abonnement Unibet Coolblue
pi_201366129
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 09:42 schreef Sarabi het volgende:

Ik heb het idee dat we dat al een tijd zeggen.
Maar inderdaad ooit zal het toch wel gebeuren.
Welnee. Zolang er te weinig huizen zijn, rijke mensen geld blijven investeren in huizen (omdat het op de bank laten staan ze geld kost), de babyboomgeneratie blijft leven en nergens heen kan, blijft die bubbel gewoon bestaan. Dus dat kan nog zeker 10-20 jaar zo door gaan.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_201366179
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 09:53 schreef z80 het volgende:
Is het huizen probleem niet van altijd?
Of er is een mogelijkheid voor een huis, maar een probleem met werkgelegenheid.
Of er zijn geen huizen maar wel werk. Of geen werk en geen huizen.
Bij het kopen van mijn hut was het ook passen en meten. Werkzekerheid? Buiten Nederland, iets betaalbaarder maar groter risico?! En als er nu maar niet iets stuk gaat. De bankrekening was een echoput de eerste paar jaar.
Volgens mij is daar het kraken uit ontstaan. En wat dacht je van de welbekende leus 'Geen woning, geen kroning' toen Bea koningin werd. Er is al super lang een huizentekort.

Het lijkt alleen nu tot een ontploffing te zijn gekomen en is het ellendiger dan ooit. Terwijl het al matig was.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_201366197
Er wordt hier in de straat een tweetal huizen gebouwd die precies hetzelfde zijn als die van ons. Wij hebben in oktober 2020 gekocht. Zij kopen de huizen nu voor 100.000 euro meer. 8)7 8)7

Verder, we hebben het precies 2 weken gered. Het eerste zieke kind is alweer thuis van school. Koorts en buikpijn, verder prima goed humeur gelukkig.
pi_201366212
@z80 vanuit mijn perspectief: 5 jaar geleden kon ik op alleen mijn salaris een hypotheek krijgen die hoog genoeg was voor een appartement met twee slaapkamers in Utrecht (buiten het centrum, maar niet in de slechtste wijken), waarbij ik dan alleen kosten koper zelf had hoeven inleggen. Nu kan ik op alleen mijn salaris (welke per maand bruto ruim ¤1000 hoger ligt dan toen) een hypotheek krijgen waarmee ik misschien (en zeer waarschijnlijk niet eens) een studio van 30m2 kan kopen in Utrecht in één van de slechtste wijken. Dat appartement dat ik 5 jaar geleden had kunnen kopen, zou ik afgelopen februari mijn maximale hypotheek voor nodig hebben gehad, plus een jubelton, plus 73500 extra eigen geld, plus de kosten koper. En dat is dus om aan het bedrag te komen waar ik zo'n appartement in februari voor had kunnen kopen, als ik dat nu zou moeten kopen zou er dus nóg meer eigen geld in moeten.

Dus voor mijn gevoel is de wooncrisis nu wel echt compleet anders dan vijf jaar geleden.
pi_201366218
Diverse vrienden met puberende kinderen gaan er niet vanuit dat hun kinderen voor jun 30e het huis uit gaan. Sommigen zijn een verbouwing aan het overwegen, of een woning in de tuin voor de kinderen. Het is zo ontzettend sneu hoe het nu gaat. Overal waar we komen is het hét onderwerp van gesprek.

Onze ouders hebben natuurlijk collectief mazzel gehad in de jaren 70 en 80 met alle 300 regelingen die het kopen van een vrijstaande woning een eitje maakten zolang je niet op het absolute minimum zat. Maar wij beseffen zelf ook wel dat we mazzel gehad hebben door net op een dip in de markt te kopen. Ons oude huis stond dan wel voor 15.000 euro onder water maar de prijs van ons nieuwe huis was ook echt heel laag. Een half jaar later hadden we zoiets als dit (of wat dan ook) nooit meer kunnen kopen.
Spoilers!
pi_201366237
Tevens RIP spaarrekening. De tuintegels zijn net betaald.

