andere virussen terwijl gevaccineerden met hun gentherapie hun immuunsysteem hebben verzwakt en met de griepgolf problemen gaan veroorzaken.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_201368429
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 12:39 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]
t gaat niet om jou, he.. je wil niks tegen het virus doen.
Klopt maar de maatregelen bepaal ik niet en ook niet wanneer ze worden opgelegd. Ik heb daar geen invloed op anders had ik wel bepaald dat ze weg mogen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  woensdag 15 september 2021 @ 13:11:32 #86
309673 Yogaflame
Haters gaan Haten
pi_201368527
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 12:52 schreef Weltschmerz het volgende:
(...) terwijl gevaccineerden met hun gentherapie hun immuunsysteem hebben verzwakt en met de griepgolf problemen gaan veroorzaken.
Lol

Fucking

Wat? :')
Don't sweat the petty things and don't pet the sweaty things.
pi_201368563
quote:
18s.gif Op woensdag 15 september 2021 13:11 schreef Yogaflame het volgende:

[..]
Lol

Fucking

Wat? :')
Volg je de wetenschap niet?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_201368577
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 13:14 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Volg je de wetenschap niet?
Ja en dan verzwakt deze gentherapie het immuunsysteem niet.
Het is een vaccin niet CRISPR die je huidige DNA vervangt.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  woensdag 15 september 2021 @ 13:22:58 #89
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_201368676
'terwijl gevaccineerde' dat is bijna 100% van Nederland lol
  woensdag 15 september 2021 @ 14:29:09 #90
309673 Yogaflame
Haters gaan Haten
pi_201369606
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 13:14 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Volg je de wetenschap niet?
https://apnews.com/article/fact-checking-823830789386

https://www.cdc.gov/coronavirus/2019-ncov/vaccines/facts.html

En nog eentje

Oh ik volg het wel hoor.

Ik wacht met smart op je bronnen. c_/
Don't sweat the petty things and don't pet the sweaty things.
pi_201370411
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 12:52 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Nee, vaccinatici werken juist mee met de vaak nutteloze beperkingen, ook op lange termijn De ouwe vetzakken moet je vooral vaccineren want die overstromen anders de ziekenhuizen. Maar de jongeren kunnen beter gewoon covid krijgen en voor zover nodig uitzieken, dan zijn ze veel beter beschermd voor veel langere tijd en besmetten ze dus minder kwetsbaren. Daarnaast zijn ze beter beschermd tegen andere virussen terwijl gevaccineerden met hun gentherapie hun immuunsysteem hebben verzwakt en met de griepgolf problemen gaan veroorzaken.
ah jij hebt ook een HP de tijd artikel gelezen...
dat laatste verzin je er dan nog bij, dat het gentherapie is die je imuum systeem verzwakt.

als we nou allemaal zouden vaccineren. dan maakt het virus gewoon geen kans meer. en dna kunnen we op termijn zorgen dat het verdwijnt. jij suggereert dat we het gewoon altijd moeten houden. en dan raar vinden dat de maatregelen die we nemen om er wat aan te doen, je vrijheid beperken..
pi_201370426
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 13:02 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Klopt maar de maatregelen bepaal ik niet en ook niet wanneer ze worden opgelegd. Ik heb daar geen invloed op anders had ik wel bepaald dat ze weg mogen.
daarom maar goed dat jij het niet voor het zeggen hebt.
dat je dan baalt van de beperkingen snap ik, maar het zal me verder een zorg zijn, eerlijk gezegd.
pi_201370483
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 15:29 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]
daarom maar goed dat jij het niet voor het zeggen hebt.
dat je dan baalt van de beperkingen snap ik, maar het zal me verder een zorg zijn, eerlijk gezegd.
Precies en daarom ben ik zonder prik niet schuldig aan de maatregelen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_201370495
quote:
Oh ik zou hier niet op wachten, want als je al wat krijgt dan zijn het leugens.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_201370565
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 15:27 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]
ah jij hebt ook een HP de tijd artikel gelezen.
Nee.
..
quote:
dat laatste verzin je er dan nog bij, dat het gentherapie is die je imuum systeem verzwakt.
Dat het technisch gezien gentherapie is, is gewoon een feit. Dat het het immuunsysteem verzwakt is, laat ik het voorzichtig uitdrukken, op dit moment een waarschijnlijke uitkomst van het medische experiment dat wordt uigevoerd.

quote:
als we nou allemaal zouden vaccineren. dan maakt het virus gewoon geen kans meer. en dna kunnen we op termijn zorgen dat het verdwijnt. jij suggereert dat we het gewoon altijd moeten houden. en dan raar vinden dat de maatregelen die we nemen om er wat aan te doen, je vrijheid beperken..
Er is volgens mij zelfs geen wetenschapper in de vaccinpropaganda die pretendeert dat covid ooit zal verdwijnen. Het wordt wel gesuggereerd en geinsinueerd omdat het helpt prikjes verkopen, maar dat is wat anders. Covid zal endemisch worden of is dat al, dat betekent dat je het beste zo'n sterk mogelijk immuniteit kunt hebben op de langere termijn. Daarvoor zijn vaccinaties niet erg geschikt, omdat de bescherming zowel matig als afnemende is. Die zijn wel weer geschikt om te voorkomen dat ouwe vetzakken de IC's overstromen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_201370603
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 21:31 schreef Walterwhite64 het volgende:

