abonnement Unibet Coolblue
pi_201701646
quote:
7s.gif Op zaterdag 9 oktober 2021 23:51 schreef Seven. het volgende:
Vandaag bij Ikea geweest.

Koelkast wordt nog groter dan we dachten, Ikea heeft geen tussenmaat qua hoogte. Of koelvries, of all in. All in dan maar. En for the time being nog wat kastinrichting geschrapt, omdat we niet zeker weten of lade zus wel past als we een boiler plaatsen etc. De inrichting van de apothekerskast ook even geschrapt. Eigenlijk is de standaard Ikea inrichting daar niet zo heel geschikt voor.

Over een paar dagen krijgen we de definitieve offerte.
Ikea is toch prutspul :@
Voor zo’n investering wil je toch ook een fatsoenlijk keukenmerk?
Vakman pur sang
pi_201701822
quote:
1s.gif Op zondag 10 oktober 2021 10:12 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Ikea is toch prutspul :@
Voor zo’n investering wil je toch ook een fatsoenlijk keukenmerk?
Ik snap op mijn beurt niet waarom keukens zo belangrijk worden gemaakt dat ze tienduizenden euro's waard zouden zijn. Dat dat voor een enkeling zo is, oké, maar het lijkt wel tot norm te zijn gemaakt.

Ik ben dolblij met mijn Ikeakeuken en mijn eenvoudige apparatuur. Koken is niet mijn hobby, dus ik heb geen bijzondere eisen. De enige uitspatting in onze keuken is een kokendwaterkraan. Van het geld dat we hebben bespaard in de keuken konden we zonnepanelen kopen en de spouw isoleren. Tenzij je oneindige fondsen hebt, draait het allemaal om keuzes maken.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zondag 10 oktober 2021 @ 11:23:41 #128
277627 Seven.
We are Borg.
pi_201702209
quote:
0s.gif Op zondag 10 oktober 2021 08:52 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
_O-

De optie van @:Six wordt denk ik heel mooi, warm:

[ afbeelding ]

En flink lichter wordt ook heel mooi, subtiel:

[ afbeelding ]

Maar dat laatste is misschien nog wat meer beige dan jouw voorkeurskleur? Op mijn scherm ziet die er wit uit, Welke RAL-kleur is het?
O+

De bovenste is dus precies wat ik voor ogen heb als basis. En dan lekker los gaan met een opvallende hanglamp, achterwand, mooie warme vloer met Hongaarse punt en houten jaloezieën erbij.

Ik heb hem dit plaatje gistermorgen toevallig al onder de neus gedrukt, maar Six. vindt het saai. ;(

RAL1019 is het trouwens.
Resistance is futile.
pi_201702251
quote:
0s.gif Op zondag 10 oktober 2021 10:36 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Ik snap op mijn beurt niet waarom keukens zo belangrijk worden gemaakt dat ze tienduizenden euro's waard zouden zijn. Dat dat voor een enkeling zo is, oké, maar het lijkt wel tot norm te zijn gemaakt.

Ik ben dolblij met mijn Ikeakeuken en mijn eenvoudige apparatuur. Koken is niet mijn hobby, dus ik heb geen bijzondere eisen. De enige uitspatting in onze keuken is een kokendwaterkraan. Van het geld dat we hebben bespaard in de keuken konden we zonnepanelen kopen en de spouw isoleren. Tenzij je oneindige fondsen hebt, draait het allemaal om keuzes maken.
Lol precies, hoor het ook op mijn werk; tienduizenden euro's smijten ze er op stuk, maar wat ze dan koken is een Knorr pakketje. Moeten ze allemaal lekker zelf weten natuurlijk maar lijkt mij vooral goede marketing van de keukenboeren.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_201702266
quote:
17s.gif Op zondag 10 oktober 2021 11:23 schreef Seven. het volgende:

[..]
O+

Dit is dus precies wat ik voor ogen heb als basis. En dan lekker los gaan met een opvallende hanglamp, achterwand, mooie warme vloer met Hongaarse punt en houten jaloezieën erbij.

