abonnement Unibet Coolblue
pi_201348315
PVV neemt Van Engelshoven onder vuur om Kaag-cartoon.
quote:
DEN HAAG - De PVV neemt demissionair Onderwijsminister Ingrid van Engelshoven (D66) onder vuur omdat ze haar afkeur heeft uitgesproken over een spotprent van cartoonist Ruben Oppenheimer, waarin haar D66-collega Sigrid Kaag te zien is. PVV’er Martin Bosma vindt het niet kunnen dat een bewindspersoon oordeelt over de kunsten, en roept haar ter verantwoording in de Tweede Kamer.

quote:
De cartoon van Oppenheimer, die op 11 september in NRC verscheen, beeldt D66-leider Sigrid Kaag af als heks die op de Twin Towers (met beeltenis van Mark Rutte) invliegt. Het symboliseert de vastgelopen formatie.

Van Engelshoven liet maandagochtend bij het tv-programma Goedemorgen Nederland haar afschuw blijken over de ’seksistische’ spotprent waar haar collega in wordt afgebeeld. „Cartoonisten zijn inderdaad vrij en moeten alles kunnen tekenen, maar het trof mij wel weer dat een vrouw met een stevige mening in de politiek wordt afgebeeld als heks,” zei Van Engelshoven. „Dat beeld is door Geert Wilders neergezet en ik vind het pijnlijk en seksistisch dat we in dit land een vrouw met een mening neerzetten als heks.” Ook vond ze het ongepast dat Oppenheimer ’9/11 met de discussie in de Nederlandse politiek vergelijkt’.
twitter

quote:
D66’ers buitelden afgelopen weekend al over elkaar heen om de cartoon te veroordelen. „NRC dacht: laten we op 9/11 een vrouw met een stevige mening afbeelden als een heks en een terrorist...,” schreef Kamerlid Sjoerd Sjoerdsma op Twitter. Ook de Amsterdamse fractievoorzitter Reinier van Dantzig hekelde de cartoon, die ’foute insinuaties’ met zich mee zou brengen. „Een krachtige vrouw met een mening is een heks, Kaag weergeven als terroriste. (...) Dit is wat mij betreft geen spot, geen humor, maar compleet ongepast.” Beide uitspraken kregen ter goedkeuring een ’like’ van Van Engelshoven.

’Thorbecke-principe’
Raar, vindt PVV’er Bosma. Hij haalt het ’Thorbecke-principe’ aan, dat houdt in dat de regering niet over kunst en wetenschap mag oordelen, en kondigt mondelinge vragen aan over de kwestie. Keurt Kamervoorzitter Bergkamp (D66) de vragen goed, dan moet Van Engelshoven dinsdag in de Kamer komen opdraven om zich te verantwoorden.

Cartoonist Oppenheimer liet dit weekend in het AD al weten de boze reacties van D66’ers hypocriet te vinden. ,,Dat zijn dus dezelfde mensen die als ik bedreigd word wanneer ik een cartoon over de islam maak, vooraan staan om te zeggen dat ze achter me staan, en dat ik door moet gaan, omdat ‘jouw geluid zo belangrijk is’. En zo iemand staat nu bij een negatieve spotprent over zijn eigen partij te janken. Dan heb je er dus niks van begrepen.”
:Y
pi_201348336
Ze word afgebeeld als heks omdat ze onbetrouwbaar te werk gaat.

Net zoals Rutte daarom als een lachende gek word getekend op die torens.. maar daar hoor je ze dan weer niet over.. omdat ook dat klopt.
  dinsdag 14 september 2021 @ 07:56:19 #4
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_201348357
Oh, dus zo’n cartoon moet wél kunnen, maar het vervolgens niks vinden mag dan weer niet?

Beetje selectieve vorm van opkomen voor vrijheid van meningsuiting. Oh ja, het gaat natuurlijk om D’66-ers. Dan staan alle PVV’ers en FVD’ers in de rij om ze aan te pakken. _O-
pi_201348506
Beetje smakeloze cartoon ja, ach.

Over naar de orde van de dag maar weer.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 14 september 2021 @ 08:13:54 #6
408813 crew  trein2000
pi_201348517
Ik snap niet zo goed waarom je niet tegelijkertijd kunt vinden dat dit én een smakeloze, slechte, niet grappige cartoon is en tegelijkertijd dat Oppenheimer het volste recht heeft om zoiets te tekenen en te publiceren.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_201348551
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 september 2021 07:56 schreef Zwansen het volgende:
Oh, dus zo’n cartoon moet wél kunnen, maar het vervolgens niks vinden mag dan weer niet?