En nu ga ik nog meer geld uitgeven bij Ikea. Fije dag allemaal!
Spoilers!
pi_201366245
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 10:18 schreef vlindertje89 het volgende:
@:z80 vanuit mijn perspectief: 5 jaar geleden kon ik op alleen mijn salaris een hypotheek krijgen die hoog genoeg was voor een appartement met twee slaapkamers in Utrecht (buiten het centrum, maar niet in de slechtste wijken), waarbij ik dan alleen kosten koper zelf had hoeven inleggen. Nu kan ik op alleen mijn salaris (welke per maand bruto ruim ¤1000 hoger ligt dan toen) een hypotheek krijgen waarmee ik misschien (en zeer waarschijnlijk niet eens) een studio van 30m2 kan kopen in Utrecht in één van de slechtste wijken. Dat appartement dat ik 5 jaar geleden had kunnen kopen, zou ik afgelopen februari mijn maximale hypotheek voor nodig hebben gehad, plus een jubelton, plus 73500 extra eigen geld, plus de kosten koper. En dat is dus om aan het bedrag te komen waar ik zo'n appartement in februari had kunnen kopen, als ik dat nu zou moeten kopen zou er dus nóg meer eigen geld in moeten.

Dus voor mijn gevoel is de wooncrisis nu wel echt compleet anders dan vijf jaar geleden.
Zeker waar. Wij zouden nu ook 1 a 2 ton te kort komen om dit huis te kunnen kopen.
  woensdag 15 september 2021 @ 10:25:50 #158
63722 z80
I fink you freaky
pi_201366334
quote:
7s.gif Op woensdag 15 september 2021 10:08 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Jawel, maar het is nu wel echt desastreus hoor. Zeker voor starters en mensen op zoek naar een huurhuis. (Even voor de duidelijkheid; dat zijn mijn vriend en ik niet). De koopprijzen hier knallen gewoon voor eenvoudige rijtjeshuizen over een half miljoen. Vraagprijzen worden laag ingezet, maar er wordt hier gerust 80k-120k overboden. (Iets verder uit de randstad gaat het dan meer om vraagprijzen '2,5-3 ton'. ) Vriend en ik kijken nu ook, en als we het nu over een vraagprijs hebben van 3 ton, kijken we elkaar aan en zeggen 'oh die is wel goedkoop, met een hypotheek van >1700 euro per maand kunnen we die nog wel tot iets bewoonbaar verbouwen'.

En er zitten dus stops op het aantal mensen dat mag komen bezichtigen. Je hoeft ook niet meer te bellen als het huis op Funda staat, want reken maar dat het al weg is of je niet meer mag komen kijken. Dus je bent eigenlijk verplicht een aankoopmakelaar in de arm te nemen. En dan steun je dus in veel gevallen sjoemelende makelaars die handelen met voorkennis en hun collega's inlichten om na de biedingen nog even 5k hoger te bieden, en zonder 'onder behoud van financiële' voorwaarden en zonder een bouwkundige keuring. (Radar heeft hier pas een uitzending aan gewijd. Geeft wel een beeld hoe verrot de markt nu is).

Het is ook niet voor iedereen mogelijk om over de grens te gaan kijken om te wonen. Dat heeft wel vaak met werkgelegenheid te maken. Maar ook wel eens met zorg voor familie (dat zal bij starters wellicht wel minder vaak voorkomen).

Afijn, problemen met de huizenmarkt zijn er altijd wel. Maar nu is er een tekort aan sociale huurbouw, zijn particuliere huurwoningen niet te betalen voor een heel grote groep, en is het een biedingsoorlog op Funda.
Dat wat je benoemt was tussen 2000 en 2008 ook. Voor een slaapplek ter grote van een garage in Groesbeek werd 200K gevraag. En was vrijwel meteen weg. En dat met een hypotheekrente die een stuk hoger was dan nu het geval. Huren? Niet mogelijk. Totaal niets te vinden.
Rond 2008 is er een klap geweest op de huizenmarkt. Maar die is inmiddels weer volledig ingehaald.
Die klap zorgde er ook voor dat niemand kon verhuizen. Het huis dat je duur gekocht was volledig van de bank, en bij verkoop kreeg je te weinig terug.

Hier in Duitsland een zelfde probleem geweest. In verband met de eenwording was er een belastingmaatregel om "oude" huizen goedkoop te kunnen renoveren. Dat is massaal gedaan met als oogpunt deze dan duur te verkopen. Na afloop van de regeling kwamen er massaal huizen op de markt, en stortte de economie in. De huizenprijzen hebben hier ruim 10 jaar stil gestaan of zelfs gedaald. Dat is inmiddels ook verleden tijd, ook hier is er een woning tekort en gaan de prijzen vlot omhoog.