Ik heb hem dit plaatje gistermorgen toevallig al onder de neus gedrukt, maar Six. vindt het saai. ;(
Ik sta aan jouw kant: het is maar net wat je ermee doet.

Opleuken met goudkleurige grepen:


Combineren met marmer en opvallende lampen:


Zo mooi ook met hout:


Da's niet saai maar geraffineerd. :7
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zondag 10 oktober 2021 @ 11:31:11 #131
277627 Seven.
We are Borg.
pi_201702286
quote:
1s.gif Op zondag 10 oktober 2021 10:12 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Ikea is toch prutspul :@
Voor zo’n investering wil je toch ook een fatsoenlijk keukenmerk?
Ikea levert trouwens wel langer garantie dan welke keukenboer dan ook. Ik vind hun frontjes en aanrechtbladen overigens niet mooi, we gaan daarmee niet voor niks naar K14.

Wel straks nog een afspraak bij Nolte, maar ik verwacht dat ze zeker 6000-7000 euro duurder zullen zijn. En dan ook nog een aanzienlijk dikker blad dat ik minder mooi vind.

Daarmee bekostigen we een balkon en het raam en de deur naar het balkon.

Dus ik blijf het maar tegen je zeggen: HET IS EEN BUDGETVERBOUWING!! :P
Resistance is futile.
pi_201702320
Even in m'n eigen waaier gekeken. RAL1019 is zelfs nog wat donkerder dan ik dacht. De laatste keukens zijn denk ik een tikje lichter.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zondag 10 oktober 2021 @ 11:43:02 #133
277627 Seven.
We are Borg.
pi_201702397
Marmer blad: check.

En ik zie het ook helemaal zitten om de stalen trap, de trapleuningen en de profielen van de glazen wanden in RAL1019 te spuiten. Daar passen de traptreden straks ook weer mooi bij.

Het is niet zwart, niet wit, niet grijs maar wel neutraal en ver door te trekken. En gewoon een prachtige tijdloze kleur waarmee we alle kanten op kunnen.

Ik vind het dus echt heel moeilijk om van dit idee voor de basis af te stappen. Six. wil eigenlijk in de basis al meer knallen. Maar zijn voorstel vind ik daar ook niet zo geschikt voor.

Qua vloer denk ik aan zo'n soort tint, dat is al heel wat minder neutraal:



Dan heb je nog de muren en plafond (die wil ik absoluut niet wit of offwhite), stoelen, lampjes, achterwand, gordijnen, bank, kussentjes om te knallen en een midcentury sfeer neer te zetten, dan ben je er wel aardig.
Resistance is futile.
pi_201702698
quote:
7s.gif Op zondag 10 oktober 2021 11:43 schreef Seven. het volgende:
Marmer blad: check.

En ik zie het ook helemaal zitten om de stalen trap, de trapleuningen en de profielen van de glazen wanden in RAL1019 te spuiten. Daar passen de traptreden straks ook weer mooi bij.

Het is niet zwart, niet wit, niet grijs maar wel neutraal en ver door te trekken. En gewoon een prachtige tijdloze kleur waarmee we alle kanten op kunnen.

Ik vind het dus echt heel moeilijk om van dit idee voor de basis af te stappen. Six. wil eigenlijk in de basis al meer knallen. Maar zijn voorstel vind ik daar ook niet zo geschikt voor.

Qua vloer denk ik aan zo'n soort tint, dat is al heel wat minder neutraal:

[ afbeelding ]

Dan heb je nog de muren en plafond (die wil ik absoluut niet wit of offwhite), stoelen, lampjes, achterwand, gordijnen, bank, kussentjes om te knallen en een midcentury sfeer neer te zetten, dan ben je er wel aardig.
Ik ben het helemaal met je eens. Ik vind zelf de interieurs uit die tijd die soberder zijn ook heel fraai. Ik denk dan aan zoiets:



Blikvangers zijn de lijnen in het meubilair en de lampen.

