abonnement Unibet Coolblue
pi_201474112
Ik zie geen reden waarom uitzonderlijke gevallen, echte uitzonderingen, voor of onder iedereen een begrip dient op te leveren.

Dit klinkt natuurlijk lullig en als je voor mijn neus zou staan zou ik je niet anders behandelen als mens dan andere mensen.

En juist daardoor zeg ik, dit is een persoonlijk probleem, niet het probleem van alle anderen.
Het word pas een probleem als mensen je naar behandelen overal en altijd.. maar niemand weet dit van jou of andere mensen in een gelijke situatie.

Ja de mensen heel direct om je heen, waardoor ik weer tot de conclusie kom, dat het vooral een persoonlijk probleem betreft.

Ik vind het naar voor je dat je je rot erover voelt, maar het begint en eindigt bij je ouders en eigenlijk eindigt het bij jezelf.
pi_201474306
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 19:40 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Ik zie geen reden waarom uitzonderlijke gevallen, echte uitzonderingen, voor of onder iedereen een begrip dient op te leveren.

Dit klinkt natuurlijk lullig en als je voor mijn neus zou staan zou ik je niet anders behandelen als mens dan andere mensen.

En juist daardoor zeg ik, dit is een persoonlijk probleem, niet het probleem van alle anderen.
Het word pas een probleem als mensen je naar behandelen overal en altijd.. maar niemand weet dit van jou of andere mensen in een gelijke situatie.

Ja de mensen heel direct om je heen, waardoor ik weer tot de conclusie kom, dat het vooral een persoonlijk probleem betreft.

Ik vind het naar voor je dat je je rot erover voelt, maar het begint en eindigt bij je ouders en eigenlijk eindigt het bij jezelf.
Daar heb je gelijk in en ik begrijp wat je bedoelt. Ik ben nu tevreden als vrouw en juist daardoor krijg ik geen kritieken.

Maar stel nou, dat ik me als man zou willen presenteren. Mannenkleding dragen maar wel vrouwelijke vormen en borsten hebben. Dan zullen veel mensen mij uitlachen en misschien ook pesten.

Ik heb vannacht de hele nacht wakker gelegen en ben als kind al gepest. Kan mijn vinger er niet op leggen maar misschien merkten ze iets aan me
pi_201474391
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 19:50 schreef nathalia1988xx het volgende:

[..]
Daar heb je gelijk in en ik begrijp wat je bedoelt. Ik ben nu tevreden als vrouw en juist daardoor krijg ik geen kritieken.

Maar stel nou, dat ik me als man zou willen presenteren. Mannenkleding dragen maar wel vrouwelijke vormen en borsten hebben. Dan zullen veel mensen mij uitlachen en misschien ook pesten.

Ik heb vannacht de hele nacht wakker gelegen en ben als kind al gepest. Kan mijn vinger er niet op leggen maar misschien merkten ze iets aan me
Je bent happy als vrouw, tussen mannen en vrouwen zijn er verschillen.
Maw ook al kun je je kleden zoals je wil natuurlijk, moet je doen waar JIJ gelukkig van wordt.
Wil je graag in mannenkleding rondlopen? Ik bedoel dat kan lijkt mij.

Of dat dan aantrekkelijk gevonden word is een tweede, gepest er om worden, kan gebeuren maar dat ligt wel een beetje aan de pester. (Ik bedoel een onvolwassen persoon zou pesten, dat besef moet je ook in het achterhoofd houden)

Verder heb je de mazzel dat borsten het altijd goed doen bij mannen.
pi_201474633
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 19:54 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
Je bent happy als vrouw, tussen mannen en vrouwen zijn er verschillen.
Maw ook al kun je je kleden zoals je wil natuurlijk, moet je doen waar JIJ gelukkig van wordt.
Wil je graag in mannenkleding rondlopen? Ik bedoel dat kan lijkt mij.

Of dat dan aantrekkelijk gevonden word is een tweede, gepest er om worden, kan gebeuren maar dat ligt wel een beetje aan de pester. (Ik bedoel een onvolwassen persoon zou pesten, dat besef moet je ook in het achterhoofd houden)

Verder heb je de mazzel dat borsten het altijd goed doen bij mannen.
Volwassen personen pesten net zo vaak.

