abonnement Unibet Coolblue
pi_201336181
quote:
UTRECHT (ANP/DFT) - Het tempo waarin de huizenprijzen stijgen neemt dit jaar nog sneller toe dan eerder gedacht, verwachten economen van Rabobank. Zij hebben hun prognose bijgesteld omdat de prijzen sinds de vorige schatting sneller oplopen.

Ⓒ ANP/HH
Ook herstelt de Nederlandse economie sneller dan verwacht van de coronacrisis en zijn de vooruitzichten voor de werkloosheid de afgelopen maanden verbeterd. Ook denkt de bank dat de kapitaalmarktrentes, die van invloed zijn op de hypotheekrente, langer laag zullen blijven.

De economen van Rabobank verwachten dat huizen dit jaar 14,4% duurder worden. In 2022 voorzien ze ook een flinke stijging, met 11,5%.

BEKIJK OOK:

Starter en gescheiden oudere extra de klos door huizencrisis
Banken hebben hun voorspellingen het laatste jaar al een paar keer sterk verhoogd. In juni hield Rabobank het nog op een gemiddelde groei van respectievelijk 11% en 4,6 %. Eind vorig jaar voorspelde de bank voor 2021 en 2022 nog zelfs groeipercentages van respectievelijk 5,5% en 2,5 procent.

Maandlasten
„Voor starters is het een sombere boodschap”, zegt woningmarkteconoom Stefan Groot van Rabobank in een toelichting op de cijfers van maandag. Volgens hem betekent een stijging van de prijs van een woning met ¤90.000 dat een koper bij de huidige hypotheekrente dertig jaar lang hogere maandlasten heeft van zo’n ¤300. „Zo werkt het op een iets later moment kunnen kopen van een huis dus decennialang door op de financiėle ruimte die huishoudens hebben”, licht hij toe.

BEKIJK OOK:

Nederland is klaar met huizencrisis: ’We wonen bij de moeder van mijn vriend’
Alleen al in de eerste vijf maanden van het jaar is de prijs van een gemiddelde koopwoning harder gestegen dan in heel 2020. Daarna liep de stijging verder op. In juli nam de prijs van een woning toe met ruim 16 procent op jaarbasis. „Het betekent dat een gemiddeld huis in slechts een jaar tijd naar schatting zo’n 55.000 euro duurder is geworden”, aldus Groot.

Flevoland
Volgens de economen zijn de regionale verschillen in de ontwikkeling van de prijs groot. Rabobank verwacht dat de waarde van een woning in Flevoland dit jaar en volgend jaar het meest toeneemt. Ze rekenen in de provincie op een gemiddelde prijsstijging van 20% dit jaar en 15% in 2022. In de regio Amsterdam neemt de stijging naar verwachting het minst snel toe, omdat de prijzen daar al eerder hard zijn gestegen.

BEKIJK OOK:

'Woonplicht in strijd tegen koopbeleggers is schijnoplossing'
Deskundigen waarschuwen al langer dat er veel meer huizen bijgebouwd moeten worden om het woningtekort aan te pakken. „De nieuwbouw blijft vooralsnog achter bij de aantallen die nodig zijn om het woningtekort in te lopen”, aldus Groot. „Om 100.000 woningen per jaar te kunnen bouwen, zal de productie per werknemer in de bouwsector flink omhoog moeten. Dit vereist meer gebruik van arbeidsbesparende technieken, zoals prefab bouwen.”
https://www.telegraaf.nl/(...)at-het-in-jouw-regio

Dit is dus wat je krijgt als je meent de economie constant te moeten stimuleren: hyperinflatie in goederen die je niet zomaar even kunt printen. De banken kunnen de prijsstijgingen al niet meer bijbenen en moeten constant naar boven bijstellen.

Prijzen zullen nooit en te nimmer meer zakken, want ook in de WeimarRepubliek gingen de prijzen alleen maar omhoog. Over ongeveer vijf jaar moeten we weer een verdubbeling erop hebben zitten op dit tempo.
pi_201336201
Lekker man, straks tweede hypotheekje nemen en investeren in buitenland! Dan over paar jaar lekker mijn eigen woning verkopen met 150-250k winst!
Verbannen van BNW jegens waarheid spuwen.
pi_201336244
Banken :') .!!!!!!!!!! Die zijn zichzelf in de loop der jaren ook gaan overschatten. Beetje beleggen met het zuur verdiende geld van je klanten in wapens, dikke hoofdkantoren neerzetten op de duurste locaties. Waardeloos.
U MAD?
pi_201336245
Ik zit goed in mijn royale vrijstaande woning. Laat maar lekker stijgen.
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 13 september 2021 @ 10:16:35 #5
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_201336248
:{ :{ :{ :{ :{
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_201336273
Het stijgt niet, het word opgedreven door speculanten, makelaars en “investeringsfondsen” zoals de Oranjes die half onroerend goed in Amsterdam en omstreken bezitten.
pi_201336274
Als huizenbezitter op een gewilde locatie in de Randstad zeg ik "heerlijk". 8-)
pi_201336309
He he, durft de Rabobank eens realistische voorspellingen te doen, in plaats van 'PrijZen gaan Nu dalen door Corona-crisis'.
pi_201336351
We moeten gewoon bijbouwen, het is niet zo dat al die 'te dure' huizen nu leegstaan ofzo...

En 'woningruimte neutraal' migranten en asielzoekers opvangen.
Voor elk persoon IN, nieuwe woonruimte bouwen of een persoon UIT Nederland sturen.
pi_201336364
quote:
6s.gif Op maandag 13 september 2021 10:22 schreef skrn het volgende:
He he, durft de Rabobank eens realistische voorspellingen te doen, in plaats van 'PrijZen gaan Nu dalen door Corona-crisis'.
Ze zitten er zo vaak naast dat ik nu angstig ben :'(
pi_201336367
quote:
De nieuwbouw blijft vooralsnog achter bij de aantallen die nodig zijn om het woningtekort in te lopen”, aldus Groot. „Om 100.000 woningen per jaar te kunnen bouwen, zal de productie per werknemer in de bouwsector flink omhoog moeten. Dit vereist meer gebruik van arbeidsbesparende technieken, zoals prefab bouwen.”
Natuurlijk, de productiviteit van de werknemers moet omhoog zonder dat hun salaris mee omhoog gaat. Waarom staat men niet toe dat mensen zelf een woning bouwen op een vrije plek? Dan zouden mensen maar twee of drie jaar hoeven te werken voor een woning.
  Moderator maandag 13 september 2021 @ 10:28:07 #13
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_201336383
Nou, prima, dan worden ze meer waard. Of minder. Als ik woon, woon ik, en zolang ik niet verkoop heb ik aan die vermeende opbrengst niets, of heb ik geen last van de vermeende waardevermindering. Whatever.
Breitling - Instruments for Professionals
  maandag 13 september 2021 @ 10:35:02 #14
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_201336465
quote:
0s.gif Op maandag 13 september 2021 10:28 schreef CoolGuy het volgende:
Nou, prima, dan worden ze meer waard. Of minder. Als ik woon, woon ik, en zolang ik niet verkoop heb ik aan die vermeende opbrengst niets, of heb ik geen last van de vermeende waardevermindering. Whatever.
Behalve hogere WOZ waarde en dus hogere belastingen
pi_201336471
quote:
0s.gif Op maandag 13 september 2021 10:28 schreef CoolGuy het volgende:
Nou, prima, dan worden ze meer waard. Of minder. Als ik woon, woon ik, en zolang ik niet verkoop heb ik aan die vermeende opbrengst niets, of heb ik geen last van de vermeende waardevermindering. Whatever.
Verbouwen/uitbouwen wordt wel realistischer.
pi_201336483
Eigenlijk zou je moeten kijken naar maandlasten ipv koopsom. De huizenprijzen kunnen nog zo hard stijgen, zolang de rente daalt kan je qua maandlasten gewoon gelijk blijven.

Verder is het voor een huizenbezitter niet zo relevant, aangezien je die meerwaarde toch weer kwijt bent aan de aankoop je volgende huis. De enige die hier fors door geraakt worden zijn (aan de voorkant) de starters, die steeds meer eigen geld moeten inbrengen. En (aan de achterkant) de mensen die naar een verzorgingshuis gaan of doodgaan.

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 13-09-2021 10:38:11 ]
pi_201336550
quote:
1s.gif Op maandag 13 september 2021 10:36 schreef Heph844 het volgende:
Eigenlijk zou je moeten kijken naar maandlasten ipv koopsom. De huizenprijzen kunnen nog zo hard stijgen, zolang de rente daalt kan je qua maandlasten gewoon gelijk blijven.

Verder is het voor een huizenbezitter niet zo relevant, aangezien je die meerwaarde toch weer kwijt bent aan de aankoop je volgende huis. De enige die hier fors door geraakt worden zijn (aan de voorkant) de starters, die steeds meer eigen geld moeten inbrengen. En (aan de achterkant) de mensen die naar een verzorgingshuis gaan of doodgaan.
Of degene die de overwaarde pakken en naar het buitenland gaan.

Blijft toch ook interessant.
pi_201336572
quote:
0s.gif Op maandag 13 september 2021 10:35 schreef babylon het volgende:

[..]
Verbouwen/uitbouwen wordt wel realistischer.
Heb je de prijzen van de materialen en de levertijden al bekeken?
Een dakkapel kost bijna twee keer zoveel als vijf jaar geleden. Komen ze hem pas volgend jaar plaatsen want niet eerder tijd.
pi_201336665
quote:
0s.gif Op maandag 13 september 2021 10:42 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Heb je de prijzen van de materialen en de levertijden al bekeken?
Een dakkapel kost bijna twee keer zoveel als vijf jaar geleden. Komen ze hem pas volgend jaar plaatsen want niet eerder tijd.
En? Het gaat erom dat je huis meer waard is geworden en je die dingen voor een groot deel met een hypotheekverhoging kunt financieren.
  maandag 13 september 2021 @ 10:54:50 #20
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_201336723
quote:
0s.gif Op maandag 13 september 2021 10:28 schreef CoolGuy het volgende:
Nou, prima, dan worden ze meer waard. Of minder. Als ik woon, woon ik, en zolang ik niet verkoop heb ik aan die vermeende opbrengst niets, of heb ik geen last van de vermeende waardevermindering. Whatever.
Klopt.

En als je nog in een fase zit waarin je op termijn groter wil gaan wonen, kun je beter dalende huizenprijzen hebben.

Enige is dat flinke overwaarde je meer speelruimte geeft qua financiering met overbieden etc.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  maandag 13 september 2021 @ 11:00:27 #21
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_201336779
Ik zou wel een tiny house willen, waarom kan dat niet hier :?
pi_201336814
quote:
0s.gif Op maandag 13 september 2021 10:16 schreef Aanstootgevendenaam het volgende:
Ik zit goed in mijn royale vrijstaande woning. Laat maar lekker stijgen.
In Noordoost Groningen stijgt de markt niet zo hard he... ;)

Ik ben wel blij dat ik een jaar geleden niet naar de Rabo heb geluisterd..
Think of how stupid the average person is, and realize half of them are stupider than that
pi_201336907
quote:
0s.gif Op maandag 13 september 2021 10:50 schreef babylon het volgende:

[..]
En? Het gaat erom dat je huis meer waard is geworden en je die dingen voor een groot deel met een hypotheekverhoging kunt financieren.
Ja, dat begrijp ik maar hoe verkoop je straks een huis wat veel te duur is als de rente gaat stijgen?
pi_201336913
quote:
0s.gif Op maandag 13 september 2021 11:00 schreef Flow3r het volgende:
Ik zou wel een tiny house willen, waarom kan dat niet hier :?
Ik wil een boot, waarom kan dat niet?
pi_201336941
quote:
0s.gif Op maandag 13 september 2021 11:10 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Ja, dat begrijp ik maar hoe verkoop je straks een huis wat veel te duur is als de rente gaat stijgen?
Dat heeft niks te maken met mijn opmerking :?
quote:
0s.gif Op maandag 13 september 2021 11:11 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Ik wil een boot, waarom kan dat niet?
Een boot kan prima in Nederland. Tiny houses worden in Nederland aan alle kanten geblokkeerd. Als je geluk hebt, mag je er één bouwen nadat je een stuk grond van 350k hebt gekocht.
  maandag 13 september 2021 @ 11:17:39 #26
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_201337021
quote:
0s.gif Op maandag 13 september 2021 11:11 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Ik wil een boot, waarom kan dat niet?
Woonboten genoeg
  Moderator maandag 13 september 2021 @ 11:27:18 #27
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_201337169
quote:
1s.gif Op maandag 13 september 2021 10:35 schreef RedFever007 het volgende:

[..]
Behalve hogere WOZ waarde en dus hogere belastingen
Ja, nou, ik dénk dat ik dat wel overleef.
Breitling - Instruments for Professionals
  maandag 13 september 2021 @ 11:28:17 #28
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_201337182
quote:
0s.gif Op maandag 13 september 2021 11:00 schreef Flow3r het volgende:
Ik zou wel een tiny house willen, waarom kan dat niet hier :?
Waarom. In. Vredesnaam :{

:D prijs per m2 is exorbitant hoog
pi_201337205
Blijkbaar wil Nederland ons niet langer
  maandag 13 september 2021 @ 11:31:56 #30
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_201337225
Heb een dochter van nog maar 8, maar ik maak me voor haar al ernstig zorgen hoe zij ooit een huis kan gaan kopen.