Beetje selectieve vorm van opkomen voor vrijheid van meningsuiting. Oh ja, het gaat natuurlijk om D’66-ers. Dan staan alle PVV’ers en FVD’ers in de rij om ze aan te pakken. _O-
is andersom toch net zo
  dinsdag 14 september 2021 @ 08:22:03 #8
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_201348563
quote:
en ik vind het pijnlijk en seksistisch dat we in dit land een vrouw met een mening neerzetten als heks
Kijk. Het probleem is, hoe maak je met een tekening duidelijk dat iemand een enorm zeikwijf, een dramaqueen en een olifant in een porceleinkast is? Die iedereen de tent uit vecht en die alleen haar eigen zin wil doordrijven?

En op een gegeven moment weet je het.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  dinsdag 14 september 2021 @ 08:25:27 #9
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_201348602
quote:
Cartoonist Oppenheimer liet dit weekend in het AD al weten de boze reacties van D66’ers hypocriet te vinden. ,,Dat zijn dus dezelfde mensen die als ik bedreigd word wanneer ik een cartoon over de islam maak, vooraan staan om te zeggen dat ze achter me staan, en dat ik door moet gaan, omdat ‘jouw geluid zo belangrijk is’
Gelooft hij dat echt? Die lui hebben liever dat je poeslief naar alle zielige minderheden doet.

“Vooral niet kwetsen, want ze kunnen niet voor zichzelf opkomen.”
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  Jaap van Dissel-award 2022 dinsdag 14 september 2021 @ 08:33:27 #10
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_201348687
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_201348720
quote:
Daar moest ik ook aan denken:

''Een walgelijke cartoon'', laat Wilders zaterdag weten. ''Hij moet acuut van die website af, anders gaan we aanstaande woensdag niet naar het lijsttrekkersdebat in het VARA-programma Pauw & Witteman.''


https://www.nu.nl/politie(...)rtoon-vara-site.html
  dinsdag 14 september 2021 @ 08:37:21 #12
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_201348733
"Vrijheid" :')

Wat een grap weer van de PVV.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  dinsdag 14 september 2021 @ 09:06:53 #13
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_201349068
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 08:36 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Daar moest ik ook aan denken:

''Een walgelijke cartoon'', laat Wilders zaterdag weten. ''Hij moet acuut van die website af, anders gaan we aanstaande woensdag niet naar het lijsttrekkersdebat in het VARA-programma Pauw & Witteman.''

[ afbeelding ]
https://www.nu.nl/politie(...)rtoon-vara-site.html
Iemand beschuldigen van het plannen van een genocide gaat nog wel een stapje verder.
pi_201349112
Laf om de 'vrouwen worden onderdrukt' discriminatiekaart te spelen :')
pi_201349155
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 08:36 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Daar moest ik ook aan denken:

''Een walgelijke cartoon'', laat Wilders zaterdag weten. ''Hij moet acuut van die website af, anders gaan we aanstaande woensdag niet naar het lijsttrekkersdebat in het VARA-programma Pauw & Witteman.''

[ afbeelding ]
https://www.nu.nl/politie(...)rtoon-vara-site.html
Iemand beoordelen voor de acties die zij verrichten of niet gemaakte acties in de schoenen schuiven, vind ik nogal een verschil. In de tekening van Wilders is amper sprake van beeldspraak.
  User die overal opduikt 2022 dinsdag 14 september 2021 @ 09:19:18 #16
186611 Haags
pi_201349233
Maar jaren geleden wel #JeSuisCharlie roepen *O*
Zonder wrijving geen glans
pi_201349376
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 08:36 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Daar moest ik ook aan denken:

''Een walgelijke cartoon'', laat Wilders zaterdag weten. ''Hij moet acuut van die website af, anders gaan we aanstaande woensdag niet naar het lijsttrekkersdebat in het VARA-programma Pauw & Witteman.''

[ afbeelding ]
https://www.nu.nl/politie(...)rtoon-vara-site.html
Tsja- die moet ook kunnen vind ik dan (hoewel die wel een stuk harder is). Het valt me vooral op Kaag heel vaak in de slachtofferpositie geplaatst wordt.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 14 september 2021 @ 09:31:15 #18
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_201349431
Seksistisch ja?
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 dinsdag 14 september 2021 @ 09:44:02 #19
74056 crew  ToT
pi_201349594
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 09:31 schreef Nattekat het volgende:
Seksistisch ja?
Blijkbaar is een vrouw een heks noemen erger dan een verwijzing naar een terroristische aanslag wat veel mensen het leven heeft gekost en het halve Midden-Oosten op de kop heeft gezet met oorlogen e.d.

Beiden moet overigens gewoon kunnen, wat een gezeik weer.
pi_201349771
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 07:52 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Ze word afgebeeld als heks omdat ze onbetrouwbaar te werk gaat.