Ik voel me in ieder geval lekkerder in een rokje of jurkje omdat ze dan niks aan mij merken.

Ik ben echt geen fan van de LHBTI-gemeenschap maar ze hebben wel gelijk dat veel mensen het prettig vinden als iemand OF man OF vrouw is.
pi_201474859
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 20:05 schreef nathalia1988xx het volgende:

[..]
Volwassen personen pesten net zo vaak.

Ik voel me in ieder geval lekkerder in een rokje of jurkje omdat ze dan niks aan mij merken.

Ik ben echt geen fan van de LHBTI-gemeenschap maar ze hebben wel gelijk dat veel mensen het prettig vinden als iemand OF man OF vrouw is.
Jij geeft aan je als vrouw te voelen, er zo uit te zien en je liever ook zo te kleden.

Ik zie het probleem eigenlijk niet, buiten hoe je je intern voelt zeg maar.

En ja mensen vinden dat prettig.
Dat is nou eenmaal mens eigen sinds “time immemorial”.

Ik laat het geleuter van “komt door religie” uit de discussie want ik vind dat persoonlijk onzinnig.
pi_201474865
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 16:38 schreef loveli het volgende:
Meteen ook een nieuw profiel gekregen..
Waar maak jij je druk om zeg! :{w

Al zou ze nog 1000 nieuwe profielen aanmaken, hoe heb jij daar persoonlijk last van?

Verder is het issue met psychische problemen zoals depressie en emotionele instabiliteit vooral dat de betreffende persoon zich machteloos voelt. En bij de situatie van TS vind ik het niet raar dat ze zich ongelukkig voelt en hulp nodig heeft. Gender-identiteit is een essentieel onderdeel van iemand zijn gehele identiteit. Je kan alleen gelukkig met jezelf zijn als je weet wie je bent - en voor zover ik het begrijp is dat hetgeen waar TS mee worstelt. En het wordt er niet makkelijker op als zoveel mensen met onbegrip reageren zo van "ik begrijp het probleem niet, dus dan is het ook geen probleem".
pi_201474923
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 19:54 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
Je bent happy als vrouw, tussen mannen en vrouwen zijn er verschillen.
Maw ook al kun je je kleden zoals je wil natuurlijk, moet je doen waar JIJ gelukkig van wordt.
Wil je graag in mannenkleding rondlopen? Ik bedoel dat kan lijkt mij.

Of dat dan aantrekkelijk gevonden word is een tweede, gepest er om worden, kan gebeuren maar dat ligt wel een beetje aan de pester. (Ik bedoel een onvolwassen persoon zou pesten, dat besef moet je ook in het achterhoofd houden)

Verder heb je de mazzel dat borsten het altijd goed doen bij mannen.
ja daar krijg ik vaak reacties op

https://ibb.co/tPpLGch

ik vind het vervelend zitten als ik probeer te slapen
  Vis een optie? woensdag 22 september 2021 @ 21:13:43 #108
70532 loveli
N
pi_201475820
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 20:18 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
Al zou ze nog 1000 nieuwe profielen aanmaken, hoe heb jij daar persoonlijk last van?
Als ik de tijd en moeite neem om op haar te reageren, dan heb ik er last van als het dezelfde als een paar vorige profielen blijkt te zijn.
crap in = crap out
  Vis een optie? woensdag 22 september 2021 @ 21:31:33 #109
70532 loveli
N
pi_201476066
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 16:39 schreef nathalia1988xx het volgende:
ik zei het al eerder; ik wil slechts aandacht vragen voor intersekse. Dat mensen begrijpen dat dit bestaat. En voor mij persoonlijk vind ik het prettig dat ik dit forum als uitlaatklep kan gebruiken omdat dat binnen mijn omgeving niet kan.
Als ik je andere posts/topics zie, dan lijkt het er niet op dat je intersekse onder de aandacht wilt brengen. Het lijkt erop dat je aandacht trekt/bevestiging met alles behalve je persoonlijkheid. Waarom stop je niet een tijdje met jezelf op sites te zetten zodat degene wie je van binnen bent op de voorgrond staat?