[..]
Toen was er nog steun van de overheid, dat stopt nu.
Dat is wel een essentieel verschil. Hoop ik.
pi_201371108
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 15:33 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Precies en daarom ben ik zonder prik niet schuldig aan de maatregelen.
toch wel. vaccineren is het beste wat we kunnen doen tegen dit virus, is al een eeuw of langer bewijsbaar effectief.
pi_201371148
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 16:19 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]
toch wel. vaccineren is het beste wat we kunnen doen tegen dit virus, is al een eeuw of langer bewijsbaar effectief.
Dat klopt maar dat heeft niks te maken met de regels. Die worden niet door mij bepaald en ik heb er geen invloed op.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_201371226
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 15:38 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Nee.
..
[..]
Dat het technisch gezien gentherapie is, is gewoon een feit. Dat het het immuunsysteem verzwakt is, laat ik het voorzichtig uitdrukken, op dit moment een waarschijnlijke uitkomst van het medische experiment dat wordt uigevoerd.
[..]
Er is volgens mij zelfs geen wetenschapper in de vaccinpropaganda die pretendeert dat covid ooit zal verdwijnen. Het wordt wel gesuggereerd en geinsinueerd omdat het helpt prikjes verkopen, maar dat is wat anders. Covid zal endemisch worden of is dat al, dat betekent dat je het beste zo'n sterk mogelijk immuniteit kunt hebben op de langere termijn. Daarvoor zijn vaccinaties niet erg geschikt, omdat de bescherming zowel matig als afnemende is. Die zijn wel weer geschikt om te voorkomen dat ouwe vetzakken de IC's overstromen.
het vaccin heeft geen enkele werking op jouw genen. het is dus geen gentherrapie.
en hoe verzwakt het je imuumsysteem, als je imuumsysteem door vaccinatie sterker wordt en vervolgens dit virus wel aan kan? bewijs is, dat gevaccineerden massaal niet meer op de IC belanden.

het is onbereikbaar omdat de vaccins nog niet waterdicht zijn, en omdat niet iedereen gevaccineerd is.
maar voorlopig kan je, met vaccin, wel makkelijk het virus verslaan (dus minder kans voor het virus om zich te vermenigvuldigen/ verspreiden. nog altijd 50-40 % minder. dat slaat een enorm gat in de pandemie. mits mensen zich dus laten vaccineren.
pi_201371310
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 16:22 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Dat klopt maar dat heeft niks te maken met de regels. Die worden niet door mij bepaald en ik heb er geen invloed op.
ja okee. maatregelen, opgelegd door een democratisch gekozen regering, gebaseerd op gedegen wetenschappelijk advies. en nogmaals, het gesuggereerde alternatief is dus niets doen. lijkt me vrij onzinnig.
pi_201371350
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 16:32 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]
ja okee. maatregelen, opgelegd door een democratisch gekozen regering, gebaseerd op gedegen wetenschappelijk advies. en nogmaals, het gesuggereerde alternatief is dus niets doen. lijkt me vrij onzinnig.
Kabinet is demissionair en gezien het gedoe rondom de formatie, blijft dat nog wel even zo.
pi_201371583
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 16:26 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]
het vaccin heeft geen enkele werking op jouw genen. het is dus geen gentherrapie.
en hoe verzwakt het je imuumsysteem, als je imuumsysteem door vaccinatie sterker wordt en vervolgens dit virus wel aan kan? bewijs is, dat gevaccineerden massaal niet meer op de IC belanden.
Dat doen ze wel maar dat is niet zo interessant, het gaat om de percentages. Maar dat neemt niet weg dat het ook effect heeft op het immuunsysteem inzake varianten en andere virussen, en dat de immuniteit afneemt met de tijd.

quote:
het is onbereikbaar omdat de vaccins nog niet waterdicht zijn, en omdat niet iedereen gevaccineerd is.
maar voorlopig kan je, met vaccin, wel makkelijk het virus verslaan (dus minder kans voor het virus om zich te vermenigvuldigen/ verspreiden. nog altijd 50-40 % minder. dat slaat een enorm gat in de pandemie. mits mensen zich dus laten vaccineren.
Nee. Er is geen sprake van dat covid ooit nog weggaat. Het wordt niet verslagen, dat is propagandataal, op zijn best wordt het vreedzame coexistentie. Daarvoor is natuurlijke immuniteit beter, want die is sterker en blijft veel langer.