In m'n eigen interieur heb ik liever meer kleur, maar je kunt zoiets makkelijk combineren met bijvoorbeeld oranje, geel en roze. Een combinatie met een koele tint (blauw!) is ook fraai. Eigenlijk kun je doen wat je wil. Zet er een felgekleurde pot bij en het ziet er alweer anders uit:



Houd maar op, want ik krijg er neigingen van om m'n eigen interieur helemaal anders te doen! :+
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zondag 10 oktober 2021 @ 12:40:25 #135
277627 Seven.
We are Borg.
pi_201702922
quote:
0s.gif Op zondag 10 oktober 2021 12:16 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Ik ben het helemaal met je eens. Ik vind zelf de interieurs uit die tijd die soberder zijn ook heel fraai. Ik denk dan aan zoiets:

[ afbeelding ]

Blikvangers zijn de lijnen in het meubilair en de lampen.

In m'n eigen interieur heb ik liever meer kleur, maar je kunt zoiets makkelijk combineren met bijvoorbeeld oranje, geel en roze. Een combinatie met een koele tint (blauw!) is ook fraai. Eigenlijk kun je doen wat je wil. Zet er een felgekleurde pot bij en het ziet er alweer anders uit:

[ afbeelding ]

Houd maar op, want ik krijg er neigingen van om m'n eigen interieur helemaal anders te doen! :+
Jaaaaaa. Ik ga hier ook wel van borrelen ^O^
Resistance is futile.
  zondag 10 oktober 2021 @ 15:00:50 #136
277627 Seven.
We are Borg.
pi_201704864
Nolte doet toch wel een verdomd mooie aanbieding. Hmm, ik had verwacht dat ze zichzelf buiten spel zouden zetten.

Mooie simulatie meegekregen, dat krijgen we in floorplanner niet voor elkaar:



Kleurechtheid blijft wel een dingetje :+ .

Six. krijgt zijn donkere keukendeurtjes. Het deurtje in het kleurtje magma bij Nolte vond ik prachtig, en dat ligt 1 tintje verwijderd van Six. z'n graubeige. Bovendien mooier contrast met het marmeren blad.

Ik zet nu in op muren/plafonds, trap en profielen van de glazen wanden in beigegrau. Mooie ton sur ton combinatie. En dan losgaan met meubels en accessoires.
Resistance is futile.
pi_201708542
Da's deze kleur?



Ook heel mooi met donkergrijs. O+

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_201708790
Allemaal prima als het jullie keus is wat betreft kleur, kasten, grepen en alles.

Alleen heb ik vraagtekens bij een marmer blad!? Is het materiaal niet vlekgevoelig in het kwadraat?
Hier ligt graniet en dan behandeld. Eerlijk gezegd ben ik een beetje erg laks met 1/2 x per jaar reinigen en behandelen met spul.
In het toilet ligt marmer, poeh dat zou eigenlijk een opknapbeurt mogen hebben.

En denk eraan, dat het blad met de hoek om zónder naad kan! Niet accepteren.
Ons blad kwam van de grafwerker.😂
  zondag 10 oktober 2021 @ 20:33:33 #139
277627 Seven.
We are Borg.
pi_201709267
Six. had trouwens nog een heel gaaf idee.

Al met al geven we best veel opbergruimte op met deze verbouwing en van bergruimte hebben we bepaald geen overschot in de rest van het huis. Nou hebben we op mijn kantoor wel plenty ruimte voor een grote kast. Maar zo'n beetje halverwege de ruimte komt een glazen wand en aan beide kanten van de wand wordt het een beetje proppen, dus zet je de kast dan links of rechts tegen de glazen wand?

Oplossing: 2 identieke kasten links en rechts van de wand, waardoor het 1 brede kast lijkt die door de glazen wand heen loopt.
Resistance is futile.
  zondag 10 oktober 2021 @ 20:35:05 #140
277627 Seven.
We are Borg.
pi_201709287
quote:
1s.gif Op zondag 10 oktober 2021 19:59 schreef AnneX het volgende:
Allemaal prima als het jullie keus is wat betreft kleur, kasten, grepen en alles.

