abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_201348601
Simpele vraag maar wanneer gaat men eens afstappen van die coronapas? Het is toch enorm discriminerend om een pasje te gaan vragen om ergens binnen te mogen?

Wat is het volgende? Gaan we homo's, kankerpatiënten, FOK!kers, ... ook gaan bannen?
Cindy De Vuyst
  Moderator dinsdag 14 september 2021 @ 08:26:02 #2
451823 crew  Plompzakker
HAAAAAAA!
pi_201348607
:')
Deze user is best OK als je hem normaal aanspreekt via DM.
pi_201348817
Ze zijn er nog niet eens mee begonnen.
pi_201349149
Iedereen in de pas!
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_201349195
Ik mag toch hopen dat er donderdag bij het debat hierover een harde datum geëist wordt en dat dat gedrocht anders niet doorgaat.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_201349217
quote:
15s.gif Op dinsdag 14 september 2021 09:16 schreef vosss het volgende:
Ik mag toch hopen dat er donderdag bij het debat hierover een harde datum geëist wordt en dat dat gedrocht anders niet doorgaat.
Lijkt me dat ze het doen zo lang het nodig is.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_201349365
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 09:18 schreef Hallojo het volgende:

[..]
Lijkt me dat ze het doen zo lang het nodig is.
Uiteraard. Maar dan wil ik donderdag wel horen tot wanneer dat precies is. Bij hoeveel besmettingen of dooien of ziekenhuisopnames gaat dat gedrocht de prullenbak in?
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_201349500
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 08:25 schreef einzeinz het volgende:
Simpele vraag maar wanneer gaat men eens afstappen van die coronapas? Het is toch enorm discriminerend om een pasje te gaan vragen om ergens binnen te mogen?

Wat is het volgende? Gaan we homo's, kankerpatiënten, FOK!kers, ... ook gaan bannen?
waarom discriminatie als het aan iedereen gevraagd wordt? dan is het juist geen discriminatie, immers wordt aan iedereen gevraagd die pas te tonen :+
pi_201349578
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 08:45 schreef Tja..1986 het volgende:
Ze zijn er nog niet eens mee begonnen.
Uh, jawel. Ik heb ‘m al 2 keer gebruikt.
pi_201349882
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 september 2021 09:43 schreef Tourniquet het volgende:

[..]
Uh, jawel. Ik heb ‘m al 2 keer gebruikt.
Owh.. Waar kan ik zo'n pas halen dan? Of bedoel je de QR-code? TS heeft het toch echt over een pas.
  Moderator dinsdag 14 september 2021 @ 10:07:59 #11
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_201349961
Net zolang totdat iedereen in Nederland gevaccineerd is :)
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
pi_201350060
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 10:01 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]
Owh.. Waar kan ik zo'n pas halen dan? Of bedoel je de QR-code? TS heeft het toch echt over een pas.
Ze zijn 'm nu opeens "pas" gaan noemen, maar het gaat inderdaad gewoon om CoronaCheck.
pi_201350071
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 09:14 schreef Het_Bokje het volgende:
Iedereen in de pas!
Inderdaad, iedereen chippen en als je niet gechipt wil worden krijg je de kogel.
Cindy De Vuyst
pi_201350636
Kunnen we niet gewoon iets op de borst plakken zodat het kenbaar is wie er niet gevaccineerd zijn?
In het verleden is er vast wel eens een keer iets dergelijks verzonnen om een bepaald onderscheid te maken.
pi_201350670
quote:
15s.gif Op dinsdag 14 september 2021 09:16 schreef vosss het volgende:
Ik mag toch hopen dat er donderdag bij het debat hierover een harde datum geëist wordt en dat dat gedrocht anders niet doorgaat.
Wat heb je aan een harde datum. Er komt wel weer een nieuwe variant voorbij, teveel besmettingen in de winter of verplichting van een derde vaccin waarna ze het alsnog met een paar maanden doortrekken.
  dinsdag 14 september 2021 @ 11:02:04 #16
496301 airconditioning
VVD/GL met bovenmodaal inkomen
pi_201350673
Gewoon zo laten. Doen wat de meerderheid wilt. Hoef geen anti-vaxxers in mijn buurt.
Pro: Woke, LGBTQQIP2SAA++, BLM, vaccinatieplicht, K. Harris, Vegan, immigratie, milleumaatregelen, (bio)diversiteit en Antifa
Anti: Wappiementaliteit, mileuvervuiling, racisme, antisemitisme, fvd/trumpisme, boeren en populisme.
pi_201350699
Ik ben voorstander van een brandmerk op het voorhoofd. Dan is het meteen duidelijk!
Cindy De Vuyst
pi_201351105
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 11:02 schreef airconditioning het volgende:
Gewoon zo laten. Doen wat de meerderheid wilt. Hoef geen anti-vaxxers in mijn buurt.
Ik heb liever geen vaxxers in m'n buurt want die hebben niet door dat ze ziek zijn en lopen lekker asymptomatisch iedereen aan te steken.
  dinsdag 14 september 2021 @ 11:56:45 #19
496301 airconditioning
VVD/GL met bovenmodaal inkomen
pi_201351470
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 11:32 schreef Sapstengel het volgende:

[..]
Ik heb liever geen vaxxers in m'n buurt want die hebben niet door dat ze ziek zijn en lopen lekker asymptomatisch iedereen aan te steken.
Dat is geen probleem want die drukken niet op de zorg als ze ziek worden ;)
Pro: Woke, LGBTQQIP2SAA++, BLM, vaccinatieplicht, K. Harris, Vegan, immigratie, milleumaatregelen, (bio)diversiteit en Antifa
Anti: Wappiementaliteit, mileuvervuiling, racisme, antisemitisme, fvd/trumpisme, boeren en populisme.
pi_201351475
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 08:25 schreef einzeinz het volgende:
Simpele vraag maar wanneer gaat men eens afstappen van die coronapas? Het is toch enorm discriminerend om een pasje te gaan vragen om ergens binnen te mogen?

Wat is het volgende? Gaan we homo's, kankerpatiënten, FOK!kers, ... ook gaan bannen?
Als je een coronapas vergelijkt met homo's en kankerpatiënten, dan snap je de hele story niet helemaal :D

Mi is het hele probleem dat mensen corona en wat erbij komt kijken, niet begrijpen.
pi_201351519
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 11:56 schreef airconditioning het volgende:

[..]
Dat is geen probleem want die drukken niet op de zorg als ze ziek worden ;)
https://www.science.org/n(...)oes-not-defeat-delta

quote:
As of 15 August, 514 Israelis were hospitalized with severe or critical COVID-19, a 31% increase from just 4 days earlier. Of the 514, 59% were fully vaccinated.
  dinsdag 14 september 2021 @ 12:02:30 #22
496301 airconditioning
VVD/GL met bovenmodaal inkomen
pi_201351541
quote:
En stel je nu eens voor hoe dat eruit had gezien zonder vaccinaties.. Totale chaos en code zwart. Gewoon je prik halen geen smoesjes bedenken
Pro: Woke, LGBTQQIP2SAA++, BLM, vaccinatieplicht, K. Harris, Vegan, immigratie, milleumaatregelen, (bio)diversiteit en Antifa
Anti: Wappiementaliteit, mileuvervuiling, racisme, antisemitisme, fvd/trumpisme, boeren en populisme.
pi_201351696
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 12:02 schreef airconditioning het volgende:

[..]
En stel je nu eens voor hoe dat eruit had gezien zonder vaccinaties.. Totale chaos en code zwart. Gewoon je prik halen geen smoesjes bedenken
Ja verander het maar snel in een verzonnen doemscenario nu je bewering niet meer klopt. "oh maar wat als..."