Mensen die dit allemaal toejuichen snappen het niet helemaal.


tijd voor een corrigerende crash ala 2008, maar ja dat zal wel niet gaan gebeuren
pi_201337283
quote:
2s.gif Op maandag 13 september 2021 11:31 schreef Gunner het volgende:
Heb een dochter van 8, maar ik maak me voor haar al ernstig zorgen hoe zij ooit een huis kan gaan kopen.

Mensen die dit allemaal toejuichen snappen het niet helemaal.
Heb ik ook. Dochter van 11, ik maak me nu al zorgen hoor zij ooit een eigen woning kan vinden.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  maandag 13 september 2021 @ 11:38:44 #32
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_201337304
quote:
0s.gif Op maandag 13 september 2021 11:36 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Heb ik ook. Dochter van 11, ik maak me nu al zorgen hoor zij ooit een eigen woning kan vinden.
Gelukkig ben ik niet alleen. Nee maar we zijn allemaal blij dat alles weer 15% duurder wordt. nee daar ben ik helemaal niet blij mee.
  maandag 13 september 2021 @ 11:38:45 #33
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_201337305
quote:
1s.gif Op maandag 13 september 2021 11:28 schreef RedFever007 het volgende:

[..]
Waarom. In. Vredesnaam :{

:D prijs per m2 is exorbitant hoog
Ja duhh, daarom kan dat dus niet hier :')
  maandag 13 september 2021 @ 11:41:47 #34
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_201337331
quote:
0s.gif Op maandag 13 september 2021 11:38 schreef Flow3r het volgende:

[..]
Ja duhh, daarom kan dat dus niet hier :')
Ah zo! Zag laatst van die Heymans One Tiny houses veredelde schaftketen staan. Opzich leuk hoor, maar wel 600 euro huur per maand excl. Op nog geen 100m2 grond :')
  maandag 13 september 2021 @ 11:41:52 #35
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_201337332
quote:
2s.gif Op maandag 13 september 2021 11:31 schreef Gunner het volgende:
Heb een dochter van nog maar 8, maar ik maak me voor haar al ernstig zorgen hoe zij ooit een huis kan gaan kopen.

Mensen die dit allemaal toejuichen snappen het niet helemaal.


tijd voor een corrigerende crash ala 2008, maar ja dat zal wel niet gaan gebeuren
Er komt altijd weer een crash, de kans is groot dat er al een crash is voor jouw dochter klaar is met haar studie.

Toen er een crash was wilde niemand kopen, dat versterkte de crash nog eens, huizen stonden zo een jaar te koop.
En dat was niet de eerste keer, in de jaren 80 ook... kon je ze aan de straatstenen niet kwijt.

Waarom denk je dat er bij een volgende crash wel mensen zullen kopen?
Je werd 8 jaar geleden hier op FOK! voor gek uitgemaakt als je kocht, want de prijzen zouden nog veel verder dalen...

Er komt altijd weer een crash, je moet alleen wel in een crash willen kopen, anders heb je er nog niets aan.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 13 september 2021 @ 11:43:04 #36
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_201337338
quote:
0s.gif Op maandag 13 september 2021 11:41 schreef Leandra het volgende:

[..]
Er komt altijd weer een crash, de kans is groot dat er al een crash is voor jouw dochter klaar is met haar studie.

Toen er een crash was wilde niemand kopen, dat versterkte de crash nog eens, huizen stonden zo een jaar te koop.
En dat was niet de eerste keer, begin jaren 80 ook... kon je ze aan de straatstenen niet kwijt.

Je werd 8 jaar geleden hier op FOK! voor gek uitgemaakt als je kocht, want de prijzen zouden nog veel verder dalen...

Er komt altijd weer een crash, je moet alleen wel in een crash willen kopen, anders heb je er nog niets aan.
Ja ik weet er alles van. Heb net voor de crash m'n eerste huis kunnen verkopen. Een paar maand later was ik heel hard de sigaar geweest. Heb daarna dezelfde huizen nog een jaar te koop zien staan.

quote:
Waarom denk je dat er bij een volgende crash wel mensen zullen kopen?
Omdat ik best bereid ben haar wat financieel te ondersteunen om dat huis te kopen o.i.d Maar wil liever niet meedoen aan de huidige gekte en dat hoeft gelukkig ook nog lang niet.
pi_201337431
quote:
1s.gif Op maandag 13 september 2021 11:41 schreef Leandra het volgende:

[..]
Er komt altijd weer een crash, de kans is groot dat er al een crash is voor jouw dochter klaar is met haar studie.

Toen er een crash was wilde niemand kopen, dat versterkte de crash nog eens, huizen stonden zo een jaar te koop.
En dat was niet de eerste keer, in de jaren 80 ook... kon je ze aan de straatstenen niet kwijt.

Waarom denk je dat er bij een volgende crash wel mensen zullen kopen?
Je werd 8 jaar geleden hier op FOK! voor gek uitgemaakt als je kocht, want de prijzen zouden nog veel verder dalen...

Er komt altijd weer een crash, je moet alleen wel in een crash willen kopen, anders heb je er nog niets aan.

Lijkt heel erg op de aandelenbeurs
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_201337598
quote:
2s.gif Op maandag 13 september 2021 11:31 schreef Gunner het volgende:
Heb een dochter van nog maar 8, maar ik maak me voor haar al ernstig zorgen hoe zij ooit een huis kan gaan kopen.

Mensen die dit allemaal toejuichen snappen het niet helemaal.


tijd voor een corrigerende crash ala 2008, maar ja dat zal wel niet gaan gebeuren
Vraag is of na een corrigerende crash ze wel betaalbaar zijn. Tussen 2008 en 2013 daalden de prijzen maar met gemiddeld 21%. Sindsdien zijn minstens verdubbeld.
  maandag 13 september 2021 @ 12:09:58 #39
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_201337625
quote:
0s.gif Op maandag 13 september 2021 12:07 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Vraag is of na een corrigerende crash ze wel betaalbaar zijn. Tussen 2008 en 2013 daalden de prijzen maar met gemiddeld 21%. Sindsdien zijn minstens verdubbeld.
Kan me ook niet voorstellen dat we met een crash meer dan een paar jaar terugvallen idd.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  maandag 13 september 2021 @ 12:11:09 #40
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_201337636
Dus de komende generaties zijn gewoon fucked. Tenzij we ineens heel veel bij gaan bouwen wat ook allemaal moeilijk moeilijk is.
pi_201337638
20% zou voor mij wel veel uitmaken voor de betaalbaarheid.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_201337640
quote:
0s.gif Op maandag 13 september 2021 10:13 schreef epicbeardman het volgende:
Lekker man, straks tweede hypotheekje nemen en investeren in buitenland! Dan over paar jaar lekker mijn eigen woning verkopen met 150-250k winst!
En over je volgende huis 250+k meer betalen dan nu.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_201337641
quote:
2s.gif Op maandag 13 september 2021 12:11 schreef Gunner het volgende:
Dus de komende generaties zijn gewoon fucked. Tenzij we ineens heel veel bij gaan bouwen wat ook allemaal moeilijk moeilijk is.
Alles wat nu onder de 35 is heeft al een groot probleem zolang er niets verandert.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_201337648
quote:
0s.gif Op maandag 13 september 2021 10:28 schreef CoolGuy het volgende:
Nou, prima, dan worden ze meer waard. Of minder. Als ik woon, woon ik, en zolang ik niet verkoop heb ik aan die vermeende opbrengst niets, of heb ik geen last van de vermeende waardevermindering. Whatever.
Ik heb er wel last van omdat mijn toekomstig huis ook in waarde stijgt...
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_201337657
quote:
2s.gif Op maandag 13 september 2021 12:11 schreef Gunner het volgende:
Dus de komende generaties zijn gewoon fucked. Tenzij we ineens heel veel bij gaan bouwen wat ook allemaal moeilijk moeilijk is.
Zonder hulp van de omgeving of een erfenis ben ik bang van wel :/
  maandag 13 september 2021 @ 12:14:03 #46
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_201337658
quote:
2s.gif Op maandag 13 september 2021 12:11 schreef Gunner het volgende:
Dus de komende generaties zijn gewoon fucked.
Ik vrees het wel.

Zag ook weer wat flut voorstellen vanuit D66 die starters meer ruimte moeten geven om te financieren.

Enige wat je daarmee bereikt is dat de prijzen dus nog verder kunnen groeien :')
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_201337668
quote:
0s.gif Op maandag 13 september 2021 11:52 schreef ESF1Gamer het volgende:

[..]
Lijkt heel erg op de aandelenbeurs
Echter op de aandelenbeurs kan je zo verkopen en verder leven.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  maandag 13 september 2021 @ 12:15:15 #48
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_201337675
quote:
0s.gif Op maandag 13 september 2021 12:14 schreef Drekkoning het volgende:

[..]
Ik vrees het wel.

Zag ook weer wat flut voorstellen vanuit D66 die starters meer ruimte moeten geven om te financieren.

Enige wat je daarmee bereikt is dat de prijzen dus nog verder kunnen groeien :')
Inderdaad ja. Al verdenk ik al die makelaars ook ervan de prijzen op te drijven trouwens.
pi_201337684
quote:
0s.gif Op maandag 13 september 2021 12:14 schreef Drekkoning het volgende:

[..]
Ik vrees het wel.

Zag ook weer wat flut voorstellen vanuit D66 die starters meer ruimte moeten geven om te financieren.

Enige wat je daarmee bereikt is dat de prijzen dus nog verder kunnen groeien :')
:')

Alle experts geven keer op keer aan de vergroting van financieringsmogelijkheden de prijzen verder opstuwd. De praktijk wijst dit ook al uit. Wat bezielt je dan als partij om dit weer voor te stellen? Dan dien je het belang van de vastgoedeigenaren en niet die van starters.
pi_201337705
quote:
2s.gif Op maandag 13 september 2021 12:15 schreef Gunner het volgende:

[..]
Inderdaad ja. Al verdenk ik al die makelaars ook ervan de prijzen op te drijven trouwens.
Dat bleek ook wel uit de Radar aflevering van een week geleden. Door het niet transparante biedingsproces houden ze partijen zonder aankoopmakelaar buiten de deur en drijven ze prijzen op.
  maandag 13 september 2021 @ 12:18:57 #51
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_201337715
quote:
0s.gif Op maandag 13 september 2021 12:16 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
:')

Alle experts geven keer op keer aan de vergroting van financieringsmogelijkheden de prijzen verder opstuwd. De praktijk wijst dit ook al uit. Wat bezielt je dan als partij om dit weer voor te stellen? Dan dien je het belang van de vastgoedeigenaren en niet die van starters.
Bizar hč. Heb hem nog even opgezocht:

twitter


(Bouwen bouwen bouwen is dan wel weer een goed idee natuurlijk)
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_201337968
quote:
0s.gif Op maandag 13 september 2021 12:16 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
:')

Alle experts geven keer op keer aan de vergroting van financieringsmogelijkheden de prijzen verder opstuwd. De praktijk wijst dit ook al uit. Wat bezielt je dan als partij om dit weer voor te stellen? Dan dien je het belang van de vastgoedeigenaren en niet die van starters.
Tsja, dat is nou eenmaal het lastige aan de wooncrisis oplossen. Het enige dat nog minder populair is dan niets doen is wel iets doen om daarna aan kiezers uit te moeten leggen waarom hun huizen zo veel minder waard zijn geworden.
pi_201337990
quote:
1s.gif Op maandag 13 september 2021 11:28 schreef RedFever007 het volgende:

[..]
Waarom. In. Vredesnaam :{

:D prijs per m2 is exorbitant hoog
Omdat de media heeft gezegd dat het helemaal hip en klimaatneutraal is. En we met wat minder tevreden moeten zijn.

Maar dan vervolgens wel iedereen die in een woonwagen woont omschrijven als tuig met een wietplantage, terwijl dat de oorspronkelijke tiny house is.
pi_201338350
quote:
0s.gif Op maandag 13 september 2021 12:38 schreef Sapstengel het volgende:

[..]
Omdat de media heeft gezegd dat het helemaal hip en klimaatneutraal is. En we met wat minder tevreden moeten zijn.