Het lijkt alsof het voor jou makkelijker is om met de buitenkant een bepaald soort aandacht of waardering te krijgen. Je profileert je als iemand in het hokje waarin je de meeste "waardering" lijkt te krijgen.

Ryanne/Raven van Dorst vind ik een tof mens, die past niet in een hokje en dat hoeft ook niet.

Waarom zet je jezelf op dat soort sites, what's in it for you? Je buitenkant staat op die sites, maar is dat ook wat je persoon wil?
crap in = crap out
pi_201476190
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 21:31 schreef loveli het volgende:

[..]
Als ik je andere posts/topics zie, dan lijkt het er niet op dat je intersekse onder de aandacht wilt brengen. Het lijkt erop dat je aandacht trekt/bevestiging met alles behalve je persoonlijkheid. Waarom stop je niet een tijdje met jezelf op sites te zetten zodat degene wie je van binnen bent op de voorgrond staat?

Het lijkt alsof het voor jou makkelijker is om met de buitenkant een bepaald soort aandacht of waardering te krijgen. Je profileert je als iemand in het hokje waarin je de meeste "waardering" lijkt te krijgen.

Ryanne/Raven van Dorst vind ik een tof mens, die past niet in een hokje en dat hoeft ook niet.

Waarom zet je jezelf op dat soort sites, what's in it for you? Je buitenkant staat op die sites, maar is dat ook wat je persoon wil?
Dat is een zeer terechte vraag. Ik ga straks eten en zal er vanavond over nadenken want je hebt een goed punt. Ik zal toch niet snel in slaap vallen. Maar mijn gedachtenstroom is genoeg om me te vermaken met de nachtelijke rust.
pi_201481814
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 september 2021 14:11 schreef nathalia1988 het volgende:
Hey

Wat Marleen zei, dat zelfs haar biologiedocent niet wist dat er een vorm van intersekse bestaat, is toch alleszeggend. Er heerst nog zo'n taboe. Homo's zijn allang geaccepteerd, transgenders maken grote stappen. Maar ondanks dat intersekse in de HBLTI voorkomt, krijgt deze groep bijzonder weinig aandacht.

Ik denk dat dat ook komt omdat het vrij onzichtbaar is. Ik ken toevallig Marleen (eigenlijk ken ik haar vader, maar zodoende heb ik haar ook leren kennen) en gewoon een leuke meid waarvan ik nooit had geweten dat ze intersekse is als ze niet daarmee in de openbaarheid was getreden.

Bij transgenders zie je vaak toch dat ze een transformatie hebben ondergaan (en de omgeving merkt het sowieso). Als je homoseksueel bent, dan is dat ook zichtbaar voor de omgeving als je een relatie krijgt.

Ik snap best dat het voor iemand die intersekse is een big deal is, maar eigenlijk is het vrij irrelevant (in de goede zin bedoeld: ik denk niet anders over Marleen met de wetenschap van nu).
pi_201482243
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 12:33 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ik denk dat dat ook komt omdat het vrij onzichtbaar is. Ik ken toevallig Marleen (eigenlijk ken ik haar vader, maar zodoende heb ik haar ook leren kennen) en gewoon een leuke meid waarvan ik nooit had geweten dat ze intersekse is als ze niet daarmee in de openbaarheid was getreden.

Bij transgenders zie je vaak toch dat ze een transformatie hebben ondergaan (en de omgeving merkt het sowieso). Als je homoseksueel bent, dan is dat ook zichtbaar voor de omgeving als je een relatie krijgt.

