abonnement Unibet Coolblue
pi_201333705
Kon geen goed topic vinden en het vorige deel bleek inactief te zijn, dus bij deze :)

Had de foto's ook in Eigen foto's die je gewoon tof vindt kunnen plaatsen maar vind dat dit onderwerp ook wel zo zijn eigen topic nodig heeft!

Anyway, hier wat foto's ter inspiratie:







afspraak tandarts verzetten
pi_201362483
Geen gegadigden? ;( :+
afspraak tandarts verzetten
  Eindredactie Frontpage / Forummod woensdag 15 september 2021 @ 08:35:28 #3
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_201364484
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 23:50 schreef Tyranoesauroes het volgende:
Geen gegadigden? ;( :+
Vast wel, je moet dingen alleen even de tijd geven. Topic is een welkome afwisseling en aanvulling is zeker welkom.

Punt is dat ik eigenlijk niet aan straatfotografie doe maar het vaak wel leuk vind om naar te kijken.
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
pi_201381951
Beetje een suffe vraag, maar is straatfotografie wat op straat is genomen of moeten er mensen op staan. :@ :')
ROBODEMONS..................|:(
pi_201385390
quote:
11s.gif Op donderdag 16 september 2021 11:18 schreef Morrigan het volgende:
Beetje een suffe vraag, maar is straatfotografie wat op straat is genomen of moeten er mensen op staan. :@ :')
Mag beide... ik doe het vrij veel (dat is, gewoon met de camera op zak de straat op) en dus vrij toegankelijk, alleen vind ik het zelf ook vrij moeilijk. Het klinkt zo makkelijk maar goede straatfoto's zijn schaars, tenminste als ik naar mezelf kijk.

Ik zal binnenkort eens wat posten.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_201391113
#35.
pi_201392945
Even kijken of het me lukt om foto's te plaatsen. :@



ROBODEMONS..................|:(
pi_201393980
*O*
afspraak tandarts verzetten
pi_201448214
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 15:36 schreef Hojdhopper het volgende:

[..]
Mag beide... ik doe het vrij veel (dat is, gewoon met de camera op zak de straat op) en dus vrij toegankelijk, alleen vind ik het zelf ook vrij moeilijk. Het klinkt zo makkelijk maar goede straatfoto's zijn schaars, tenminste als ik naar mezelf kijk.

Ik zal binnenkort eens wat posten.
Het makkelijkste is ook gewoon het buitenland, dan maakt niet zoveel uit wat mensen van je vinden en licht de drempel niet zo hoog, in het ergste geval doe je alsof je een onwetende toerist bent :P In eigen land is het toch lastiger en houd je (te) veel rekening met wat anderen van je kunnen denken, best stom eigenlijk.

Edit: Daarnaast zien veel dingen in je eigen land er ook al snel 'te gewoon' uit en gaat het aan je blik voorbij, terwijl het wel een mooie foto had kunnen zijn. Ofzo.

[ Bericht 8% gewijzigd door Tyranoesauroes op 20-09-2021 23:10:15 ]
afspraak tandarts verzetten
pi_201459645
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 22:59 schreef Tyranoesauroes het volgende:

[..]
Het makkelijkste is ook gewoon het buitenland, dan maakt niet zoveel uit wat mensen van je vinden en licht de drempel niet zo hoog, in het ergste geval doe je alsof je een onwetende toerist bent :P In eigen land is het toch lastiger en houd je (te) veel rekening met wat anderen van je kunnen denken, best stom eigenlijk.

Edit: Daarnaast zien veel dingen in je eigen land er ook al snel 'te gewoon' uit en gaat het aan je blik voorbij, terwijl het wel een mooie foto had kunnen zijn. Ofzo.
Gewoon doen alsof je een toerist bent in je eigen stad. En alsof je alles voor het eerst ziet.
ROBODEMONS..................|:(
pi_201477794
quote:
12s.gif Op dinsdag 21 september 2021 19:50 schreef Morrigan het volgende:

[..]
Gewoon doen alsof je een toerist bent in je eigen stad. En alsof je alles voor het eerst ziet.
:D
Da's makkelijker gezegd dan gedaan!
afspraak tandarts verzetten
pi_201503423
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 23:14 schreef Tyranoesauroes het volgende:

[..]
:D
Da's makkelijker gezegd dan gedaan!
Ik ben vanmiddag naar Katwijk aan Zee geweest. Normaal zou ik het strand op gaanom daar te wandelen/foto's maken, maar ben nu door het 'centrum' wezen lopen en heb toch nog wat foto's kunnen maken. En ik vind het dorpse van Nederlandse steden/dorpen eigenlijk wel wat hebben. Vooral al die steegjes die je hebt. :D







Zwart wit digitaal. Ik had ook nog kleur geschoten, maar dat was analoog en dat rolletje moet ik nog ontwikkelen. Net als de foto's die ik woensdag in Utrecht had genomen. De zwart wit foto's heb ik wel al ontwikkeld, maar die zien eruit of ze zijn genomen in de jaren 60. :') En de foto's die ik met mijn iPhone heb gemaakt zijn gewoon saai. ;(

Edit; Wat helpt is dat ik gewoon compact camera's gebruik. Valt toch minder op en je lijkt meer een toerist. :P
ROBODEMONS..................|:(
pi_201509404
Katwijk aan Zee, leuk om te vertoeven daar! Hoe smaakte de vis?

