abonnement Unibet Coolblue
pi_201351305
Hallo allemaal,

Ik zal het even proberen uit te leggen. 4 jaar geleden ging het helemaal mis. Ik was zo depressief dat ik het allemaal niet meer zag zitten. Ook mijn verslaving werd heel heftig, en het was allemaal een heftige periode. Toen kwam ik dus in opname en dat heeft 3 jaar geduurd. Eerst detoxen, toen diagnostiek en uiteindelijke kwam ik in een ontwikkelingstoornis kliniek uit. Hier heb ik 2 jaar gewoond en veel geleerd. Tot het weer mis ging met de alcohol, toen werd ik daar weggestuurd en kreeg ik een eigen huis waar ik nog steeds erg trots op ben en heel blij mee ben en wat ik zeker niet kwijt wil.

Nou dat dus, het ging redelijk de goede kant op.Ik heb leuk vrijwilligerswerk en ga hier met plezier na toe ( niet altijd ). Ik heb een eigen huis, en een hele lieve moeder die altijd voor me klaar staat. Maar ja, de alcohol zal altijd een probleem blijven.

Ik ben 2 bijna 3 weken geleden weer begonnen met drinken en dit is een hele heftige periode geweest. Ik heb gister alles op gebiecht bij de hulpverlening en bij mijn moeder, maar nu gaat het zo slecht met me dat ik ook even niet weet wat ik moet. Ik weet ook wel dat jullie me ook niet perse kunnen helpen, maar wat steun zou ik wel heel fijn vinden.

Vanmiddag staat er een gesprek met de psychiater gepland over hoe nu verder. Dit is dus even af wachten en dit vind ik wel heel spannend, waarschijnlijk word het medicatie. Ik ben al flink in afbouw geweest, maar alle gevoelens zijn weer heel heftig terug gekomen. Het gaat niet goed met me, ik voel me down en heel verdrietig en ongelukkig met mezelf.

Maar wat is het nou, een dipje ? Ben ik weer depressief? Ik heb zo mijn pieken en dalen. Als ik in een piek zit wil ik van alles tegelijk en dan val ik uit eindelijk heel hard na beneden. Is dat nu ook zo? Het is zo een heftige tijd....
"De ONZ SC heeft veel meer pit, nu Stig in het topic zit!" -TheStigsDutchCousin
pi_201351378
Je hebt professionele hulp, die weten het beter dan FOK!kers.
pi_201351419
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 11:50 schreef Aanmodderfakker het volgende:
Je hebt professionele hulp, die weten het beter dan FOK!kers.
Dat klopt, maar wat steun zou ik wel fijn vinden. En ervaringen van andere mensen zijn ook heel erg welkom.
"De ONZ SC heeft veel meer pit, nu Stig in het topic zit!" -TheStigsDutchCousin
pi_201351481
-volgende keer beetje nadenken-

[ Bericht 76% gewijzigd door Lenny77 op 14-09-2021 14:10:35 ]
  dinsdag 14 september 2021 @ 12:03:03 #5
497166 GewoonUitNL
In De Naam van Allah
pi_201351555
Drastische maatregel, maar kan zeker helpen; Waarom verhuis je niet naar een land waar je heel moeilijk aan alcohol kan komen? Als een kind in een snoepwinkel niet van het snoepgoed kan blijven, neem hem dan mee naar een andere winkel.
En Allah weet het het beste
pi_201351594
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 12:03 schreef GewoonUitNL het volgende:
Drastische maatregel, maar kan zeker helpen; Waarom verhuis je niet naar een land waar je heel moeilijk aan alcohol kan komen? Als een kind in een snoepwinkel niet van het snoepgoed kan blijven, neem hem dan mee naar een andere winkel.
Maar dan zou ik alles achter me moeten laten, dat vind ik wel heel drastisch en dan sta ik er helemaal alleen voor. Het is een ideetje, maar ik weet het niet zo zeer.
"De ONZ SC heeft veel meer pit, nu Stig in het topic zit!" -TheStigsDutchCousin
  dinsdag 14 september 2021 @ 12:11:12 #7
497166 GewoonUitNL
In De Naam van Allah
pi_201351701
quote:
99s.gif Op dinsdag 14 september 2021 12:05 schreef Moonlight het volgende:

