abonnement Unibet Coolblue
pi_201741081
quote:
0s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 13:45 schreef hoatzin het volgende:

Jij beweert dat iedereen die onderzoek doet naar BDE tot dezelfde conclusie komt. Dat is niet waar.

Geef een voorbeeld.

quote:
0s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 13:45 schreef hoatzin het volgende:

Je komt voortdurend met onzin en drogredeneringen op de proppen en trekt daaruit onzinnige conclusies.
Toon het aan met argumentatie. Ik zeg iets, en jij zegt dat het onzin is zonder dat te onderbouwen. Jeetje, wat ben je lui zeg...
  woensdag 13 oktober 2021 @ 14:00:59 #177
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_201741190
quote:
0s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 13:50 schreef Libertarisch het volgende:

[..]
Geef een voorbeeld.
• In de visie van Kenneth Ring kunnen delen van de BDE en ons geheugen en bewustzijn verklaard worden door holografie.
• Gordon Greene gebruikt de hyperruimte om bijna-doodervaringen uit te leggen.
• Neurochirurg Eben Alexander III kreeg als schrijver van meerdere artikelen boeken op het gebied van de hersenwetenschap, zelf een BDE. Hij heeft alles wat hij zich kon herinneren opgeschreven in het boek Proof of heaven.
quote:
Toon het aan met argumentatie. Ik zeg iets, en jij zegt dat het onzin is zonder dat te onderbouwen. Jeetje, wat ben je lui zeg...
Die heb ik gedaan in post #175 waar je een drogreden poneert. Ik hoef hoop ik niet uit te leggen waarom een drogredenering geen hout snijdt.
  woensdag 13 oktober 2021 @ 14:12:10 #178
496450 Bart.Messen
De elegantie zelve.
pi_201741313
quote:
0s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 11:35 schreef hoatzin het volgende:

[..]
In dat geval gaat het om steekhoudende, controleerbare argumenten.

Die zijn er niet.
Die zijn er wel. Ooit wel eens op youtube gekeken wat er allemaal voor onverklaarbare dingen in de wereld gebeuren. Niet alles is fake.
Mijn echte naam begint met een D en eindigd op een O.
  woensdag 13 oktober 2021 @ 14:35:56 #179
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_201741563
quote:
0s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 14:12 schreef Bart.Messen het volgende:

[..]
Die zijn er wel. Ooit wel eens op youtube gekeken wat er allemaal voor onverklaarbare dingen in de wereld gebeuren. Niet alles is fake.
Ja op Feesboek ook.

Niet alles is fake, maar voor alles geldt dat onverklaard niet hetzelfde is als onverklaarbaar.

Maar goed, jij komt met een controleerbaar en valide argument waarom er "leven na de dood" moet zijn.

Bin ich ja gespannt.... :s)
  woensdag 13 oktober 2021 @ 14:36:53 #180
496450 Bart.Messen
De elegantie zelve.
pi_201741569
quote:
0s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 14:35 schreef hoatzin het volgende:

[..]
Ja op Feesboek ook.

Niet alles is fake, maar voor alles geldt dat onverklaard niet hetzelfde is als onverklaarbaar.

Maar goed, jij komt met een controleerbaar en valide argument waarom er "leven na de dood" moet zijn.

Bin ich ja gespannt.... :s)
Ik zeg niet dat het zo moet zijn ik zeg dat die optie open staat. Leg geen woorden in mijn mond graag.
Mijn echte naam begint met een D en eindigd op een O.
pi_201741813
quote:
1s.gif Op zondag 12 september 2021 00:14 schreef maily het volgende:
Ben er nog niet geweest. Ik weet het niet.
Enige goede antwoord.
Brutal. Fucking. Metal.
  woensdag 13 oktober 2021 @ 15:46:32 #183
94900 Shakkara
Bom Jihad President Cocaine
pi_201742335
Ik ben eigenlijk benieuwd hoe mensen het concept van een ziel voor zich zien, want ik kan er zelf niks fatsoenlijks bij bedenken.