Mooi, laat ook maar de analoge foto's zien als ze ontwikkeld zijn :) Analoog is sowieso erg tof natuurlijk, alhoewel ook een stuk minder praktich dan digitaal. Ontwikkel je de foto's zelf?

quote:
11s.gif Op vrijdag 24 september 2021 20:59 schreef Morrigan het volgende:

Edit; Wat helpt is dat ik gewoon compact camera's gebruik. Valt toch minder op en je lijkt meer een toerist. :P
:D
afspraak tandarts verzetten
pi_201515315
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 12:13 schreef Tyranoesauroes het volgende:
Katwijk aan Zee, leuk om te vertoeven daar! Hoe smaakte de vis?

Mooi, laat ook maar de analoge foto's zien als ze ontwikkeld zijn :) Analoog is sowieso erg tof natuurlijk, alhoewel ook een stuk minder praktich dan digitaal. Ontwikkel je de foto's zelf?
[..]
:D
Ja, ik ontwikkel mijn eigen rolletjes. :D Daarna scan ik ze in. Moet wel in de toekomst een betere scanner kopen, maar die zijn toch wel een paar honder euro. Dus ik doe het nu met een goedkope scanner.

Paar foto's van Utrecht:




fietsen :D




Morgen de rolletjes van Katwijk ontwikkelen.
ROBODEMONS..................|:(
pi_201519427
quote:
11s.gif Op zaterdag 25 september 2021 18:55 schreef Morrigan het volgende:

[..]
Ja, ik ontwikkel mijn eigen rolletjes. :D
Heel tof!
afspraak tandarts verzetten
pi_201569758
Nog foto's die ik had gemaakt met een wegwerpcamera van de Hema





En de kleurenfoto's van Katwijk aan Zee. Rolletje was trouwens 10 jaar over datum. Had ik van mijn oma gekregen die nog een zooi rolletjes overhad. :D









Gemaakt met een point-and-shoot camera.

[ Bericht 0% gewijzigd door Morrigan op 29-09-2021 20:46:22 ]
ROBODEMONS..................|:(
pi_201641021
Analoog is wel het beste, mooi al die uitgewassen kleuren juist haha. Wel ook echt een jaren 80 sfeertje ook.

afspraak tandarts verzetten
pi_201662102
quote:
10s.gif Op maandag 4 oktober 2021 23:28 schreef Tyranoesauroes het volgende:
Analoog is wel het beste, mooi al die uitgewassen kleuren juist haha. Wel ook echt een jaren 80 sfeertje ook.

[ afbeelding ]
Ik zit telkens te denken waarom zwart wit zo goed werkt, maar volgens mij heeft het vooral met de contrasten te maken die je in straten ziet. Die tegeltjes bijvoorbeeld of de verschillende kleuren huizen.
ROBODEMONS..................|:(
pi_201779375
Een paar van mijn foto's die ik vorige weeg in Den Haag had gemaakt.







En nog zwart wit.

ROBODEMONS..................|:(
pi_203133905
Nieuw jaar, oude foto's!











(maar dacht blaas het topic even wat leven in, ook voor m'n eigen inspiratie :D)
afspraak tandarts verzetten
pi_203289852






En nog een zwartwit foto. :D
ROBODEMONS..................|:(
pi_203294753
@Morrigan Leuk! Vooral die foto van de marktkraam is goed sfeervol :)
afspraak tandarts verzetten
pi_203337670
quote:
10s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 00:37 schreef Tyranoesauroes het volgende:
@:Morrigan Leuk! Vooral die foto van de marktkraam is goed sfeervol :)
Dank je. Ik was speciaal vroeg opgestaan om foto's in de stad te maken terwijl het nog een beetje mistig was.
ROBODEMONS..................|:(
  Redactie Frontpage zaterdag 26 februari 2022 @ 14:50:44 #24
481631 crew  Pitti_
pi_203846697
Ik ben vorige week Amsterdam ingeweest om voor het eerst iets met straatfotografie te doen. Hele leuke dag gehad, wel superveel foto's weggegooid omdat ik de instellingen nog niet helemaal in de vingers had