Het probleem met die natuurlijke immuniteit is dat die onstaat ten koste van een hoop doden onder de oude vetkleppen die dan ook nog eens de IC's overbelasten omdat het virus zich snel kan verspreiden. Daarin is het vaccin heel nuttig, maar dat maakt het vaccineren van iedereen niet minder onnuttig.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_201371590
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 16:32 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]
ja okee. maatregelen, opgelegd door een democratisch gekozen regering, gebaseerd op gedegen wetenschappelijk advies. en nogmaals, het gesuggereerde alternatief is dus niets doen. lijkt me vrij onzinnig.
Ik heb geen idee, maar ik heb alleen niks te maken met de regels als ongeprikte persoon.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_201372645
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 16:35 schreef Halcon het volgende:

[..]
Kabinet is demissionair en gezien het gedoe rondom de formatie, blijft dat nog wel even zo.
is dat dan waar het je om gaat, dat een demissionair kabinet in een noodsituatie toch iets doet?
pi_201372751
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 16:55 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Dat doen ze wel maar dat is niet zo interessant, het gaat om de percentages. Maar dat neemt niet weg dat het ook effect heeft op het immuunsysteem inzake varianten en andere virussen, en dat de immuniteit afneemt met de tijd.
[..]
Nee. Er is geen sprake van dat covid ooit nog weggaat. Het wordt niet verslagen, dat is propagandataal, op zijn best wordt het vreedzame coexistentie. Daarvoor is natuurlijke immuniteit beter, want die is sterker en blijft veel langer.

Het probleem met die natuurlijke immuniteit is dat die onstaat ten koste van een hoop doden onder de oude vetkleppen die dan ook nog eens de IC's overbelasten omdat het virus zich snel kan verspreiden. Daarin is het vaccin heel nuttig, maar dat maakt het vaccineren van iedereen niet minder onnuttig.
dat is voornamelijk vertekening van de cijfers, en dus verkeerde interpretatie. de zwakkeren kregen als eerstet een vaccin, en dus is het logisch dat die groep vatbaarder lijkt voor van alles. want ze zijn zwakkeren.

dat de imuumiteit langzaam af zou nemen, was allang bekend. en daarbij, grootste oorzaak is een gemuteerd virus. niet een zwakker imuumsysteem.

ons land kiest al sinds het begin voor groepsimmuniteit. maar een land als nieuw zeeland ziet dat geheel anders, he. of australie. die doen niet zo slap. en bewijzen dat het kan.
en als een virus blijft muteren, kan je natuurlijke immuunsysteem ook steeds opnieuw beginnen, dat is precies hetzelfde als met een vaccin. zie de griep.

en als mensen vaccineren, verspreid en muteert het virus langzamer. dus, wel nuttig.
pi_201372763
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 16:56 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Ik heb geen idee, maar ik heb alleen niks te maken met de regels als ongeprikte persoon.
je zet jezelf buitenspel zo. zelf weten...
pi_201372882
twitter
  Jaap van Dissel-award 2022 woensdag 15 september 2021 @ 19:01:03 #108
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_201372910
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 18:37 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]
is dat dan waar het je om gaat, dat een demissionair kabinet in een noodsituatie toch iets doet?
Het demissionaire kabinet had beter niets kunnen doen en ons tot er een coalitie is in een lockdown moeten houden :9
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_201372923
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 22:10 schreef crystal_meth het volgende:
In België kan je een papieren bewijs telefonisch aanvragen. Gewoon naam en adres opgeven, en enkele dagen later ligt het in de brievenbus.
Kan in Nederland ook gewoon hoor, vanmiddag nog gedaan

0800-1351

You're welcome

ps. wel je bsn nummer bij de hand hebben !
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_201372985
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 18:37 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]
is dat dan waar het je om gaat, dat een demissionair kabinet in een noodsituatie toch iets doet?
In een noodsituatie is dat prima. Maar cojona is geen noodsituatie en de meeste van de maatregelen lossen niks op. Wat ze hadden moeten doen, hebben ze structureel niet op tijd of half gedaan.
pi_201373132
In Berlijn moest ik zelfs om in een bunker uit WO2 te komen mijn vaccinatiebewijs laten zien, en iedereen had ook een mondkapje op in die bunker.

Dat was wel even raar.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_201373180
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 18:45 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]
dat is voornamelijk vertekening van de cijfers, en dus verkeerde interpretatie. de zwakkeren kregen als eerstet een vaccin, en dus is het logisch dat die groep vatbaarder lijkt voor van alles. want ze zijn zwakkeren.
Nee, met die vaccinatievolgorde worden de cijfers juist andersom vertekend. Israel was het eerste met vaccineren en een erg hoge vaccinatiegraad, dat is ons voorland en daar gaat het gewoon slecht.

quote:
dat de imuumiteit langzaam af zou nemen, was allang bekend. en daarbij, grootste oorzaak is een gemuteerd virus. niet een zwakker imuumsysteem.
Het virus is niet hier gemuteerd, dat is gewoon binnengevlogen. Maar er zullen nog wel meer mutaties volgen als je gaat vaccineren in een epidemie die nog woedt, dat was ook een experiment.

quote:
ons land kiest al sinds het begin voor groepsimmuniteit.
Geen idee, daar liegt onze premier over.
quote:
maar een land als nieuw zeeland ziet dat geheel anders, he. of australie. die doen niet zo slap. en bewijzen dat het kan.
Nee hoor. Ze doen wel heel stoer maar uiteindelijk zullen het totalitaire staatjes in een uithoek worden waar niemand uberhaupt nog heen wil.

