abonnement Unibet Coolblue
  maandag 13 september 2021 @ 10:02:07 #176
466281 WismutVeilchen83
Gelderlander is ook schuld!
pi_201336071
quote:
0s.gif Op maandag 13 september 2021 10:01 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
ychologische oorlogsvoering bestand is als Lewis. Gisteren zich in de race natuurlijk te veel laten gaan, kan een keer gebe
Elke keer als Max tot nu toe stront over zich heen kreeg reageerde hij de race erna heel sterk. Ik maak me daar niet zo'n zorgen om.
Rini dankjewel.
  maandag 13 september 2021 @ 10:02:09 #177
131800 Tarado
capô de fusca
pi_201336072
quote:
0s.gif Op maandag 13 september 2021 10:01 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]
Ben benieuwd of Max net zo goed tegen deze psychologische oorlogsvoering bestand is als Lewis. Gisteren zich in de race natuurlijk te veel laten gaan, kan een keer gebeuren maar de crux is hoe je ermee nu mee omgaat.
ik heb toch het idee dat Verstappen er beter mee omgaat, Hamilton heeft er meer last van
pi_201336094
quote:
0s.gif Op maandag 13 september 2021 00:10 schreef VacaLoca het volgende:
Pff deze sport. Hamilton rijdt Max het ziekenhuis in, steelt 26 punten + punten van race met gridstaf motorwissel + voordeel Mercedes vanwege onkosten RB.. En krijgt 10 seconden.

Hier beiden fout en dan is 't ineens 3 plaatsen gridstaf.

Rot toch op man.
quote:
1s.gif Op maandag 13 september 2021 00:23 schreef VacaLoca het volgende:
Max kreeg ooit zelfs een penal voor zgn Bottas van de baan duwen terwijl die net zoveel ruimte had toen als Max voor insturen bocht 1 (dus op dat groene), meer zelfs..

Dat met twee maten meten maakt deze sport echt kapot

Uit principe vind ik die straf onnodig en oneerlijk. Zeker in vergelijking met het er af tikken van max door ham in Copse en de uitgedeelde straf daar.

Dit is een puur race incident en die stewards hadden het ook zo moeten beoordelen. Maar toch he, die connely-lul moet weer even zijn punt maken.

Die 3 plekken wint hij wel weer terug.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_201336095
quote:
0s.gif Op maandag 13 september 2021 09:58 schreef Noppie2000 het volgende:

[..]
Bizar :o zullen ze wel even een teamoverleg voor inplannen :P
Ik denk persoonlijk dat er in Rusland een lampje op de wheelgun zelf zit om aan te geven dat ie nog niet groen is.
pi_201336113
quote:
0s.gif Op maandag 13 september 2021 07:10 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Wat Ham nu doet is niet meer iedere keer aan de kant gaan als Max extreem agressief rijdt. Daarom gaat het nu ineens mis. Het is dus Verstappen die moet gaan leren.
"Het is dus verstappen die opzij moet gaan voor koning lewis"
het is geen cuck Bottas he, vergeet het maar.
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_201336129
quote:
0s.gif Op maandag 13 september 2021 10:00 schreef Tarado het volgende:

[..]
zolang Hamilton daar zit wordt het natuurlijk nooit TeamRussell
Klopt, in eerste instantie niet maar ze hebben hun toekomstige kopman binnen. Ze gaan Max en Russell nooit in een team zetten. Dus het lot van Max ligt nu volledig in handen van dat dubieuze Red Bull Powertrains project.

Hoe je het ook wendt of keert, het kan onmogelijk een voordeel zijn wanneer je powerunits voortaan niet meer door Honda in Japan geassembleerd en doorontwikkeld worden maar ergens in een loods van een frisdrankgigant door een compleet nieuwe team.
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
pi_201336154
quote:
0s.gif Op maandag 13 september 2021 10:03 schreef Red_85 het volgende:

[..]
[..]
Uit principe vind ik die straf onnodig en oneerlijk. Zeker in vergelijking met het er af tikken van max door ham in Copse en de uitgedeelde straf daar.