Roode Leeuw JPEG

202202_Amsterdam-9

202202_Amsterdam-5

202202_Amsterdam-3

202202_Amsterdam-1

202202_Amsterdam-4
pi_203854181
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 14:50 schreef Pitti_ het volgende:
Ik ben vorige week Amsterdam ingeweest om voor het eerst iets met straatfotografie te doen. Hele leuke dag gehad, wel superveel foto's weggegooid omdat ik de instellingen nog niet helemaal in de vingers had

[ link | afbeelding ]Roode Leeuw JPEG

[ link | afbeelding ]202202_Amsterdam-9

[ link | afbeelding ]202202_Amsterdam-5

[ link | afbeelding ]202202_Amsterdam-3

[ link | afbeelding ]202202_Amsterdam-1

[ link | afbeelding ]202202_Amsterdam-4
Mooie foto’s. Wat was precies mis gegaan met je andere foto’s?
ROBODEMONS..................|:(
  Redactie Frontpage zondag 27 februari 2022 @ 02:26:40 #26
481631 crew  Pitti_
pi_203857537
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 22:22 schreef Morrigan het volgende:

[..]
Mooie foto’s. Wat was precies mis gegaan met je andere foto’s?
Ik ‘vergat’ op mn scherm te selecteren waar ik wilde focussen, dus een hoop verkeerd gefocust.

Ik merk dat ik met straatfotografie meer haast heb en dan kleine dingen vergeet nog
pi_203864038
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 02:26 schreef Pitti_ het volgende:

[..]
Ik ‘vergat’ op mn scherm te selecteren waar ik wilde focussen, dus een hoop verkeerd gefocust.

Ik merk dat ik met straatfotografie meer haast heb en dan kleine dingen vergeet nog
Oh, dat is wel balen. De foto’s die je hier gepost hebt zijn mooi. Gebruik je automatische focus? Ik ken jouw camera niet, maar zelf maak ik gebruik van één focuspunt. Een blokje in het midden. Daarmee richt ik dan eerst wat in focus moet en dan doe ik de compositie. (Beetje lastig uit te leggen, maar is eigenlijk heel simpel.)

Ik heb je foto’s bekeken op Flickr en is er een reden dat je de diafragma zo wijd open zet?
ROBODEMONS..................|:(
pi_204462132
Gisteren weer eens naar Den Haag gegaan. Had 2 P&S-camera's bij me. Eentje met Lomo Metropolis en eentje met Lomo Purple.













ROBODEMONS..................|:(
  Admin maandag 2 mei 2022 @ 13:33:15 #29
1 crew  Danny
Ik mis m'n grote vriend..
pi_204607127
Zat door m'n laatste vakantiefoto's (2018) te bladeren en vond deze die ik persoonlijk wel tof vind
11ecc15cc8d0c89b59600c18c10fe791e5fa196f.jpg
- Oh hi Mark!
- Cool... Cool, cool, cool.
Jayden, Ik mis mijn grote vriend...
Zie wat ik kijk: trakt.tv
  vrijdag 20 mei 2022 @ 22:45:34 #30
497946 KogelLager
Alles loopt op rol- uh kogels
pi_204815904
Een beetje andere foto's dan wat ik in dit topic zie maar ik denk(hoop) dat jullie deze ook wel kunnen waarderen :)

De Waalbrug in Nijmegen, met een vriend als fotomodel. Je krijgt een beetje sepia-gevoel maar zo was het licht daadwerkelijk.

Strijp in Eindhoven, 's avonds. Veel lichtjes, altijd leuk, maar lastig om overtuigend op de gevoelige plaat te zetten:

Wederom in Eindhoven. Ik ben zelf een beetje verdeeld over de foto. Het heeft meer context nodig maar er was niks om mee te werken - de omgeving was leeg. Maar de kleuren springen er wel ontzettend mooit uit.
pi_204838345
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2022 22:45 schreef KogelLager het volgende:
Wederom in Eindhoven. Ik ben zelf een beetje verdeeld over de foto. Het heeft meer context nodig maar er was niks om mee te werken - de omgeving was leeg. Maar de kleuren springen er wel ontzettend mooit uit.
[ afbeelding ]
Wat je hier misschien had kunnen doen (ik weet niet hoe de omgeving eruit zag) is van wat verder fotograferen en in de nabewerking de omgeving wat donkerder maken zodat de focus alsnog op deze graffiti komt. Maar is alsnog wel omgevingsafhankelijk.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_204840090
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2022 22:45 schreef KogelLager het volgende:
Wederom in Eindhoven. Ik ben zelf een beetje verdeeld over de foto. Het heeft meer context nodig maar er was niks om mee te werken - de omgeving was leeg. Maar de kleuren springen er wel ontzettend mooit uit.
Geen gevaarlijk uitziende hangjongeren in de buurt? :o