quote:
en als een virus blijft muteren, kan je natuurlijke immuunsysteem ook steeds opnieuw beginnen, dat is precies hetzelfde als met een vaccin. zie de griep.
Nee, dat is niet hetzelfde.

quote:
en als mensen vaccineren, verspreid en muteert het virus langzamer. dus, wel nuttig.
Nee, dat is niet zonder meer waar.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_201373267
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 19:07 schreef Halcon het volgende:

[..]
In een noodsituatie is dat prima. Maar cojona is geen noodsituatie en de meeste van de maatregelen lossen niks op. Wat ze hadden moeten doen, hebben ze structureel niet op tijd of half gedaan.
okee, dat is dan al iets. het had strenger gemoeten en sneller. wel mee eens.
pi_201373286
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 19:26 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]
okee, dat is dan al iets. het had strenger gemoeten en sneller. wel mee eens.
Nee. Testen had meteen en goed geregeld moeten worden. Idem dito voor vaccinatie voor mensen die dat willen. Een strenge lockdown is niet lang vol te houden. Heeft zin als je iets helemaal buiten kunt houden en dan ook nog eens in een vroeg stadium. Het eerste kan in Europa sowieso niet (het is geen Cook Islands of zo) en het tweede kan met dit kabinet ook niet.
pi_201373382
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 19:20 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Nee, met die vaccinatievolgorde worden de cijfers juist andersom vertekend. Israel was het eerste met vaccineren en een erg hoge vaccinatiegraad, dat is ons voorland en daar gaat het gewoon slecht.
[..]
hoezo andersom? die snap ik niet.
in israel is het tijd voor een booster vaccinatie, ja. dat zit er bij ons ook aan te komen, als de regering niet te koppig bang loopt te doen.
quote:
Het virus is niet hier gemuteerd, dat is gewoon binnengevlogen. Maar er zullen nog wel meer mutaties volgen als je gaat vaccineren in een epidemie die nog woedt, dat was ook een experiment.
[..]
nee, die mutaties zijn een natuurlijk verschijnsel. die gebeuren dus sowieso, met dit virus. hoe meer je het afremt en inperkt, hoe langzamer het muteert.
en van de week had een viroloog het er al over op tv, dat we misschien wel een rotterdamse variant kunnen verwachten, omdat rotterdam massaal niet vaccineert. daar gaat de ontwikkeling dus gewoon veel sneller. duidelijker kan toch niet.
quote:
Geen idee, daar liegt onze premier over.
[..]
dat zeggen ze.
quote:
Nee hoor. Ze doen wel heel stoer maar uiteindelijk zullen het totalitaire staatjes in een uithoek worden waar niemand uberhaupt nog heen wil.
[..]
virusvrije staatjes dan.
quote:
Nee, dat is niet hetzelfde.
[..]
waarom niet?
quote:
Nee, dat is niet zonder meer waar.
is gewoon logisch.
pi_201373415
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 19:28 schreef Halcon het volgende:

[..]
Nee. Testen had meteen en goed geregeld moeten worden. Idem dito voor vaccinatie voor mensen die dat willen. Een strenge lockdown is niet lang vol te houden. Heeft zin als je iets helemaal buiten kunt houden en dan ook nog eens in een vroeg stadium. Het eerste kan in Europa sowieso niet (het is geen Cook Islands of zo) en het tweede kan met dit kabinet ook niet.
onze lockdown (wat trouwens geen lockdown was) werkte toch behoorlijk goed.
en vaccins ontwikkelen en testen opzetten kost tijd.

en verder, opgeven is geen optie. tijd winnen wel.
pi_201373441
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 19:20 schreef Weltschmerz het volgende:
Het virus is niet hier gemuteerd, dat is gewoon binnengevlogen. Maar er zullen nog wel meer mutaties volgen als je gaat vaccineren in een epidemie die nog woedt, dat was ook een experiment.
[..]
_O-

Please, houdt op met commentaar leveren. Je snapt er vrij weinig van. Wanneer moet de overheid dan vaccineren? Als de epidemie al over is? En wanneer is de epidemie over als je niet vaccineert? Als iedereen die zwak is dood is?

Echt, weer een lachwekkend betoog van iemand die teveel filmpjes kijkt van mongooltjes die doen alsof ze er verstand van hebben (Cafe "jouwnaam" bijvoorbeeld, of Lange Frans)

quote:
Nee, dat is niet zonder meer waar.
Natuurlijk wel. Feiten zijn dat mensen die gevaccineerd zijn minder kans hebben het virus te krijgen. Dus ze kunnen het virus ook minder snel en makkelijk doorgeven...
Dus het traineert het virus wel...

Echt niet zo moeilijk hoor.
  Vis een optie? woensdag 15 september 2021 @ 19:56:30 #118
70532 loveli
N
pi_201373680
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 19:40 schreef wappie1986 het volgende:
Wanneer moet de overheid dan vaccineren? Als de epidemie al over is?
Risicogroepen: zo snel mogelijk. Jongeren: wanneer de effecten op de lange termijn beter bekend zijn. Voor iemand van 80 met een BMI van 30 liggen de kaarten anders dan voor een meisje van 13, of (het ontwikkelende kind van) een vrouw die net een paar weken zwanger is.
quote:
En wanneer is de epidemie over als je niet vaccineert? Als iedereen die zwak is dood is?
Als er groepsimmuniteit bereikt is, maar waarom zou je niet vaccineren? Zolang het op vrijwillige basis is en mensen zich niet hoeven verantwoorden voor hun afwegingen.