Maar dan vervolgens wel iedereen die in een woonwagen woont omschrijven als tuig met een wietplantage, terwijl dat de oorspronkelijke tiny house is.
Dit idd het is pure armoede.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_201338362
quote:
0s.gif Op maandag 13 september 2021 13:10 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Dit idd het is pure armoede.
Ja door dat soort propaganda en de mensen die het helemaal tof vinden hebben we straks allemaal een klimaatneutrale eco-capsule van 30m2 want het milieu en oh de wereld gaat kapot als we nu niet gaan minderen.
  maandag 13 september 2021 @ 13:17:59 #56
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_201338408
Op het moment dat de overheid/gemeenten zich op de koopmarkt gaan begeven om statushouders te huisvesten gaat het helemaal uit zijn dak. Die kunnen en zullen iedereen altijd overbieden.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  maandag 13 september 2021 @ 13:19:08 #57
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_201338419
quote:
0s.gif Op maandag 13 september 2021 10:19 schreef Aurelius het volgende:
Als huizenbezitter op een gewilde locatie in de Randstad zeg ik "heerlijk". 8-)
Wat heb je er dan aan?
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_201338486
quote:
0s.gif Op maandag 13 september 2021 13:19 schreef LXIV het volgende:

[..]
Wat heb je er dan aan?
Kan hij meer belasting betalen.
pi_201338913
quote:
0s.gif Op maandag 13 september 2021 13:19 schreef LXIV het volgende:
Wat heb je er dan aan?
Gevoel dat ik flink kan cashen als ik besluit te verkopen en te emigreren. 8-)
pi_201338925
quote:
0s.gif Op maandag 13 september 2021 13:25 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Kan hij meer belasting betalen.
Wordt nog steeds ruimschots gecompenseerd met lagere hypotheeklasten omdat ik flink extra aflos.
pi_201338952
Zei dat Rabo dat niet ook in 2008 net voor de crash?
  maandag 13 september 2021 @ 14:06:26 #62
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_201338957
quote:
1s.gif Op maandag 13 september 2021 10:36 schreef Heph844 het volgende:
Eigenlijk zou je moeten kijken naar maandlasten ipv koopsom. De huizenprijzen kunnen nog zo hard stijgen, zolang de rente daalt kan je qua maandlasten gewoon gelijk blijven.

Verder is het voor een huizenbezitter niet zo relevant, aangezien je die meerwaarde toch weer kwijt bent aan de aankoop je volgende huis. De enige die hier fors door geraakt worden zijn (aan de voorkant) de starters, die steeds meer eigen geld moeten inbrengen. En (aan de achterkant) de mensen die naar een verzorgingshuis gaan of doodgaan.
Het gaat goed totdat het fout gaat. Gewoon kop in het zand en hopen dat de geldpersen blijven draaien.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
  maandag 13 september 2021 @ 14:06:27 #63
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_201338958
quote:
0s.gif Op maandag 13 september 2021 14:03 schreef Aurelius het volgende:

[..]
Gevoel dat ik flink kan cashen als ik besluit te verkopen en te emigreren. 8-)
Dan kun je het inderdaad verzilveren. Maar als je eigenlijk niet van plan bent om te emigreren is dat wel een hoge prijs die je betaalt om dat geld te ontvangen.
Het is echt weinig meer dan inflatie. Je lijkt geld te verdienen, maar in werkelijkheid lever je aan toekomstig pensioen net zo veel in als je aan waardestijging op je huis ontvangt.
Enfin, met een beetje geluk is het neutraal voor je. Een huurder wiens pensioen verdampt door het ECB beleid en die geen cent woningstijging ontvangt, maar enkel zijn vermogen ziet verdampen is natuurlijk wel echt genaaid.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_201338967
Geen medelijden met mensen die niks kunnen kopen :) Dan had je maar anders moeten stemmen bij de verkiezingen. Nu niet lopen janken.
  maandag 13 september 2021 @ 14:29:33 #65
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_201339208
quote:
9s.gif Op maandag 13 september 2021 14:07 schreef Poepz0r het volgende:
Geen medelijden met mensen die niks kunnen kopen :) Dan had je maar anders moeten stemmen bij de verkiezingen. Nu niet lopen janken.
Ehm, daar heb ik in mijn eentje toch geen invloed op pik? Sterker nog, mensen die niks kunnen kopen zijn vaak slachtoffer van de meerderheid.
  maandag 13 september 2021 @ 14:31:49 #66
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_201339243
quote:
0s.gif Op maandag 13 september 2021 14:29 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Ehm, daar heb ik in mijn eentje toch geen invloed op pik? Sterker nog, mensen die niks kunnen kopen zijn vaak slachtoffer van de meerderheid.
Zolang het gros VVD blijft stemmen gaat er geen reet veranderen.
pi_201339253
quote:
9s.gif Op maandag 13 september 2021 14:07 schreef Poepz0r het volgende:
Geen medelijden met mensen die niks kunnen kopen :) Dan had je maar anders moeten stemmen bij de verkiezingen. Nu niet lopen janken.
Het zou fijn zijn als ik invloed heb op waar al die boomers op stemmen ja..
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  maandag 13 september 2021 @ 14:46:11 #68
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_201339415
quote:
0s.gif Op maandag 13 september 2021 14:32 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Het zou fijn zijn als ik invloed heb op waar al die boomers op stemmen ja..
Het is vooral het pro-EU en pro-immigratiebeleid waardoor er niks meer te koop is. De warmste voorstander hiervan is D66, waar veel jongeren op stemmen.
Om de boomers hier schuld aan te geven is echt onzin.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_201339504
Zelfs in fucking Zeeland zouden ze met 15% gaan stijgen.
ik bedoel, wtf!!
pi_201339509
quote:
0s.gif Op maandag 13 september 2021 14:46 schreef LXIV het volgende:

[..]
Het is vooral het pro-EU en pro-immigratiebeleid waardoor er niks meer te koop is. De warmste voorstander hiervan is D66, waar veel jongeren op stemmen.
Om de boomers hier schuld aan te geven is echt onzin.
Maar de actieve beleidskeuzes van de laatste 10 jaar zijn wel de hoofdreden dat het zo heeft mis kunnen lopen. Natuurlijk heeft het volledige huidige demissionair kabinet debet aan de problemen op de woningmarkt en zit EU-beleid daar wel als een serieuze pijler in (immigratie telt ook wel wat mee, maar schijnt slechts een klein effect te hebben). Maar de boomerpartij VVD vind ik minstens zo verantwoordelijk voor de problemen als D66.

Om te zeggen dat verder alle partijen er wel iets aan zouden willen doen slaat nergens op - er was nauwelijks een partij die de duidelijk aanwezige problematiek op het programma had staan, of in ieder geval niet met de maatregelen die ik wenselijk vind.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  maandag 13 september 2021 @ 14:56:52 #71
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_201339522
quote:
0s.gif Op maandag 13 september 2021 14:55 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Maar de actieve beleidskeuzes van de laatste 10 jaar zijn wel de hoofdreden dat het zo heeft mis kunnen lopen. Natuurlijk heeft het volledige huidige demissionair kabinet debet aan de problemen op de woningmarkt en zit EU-beleid daar wel als een serieuze pijler in (immigratie telt ook wel wat mee, maar schijnt slechts een klein effect te hebben). Maar de boomerpartij VVD vind ik minstens zo verantwoordelijk voor de problemen als D66.

Om te zeggen dat verder alle partijen er wel iets aan zouden willen doen slaat nergens op - er was nauwelijks een partij die de duidelijk aanwezige problematiek op het programma had staan, of in ieder geval niet met de maatregelen die ik wenselijk vind.
Helemaal eens hoor. Maar D66 irriteert me het meest met het aansluiten bij dat woonprotest waarvoor ze zelf vooral verantwoordelijk zijn.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_201339536
quote:
0s.gif Op maandag 13 september 2021 14:56 schreef LXIV het volgende:

[..]
Helemaal eens hoor. Maar D66 irriteert me het meest met het aansluiten bij dat woonprotest waarvoor ze zelf vooral verantwoordelijk zijn.
Net als die Koerhont of weet ik hoe die man heet. Maar woningmarkt was voor mij zelf inderdaad een serieuze reden om niet op D66 te stemmen.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_201340152
quote:
1s.gif Op maandag 13 september 2021 12:18 schreef Drekkoning het volgende:

[..]
Bizar hč. Heb hem nog even opgezocht:

[ [https://twitter.com/D66/status/1429722029020823557] ]

(Bouwen bouwen bouwen is dan wel weer een goed idee natuurlijk)
Dat derde punt van een langere hypotheekperiode maakt de huizen juist duurder i.p.v. goedkoper.
  maandag 13 september 2021 @ 16:06:51 #74
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_201340402
quote:
0s.gif Op maandag 13 september 2021 15:47 schreef Idisrom het volgende:

[..]
Dat derde punt van een langere hypotheekperiode maakt de huizen juist duurder i.p.v. goedkoper.
Ja precies, net zoals het tweede punt.
Mensen meer financieringsruimte geven is tegengesteld aan het doel.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_201340425
quote:
0s.gif Op maandag 13 september 2021 10:19 schreef Aurelius het volgende:
Als huizenbezitter op een gewilde locatie in de Randstad zeg ik "heerlijk". 8-)
Zolang je een huis bezit om te wonen en niet als belegging is die stijging helemaal niet zo boeiend. Daarnaast betaal je ook gewoon stukken meer woz.
  maandag 13 september 2021 @ 16:21:12 #76
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_201340528
Ik heb het idee dat er eigenlijk gewoon geen wil is, dus ook geen weg. Sure iedereen (de partijen) roept wel dat ze er iets aan willen doen maar echt concrete bouwplannen ho maar.

Waarom geen volkshuisvesting? Het hoeft heus geen 2e bijlmer te we worden meteen.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  maandag 13 september 2021 @ 16:24:58 #77
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_201340566
quote:
0s.gif Op maandag 13 september 2021 16:09 schreef 111210 het volgende:

[..]
Zolang je een huis bezit om te wonen en niet als belegging is die stijging helemaal niet zo boeiend. Daarnaast betaal je ook gewoon stukken meer woz.
Het is hooguit lekker qua financieringsruimte richting de toekomst, en ook voordelig als je volgende stap een kleiner huis gaat zijn (kinderen vertrokken, etc).
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_201340574
quote:
2s.gif Op maandag 13 september 2021 11:31 schreef Gunner het volgende:
Heb een dochter van nog maar 8, maar ik maak me voor haar al ernstig zorgen hoe zij ooit een huis kan gaan kopen.

Mensen die dit allemaal toejuichen snappen het niet helemaal.

tijd voor een corrigerende crash ala 2008, maar ja dat zal wel niet gaan gebeuren
Je dochter is 8, die gaat lijkt me niet binnen nu en 10 jaar het huis uit... niemand weet hoe de wereld er dan uitziet, daar moet je je dus echt nog geen zorgen om maken. Als ze 20+ was en het huis uit wil, dan was het een ander verhaal.
  maandag 13 september 2021 @ 16:29:54 #79
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_201340609
quote:
0s.gif Op maandag 13 september 2021 16:25 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]
Je dochter is 8, die gaat lijkt me niet binnen nu en 10 jaar het huis uit... niemand weet hoe de wereld er dan uitziet, daar moet je je dus echt nog geen zorgen om maken. Als ze 20+ was en het huis uit wil, dan was het een ander verhaal.
Als je iedere maand 1000 euro opzij zet dan heb je over 10 jaar ongeveer een ton (uitgaand van negatieve rente). Mogelijk heeft ze dan een start als de prijzen niet verder stijgen. Of voor de zekerheid 2000 euro.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  maandag 13 september 2021 @ 16:30:13 #80
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_201340611
quote:
0s.gif Op maandag 13 september 2021 16:25 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]
Je dochter is 8, die gaat lijkt me niet binnen nu en 10 jaar het huis uit... niemand weet hoe de wereld er dan uitziet, daar moet je je dus echt nog geen zorgen om maken. Als ze 20+ was en het huis uit wil, dan was het een ander verhaal.
Ik heb kinderen jonger dan 5, voor hen maak ik me het meest zorgen over het (basis)onderwijs de komende 10 jaar.

Aan huizen wil ik nog even niet denken :D Hopelijk kan ik ze tegen die tijd een mooi zetje in de rug geven.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  maandag 13 september 2021 @ 16:31:08 #81
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_201340629
Moet je wel voor al je kinderen doen natuurlijk, anders is het niet eerlijk. Want een sociale huurwoning is kansloos en anders wonen ze op hun 35-ste nog thuis.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_201340689
quote:
1s.gif Op maandag 13 september 2021 10:36 schreef Heph844 het volgende:
Eigenlijk zou je moeten kijken naar maandlasten ipv koopsom. De huizenprijzen kunnen nog zo hard stijgen, zolang de rente daalt kan je qua maandlasten gewoon gelijk blijven.
Totdat de prijzen gaan dalen en de bank collateral wil.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_201340728
quote:
2s.gif Op maandag 13 september 2021 14:31 schreef Gunner het volgende:

[..]
Zolang het gros VVD blijft stemmen gaat er geen reet veranderen.
Het is niet enkel VVD. Het is de complete coalitie die daar schuld aan heeft. Kijk naar de moties en wie waarop heeft gestemd zou ik zeggen.
pi_201340736
Om al die 300.000 tot een 1.000.000 woningen te bouwen zal de stikstof uitstoot van het verkeer nog wat verder naar beneden moeten. Elk jaar zal de maximum snelheid met 20km/u naar beneden moeten.
pi_201340744
quote:
1s.gif Op maandag 13 september 2021 16:34 schreef nostra het volgende:

[..]
Totdat de prijzen gaan dalen en de bank collateral wil.
Ook al staat de woning onder water, als je gewoon maandelijks betaalt zal er niet snel een probleem zijn (zoals ook na 2008 voor velen het geval was). Ook is nu aflossen meer de standaard, dus de kans en duur van het onder water staan (en de risico's voor de bank) neemt daarmee ook af.