Net zoals Rutte daarom als een lachende gek word getekend op die torens.. maar daar hoor je ze dan weer niet over.. omdat ook dat klopt.
Dat lijkt me een verwijzing naar de veronderstelde onkwetsbaarheid van Rutte.
Teflon-Mark, alhoewel ik dat persoonlijk meer ervaar als een paling in een emmer snot, maar goed dat is mijn emotionele afkeer van zijn beleid die spreekt.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_201349949
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 09:55 schreef Tanatos het volgende:

[..]
Dat lijkt me een verwijzing naar de veronderstelde onkwetsbaarheid van Rutte.
Teflon-Mark, alhoewel ik dat persoonlijk meer ervaar als een paling in een emmer snot, maar goed dat is mijn emotionele afkeer van zijn beleid die spreekt.
Zolang hij maar als een dictator aan de macht blijft en zichzelf op de stoel blijft drukken, ongeacht het wantrouwen wat is ontstaan en niemand zet hem af, is hij inderdaad onkwetsbaar.

Dat Nederlanders niet door lijken te hebben dat we een paar stapjes onder Wit-Rusland zitten, omdat we het oppervlakkig gesproken, te goed hebben.. dan is hij in principe onkwetsbaar.

Dat ik liever nou eens het leger in actie zie komen, tja.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 14 september 2021 @ 10:08:03 #22
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_201349964
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 09:44 schreef ToT het volgende:

[..]
Blijkbaar is een vrouw een heks noemen erger dan een verwijzing naar een terroristische aanslag wat veel mensen het leven heeft gekost en het halve Midden-Oosten op de kop heeft gezet met oorlogen e.d.

Beiden moet overigens gewoon kunnen, wat een gezeik weer.
Ik was ook wel heel erg verrast dat het niet over de aanslag zelf ging :')
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_201349988
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 10:06 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
Zolang hij maar als een dictator aan de macht blijft en zichzelf op de stoel blijft drukken, ongeacht het wantrouwen wat is ontstaan en niemand zet hem af, is hij inderdaad onkwetsbaar.

Dat Nederlanders niet door lijken te hebben dat we een paar stapjes onder Wit-Rusland zitten, omdat we het oppervlakkig gesproken, te goed hebben.. dan is hij in principe onkwetsbaar.

Dat ik liever nou eens het leger in actie zie komen, tja.
Ik denk niet dat jij in de gaten hebt wat er in Wit-Rusland gebeurt. Daar verdwijnen mensen met de lichtste kritiek op de president in de gevangenis. En dat zijn niet zulke mooie gevangenissen als hier.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 dinsdag 14 september 2021 @ 10:11:06 #24
74056 crew  ToT
pi_201349993
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 10:08 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Ik was ook wel heel erg verrast dat het niet over de aanslag zelf ging :')
Ik had iets gelezen over ophef over een cartoon van deze gozer. Ben ff gaan googlen naar z'n werk en deze stond tussen al die hits.
Ik vond deze zo tam en simpel dat ik wel zeker wist dat dit niet de betreffende cartoon kon zijn.
pi_201350006
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 10:06 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
Zolang hij maar als een dictator aan de macht blijft en zichzelf op de stoel blijft drukken, ongeacht het wantrouwen wat is ontstaan en niemand zet hem af, is hij inderdaad onkwetsbaar.

Dat Nederlanders niet door lijken te hebben dat we een paar stapjes onder Wit-Rusland zitten, omdat we het oppervlakkig gesproken, te goed hebben.. dan is hij in principe onkwetsbaar.

Dat ik liever nou eens het leger in actie zie komen, tja.
jA mAar iN NeDErLanD gaAn de ParTIjen daAR zElf oVEr
pi_201350011
Euh euh euhhh Van Engelshoven :')
pi_201350019
D66 :r
pi_201350067
quote:
Iedereen moet zijn lange tenen thuislaten
Citaat van de week.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_201350072
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 10:11 schreef ToT het volgende:

[..]
Ik had iets gelezen over ophef over een cartoon van deze gozer. Ben ff gaan googlen naar z'n werk en deze stond tussen al die hits.
Ik vond deze zo tam en simpel dat ik wel zeker wist dat dit niet de betreffende cartoon kon zijn.
Deze met een verwijzing van de twin towers waar Kaag op afvliegt tam? Ja?
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 dinsdag 14 september 2021 @ 10:19:36 #30
74056 crew  ToT
pi_201350097
quote:
10s.gif Op dinsdag 14 september 2021 10:18 schreef OnwetendeNerd het volgende:

[..]
Deze met een verwijzing van de twin towers waar Kaag op afvliegt tam? Ja?
Ja, blijkbaar is de ophef om dat ze een heks genoemd wordt en dat dat seksistisch is.