Door dit hele circus gaat de viering van de verjaardag van een hoogbejaarde die ik ken buitenshuis niet door, zijn laatste verplichte vaccinatie (en legitimatie voor simpele dingen) had met de oorlog te maken. Die laat zich niets meer vertellen.
crap in = crap out
  Vis een optie? woensdag 15 september 2021 @ 19:56:57 #119
70532 loveli
N
pi_201373683
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 19:39 schreef pokkerdepok het volgende:
en verder, opgeven is geen optie. tijd winnen wel.
Niet iedereen heeft die tijd.
crap in = crap out
pi_201374157
Toch vreemd dat er gedaan wordt alsof dit nieuw is. In de buurlanden is het geen probleem voor geen enkele leeftijdsgroep. Wat een infantiel zeurvolk woont hier toch.
De Euro was een goed idee ... en dat had het moeten blijven.
pi_201374187
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 19:56 schreef loveli het volgende:

[..]
Risicogroepen: zo snel mogelijk. Jongeren: wanneer de effecten op de lange termijn beter bekend zijn. Voor iemand van 80 met een BMI van 30 liggen de kaarten anders dan voor een meisje van 13, of (het ontwikkelende kind van) een vrouw die net een paar weken zwanger is.
Je praat als een wappie... Er is allang duidelijk wat de effecten op de langere termijn zijn. Die zijn er namelijk niet. Iets dat uit het systeem is kan geen effect meer hebben.

quote:
Als er groepsimmuniteit bereikt is, maar waarom zou je niet vaccineren? Zolang het op vrijwillige basis is en mensen zich niet hoeven verantwoorden voor hun afwegingen.

Door dit hele circus gaat de viering van de verjaardag van een hoogbejaarde die ik ken buitenshuis niet door, zijn laatste verplichte vaccinatie (en legitimatie voor simpele dingen) had met de oorlog te maken. Die laat zich niets meer vertellen.
Wat is dat laatste nou weer voor onzin? Legitimatie is allang verplicht voor simpele dingen, ook na de oorlog.
En in de oorlog had je een "regering" wat er illegaal zat, deze regering zit er legaal en democratisch. Dus hij vergelijkt twee dingen die niet met elkaar te vergelijken zijn..

Tevens ben ik nergens in mijn boek over de oorlog iets van verplichte vaccinatie tegengekomen. Alleen dat er in kampen medische experimenten werden gedaan op levende wezens. Maar daar hebben we nu ook de Neurenberg code voor, die juist tegen moet gaan dat er nog medische experimenten op levende personen gedaan worden.
  woensdag 15 september 2021 @ 20:34:45 #122
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_201374225
quote:
Prima oplossing voor de digibeten onder ons.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_201374327
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 20:29 schreef Bloemkool het volgende:
Toch vreemd dat er gedaan wordt alsof dit nieuw is. In de buurlanden is het geen probleem voor geen enkele leeftijdsgroep. Wat een infantiel zeurvolk woont hier toch.
Dat zijn dan ook geen echte mensen. Want die konden en kunnen zich nog steeds niet voortplanten. Daar de machthebbers bang zijn voor een leger eensgezinde echte mensen.
  Vis een optie? woensdag 15 september 2021 @ 20:47:47 #124
70532 loveli
N
pi_201374387
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 20:31 schreef wappie1986 het volgende:

[..]
Je praat als een wappie... Er is allang duidelijk wat de effecten op de langere termijn zijn. Die zijn er namelijk niet. Iets dat uit het systeem is kan geen effect meer hebben.
[..]
Flutargument, als iets dat uit je systeem is geen effect meer kan hebben, waarom zou je je dan laten inenten..?

Het virus en antistoffen van het vaccin kunnen door de placenta de foetus bereiken. Of het vaccin dat ook kan is volgens mij nog niet bekend. In het geval van een ontwikkelende foetus is het een valide vraag of een mRNA vaccin wenselijk is.
quote:
Wat is dat laatste nou weer voor onzin? Legitimatie is allang verplicht voor simpele dingen, ook na de oorlog.
En in de oorlog had je een "regering" wat er illegaal zat, deze regering zit er legaal en democratisch. Dus hij vergelijkt twee dingen die niet met elkaar te vergelijken zijn..
En demissionair.
quote:
Tevens ben ik nergens in mijn boek over de oorlog iets van verplichte vaccinatie tegengekomen. Alleen dat er in kampen medische experimenten werden gedaan op levende wezens. Maar daar hebben we nu ook de Neurenberg code voor, die juist tegen moet gaan dat er nog medische experimenten op levende personen gedaan worden.
Legitimatie om koffie te mogen bestellen, je medische gegevens delen om appeltaart met slagroom te eten. Het is vrij absurd dat er zo laconiek over gedaan wordt.