Ik snap best dat het voor iemand die intersekse is een big deal is, maar eigenlijk is het vrij irrelevant (in de goede zin bedoeld: ik denk niet anders over Marleen met de wetenschap van nu).
Bedankt voor je post

die laatste alinea die je schreef vat het wel goed samen. Ik zit vooral in mijn eigen hoofd met dit probleem terwijl de buitenwereld niets ziet.
pi_201483470
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 13:17 schreef nathalia1988xx het volgende:

[..]
Bedankt voor je post

die laatste alinea die je schreef vat het wel goed samen. Ik zit vooral in mijn eigen hoofd met dit probleem terwijl de buitenwereld niets ziet.
Dus aan de slag met jezelf. En ook afstappen van het idee dat relaties hierdoor stuklopen (wat ik hierboven lees). Ik denk dat iemand die jou leuk vindt echt hier niet van weg zal lopen. Misschien wel iemand die toch al niet het juiste gevoel had, maar daar verlies je ook niets aan.
  Vis een optie? woensdag 1 december 2021 @ 15:27:40 #114
70532 loveli
N
pi_202420037
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 21:40 schreef nathalia1988xx het volgende:

[..]
Dat is een zeer terechte vraag. Ik ga straks eten en zal er vanavond over nadenken want je hebt een goed punt. Ik zal toch niet snel in slaap vallen. Maar mijn gedachtenstroom is genoeg om me te vermaken met de nachtelijke rust.
Schopje voor de originele TS die weer een nieuwe kloon heeft.
crap in = crap out
  woensdag 1 december 2021 @ 20:19:52 #115
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_202425116
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 september 2021 15:13 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

Idd alleen wat ik vaak het vreemde vind is dit: conservatieve mensen (wat ik zelf deels ook wel ben) vinden enerzijds dat biologisch gezien mannen en vrouwen anders zijn qua hersenen. Daar is niet echt bewijs voor naar mijn mening, omdat er ook veel onderzoek is waaruit blijkt dat er helemaal geen algemeen verschil is qua innerlij k tussen de seksen en dat alle verschillen die er zijn met name worden veroorzaakt door achterstand en gebrek aan emancipatie.
Dat onderzoek is er wel degelijk, redelijk uitgekauwd en wetenschappelijk weinig omstreden. Mannen en vrouwen komen voor het grootste gedeelte overeen, maar verschillen op een paar enkele dimensies wel degelijk. Niet veel, maar genoeg om aan de uiteinde van een normale verdeling - daar waar de extremen zitten- het verschil te merken. Zeker in een grote populatie.

Zo zijn mannen gemiddeld genomen iets agressiever dan vrouwen. Dit leidt er toe dat de meest agressieve mensen vrijwel allemaal mannen zijn. Een andere zeer bekende: mannen zijn vaker geïnteresseerd in dingen, vrouwen vaker in mensen. Dit leidt er toe dat het grootste gedeelte van de ingenieurs man is, en het grootste gedeelte van het zorgpersoneel vrouw.

Je ziet ook dat bepaalde ziekten, zowel lichamelijk als geestelijk meer voorkomen bij óf mannen óf vrouwen. Het immuunsysteem werkt ook anders, (sommige) medicijnen reageren of werken ook anders. De symptomen voor beroertes zijn bij vrouwen bijvoorbeeld anders dan die van mannen en mannen blijken (iets) vatbaarder voor corona - om er maar eens wat willekeurigs uit te pakken.

NB: ik zie nu pas dat ik op een oud topic reageer. Sorry.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
  woensdag 1 december 2021 @ 22:42:48 #116
451005 Grems
Clown World
pi_202427635
De westerse mens wordt 24/7 gebombardeerd met de normalisatie van allerhande geestelijke afwijkingen, soms glipt er blijkbaar eentje tussendoor.
  Vis een optie? donderdag 2 december 2021 @ 00:13:05 #117
70532 loveli
N
pi_202428452
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 22:42 schreef Grems het volgende:
De westerse mens wordt 24/7 gebombardeerd met de normalisatie van allerhande geestelijke afwijkingen, soms glipt er blijkbaar eentje tussendoor.
He, psst..

Intersekse is een fysieke afwijking, geen geestelijke. Iemand wordt geboren met kenmerken die niet bij 1 v/d 2 geslachten horen, maar bij allebei. Soms komen ze er zelfs pas achter rond de puberteit.

Daar mag best goed over nagedacht worden. Vroeger maakten ze er vaak een meisje van, maar achteraf blijkt het niet altijd een goed idee te zijn dat een arts de keuze maakt. De weefsels helen goed als je jong ingrijpt, maar mentaal is het iets anders.