Ik heb zelf 2 jaar geleden een huis gekocht, 1,5 jaar geleden was de sleuteloverdracht en 1,5 week geleden een taxateur bij gehad (om de rente-opslag van mijn hypotheek er af te kunnen krijgen): bijna 25% in waarde gestegen. Daar kan ik niet tegenop sparen :)
  maandag 13 september 2021 @ 16:42:22 #86
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_201340760
quote:
0s.gif Op maandag 13 september 2021 16:39 schreef zoost het volgende:
Om al die 300.000 tot een 1.000.000 woningen te bouwen zal de stikstof uitstoot van het verkeer nog wat verder naar beneden moeten. Elk jaar zal de maximum snelheid met 20km/u naar beneden moeten.
En er is al jaren een tekort aan bouwvakkers. Nu al liggen projecten soms maanden te wachten voor ze kunnen beginnen volgens mij (door een bouwvakkers tekort). Dus ik zie eigenlijk niet in hoe ze snel woningen uit de grond gaan stampen ooit.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_201340858
quote:
0s.gif Op maandag 13 september 2021 16:40 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]
Ook al staat de woning onder water, als je gewoon maandelijks betaalt zal er niet snel een probleem zijn (zoals ook na 2008 voor velen het geval was). Ook is nu aflossen meer de standaard, dus de kans en duur van het onder water staan (en de risico's voor de bank) neemt daarmee ook af.

Totdat je een keer wil/moet verhuizen en dan niet kunt omdat je de restschuld niet kunt aflossen. Aan het feit dat een volgend huis nog meer in waarde gedaald is, heb je dan niets.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
  maandag 13 september 2021 @ 16:57:47 #88
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_201340917
quote:
0s.gif Op maandag 13 september 2021 16:39 schreef zoost het volgende:
Om al die 300.000 tot een 1.000.000 woningen te bouwen zal de stikstof uitstoot van het verkeer nog wat verder naar beneden moeten. Elk jaar zal de maximum snelheid met 20km/u naar beneden moeten.
Dan rijden we over zes jaar achteruit
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  maandag 13 september 2021 @ 17:36:09 #89
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_201341298
quote:
0s.gif Op maandag 13 september 2021 16:57 schreef LXIV het volgende:

[..]
Dan rijden we over zes jaar achteruit
* Gunner gaat op zoek naar een DAF 600 met het pientere pookje.
pi_201341582
Het wordt tijd om in te zetten op forse loonsverhogingen, als in dubbele cijfers voor een aantal jaar, zodat VNO-NCW en de SER de politiek dwingt om in te grijpen in de woningmarkt.
  maandag 13 september 2021 @ 18:20:59 #91
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_201341897
quote:
NHG voert een nieuwe kostengrensmethodiek in en draagt daarmee bij aan een stabielere woningmarkt. De kostengrens komt daarmee in 2021 uit op ¤ 325.000. Dit maakt de woningmarkt toegankelijker en het verantwoord financieren van een woning bereikbaarder voor consumenten met lage en middeninkomens.

Dit was ook weer zo’n briljant plan wat de huizenprijzen weer met 15K heeft opgedreven. Afschaffing overdrachtsbelasting deed de rest
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_201341949
Dit gaat over de huizenprijzen voor autochtonen, neem ik aan? De huizenprijzen voor statushouders blijven constant, namelijk precies ¤0.
pi_201341967
quote:
1s.gif Op maandag 13 september 2021 18:24 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Dit gaat over de huizenprijzen voor autochtonen, neem ik aan? De huizenprijzen voor statushouders blijven constant, namelijk precies ¤0.
die betalen ook huur, neem ik aan
  maandag 13 september 2021 @ 18:32:50 #94
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_201342078
quote:
0s.gif Op maandag 13 september 2021 18:25 schreef zoost het volgende:

[..]
die betalen ook huur, neem ik aan
Die krijgen toch wel een woning en huursubsidie om deze te betalen. Voor hen zal het weinig uitmaken of een koopwoning 300.000 of 500.000 kost. Ze krijgen een huis en soms zelfs 2.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_201342124
Rabobank wilt nog wat extra hypotheek slijten.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_201342186
quote:
2s.gif Op maandag 13 september 2021 16:42 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
En er is al jaren een tekort aan bouwvakkers. Nu al liggen projecten soms maanden te wachten voor ze kunnen beginnen volgens mij (door een bouwvakkers tekort). Dus ik zie eigenlijk niet in hoe ze snel woningen uit de grond gaan stampen ooit.
Automatisering. Er worden op verschillende plekken fabrieken neer gezet die meerdere huizen per dag kunnen bouwen, dan moet op locatie alleen de boel nog gemonteerd worden.

Zie deze: https://plegt-vos.nl/projecten/slimme-huizenfabriek
  maandag 13 september 2021 @ 20:03:32 #97
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_201343558
quote:
0s.gif Op maandag 13 september 2021 18:40 schreef Niek92 het volgende:

[..]
Automatisering. Er worden op verschillende plekken fabrieken neer gezet die meerdere huizen per dag kunnen bouwen, dan moet op locatie alleen de boel nog gemonteerd worden.

Zie deze: https://plegt-vos.nl/projecten/slimme-huizenfabriek
Onder aan de streep is het probleem niet bouwen maar ruimte.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_201343757
quote:
0s.gif Op maandag 13 september 2021 10:42 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Heb je de prijzen van de materialen en de levertijden al bekeken?
Een dakkapel kost bijna twee keer zoveel als vijf jaar geleden. Komen ze hem pas volgend jaar plaatsen want niet eerder tijd.
Een dakkapel van 500.000 euro op je rijtjeshuis van 1,5 miljoen laten plaatsen. Oonlie in zuh nedduhlens.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_201343807
quote:
0s.gif Op maandag 13 september 2021 20:03 schreef LXIV het volgende:

[..]
Onder aan de streep is het probleem niet bouwen maar ruimte.
Er kan ook niets meer eens goedkoop gebouwd worden in de huidige politieke, arbeidsmarkt, klimaat/milieu, en ruimtelijke constellatie. Kostprijzen voor nieuwe woningen liggen al boven de 3,5 ton. Alles wat nog beneden dat bedrag is zijn oudere projecten.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_201343902
quote:
0s.gif Op maandag 13 september 2021 14:56 schreef LXIV het volgende:

[..]
Helemaal eens hoor. Maar D66 irriteert me het meest met het aansluiten bij dat woonprotest waarvoor ze zelf vooral verantwoordelijk zijn.
Dat kunnen ze doen omdat Ollongren vakkundig wordt afgeschermd door de media.
pi_201343919
quote:
0s.gif Op maandag 13 september 2021 20:03 schreef LXIV het volgende:

[..]
Onder aan de streep is het probleem niet bouwen maar ruimte.
Productiecapaciteit en doorlooptijd is net zo goed een probleem.
pi_201344285
quote:
0s.gif Op maandag 13 september 2021 20:03 schreef LXIV het volgende:

[..]
Onder aan de streep is het probleem niet bouwen maar ruimte.
We hebben meer dan genoeg ruimte natuurlijk. Dat we daar liever wat koeien in laten grazen is onze eigen keuze.
  maandag 13 september 2021 @ 20:52:50 #103
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_201344495
quote:
0s.gif Op maandag 13 september 2021 20:20 schreef Homey het volgende:

[..]
Dat kunnen ze doen omdat Ollongren vakkundig wordt afgeschermd door de media.
Als een sector zijn plicht wel volkomen verzaakt heeft en haar idealen verraden dan is het de journalistiek wel.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  maandag 13 september 2021 @ 21:17:21 #104
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_201344962
quote:
0s.gif Op maandag 13 september 2021 20:20 schreef Homey het volgende:

[..]
Dat kunnen ze doen omdat Ollongren vakkundig wordt afgeschermd door de media.
Ollongren gaat niet terug komen in de kamer, die gaat op zioek naar een baan als burgemeester of directeur van een woningcorporatie of van een pensioenfonds
Niets doen en veel vangen
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_201345676
quote:
0s.gif Op maandag 13 september 2021 20:03 schreef LXIV het volgende:

[..]
Onder aan de streep is het probleem niet bouwen maar ruimte.
Die ruimte is hard nodig voor data- en distributiecentra. Dat vieze ongedierte, wat "burgerbevolking" heet, slaapt maar gewoon in een kartonnen doos onder het viaduct.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  maandag 13 september 2021 @ 21:54:05 #106
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_201345758
quote:
0s.gif Op maandag 13 september 2021 21:49 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Die ruimte is hard nodig voor data- en distributiecentra. Dat vieze ongedierte, wat "burgerbevolking" heet, slaapt maar gewoon in een kartonnen doos onder het viaduct.
we gaan tcoh geen huizen bouwen?

Er is al zo weinig groen
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_201345888
quote:
0s.gif Op maandag 13 september 2021 21:54 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
we gaan tcoh geen huizen bouwen?

Er is al zo weinig groen
Er is nog altijd veel te veel groen in Nederland. Er is vast nog wel één of andere Europese uithoek te vinden waar de lokale bevolking nog geen vanuit een Nederlands distributiecentrum getransporteerde Chinese wegwerprotzooi gekocht heeft. Ook die mensen hebben daar recht op!
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  maandag 13 september 2021 @ 22:06:01 #108
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_201345988
quote:
0s.gif Op maandag 13 september 2021 22:00 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Er is nog altijd veel te veel groen in Nederland. Er is vast nog wel één of andere Europese uithoek te vinden waar de lokale bevolking nog geen vanuit een Nederlands distributiecentrum getransporteerde Chinese wegwerprotzooi gekocht heeft. Ook die mensen hebben daar recht op!
Ja ho, laat je wel wat groen over voor de datacenters van Google en Facebook???
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  maandag 13 september 2021 @ 22:15:31 #109
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_201346104
quote:
0s.gif Op maandag 13 september 2021 22:06 schreef Drekkoning het volgende:

[..]
Ja ho, laat je wel wat groen over voor de datacenters van Google en Facebook???
En dat idd, voor die energieslurpende waterhuishoudingvernachelende gigagebouwen kunnen wel weilanden vrijgemaakt worden.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_201346225
Uitgaande van 10% stijging in 2020 betekent dit dat alle bekende woz-waardes x 1.4 gaan in de komende 3 jaar. En doorgaans zijn woz-waardes lager dan de verkoopprijs.

Gaat helemaal nergens meer over.
pi_201346605
quote:
0s.gif Op maandag 13 september 2021 20:52 schreef LXIV het volgende:

[..]
Als een sector zijn plicht wel volkomen verzaakt heeft en haar idealen verraden dan is het de journalistiek wel.
De oppositie wordt wel sterk in de gaten gehouden. Politici als Wilders, Baudet en dergelijke worden scherp in de gaten gehouden. Machthebbers als Ollongren vrijwel niet.

In een vrije democratie controleert de pers de heersende macht. In een semi-dictatuur de oppositie.
pi_201346792
quote:
0s.gif Op maandag 13 september 2021 10:19 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Het stijgt niet, het word opgedreven door speculanten, makelaars en “investeringsfondsen” zoals de Oranjes die half onroerend goed in Amsterdam en omstreken bezitten.
En de ECB dan? Die noem je weer niet. Wel noem je een belegger (vermoedend dat je op Prins Bernhard doelt) die niet eens in de top 300 van grootste beleggers staat. Noem dan een Vesteda of Aegon.

Met betrekking tot de voorspellingen:

2013:
quote:
Van de Pas analyseerde onlangs de voorspellingen van de Rabobank sinds 2008. Conclusie: de grootste hypotheekverstrekker, maar ook de glazen bollen van andere banken, hebben de laatste jaren geen betrouwbare voorspellingen over de huizenprijzen gedaan. De Rabobank zit de ene keer (een stuk) te hoog en de andere keer (een stuk) te laag. Saillant: de voorspelling van het aantal huizenverkopen is ,,stelselmatig" te rooskleurig, zegt Van de Pas. Zeker in de jaren 2009-2011 moest Rabobank het aantal transacties achteraf steeds met tienduizenden corrigeren.
Uit: https://www.nrc.nl/nieuws(...)wat-12681821-a243755

2019:
quote:
De huizenprijzen zullen dit jaar minder uitbundig stijgen in Nederland dan de afgelopen jaren. Ook het aantal woningverkopen zakt waarschijnlijk verder. Dat schrijven economen van de Rabobank in een rapport over de woningmarkt. Vorig jaar werd een gemiddelde woning nog 9 procent duurder. Voor dit jaar voorspelt de Rabobank een toename van de prijzen met 6 procent. In 2020 zal dat nog lager zijn, met 4 procent. Het aantal woningverkopen loopt sneller terug dan de economen eerder voorspelden. Zij schatten dat er dit jaar 205.000 woningen van eigenaar wisselen. Volgend jaar wordt een verdere daling verwacht naar 195.000 huizen. (ANP)
https://www.nrc.nl/nieuws(...)en-neemt-af-a3655012

2020:
quote:
Vanaf het eerste kwartaal van 2021 zullen de gemiddelde huizenprijzen dalen, totdat die in het derde kwartaal van 2022 weer stijgen. Dat stelde de Rabobank dinsdag in het Kwartaalbericht Woningmarkt.