De Duitsers hebben een rondje verplichte vaccinaties gedaan tegen de pokken. Dat heb ik niet uit een boek, maar van iemand die 'em heeft gehad. Van de Duitsers.
crap in = crap out
pi_201374432
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 18:47 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]
je zet jezelf buitenspel zo. zelf weten...
Ik kan gewoon nog doen wat ik altijd doe.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  woensdag 15 september 2021 @ 20:53:07 #126
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_201374491
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 20:47 schreef loveli het volgende:

[..]
Flutargument, als iets dat uit je systeem is geen effect meer kan hebben, waarom zou je je dan laten inenten..?

Het virus en antistoffen van het vaccin kunnen door de placenta de foetus bereiken. Of het vaccin dat ook kan is volgens mij nog niet bekend. In het geval van een ontwikkelende foetus is het een valide vraag of een mRNA vaccin wenselijk is.
[..]
En demissionair.
[..]
Legitimatie om koffie te mogen bestellen, je medische gegevens delen om appeltaart met slagroom te eten. Het is vrij absurd dat er zo laconiek over gedaan wordt.

De Duitsers hebben een rondje verplichte vaccinaties gedaan tegen de pokken. Dat heb ik niet uit een boek, maar van iemand die 'em heeft gehad. Van de Duitsers.
Ze zijn afgetreden en hebben democratisch van onze vertegenwoordigers het mandaat gekregen om op COVID-19 gebied gewoon door te regeren.

Diezelfde volksvertegenwoordigers kunnen gewoon wetsvoorstellen tegenhouden als ze vinden dat zo een voorstel niet past bij een demissionair kabinet.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_201374587
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 20:47 schreef loveli het volgende:

[..]
Flutargument, als iets dat uit je systeem is geen effect meer kan hebben, waarom zou je je dan laten inenten..?
pi_201375095
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 19:56 schreef loveli het volgende:

[..]
Risicogroepen: zo snel mogelijk. Jongeren: wanneer de effecten op de lange termijn beter bekend zijn.
even wachten tot de effecten van corona, op de lange termijn, ook bekend zijn dan?
je verwart de kwaal en het middel. je zorgen maken over het middel, dat de kwaal bestrijd.
pi_201375113
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 19:56 schreef loveli het volgende:

[..]
Niet iedereen heeft die tijd.
wie niet dan?
pi_201375239
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 20:47 schreef loveli het volgende:

[..]
Flutargument, als iets dat uit je systeem is geen effect meer kan hebben, waarom zou je je dan laten inenten..?

Het virus en antistoffen van het vaccin kunnen door de placenta de foetus bereiken. Of het vaccin dat ook kan is volgens mij nog niet bekend. In het geval van een ontwikkelende foetus is het een valide vraag of een mRNA vaccin wenselijk is.

denk dan even na over wat er gaat gebeuren als al die jongeren zich nu laten besmetten. en dan misschien hun leven lang last zullen houden van corona verschijnselen, steeds erger wordend met de leeftijd. long covid is een ding, he. bij velen. nu al. misschien gaat zo een hele generatie van gezonde mensen verloren, als we niks doen.

een vaccin traint je lichaam zich te verweren. uiteraard krijg je op beide manieren te maken met hetzelfde, alleen is de vaccinatie een onschadelijke dosis. een besmetting is het echte virus, en dus wel schadelijk.
pi_201375247
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 20:43 schreef torentje het volgende:

[..]
Dat zijn dan ook geen echte mensen. Want die konden en kunnen zich nog steeds niet voortplanten. Daar de machthebbers bang zijn voor een leger eensgezinde echte mensen.
Echt hè
De Euro was een goed idee ... en dat had het moeten blijven.
pi_201375254
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 20:50 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Ik kan gewoon nog doen wat ik altijd doe.
okee, geen probleem dan.
pi_201375456
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 19:40 schreef wappie1986 het volgende:

[..]
_O-

Please, houdt op met commentaar leveren. Je snapt er vrij weinig van. Wanneer moet de overheid dan vaccineren? Als de epidemie al over is? En wanneer is de epidemie over als je niet vaccineert? Als iedereen die zwak is dood is?
Het is misschien wat complex voor je, maar niet alles is te verdelen in wel of niet, het gaat erom wie je wanneer vaccineert en wie niet.

quote:
Echt, weer een lachwekkend betoog van iemand die teveel filmpjes kijkt van mongooltjes die doen alsof ze er verstand van hebben (Cafe "jouwnaam" bijvoorbeeld, of Lange Frans)
Overduidelijk projectie van een herkauwer en wappieroeper, zo eentje uit de meute van middelmatigen die denken slim over te komen door hersenloos iets slimmeren achterna te lopen. Mijn nick is minstens tien jaar ouder dan dat café, wat eigenlijk helemaal niet ken omdat ik er het geduld nooit voor heb kunnen opbrengen.

quote:
Natuurlijk wel. Feiten zijn dat mensen die gevaccineerd zijn minder kans hebben het virus te krijgen. Dus ze kunnen het virus ook minder snel en makkelijk doorgeven...
Dus het traineert het virus wel...