Iemand die intersekse is en een operatie nodig heeft, is geen transgender, dat zit in een heel andere hoek.
crap in = crap out
  dinsdag 7 december 2021 @ 11:34:00 #118
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_202508516
quote:
0s.gif Op zondag 12 september 2021 17:29 schreef nathalia1988 het volgende:

[..]
Bedankt voor je lieve reactie.

Ja, ik krijg sinds mijn puberteit vrouwelijke hormonen toegediend.

Ik ben gewoon zo teleurgesteld in dit leven, vooral omdat ik er met niemand over kan praten. Heel eenzaam. Relaties met mannen hebben ook nooit standgehouden als ik dit vertelde.

ik heb al zo vaak in het ziekenhuis gelegen voor tientallen lichamelijke problemen. Ik snap niet waarom God mij deze ellende heeft gegeven. Ik ben heel zachtaardig en probeer altijd goed te doen. Maar ik zit ook op het punt dat ik denk, misschien kan ik morgen beter niet wakker worden. Ik ben niks van plan (ondanks dat ik mezelf in het verleden heb verwond) maar op een gegeven moment verlang je naar rust. Ik zal eerlijk zeggen dat ik niet eens meer weet of ik nog in God geloof
De bijbel staat vol met mensen die Hij op Zijn eigen manier heeft getest en ontberingen heeft laten ondergaan. Wellicht zou dit juist je geloof moeten versterken.
Kijk alleen al hoe Hij zijn eigen zoon heeft laten lijden of hoe het volk van Israël 40 jaar met Mozes door de woestijn heeft moeten zwerven.
quote:
0s.gif Op zondag 12 september 2021 20:47 schreef nathalia1988 het volgende:

[..]
Bedankt voor je reactie.

Ik ga die Bijbel niet meer openslaan voorlopig. Rare is dat ik wel vaak dromen heb waarin ik mijn overleden opa en oma zie. En in mijn dromen zijn zij gelukkig in de Hemel. Dus ik snap het niet. De rouwkaart die ik had gekregen toen oma overleed was "Geboren in God's Hand". Omdat ik als kind daar vaak op bezoek ben geweest en ook ben blijven slapen, denk ik dat ik ook een kind van God ben. Maar dat rijmt nog steeds niet met de Bijbel.

ik begin weer bijna te janken dus ik ga nu de computer uitdoen
Juist niet doen. Niet omdat een paar anonieme mensen je zeggen dat het niet klopt of dat het onzin is.
Maar is dat niet hetzelfde als mensen die zeggen dat intersekse niet is?

[ Bericht 34% gewijzigd door avotar op 07-12-2021 11:39:48 ]
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
  Mooiste FOK!fotoboek van de vrouwen 2022 dinsdag 7 december 2021 @ 12:34:45 #119
165264 Puzzie
C'est La Fucking Vie
pi_202509344
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 11:34 schreef avotar het volgende:

[..]
De bijbel staat vol met mensen die Hij op Zijn eigen manier heeft getest en ontberingen heeft laten ondergaan. Wellicht zou dit juist je geloof moeten versterken.
Kijk alleen al hoe Hij zijn eigen zoon heeft laten lijden of hoe het volk van Israël 40 jaar met Mozes door de woestijn heeft moeten zwerven.
[..]
Juist niet doen. Niet omdat een paar anonieme mensen je zeggen dat het niet klopt of dat het onzin is.
Maar is dat niet hetzelfde als mensen die zeggen dat intersekse niet is?
Nathalia is inmiddels stefaniexx huppeldepup, maakt continu nieuwe accounts aan en ik denk niet dat ze nog onder deze naam verder komt posten :)
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  woensdag 8 december 2021 @ 11:09:43 #120
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_202522978
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 12:34 schreef puzziepie het volgende:

[..]
Nathalia is inmiddels stefaniexx huppeldepup, maakt continu nieuwe accounts aan en ik denk niet dat ze nog onder deze naam verder komt posten :)
Uhg... al die moeite in een trol gestoken. Jammer.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_202523082
@Stefanie88xxx inderdaad.
pi_202527216
Om het samen te vatten:

TS, je hebt nou eenmaal fysieke kenmerken van zowel een man als een vrouw. Het klopt dat je wat betreft sexe anders bent dan de meeste mensen en dat je er regelmatig mee wordt geconfronteerd. Het is iets wat je niet kan veranderen: er zit helaas niks anders op dan te accepteren dat het er is en het beste van jouw leven te maken.