Dit is een puur race incident en die stewards hadden het ook zo moeten beoordelen. Maar toch he, die connely-lul moet weer even zijn punt maken.

Die 3 plekken wint hij wel weer terug.
ik zei het gister direct na het incident al...dat word een 3 plaatsen gridstraf.
dus iedereen vroeg al, waarom dan ?

FIA, Max en Connely, daarom :)
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
  maandag 13 september 2021 @ 10:08:58 #183
131800 Tarado
capô de fusca
pi_201336161
quote:
0s.gif Op maandag 13 september 2021 10:06 schreef Lokale_Notabele het volgende:

[..]
Klopt, in eerste instantie niet maar ze hebben hun toekomstige kopman binnen. Ze gaan Max en Russell nooit in een team zetten. Dus het lot van Max ligt nu volledig in handen van dat dubieuze Red Bull Powertrains project.

Hoe je het ook wendt of keert, het kan onmogelijk een voordeel zijn wanneer je powerunits voortaan niet meer door Honda in Japan geassembleerd en doorontwikkeld worden maar ergens in een loods van een frisdrankgigant door een compleet nieuwe team.
Dat is precies wat mensen zeiden toen ze aan F1 begonnen dus ik ben daar niet zo bang voor
pi_201336168
quote:
0s.gif Op maandag 13 september 2021 10:06 schreef Lokale_Notabele het volgende:

[..]
niet meer door Honda in Japan geassembleerd en doorontwikkeld worden maar ergens in een loods van een frisdrankgigant door een compleet nieuwe team.
Met natuurlijk wel de kanttekening dat die loods een pupose-built motorenfabriek is met alle japanners die nu ook aan de powertrain werken. Alleen het geld van Honda is er niet meer. Al het andere gewoon wel. Er veranderd dus effectief helemaal niks.
  maandag 13 september 2021 @ 10:11:05 #185
466281 WismutVeilchen83
Gelderlander is ook schuld!
pi_201336178
quote:
0s.gif Op maandag 13 september 2021 10:04 schreef Predator40 het volgende:
gaan als Max extreem agressief rijdt. Daarom gaat het nu ineens mis. Het is dus Verstappen die moet gaan le
Dat zegt @VEM2012 niet, maar het is wel zo dat door de veranderde houding van HAM er nu botsingen zijn.

Ga maar eens terug naar de 2e chicane afgelopen zondag, of de start in Spanje of op Imola, of in de sprintrace. In principe had HAM in die races hetzelfde kunnen doen als Max afgelopen zondag in de 1e chicane. Gewoon de auto laten staan, contact maken en dan stellen dat Max hem geen ruimte gaf. Dan zouden het allemaal race-incidenten zijn, want HAM had in veel gevallen ook best recht op de bocht. HAM heeft nu gemeend dat hij echt niet elke keer zijn poot terug trekt en in zekere zin heb ik daar wel begrip voor.

Het is gewoon bijzonder lastig. Ik zit wel in het kamp Alonso, die stelt dat je dit gewoon krijgt zodra beiden niet meer bereid zijn elkaar een duimbreed toe te laten. Als dat het uitgangspunt is dan moeten de stewards echter wel ook de botsingen als race-incidenten gaan afdoen en niet steeds moeten proberen een schuldige te vinden. IN GB was dat natuurlijk wel nodig, maar hier vond ik het onzinnig.
Rini dankjewel.
pi_201336185
quote:
0s.gif Op maandag 13 september 2021 09:50 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Als je op het knopje drukt voordat de software van mening is dat je goed je best hebt gedaan, dan gebeurt er niks en moet het opnieuw.
weer zon mercedes jankverhaal wat tijdens het seizoen is veranderd net zoals de flex achtervleugel.

hebben we inmiddels al wat gehoord van de FIA over de flex voorvleugel en de motorkoeling van de MB ?

gaan we waarschijnlijk niks van horen ook, het lijkt wel heel erg eenzijdig te gaan daar.
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_201336195
quote:
5s.gif Op maandag 13 september 2021 09:20 schreef vosss het volgende:
Waar kwam die slechte pitstop precies door?