Maar foto's van graffiti zijn bijna altijd wel tof, ondanks dat ik het er niet altijd mee eens ben :D
afspraak tandarts verzetten
pi_205502867






ROBODEMONS..................|:(
  Eindredactie Frontpage / Forummod dinsdag 9 augustus 2022 @ 00:00:22 #34
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_205585334
Straatmuzikant in Antwerpen. Met de FZ300 'uit de heup'

FZ300 Antwerpen by Ouwesok, on Flickr
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
pi_205709088






Afgelopen zaterdag gemaakt in Haarlem.
ROBODEMONS..................|:(
  Eindredactie Frontpage / Forummod dinsdag 23 augustus 2022 @ 19:31:42 #36
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_205725208
Nog van mijn uitstapje naar Antwerpen waar ik lekker tekeer ben gegaan met de Panny FZ300.

Mensenfotografie is op zich niet zo mijn ding, maar met zoveel mensen op straat wordt het toch wel aantrekkelijk om er eens een slag naar te slaan.

Het makkelijkste gaat het als zo'n mens omringd is door vogels die weten dat ie iets heeft waar zij dol op zijn.
FZ300 Antwerpen by Ouwesok, on Flickr

De fietsexcursie
FZ300 Antwerpen by Ouwesok, on Flickr

Lunch op de over van de Schelde
FZ300 Antwerpen by Ouwesok, on Flickr

The making of een plaatje
FZ300 Antwerpen by Ouwesok, on Flickr

Dan nog een paar pogingen met het scherm 'naar buiten' en dan uit de heup schieten. Je blijft dan iets langer onopgemerkt dan wanneer je rechtstreeks naar je slachtoffer gaat staan kijken.
Richten met dit type klapscherm is best een uitdaging omdat het schermpje naast de camera komt te hangen. Met wat oefening echter kun je er zowaar nog plaatjes mee maken ook.

Vooral van achterhoofden, maar mijn doel was hier voornamelijk om hem te richten.
FZ300 Antwerpen by Ouwesok, on Flickr

Controle over je camera wordt bij deze manier ook beduidend kleiner dan wanneer je met de zoeker fotografeert. Het vergt wat vertrouwen in de AF.

Met de volle tele wordt het nog uitdagender, portretje over een meter of dertig
FZ300 Antwerpen by Ouwesok, on Flickr

Het betere uit de heup schieten doe je met de zoom 'halverwege'
FZ300 Antwerpen by Ouwesok, on Flickr

Het beste schot was de dame met de accordeon van een paar posts terug.
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
  maandag 5 september 2022 @ 11:51:00 #37
500413 TomNook
Wil je een extra kamer?
pi_205853150




Gisteren rondje gelopen; beetje foto's gemaakt :)
Eerst je hypotheek afbetalen!
pi_205854187
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2022 11:51 schreef TomNook het volgende:
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]

Gisteren rondje gelopen; beetje foto's gemaakt :)
De compositie van die laatste foto is goed gelukt.
ROBODEMONS..................|:(
  maandag 5 september 2022 @ 14:48:01 #39
500413 TomNook
Wil je een extra kamer?
pi_205855151
quote:
14s.gif Op maandag 5 september 2022 13:26 schreef Morrigan het volgende:

[..]
De compositie van die laatste foto is goed gelukt.
Dank je :Y
Wel zonde van de waas toch. Nog even leren hoe ik scherpere foto's krijg in deze situaties.

Ik vind die middelste toch een beetje te rommelig. Staan op de rotonde zelf met auto's die aan komen rijden zou misschien een mooiere invalshoek geven. :)
Eerst je hypotheek afbetalen!
pi_205866616
quote:
1s.gif Op maandag 5 september 2022 14:48 schreef TomNook het volgende:

[..]
Dank je :Y
Wel zonde van de waas toch. Nog even leren hoe ik scherpere foto's krijg in deze situaties.

Ik vind die middelste toch een beetje te rommelig. Staan op de rotonde zelf met auto's die aan komen rijden zou misschien een mooiere invalshoek geven. :)
Het is vooral spelen met diafragma, sluitingstijd en ISO. Na een tijdje krijg je daar wel gevoel voor.

Over die middelste foto, je zou zo’n foto ook vanuit een lagere stand kunnen nemen. Door bijvoorbeeld te hurken. Of, als je die mogelijkheid hebt met je scherm, vanuit je heupen fotograferen. Werkt ook goed als je mensen volledig op de foto wilt hebben. ;)
ROBODEMONS..................|:(
pi_205901032
Foto's die ik tijdje geleden in Haarlem had gemaakt. Met een halfframe camera en een rolletje wat ruim 10 jaar over datum was.





ROBODEMONS..................|:(
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')