[..]
Maar dan zou ik alles achter me moeten laten, dat vind ik wel heel drastisch en dan sta ik er helemaal alleen voor. Het is een ideetje, maar ik weet het niet zo zeer.
Zou je moeder niet mee willen?
En Allah weet het het beste
  dinsdag 14 september 2021 @ 12:14:12 #8
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_201351744
Het lijkt me de kunst om op tijd terug te veren. Herken het ‘verkeerde’ gedrag, steek energie in het goede gedrag.
The love you take is equal to the love you make.
  dinsdag 14 september 2021 @ 12:14:24 #9
421867 greysbones
fun fact i don't care
pi_201351745
he mop
je kunt me altijd dm-en he
en als ik dit had geweten had ik je ge-dm-ed op bepaalde momenten

dit is een terugval niet meer en niet minder

een alcohol verslaving heb jij je hele leven en moet je je hele leven tegen vechten
maar wees niet te hard voor jezelf
dat maakt het gat voor jezelf alleen maar groter
erken dat het fout is gegaan en zie dit als een kans om nog sterker er uit te komen

ik weet zeker dat je het kunt Moon
wees trots op jezelf hoeveel je al hebt bereikt
maak van je fout een kans
O+ O+ O+
Als je het niet kunt oplossen, is het geen probleem.
pi_201351934
Weet niet of je dat al hebt. Maar bij mij is de afspraak dat de hulpverleners gewoon paar keer per week langs blijven komen. (Als ik straks weer alleen ga wonen)

Dat gaat dan vanuit de WMO. Staat nu nog op 1 maar wellicht doen we die naar 2

En dan zou er twee keer per week iemand een uurtje langskomen. Voor de praktische zaken maar ook gewoon om te praten over verslaving.
Plus daar bij dan nog de gesprekken met de psycholoog.
Do what you love, love what you do!
pi_201352059
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 12:11 schreef GewoonUitNL het volgende:

[..]
Zou je moeder niet mee willen?
Nee dat denk ik niet, die heeft hier haar werk.
"De ONZ SC heeft veel meer pit, nu Stig in het topic zit!" -TheStigsDutchCousin
pi_201352075
quote:
99s.gif Op dinsdag 14 september 2021 12:14 schreef greysbones het volgende:
he mop
je kunt me altijd dm-en he
en als ik dit had geweten had ik je ge-dm-ed op bepaalde momenten

dit is een terugval niet meer en niet minder

een alcohol verslaving heb jij je hele leven en moet je je hele leven tegen vechten
maar wees niet te hard voor jezelf
dat maakt het gat voor jezelf alleen maar groter
erken dat het fout is gegaan en zie dit als een kans om nog sterker er uit te komen

ik weet zeker dat je het kunt Moon
wees trots op jezelf hoeveel je al hebt bereikt
maak van je fout een kans
O+ O+ O+
Wat lief dankjewel voor je steunend berichtje O+
"De ONZ SC heeft veel meer pit, nu Stig in het topic zit!" -TheStigsDutchCousin
pi_201352091
Waarom drink je alcohol? Wat is de achterliggende redenen. Is dat om bepaalde gevoelens te vermijden en je dus beter te voelen? Of is dat om alle problemen te vergeten?
Als je het achterliggende probleem aanpakt is, is naar mijn mening het alcohol probleem ook waarschijnlijk opgelost.
pi_201352095
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 12:27 schreef kree het volgende:
Weet niet of je dat al hebt. Maar bij mij is de afspraak dat de hulpverleners gewoon paar keer per week langs blijven komen. (Als ik straks weer alleen ga wonen)

Dat gaat dan vanuit de WMO. Staat nu nog op 1 maar wellicht doen we die naar 2

En dan zou er twee keer per week iemand een uurtje langskomen. Voor de praktische zaken maar ook gewoon om te praten over verslaving.
Plus daar bij dan nog de gesprekken met de psycholoog.
Ja dat heb ik al, ik heb een begeleidster die iedere week 1 keer langs komt een uurtje. Eerst had ik ook vanuit een andere organisatie iedere dag begeleiding maar dat liep niet, omdat het steeds iemand anders was die ik dan sprak.