Het leek erop alsof ze te snel waren en daarom die sensor niks aangaf, maar ik heb daar niks meer over gehoord verder. :@
Volgens Sky(?) ging de wheelgun-guy rechtsvoor op de automatische piloot en vergat die de nieuwe knop in te duwen dat die klaar was.
  maandag 13 september 2021 @ 10:14:02 #188
131800 Tarado
capô de fusca
pi_201336209
quote:
0s.gif Op maandag 13 september 2021 10:11 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
HAM heeft nu gemeend dat hij echt niet elke keer zijn poot terug trekt en in zekere zin heb ik daar wel begrip voor.
toch vond ik het gisteren geen handige beslissing van hem, dat je af en toe denkt tot hier en niet verder kan maar je moet ook wel verder kijken
  maandag 13 september 2021 @ 10:14:11 #189
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_201336213
quote:
0s.gif Op maandag 13 september 2021 10:01 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]
Ben benieuwd of Max net zo goed tegen deze psychologische oorlogsvoering bestand is als Lewis.
Hardop gelachen
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_201336221
quote:
0s.gif Op maandag 13 september 2021 10:12 schreef Abdus18 het volgende:

[..]
Volgens Sky(?) ging de wheelgun-guy rechtsvoor op de automatische piloot en vergat die de nieuwe knop in te duwen dat die klaar was.
heeft het trucje van MB toch gewerkt.....maar daardoor ook lewis uit de race :D
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_201336235
quote:
0s.gif Op maandag 13 september 2021 09:57 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Mercedes is nu wel een gesloten boek voor Verstappen. Dat wordt de komende jaren #TeamRussell dus het moet dit seizoen gebeuren. Het is maar zeer de vraag hoe RBR in 2022 voor de dag gaat komen. De druk ligt bij Max imo.
Mwah, zeiden ze ook over Ferrari maar Binotto is volgens mij wel fan.
  maandag 13 september 2021 @ 10:16:06 #192
466281 WismutVeilchen83
Gelderlander is ook schuld!
pi_201336239
quote:
0s.gif Op maandag 13 september 2021 10:14 schreef Tarado het volgende:

[..]
toch vond ik het gisteren geen handige beslissing van hem, dat je af en toe denkt tot hier en niet verder kan maar je moet ook wel verder kijken
Nee, ik vond het in deze ook niet slim, aangezien hij hier altijd voor Max was geëindigd.
Rini dankjewel.
pi_201336276
quote:
6s.gif Op maandag 13 september 2021 09:18 schreef Zorro het volgende:
En zonder de belachelijke pitstop regelwijziging had Max er gewoon 9 seconden voor gezeten en was er niks aan de hand geweest.
Lijkt het wel op he.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_201336291
quote:
0s.gif Op maandag 13 september 2021 10:11 schreef WismutVeilchen83 het volgende:

[..]
Dat zegt @:VEM2012 niet, maar het is wel zo dat door de veranderde houding van HAM er nu botsingen zijn.

Ga maar eens terug naar de 2e chicane afgelopen zondag, of de start in Spanje of op Imola, of in de sprintrace. In principe had HAM in die races hetzelfde kunnen doen als Max afgelopen zondag in de 1e chicane. Gewoon de auto laten staan, contact maken en dan stellen dat Max hem geen ruimte gaf. Dan zouden het allemaal race-incidenten zijn, want HAM had in veel gevallen ook best recht op de bocht. HAM heeft nu gemeend dat hij echt niet elke keer zijn poot terug trekt en in zekere zin heb ik daar wel begrip voor.