Waar gaat het heen met deze wereld? :')
pi_201350144
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 10:06 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
Zolang hij maar als een dictator aan de macht blijft en zichzelf op de stoel blijft drukken, ongeacht het wantrouwen wat is ontstaan en niemand zet hem af, is hij inderdaad onkwetsbaar.

Dat Nederlanders niet door lijken te hebben dat we een paar stapjes onder Wit-Rusland zitten, omdat we het oppervlakkig gesproken, te goed hebben.. dan is hij in principe onkwetsbaar.

Dat ik liever nou eens het leger in actie zie komen, tja.
Dictator gaat me te ver.
En het idee dat het Nederlandse leger het zou overnemen, is me helemaal een gruwel, dat lijkt me een Kafkiaanse nachtmerrie, voor werkelijk alles eoa kutformuliertje.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_201350179
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 10:19 schreef ToT het volgende:

[..]
Ja, blijkbaar is de ophef om dat ze een heks genoemd wordt en dat dat seksistisch is.

Waar gaat het heen met deze wereld? :')
Ik heb een reactie van een D66er gezien en daar wordt beide benoemd (heks en twin towers).

Deze spotprent is gewoon niet kies. Dat snapt iedereen of dat zou iedereen moeten snappen
  dinsdag 14 september 2021 @ 10:27:53 #33
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_201350189
Huh? De ophef gaat over de heks en niet over de verwijzing naar de twin towers?
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_201350217
Cartoons over minderheden, vrouwen en donkere personen zijn VERBOTEN.
pi_201350237
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 09:44 schreef ToT het volgende:

[..]
Blijkbaar is een vrouw een heks noemen erger dan een verwijzing naar een terroristische aanslag wat veel mensen het leven heeft gekost en het halve Midden-Oosten op de kop heeft gezet met oorlogen e.d.

Beiden moet overigens gewoon kunnen, wat een gezeik weer.
Iets wat die aanslag wat mij betreft helemaal niet heeft veroorzaakt, dat de US het daarvoor gebruikt hebben is wanbeleid van de VS.
Laten we niet vergeten dat Osama Bin Laden in Pakistan is gevonden, weinig verbazend trouwens.
En dat de meeste kapers uit Saoedi-Arabië kwamen.

Al met al moeten we vooral zsm van onze olie- en gasverslaving af.
Ik ben benieuwd hoe het land v/d petro-dollar daar op gaat reageren trouwens.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_201350266
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 september 2021 10:30 schreef Gehrman het volgende:
Cartoons over minderheden, vrouwen en donkere personen zijn VERBOTEN.
De te verwachten reactie van iemand die openstaat voor kritiek en iedereen gelijk behandeld

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-09-2021 10:35:44 ]
  dinsdag 14 september 2021 @ 10:36:05 #37
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_201350282
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 09:31 schreef Nattekat het volgende:
Seksistisch ja?
Een vrouw met een mening wegzetten als heks, is inderdaad seksistich. Of het problematisch is, is een tweede natuurlijk. :D
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 dinsdag 14 september 2021 @ 10:36:07 #38
74056 crew  ToT
pi_201350283
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 september 2021 10:27 schreef OnwetendeNerd het volgende:

[..]
Ik heb een reactie van een D66er gezien en daar wordt beide benoemd (heks en twin towers).

Deze spotprent is gewoon niet kies. Dat snapt iedereen of dat zou iedereen moeten snappen
Ja laten we vooral spotprenten gaan censureren. Gregorius Nekschot heeft daar wel zo z'n mening over.
pi_201350329
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 september 2021 10:34 schreef OnwetendeNerd het volgende:

[..]
De te verwachten reactie van iemand die openstaat voor kritiek en iedereen gelijk behandeld
Een gelijke behandeling betekent juist dat iedereen bekritiseert en bespot moet kunnen worden.
pi_201350332
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 10:36 schreef ToT het volgende:

[..]
Ja laten we vooral spotprenten gaan censureren. Gregorius Nekschot heeft daar wel zo z'n mening over.
Als een spotprent alles mag tonen zonder het in acht nemen van wat het met de ontvanger doet, mag daar dus nooit een kritischereactie op komen.