De bank verwacht dat de prijzen komend jaar 0,8 procent lager zullen liggen dan dit jaar en in 2022 zelfs 2,6 procent.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)izenprijzen-a4011297



[ Bericht 63% gewijzigd door jakosi op 13-09-2021 23:21:57 ]
  maandag 13 september 2021 @ 23:23:21 #113
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_201346905
quote:
0s.gif Op maandag 13 september 2021 12:12 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Alles wat nu onder de 35 is heeft al een groot probleem zolang er niets verandert.
Onder de 35 maar eigen huis dus niet iedereen.
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
  maandag 13 september 2021 @ 23:27:40 #114
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_201346940
quote:
0s.gif Op maandag 13 september 2021 13:11 schreef Sapstengel het volgende:

[..]
Ja door dat soort propaganda en de mensen die het helemaal tof vinden hebben we straks allemaal een klimaatneutrale eco-capsule van 30m2 want het milieu en oh de wereld gaat kapot als we nu niet gaan minderen.
Genoeg sukkels doe erin trappen en heel stoer vertellen over hun 25m2.
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
  dinsdag 14 september 2021 @ 02:42:55 #115
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_201347869
quote:
0s.gif Op maandag 13 september 2021 22:15 schreef Leandra het volgende:

[..]
En dat idd, voor die energieslurpende waterhuishoudingvernachelende gigagebouwen kunnen wel weilanden vrijgemaakt worden.
Als we weilanden gebruiken voor woningbouw n dan hebben we straks niets meer te eten

jongeren kunnen toch ook bij pa en ma thuis wel een kindje maken ?
Trouwens Internet hebben we gewoon nodig

[ Bericht 4% gewijzigd door michaelmoore op 14-09-2021 03:05:35 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_201347885
quote:
0s.gif Op maandag 13 september 2021 23:13 schreef jakosi het volgende:

[..]
En de ECB dan? Die noem je weer niet. Wel noem je een belegger (vermoedend dat je op Prins Bernhard doelt) die niet eens in de top 300 van grootste beleggers staat. Noem dan een Vesteda of Aegon.

Met betrekking tot de voorspellingen:

2013:
[..]
Uit: https://www.nrc.nl/nieuws(...)wat-12681821-a243755

2019:
[..]
https://www.nrc.nl/nieuws(...)en-neemt-af-a3655012

2020:
[..]
https://www.nrc.nl/nieuws(...)izenprijzen-a4011297

[ afbeelding ]

Ja uh ik zit op een forum, ik hoef niet alles te benoemen alsof ik hier de overheid dien voor te lichten ofzo he,
  Redactie Sport dinsdag 14 september 2021 @ 08:09:08 #117
274204 crew  Mexicanobakker
pi_201348479
quote:
0s.gif Op maandag 13 september 2021 23:23 schreef Nicksanders het volgende:

[..]
Onder de 35 maar eigen huis dus niet iedereen.
Nouja, er zijn altijd uitzonderingen en het is dan ook maar de vraag of je een eigen huis hebt waar je langdurig wil wonen.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_201348515
quote:
6s.gif Op maandag 13 september 2021 10:22 schreef skrn het volgende:
He he, durft de Rabobank eens realistische voorspellingen te doen, in plaats van 'PrijZen gaan Nu dalen door Corona-crisis'.
Ik heb banken nog nooit een realistische voorspelling over prijsverloop zien maken.
Veel modellen die ze gebruiken gaan ook maar tot 30 jaar terug.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  dinsdag 14 september 2021 @ 08:14:04 #119
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_201348518
quote:
0s.gif Op maandag 13 september 2021 21:54 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
we gaan tcoh geen huizen bouwen?

Er is al zo weinig groen
Je hoef ook geen groen op te offeren.

Dit: (een bedrijventerrein met wat laagbouw kantoren en extreem veel parkeerplekken)



Gaat bijvoorbeeld naar dit:







Er valt op zoveel plekken te verdichten. En het hoeft heus niet meteen 'hong kong' te worden.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  dinsdag 14 september 2021 @ 08:28:47 #120
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_201348624
quote:
2s.gif Op dinsdag 14 september 2021 08:14 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Je hoef ook geen groen op te offeren.

Dit: (een bedrijventerrein met wat laagbouw kantoren en extreem veel parkeerplekken)

[ afbeelding ]

Gaat bijvoorbeeld naar dit:

[ [url=https://www.skyscrapercity.com/cdn-cgi/image/format=auto,onerror=redirect,width=1920,height=1920,fit=scale-down/https://www.skyscrapercit(...).1939824/]afbeelding[/url] ]

[ [url=https://www.skyscrapercity.com/cdn-cgi/image/format=auto,onerror=redirect,width=1920,height=1920,fit=scale-down/https://www.skyscrapercit(...).1939803/]afbeelding[/url] ]

[ [url=https://www.skyscrapercity.com/cdn-cgi/image/format=auto,onerror=redirect,width=1920,height=1920,fit=scale-down/https://www.skyscrapercit(...).1620648/]afbeelding[/url] ]

Er valt op zoveel plekken te verdichten. En het hoeft heus niet meteen 'hong kong' te worden.
Waar is dit?
  dinsdag 14 september 2021 @ 08:32:03 #121
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_201348666
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 08:28 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Waar is dit?
Amsterdam, 'Amstel III'. Eigenlijk het hele gebied achter de Arena.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_201348776
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 08:09 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Nouja, er zijn altijd uitzonderingen en het is dan ook maar de vraag of je een eigen huis hebt waar je langdurig wil wonen.
Genoeg mensen onder de 35 die een eigen huis hebben hoor, dat is niet per se uitzonderlijk.
  Redactie Sport dinsdag 14 september 2021 @ 08:43:05 #123
274204 crew  Mexicanobakker
pi_201348785
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 september 2021 08:41 schreef NightDancert het volgende:

[..]
Genoeg mensen onder de 35 die een eigen huis hebben hoor, dat is niet per se uitzonderlijk.
Dan had ik het misschien moeten oprekken naar ongeveer 25-30, maar je snapt mijn punt wel. En als je nog wil verhuizen en/of recent hebt gekocht is het mogelijk ook niet gunstig.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_201349411
Ze moeten zo snel mogelijk noodwoningen bouwen, huizen die tien/vijftien jaar meegaan, groot genoeg zijn voor twee personen (40 m2) en in de steden. Doelgroep twintig plus. Kosten Max ¤60 000, en energiezuinig.
  dinsdag 14 september 2021 @ 10:15:55 #125
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_201350048
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 09:30 schreef ootjekatootje het volgende:
Ze moeten zo snel mogelijk noodwoningen bouwen, huizen die tien/vijftien jaar meegaan, groot genoeg zijn voor twee personen (40 m2) en in de steden. Doelgroep twintig plus. Kosten Max ¤60 000, en energiezuinig.
Er staan zoveel lege bedrijfspanden...
  dinsdag 14 september 2021 @ 10:23:04 #126
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_201350129
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 10:15 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Er staan zoveel lege bedrijfspanden...
Maar daarvoor moeten bedrijven gaan afschrijven en er zijn echt grote investeringen nodig om die geschikt te maken voor bewoning.

Zeg niet dat het onmogelijk is, een goed voorbeeld waar het gedaan is is het voormalige kantoor van CB&I in Den Haag, maar dat staat dan ook op een perfecte locatie in goede buurt naast centrum Den Haag.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_201350143
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 10:23 schreef nixxx het volgende:

[..]
Maar daarvoor moeten bedrijven gaan afschrijven en er zijn echt grote investeringen nodig om die geschikt te maken voor bewoning.

Zeg niet dat het onmogelijk is, een goed voorbeeld waar het gedaan is is het voormalige kantoor van CB&I in Den Haag, maar dat staat dan ook op een perfecte locatie in goede buurt naast centrum Den Haag.
Overheid wil helemaal niet veel bouwen joh :') Tinyhouses is bijvoorbeeld al amper mogelijk hier en waarom? $$$$ kunnen ze niks aan verdienen, terwijl er ruimte genoeg is, maar dat is niet interessant voor de overheid.
  dinsdag 14 september 2021 @ 10:26:43 #128
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_201350173
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 09:30 schreef ootjekatootje het volgende:
Ze moeten zo snel mogelijk noodwoningen bouwen, huizen die tien/vijftien jaar meegaan, groot genoeg zijn voor twee personen (40 m2) en in de steden. Doelgroep twintig plus. Kosten Max ¤60 000, en energiezuinig.
Een recreatiewoning kost al meer...
Exclusief grond.

Stacaravans dus.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_201350190
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 september 2021 10:26 schreef Leandra het volgende:

[..]
Een recreatiewoning kost al meer...
Exclusief grond.

Stacaravans dus.
Tinyhouse 10-20K en dan gewoon huur betalen voor de grond zoals we veel zien in USA. Kan makkelijk, maar dat willen ze niet :)
pi_201350218
quote:
2s.gif Op dinsdag 14 september 2021 08:14 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Je hoef ook geen groen op te offeren.

Dit: (een bedrijventerrein met wat laagbouw kantoren en extreem veel parkeerplekken)

[ afbeelding ]

Gaat bijvoorbeeld naar dit:

[ [url=https://www.skyscrapercity.com/cdn-cgi/image/format=auto,onerror=redirect,width=1920,height=1920,fit=scale-down/https://www.skyscrapercit(...).1939824/]afbeelding[/url] ]

[ [url=https://www.skyscrapercity.com/cdn-cgi/image/format=auto,onerror=redirect,width=1920,height=1920,fit=scale-down/https://www.skyscrapercit(...).1939803/]afbeelding[/url] ]

[ [url=https://www.skyscrapercity.com/cdn-cgi/image/format=auto,onerror=redirect,width=1920,height=1920,fit=scale-down/https://www.skyscrapercit(...).1620648/]afbeelding[/url] ]

Er valt op zoveel plekken te verdichten. En het hoeft heus niet meteen 'hong kong' te worden.
Eens. Er zijn zo veel matig of slecht gebruikte bedrijventerreinen. Daar valt heel veel te winnen.
Net zoals je in de stad ook nog grote oppervlaktes hebt aan groenstroken waar 5 hondedrollen en 3 lege chipszakjes in liggen maar verder niets aan de buurt toevoegen.

hier bijvoorbeeld zou je de weg kunnen versmallen, de ranzige groenstrook tot een kleinere maar goed onderhouden groenstrook terugbrengen en vervolgens een rij huizen neerzetten, zonder dat de buurt er ook maar iets op achteruit gaat.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
  dinsdag 14 september 2021 @ 10:31:20 #131
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_201350221
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 10:23 schreef nixxx het volgende:

[..]
Maar daarvoor moeten bedrijven gaan afschrijven en er zijn echt grote investeringen nodig om die geschikt te maken voor bewoning.

Zeg niet dat het onmogelijk is, een goed voorbeeld waar het gedaan is is het voormalige kantoor van CB&I in Den Haag, maar dat staat dan ook op een perfecte locatie in goede buurt naast centrum Den Haag.
Geschikt maken voor bewoning is ook een houding. Woon je liever bij pa en ma of woon je liever in een non-traditioneel huis? Het is traditioneel beleid en traditioneel denken dat een bedrijfspand met hele toeters en bellen omgetoverd moet worden. Er zijn genoeg mensen die geen ultra hoge eisen stellen. Ik zou het wel weten en genoeg met mij ook (nou woon ik niet bij pa en ma, maar ook bepaald niet optimaal).
pi_201350231
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 10:30 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]
Eens. Er zijn zo veel matig of slecht gebruikte bedrijventerreinen. Daar valt heel veel te winnen.
Net zoals je in de stad ook nog grote oppervlaktes hebt aan groenstroken waar 5 hondedrollen en 3 lege chipszakjes in liggen maar verder niets aan de buurt toevoegen.

hier bijvoorbeeld zou je de weg kunnen versmallen, de ranzige groenstrook tot een kleinere maar goed onderhouden groenstrook terugbrengen en vervolgens een rij huizen neerzetten, zonder dat de buurt er ook maar iets op achteruit gaat.
Hier hebben ze onze V&D omgebouwd naar appartementen voor 550K per STUK!