Zelfde met die mondkapjes. Kwam er een bron dat het niet werkt "ja maar zonder de mondkapjes was het nog erger!" zonder enige onderbouwing. Gewoon uit de dikke duim gezogen.

Jij beweert dat ze niet op de zorg drukken, maar dat gebeurt dus wel. Dan wil ik graag een bron zien dat het zonder vaccin nog erger is, want het tegendeel is waar. Natuurlijke antistoffen werken langer en beter dan een vaccinatie.
  dinsdag 14 september 2021 @ 12:26:27 #24
496301 airconditioning
VVD/GL met bovenmodaal inkomen
pi_201351930
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 september 2021 12:10 schreef Sapstengel het volgende:

[..]
Ja verander het maar snel in een verzonnen doemscenario nu je bewering niet meer klopt. "oh maar wat als..."

Zelfde met die mondkapjes. Kwam er een bron dat het niet werkt "ja maar zonder de mondkapjes was het nog erger!" zonder enige onderbouwing. Gewoon uit de dikke duim gezogen.

Jij beweert dat ze niet op de zorg drukken, maar dat gebeurt dus wel. Dan wil ik graag een bron zien dat het zonder vaccin nog erger is, want het tegendeel is waar. Natuurlijke antistoffen werken langer en beter dan een vaccinatie.
Ah ja want wat de overheid doet is natuurlijk een groot complot 8)7 . Fijne dag verder
Pro: Woke, LGBTQQIP2SAA++, BLM, vaccinatieplicht, K. Harris, Vegan, immigratie, milleumaatregelen, (bio)diversiteit en Antifa
Anti: Wappiementaliteit, mileuvervuiling, racisme, antisemitisme, fvd/trumpisme, boeren en populisme.
pi_201352143
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 12:26 schreef airconditioning het volgende:

[..]
Ah ja want wat de overheid doet is natuurlijk een groot complot 8)7 . Fijne dag verder
Goed argument ja, als je met zo'n zwaktebod komt dan inderdaad een fijne dag.

Ik zie nergens een complot in. Ik snap alleen niet waarom de overheid vaccinaties gaat afdwingen door middel van af afnemen van vrijheid.

Ja je hebt minder kans om in het ziekenhuis te komen, maar die kans is niet nul. Jij beweert dat gevaccineerden druk op de zorg voorkomen, maar in absolute aantallen zijn ze een grotere druk dan ongevaccineerden. Dat het percentage gevaccineerden wat in het ziekenhuis komt na besmetting lager is dan het percentage ongevaccineerden klopt, dus daarom kan het vaccin slim zijn. Maar dat is niet wat jij beweerde.

Mijn hele punt is gewoon dat dit een soft vaccinatieplicht is. Je bewegingsvrijheid word afgenomen en die mag je terugkopen met een vaccin en daarmee een bewijs van goed gedrag. Ik vind dat zo'n maatregel niet te verantwoorden is. Ik zeg niet dat het een complot is waarbij alle gevaccineerden ontploffen als de dichtstbijzijnde 5G antenne aan gaat.
pi_201353325
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 september 2021 12:42 schreef Sapstengel het volgende:
Ja je hebt minder kans om in het ziekenhuis te komen, maar die kans is niet nul. Jij beweert dat gevaccineerden druk op de zorg voorkomen, maar in absolute aantallen zijn ze een grotere druk dan ongevaccineerden. Dat het percentage gevaccineerden wat in het ziekenhuis komt na besmetting lager is dan het percentage ongevaccineerden klopt, dus daarom kan het vaccin slim zijn. Maar dat is niet wat jij beweerde.

Bij dit soort redeneringen vraag ik me wel eens af of mensen de lagere school afgemaakt hebben.

Vaccins helpen, dat zag je aan de daling in besmettingen bij groepen die gevaccineerd waren.
Nee, een vaccin helpt niet 100% dat was vanaf het begin duidelijk.
Dat er meer gevaccineerden in het ziekenhuis liggen is niet waar en daarnaast zijn er ontiegelijk meer gevaccineerden dan niet gevaccineerden.