Dat is dus blijkbaar vrijheid
pi_201350361
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 september 2021 10:39 schreef Gehrman het volgende:

[..]
Een gelijke behandeling betekent juist dat iedereen bekritiseert en bespot moet kunnen worden.
Zeker en daarom wordt bij een vrouwen vaak het geslacht benadrukt.
  Jaap van Dissel-award 2022 dinsdag 14 september 2021 @ 10:42:20 #42
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_201350373
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 10:36 schreef ToT het volgende:

[..]
Ja laten we vooral spotprenten gaan censureren. Gregorius Nekschot heeft daar wel zo z'n mening over.
Dat deze spotprent niet kies is, dat lijkt mij duidelijk. Maar D66 roept niet op om het te verbieden/censureren. Wat de PVV/Wilders in het verleden wel heeft gedaan. Ze geven alleen hun mening over de spotprent.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_201350430
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 september 2021 10:41 schreef OnwetendeNerd het volgende:

[..]
Zeker en daarom wordt bij een vrouwen vaak het geslacht benadrukt.
Ja zo werkt dat in cartoons. Uiterlijke kenmerken worden vaak sterk overdreven.
  dinsdag 14 september 2021 @ 10:53:02 #44
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_201350535
quote:
16s.gif Op dinsdag 14 september 2021 10:42 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Dat deze spotprent niet kies is, dat lijkt mij duidelijk. Maar D66 roept niet op om het te verbieden/censureren. Wat de PVV/Wilders in het verleden wel heeft gedaan. Ze geven alleen hun mening over de spotprent.
Poetin geeft ook wel eens zijn mening over dingen. Gek genoeg gebeurt het daarna ook niet meer!

De zittende macht moet gewoon heel erg terughoudend zijn in dit soort dingen. Negeer het maar gewoon of als je denkt dat het de grenzen overgaat, dan doe je aangifte en laat je de rechter beslissen.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  Jaap van Dissel-award 2022 dinsdag 14 september 2021 @ 10:57:31 #45
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_201350612
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 10:53 schreef nixxx het volgende:

[..]
Poetin geeft ook wel eens zijn mening over dingen. Gek genoeg gebeurt het daarna ook niet meer!

De zittende macht moet gewoon heel erg terughoudend zijn in dit soort dingen. Negeer het maar gewoon of als je denkt dat het de grenzen overgaat, dan doe je aangifte en laat je de rechter beslissen.
Wij wonen dan ook niet in Rusland.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Moderator dinsdag 14 september 2021 @ 10:59:17 #46
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_201350632
Wel ietwat hypocriet van een partij die zelf regelmatig de rechtspraak heeft aangevallen.
Oh wacht. Het is schuimbekken tegen d'66. Nee ja, goeie strategie dan om zieltjes te winnen.
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
pi_201350653
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 september 2021 10:45 schreef Gehrman het volgende:

[..]
Ja zo werkt dat in cartoons. Uiterlijke kenmerken worden vaak sterk overdreven.
Wat is het mannelijke antoniem van heks?
  dinsdag 14 september 2021 @ 11:02:39 #48
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_201350679
quote:
16s.gif Op dinsdag 14 september 2021 10:57 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Wij wonen dan ook niet in Rusland.
Leestip https://www.woorden.org/woord/analogie
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  dinsdag 14 september 2021 @ 11:03:14 #49
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_201350684
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 september 2021 11:00 schreef OnwetendeNerd het volgende:

[..]
Wat is het mannelijke antoniem van heks?
Een bruut.
We have always been at war with Eastasia.
  dinsdag 14 september 2021 @ 11:06:20 #50
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_201350720
Vrouwen hebben geen humor.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_201350722
quote:
10s.gif Op dinsdag 14 september 2021 10:18 schreef OnwetendeNerd het volgende:

[..]
Deze met een verwijzing van de twin towers waar Kaag op afvliegt tam? Ja?
Kun je me zeggen hoe jij deze cartoon ziet/leest?

Ik zie Kaag, als hek, die een aanval doet op de onaantastbaar geachte Rutte (teflon-Mark).

Jij lijkt iets heel anders te zien.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
  dinsdag 14 september 2021 @ 11:20:19 #52
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_201350956
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 september 2021 10:39 schreef Gehrman het volgende:

[..]
Een gelijke behandeling betekent juist dat iedereen bekritiseert en bespot moet kunnen worden.
Dit.

Bepaalde groepen ontzien als onderwerp van spot, is gewoon neerbuigend naar die groepen toe. Alsof ze zichzelf niet kunnen verweren en het gewoon zielige kneusjes zijn die hulp nodig hebben. Betuttelracisme dus.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_201351282
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 september 2021 07:56 schreef Zwansen het volgende:
Oh, dus zo’n cartoon moet wél kunnen, maar het vervolgens niks vinden mag dan weer niet?

Beetje selectieve vorm van opkomen voor vrijheid van meningsuiting. Oh ja, het gaat natuurlijk om D’66-ers. Dan staan alle PVV’ers en FVD’ers in de rij om ze aan te pakken. _O-
Ik vind het vooral heel erg grappig dat de PVV kennelijk de taak op zich heeft genomen om 'de kunsten' te verdedigen.