En er zit hier in Duitsland nog een adder onder het gras. Een huis wordt in 80 jaar afgeschreven. Met renovatie kun je deze termijn weer met max 40 jaar oprekken. Wat over een paar jaar weer een uitdaging gaat geven op de huizenmarkt.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_201366339
Ik denk dat het grote verschil ook is dat er nu in het lage segment zo goed als niks beschikbaar is. Dus alleenstaanden en tweeverdieners met relatief laag loon kunnen gewoon niks kopen, maar er zijn ook te weinig sociale huurwoningen voor hen, en alleenstaanden met een oké salaris komen sowieso niet in aanmerking voor een sociale huurwoning en zijn aangewezen op super hoge huren.
pi_201366350
Zelf geen ervaring met geen huis kunnen krijgen.
Eerste huurhuis had ik dezelfde dag nog.
Tweede geheel onverwacht de dag nadat ik 23 werd en dus een duurder huurhuis mocht hebben.
Derde huurhuis binnen een maand omdat ik bij mijn vriend weg ging (kreeg je in dit dorp nog urgentiepunten voor).

Tijdje terug naar een huis kopen gekeken; we konden een leuk bedrag van mijn schoonmoeder krijgen. Alleen kon je daar toen nog een leuk flatje voor kopen, inmiddels is het veel te weinig. Dus laat maar.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_201366365
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 10:25 schreef z80 het volgende:

Rond 2008 is er een klap geweest op de huizenmarkt. Maar die is inmiddels weer volledig ingehaald.
Die klap zorgde er ook voor dat niemand kon verhuizen. Het huis dat je duur gekocht was volledig van de bank, en bij verkoop kreeg je te weinig terug.
Toen ging mijn broer scheiden :') Huis dus veel te laag verkocht. Hij ging in een vakantiehuisje op een bungalowpark wonen en zij ging naar een sociale huurwoning. Want iets terug kopen konden ze niet.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_201366378
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 10:26 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik denk dat het grote verschil ook is dat er nu in het lage segment zo goed als niks beschikbaar is. Dus alleenstaanden en tweeverdieners met relatief laag loon kunnen gewoon niks kopen, maar er zijn ook te weinig sociale huurwoningen voor hen, en alleenstaanden met een oké salaris komen sowieso niet in aanmerking voor een sociale huurwoning en zijn aangewezen op super hoge huren.
Er zijn hier de afgelopen jaren ontzettend veel huurwoningen gesloopt (staan nu dure koopwoningen) of verkocht. En ik neem aan dat dat geen uitzondering in Nederland is geweest :X
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  woensdag 15 september 2021 @ 10:32:38 #163
63722 z80
I fink you freaky
pi_201366431
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 10:18 schreef Lucky_Strike het volgende:
Diverse vrienden met puberende kinderen gaan er niet vanuit dat hun kinderen voor jun 30e het huis uit gaan. Sommigen zijn een verbouwing aan het overwegen, of een woning in de tuin voor de kinderen. Het is zo ontzettend sneu hoe het nu gaat. Overal waar we komen is het hét onderwerp van gesprek.

Onze ouders hebben natuurlijk collectief mazzel gehad in de jaren 70 en 80 met alle 300 regelingen die het kopen van een vrijstaande woning een eitje maakten zolang je niet op het absolute minimum zat. Maar wij beseffen zelf ook wel dat we mazzel gehad hebben door net op een dip in de markt te kopen. Ons oude huis stond dan wel voor 15.000 euro onder water maar de prijs van ons nieuwe huis was ook echt heel laag. Een half jaar later hadden we zoiets als dit (of wat dan ook) nooit meer kunnen kopen.
Met een hypotheekrente van 12%. Wie de rente niet had vast staan was de klos. Mijn ouders hadden geluk. Rente vast op een dikke 8%. Het was niet bepaald een vetpot thuis. We kwamen niets te kort, maar uitjes of uit eten, zelfs de snackbar, zat er niet in. Vakantie was ook zo goedkoop mogelijk, En lange tijd enkel dagtochtjes in eigen land met kortingsbonnen.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_201366510
Huizenellende ken ik wel een levenlang …alleen wie of welke partij heeft de oplossing op de lange termijn.
Of met 10-20 jaar is het voorbij als het grootste deel van de babyboomers op is.
pi_201366519
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 10:25 schreef z80 het volgende:

[..]
Dat wat je benoemt was tussen 2000 en 2008 ook. Voor een slaapplek ter grote van een garage in Groesbeek werd 200K gevraag. En was vrijwel meteen weg. En dat met een hypotheekrente die een stuk hoger was dan nu het geval. Huren? Niet mogelijk. Totaal niets te vinden.
Rond 2008 is er een klap geweest op de huizenmarkt. Maar die is inmiddels weer volledig ingehaald.
Die klap zorgde er ook voor dat niemand kon verhuizen. Het huis dat je duur gekocht was volledig van de bank, en bij verkoop kreeg je te weinig terug.

Hier in Duitsland een zelfde probleem geweest. In verband met de eenwording was er een belastingmaatregel om "oude" huizen goedkoop te kunnen renoveren. Dat is massaal gedaan met als oogpunt deze dan duur te verkopen. Na afloop van de regeling kwamen er massaal huizen op de markt, en stortte de economie in. De huizenprijzen hebben hier ruim 10 jaar stil gestaan of zelfs gedaald. Dat is inmiddels ook verleden tijd, ook hier is er een woning tekort en gaan de prijzen vlot omhoog.

En er zit hier in Duitsland nog een adder onder het gras. Een huis wordt in 80 jaar afgeschreven. Met renovatie kun je deze termijn weer met max 40 jaar oprekken. Wat over een paar jaar weer een uitdaging gaat geven op de huizenmarkt.
Ik weet van 2000-2008 :Y Maar dat betekent niet dat het nu niet heel nijpend is.

Het is ook wel wat @vlindertje89 zegt. Er is een tekort aan huurwoningen, zowel sociaal als (enigszins betaalbare) particulier. En wat ook meespeelt is dat alleenstaanden ouderen niet kunnen doorstromen - hetzij naar een kleiner huis, hetzij naar een aanleunwoning/verzorgingshuis zoals we dat een jaar of 15 terug veel meer zagen. Maar dat is allemaal compleet kapotbezuinigd (mijn moeder is daardoor gestopt in de bejaardenzorg) en daardoor is het geval dat deze groep mensen eengezinswoningen 'bezet' houdt, terwijl ze dat zelf niet eens per se willen.

En investeerders cashen nu dik; huizen zijn gewoon handelswaar geworden. (Of waren dat misschien al) En dat drijft de prijzen énorm op.


EDIT: correctie, Ik lees net dat de TU Delft het daar niet mee eens is. Het zijn vooral de mensen met al een huis in bezit die nu profiteren van de lagere rente/hogere leencapaciteit die de prijzen opdrijven. En dat starters nu de lul zijn, want die hebben geen overwaarde uit een alreeds gekocht huis. (De gemiddelde woningprijs is nu 410.000 euro, en er is een tekort van 300.000 woningen volgens hetzelfde artikel uit de metro. )

Wij hebben ons huidige appartementje ook gekocht met een hogere rente dan nu. Maar het was goed te doen, als starterswoning echt prrrrrima. Mijn ouders hebben hun huis met een nóg hogere rente gekocht. Maar dat was toen 120.000 gulden. En dat konden ze op één salaris doen. Mijn moeder heeft nooit fulltime gewerkt. Dat huis is nu 400.000 euro waard. (Het betreft een rijtjeswoning. Zo'n jaren70-80 doorzonwoning.)

Vriend en ik mogen nog niet mopperen omdat vriend een heel goed salaris heeft, en we dus an sich wel zouden kunnen kopen. Alleen nog niet naar ons zin. En daar vinden 1700 euro per maand voor aftikken (dat is ongeveer mijn salaris hè, per maand... ) teveel voor. Maar het zou kunnen, dus wij nemen de 'luxe' in deze tijd om rustig af te wachten. Een starter of een stel tweeverdieners met mbo-salaris heeft wél een probleem. En dat betreft echt veel mensen.