Ik kan me wel voorstellen maken dat je er enorm mee worstelt en daardoor ongelukkig en emotioneel instabiel bent, dus ik wil jouw problemen absoluut niet bagatelliseren. Maar zoals je er nu mee omgaat, ben je zelfdestructief bezig. Je fixeert je op al het negatieve, met name dat niemand je zal accepteren vanwege jouw intersexe. Dat verkleurt jouw realiteitsbesef in die mate dat je jouw leven veel hopelozer en negatiever beleeft dan het eigenlijk is.

Dat is toch hartstikke zonde? Als je je laat leiden door gedachten als "iedereen gaat mij pesten vanwege mijn intersexe en ik zal nooit een gelukkige relatie en zelden seks hebben, want mannen en waarschijnlijk vrouwen ook vinden me allemaal walgelijk" dan ga je onbewust situaties creëren die jouw negatieve overtuigingen bevestigen.

Ik begrijp best dat je zo'n gedachten-patroon niet van de ene op de andere dag kan afleren en dat het fucking moeilijk is, omdat er altijd wel tegenslag op jouw pad komt die jouw angsten triggeren.

Echter probeer te beseffen dat de keus bij jou ligt. Probeer je voor te stellen hoeveel leuker het leven voor jou kan worden als je meer schijt krijgt aan wat mensen mogelijk van je vinden en hoeveel rust en positiviteit het jou kan opleveren als je meer vrede kan hebben met wie je bent. Stel je eens voor dat je met zo'n levenshouding meer positieve aantrekkingskracht krijgt op andere mensen, waardoor jouw sociale contacten beter worden en je je minder alleen zult gaan voelen.

En het zal best in de toekomst gebeuren dat iemand respectloos tegen jou doet vanwege jouw intersexe. Het is dan aan jou om daardoor helemaal overstuur te raken en iedereen te beschouwen als mogelijke vijand of om het je minder persoonlijk aan te trekken en je meer te richten op mensen die jou niet afwijzen.

Probeer eens te bedenken wat wij over intersexe denken. We weten allemaal dat je ermee geboren bent en er niet voor hebt gekozen om een intersexe te hebben, dus er is geen legitieme aanleiding om jou negatief daarop te veroordelen. Het is wel realistisch om in te calculeren dat veel mannen zich erdoor afgeschrokken kunnen voelen om seks met jou te willen. Daarmee bedoel ik niet dat ze jou bij voorbaat zullen afwijzen en het staat geheel los van wie jij bent als persoon. Het zal een grotere drempel zijn. Echter het kan hen ook nieuwsgierig maken. Als jij daarbij een sympathiek persoon bent en een aantrekkelijk verzorgd uiterlijk hebt, dan hoef jij absoluut niet de rest van jouw leven als ouwe vrijster door te brengen.
  Mooiste FOK!fotoboek van de vrouwen 2022 woensdag 8 december 2021 @ 17:05:07 #123
165264 Puzzie
C'est La Fucking Vie
pi_202527469
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 11:09 schreef avotar het volgende:

[..]
Uhg... al die moeite in een trol gestoken. Jammer.
Ja sorry man :@
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_202538369
k heb weer een nieuw account aangemaakt, vooral omdat ik het Loveli op zijn minst schuldig ben. Ik lees nu pas al je reacties achter elkaar en zie dat je het volledig goed bedoelt. Ook sorry naar Puzziepie.