Als ik links en rechts kijk voor het oversteken heb ik minder kans aangereden te worden maar ook dan is de kans niet nul. Dus maar niet meer naar links en rechts kijken voor het oversteken?
  dinsdag 14 september 2021 @ 15:05:30 #27
496301 airconditioning
VVD/GL met bovenmodaal inkomen
pi_201354087
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 september 2021 12:42 schreef Sapstengel het volgende:

[..]
Goed argument ja, als je met zo'n zwaktebod komt dan inderdaad een fijne dag.

Ik zie nergens een complot in. Ik snap alleen niet waarom de overheid vaccinaties gaat afdwingen door middel van af afnemen van vrijheid.

Ja je hebt minder kans om in het ziekenhuis te komen, maar die kans is niet nul. Jij beweert dat gevaccineerden druk op de zorg voorkomen, maar in absolute aantallen zijn ze een grotere druk dan ongevaccineerden. Dat het percentage gevaccineerden wat in het ziekenhuis komt na besmetting lager is dan het percentage ongevaccineerden klopt, dus daarom kan het vaccin slim zijn. Maar dat is niet wat jij beweerde.

Mijn hele punt is gewoon dat dit een soft vaccinatieplicht is. Je bewegingsvrijheid word afgenomen en die mag je terugkopen met een vaccin en daarmee een bewijs van goed gedrag. Ik vind dat zo'n maatregel niet te verantwoorden is. Ik zeg niet dat het een complot is waarbij alle gevaccineerden ontploffen als de dichtstbijzijnde 5G antenne aan gaat.
Gewoon je prik halen dan heb je ook geen problemen. qr-codee scannen duurt max 30 seconden ofzo ik zie het probleem niet.
Pro: Woke, LGBTQQIP2SAA++, BLM, vaccinatieplicht, K. Harris, Vegan, immigratie, milleumaatregelen, (bio)diversiteit en Antifa
Anti: Wappiementaliteit, mileuvervuiling, racisme, antisemitisme, fvd/trumpisme, boeren en populisme.
pi_201359777
Ik ken een persoon die is allergisch aan het coronavaccin :')

en ze gaat zo graag op café, als ze het in de rest van België gaan invoeren, heeft ze een groot probleem.
pi_201360151
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 20:59 schreef capuchon_jongen het volgende:
Ik ken een persoon die is allergisch aan het coronavaccin :')

en ze gaat zo graag op café, als ze het in de rest van België gaan invoeren, heeft ze een groot probleem.
voor dat soort gevallen hebben ze testen voor toegang..
pi_201360200
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 september 2021 21:18 schreef mschol het volgende:

[..]
voor dat soort gevallen hebben ze testen voor toegang..
Iedere keer 50 euro afdokken als je een biertje wil drinken op een terras _O- (want zo duur zijn de tests in België, je kreeg er 2 gratis, dat wel )

Maar begrijp me niet verkeerd. Ik vind het juist goed dat er een coronapas komt voor in de horeca.

Voor die vrouw op m'n werk vind ik dit erg sneu.

Wat ze wel kunnen doen is door een doktersverklaring testen gratis maken voor mensen die allergisch zijn aan het vaccin.
pi_201360469
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 21:21 schreef capuchon_jongen het volgende:

[..]
Iedere keer 50 euro afdokken als je een biertje wil drinken op een terras _O- (want zo duur zijn de tests in België, je kreeg er 2 gratis, dat wel )

Maar begrijp me niet verkeerd. Ik vind het juist goed dat er een coronapas komt voor in de horeca.

Voor die vrouw op m'n werk vind ik dit erg sneu.