:')
  dinsdag 14 september 2021 @ 10:34:49 #133
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_201350268
quote:
9s.gif Op dinsdag 14 september 2021 10:24 schreef Poepz0r het volgende:

[..]
Overheid wil helemaal niet veel bouwen joh :') Tinyhouses is bijvoorbeeld al amper mogelijk hier en waarom? $$$$ kunnen ze niks aan verdienen, terwijl er ruimte genoeg is, maar dat is niet interessant voor de overheid.
Gedeeltelijk natuurlijk incompetentie en een onwil om te veranderen. Bestemmingsplan veranderen enz is natuurlijk weer een boel gedoe en het is makkelijker om op je reet te zitten en naar boven te wijzen dan om zelf actie en risico te nemen.
Verder zit er natuurlijk ook een risico qua huizenprijs dalingen, afhankelijk van wat voor soort maatregelen je neemt. Stel je zou een woon plicht instellen of een heffing van 80% op de huurinkomsten uit een tweede woning. Institutionele woning verhuurders op de private markt strikt reguleren en belasten met eigenlijk de bedoeling om ze uit de markt te drijven. Zeg maar het tegenovergestelde van VVD beleid. Dan kun je wel verwachten dat er aardig wat huizen op de markt gaan komen en de prijzen dalen. Maar dan druk je mogelijk ook weer een grote groep mensen in de schulden bij verkoop van hun huis.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_201350279
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 10:34 schreef nixxx het volgende:

[..]
Gedeeltelijk natuurlijk incompetentie en een onwil om te veranderen. Bestemmingsplan veranderen enz is natuurlijk weer een boel gedoe en het is makkelijker om op je reet te zitten en naar boven te wijzen dan om zelf actie en risico te nemen.
Verder zit er natuurlijk ook een risico qua huizenprijs dalingen, afhankelijk van wat voor soort maatregelen je neemt. Stel je zou een woon plicht instellen of een heffing van 80% op de huurinkomsten uit een tweede woning. Institutionele woning verhuurders op de private markt strikt reguleren en belasten met eigenlijk de bedoeling om ze uit de markt te drijven. Zeg maar het tegenovergestelde van VVD beleid. Dan kun je wel verwachten dat er aardig wat huizen op de markt gaan komen en de prijzen dalen. Maar dan druk je mogelijk ook weer een grote groep mensen in de schulden bij verkoop van hun huis.
Het gaat gewoom om geld meer niet. Als ik een TinyHouse zou bouwen en daar een soort pacht op betaal wat is het probleem? Ik snap het wel, dan hebben we het over een hypotheekje van 50 euro per maand. DAT is het probleem ;)

Deze act met we moeten meer bouwen etc trap ik niet meer in. Gaat nooit gebeuren.
pi_201350323
quote:
9s.gif Op dinsdag 14 september 2021 10:36 schreef Poepz0r het volgende:

[..]
Het gaat gewoom om geld meer niet. Als ik een TinyHouse zou bouwen en daar een soort pacht op betaal wat is het probleem? Ik snap het wel, dan hebben we het over een hypotheekje van 50 euro per maand. DAT is het probleem ;)

Deze act met we moeten meer bouwen etc trap ik niet meer in. Gaat nooit gebeuren.
Daar zit inderdaad wat in.
pi_201350407
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 10:15 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Er staan zoveel lege bedrijfspanden...
Maar kost het ombouwen van die panden niet meer dan het demonteren van die dozen?
pi_201350433
quote:
9s.gif Op dinsdag 14 september 2021 10:32 schreef Poepz0r het volgende:

[..]
Hier hebben ze onze V&D omgebouwd naar appartementen voor 550K per STUK!

:')
En das het probleem, ze bouwen te duur en voor het verkeerde Segment.
  dinsdag 14 september 2021 @ 10:47:54 #138
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_201350468
quote:
9s.gif Op dinsdag 14 september 2021 10:32 schreef Poepz0r het volgende:

[..]
Hier hebben ze onze V&D omgebouwd naar appartementen voor 550K per STUK!

:')
En het kazerne plein ook al vol met van die lelijke appartementen…
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_201350472
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 september 2021 10:26 schreef Leandra het volgende:

[..]
Een recreatiewoning kost al meer...
Exclusief grond.

Stacaravans dus.
Nee, geen caravans, betonnen prefab huizen.
pi_201350474
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 10:45 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
En das het probleem, ze bouwen te duur en voor het verkeerde Segment.
Alles verkocht uiteraard :) Geef mensen gewoon de zelfbeschikking voor TinyHouses en je hebt binnen een mum van tijd 10.000 huisjes erbij.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 14 september 2021 @ 10:50:40 #141
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_201350505
quote:
9s.gif Op dinsdag 14 september 2021 10:24 schreef Poepz0r het volgende:

[..]
Overheid wil helemaal niet veel bouwen joh :') Tinyhouses is bijvoorbeeld al amper mogelijk hier en waarom? $$$$ kunnen ze niks aan verdienen, terwijl er ruimte genoeg is, maar dat is niet interessant voor de overheid.
Wat ze vragen aan huur voor die containers is ook wel echt compleet van de pot gerukt. ¤550 heb ik al eens voorbij zien komen, dat kost een vrij ruime fatsoenlijke woning in een buitenwijk in sommige gevallen niet eens.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_201350514
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 10:50 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Wat ze vragen aan huur voor die containers is ook wel echt compleet van de pot gerukt. ¤550 heb ik al eens voorbij zien komen, dat kost een vrij ruime fatsoenlijke woning in een buitenwijk in sommige gevallen niet eens.
In USA is dat veel minder. Nederland grijpland GENOT.
  dinsdag 14 september 2021 @ 10:56:09 #143
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_201350576
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 10:48 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Nee, geen caravans, betonnen prefab huizen.
Ja leuk, maar dat lukt dus niet voor die prijs.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_201350621
quote:
0s.gif Op maandag 13 september 2021 10:19 schreef Aurelius het volgende:
Als huizenbezitter op een gewilde locatie in de Randstad zeg ik "heerlijk". 8-)
Het artikel zegt juist dat in de randstad de meeste groei er nu wel zo'n beetje uit is. Ze noemen regio amsterdam, maar in mindere mate geldt het uiteraard voor de hele randstad.
pi_201350640
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 10:56 schreef Leandra het volgende:

[..]
Ja leuk, maar dat lukt dus niet voor die prijs.
Daarom kan de overheid faciliteren, en er regels voor opstellen. Terugverkopen aan overheid, niet op de vrije markt. En voor leerkrachten, zorgmedewerkers en agenten en anderen met een inkomen daardoor ze nu niet in staat zijn een woning te kopen.
pi_201350657
quote:
9s.gif Op dinsdag 14 september 2021 10:48 schreef Poepz0r het volgende:

[..]
Alles verkocht uiteraard :) Geef mensen gewoon de zelfbeschikking voor TinyHouses en je hebt binnen een mum van tijd 10.000 huisjes erbij.
Dat worden dus gewoon smerige woonwagenkampen. En is geen structurele oplossing voor het probleem.
pi_201350922
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 11:01 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Dat worden dus gewoon smerige woonwagenkampen. En is geen structurele oplossing voor het probleem.
Ik zie heel veel TinyHouse parkjes. Dat lijkt in de verste verte niet op woonwagenkampen, maar kennelijk wil je geen oplossing. Kan ook.
pi_201351120
quote:
9s.gif Op dinsdag 14 september 2021 11:17 schreef Poepz0r het volgende:

[..]
Ik zie heel veel TinyHouse parkjes. Dat lijkt in de verste verte niet op woonwagenkampen, maar kennelijk wil je geen oplossing. Kan ook.
Gewoon een structurele oplossing in de vorm van echte woningen. Juist in de grote steden voor de juiste doelgroepen.

Snelbouw, met een goede doorstroming. Zoals de hofjes van vroeger.
pi_201351148
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 11:33 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Gewoon een structurele oplossing in de vorm van echte woningen. Juist in de grote steden voor de juiste doelgroepen.

Snelbouw, met een goede doorstroming. Zoals de hofjes van vroeger.
Wat is er mis TinyHouses? Waarom zou ik 800 euro hypotheek moeten betalen als ik voor 50 euro kan wonen?
pi_201351190
quote:
9s.gif Op dinsdag 14 september 2021 11:34 schreef Poepz0r het volgende:

[..]
Wat is er mis TinyHouses? Waarom zou ik 800 euro hypotheek moeten betalen als ik voor 50 euro kan wonen?
Voor een hypotheek van ¤60000 betaal je geen 800 per maand.

En wat betaal je voor de grond? Of is die gratis?
  dinsdag 14 september 2021 @ 11:38:48 #151
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_201351204
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 11:33 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Gewoon een structurele oplossing in de vorm van echte woningen. Juist in de grote steden voor de juiste doelgroepen.

Snelbouw, met een goede doorstroming. Zoals de hofjes van vroeger.
Met het risico dat ik als michaelmoore ga klinken, ook laagdrempelige ouderen woonvoorziening om de ouderen uit hun relatief grote huizen te trekken en dichtbij fatsoenlijke ouderen zorg te plaatsen. Op vrijwillige basis natuurlijk en niet zo dat het hun hele pensioen opvreet qua kosten.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_201351233
Tiny houses zijn overgeromaniseerd, leuk voor een vakantie of tijdelijke oplossing. Maar mensen moeten gewoon een huis kunnen bewonen.

Complete woonwijken bouwen kost teveel tijd. Dus prefab kleine woningen in de steden en energie neutraal.
pi_201351271
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 11:38 schreef nixxx het volgende:

[..]
Met het risico dat ik als michaelmoore ga klinken, ook laagdrempelige ouderen woonvoorziening om de ouderen uit hun relatief grote huizen te trekken en dichtbij fatsoenlijke ouderen zorg te plaatsen. Op vrijwillige basis natuurlijk en niet zo dat het hun hele pensioen opvreet qua kosten.
Ja, net als die hofjes van vroeger. En gewoon leuk aankleden en gelijkvloers.
Doelgroep ook aanpassen, dus eerst die seniore scheefhuurders uit de flats voorlaten.
pi_201351288
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 11:37 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Voor een hypotheek van ¤60000 betaal je geen 800 per maand.

En wat betaal je voor de grond? Of is die gratis?
Die pacht je. Dan heb je het over 100-200 euro. Je hebt niet veel grond dan he ;)

Prefab is helemaal kut. Heb zelf in nieuwbouw gewoond. Scheuren na een aantal maanden etc etc. Altijd gezeik.
pi_201351315
quote:
9s.gif Op dinsdag 14 september 2021 11:44 schreef Poepz0r het volgende:

[..]
Die pacht je. Dan heb je het over 100-200 euro. Je hebt niet veel grond dan he ;)

Prefab is helemaal kut. Heb zelf in nieuwbouw gewoond. Scheuren na een aantal maanden etc etc. Altijd gezeik.
Het kan toch ook allebei? Is het probleem nog snelle opgelost.
pi_201351329
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 11:45 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Het kan toch ook allebei? Is het probleem nog snelle opgelost.
Zeer zeker, maar gaat niet gebeuren.
  dinsdag 14 september 2021 @ 11:57:04 #157
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_201351473
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 11:38 schreef nixxx het volgende:

[..]
Met het risico dat ik als michaelmoore ga klinken, ook laagdrempelige ouderen woonvoorziening om de ouderen uit hun relatief grote huizen te trekken en dichtbij fatsoenlijke ouderen zorg te plaatsen. Op vrijwillige basis natuurlijk en niet zo dat het hun hele pensioen opvreet qua kosten.
ohhhh wacht dat hadden we vroeger geloof ik. We noemden het bejaardenhuizen! Mijn opa en oma destijds hadden grote interesse en woonden in een kast van een huis. Helaas was er geen plek en toen er plek was, was opa al dood en oma in het verzorgingshuis. Dat was medio 2010 denk ik. Of bedoel je met "ouderen" fitte 60/70'ers? Die zijn wellicht te jong daarvoor, maar waarom zou je die, nu ze wonen voor een habbekrats, uit hun vaak vrijstaande woning halen? Die gaan echt niet weg als er geen dringende noodzaak is, en geef ze eens ongelijk :)
pi_201351526
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 11:57 schreef RedFever007 het volgende:

[..]
ohhhh wacht dat hadden we vroeger geloof ik. We noemden het bejaardenhuizen! Mijn opa en oma destijds hadden grote interesse en woonden in een kast van een huis. Helaas was er geen plek en toen er plek was, was opa al dood en oma in het verzorgingshuis. Dat was medio 2010 denk ik. Of bedoel je met "ouderen" fitte 60/70'ers? Die zijn wellicht te jong daarvoor, maar waarom zou je die, nu ze wonen voor een habbekrats, uit hun vaak vrijstaande woning halen? Die gaan echt niet weg als er geen dringende noodzaak is, en geef ze eens ongelijk :)

Maar zijn dat niet dezelfde mensen die hun kinderen tot hun dertigste thuis hebben omdat de woningmarkt verstopt zit?
  User die het meest klaagt 2022 dinsdag 14 september 2021 @ 12:02:18 #159
414785 sirdanilot
pi_201351540
Totdat er een ministerie van wonen komt dat gewoon huizen bijbouwt en de opdracht daartoe aanbesteedt (zoals dat wij ook niet achterover gaan leunen en wachten totdat er iemand uit zichzelf een snelweg van A naar B bouwt; nee, die bóuwen we zelf en die opdracht wordt aanbesteed aan een private bouwer) is het simpelweg onmogelijk voor de meeste mensen om een huis te kopen. Vanaf 2x modaal als stel kan je eens gaan beginnen te kijken.

