abonnement Unibet Coolblue
pi_201330646
Weet iemand of die coronapas een fysiek pasje wordt zoals bv ons rijbewijs? Of digitaal op de gsm? Of allebei?
pi_201330666
quote:
1s.gif Op zondag 12 september 2021 21:20 schreef hartloper het volgende:
Weet iemand of die coronapas een fysiek pasje wordt zoals bv ons rijbewijs? Of digitaal op de gsm? Of allebei?
Een QR-code op je smartphone of een papieren print.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_201332254
quote:
0s.gif Op zondag 12 september 2021 21:21 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Een QR-code op je smartphone of een papieren print.
Dit dus. Kijk op https://coronacheck.nl/nl/ voor alle info.
pi_201333008
Een fysiek pasje zal het nooit worden, omdat je maar een bepaalde tijd bescherming hebt.

2 vaccins is op dit moment nog voldoende. Maar misschien komt er nog een 3e. Iemand die eerder corona heeft gehad en daarna 1 vaccin, heeft maar een bepaalde geldigheid. Zo blijf je dus constant wisselen van pasjes.

Beste is inderdaad de app gewoon hebben.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 12-09-2021 23:49:04 ]
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zondag 12 september 2021 @ 23:54:25 #5
269689 crew  Viv
pi_201333095
quote:
1s.gif Op zondag 12 september 2021 23:48 schreef PS. het volgende:
Een fysiek pasje zal het nooit worden, omdat je maar een bepaalde tijd bescherming hebt.

2 vaccins is op dit moment nog voldoende. Maar misschien komt er nog een 3e. Iemand die eerder corona heeft gehad en daarna 1 vaccin, heeft maar een bepaalde geldigheid. Zo blijf je dus constant wisselen van pasjes.

Beste is inderdaad de app gewoon hebben.
Een fysiek pasje zou best kunnen, als daar een QR-code op staat die linkt naar jouw laatste stand van zaken (vaccinaties, besmettingen, testuitslagen). :)
pi_201333157
quote:
0s.gif Op zondag 12 september 2021 23:54 schreef Viv het volgende:

[..]
Een fysiek pasje zou best kunnen, als daar een QR-code op staat die linkt naar jouw laatste stand van zaken (vaccinaties, besmettingen, testuitslagen). :)
Nee, want de code moet ook offline uitgelezen kunnen worden, de benodigde informatie moet dus ‘ingebakken’ zijn in de QR-code.
pi_201333178
quote:
0s.gif Op zondag 12 september 2021 23:54 schreef Viv het volgende:

[..]
Een fysiek pasje zou best kunnen, als daar een QR-code op staat die linkt naar jouw laatste stand van zaken (vaccinaties, besmettingen, testuitslagen). :)
Ja oke, maar volgens mij veranderd de qr code nu nog na elke verandering (test, vaccin) maar pin me er niet aan vast hoor.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 maandag 13 september 2021 @ 00:00:46 #8
269689 crew  Viv
pi_201333182
quote:
1s.gif Op zondag 12 september 2021 23:58 schreef Tourniquet het volgende:

[..]
Nee, want de code moet ook offline uitgelezen kunnen worden, de benodigde informatie moet dus ‘ingebakken’ zijn in de QR-code.
Waarom 'moet' dat ook offline uitgelezen kunnen worden? En is dat dan alvast bepaald voor altijd? Aangezien @PS. zei dat het 'nooit' een fysiek pasje zal worden. ;)
pi_201333417
quote:
0s.gif Op maandag 13 september 2021 00:00 schreef Viv het volgende:

[..]
Waarom 'moet' dat ook offline uitgelezen kunnen worden? En is dat dan alvast bepaald voor altijd? Aangezien @:PS. zei dat het 'nooit' een fysiek pasje zal worden. ;)
Dat is een van de voorwaarden geweest die de ontwikkelaars van het (Europese) framework hebben meegekregen. Op die manier weet je zeker dat mensen/organisaties het systeem toch kunnen gebruiken als ze onverhoopt geen, trage of onbetrouwbare internetverbinding hebben, bijv. op drukken plekken met een overbelast netwerk. Één keer verbinding in de drie dagen is voor de app voldoende.