[ Bericht 2% gewijzigd door Candaasje op 15-09-2021 10:50:27 ]
pi_201366562
Overigens, het maakt verder niet zoveel uit dat er 20 jaar geleden ook een huizencrisis was, of welke erger was. Het gaat er om dat het nu ook gewoon wéér een probleem is, en dat de regering kennelijk niet wil leren van voorgaande crisissen.

Ik hoop gewoon tegen beter weten in dat die bubbel keihard barst. :P (of dat er op z'n minst meer woningen bijgebouwd gaan worden, zodat vriendin een fatsoenlijk huisje kan vinden om te huren).
pi_201366593
Met mijn familie zijn we in 2008 verhuisd omdat m'n vader een baan had op ruim een uur rijden en hij had een vast contract gekregen, dus ze durfden het wel aan om dichterbij z'n werk te verhuizen. Het eengezinshuis, op 20 min rijden van een stad in een superkindvriendelijke wijk alles erop en eraan, heeft ruim een halfjaar te koop gestaan. De enige reden waarom ze naar een best mooi huis (qua formaat en tuin) konden verhuizen toen, was omdat het een minder gewilde locatie was en het was een gruwelijk klushuis.

Het eerste halfjaar daar was net iets beter dan kamperen. Het heeft onder water gestaan, het water kwam van de zoldertrap af als het regende, er bleek overal asbest te zitten, we hebben duizend miljoen schrootjes en zachtboard eruit moeten trekken, vier lagen behang over elkaar, laminaat en ondervloer doordrongen met kattenpis, cv en warm water deden het vaker niet dan wel.
Mijn ouders hebben wel professionals geregeld om gipsplaat tegen de plafonds te schroeven en te stucen, en er zijn ook wel mensen naar het dak en de cv komen kijken, maar de meeste reparaties en al het sloopwerk hebben we zelf gedaan. Broertje en ik kregen 50 cent per uur tot m'n moeder ontdekte dat dat aan het eind van de zomer een paar tientallen euro's was en toen bleek ineens dat de maximum betaling ¤20 was. :')
pi_201366723
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 10:45 schreef Tele6 het volgende:
Met mijn familie zijn we in 2008 verhuisd omdat m'n vader een baan had op ruim een uur rijden en hij had een vast contract gekregen, dus ze durfden het wel aan om dichterbij z'n werk te verhuizen. Het eengezinshuis, op 20 min rijden van een stad in een superkindvriendelijke wijk alles erop en eraan, heeft ruim een halfjaar te koop gestaan. De enige reden waarom ze naar een best mooi huis (qua formaat en tuin) konden verhuizen toen, was omdat het een minder gewilde locatie was en het was een gruwelijk klushuis.

Het eerste halfjaar daar was net iets beter dan kamperen. Het heeft onder water gestaan, het water kwam van de zoldertrap af als het regende, er bleek overal asbest te zitten, we hebben duizend miljoen schrootjes en zachtboard eruit moeten trekken, vier lagen behang over elkaar, laminaat en ondervloer doordrongen met kattenpis, cv en warm water deden het vaker niet dan wel.
Mijn ouders hebben wel professionals geregeld om gipsplaat tegen de plafonds te schroeven en te stucen, en er zijn ook wel mensen naar het dak en de cv komen kijken, maar de meeste reparaties en al het sloopwerk hebben we zelf gedaan. Broertje en ik kregen 50 cent per uur tot m'n moeder ontdekte dat dat aan het eind van de zomer een paar tientallen euro's was en toen bleek ineens dat de maximum betaling ¤20 was. :')
Ik dacht eerst dat je bedoelde dat het huis financieel onder water stond, maar het was dus letterlijk... :')

En jouw moeder weet me nog steeds te verbazen :')
pi_201366781
Oh wauw,, die kon het bij mij voortaan dus vergeten met “betaalde” klusjes hè. Doe het maar lekker zelf. Ajuu
I solemnly swear i'm up to no good
pi_201366816
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 10:45 schreef Tele6 het volgende:
Met mijn familie zijn we in 2008 verhuisd omdat m'n vader een baan had op ruim een uur rijden en hij had een vast contract gekregen, dus ze durfden het wel aan om dichterbij z'n werk te verhuizen. Het eengezinshuis, op 20 min rijden van een stad in een superkindvriendelijke wijk alles erop en eraan, heeft ruim een halfjaar te koop gestaan. De enige reden waarom ze naar een best mooi huis (qua formaat en tuin) konden verhuizen toen, was omdat het een minder gewilde locatie was en het was een gruwelijk klushuis.