Echt niet zo moeilijk hoor.
Je kunt wel viroloogje gaan spelen, maar virussen passen zich niet aan aan jouw begripsvermogen. Het is in een experiment, virologen en vaccinologen weten heel veel niet en worden vaak verrast. Dan denk ik dat je voorzichtig moet zijn ipv harder scrheeuwen dat het een probleemloze panacee zou zijn en beperkt vaccineren, met name om de druk van de IC zorg te houden.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_201381559
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 21:33 schreef Weltschmerz het volgende:
Je kunt wel viroloogje gaan spelen, maar virussen passen zich niet aan aan jouw begripsvermogen. Het is in een experiment, virologen en vaccinologen weten heel veel niet en worden vaak verrast. Dan denk ik dat je voorzichtig moet zijn ipv harder scrheeuwen dat het een probleemloze panacee zou zijn en beperkt vaccineren, met name om de druk van de IC zorg te houden.
Dus omdat virologen en vaccinologen veel niet weten. Moeten we voorzichtig zijn en slechts beperkt vaccineren?

Nou, we weten genoeg hoor. De vaccins zijn veilig en de nadelen wegen niet op tegen de voordelen.

Door vaccinaties zijn mensen significant minder besmettelijk en komen ze aanzienlijk minder vaak in het ziekenhuis. Je zou als land wel gek zijn om niet zo veel als mogelijk te vaccineren.

[ Bericht 0% gewijzigd door luxerobots op 16-09-2021 13:03:27 ]
pi_201383334
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 10:53 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Dus omdat virologen en vaccinologen veel niet weten. Moeten we voorzichtig zijn en slechts beperkt vaccineren?

Nou, we weten genoeg hoor. De vaccins zijn veilig en de voordelen wegen niet op tegen de nadelen.

Door vaccinaties zijn mensen significant minder besmettelijk en komen ze aanzienlijk minder vaak in het ziekenhuis. Je zou als land wel gek zijn om niet zo veel als mogelijk te vaccineren.
Foutje?

_O_
pi_201383354
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 13:01 schreef wappie1986 het volgende:

[..]
Foutje?

_O_
Ja, precies andersom. ;)
pi_201383430
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 20:47 schreef loveli het volgende:

[..]
Flutargument, als iets dat uit je systeem is geen effect meer kan hebben, waarom zou je je dan laten inenten..?
Jezus, weet je nou echt niks van vaccins of doe je maar alsof?

quote:
Het virus en antistoffen van het vaccin kunnen door de placenta de foetus bereiken. Of het vaccin dat ook kan is volgens mij nog niet bekend. In het geval van een ontwikkelende foetus is het een valide vraag of een mRNA vaccin wenselijk is.
https://www.rijksoverheid(...)-en-coronavaccinatie

Beetje onderzoek doen en je weet het.. Maar te lui zeker?

quote:
En demissionair.
En? Zolang er geen nieuw kabinet is gelden de wetten die het vorige kabinet heeft ingesteld.. En die waren er democratisch gekomen..
Heel wat anders dan de nazi's. In Nederland dan, de nazi's zijn wel quasi legaal in DL aan de macht gekomen.

quote:
Legitimatie om koffie te mogen bestellen, je medische gegevens delen om appeltaart met slagroom te eten. Het is vrij absurd dat er zo laconiek over gedaan wordt.
Medische gegevens? Zo'n pas zegt alleen maar of je gevaccineerd of negatief getest bent. De rest van de medische gegevens komt niemand te weten..

En ja, zelfs nu moet je als je 12 bent of ouder altijd je ID kaart bij je hebben. Dus wat is het verschil?

quote:
De Duitsers hebben een rondje verplichte vaccinaties gedaan tegen de pokken. Dat heb ik niet uit een boek, maar van iemand die 'em heeft gehad. Van de Duitsers.
En dus vind die persoon alles wat verplicht gesteld wordt verschrikkelijk? Beetje aanstellerij van die persoon, vind je niet?
pi_201383493
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 21:33 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Het is misschien wat complex voor je, maar niet alles is te verdelen in wel of niet, het gaat erom wie je wanneer vaccineert en wie niet.
En daar hebben hele knappe koppen zich al maandenlang mee bezig gehouden. Uiteindelijk was het idee "iedereen" want anders houdt je het virus en kan het muteren.. Vrij logisch. Aangezien geen vaccin 100 % kan werken en bescherming bieden.

quote:
Overduidelijk projectie van een herkauwer en wappieroeper, zo eentje uit de meute van middelmatigen die denken slim over te komen door hersenloos iets slimmeren achterna te lopen. Mijn nick is minstens tien jaar ouder dan dat café, wat eigenlijk helemaal niet ken omdat ik er het geduld nooit voor heb kunnen opbrengen.
[..]
Ik loop nooit mensen hersenloos achterna. Ik lees de berichten, de artikelen en vorm mijn eigen mening. Maar wel van experts, en niet van mongolen die denken dat viroloog een NTI cursus is van een halve jaar.