Zou een beetje lullig zijn als je bij de festivalpoort staat en de controleur kan jouw laatste vaccinatiestatus niet ophalen vanwege een overbelast netwerk. ;)
pi_201333691
quote:
1s.gif Op maandag 13 september 2021 00:21 schreef Tourniquet het volgende:

[..]
Dat is een van de voorwaarden geweest die de ontwikkelaars van het (Europese) framework hebben meegekregen. Op die manier weet je zeker dat mensen/organisaties het systeem toch kunnen gebruiken als ze onverhoopt geen, trage of onbetrouwbare internetverbinding hebben, bijv. op drukken plekken met een overbelast netwerk. Één keer verbinding in de drie dagen is voor de app voldoende.

Zou een beetje lullig zijn als je bij de festivalpoort staat en de controleur kan jouw laatste vaccinatiestatus niet ophalen vanwege een overbelast netwerk. ;)
Daarom is het ook beter om iedere keer dat je ergens heen gaat waar je moet reserveren of entree voor moet betalen dat je een papieren printje meeneemt. En voor je bezoekjes aan een lunchroom, snackbar of koffietentje is je smartphone voldoende. Doet 'ie het een keer niet dan is dat geen ramp. Een broodje of drankje kan je ook gewoon in een winkel of supermarkt halen.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_201333784
quote:
0s.gif Op maandag 13 september 2021 00:43 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Daarom is het ook beter om iedere keer dat je ergens heen gaat waar je moet reserveren of entree voor moet betalen dat je een papieren printje meeneemt. En voor je bezoekjes aan een lunchroom, snackbar of koffietentje is je smartphone voldoende. Doet 'ie het een keer niet dan is dat geen ramp. Een broodje of drankje kan je ook gewoon in een winkel of supermarkt halen.
Ik heb inderdaad ook een papieren versie liggen als backup. Die versie is een jaar geldig, dus je hoeft niet elke keer een nieuwe te printen (wat sommige mensen denken).
  maandag 13 september 2021 @ 01:04:06 #12
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_201333904
quote:
0s.gif Op maandag 13 september 2021 00:00 schreef Viv het volgende:

[..]
Waarom 'moet' dat ook offline uitgelezen kunnen worden? En is dat dan alvast bepaald voor altijd? Aangezien @:PS. zei dat het 'nooit' een fysiek pasje zal worden. ;)
Precies kan allemaal gewoon online. Inmiddels is ruim 70% ingespoten met 5g. En kan bijna iedereen dus functioneren als router. Dus altijd overal bereik. Enkel misschien tijden een antivac demo is er misschien weinig bereik. Maar na verloop van tijd krijgen die mensen ook Covid en daarna ben je een soort router.
pi_201342031
Oké gewoon pasje was mogelijk makkelijker geweest
  maandag 13 september 2021 @ 18:35:17 #14
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_201342108
quote:
0s.gif Op maandag 13 september 2021 18:29 schreef hartloper het volgende:
Oké gewoon pasje was mogelijk makkelijker geweest
Hugo heeft liever een app, want dan kan hij tenminste de voorwaarden tussentijds veranderen. Dat kan niet met een fysiek pasje als je die eenmaal hebt.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_201342247
-foutje
pi_201342607
Papier of phone
pi_201342657
quote:
0s.gif Op maandag 13 september 2021 18:35 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Hugo heeft liever een app, want dan kan hij tenminste de voorwaarden tussentijds veranderen. Dat kan niet met een fysiek pasje als je die eenmaal hebt.
Grappig als je laaggeleid bent.
  maandag 13 september 2021 @ 19:51:21 #18
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_201343332
Digitaal. Daar komt ook je medische dossier op beschikbaar. Met een scan kan een ehbo-er straks zien wat je mankeert.
Tot nooit .......
pi_201343967
Beide de app en fysiek(papier) voor de ouderen en die om vage redenen geen smartphone (willen) hebben.
pi_201343996
quote:
0s.gif Op maandag 13 september 2021 19:51 schreef Speekselklier het volgende:
Digitaal. Daar komt ook je medische dossier op beschikbaar. Met een scan kan een ehbo-er straks zien wat je mankeert.
Nee dat kan niet en gaat ook niet gebeuren, heb je de QR code nu wel eens gezien?
Er staat maar heel minimaal aan info in.