Wat ze wel kunnen doen is door een doktersverklaring testen gratis maken voor mensen die allergisch zijn aan het vaccin.
een geverifieerde doktersverklaring is idd een prima oplossing. Die moet digitaal te controleren zijn, zodat fraude praktisch niet kan..
pi_201362251
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 20:59 schreef capuchon_jongen het volgende:
Ik ken een persoon die is allergisch aan het coronavaccin :')

Hoe weet ze dat ze allergisch is voor het vaccin? Als ik er op google kom ik namelijk nergens tegen dat je tevoren weet dat je allergisch voor het vaccin bent. Ja je kan allergisch reageren maar dat uit zich dan na het krijgen van het vaccin en is kennelijk niet voorspelbaar. Dat is ook de reden dat je een kwartiertje moet blijven na de injectie.
pi_201364193
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 september 2021 11:57 schreef Rogue2.0 het volgende:

[..]
Als je een coronapas vergelijkt met homo's en kankerpatiënten, dan snap je de hele story niet helemaal :D

Mi is het hele probleem dat mensen corona en wat erbij komt kijken, niet begrijpen.
Had ons 2 jaar geleden gezegd dat we een stempel op ons zouden krijgen en dat je je verplicht zou moeten laten prikken en dag in, dag uit met een QR-code op zak zou moeten lopen... Je had waarschijnlijk gezegd dat het hier China niet is?

Het is zover... Die coronoshit is één grote discriminatie van het hoogste niveau. De vergelijking met mensen met een bril al dan niet toelaten, BMI te hoog --> Weigeren, ... is dus wel degelijk vergelijkbaar!
Cindy De Vuyst
pi_201364198
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 11:56 schreef airconditioning het volgende:

[..]
Dat is geen probleem want die drukken niet op de zorg als ze ziek worden ;)
De druk op de zorg valt zeer goed mee ;)
Cindy De Vuyst
  woensdag 15 september 2021 @ 08:24:45 #35
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_201364388
1 maart 2022. U las het hier voor het eerst.
pi_201364570
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 07:59 schreef einzeinz het volgende:

[..]
Had ons 2 jaar geleden gezegd dat we een stempel op ons zouden krijgen en dat je je verplicht zou moeten laten prikken en dag in, dag uit met een QR-code op zak zou moeten lopen... Je had waarschijnlijk gezegd dat het hier China niet is?

Het is zover... Die coronoshit is één grote discriminatie van het hoogste niveau. De vergelijking met mensen met een bril al dan niet toelaten, BMI te hoog --> Weigeren, ... is dus wel degelijk vergelijkbaar!
Kut man, is bril dragen besmettelijk?

Blijf uit mijn buurt slecht zienden!!!
pi_201364622
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 07:59 schreef einzeinz het volgende:

[..]
Had ons 2 jaar geleden gezegd dat we een stempel op ons zouden krijgen en dat je je verplicht zou moeten laten prikken en dag in, dag uit met een QR-code op zak zou moeten lopen... Je had waarschijnlijk gezegd dat het hier China niet is?

Het is zover... Die coronoshit is één grote discriminatie van het hoogste niveau. De vergelijking met mensen met een bril al dan niet toelaten, BMI te hoog --> Weigeren, ... is dus wel degelijk vergelijkbaar!
welke discriminatie precies?
pi_201364658
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 07:59 schreef einzeinz het volgende:

[..]
Had ons 2 jaar geleden gezegd dat we een stempel op ons zouden krijgen en dat je je verplicht zou moeten laten prikken en dag in, dag uit met een QR-code op zak zou moeten lopen... Je had waarschijnlijk gezegd dat het hier China niet is?

Het is zover... Die coronoshit is één grote discriminatie van het hoogste niveau. De vergelijking met mensen met een bril al dan niet toelaten, BMI te hoog --> Weigeren, ... is dus wel degelijk vergelijkbaar!
Om een auto te rijden ben je VERPLICHT een rijbewijs te hebben.
pi_201364699
quote:
1s.gif Op woensdag 15 september 2021 08:49 schreef Rogue2.0 het volgende:

[..]
Om een auto te rijden ben je VERPLICHT een rijbewijs te hebben.
Dascriminazi..... ik kan prima rijden zonder rijblijwijs.
Straks is er ook nog een orgaan dat je mag controleren als je in de auto rijdt op dat bewijs zeker!