Het is gewoon bijzonder lastig. Ik zit wel in het kamp Alonso, die stelt dat je dit gewoon krijgt zodra beiden niet meer bereid zijn elkaar een duimbreed toe te laten. Als dat het uitgangspunt is dan moeten de stewards echter wel ook de botsingen als race-incidenten gaan afdoen en niet steeds moeten proberen een schuldige te vinden. IN GB was dat natuurlijk wel nodig, maar hier vond ik het onzinnig.
Ik ben het hier volledig mee eens. Het zijn race-incidenten die na afloop vanuit 30 verschillende hoeken op slow-motion door een panel aan deskundigen worden beoordeeld om een schuldige aan te wijzen en dat zal elke keer discussie opleveren en een academische studie over wie wanneer waar in de bocht zat en daardoor wel of niet recht had om daar te rijden.

Het zijn inschattingen die je als coureur op zo'n moment onmogelijk kunt maken. In een split second zit je er net ver genoeg langs en dan weer niet. Net als een spits die zal denken dat hij niet buitenspel staat, maar wordt teruggefloten omdat zijn linkerschouder na lang lijntjes trekken door de VAR toch echt voorbij de teen van de verdediger was op het moment van spelen.

In het voetbal vind ik dat al niks, maar in de racerij al helemaal niet. Er is een verschil tussen grove fouten en nalatigheid zoals op Silverstone, of race-incidenten zoals gisteren. En dat heeft niets te maken met mijn voorkeur voor een coureur, dat is gewoon common-sense.
  maandag 13 september 2021 @ 10:21:15 #195
466281 WismutVeilchen83
Gelderlander is ook schuld!
pi_201336293
Ik was gisteren direct na de crash best opgelucht dat ze er allebei uit lagen. Maar wát een gemiste kansen dit weekend zeg. Een betere start, een betere pitstop.. Het had extreem goed kunnen uitpakken, want ik had Lulu echt niet zomaar RIC én Max zien inhalen. Zeker niet als er nog een flinke tijd tussen die 2 had gezeten. Maargoed, het is wat het is. Na die pitstop zag ik juist alles uit de vingers glippen, dus het kwam allemaal niet zo slecht uit..
Rini dankjewel.
pi_201336297
quote:
0s.gif Op maandag 13 september 2021 10:09 schreef TagForce het volgende:

[..]
Met natuurlijk wel de kanttekening dat die loods een pupose-built motorenfabriek is met alle japanners die nu ook aan de powertrain werken. Alleen het geld van Honda is er niet meer. Al het andere gewoon wel. Er veranderd dus effectief helemaal niks.
Alle Japanners? Dat dacht ik niet. Luister, het zal heus geen totaal fiasco worden maar het kan onmogelijk een vooruitgang zijn ten opzichte van de huidige Honda fabrieksteam situatie. Dat kan gewoon niet.

Mercedes wordt team Russell, Ferrari is team Leclerc, McLaren team Norris. Dus het moet imo dit seizoen gebeuren voor Verstappen. Anders moet je misschien nog een eeuwigheid wachten. Zijn lot is verbonden aan dat van RBR. Hoe lang gaat Adrian Newey nog door? Het is niet zomaar even gezegd dat RBR de dienst uit gaat maken in de F1 de komende jaren.
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
pi_201336303
Ben wel blij met Alonso dit jaar. Toch wel fijn om z'n grote naam te hebben die niet mee gaat in de narratieven en gewoon zijn eerlijke mening kan blijven geven. Hij is ook te groot om op zij te schuiven.
https://nl.motorsport.com(...)crash-monza/6666806/
pi_201336311
quote:
0s.gif Op maandag 13 september 2021 10:06 schreef Lokale_Notabele het volgende:

[..]
Klopt, in eerste instantie niet maar ze hebben hun toekomstige kopman binnen. Ze gaan Max en Russell nooit in een team zetten. Dus het lot van Max ligt nu volledig in handen van dat dubieuze Red Bull Powertrains project.