Je moet eens weten wat van informatie allemaal al gelekt is dat je op internet zit.
pi_201344060
quote:
0s.gif Op maandag 13 september 2021 19:51 schreef Speekselklier het volgende:
Digitaal. Daar komt ook je medische dossier op beschikbaar. Met een scan kan een ehbo-er straks zien wat je mankeert.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 13 september 2021 @ 21:36:16 #22
862 Arcee
Look closer
pi_201345386
Waarom wordt er over een coronapas gesproken, alsof het om iets heel nieuws gaat, terwijl dat gewoon die bestaande CoronaCheck-app is?
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 maandag 13 september 2021 @ 21:42:15 #23
269689 crew  Viv
pi_201345509
quote:
0s.gif Op maandag 13 september 2021 21:36 schreef Arcee het volgende:
Waarom wordt er over een coronapas gesproken, alsof het om iets heel nieuws gaat, terwijl dat gewoon die bestaande CoronaCheck-app is?
Ja, dat vind ik ook zo ontzettend dom. Hoeveel communicatie-"experts" zijn er wel niet in dienst van de overheid? :'(
  Moderator maandag 13 september 2021 @ 21:46:30 #24
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201345599
quote:
0s.gif Op maandag 13 september 2021 21:36 schreef Arcee het volgende:
Waarom wordt er over een coronapas gesproken, alsof het om iets heel nieuws gaat, terwijl dat gewoon die bestaande CoronaCheck-app is?
Ik denk dat het bewust is. Effectief is het nu een toegangsbewijs geworden, een (corona)toegangspas. Dat onderstreept dat dit iets anders is dan we eerst hadden.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 maandag 13 september 2021 @ 21:56:33 #25
269689 crew  Viv
pi_201345802
quote:
0s.gif Op maandag 13 september 2021 21:46 schreef chratnox het volgende:

[..]
Ik denk dat het bewust is. Effectief is het nu een toegangsbewijs geworden, een (corona)toegangspas. Dat onderstreept dat dit iets anders is dan we eerst hadden.
Wat is er dan precies anders dan voorheen? :@ Ik heb CoronaCheck gebruikt om toegang te krijgen tot een show van het Eurovisie songfestival. Anderen hebben CoronaCheck gebruikt om toegang te krijgen tot een discotheek, etc.
  Moderator maandag 13 september 2021 @ 22:05:58 #26
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201345987
quote:
0s.gif Op maandag 13 september 2021 21:56 schreef Viv het volgende:

[..]
Wat is er dan precies anders dan voorheen? :@ Ik heb CoronaCheck gebruikt om toegang te krijgen tot een show van het Eurovisie songfestival. Anderen hebben CoronaCheck gebruikt om toegang te krijgen tot een discotheek, etc.
Er is in de app ook niets anders, het beleid is anders. Het lijkt me het idee is dat dat ervoor zorgt dat het (eventjes) top of mind is bij mensen.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 maandag 13 september 2021 @ 23:21:41 #27
269689 crew  Viv
pi_201346889
quote:
0s.gif Op maandag 13 september 2021 22:05 schreef chratnox het volgende:

[..]
Er is in de app ook niets anders, het beleid is anders. Het lijkt me het idee is dat dat ervoor zorgt dat het (eventjes) top of mind is bij mensen.
Maar het brengt mensen toch onnodig in verwarring zo? CoronaCheck is er al bijna een half jaar, dat is inmiddels ingeburgerd en iedereen snapt het principe van een app met de QR-code. En dan komen ze nu met een 'coronapas' op de proppen. :|W Jij en ik snappen het nog, maar hoeveel mensen zullen nu denken dat er weer een nieuw pasje gehaald moet worden?
pi_201346977
Zo'n coronapas is nog niet het grootste probleem. Maar elke 6 maanden een herhaalprik gaat wel erg ver. De herhaalprik is nodig anders verloopt de coronapas. Waar zijn we dan eigenlijk mee bezig?
Check it out
pi_201346994
quote:
0s.gif Op maandag 13 september 2021 23:21 schreef Viv het volgende:

[..]
Maar het brengt mensen toch onnodig in verwarring zo? CoronaCheck is er al bijna een half jaar, dat is inmiddels ingeburgerd en iedereen snapt het principe van een app met de QR-code. En dan komen ze nu met een 'coronapas' op de proppen. :|W Jij en ik snappen het nog, maar hoeveel mensen zullen nu denken dat er weer een nieuw pasje gehaald moet worden?
Je bedoelt , iedereen binnen onze doelgroep begrijpt de CoronaCheck App. :)
Check it out
  Moderator maandag 13 september 2021 @ 23:38:57 #30
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201347050
quote:
0s.gif Op maandag 13 september 2021 23:21 schreef Viv het volgende:

[..]
Maar het brengt mensen toch onnodig in verwarring zo? CoronaCheck is er al bijna een half jaar, dat is inmiddels ingeburgerd en iedereen snapt het principe van een app met de QR-code. En dan komen ze nu met een 'coronapas' op de proppen. :|W Jij en ik snappen het nog, maar hoeveel mensen zullen nu denken dat er weer een nieuw pasje gehaald moet worden?
De meeste plekken hebben nu de verplichting niet, dus veel mensen zijn er niet mee in aanraking geweest.

Ik zie t gesprek met mn moeder al voor me. “Ja hoe kom ik nu dan in de bioscoop? Hoe doe ik die app”

Ja, CoronaCheck

“Huh, hoe weet mn telefoon of ik corona heb?”

Nee, dat is om te laten zien dat je t niet hebt.

“Oh, zoals een pasje wat je moet laten zien?”
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_201347118
Tja, mijn vader was ervan overtuigd dat het printje wat hij bij de GGD had meegekregen na de vaccinatie al de vaccinatiepas was. Het kostte wat overredingskracht en samen met hem de QR-code genereren op de laptop voordat hij het snapte. Heb een papieren versie voor hem geprint, want hij heeft geen smartphone.
pi_201347156
quote:
1s.gif Op maandag 13 september 2021 23:45 schreef Tourniquet het volgende:
Tja, mijn vader was ervan overtuigd dat het printje wat hij bij de GGD had meegekregen na de vaccinatie al de vaccinatiepas was. Het kostte wat overredingskracht en samen met hem de QR-code genereren op de laptop voordat hij het snapte. Heb een papieren versie voor hem geprint, want hij heeft geen smartphone.
En zo zijn er velen die dan de horeca maar gaat mijden.
pi_201347219
quote:
2s.gif Op maandag 13 september 2021 23:49 schreef Steven_Stil het volgende:

[..]
En zo zijn er velen die dan de horeca maar gaat mijden.
Herkbaar.

Ben wel gewoon gevaccineerd maar ga niet mee doen aan dat circus met QR-codes enzo, heb ook geen app op m'n telefoon.

Wacht wel tot alles weer "normaal" open is.
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 14 september 2021 @ 00:12:23 #34
408813 crew  trein2000
pi_201347422
quote:
0s.gif Op maandag 13 september 2021 23:31 schreef hjansen82 het volgende:
Zo'n coronapas is nog niet het grootste probleem. Maar elke 6 maanden een herhaalprik gaat wel erg ver. De herhaalprik is nodig anders verloopt de coronapas. Waar zijn we dan eigenlijk mee bezig?
Bron.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_201347487
quote:
0s.gif Op maandag 13 september 2021 23:31 schreef hjansen82 het volgende:
Zo'n coronapas is nog niet het grootste probleem. Maar elke 6 maanden een herhaalprik gaat wel erg ver. De herhaalprik is nodig anders verloopt de coronapas. Waar zijn we dan eigenlijk mee bezig?
Ik heb niet zoveel tegen een eventueel boostershot, als dat nodig mocht zijn dan haal ik dat ook gewoon.