:(
pi_201364707
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 08:52 schreef Rekkie het volgende:

[..]
Dascriminazi..... ik kan prima rijden zonder rijblijwijs.
Straks is er ook nog een orgaan dat je mag controleren als je in de auto rijdt op dat bewijs zeker!

:(
I rest my case
pi_201365283
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 08:43 schreef Rekkie het volgende:

[..]
Kut man, is bril dragen besmettelijk?

Blijf uit mijn buurt slecht zienden!!!
De vergelijking is inderdaad even dom als heel dat coronapas gedoe!
Cindy De Vuyst
pi_201365354
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 07:59 schreef einzeinz het volgende:

[..]
Had ons 2 jaar geleden gezegd dat we een stempel op ons zouden krijgen en dat je je verplicht zou moeten laten prikken en dag in, dag uit met een QR-code op zak zou moeten lopen... Je had waarschijnlijk gezegd dat het hier China niet is?
Maar als je twee jaar terug had gezegd dat er een virus rond zou waren waardoor oneindig veel mensen op de ic zouden belanden had je dat ook niet geloofd. Oh, je geloofd het mogelijk nog steeds niet.
quote:
Het is zover... Die coronoshit is één grote discriminatie van het hoogste niveau. De vergelijking met mensen met een bril al dan niet toelaten, BMI te hoog --> Weigeren, ... is dus wel degelijk vergelijkbaar!
Zakdoekje nodig om je tranen af te vegen?
pi_201365421
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 09:32 schreef qajariaq het volgende:

[..]
Maar als je twee jaar terug had gezegd dat er een virus rond zou waren waardoor oneindig veel mensen op de ic zouden belanden had je dat ook niet geloofd. Oh, je geloofd het mogelijk nog steeds niet.
[..]
Zakdoekje nodig om je tranen af te vegen?
Je lacht er mee maar zet eens een andere bril op en benader het eens vanuit een andere hoek ;)

Stel je voor dat ik je zeg dat we de ganse wereldbevolking gaan inenten tegen iets met een middel die net gemaakt is. Doe je het niet, dan wordt je leven heel erg onaangenaam gemaakt!

(Steek je hand op als je nu het China/Rusland gevoel krijgt)
Cindy De Vuyst
pi_201365436
Ah laat maar!

Mocht je mensen gaan injecteren met een tracker 90% hapt toe onder het mom van 'Ik heb toch niets te verbergen'
Cindy De Vuyst
pi_201365457
nooit, het wordt straks uitgebreid met zaken als inentingen, of je wel/niet racistisch bent. De volgende stap is dat je hem online moet gaan gebruiken voordat je een posting plaats of bepaalde websites wil bezoeken die niet vrijgegeven zijn door de overheid.
Ik noem een henkie spanky, tinny treus en natuurlijk willy wortel. Allemaal helden uit de brouwerij.
pi_201365587
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 09:27 schreef einzeinz het volgende:

[..]
De vergelijking is inderdaad even dom als heel dat coronapas gedoe!
Neu niet echt
pi_201365632
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 09:44 schreef Rekkie het volgende:

[..]
Neu niet echt
Ik ben heel blij dat jij gelukkig bent in een controlemaatschappij ;)
En dat je het OK vind dat de horeca de speelbal is en een nieuwe vorm van de politie!
Cindy De Vuyst
pi_201365676
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 09:46 schreef einzeinz het volgende:

[..]
Ik ben heel blij dat jij gelukkig bent in een controlemaatschappij ;)
Nee dat ben je niet maar dat is ook oké.
  woensdag 15 september 2021 @ 09:49:00 #49
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_201365686
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 09:27 schreef einzeinz het volgende:

[..]
De vergelijking is inderdaad even dom als heel dat coronapas gedoe!
Maar dat het hier de kant van China uitgaat is ook wellicht wat dom?
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_201365717
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 09:49 schreef Megumi het volgende:

[..]
Maar dat het hier de kant van China uitgaat is ook wellicht wat dom?
Wat is het verschil? Je mag nog net niet tegen de regering zijn.
Maar op een dag vervalt ook de vrije meningsuiting hoor. Maar dat is ook niet erg!
Cindy De Vuyst
pi_201365771
Er werd altijd gezegd, als 70% gevaccineerd is gaat alles terug naar zijn normale bestaan.
Ik heb de indruk dat we nog meer aan de leiband hangen!
Cindy De Vuyst
pi_201365796
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 09:36 schreef einzeinz het volgende:
Stel je voor dat ik je zeg dat we de ganse wereldbevolking gaan inenten tegen iets met een middel die net gemaakt is. Doe je het niet, dan wordt je leven heel erg onaangenaam gemaakt!
Stel je voor dat er een gevaarlijk virus heerst. De hele maatschappij ligt op zn kop daardoor. Er wordt met heel veel inspanning en supersnel maar heel zorgvuldig het hele testprogramma afgewerkt maar er wordt een middel gevonden waar de wereld weer kan normaliseren. Het middel kan vervelende bijwerkingen hebben maar na anderhalf jaar testen en grootschalig gebruiken is de balans nog steeds dat er een uiterst klein deel van de mensen last van heeft tegen een relatief groot deel mensen die van het virus heel veel last heeft.

Kan jij je dan voorstellen dat er mensen zijn die liever de maatschappij op zn kop laten?

Toch komt er terecht geen verplichting op het vaccin, ieder mag zelf kiezen. De mensen die liever de maatschappij niet normaal laten worden beginnen wel te klagen dat ze iets extra inspanning moeten doen om naar bijvoorbeeld een bioscoop te mogen. Vind je ook niet dat het een beetje kinderachtig gejank is van die lui?
pi_201366054
Waarom leggen we geen land plat en waarom houden we de bevolking niet in de knot bij de griep. Het aantal doden is gelijkaardig als dat een referentiepunt is.

Bij corona vallen nog steeds minder dan 1% doden. Corona is zelfs helemaal niet zo dodelijk!
Cindy De Vuyst
pi_201366310
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 10:08 schreef einzeinz het volgende:
Waarom leggen we geen land plat en waarom houden we de bevolking niet in de knot bij de griep. Het aantal doden is gelijkaardig als dat een referentiepunt is.

Bij corona vallen nog steeds minder dan 1% doden. Corona is zelfs helemaal niet zo dodelijk!
Omdat er enkele tienduizenden doden zijn door corona ondanks de ingrijpende maatregelen. Aantal doden zonder maatregelen was enorm uit de klauw gelopen, alleen al omdat er voor het gros van de mensen geen beademing beschikbaar was geweest.

Aantal griep doden in dezelfde periode is ongeveer nul, dankzij die zelfde maatregelen waar de griep op mee liftte.
  woensdag 15 september 2021 @ 12:11:38 #55
496301 airconditioning
VVD/GL met bovenmodaal inkomen
pi_201367779
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 08:00 schreef einzeinz het volgende:

[..]
De druk op de zorg valt zeer goed mee ;)
De rek in de zorg is eruit...
Pro: Woke, LGBTQQIP2SAA++, BLM, vaccinatieplicht, K. Harris, Vegan, immigratie, milleumaatregelen, (bio)diversiteit en Antifa
Anti: Wappiementaliteit, mileuvervuiling, racisme, antisemitisme, fvd/trumpisme, boeren en populisme.
  Beste/leukste mod 2022 woensdag 15 september 2021 @ 17:11:24 #56
319979 Fok-it
All is well
pi_201371764
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 12:11 schreef airconditioning het volgende:

[..]
De rek in de zorg is eruit...
Evenals in dit topic
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')