Ik dacht altijd dat kunst een linkse hobby was.
  FOK!fotograaf dinsdag 14 september 2021 @ 11:46:33 #54
842 Zorro
Z
pi_201351326
quote:
6s.gif Op dinsdag 14 september 2021 10:36 schreef SicSicSics het volgende:

[..]
Een vrouw met een mening wegzetten als heks, is inderdaad seksistich. Of het problematisch is, is een tweede natuurlijk. :D
"Een vrouw met een mening" zo wordt het altijd genoemd als een vrouw die gewoon strontvervelend en hypocriet is wordt aangepakt. Laat ik het maar een "drogverdediging" noemen.
Carolientje van de BBB is ook een vrouw met een mening, toch heb ik het idee dat zij niet zo snel als heks zal worden neergezet.
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
  dinsdag 14 september 2021 @ 11:53:15 #55
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_201351423
quote:
6s.gif Op dinsdag 14 september 2021 11:46 schreef Zorro het volgende:

[..]
"Een vrouw met een mening" zo wordt het altijd genoemd als een vrouw die gewoon strontvervelend en hypocriet is wordt aangepakt. Laat ik het maar een "drogverdediging" noemen.
Carolientje van de BBB is ook een vrouw met een mening, toch heb ik het idee dat zij niet zo snel als heks zal worden neergezet.
Mevrouw Van Der Plas is al genoeg te kakken gezet. ;)
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  dinsdag 14 september 2021 @ 11:57:52 #56
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_201351483
quote:
6s.gif Op dinsdag 14 september 2021 11:46 schreef Zorro het volgende:
"Een vrouw met een mening" zo wordt het altijd genoemd als een vrouw die gewoon strontvervelend en hypocriet is wordt aangepakt. Laat ik het maar een "drogverdediging" noemen.
Carolientje van de BBB is ook een vrouw met een mening, toch heb ik het idee dat zij niet zo snel als heks zal worden neergezet.
Niet?
Ik vind het een 'heks' pur sang. :D

Uiteindelijk is elke verwijzing vrouw/ heks natuurlijk seksisme. Maakt niet uit hoe terecht je de vergelijking vindt. ;)
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_201351747
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 11:53 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Mevrouw Van Der Plas is al genoeg te kakken gezet. ;)
:+
  dinsdag 14 september 2021 @ 12:15:48 #58
480574 Smegma.
Ettert lekker onder je toompje
pi_201351769
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 11:06 schreef Harvest89 het volgende:
Vrouwen hebben geen humor.
Sjoerd Sjoerdsma en Reinier van Dantzig zijn vrouwen? ;)
  dinsdag 14 september 2021 @ 12:16:49 #59
480574 Smegma.
Ettert lekker onder je toompje
pi_201351791
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 10:59 schreef ijs_beer het volgende:
Wel ietwat hypocriet van een partij die zelf regelmatig de rechtspraak heeft aangevallen.
Oh wacht. Het is schuimbekken tegen d'66. Nee ja, goeie strategie dan om zieltjes te winnen.
Goede strategie om de hypocrisie van D66'ers te verbloemen door over de hypocrisie van anderen te beginnen.
  Moderator dinsdag 14 september 2021 @ 12:21:12 #60
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_201351845
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 12:16 schreef Smegma. het volgende:

[..]
Goede strategie om de hypocrisie van D66'ers te verbloemen door over de hypocrisie van anderen te beginnen.
Tzijn allemaal een stelletje hypocrieten dit dat!
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
  dinsdag 14 september 2021 @ 12:43:10 #61
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_201352159
quote:
6s.gif Op dinsdag 14 september 2021 11:46 schreef Zorro het volgende:
Carolientje van de BBB is ook een vrouw met een mening, toch heb ik het idee dat zij niet zo snel als heks zal worden neergezet.
Grootste heks die daar in de kamer zit met haar boerengezever. Wat een tokkiewijf is dat zeg.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_201352164
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 september 2021 09:06 schreef Iblardi het volgende:

[..]
Iemand beschuldigen van het plannen van een genocide gaat nog wel een stapje verder.
Nog wat smakelozer inderdaad, maar ja.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  FOK!fotograaf dinsdag 14 september 2021 @ 13:11:06 #63
842 Zorro
Z
pi_201352546
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 12:43 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Grootste heks die daar in de kamer zit met haar boerengezever. Wat een tokkiewijf is dat zeg.
Ik kan haar met van alles associeren maar niet met een heks. Kaag is voor mij het prototype van wat ik onder een heks versta,
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
  dinsdag 14 september 2021 @ 14:10:59 #64
3542 Gia
User under construction
pi_201353333
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 september 2021 10:27 schreef OnwetendeNerd het volgende:

[..]
Ik heb een reactie van een D66er gezien en daar wordt beide benoemd (heks en twin towers).