Voor de reincarnatie-aanhangers: Dus na je overlijden blijft er iets over dat ziel heet en dat wordt vervolgens geboren in een nieuw lichaam. Maar dat nieuwe leven heeft geen herinneringen of persoonlijkheid of lichaam of wat dan ook van het vorige leven. Wat is het nut van die ziel dan, want er zit feitelijk geen enkel verband tussen een vorig en volgend leven. Zelfs als bepaalde persoonlijkheidskenmerken hetzelfde zouden zijn (hoe werkt dat uberhaupt als je reincarneert als insect zonder persoonlijkheid?) en het kan net zo goed een aparte kloon met nieuwe ervaringen zijn.

Voor de hiernamaals-aanhangers: Hoe werkt dat met een ziel, en hoe zit dat met mensen die naar aanleiding van een hersenbeschadiging meerdere persoonlijkheden gehad hebben? En wat als je tijdens je leven zo dom was als een rund, ben je in het hiernamaals dan ineens wel slim? Want dan heb je ook weer een andere persoonlijkheid. Met andere woorden, ook hier valt weinig continuiteit te ontdekken behalve dan dat er straks wellicht een verlicht wezen rontloopt dat jouw oude ervaringen kan inzien. Dan kun je volgens mij net zo goed filmervaringen van de aarde aan hogere wezens in de hemel laten zien voor hetzelfde effect.
Een wolf maakt zich nooit zorgen dat de schapen flink in de meerderheid zijn.
  donderdag 14 oktober 2021 @ 17:09:49 #184
428319 Treehut362
Brought to you by+TRht+
pi_201753855
Afwachten.
🌳♪💻🌳🌳🌲
Peace Love
2c Ondertiteling activeren als deze beschikbaar is. Druk nogmaals op C om de ondertiteling te verbergen.
3. Ambient modern
  vrijdag 15 oktober 2021 @ 11:02:25 #185
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_201761964
quote:
0s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 15:46 schreef Shakkara het volgende:
Ik ben eigenlijk benieuwd hoe mensen het concept van een ziel voor zich zien, want ik kan er zelf niks fatsoenlijks bij bedenken.

Voor de reincarnatie-aanhangers: Dus na je overlijden blijft er iets over dat ziel heet en dat wordt vervolgens geboren in een nieuw lichaam. Maar dat nieuwe leven heeft geen herinneringen of persoonlijkheid of lichaam of wat dan ook van het vorige leven. Wat is het nut van die ziel dan, want er zit feitelijk geen enkel verband tussen een vorig en volgend leven. Zelfs als bepaalde persoonlijkheidskenmerken hetzelfde zouden zijn (hoe werkt dat uberhaupt als je reincarneert als insect zonder persoonlijkheid?) en het kan net zo goed een aparte kloon met nieuwe ervaringen zijn.

Voor de hiernamaals-aanhangers: Hoe werkt dat met een ziel, en hoe zit dat met mensen die naar aanleiding van een hersenbeschadiging meerdere persoonlijkheden gehad hebben? En wat als je tijdens je leven zo dom was als een rund, ben je in het hiernamaals dan ineens wel slim? Want dan heb je ook weer een andere persoonlijkheid. Met andere woorden, ook hier valt weinig continuiteit te ontdekken behalve dan dat er straks wellicht een verlicht wezen rontloopt dat jouw oude ervaringen kan inzien. Dan kun je volgens mij net zo goed filmervaringen van de aarde aan hogere wezens in de hemel laten zien voor hetzelfde effect.
Sommige geloven beloven zelfs dingen als lekker eten, drank en seks in de hemel. Allemaal typisch aardse geneugten die je met een vleselijk lijf beleeft en wat een aards lichaam nodig heeft en niet een of andere ingebeelde spookachtige ziel.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  vrijdag 15 oktober 2021 @ 11:32:19 #186
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_201762339
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 11:02 schreef Perrin het volgende:
Sommige geloven beloven zelfs dingen als lekker eten, drank en seks in de hemel
klinkt wel een stuk beter dan eeuwig wandelen in gouden straten in een "land zonder zee" (dus geen wolken, neerslag, (planten?) , rivieren, beken, etc etc) en de hele dag jubelen ter ere Gods.
  vrijdag 15 oktober 2021 @ 11:33:55 #187
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_201762364
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 11:32 schreef hoatzin het volgende:

[..]
klinkt wel een stuk beter dan eeuwig wandelen in gouden straten in een "land zonder zee" (dus geen wolken, neerslag, (planten?) , rivieren, beken, etc etc) en de hele dag jubelen ter ere Gods.
Het zijn iig duidelijk allemaal menselijke ideeën/wensen.

Maar wanneer je er een beetje langer over nadenkt, lijkt het me ronduit horror om tot in de oneindigheid telkens dezelfde dingen mee te maken. Een perfectere vorm van marteling kan ik eigenlijk niet bedenken. Geen ontsnappen mogelijk.

Als je het na duizend jaar al behoorlijk beu begint te worden, dan volgen nog duizend jaar. En dan nog duizend maal duizend jaar. Voor eeuwig en eeuwig gevangen. Brrrr.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_201763881
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 11:33 schreef Perrin het volgende:

[..]
Het zijn iig duidelijk allemaal menselijke ideeën/wensen.

Maar wanneer je er een beetje langer over nadenkt, lijkt het me ronduit horror om tot in de oneindigheid telkens dezelfde dingen mee te maken. Een perfectere vorm van marteling kan ik eigenlijk niet bedenken. Geen ontsnappen mogelijk.

Als je het na duizend jaar al behoorlijk beu begint te worden, dan volgen nog duizend jaar. En dan nog duizend maal duizend jaar. Voor eeuwig en eeuwig gevangen. Brrrr.
Wat betreft je onderschrift: atheisten kunnen het mysterie niet oplossen en theisten kunnen niet bewijzen dat God bestaat. Dat is alles, en dat blijft zo. En dus blijven gelovigen en ongelovigen voor altijd bestaan :)
pi_201782637
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 11:33 schreef Perrin het volgende:

[..]
Het zijn iig duidelijk allemaal menselijke ideeën/wensen.

Maar wanneer je er een beetje langer over nadenkt, lijkt het me ronduit horror om tot in de oneindigheid telkens dezelfde dingen mee te maken. Een perfectere vorm van marteling kan ik eigenlijk niet bedenken. Geen ontsnappen mogelijk.

Als je het na duizend jaar al behoorlijk beu begint te worden, dan volgen nog duizend jaar. En dan nog duizend maal duizend jaar. Voor eeuwig en eeuwig gevangen. Brrrr.
De marteling ligt vooral in betekenisgeving. Wanneer er geen concepten van voor en na, positief en negatief, pijn en genot, moeten of willen zijn, ben je vrij.

De meest pure ervaring. Het doet mij denken aan mijn eerste herinneringen, nu vaag, de wereld kende nog geen vaste vormen en structuren. Je ziet alleen overlopende kleuren en veranderende vormen, flitsen van licht en duisternis..
pi_201782787
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 11:33 schreef Perrin het volgende:

[..]
Het zijn iig duidelijk allemaal menselijke ideeën/wensen.

Maar wanneer je er een beetje langer over nadenkt, lijkt het me ronduit horror om tot in de oneindigheid telkens dezelfde dingen mee te maken. Een perfectere vorm van marteling kan ik eigenlijk niet bedenken. Geen ontsnappen mogelijk.

Als je het na duizend jaar al behoorlijk beu begint te worden, dan volgen nog duizend jaar. En dan nog duizend maal duizend jaar. Voor eeuwig en eeuwig gevangen. Brrrr.
Gewoon niet-bestaan, da's pas lachen :D
pi_201783359
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 11:33 schreef Perrin het volgende:

[..]
Het zijn iig duidelijk allemaal menselijke ideeën/wensen.