Daar leg ik me dus ook maar bij neer. Tenzij ik een goedverdienende partner aan de haak sla ga ik de komende 10 jaar moeten huren. Nou ja daarna ben ik 38, en tegen die tijd zijn er veel babyboomers de pijp uit dat is gewoon demografische transitie. Dan gaat het misschien lukken een opknappertje ergens.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  dinsdag 14 september 2021 @ 12:06:46 #160
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_201351623
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 12:02 schreef sirdanilot het volgende:
Totdat er een ministerie van wonen komt dat gewoon huizen bijbouwt en de opdracht daartoe aanbesteedt (zoals dat wij ook niet achterover gaan leunen en wachten totdat er iemand uit zichzelf een snelweg van A naar B bouwt; nee, die bóuwen we zelf en die opdracht wordt aanbesteed aan een private bouwer) is het simpelweg onmogelijk voor de meeste mensen om een huis te kopen. Vanaf 2x modaal als stel kan je eens gaan beginnen te kijken.

Daar leg ik me dus ook maar bij neer. Tenzij ik een goedverdienende partner aan de haak sla ga ik de komende 10 jaar moeten huren. Nou ja daarna ben ik 38, en tegen die tijd zijn er veel babyboomers de pijp uit dat is gewoon demografische transitie. Dan gaat het misschien lukken een opknappertje ergens.
Ah de doodgaande boomers! WAKUP CALL: ook al gaan ze dood (hetgeen met een zekerheid grenzende grote waarschijnlijkheid gaat gebeuren), hun huizen worden door hun kinderen ingenomen en de huizen van de kinderen gaan of naar hun kinderen of de invlucht van asielzoekers. tolken en hun familie. Ik zou er niet op rekenen dat doordat de BB generatie de pijp uitgaat, de huizen massaal voor het opraken liggen. Daarbij verouderen woningen ook, die worden gesloopt. 100 gesloopt, 80 nieuwe gebouwd, dat idee. Per saldo neemt de beschikbaarheid van woningen dus niet toe. Wellicht in de krimpregio's
pi_201351680
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 12:02 schreef sirdanilot het volgende:
Totdat er een ministerie van wonen komt dat gewoon huizen bijbouwt en de opdracht daartoe aanbesteedt (zoals dat wij ook niet achterover gaan leunen en wachten totdat er iemand uit zichzelf een snelweg van A naar B bouwt; nee, die bóuwen we zelf en die opdracht wordt aanbesteed aan een private bouwer) is het simpelweg onmogelijk voor de meeste mensen om een huis te kopen. Vanaf 2x modaal als stel kan je eens gaan beginnen te kijken.

Daar leg ik me dus ook maar bij neer. Tenzij ik een goedverdienende partner aan de haak sla ga ik de komende 10 jaar moeten huren. Nou ja daarna ben ik 38, en tegen die tijd zijn er veel babyboomers de pijp uit dat is gewoon demografische transitie. Dan gaat het misschien lukken een opknappertje ergens.
Maar 38 jaar, das toch een prima tijd om een woning te kopen? Je doet net of dat oud is, of dat je extreem lang moet wachten.
  User die het meest klaagt 2022 dinsdag 14 september 2021 @ 12:16:02 #162
414785 sirdanilot
pi_201351774
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 12:09 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Maar 38 jaar, das toch een prima tijd om een woning te kopen? Je doet net of dat oud is, of dat je extreem lang moet wachten.
Ja misschien is dat ook wel weer zo. Dan heb ik nou nog 10 jaar godallemachtig.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_201351775
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 12:06 schreef RedFever007 het volgende:

[..]
Ah de doodgaande boomers! WAKUP CALL: ook al gaan ze dood (hetgeen met een zekerheid grenzende grote waarschijnlijkheid gaat gebeuren), hun huizen worden door hun kinderen ingenomen en de huizen van de kinderen gaan of naar hun kinderen of de invlucht van asielzoekers. tolken en hun familie. Ik zou er niet op rekenen dat doordat de BB generatie de pijp uitgaat, de huizen massaal voor het opraken liggen. Daarbij verouderen woningen ook, die worden gesloopt. 100 gesloopt, 80 nieuwe gebouwd, dat idee. Per saldo neemt de beschikbaarheid van woningen dus niet toe. Wellicht in de krimpregio's
Als ik een huis zou erven gaat die in de verhuur. Belastingvrij inkomen is echt wel fijn.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  dinsdag 14 september 2021 @ 12:16:12 #164
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_201351778
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 12:09 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Maar 38 jaar, das toch een prima tijd om een woning te kopen? Je doet net of dat oud is, of dat je extreem lang moet wachten.
Ben je 38, mogelijk vrouw en kind(eren), en ben je veroordeeld tot de (sociale) huurmarkt tussen uitkeringstrekkers en afgekeurde ZZP'ers en/of reintegrerende messentrekkers. Gezellig! :')

Ik snap @sirdannilot helemaal!
pi_201351837
quote:
9s.gif Op dinsdag 14 september 2021 10:36 schreef Poepz0r het volgende:

[..]
Het gaat gewoom om geld meer niet. Als ik een TinyHouse zou bouwen en daar een soort pacht op betaal wat is het probleem? Ik snap het wel, dan hebben we het over een hypotheekje van 50 euro per maand. DAT is het probleem ;)

Deze act met we moeten meer bouwen etc trap ik niet meer in. Gaat nooit gebeuren.
Omdat een tinyhouse ook grond nodig heeft en daar zit juist het probleem.
Plus dat het pure armoede is. Je veranderd een buurt gewoon in een soort woonwagenkamp.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_201351906
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 12:16 schreef RedFever007 het volgende:

[..]
Ben je 38, mogelijk vrouw en kind(eren), en ben je veroordeeld tot de (sociale) huurmarkt tussen uitkeringstrekkers en afgekeurde ZZP'ers en/of reintegrerende messentrekkers. Gezellig! :')

Ik snap @:sirdannilot helemaal!
Ok, je klinkt een beetje als Hyacinth Bucket.
pi_201351933
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 12:20 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Omdat een tinyhouse ook grond nodig heeft en daar zit juist het probleem.
Plus dat het pure armoede is. Je veranderd een buurt gewoon in een soort woonwagenkamp.
Een Tiny house is echt klein, dus de zooi die een gemiddeld mens heeft, staat binnen no time buiten.

Zo mooi als in de magazines zijn die terreinen nooit.
  dinsdag 14 september 2021 @ 14:00:20 #168
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_201353187
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 08:09 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Nouja, er zijn altijd uitzonderingen en het is dan ook maar de vraag of je een eigen huis hebt waar je langdurig wil wonen.
In mijn geval wel het is een woning waar nog prima gezinsuitbreiding kan staan 3 kamers min of meer leeg.

Maar ja ik realiseer mij ook wel dat ik net in de boot ben gevallen in plaats van er buiten.
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
pi_201354364
Dit is een prikkelende video van een vlogger die ik volg:


zijn take: huizenprijzen kunnen absoluut parabolisch gaan, in de miljoenen per huis.
  dinsdag 14 september 2021 @ 15:20:59 #170
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_201354383
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 15:20 schreef Homey het volgende:
Dit is een prikkelende video van een vlogger die ik volg:


zijn take: huizenprijzen kunnen absoluut parabolisch gaan, in de miljoenen per huis.
Bij mega-inflatie ja. Wie gaat dit anders betalen?
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_201354401
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 12:20 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Omdat een tinyhouse ook grond nodig heeft en daar zit juist het probleem.
Plus dat het pure armoede is. Je veranderd een buurt gewoon in een soort woonwagenkamp.
Tenzij die tiny house mobiel is. Denk aan een Cybertruck van Tesla met een tent aanhangsel. Gaan en staan waar je wilt. Volledig electrisch. Je praat dan over een hele andere levensstijl.
pi_201354411
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 15:20 schreef LXIV het volgende:

[..]
Bij mega-inflatie ja. Wie gaat dit anders betalen?
Black Rock lacht zich kapot.
  Redactie Sport dinsdag 14 september 2021 @ 16:21:41 #174
274204 crew  Mexicanobakker
pi_201355189
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 15:20 schreef Homey het volgende:
Dit is een prikkelende video van een vlogger die ik volg:


zijn take: huizenprijzen kunnen absoluut parabolisch gaan, in de miljoenen per huis.
Als er te veel schaarste is kan dat zeker ja.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  dinsdag 14 september 2021 @ 16:52:09 #175
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_201355607
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 15:20 schreef Homey het volgende:
Dit is een prikkelende video van een vlogger die ik volg:


zijn take: huizenprijzen kunnen absoluut parabolisch gaan, in de miljoenen per huis.
zolang de banken mee willen en iedere ouder bereid is zich in de schulden steekt voor jubeltonnen

ik vraag me af of er wel zo veel te jubellen valt nog
Je zou maar een stuk of drie pubers boven de 18 thuis hebben lopen

[ Bericht 0% gewijzigd door michaelmoore op 14-09-2021 22:33:03 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_201713409
.

[ Bericht 97% gewijzigd door Terrorizer op 11-10-2021 09:50:33 ]
pi_201713441
quote:
0s.gif Op maandag 13 september 2021 10:16 schreef Aanstootgevendenaam het volgende:
Ik zit goed in mijn royale vrijstaande woning. Laat maar lekker stijgen.
Totdat de overwaarde in box 3 geplaatst gaat worden. Ik heb ook een eigen woning maar ik sta niet zo te springen met deze stijgingen als achter een aantal jaren mijn woning is afgelost.

Helaas heb in geen aflosvrije hypotheek die je zou kunnen vastzetten voor 30 jaar aan circa 2%.
pi_201713629
quote:
9s.gif Op dinsdag 14 september 2021 15:22 schreef Poepz0r het volgende:

[..]
Black Rock lacht zich kapot.
De grootste smeerlappen die er bestaan. Die bezitten zowaar de complete maatschappij. En uiteraard Vanguard. De twee vermogensbeheerders voor de elite.
  maandag 11 oktober 2021 @ 10:17:52 #179
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_201713665
quote:
1s.gif Op maandag 11 oktober 2021 09:54 schreef Cherni het volgende:

[..]
Totdat de overwaarde in box 3 geplaatst gaat worden. Ik heb ook een eigen woning maar ik sta niet zo te springen met deze stijgingen als achter een aantal jaren mijn woning is afgelost.

Helaas heb in geen aflosvrije hypotheek die je zou kunnen vastzetten voor 30 jaar aan circa 2%.
Ik verwacht niet dat dat plan ooit erdoor komt. Lijkt me bizar. Zoveel mensen om me heen zouden dan hun huis moeten verkopen omdat ze de jaarlijkse belasting die er dan uit rolt niet kunnen betalen.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_201713695
In Amsterdam is bouwen helemaal geen probleem als het om hotels gaat, tjah.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  maandag 11 oktober 2021 @ 10:23:36 #181
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_201713717
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 10:21 schreef raptorix het volgende:
In Amsterdam is bouwen helemaal geen probleem als het om hotels gaat, tjah.
Hmm? Volgens mij is de bouwgolf van hotels wel afgelopen nu. Alles wat gebouwd wordt is jaren geleden al goedgekeurd natuurlijk.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_201713814
quote:
2s.gif Op maandag 11 oktober 2021 10:23 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Hmm? Volgens mij is de bouwgolf van hotels wel afgelopen nu. Alles wat gebouwd wordt is jaren geleden al goedgekeurd natuurlijk.
Want het huizen probleem bestaat sinds gister?
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_201714020
quote:
2s.gif Op maandag 11 oktober 2021 10:17 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Ik verwacht niet dat dat plan ooit erdoor komt. Lijkt me bizar. Zoveel mensen om me heen zouden dan hun huis moeten verkopen omdat ze de jaarlijkse belasting die er dan uit rolt niet kunnen betalen.
Ik durf er geen voorspelling op te maken. Waar rook is is vuur en ik ga ervan uit dat er wel iets op dat gebied gaat komen.
  maandag 11 oktober 2021 @ 10:59:11 #184
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_201714117
Tsja, een crisis a la 2008 en een boel nieuwe huiseigenaren komen grandioos in de problemen gok ik zo maar eventjes. Dan zit men misschien zonder werk in een huis met een hypotheek van 6 ton die inmiddels nog maar 4 ton aan waarde vertegenwoordigd.
pi_201714307
Maar hé, wat een gaaf land.
Toch?
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_201714458
quote:
11s.gif Op maandag 11 oktober 2021 10:59 schreef Twiitch het volgende:
Tsja, een crisis a la 2008 en een boel nieuwe huiseigenaren komen grandioos in de problemen gok ik zo maar eventjes. Dan zit men misschien zonder werk in een huis met een hypotheek van 6 ton die inmiddels nog maar 4 ton aan waarde vertegenwoordigd.
Dit verwacht ik ook weer.
  maandag 11 oktober 2021 @ 11:36:18 #187
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_201714504
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 11:32 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Dit verwacht ik ook weer.
Daarom ga ik op dit moment ook niet kopen, verhuis binnenkort een beetje jouw richting op, en heb een mooie energie zuinige nieuwbouw huurwoning gevonden.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  maandag 11 oktober 2021 @ 11:37:31 #188
365087 RamboDirk
is een beer!
pi_201714519
quote:
1s.gif Op maandag 11 oktober 2021 09:54 schreef Cherni het volgende:

[..]
Totdat de overwaarde in box 3 geplaatst gaat worden. Ik heb ook een eigen woning maar ik sta niet zo te springen met deze stijgingen als achter een aantal jaren mijn woning is afgelost.