Alleen heb ik vraagtekens bij een marmer blad!? Is het materiaal niet vlekgevoelig in het kwadraat?
Hier ligt graniet en dan behandeld. Eerlijk gezegd ben ik een beetje erg laks met 1/2 x per jaar reinigen en behandelen met spul.
In het toilet ligt marmer, poeh dat zou eigenlijk een opknapbeurt mogen hebben.

En denk eraan, dat het blad met de hoek om zónder naad kan! Niet accepteren.
Ons blad kwam van de grafwerker.😂
Composiet marmerlook. Je advies voor de naad gaan we onthouden (al moet ik zeggen dat ik me zelden stoor aan dat soort dingen). Betaal je dan ook extra?
Resistance is futile.
  zondag 10 oktober 2021 @ 20:37:31 #141
277627 Seven.
We are Borg.
pi_201709341
quote:
0s.gif Op zondag 10 oktober 2021 19:38 schreef Claudia_x het volgende:
Da's deze kleur?

[ afbeelding ]

Ook heel mooi met donkergrijs. O+

[ afbeelding ]
Yes, dat kleurtje is 'm wel zo'n beetje. Met donkergrijs is zeker heel tof, had ik zelf nog niet overwogen.
Resistance is futile.
pi_201710328
quote:
0s.gif Op zondag 10 oktober 2021 10:36 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Ik snap op mijn beurt niet waarom keukens zo belangrijk worden gemaakt dat ze tienduizenden euro's waard zouden zijn. Dat dat voor een enkeling zo is, oké, maar het lijkt wel tot norm te zijn gemaakt.

Ik ben dolblij met mijn Ikeakeuken en mijn eenvoudige apparatuur. Koken is niet mijn hobby, dus ik heb geen bijzondere eisen. De enige uitspatting in onze keuken is een kokendwaterkraan. Van het geld dat we hebben bespaard in de keuken konden we zonnepanelen kopen en de spouw isoleren. Tenzij je oneindige fondsen hebt, draait het allemaal om keuzes maken.
Een kwaliteitskeuken hoeft zeker niet persee duur te zijn.
Ja wel te duur eigenlijk maar voor 15K + A apparatuur heb je een mooie eiland keuken.
Komt denk ik meer omdat we voor echte woonkeukens gaan. Wij hebben daar wel voor gekozen en de bankstellen goedkoop gehaald. :P
Vakman pur sang
pi_201710337
quote:
7s.gif Op zondag 10 oktober 2021 15:00 schreef Seven. het volgende:
Nolte doet toch wel een verdomd mooie aanbieding. Hmm, ik had verwacht dat ze zichzelf buiten spel zouden zetten.

Mooie simulatie meegekregen, dat krijgen we in floorplanner niet voor elkaar:

[ afbeelding ]

Kleurechtheid blijft wel een dingetje :+ .

Six. krijgt zijn donkere keukendeurtjes. Het deurtje in het kleurtje magma bij Nolte vond ik prachtig, en dat ligt 1 tintje verwijderd van Six. z'n graubeige. Bovendien mooier contrast met het marmeren blad.

Ik zet nu in op muren/plafonds, trap en profielen van de glazen wanden in beigegrau. Mooie ton sur ton combinatie. En dan losgaan met meubels en accessoires.
Dit is qua look precies onze keuken.
Bekijk het eens met een rustigere vloer, mi veel mooier.
Vakman pur sang
pi_201710351
quote:
1s.gif Op zondag 10 oktober 2021 21:54 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Een kwaliteitskeuken hoeft zeker niet persee duur te zijn.
Ja wel te duur eigenlijk maar voor 15K + A apparatuur heb je een mooie eiland keuken.
Komt denk ik meer omdat we voor echte woonkeukens gaan. Wij hebben daar wel voor gekozen en de bankstellen goedkoop gehaald. :P
Hangt er natuurlijk ook vanaf hoe groot je keuken is. Wij zouden zo tussen de 15-17k uit zijn gekomen voor een keuken met bescheiden apparatuur en een werkblad van composiet. Met het werkblad dat ik wilde was het 20k geworden en met betere apparatuur had ik door kunnen tellen tot in ieder geval 25k.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_201710774
quote:
0s.gif Op zondag 10 oktober 2021 21:57 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Hangt er natuurlijk ook vanaf hoe groot je keuken is. Wij zouden zo tussen de 15-17k uit zijn gekomen voor een keuken met bescheiden apparatuur en een werkblad van composiet. Met het werkblad dat ik wilde was het 20k geworden en met betere apparatuur had ik door kunnen tellen tot in ieder geval 25k.
Heb echt een goede kwaliteitskeuken. Met eiland en volle wand en Composiet blad.
Toen we eruit waren heb ik gezegd ik wil alle apparatuur Neff anders gaan we gewoon weer.(voor zelfde geld) En dat gekregen. *O*
Mooie all-Black apparatuur, hele keuken 17K geloof ik.
Vakman pur sang
  zondag 10 oktober 2021 @ 23:15:43 #146
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_201711197
quote:
0s.gif Op zondag 10 oktober 2021 19:38 schreef Claudia_x het volgende:
Da's deze kleur?