Maar wanneer je er een beetje langer over nadenkt, lijkt het me ronduit horror om tot in de oneindigheid telkens dezelfde dingen mee te maken. Een perfectere vorm van marteling kan ik eigenlijk niet bedenken. Geen ontsnappen mogelijk.

Als je het na duizend jaar al behoorlijk beu begint te worden, dan volgen nog duizend jaar. En dan nog duizend maal duizend jaar. Voor eeuwig en eeuwig gevangen. Brrrr.
Als je aanneemt dat de hemel statisch en/of begrensd is, misschien, maar als de hemel dynamisch, onbegrensd en net zo eeuwig is, dan klopt je idee hierbij niet.

De hemel (zoals beschreven) is niet alleen een fysieke schepping, maar is ook een innerlijke staat van complete rust en opperste gelukzaligheid, waar je in principe geen 'verandering' wenst, je kan dan een eeuwigheid op 1 en dezelfde plek vertoeven zonder dat het "verveelt". Combineer deze twee (een oneindige hemel en een innerlijke staat van rust en geluk) en je hebt het paradijs, waarvan 1 van de beschrijvingen is:

"Maar het is zoals geschreven staat: Wat het oog niet heeft gezien en het oor niet heeft gehoord, wat in geen mensenhart is opgekomen, ..."
pi_201784570
Ook in het hindoeïsme zijn hemel, hel en nirvana bewustzijnstoestanden. Je creeërt het allemaal zelf. Liefde, vredigheid, rust, opgewektheid, gelukzaligheid zijn je hemel. Haat, woede, angst, depressie, lusteloosheid zijn je hel. De eenheidstoestand, gelijk zijn aan God, is nirvana. In deze staat is er geen individu, geen ego en geen lichaam. Het is opperste vrede en gelukzaligheid. Het is een eeuwigheid en heeft geen begin of einde.
pi_202307229
Hier is het bewijs:

BNW / Duivel
  dinsdag 23 november 2021 @ 17:30:21 #194
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_202307299
Er is vooralsnog geen goede reden of bewijs om aan te nemen dat er een leven of ervaring oid is na de dood. In dezelfde zin dat je tussen narcoses in ook (nagenoeg) niks ervaart. Bewustzijn lijkt een proces te zijn wat afspeelt binnen de context van jouw stoffelijke brein. Zodra dat brein stopt met werken ben "jij" dus dan ook ervaringloos.

En de regel is dat je pas in dingen gelooft als daar een goede reden voor is. Niet omdat het je geruststelt of het een mooi idee is.

Dus mijn advies is: Leef alsof je tijd in dit universum kort en bondig is want pandapunten sparen voor een denkbeeldige hemel waar je dan zogenaamd een mooiere penthouse krijgt als je minder vaak met je geslachtsdeel hebt gespeeld dan anderen is waanzin.

En onthoudt maar dat gedwongen oneindig bestaan zonder pauze, zonder uitzicht op rust... een hel an sich zou zijn. Kan best zijn dat je graag 1000 ipv 100 jaar rond zou willen lopen op aarde en zo voelt dat ook voor mij maar... stel je eens voor dat je gedwongen moet bestaan voor eeuwig en altijd. 10.000 miljard jaar is dan slechts een korte periode voor je. En geen uitweg. Lijkt me niks aan.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_202308958
Wat mij een mooie gedachte lijkt is. Dat ieder voor zich een collectieve vereniging van symbiotische organismen is, die in het geheel lichamelijk en vooral geestelijk jouw ik maken. Ga je dood dan behoor je terug tot deze aarde, wat vanuit deze aarde door de levenden van jouw weer tot zich wordt genomen. Is dan het delen van genetisch opgeslagen energetisch geheugen wat voortleeft in de ontvanger.