Ik ben een week niet online geweest omdat ik van de week door 2 gasten op een scooter ben aangereden toen ik op de fiets zat. Terwijl ik gewoon licht aanhad en me altijd aan de verkeersregels hou. Ik ben letterlijk van mijn fiets gereden, lag met mijn gezicht op de grond en zij zijn na het ongeval niet eens gestopt en gewoon doorgereden. Ik heb afgelopen dagen in bed gelegen daardoor. Ik ga straks over een uur mijn fiets bij de fietsenmaker halen en volgende week dinsdag weer voor controle naar het ziekenhuis.

quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 11:09 schreef avotar het volgende:

[..]
Uhg... al die moeite in een trol gestoken. Jammer.
Om nog even hier op te reageren. Ik ben geen troll. Misschien ben ik psychisch niet helemaal lekker, maar geen troll.

Ik heb het christelijk geloof volledig losgelaten afgelopen tijd. Lees de Bijbel niet meer. Ben nu weer oude boeken van Karl Marx en Friedrich Engels aan het lezen. Dat past meer bij mijn wereldbeeld ben ik nu nogmaals achter.

ik reageer vanmiddag op andere berichten van users hier. Trouwens dank voor de berichten. En denk dat ik maar in heel beperkte gedeeltes van het Fok!forum zal verblijven. Maar nogmaals ik was het enkele mensen schuldig om op z'n minst te reageren
  Vis een optie? donderdag 9 december 2021 @ 14:17:10 #125
70532 loveli
N
pi_202538535
Dank je. En ook dapper dat je terugkomt voor een serieuze reactie.
crap in = crap out
pi_202538624
quote:
0s.gif Op donderdag 9 december 2021 14:17 schreef loveli het volgende:
Dank je. En ook dapper dat je terugkomt voor een serieuze reactie.
ik zal straks wat uitgebreider reageren op reacties. Ik ga nu mijn fiets ophalen bij de fietsenmaker
pi_202539421
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 22:42 schreef Grems het volgende:
De westerse mens wordt 24/7 gebombardeerd met de normalisatie van allerhande geestelijke afwijkingen, soms glipt er blijkbaar eentje tussendoor.
ik heb inderdaad een geestelijke afwijking. Die is ontstaan door intersekse geboren worden en daardoor mensen die dat grappig vinden. Ik zat vroeger op sport en toen ik 12/13 was en we na het sporten gingen douchen werd ik een keer keihard uitgelachen. Wat denk je wat dat met een kind doet? Ik ben diezelfde dag nog van die sport afgegaan en ben nooit meer gegaan
pi_202539536
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 16:49 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
Om het samen te vatten:

TS, je hebt nou eenmaal fysieke kenmerken van zowel een man als een vrouw. Het klopt dat je wat betreft sexe anders bent dan de meeste mensen en dat je er regelmatig mee wordt geconfronteerd. Het is iets wat je niet kan veranderen: er zit helaas niks anders op dan te accepteren dat het er is en het beste van jouw leven te maken.

Ik kan me wel voorstellen maken dat je er enorm mee worstelt en daardoor ongelukkig en emotioneel instabiel bent, dus ik wil jouw problemen absoluut niet bagatelliseren. Maar zoals je er nu mee omgaat, ben je zelfdestructief bezig. Je fixeert je op al het negatieve, met name dat niemand je zal accepteren vanwege jouw intersexe. Dat verkleurt jouw realiteitsbesef in die mate dat je jouw leven veel hopelozer en negatiever beleeft dan het eigenlijk is.

Dat is toch hartstikke zonde? Als je je laat leiden door gedachten als "iedereen gaat mij pesten vanwege mijn intersexe en ik zal nooit een gelukkige relatie en zelden seks hebben, want mannen en waarschijnlijk vrouwen ook vinden me allemaal walgelijk" dan ga je onbewust situaties creëren die jouw negatieve overtuigingen bevestigen.

Ik begrijp best dat je zo'n gedachten-patroon niet van de ene op de andere dag kan afleren en dat het fucking moeilijk is, omdat er altijd wel tegenslag op jouw pad komt die jouw angsten triggeren.