[ afbeelding ]

Ook heel mooi met donkergrijs. O+

[ afbeelding ]
O+ :Y
***
  maandag 11 oktober 2021 @ 23:19:03 #147
277627 Seven.
We are Borg.
pi_201724140
Omdat ik hoop dat andere klussers hiervan leren, deel ik nog even het bijgestelde budget. Wij hebben het echt behoorlijk optimistisch ingeschat met 50k. Je zou denken dat ervaren klussers niet in die valkuil trappen, maar niets is minder waar! Het budget ligt nu in grote lijnen vast. Alles geďnstalleerd en wel, verwachten we dit uit te geven:

Keuken - 15000 euro
Glazen wanden - 10000 euro
Balkon - 5000 euro
Gevel - 5000 euro
Aannemer - 33000 euro
Zonnepanelen + warmtepomp - 15000 euro

Totale schade - 83000 euro

Verschil met de OP: zonnepanelen en warmtepomp nu wel meegenomen (komt ook bij in de hypotheek). Maar alsnog 18k boven wat we eerst hoopten.

De variaties verwacht ik nog op de factuur van de aannemer, wij zijn voor het gemak even van 21% BTW uit gegaan op het hele bedrag (27k ex BTW). De gevel is hoog ingeschat, daarvan hebben we nog geen offerte. Verder is voor alles wel een offerte binnen.

Taxatierapport is ondertussen ook binnen. Woning is nu naar het schijnt een mooie 275k waard, met dus 1 badkamer en 1 slaapkamer nog buiten gebruik :+ . Na verbouwing is het 334k waard volgens de taxateur. Maar de hypotheek is dan zo rond 290k en daarvan is ook al bijna 20k afgelost. Mijn maandlasten gaan met 300 euro omhoog.

Dus mijn twijfels of we er nou wel goed aan doen om boven die 50k die we eerst in ons hoofd hadden, zijn als sneeuw voor de zon verdwenen. En als ik zie wat we allemaal krijgen voor ons geld, dan vind ik het helemaal prima.
Resistance is futile.
  maandag 11 oktober 2021 @ 23:30:32 #148
277627 Seven.
We are Borg.
pi_201724250
Dit model tafel gevonden O+ , precies wat we zoeken. Wel nog laten lakken.



Een lightswing met 2 Louis Poulsen lampjes erbij. Onze eetkamerstoelen zijn eighties (van die buizenstoelen). Zitten wel lekker en een keer houdt het op, die vervangen we later wel. Dan maar tijdelijke stijlbreuk. T.z.t. ook maar kijken hoeveel budget er is voor een nieuwe tafel trouwens. Maar dan kan ik 'm in ieder geval terugvinden.

220x100cm, dachten we aan. Want dat past ineens in onze grote keuken.

Gekke gewaarwording, wij vinden onze keuken nu best klein maar de keukenboeren laten zich allemaal ontvallen dat het een flinke keuken wordt.
Resistance is futile.
  dinsdag 12 oktober 2021 @ 06:43:28 #149
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_201725056
Oh, die is mooi! ❤
***
pi_201727790
Is de warmtepomp zo rond de 10k? Ik geloof dat wij nog maar even onze cv-ketel houden. :+
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')