Deze spotprent is gewoon niet kies. Dat snapt iedereen of dat zou iedereen moeten snappen
En die over Wilders is wel kies?
  dinsdag 14 september 2021 @ 14:14:50 #65
3542 Gia
User under construction
pi_201353375
quote:
6s.gif Op dinsdag 14 september 2021 11:46 schreef Zorro het volgende:

Carolientje van de BBB is ook een vrouw met een mening, toch heb ik het idee dat zij niet zo snel als heks zal worden neergezet.
Nee, dat houdt die bezem niet.
pi_201353671
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 14:10 schreef Gia het volgende:

[..]
En die over Wilders is wel kies?
Ik weet niet over welke je het hebt en bij nader inzien interesseert het me ook niks
pi_201353751
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 11:06 schreef Tanatos het volgende:

[..]
Kun je me zeggen hoe jij deze cartoon ziet/leest?

Ik zie Kaag, als hek, die een aanval doet op de onaantastbaar geachte Rutte (teflon-Mark).

Jij lijkt iets heel anders te zien.
Ik schrok van de twin towers icm met Kaag die in de lucht bevindt zoals het eerste vliegtuig. Ik vind dat niet netjes.
Of ik heb gemist dat zij sympathieën voor terroristen heeft of wat haar band met die aanslag is. Wat natuurlijk kan.
pi_201354949
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 september 2021 14:40 schreef OnwetendeNerd het volgende:

[..]
Ik schrok van de twin towers icm met Kaag die in de lucht bevindt zoals het eerste vliegtuig. Ik vind dat niet netjes.
Of ik heb gemist dat zij sympathieën voor terroristen heeft of wat haar band met die aanslag is. Wat natuurlijk kan.
Ik ben geneigd het anders te zien.
Maar het zou een verwijzing naar haar huwelijk kunnen zijn.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_201355016
Ik ben een vrouw en vind Kaag ook een heks.
pi_201355029
quote:
6s.gif Op dinsdag 14 september 2021 13:11 schreef Zorro het volgende:

[..]
Ik kan haar met van alles associeren maar niet met een heks. Kaag is voor mij het prototype van wat ik onder een heks versta,
_O_
pi_201355044
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 15:59 schreef Tanatos het volgende:

[..]
Ik ben geneigd het anders te zien.
Maar het zou een verwijzing naar haar huwelijk kunnen zijn.
Dat zou wel heel racistisch zijn. En Oppenheimer is over het algemeen erg leuk dus dat zal wel niet. Hoe het wel bedoeld is, ik ben benieuwd.
pi_201355075
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 september 2021 16:07 schreef OnwetendeNerd het volgende:

[..]
Dat zou wel heel racistisch zijn. En Oppenheimer is over het algemeen erg leuk dus dat zal wel niet. Hoe het wel bedoeld is, ik ben benieuwd.
Ik denk dat het een verwijzing is naar de ongenaakbaarheid van de VS in de periode voor de aanval op de twin towers, die met Rutte vergeleken worden en Kaag die daar een aanval op doet, ze wil immers minister-president worden.

Ik vind heks trouwens een hele milde belediging.
Ik vind Kaag ook wel een beetje een heks, alhoewel een heel bekakte, en niet met de typerende fysieke aspecten.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_201355321
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 16:11 schreef Tanatos het volgende:

[..]
Ik denk dat het een verwijzing is naar de ongenaakbaarheid van de VS in de periode voor de aanval op de twin towers, die met Rutte vergeleken worden en Kaag die daar een aanval op doet, ze wil immers minister-president worden.

Ik vind heks trouwens een hele milde belediging.
Ik vind Kaag ook wel een beetje een heks, alhoewel een heel bekakte, en niet met de typerende fysieke aspecten.
De spotprent is uitgebracht op 11 september, een dag waarin er in ieder geval in de NRC werd uitgepakt met herinneringen aan de aanslag. Ik neem aan dat Oppenheimer daar "iets" mee wilde doen en door Rutte met de voor 9/11 ongenaakbaar geachte VS te vergelijken en Kaag met een aanslagpleger op die status, had hij een aardige verbinding te pakken. In plaats van Kaag als een vliegtuig te verbeelden heeft Oppenheimer slim gebruik gemaakt van Wilders die haar voor heks uitschold. Zo is ze veel herkenbaarder en is de tekening ook minder geforceerd.
pi_201355457
quote:
2s.gif Op dinsdag 14 september 2021 16:31 schreef Lyrewyn het volgende:

[..]
De spotprent is uitgebracht op 11 september, een dag waarin er in ieder geval in de NRC werd uitgepakt met herinneringen aan de aanslag. Ik neem aan dat Oppenheimer daar "iets" mee wilde doen en door Rutte met de voor 9/11 ongenaakbaar geachte VS te vergelijken en Kaag met een aanslagpleger op die status, had hij een aardige verbinding te pakken. In plaats van Kaag als een vliegtuig te verbeelden heeft Oppenheimer slim gebruik gemaakt van Wilders die haar voor heks uitschold. Zo is ze veel herkenbaarder en is de tekening ook minder geforceerd.
Ja, precies.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
  dinsdag 14 september 2021 @ 17:38:48 #75
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_201356207
quote:
2s.gif Op dinsdag 14 september 2021 16:31 schreef Lyrewyn het volgende:

[..]
De spotprent is uitgebracht op 11 september, een dag waarin er in ieder geval in de NRC werd uitgepakt met herinneringen aan de aanslag. Ik neem aan dat Oppenheimer daar "iets" mee wilde doen en door Rutte met de voor 9/11 ongenaakbaar geachte VS te vergelijken en Kaag met een aanslagpleger op die status, had hij een aardige verbinding te pakken. In plaats van Kaag als een vliegtuig te verbeelden heeft Oppenheimer slim gebruik gemaakt van Wilders die haar voor heks uitschold. Zo is ze veel herkenbaarder en is de tekening ook minder geforceerd.
Ja, dat van die datum lag voor de hand, maar ik wist niet dat Wilders haar een heks had genoemd. Dan is het inderdaad een begrijpelijke referentie (die dus wat minder in de persoonlijke sfeer ligt dan het eerst leek).
pi_201356372
Mij verrast dat juist een pro kabinet krant als het NRC uitpakt met een anti-Kaag spotprent. Normaliter nemen ze alleen de oppositie op de hak.
  dinsdag 14 september 2021 @ 21:04:53 #77
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_201359900
Nou ja, het is vooral jammer dat het woord heks zo’n negatieve associatie heeft.
Persoonlijk, als heks zijnde, vind ik zoals al eerder gezegd de connectie met de twin towers erger.

Ik weet niet wat de tekenaar ermee bedoeld heeft, maar algemeen gesproken is de aanval op de twin towers gezien als een aanval op de westerse waarden, een aanval op vrijheid.

Voor de tekenaar. Zou je aub haar op een toilet pot willen zetten ipv op een bezem? Heksen houden van vrijheid en kunnen erg goed overweg met de westerse waarden.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_201360305
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 17:52 schreef Homey het volgende:
Mij verrast dat juist een pro kabinet krant als het NRC uitpakt met een anti-Kaag spotprent. Normaliter nemen ze alleen de oppositie op de hak.
Klopt. Deze tekenaar heeft duidelijk eens een spiegel willen voorhouden aan het publiek van kwaliteitskrant NRC. En dat heeft heel goed gewerkt. Veel D66 stampvoeten. Een dus zelfs een minister (niet geheel toevallig zelf D66) die buiten haar boekje gaat op nationale TV. Goed dat Bosma vragen gaat stellen.

Lachwekkend ook dat de tekenaar zichzelf moest verantwoorden bij Op1. Beschamend eigenlijk.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 14-09-2021 21:30:09 ]
pi_201360670
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 17:52 schreef Homey het volgende:
Mij verrast dat juist een pro kabinet krant als het NRC uitpakt met een anti-Kaag spotprent. Normaliter nemen ze alleen de oppositie op de hak.
Oppenheimer heb ik nooit kunnen betrappen op "partijdigheid". Hij heeft Rutte vaak in zijn spotprenten gebruikt, maar ook talloze andere politici in binnen- en buitenland.

Overigens vind ik het geen "anti-Kaag"-prent. Ik heb Oppenheimers verantwoording niet bekeken, maar hij lijkt me de politieke situatie na Kaags toespraak te persifleren, en geen pijlen te richten op Kaag of Rutte.
pi_201362161
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 september 2021 21:28 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Klopt. Deze tekenaar heeft duidelijk eens een spiegel willen voorhouden aan het publiek van kwaliteitskrant NRC. En dat heeft heel goed gewerkt. Veel D66 stampvoeten. Een dus zelfs een minister (niet geheel toevallig zelf D66) die buiten haar boekje gaat op nationale TV. Goed dat Bosma vragen gaat stellen.

Lachwekkend ook dat de tekenaar zichzelf moest verantwoorden bij Op1. Beschamend eigenlijk.
Die ophef wat grenst aan intimidatie heeft een doel: waag het niet aan Kaag te komen. Het zou zo maar kunnen dat uit zelfcensuur kranten en zo überhaupt geen anti-Kaag spotprenten meer gaan afbeelden uit angst voor de gevolgen. Soort van we doen dat ook niet met mohammed. Veel veiliger is weer de zoveelste spotprent tegen Wilders of zo.
  dinsdag 14 september 2021 @ 23:50:32 #81
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_201362480
Kennelijk is de vrijheid van meningsuiting er alleen voor wie het met de PVV eens is
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')