Ook spreek ik mijn psychiater eens per maand. Wellicht dat het nu wat vaker word.

Ik weet niet wat de oplossing is. Ik hoop niet weer een opname, maar als het niet anders kan dan moet het maar. Ik heb er alles voor over om me weer wat happier te voelen.
"De ONZ SC heeft veel meer pit, nu Stig in het topic zit!" -TheStigsDutchCousin
pi_201352104
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 11:45 schreef Moonlight het volgende:
Maar wat is het nou, een dipje ? Ben ik weer depressief? Ik heb zo mijn pieken en dalen. Als ik in een piek zit wil ik van alles tegelijk en dan val ik uit eindelijk heel hard na beneden. Is dat nu ook zo? Het is zo een heftige tijd....
Naar drank grijpen om ff dat rottig gevoel niet te voelen is zeker herkenbaar en helaas maar een zeer tijdelijke oplossing, het helpt ook niet dat er niet echt een zonnige warme zomer is geweest en we alweer tegen de grauwe en donkere herfst aan hikken.

Goed dat je het aan hebt gegeven bij je moeder en professionele hulp en dat je er vanmiddag al terecht kan en ik bewonder je durf om dit topic te openen. _O_
pi_201352105
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 12:38 schreef Twintig het volgende:
Waarom drink je alcohol? Wat is de achterliggende redenen. Is dat om bepaalde gevoelens te vermijden en je dus beter te voelen? Of is dat om alle problemen te vergeten?
Als je het achterliggende probleem aanpakt is, is naar mijn mening het alcohol probleem ook waarschijnlijk opgelost.
Het is om mij gelukkiger te voelen en blijer. Door alle nare gedachtes die ik heb en het idee dat ik dit leven niet aan kan. En door een heftig verleden.
"De ONZ SC heeft veel meer pit, nu Stig in het topic zit!" -TheStigsDutchCousin
pi_201352114
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 12:39 schreef SolidasRock het volgende:

[..]
Naar drank grijpen om ff dat rottig gevoel niet te voelen is zeker herkenbaar en helaas maar een zeer tijdelijke oplossing, het helpt ook niet dat er niet echt een zonnige warme zomer is geweest en we alweer tegen de grauwe en donkere herfst aan hikken.

Goed dat je het aan hebt gegeven bij je moeder en professionele hulp en dat je er vanmiddag al terecht kan en ik bewonder je durf om dit topic te openen. _O_
Wat lief dankjewel Solid O+

Het is zeker een tijdelijke en ook wel heftige oplossing. Nee dat weer heeft ook niet echt mee geholpen denk ik, er spelen zoveel dingen die maken dat ik mij slecht voel, maar de oplossing er voor heb ik helaas nog niet gevonden
"De ONZ SC heeft veel meer pit, nu Stig in het topic zit!" -TheStigsDutchCousin
  Spellchecker dinsdag 14 september 2021 @ 12:52:18 #18
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_201352282
quote:
99s.gif Op dinsdag 14 september 2021 12:14 schreef greysbones het volgende:
he mop
je kunt me altijd dm-en he
en als ik dit had geweten had ik je ge-dm-ed op bepaalde momenten

dit is een terugval niet meer en niet minder

een alcohol verslaving heb jij je hele leven en moet je je hele leven tegen vechten
maar wees niet te hard voor jezelf
dat maakt het gat voor jezelf alleen maar groter
erken dat het fout is gegaan en zie dit als een kans om nog sterker er uit te komen

ik weet zeker dat je het kunt Moon
wees trots op jezelf hoeveel je al hebt bereikt
maak van je fout een kans
O+ O+ O+
Wat een mooie post O+