Het bewijs hiervoor zit in, dat je nu al aan je dikke teen kan aanvoelen dat het dit niet gaat worden.
  dinsdag 28 december 2021 @ 17:18:17 #196
498722 Ishim
Ik ben jou, jij bent mij
pi_202870618
Er is geen hemel (of hel) na het leven. Hemel en hel zijn metaforen voor het huidige bewustzijn van de fysieke entiteit. Je zou kunnen zeggen dat de hemel leeg is omdat er geen separatie meer is tussen iets. Terwijl de hel gevuld is met van alles (separatie). Separatie leidt naar disfunctioneel gedrag als zelfvergiftiging, dominatie over andere fysieke entiteiten en zelfvernietiging (de hel). Voornamelijk wordt motivatie gehaald uit angst. Angst is ook een broedplaats voor leugens (de duivel manipuleert realiteit zodat hij niet wordt ontdekt, zo gauw hij wordt ontdekt, houdt hij op te bestaan).

Jezus zei dat de Vader door hem werkt, wat betekent dat de kosmische intelligentie door hem stroomt en geen ego meer heeft (separatie)
Coaching in: Spiritualiteit, Gezonde Leefstijl en Levensmissie
Website: Ishim.eu
  dinsdag 28 december 2021 @ 17:23:52 #197
498722 Ishim
Ik ben jou, jij bent mij
pi_202870850
quote:
0s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 15:46 schreef Shakkara het volgende:

Voor de reincarnatie-aanhangers: Dus na je overlijden blijft er iets over dat ziel heet en dat wordt vervolgens geboren in een nieuw lichaam. Maar dat nieuwe leven heeft geen herinneringen of persoonlijkheid of lichaam of wat dan ook van het vorige leven. Wat is het nut van die ziel dan, want er zit feitelijk geen enkel verband tussen een vorig en volgend leven. Zelfs als bepaalde persoonlijkheidskenmerken hetzelfde zouden zijn (hoe werkt dat uberhaupt als je reincarneert als insect zonder persoonlijkheid?) en het kan net zo goed een aparte kloon met nieuwe ervaringen zijn.

Voor de hiernamaals-aanhangers: Hoe werkt dat met een ziel, en hoe zit dat met mensen die naar aanleiding van een hersenbeschadiging meerdere persoonlijkheden gehad hebben? En wat als je tijdens je leven zo dom was als een rund, ben je in het hiernamaals dan ineens wel slim? Want dan heb je ook weer een andere persoonlijkheid. Met andere woorden, ook hier valt weinig continuiteit te ontdekken behalve dan dat er straks wellicht een verlicht wezen rontloopt dat jouw oude ervaringen kan inzien. Dan kun je volgens mij net zo goed filmervaringen van de aarde aan hogere wezens in de hemel laten zien voor hetzelfde effect.
Er is geen 'ziel'. Wij zijn allemaal de Ziel. Je bent hier om het leven te ervaren en jezelf uit te drukken Zoals Je Bent. Het betekent dat jij een fragment bent wat hier een fysieke ervaring ervaart (God ervaart zichzelf in elke fysiek entiteit). Dus je bent idd iets 'aparts' maar je bent ook de Ziel (alles) Dit is een paradox. Dit 'aparts' reïncarneert weer in een fysiek (of in het licht) totdat je Jezelf volledig hebt ervaren en dan begint het weer opnieuw, en opnieuw, en opnieuw en opnieuw (Big Bang -> Big Crunch -> Big Bang etc.)

Er zijn verbanden met je vorig leven. De vraag is alleen of je er echt achter wilt komen. Je ervaart Jezelf iedere keer, waardoor er 'schaduwen' ontstaan (je wordt vermoord of jij vermoord mensen bv) wat gezien kan worden als negatief. Afhankelijk hoeveel ego je hebt zul je dit wss niet aankunnen. Wanneer je minder ego hebt kun je met deze 'schaduwen' werken en genezen. Zo stijgt je polariteit (je wordt een vriendelijker mens bv of je scheld niet meer zoveel etc.)
Coaching in: Spiritualiteit, Gezonde Leefstijl en Levensmissie
Website: Ishim.eu
pi_202893424
Voedsel is een grote motivator.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')