Het eerste halfjaar daar was net iets beter dan kamperen. Het heeft onder water gestaan, het water kwam van de zoldertrap af als het regende, er bleek overal asbest te zitten, we hebben duizend miljoen schrootjes en zachtboard eruit moeten trekken, vier lagen behang over elkaar, laminaat en ondervloer doordrongen met kattenpis, cv en warm water deden het vaker niet dan wel.
Mijn ouders hebben wel professionals geregeld om gipsplaat tegen de plafonds te schroeven en te stucen, en er zijn ook wel mensen naar het dak en de cv komen kijken, maar de meeste reparaties en al het sloopwerk hebben we zelf gedaan. Broertje en ik kregen 50 cent per uur tot m'n moeder ontdekte dat dat aan het eind van de zomer een paar tientallen euro's was en toen bleek ineens dat de maximum betaling ¤20 was. :')
Wat een afzetter. Waarschijnlijk heb je er nog alle kutklusjes voor moeten doen ook..
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  woensdag 15 september 2021 @ 10:59:22 #171
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_201366824
Er moet snel een regering komen en een deltaplan wonen. 1 miljoen woningen in 10 jaar en een verbod aan overheden om daar op te verdienen.
pi_201366835
Wij willen graag verhuizen naar iets met een garage en ondanks dat wij onze hypotheek op een ton na hebben afbetaald is zo'n huis veel te duur nu. Ik heb een klein beetje spijt dat we dit huis 6 jaar geleden hebben gekocht ipv het huis hier om de hoek waar we geweest waren. Die had wel een garage. Maar was niet zo groot als dit. Dus heel veel spijt heb ik niet. :) Huis was toen ook een stuk duurder en dit huis kopen was zeker toen een koopje :)
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_201366857
Wij willen graag verhuizen naar niet een pauperbuurt. Maar ja.

Het plan voor een koophuis is nu 'de komende 7 jaar flink sparen, hopen dat het instort en anders is het wachten op het overlijden van F. z'n ouders'
:{
Sterkheidsbaas van alles.
  woensdag 15 september 2021 @ 11:11:57 #174
63722 z80
I fink you freaky
pi_201366997
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 10:59 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Er moet snel een regering komen en een deltaplan wonen. 1 miljoen woningen in 10 jaar en een verbod aan overheden om daar op te verdienen.
En hoe wil je die huizen bouwen? Er is geen grond beschikbaar. Er zijn geen vakmensen meer. En er zijn geen bouwstoffen.
Mijn dak moet geïsoleerd worden. Gaat niet. De platen zijn de aankomende 12 manden niet leverbaar.
Huizen hier in de buurt zijn bijna klaar, op het dak na. Dat voorlopig niet leverbaar is.
Eindje verderop in de stad ligt de bouw ook stil. Geen muurisolatie meer leverbaar. En dit gaat voorlopig ook niet veranderen. Een paar jaar terug is er een fabriek van deze platen afgebrand. En de herbouw wordt aan alle kanten tegengehouden.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_201367018
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 10:55 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Oh wauw,, die kon het bij mij voortaan dus vergeten met “betaalde” klusjes hè. Doe het maar lekker zelf. Ajuu
We hebben dus alsnog gewoon doorgewerkt. :')
Maar daar hadden we zelf ook belang bij, want wij moesten er ook wonen.
Als familie kwam helpen klussen, kregen we vaak wat geld toegestopt en dan was onze "klus" om naar de bakker te lopen voor gebak bij de koffie. Dat was een betere klus O+

quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 10:58 schreef Tally het volgende:

[..]
Wat een afzetter. Waarschijnlijk heb je er nog alle kutklusjes voor moeten doen ook..
Broertje heeft vooral sloopwerk gedaan (muurtjes, platen, behang, die stinkvloer, struiken om de tuin begaanbaar te maken). Die was ook nog maar 9. Ik heb behang afgetrokken, plinten geverfd, badkamer geschrobd, laminaat gelegd, behangen. Muren en kozijnen schilderen was ik te klein voor maar muren behangen kon kennelijk wel :')
Ik herinner me de badkamer nog. Alles was donkergeel en kleverig, en het rook naar openbaar toilet. :r
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')