Sterkte @Moonlight ^O^ :*
pi_201352302
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 september 2021 12:52 schreef maily het volgende:

[..]
Wat een mooie post O+

Sterkte @:Moonlight ^O^ :*
O+ O+ O+
"De ONZ SC heeft veel meer pit, nu Stig in het topic zit!" -TheStigsDutchCousin
pi_201352439
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 11:45 schreef Moonlight het volgende:
Hallo allemaal,

Ik zal het even proberen uit te leggen. 4 jaar geleden ging het helemaal mis. Ik was zo depressief dat ik het allemaal niet meer zag zitten. Ook mijn verslaving werd heel heftig, en het was allemaal een heftige periode. Toen kwam ik dus in opname en dat heeft 3 jaar geduurd. Eerst detoxen, toen diagnostiek en uiteindelijke kwam ik in een ontwikkelingstoornis kliniek uit. Hier heb ik 2 jaar gewoond en veel geleerd. Tot het weer mis ging met de alcohol, toen werd ik daar weggestuurd en kreeg ik een eigen huis waar ik nog steeds erg trots op ben en heel blij mee ben en wat ik zeker niet kwijt wil.

Heel herkenbaar gevoel, vooral de situatie van pieken en dalen. De lockdown heeft niet veel goed gedaan. Maar het is mogelijk om hieruit te komen. Het is mij ook gelukt.

Nou dat dus, het ging redelijk de goede kant op.Ik heb leuk vrijwilligerswerk en ga hier met plezier na toe ( niet altijd ). Ik heb een eigen huis, en een hele lieve moeder die altijd voor me klaar staat. Maar ja, de alcohol zal altijd een probleem blijven.

Ik ben 2 bijna 3 weken geleden weer begonnen met drinken en dit is een hele heftige periode geweest. Ik heb gister alles op gebiecht bij de hulpverlening en bij mijn moeder, maar nu gaat het zo slecht met me dat ik ook even niet weet wat ik moet. Ik weet ook wel dat jullie me ook niet perse kunnen helpen, maar wat steun zou ik wel heel fijn vinden.

Vanmiddag staat er een gesprek met de psychiater gepland over hoe nu verder. Dit is dus even af wachten en dit vind ik wel heel spannend, waarschijnlijk word het medicatie. Ik ben al flink in afbouw geweest, maar alle gevoelens zijn weer heel heftig terug gekomen. Het gaat niet goed met me, ik voel me down en heel verdrietig en ongelukkig met mezelf.

Maar wat is het nou, een dipje ? Ben ik weer depressief? Ik heb zo mijn pieken en dalen. Als ik in een piek zit wil ik van alles tegelijk en dan val ik uit eindelijk heel hard na beneden. Is dat nu ook zo? Het is zo een heftige tijd....
Het is voor mij herkenbaar. De dalen en de pieken. Het kan heel snel beter gaan, maar ik weet hoe het is om in een diep dal te zitten. Ik weet echter dat het mogelijk is om er uit te geraken.

[ Bericht 2% gewijzigd door hjansen82 op 14-09-2021 13:09:23 (fout) ]
Check it out
  dinsdag 14 september 2021 @ 13:12:11 #21
497166 GewoonUitNL
In De Naam van Allah
pi_201352562
quote:
99s.gif Op dinsdag 14 september 2021 12:39 schreef Moonlight het volgende:

[..]
Het is om mij gelukkiger te voelen en blijer. Door alle nare gedachtes die ik heb en het idee dat ik dit leven niet aan kan. En door een heftig verleden.
Heb je die nare gedachtes geprobeerd aan te pakken?
En Allah weet het het beste
  Mooiste FOK!fotoboek van de vrouwen 2022 dinsdag 14 september 2021 @ 14:08:11 #22
165264 Puzzie
C'est La Fucking Vie
pi_201353293
Lieve Moon dikke knuffel O+
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_201353360
quote:
99s.gif Op dinsdag 14 september 2021 12:14 schreef greysbones het volgende:
he mop
je kunt me altijd dm-en he
en als ik dit had geweten had ik je ge-dm-ed op bepaalde momenten

dit is een terugval niet meer en niet minder

een alcohol verslaving heb jij je hele leven en moet je je hele leven tegen vechten
maar wees niet te hard voor jezelf
dat maakt het gat voor jezelf alleen maar groter
erken dat het fout is gegaan en zie dit als een kans om nog sterker er uit te komen

ik weet zeker dat je het kunt Moon
wees trots op jezelf hoeveel je al hebt bereikt
maak van je fout een kans
O+ O+ O+
Super mooie en lieve post!

Van mij ook een knuf en steun voor zover dat mogelijk is vanuit een schermpje!
Niet opgeven O+
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_201353819
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 11:45 schreef Moonlight het volgende:
Hallo allemaal,

Ik zal het even proberen uit te leggen. 4 jaar geleden ging het helemaal mis. Ik was zo depressief dat ik het allemaal niet meer zag zitten. Ook mijn verslaving werd heel heftig, en het was allemaal een heftige periode. Toen kwam ik dus in opname en dat heeft 3 jaar geduurd. Eerst detoxen, toen diagnostiek en uiteindelijke kwam ik in een ontwikkelingstoornis kliniek uit. Hier heb ik 2 jaar gewoond en veel geleerd. Tot het weer mis ging met de alcohol, toen werd ik daar weggestuurd en kreeg ik een eigen huis waar ik nog steeds erg trots op ben en heel blij mee ben en wat ik zeker niet kwijt wil.

Nou dat dus, het ging redelijk de goede kant op.Ik heb leuk vrijwilligerswerk en ga hier met plezier na toe ( niet altijd ). Ik heb een eigen huis, en een hele lieve moeder die altijd voor me klaar staat. Maar ja, de alcohol zal altijd een probleem blijven.

Ik ben 2 bijna 3 weken geleden weer begonnen met drinken en dit is een hele heftige periode geweest. Ik heb gister alles op gebiecht bij de hulpverlening en bij mijn moeder, maar nu gaat het zo slecht met me dat ik ook even niet weet wat ik moet. Ik weet ook wel dat jullie me ook niet perse kunnen helpen, maar wat steun zou ik wel heel fijn vinden.

Vanmiddag staat er een gesprek met de psychiater gepland over hoe nu verder. Dit is dus even af wachten en dit vind ik wel heel spannend, waarschijnlijk word het medicatie. Ik ben al flink in afbouw geweest, maar alle gevoelens zijn weer heel heftig terug gekomen. Het gaat niet goed met me, ik voel me down en heel verdrietig en ongelukkig met mezelf.

Maar wat is het nou, een dipje ? Ben ik weer depressief? Ik heb zo mijn pieken en dalen. Als ik in een piek zit wil ik van alles tegelijk en dan val ik uit eindelijk heel hard na beneden. Is dat nu ook zo? Het is zo een heftige tijd....
Ha die Maanlicht, wat vervelend dat je in zo een periode zit. Sterkte en beterschap gewenst. Hoop dat de vele tips waar je wat aan hebt zullen helpen.

In ieder geval: heb altijd een streven waar je naar toe wilt. Iets leuks wat je wilt bereiken of doen op dat moment zonder dat het je negatieve energie of schade geeft maar juist positiviteit.
pi_201354234
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 13:04 schreef hjansen82 het volgende:

[..]
Het is voor mij herkenbaar. De dalen en de pieken. Het kan heel snel beter gaan, maar ik weet hoe het is om in een diep dal te zitten. Ik weet echter dat het mogelijk is om er uit te geraken.
Klopt, maar op dit moment zou ik niet weten hoe
"De ONZ SC heeft veel meer pit, nu Stig in het topic zit!" -TheStigsDutchCousin
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')