Maar die "coronapas" kunnen ze in/op een plek stoppen waar de zon nooit schijnt.
  dinsdag 14 september 2021 @ 06:02:41 #36
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_201348008
Wel jammer dat de papieren QR trackable is (steeds dezelfde natuurlijk) en meer gegevens bevat. Aan de andere kant ben je toch overgeleverd aan de goede beloftes dat ze je info niet verzamelen of misbruiken.

Nu ging de discussie laatst over of je kenteken cams mag gebruiken om bijv met gezichtsherkenning vluchtende criminelen, zoals de moordenaars van Peter R de Vries, snel op te sporen.

Het kan straks evengoed beargumenteerd worden terroristen en criminelen op te sporen obv hun QR code, immers niet alle QRs zijn even anoniem.

Dit soort privacy schending begint altijd bij criminelen, dan volgen belasting en boetes en uiteindelijk wordt het ingezet voor kleine overtredingen door gewone burgers.
Sui cuique mores fingunt fortunam
pi_201351932
quote:
0s.gif Op maandag 13 september 2021 23:54 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Herkbaar.

Ben wel gewoon gevaccineerd maar ga niet mee doen aan dat circus met QR-codes enzo, heb ook geen app op m'n telefoon.

Wacht wel tot alles weer "normaal" open is.
Zo zit ik er ook een beetje in. Wel gevaccineerd maar geen zin om mee te doen met dit hele circus :{
  dinsdag 14 september 2021 @ 12:41:15 #38
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201352129
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 06:02 schreef GemMagic het volgende:
Wel jammer dat de papieren QR trackable is (steeds dezelfde natuurlijk) en meer gegevens bevat. Aan de andere kant ben je toch overgeleverd aan de goede beloftes dat ze je info niet verzamelen of misbruiken.

Nu ging de discussie laatst over of je kenteken cams mag gebruiken om bijv met gezichtsherkenning vluchtende criminelen, zoals de moordenaars van Peter R de Vries, snel op te sporen.

Het kan straks evengoed beargumenteerd worden terroristen en criminelen op te sporen obv hun QR code, immers niet alle QRs zijn even anoniem.

Dit soort privacy schending begint altijd bij criminelen, dan volgen belasting en boetes en uiteindelijk wordt het ingezet voor kleine overtredingen door gewone burgers.
Hoe is die papieren QR code trackable?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_201352388
quote:
1s.gif Op zondag 12 september 2021 23:58 schreef Tourniquet het volgende:

[..]
Nee, want de code moet ook offline uitgelezen kunnen worden, de benodigde informatie moet dus ‘ingebakken’ zijn in de QR-code.
De code is sowieso maar een beperkt aantal dagen geldig. Weet niet hoe lang.

De app genereert regelmatig een nieuwe.

Dus moet je ook regelmatig een nieuwe code printen, wanneer je hem op papier wil hebben.
pi_201352437
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 13:00 schreef RetepV het volgende:

[..]
De code is sowieso maar een beperkt aantal dagen geldig. Weet niet hoe lang.

De app genereert regelmatig een nieuwe.

Dus moet je ook regelmatig een nieuwe code printen, wanneer je hem op papier wil hebben.
De QR-code in de CoronaCheck app is zo'n 3 minuten geldig. De papieren versie is veel langer geldig, tot een jaar na vaccinatie. Ik heb het net getest, mijn op 1 juli geprinte code geeft nog steeds een groen vinkje in de Scanner app.

Het is trouwens niet een kwestie van het printen van de QR-code die in de app staat he, je moet hier https://coronacheck.nl/nl/print/ de printbare versie genereren, is echt een andere code.
pi_201352460
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 13:00 schreef RetepV het volgende:

[..]
De code is sowieso maar een beperkt aantal dagen geldig. Weet niet hoe lang.

De app genereert regelmatig een nieuwe.