Hoe je het ook wendt of keert, het kan onmogelijk een voordeel zijn wanneer je powerunits voortaan niet meer door Honda in Japan geassembleerd en doorontwikkeld worden maar ergens in een loods van een frisdrankgigant door een compleet nieuwe team.
Dude. Dat is puur 'Formule 1'.

Vanuit je aftandse schuur een chassis en motor bouwen mee doen en uiteindelijk zo door ontwikkelen dat je zelf een steriele fabriek kan neerzetten en om de overwinningen meestrijdt en zelfs het WK.

Privateers tegen de fabrikanten.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_201336315
quote:
0s.gif Op maandag 13 september 2021 07:28 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Over het rijden van Max, en de onbesuisde beslissingen die hij soms neemt, heb ik al eerder iets geschreven. En van Max-fans de wind van voren gekregen uiteraard. Dat snap ik ook wel. Ik ben persoonlijk van niemand een echte 'fan', maar ik hoop verdomme wel dat Verstappen eindelijk eens wereldkampioen wordt. Hij is het grootste talent van de grid, en het is machtig mooi voor de NL autosport.

In de geschiedenis hebben coureurs als Stewart, Lauda, Scheckter (begonnen als woesteling), Keke Rosberg (begonnen als woesteling), Prost en zelfs Hamilton (die in zijn jongere jaren ook vaak veel te onbesuisd en ongeduldig was) geleerd dat het wel eens verstandiger kan zijn om af en toe de 'softie' uit te hangen en gewoon te kiezen voor je 'geluk' (punten blijven verzamelen) in plaats van je 'gelijk'.

Voor mij is dit seizoen voorlopig de beste kans voor Max om de titel te grijpen. Volgend jaar - en de seizoenen erna - moet je toch maar weer afwachten. Hij heeft veel meer te verliezen (en vooral te winnen) dan Hamilton. De laatste is al zevenvoudig wereldkampioen. En maakt Hamilton zich de laatste jaren bij een grote groep niet-Britse F1-fans steeds minder populair? So what, hij zit veel dichter bij zijn pensioen dan Max.
Horner moet dat aan Max maar eens goed duidelijk maken. Van een figuur als vader Jos - die nooit iets heeft willen leren - valt het niet te verwachten.
Tja dan krijg je een Bottas in het zuur. Dat wil je ook niet. Bovendien is het dan nu de eerste fout dit seizoen volgens de fia waar Max dan fout zat. Als je kijkt naar Ocon, Leclerc en Norris en zelfs Russel nemen nog grotere risico's. Ook allemaal talenten. En Perez rijd ook zeer agressief.

En Hamilton idem. Dat hij jarenlang zonder enige concurrentie op een seizoen na met Rosberg zelden een fout maakte is wrl makkelij lullen waarbij je bij de start gelijk de kop neemt en iedereen zoek kunt rijden omdat MB nu eenmaal het beste materiaal had. In het seizoen dat hij met Rosberg te maken had maakte hij regelmatig fouten. En moet hij vechten voor weer aan de leiding te komen is hij ook behoorlijk agressief. Hij is dit seizoen vaker de fout in gegaan nu hij weer concurrentie heeft.
pi_201336322
quote:
0s.gif Op maandag 13 september 2021 10:21 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
Ik was gisteren direct na de crash best opgelucht dat ze er allebei uit lagen. Maar wát een gemiste kansen dit weekend zeg. Een betere start, een betere pitstop.. Het had extreem goed kunnen uitpakken, want ik had Lulu echt niet zomaar RIC én Max zien inhalen. Zeker niet als er nog een flinke tijd tussen die 2 had gezeten. Maargoed, het is wat het is. Na die pitstop zag ik juist alles uit de vingers glippen, dus het kwam allemaal niet zo slecht uit..
Lewis heeft ook kansen gemist. Had vrijdag gewoon voor Bottas moeten zitten. Zaterdag minimaal z'n positie moeten houden en toen voorbij gelaten worden door Bottas en dus ook op zondag moeten kunnen winnen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')