abonnement Unibet Coolblue
pi_201329422
quote:
0s.gif Op zondag 12 september 2021 15:43 schreef Leandra het volgende:
Ik moet er niet aan denken, helemaal niet dat 20 hoog verhaal.....

En 2.000 mensen in 640 woningen?
Gemiddeld 3,1 personen per appartement?
Dus minstens de helft van de appartementen mensen met kinderen?

Wat doet je denken dat mensen met kinderen en masse in een appartement tot 20 hoog zouden willen wonen?
Gebrek aan andere geschikte woonruimte. Als je 120m2 voor 300.000 kan kopen in Amsterdam of Utrecht, is best interessant. De kinderen gaan maar op straat spelen (waar niets mis mee is, generaties zijn ermee opgevoed).

Overigens heb ik geen interesse
  zondag 12 september 2021 @ 20:32:52 #27
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_201329541
quote:
0s.gif Op zondag 12 september 2021 20:28 schreef Holenbeer het volgende:

[..]
Gebrek aan andere geschikte woonruimte. Als je 120m2 voor 300.000 kan kopen in Amsterdam of Utrecht, is best interessant. De kinderen gaan maar op straat spelen (waar niets mis mee is, generaties zijn ermee opgevoed).

Overigens heb ik geen interesse
Ja, en toch zullen mensen dat eigenlijk alleen maar doen als ze echt niet anders kunnen, je gaat niet voor je plezier met kinderen 17 hoog wonen.

Dan moet die locatie dus zo belangrijk voor je zijn dat je dat je aantrekkelijkste optie vindt.
Nou... dan zat ik nog liever in Uddel.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_201329939
En waar zou zo'n gebouw dan geplaatst moeten worden? Volgens mij is niet alle Nederlandse ondergrond daarvoor geschikt.
"Don't waste your time, always searching for those wasted years beers"
pi_201329954
quote:
0s.gif Op zondag 12 september 2021 20:32 schreef Leandra het volgende:

[..]
Ja, en toch zullen mensen dat eigenlijk alleen maar doen als ze echt niet anders kunnen, je gaat niet voor je plezier met kinderen 17 hoog wonen.

Dan moet die locatie dus zo belangrijk voor je zijn dat je dat je aantrekkelijkste optie vindt.
Nou... dan zat ik nog liever in Uddel.
De halve randstad is nu aan het googlen waar Uddel ligt en zijn verbaasd dat er tóch iets ten oosten van Amersfoort is...

Maar mij ook niet gezien hoor. Maar ook een huis + tuin in Amsterdam zit ik niet op te wachten
pi_201330011
quote:
0s.gif Op zondag 12 september 2021 15:43 schreef Leandra het volgende:
Ik moet er niet aan denken, helemaal niet dat 20 hoog verhaal.....

En 2.000 mensen in 640 woningen?
Gemiddeld 3,1 personen per appartement?
Dus minstens de helft van de appartementen mensen met kinderen?

Wat doet je denken dat mensen met kinderen en masse in een appartement tot 20 hoog zouden willen wonen?
Mensen willen een woning, 20 hoog maakt dan echt niet meer uit hoor
  zondag 12 september 2021 @ 20:55:21 #31
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_201330043
quote:
0s.gif Op zondag 12 september 2021 20:51 schreef Holenbeer het volgende:

[..]
De halve randstad is nu aan het googlen waar Uddel ligt en zijn verbaasd dat er tóch iets ten oosten van Amersfoort is...

Maar mij ook niet gezien hoor. Maar ook een huis + tuin in Amsterdam zit ik niet op te wachten
Nou, los van dat het ten oosten van Amersfoort ligt en geen station (in de buurt) heeft is het ook nog eens het epicentrum van de Biblebelt....
Maar liever in Uddel dan op 17 hoog in Utrecht.

En dan te bedenken dat er alternatieven zijn waar niet de helft van het dorp SGP stemt en waar wel een station is (met een beetje mazzel ook nog met een directe aansluiting op de randstad).
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_201356812
De Japanners hadden grote plannen.
  dinsdag 14 september 2021 @ 19:41:56 #33
149959 SQ
snelle trees
pi_201358335
quote:
0s.gif Op zondag 12 september 2021 18:58 schreef polderturk het volgende:


Ik wil in de toekomst naar een Nederland waarin we in 8 steden wonen met 2 miljoen+ inwoners per stad.
ok.
disclaimer
pi_201359425
Volgens mij is 150¤ per maand realistischer voor onderhoud lift, deurbel/intercom enz en spaarkas groot onderhoud.
.
pi_201359500
Als je master bedroom met eigen badkamer, sauna, beveiliger etc wil, dan praat je als snel over 600000 per appartement en 500¤ maandelijkse kosten.

Er zal vast markt voor zijn, maar amper een oplossing.
.
pi_201362170
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 18:22 schreef polderturk het volgende:
De Japanners hadden grote plannen.
De bouwkosten van dat gebouw zijn dan 900 miljard dollar tot 1700 miljard en er kunnen een miljoen mensen leven. Dan kom je dus voor de bouwkosten alleen al op 90.000 tot 170.000 dollar per persoon, dus niet per woning maar per persoon. Daarbovenop krijg je enorme service kosten voor liften, schoonmaak en verlichting bijvoorbeeld. Ook is de grond waar je gaat bouwen waarschijnlijk niet gratis.

Ik denk dat je een woningwetwoning zonder grondkosten kan bouwen voor minder dan een kwart van die kosten en die servicekosten heb je dan niet eens...
pi_201365487
Ik moet er niet aan denken voor die prijzen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_201365528
quote:
0s.gif Op zondag 12 september 2021 20:28 schreef Holenbeer het volgende:

[..]
Gebrek aan andere geschikte woonruimte. Als je 120m2 voor 300.000 kan kopen in Amsterdam of Utrecht, is best interessant. De kinderen gaan maar op straat spelen (waar niets mis mee is, generaties zijn ermee opgevoed).

Overigens heb ik geen interesse
De enige factor voor locatie is dichtbij mijn werk. Als dat niet zo is dan interesseren andere locatiefactoren mij niet en ook al krijg ik er geld voor toe, dan nog zou ik er niet wonen.

Als ik werk in schubbekutteveen dan ga ik daar wonen, als ik werk in amsterdam met bijpassend salaris, dan ga ik daar wonen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_201517738
Ik zeg niet dat we allemaal zo moeten wonen.

Stel we hebben snel 200.000 woningen nodig. Daarvoor hebben we 3 km2 grond nodig. De 10 steden waar de vraag naar woningen het grootst is, krijgen ieder gemiddeld 0,3 km2 bouwgrond toegewezen. De beste Nederlandse architecten en plankundigen worden ingehuurd.

De modernste technieken worden gebruikt.
Ieder appartement krijgt een platform waarop een drone kan landen, voor het bezorgen met drones in de toekomst.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')