Dus moet je ook regelmatig een nieuwe code printen, wanneer je hem op papier wil hebben.
De enige reden dat de digitale versie vernieuwd is om privacyredenen:
quote:
Een coronabewijs (de QR-code) op papier is handig voor bezoekers of reizigers die geen smartphone hebben. De Nederlandse QR-code in de CoronaCheck-app verandert elke paar minuten. Een controleur ziet dus steeds een andere QR-code. Daardoor kan diegene niet achterhalen waar je de QR-code nog meer hebt gebruikt.

Op papier is dit niet mogelijk. De papieren versie biedt daarom minder privacy. Door regelmatig een nieuwe QR-code te printen kun je dit voorkomen.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_201352475
quote:
0s.gif Op maandag 13 september 2021 18:35 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Hugo heeft liever een app, want dan kan hij tenminste de voorwaarden tussentijds veranderen. Dat kan niet met een fysiek pasje als je die eenmaal hebt.
Tuurlijk wel. Het pasje is niet meer dan je authenticatie, in dat geval. Je username/password, zeg maar.

Wanneer je je pasje dan swiped, doe je dat op een apparaatje dat exact hetzelfde doet als de Corona app: het maakt contact met de server en haalt een code op waar de laatste stand van zaken in zit.

Een pasje is dus juist makkelijker voor Hugo, omdat Hugo bij verandering van de voorwaarden alleen de swipe-machines maar hoeft te updaten, in plaats van alle smartphones van alle Nederlanders.

Het loont de moeite om te begrijpen hoe het systeem werkt. Scheelt veel verwarring. En als je het eenmaal weet, weet je gelijk hoe de meeste systemen van dit soort werken. Je hoeft het dus maar één keer te begrijpen.
pi_201352513
quote:
0s.gif Op maandag 13 september 2021 23:33 schreef hjansen82 het volgende:

[..]

Je bedoelt , iedereen binnen onze doelgroep begrijpt de CoronaCheck App. :)
Wat is er niet te begrijpen? Je opent de app. klinkt op een button. Biedt je telefoon aan ter scan.

Hoe achterlijk ben je, als je deze 3 simpele stappen niet kunt begrijpen???
pi_201352537
quote:
1s.gif Op maandag 13 september 2021 23:45 schreef Tourniquet het volgende:
Tja, mijn vader was ervan overtuigd dat het printje wat hij bij de GGD had meegekregen na de vaccinatie al de vaccinatiepas was. Het kostte wat overredingskracht en samen met hem de QR-code genereren op de laptop voordat hij het snapte. Heb een papieren versie voor hem geprint, want hij heeft geen smartphone.
"Tja, mijn vader was ervan overtuigd dat het printje wat hij bij de GGD had meegekregen na de vaccinatie al de vaccinatiepas was"

Is jouw vader analfabeet? Het staat namelijk gewoon op de brief dat het geen vaccinatiepas is. Tenminste... Op mijn brief stond dat.
pi_201352539
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 13:05 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
De enige reden dat de digitale versie vernieuwd is om privacyredenen:
[..]

Correct.
De papieren versie is een jaar geldig.
Definitely not CIA
pi_201352560
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 13:06 schreef RetepV het volgende:
Het loont de moeite om te begrijpen hoe het systeem werkt. Scheelt veel verwarring. En als je het eenmaal weet, weet je gelijk hoe de meeste systemen van dit soort werken. Je hoeft het dus maar één keer te begrijpen.
De meesten willen het helemaal niet begrijpen. Die willen gewoon even wat kankeren op Hugo de Jonge.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_201352596
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 13:06 schreef RetepV het volgende:

[..]

Wanneer je je pasje dan swiped, doe je dat op een apparaatje dat exact hetzelfde doet als de Corona app: het maakt contact met de server en haalt een code op waar de laatste stand van zaken in zit.