Helaas heb in geen aflosvrije hypotheek die je zou kunnen vastzetten voor 30 jaar aan circa 2%.
Überhaupt slaat die retoriek van "ach het zal mijn tijd wel wezen, laat maar lekker stijgen heb ik mooi vermogen op papier" Kansloos egoļstisch.

Op de lange termijn brengt onbetaalbaar wonen in Nederland voor een grote groep burgers alleen maar allerlei maatschappelijke problemen met zich mee waar iedereen last van heeft. Moet je niet willen.

Vreselijk apathisch ook de politiek in deze vooralsnog.
pi_201714668
quote:
1s.gif Op maandag 11 oktober 2021 11:37 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
Überhaupt slaat die retoriek van "ach het zal mijn tijd wel wezen, laat maar lekker stijgen heb ik mooi vermogen op papier" Kansloos egoļstisch.

Op de lange termijn brengt onbetaalbaar wonen in Nederland voor een grote groep burgers alleen maar allerlei maatschappelijke problemen met zich mee waar iedereen last van heeft. Moet je niet willen.

Vreselijk apathisch ook de politiek in deze vooralsnog.
Helaas zien velen nu een huis als een belegging. Ik heb een huis gekocht vanwege de ligging en woongenot en bepaalde vrijheden mbt verbouwingen en uiteraard om straks goedkoper te wonen zodra de zaak is afgelost. Het is de bedoeling om tussen de zes planken het huis te verlaten. Ik sta dus helemaal niet te springen om deze oververhitte markt en de gigantische stijgingen waar straks niemand wat aan heeft als het om de modale burger gaat.
  maandag 11 oktober 2021 @ 12:24:28 #190
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_201715124
quote:
11s.gif Op maandag 11 oktober 2021 10:59 schreef Twiitch het volgende:
Tsja, een crisis a la 2008 en een boel nieuwe huiseigenaren komen grandioos in de problemen gok ik zo maar eventjes. Dan zit men misschien zonder werk in een huis met een hypotheek van 6 ton die inmiddels nog maar 4 ton aan waarde vertegenwoordigd.
Dat is alleen een probleem als je gedwongen moet verhuizen. Huizenprijzen passen zich toch wel weer aan aan wat er gefinancierd kan worden.
pi_201715603
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 12:09 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Maar 38 jaar, das toch een prima tijd om een woning te kopen? Je doet net of dat oud is, of dat je extreem lang moet wachten.
Het is niet verkeerd als je op je 38ste een huis koopt (ik was zelf 35 bij mijn eerste huis). Maar het zou eigenlijk doodnormaal moeten zijn om tussen je 25ste en 30ste een eerste huis(je) te kunnen kopen.

De meeste van mijn vrienden hebben dat ook gedaan rond hun 25ste. Ik was zelf toen nog te veel aan het kloten en studeerde toen nog, maar goed, de huizenmarkt was toen nog wel een stuk normaler.
٩๏̯͡๏)۶
pi_201716173
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 12:24 schreef Zelva het volgende:

[..]
Dat is alleen een probleem als je gedwongen moet verhuizen. Huizenprijzen passen zich toch wel weer aan aan wat er gefinancierd kan worden.
Al ben je niet gedwongen. Soms wil je gewoon groter/elders/anders wonen. Ook dan is het vervelend als je wel wil verhuizen maar het niet kan.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
  maandag 11 oktober 2021 @ 14:24:36 #193
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_201716295
quote:
2s.gif Op maandag 11 oktober 2021 10:17 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Ik verwacht niet dat dat plan ooit erdoor komt. Lijkt me bizar. Zoveel mensen om me heen zouden dan hun huis moeten verkopen omdat ze de jaarlijkse belasting die er dan uit rolt niet kunnen betalen.
Dominee Knot was weer ergens aan het preken;

DNB wil af van belastingvoordeeltjes huizenbezitter

Deze gozer :')
pi_201716324
quote:
0s.gif Op maandag 13 september 2021 12:16 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
:')

Alle experts geven keer op keer aan de vergroting van financieringsmogelijkheden de prijzen verder opstuwd. De praktijk wijst dit ook al uit. Wat bezielt je dan als partij om dit weer voor te stellen? Dan dien je het belang van de vastgoedeigenaren en niet die van starters.
Simpel; D66-ers zijn huizenbezitters. De prijzen doen dalen is dus uit den boze voor D66. Zelfde voor VVD en CDA. Ze willen dit helemaal niet oplossen.
"Pools are perfect for holding water"
pi_201716381
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 14:08 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]
Al ben je niet gedwongen. Soms wil je gewoon groter/elders/anders wonen. Ook dan is het vervelend als je wel wil verhuizen maar het niet kan.
Jep, ik zou ook graag groter willen gaan wonen, ook als ik straks kinderen wil. Die passen nu niet echt in een 2 kamer huurappartement. Maar ja , kopen schiet ook niet op, mag ik eerst een dikke spaarrekening hebben om te bieden, om daarna nog even te gaan verbouwen als ik geld over hou.
  Redactie Sport maandag 11 oktober 2021 @ 14:47:10 #196
274204 crew  Mexicanobakker
pi_201716475
quote:
1s.gif Op maandag 11 oktober 2021 14:29 schreef probeer het volgende:

[..]
Simpel; D66-ers zijn huizenbezitters. De prijzen doen dalen is dus uit den boze voor D66. Zelfde voor VVD en CDA. Ze willen dit helemaal niet oplossen.
Maar voor de modale huizenbezitter is de stijgende markt niet positief.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  maandag 11 oktober 2021 @ 14:56:30 #197
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_201716577
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 14:08 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]
Al ben je niet gedwongen. Soms wil je gewoon groter/elders/anders wonen. Ook dan is het vervelend als je wel wil verhuizen maar het niet kan.
Klopt, maar dan zit je niet 'grandioos in de problemen'.
pi_201716831
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 14:47 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Maar voor de modale huizenbezitter is de stijgende markt niet positief.
D66 en VVD geven dan ook geen ene fuck om de modale burger.
"Pools are perfect for holding water"
  Redactie Sport maandag 11 oktober 2021 @ 15:34:43 #199
274204 crew  Mexicanobakker
pi_201717061
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 15:19 schreef probeer het volgende:

[..]
D66 en VVD geven dan ook geen ene fuck om de modale burger.
Mwah, het electoraat van D66 zal er grotendeels niet achter staan. Van de VVD wel ja.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_201717101
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 15:34 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Mwah, het electoraat van D66 zal er grotendeels niet achter staan. Van de VVD wel ja.
Je denkt dat het electoraat van D66 uit huizenbezitters met een modaal verzamelinkomen bestaat?

Nou, die mensen stemmen dan flink op de verkeerde partij zeg.

Ik denk dat het woord modaal geenszins van toepassing meer is op D66 stemmers.
"Pools are perfect for holding water"
pi_201717163
Wat een negativiteit hier. Die stijgende huizenprijzen zijn een belangrijk deel van onze economische groei, en ze tellen niet mee voor de inflatie. Dus wat is er verkeerd aan?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  Redactie Sport maandag 11 oktober 2021 @ 15:40:38 #202
274204 crew  Mexicanobakker
pi_201717166
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 15:37 schreef probeer het volgende:

[..]
Je denkt dat het electoraat van D66 uit huizenbezitters met een modaal verzamelinkomen bestaat?

Nou, die mensen stemmen dan flink op de verkeerde partij zeg. P
Bovenmodaal inkomen, modale huizenbezitters, stedelijk gericht, WO-achtergrond, leeftijd 30-40. Dat is de D66-stemmer toch?

Niet direct een investeerder of iemand die in de duurste villawijk van de stad woont.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  Redactie Sport maandag 11 oktober 2021 @ 15:40:59 #203
274204 crew  Mexicanobakker
pi_201717174
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 15:40 schreef Weltschmerz het volgende:
Wat een negativiteit hier. Die stijgende huizenprijzen zijn een belangrijk deel van onze economische groei, en ze tellen niet mee voor de inflatie. Dus wat is er verkeerd aan?
:Z
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_201717282
quote:
11s.gif Op maandag 11 oktober 2021 10:59 schreef Twiitch het volgende:
Tsja, een crisis a la 2008 en een boel nieuwe huiseigenaren komen grandioos in de problemen gok ik zo maar eventjes. Dan zit men misschien zonder werk in een huis met een hypotheek van 6 ton die inmiddels nog maar 4 ton aan waarde vertegenwoordigd.
Hun maandlasten voor dat huis van 6 ton zijn nog steeds lager dan als ze in de private huur hadden gezeten, dus het zal alleen ruk worden voor mensen die op 2 inkomens een extreem duur huis hebben gekocht en gaan scheiden.
beter een knipoog dan een blauw oog
  maandag 11 oktober 2021 @ 17:24:31 #205
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_201718515
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 15:46 schreef Knipoogje het volgende:

[..]
Hun maandlasten voor dat huis van 6 ton zijn nog steeds lager dan als ze in de private huur hadden gezeten, dus het zal alleen ruk worden voor mensen die op 2 inkomens een extreem duur huis hebben gekocht en gaan scheiden.
En aflopende aflossingsvrije hypotheken.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_201718924
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 15:40 schreef Weltschmerz het volgende:
Wat een negativiteit hier. Die stijgende huizenprijzen zijn een belangrijk deel van onze economische groei, en ze tellen niet mee voor de inflatie. Dus wat is er verkeerd aan?
Jij woont zeker al in een koophuis?
  maandag 11 oktober 2021 @ 18:17:51 #207
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_201718940
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 15:40 schreef Weltschmerz het volgende:
Wat een negativiteit hier. Die stijgende huizenprijzen zijn een belangrijk deel van onze economische groei, en ze tellen niet mee voor de inflatie. Dus wat is er verkeerd aan?
Die economische groei komt primair bij de werkgevers terecht, niet bij de werknemers.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_201718984
Mooi man, straks heb je een huis wat dik onder water staat, en je mag ook nog eens belasting betalen over de virtuele winst.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_201719572
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 18:16 schreef Fietsenrek het volgende:

[..]
Jij woont zeker al in een koophuis?
Ja, een sarkast van een huis.

quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 18:17 schreef Leandra het volgende:

[..]
Die economische groei komt primair bij de werkgevers terecht, niet bij de werknemers.
Het is helemaal geen economische groei. Het is stijging van het BNP door o.a. huizenprijzen die dan weer niet meetellen voor de inflatie. En dan is de bevolking ook weer kunstmatig met 0.5% vergroot afgelopen jaar. Dat telt ook allemaal mee voor het BNP. Maar als jij een biefstuk op je hoofd legt ben je ook niet gegroeid.

Het is een valse voorstelling van zaken, de schijn ophouden dat het goed gaat met de economie wanneer we meer moeten betalen voor dezelfde huizen en met meer van dezelfde cake moeten eten.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_201719679
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 14:08 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]
Al ben je niet gedwongen. Soms wil je gewoon groter/elders/anders wonen. Ook dan is het vervelend als je wel wil verhuizen maar het niet kan.
zeker, ik vind het momenteel vervelend dat ik niet groter kan wonen, omdat ik nu niet weet welk huis ik kan kopen met mijn hypotheekhoogte.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_201726567
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 18:22 schreef raptorix het volgende:
Mooi man, straks heb je een huis wat dik onder water staat, en je mag ook nog eens belasting betalen over de virtuele winst.
Hoe dan? De vraag naar huizen wordt minder? Nee hoor, als je een woning bezit, bezit je kapitaal dat blijft groeien. Helemaal in de grote steden. De krapte zal meer en meer toenemen.

Men kan niet harder bouwen dan de vraag en helemaal niet door de import van grotendeels kansloze asielzoekers.
pi_201726744
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 17:24 schreef Drekkoning het volgende:

[..]
En aflopende aflossingsvrije hypotheken.
Die zijn dan al 30 jaar oud, dan zou er een behoorlijke overwaarde op de woning moeten zitten. Ook al dalen de prijzen met 25%, die komen niet onder water. En mensen die nu een hypotheek nemen zetten de rente meestal voor 20-30 jaar vast, dus die komen ook niet snel in de problemen, alleen als ze gedwongen moeten verkopen. Als de huizenprijzen al gaan dalen, dan zullen velen in hun bestaande koopwoning blijven zitten en zal de doorstroom nog minder worden.
  dinsdag 12 oktober 2021 @ 10:38:31 #213
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_201726776
VVD _O_
pi_201727524
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 oktober 2021 10:22 schreef Duiveltja het volgende:

[..]
Hoe dan? De vraag naar huizen wordt minder? Nee hoor, als je een woning bezit, bezit je kapitaal dat blijft groeien. Helemaal in de grote steden. De krapte zal meer en meer toenemen.

Men kan niet harder bouwen dan de vraag en helemaal niet door de import van grotendeels kansloze asielzoekers.
10 jaar terug was er ook tekort, toch klapte de markt.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')