quote:
Je kunt wel viroloogje gaan spelen, maar virussen passen zich niet aan aan jouw begripsvermogen. Het is in een experiment, virologen en vaccinologen weten heel veel niet en worden vaak verrast. Dan denk ik dat je voorzichtig moet zijn ipv harder scrheeuwen dat het een probleemloze panacee zou zijn en beperkt vaccineren, met name om de druk van de IC zorg te houden.
We hebben al genoeg ervaring met virussen en al 200 jaar met vaccinatie. Dus steeds heel voorzichtig zijn lijkt me niet juist handelen. Vooral als je merkt dat vaccinatie ook voor dit virus extreem goed werkt. Mensen die gevaccineerd zijn komen veel minder vaak in het ziekenhuis of op de IC..
Dat is een feit.
  Vis een optie? donderdag 16 september 2021 @ 13:42:08 #139
70532 loveli
N
pi_201383856
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 13:10 schreef wappie1986 het volgende:

[..]
Jezus, weet je nou echt niks van vaccins of doe je maar alsof?
[..]
Zeg maar loveli hoor.
quote:
https://www.rijksoverheid(...)-en-coronavaccinatie

Beetje onderzoek doen en je weet het.. Maar te lui zeker?
[..]
Daar staat niet of het vaccin wel of niet door de placenta gaat, alleen antistoffen. Heb nog geen goede bron daarover kunnen vinden, misschien heb jij een linkje?
quote:
Beetje aanstellerij van die persoon, vind je niet?
Neu, dat vind ik niet.
crap in = crap out
pi_201384530
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 21:24 schreef Bloemkool het volgende:

[..]
Echt hè
Ja, want de eerlijke jongere mensen worden door de machtshebbers gedaagd om te komen met een leger eensgezinde echte mensen.
pi_201384833
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 13:42 schreef loveli het volgende:

[..]

Daar staat niet of het vaccin wel of niet door de placenta gaat, alleen antistoffen. Heb nog geen goede bron daarover kunnen vinden, misschien heb jij een linkje?

https://www.uchicagomedic(...)gnancy-breastfeeding

quote:
The mRNA vaccines work by presenting your body with a small set of genetic instructions for producing the SARS-CoV-2 spike protein. Your body generates the protein and allows your immune system to learn what the protein looks like so it can recognize the protein if you should ever encounter the actual SARS-CoV-2 virus and prepare an immune response to keep you from getting sick. mRNA is extremely short-lived and easily degraded; this is why the vaccine must be stored at such cold temperatures and used quickly after preparation. Once the vaccine has been injected into your arm, your body either uses the instructions to make those spike proteins or it rapidly breaks down the small amount of mRNA that’s remaining. It is therefore extremely unlikely that any of the mRNA would be able to get into breast milk or into the fetus through the placenta. Additionally, because it’s so easily degraded, it cannot survive the acidic environment of your baby’s stomach, so the vaccine itself cannot affect your baby.
Daarbij zijn er al heel veel zwangeren gevaccineerd en daarbij zijn geen neveneffecten gevonden op de zwangerschap of ontwikkeling van de baby (zie ook het artikel in de link).

[ Bericht 1% gewijzigd door Tourniquet op 16-09-2021 14:56:40 ]
pi_201385609
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 14:28 schreef torentje het volgende:

[..]
Ja, want de eerlijke jongere mensen worden door de machtshebbers gedaagd om te komen met een leger eensgezinde echte mensen.
Jazeker. Je hebt helemaal gelijk. Deden ze eeuwen geleden ook zo. Tegenwoordig kun je stemmen. Democratie en zo. Dus waarom niet op een partij stemmen die past bij je stemming?
Of is dat niet echt genoeg? Mensen die niet passen in jouw wereldbeeld zijn nep en niet gelijkwaardig aan jouw?
De Euro was een goed idee ... en dat had het moeten blijven.
pi_201386460
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 13:16 schreef wappie1986 het volgende:

[..]
En daar hebben hele knappe koppen zich al maandenlang mee bezig gehouden. Uiteindelijk was het idee "iedereen" want anders houdt je het virus en kan het muteren.. Vrij logisch. Aangezien geen vaccin 100 % kan werken en bescherming bieden.
Ach ja, die knappe koppen van Artsen zonder Ethische Grenzen die zich voornamelijk uitlaten over dingen waar ze totaal geen verstand van hebben en keer op keer op keer helemaal naast zaten. Volgens die knappe koppen zouden we namelijk al van de covidmaatregelen af zijn.

quote:
Ik loop nooit mensen hersenloos achterna. Ik lees de berichten, de artikelen en vorm mijn eigen mening. Maar wel van experts, en niet van mongolen die denken dat viroloog een NTI cursus is van een halve jaar.
En toch komt er alleen maar geherkauwde propaganda uit.

quote:
We hebben al genoeg ervaring met virussen en al 200 jaar met vaccinatie. Dus steeds heel voorzichtig zijn lijkt me niet juist handelen. Vooral als je merkt dat vaccinatie ook voor dit virus extreem goed werkt. Mensen die gevaccineerd zijn komen veel minder vaak in het ziekenhuis of op de IC..
Dat is een feit.
Dat is een half feit. Het hele feit is dat oude vetzakken die gevaccineerd zijn veel minder vaak op de IC komen dan oude vetzakken die niet gevaccineerd zijn.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')