De Scanner app maakt geen contact met een server, je kunt 'm ook offline gebruiken. Sterker nog, dat wordt zelfs aanbevolen:

https://github.com/minvws(...)ty%20Architecture.md

quote:
Met de voorafgaande beschreven technieken is het niet nodig, zelfs ongewenst, om online te zijn tijdens het tonen van een Testbewijs, dan wel het scannen en verifiëren van een QR-code Testbewijs. Dit om het mogelijk te maken Testbewijzen te controleren in een omgeving waar geen of slechte/langzame internettoegang is. Het voorkomt oponthoud en vertragingen in de doorstroom van gebruikers wanneer er infrastructuur-issues zijn, zoals trage responses, volledige onbeschikbaarheid door een DDoS-aanval, of zelfs dat de actie van het massaal tonen van Testbewijzen zorgt voor een potentiële DDoS op de infrastructuur.

Naast bovenstaande security-overwegingen is offline gebruik privacy-vriendelijker voor gebruikers. Er kunnen geen gegevens uitgewisseld worden met de achterliggende infrastructuur, er kan dus geen data gelogd worden buiten hetgeen in de Scanner-App en/of in de Holder-App eventueel wordt gedaan, en deze software is door het publiek te auditen.
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 13:10 schreef RetepV het volgende:

[..]
"Tja, mijn vader was ervan overtuigd dat het printje wat hij bij de GGD had meegekregen na de vaccinatie al de vaccinatiepas was"

Is jouw vader analfabeet? Het staat namelijk gewoon op de brief dat het geen vaccinatiepas is. Tenminste... Op mijn brief stond dat.
Beetje onnodige opmerking. Bij de brief die hij mee had gekregen stond dat er niet op, alleen "Registratiekaart Coronavaccinatie". Waarschijnlijk omdat hij al vrij vroeg in het voorjaar is gevaccineerd. Mijn brief is recenter en ziet er hetzelfde uit, alleen staat er nog extra bij "Let op: uw registratiekaart is geen officieel bewijs van vaccinatie" etc.

[ Bericht 20% gewijzigd door Tourniquet op 14-09-2021 13:20:01 ]
pi_201352621
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 06:02 schreef GemMagic het volgende:
Dit soort privacy schending begint altijd bij criminelen, dan volgen belasting en boetes en uiteindelijk wordt het ingezet voor kleine overtredingen door gewone burgers.
Mja. Als je belastingfraude pleegt ben je ook een crimineel. :) Als je je boete gewoon betaalt ben je geen crimineel. Maar als je ze niet betaalt ben je weer wel een crimineel.

Mogelijk dat het zo lijkt zoals jij zegt omdat jouw definitie van 'crimineel' niet zo strikt is als die van de overheid? Maar helaas is dat jouw probleem en niet die van de overheid.

Wanneer het pas gevaarlijk wordt, is wanneer de overheid de definitie van 'crimineel' gaat veranderen. Bijvoorbeeld dat ze je automatisch tot crimineel brandmerken wanneer je afstamt van een bepaald volk. Ik noem maar een zijweg: Marokkaan. Als het hele volk het dan eens is met die verandering van definitie, dan zit je meteen op een sliding slope. Want met zulk een mandaat van het volk staat de overheid niets in de weg om die definitie verder uit te breiden. Zigeuner, Jood, Duitser, Batavieren. En je kan naderhand niet zeggen dat je het niet wist, want iedereen weet namelijk heel, heel goed wat 'discriminatie' is.
pi_201352634
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 13:03 schreef Tourniquet het volgende:

[..]
De QR-code in de CoronaCheck app is zo'n 3 minuten geldig. De papieren versie is veel langer geldig, tot een jaar na vaccinatie. Ik heb het net getest, mijn op 1 juli geprinte code geeft nog steeds een groen vinkje in de Scanner app.
Ok. Ik dacht ergens gelezen te hebben dat het 3 weken geldig was?
pi_201352671
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 13:14 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

De Scanner app maakt geen contact met een server, je kunt 'm ook offline gebruiken. Sterker nog, dat wordt zelfs aanbevolen:

https://github.com/minvws(...)ty%20Architecture.md
Ik schreef in dit geval over de hypothetische fysiek-pasje-met-swipe-machine waar we over praatten. :)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')