Echter probeer te beseffen dat de keus bij jou ligt. Probeer je voor te stellen hoeveel leuker het leven voor jou kan worden als je meer schijt krijgt aan wat mensen mogelijk van je vinden en hoeveel rust en positiviteit het jou kan opleveren als je meer vrede kan hebben met wie je bent. Stel je eens voor dat je met zo'n levenshouding meer positieve aantrekkingskracht krijgt op andere mensen, waardoor jouw sociale contacten beter worden en je je minder alleen zult gaan voelen.

En het zal best in de toekomst gebeuren dat iemand respectloos tegen jou doet vanwege jouw intersexe. Het is dan aan jou om daardoor helemaal overstuur te raken en iedereen te beschouwen als mogelijke vijand of om het je minder persoonlijk aan te trekken en je meer te richten op mensen die jou niet afwijzen.

Probeer eens te bedenken wat wij over intersexe denken. We weten allemaal dat je ermee geboren bent en er niet voor hebt gekozen om een intersexe te hebben, dus er is geen legitieme aanleiding om jou negatief daarop te veroordelen. Het is wel realistisch om in te calculeren dat veel mannen zich erdoor afgeschrokken kunnen voelen om seks met jou te willen. Daarmee bedoel ik niet dat ze jou bij voorbaat zullen afwijzen en het staat geheel los van wie jij bent als persoon. Het zal een grotere drempel zijn. Echter het kan hen ook nieuwsgierig maken. Als jij daarbij een sympathiek persoon bent en een aantrekkelijk verzorgd uiterlijk hebt, dan hoef jij absoluut niet de rest van jouw leven als ouwe vrijster door te brengen.
Bedankt voor je bericht

Ik heb elk woord gelezen. Maar wat je eigenlijk al zei, ik heb alleen maar scharrels gehad. Nooit een "echte" relatie omdat ik geen zin heb om te vertellen dat ik niet zwanger kan worden maar ook omdat ik bang ben dat ik mannen afschrik. Daardoor laat ik vaak ook niks meer van me horen op datingsites als ik met mannen contact heb
  Moderator donderdag 9 december 2021 @ 19:26:23 #129
441859 crew  Lenny77
pi_202542572
quote:
0s.gif Op donderdag 9 december 2021 15:42 schreef intersekse1988 het volgende:

[..]
ik heb inderdaad een geestelijke afwijking. Die is ontstaan door intersekse geboren worden en daardoor mensen die dat grappig vinden. Ik zat vroeger op sport en toen ik 12/13 was en we na het sporten gingen douchen werd ik een keer keihard uitgelachen. Wat denk je wat dat met een kind doet? Ik ben diezelfde dag nog van die sport afgegaan en ben nooit meer gegaan
Maar er was toch niet aan je te zien dat je geen meisje was? Waarom hebben ze je dan uitgelachen?
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_202545146
quote:
0s.gif Op donderdag 9 december 2021 19:26 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Maar er was toch niet aan je te zien dat je geen meisje was? Waarom hebben ze je dan uitgelachen?
Kinderen hebben een radar voor vele dingen.

Zelf ben ik transgender en ben vroeger ook veel gepest. Je bent anders. Ze weten niet wat, maar je valt hoe dan ook buiten de boot dus een prooi om uit te lachen. Net zoals in het dierenrijk, de zwakkeren worden opgeofferd en de sterken blijven over. Zo heb ik mijn pestverleden kunnen relativeren. Pesten uitbannen/verbieden zal nooit werken, het is het weerbaarder maken van de groep kwetsbaren.

In het begin van het topic zag ik een berciht staan dat de I in de LHBTI afkorting er eigenlijk niet in thuis hoort, omdat dit aangeboren is en trans zijn niet? Dit is fout. Ook bij transgenders is het al in de jaren 90 vastgesteld dat er in het brein (in de hypothalamus) een verschil waarneembaar is bij mannen die hetero of homo waren (hersenonderzoek bij lichamen ter beschikking gesteld aan de wetenschap. Ook gender is waarneembaar in bijvoorbeeld dit plaatje + verzameling links gerelateerd aan deze scan :

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/7477289/



Maar dan vraag ik mij af. Waarom zou je de I los willen peuteren van de LHBTI beweging. Ik snap dat het zo voelt en zo heb ik ook vaak gedacht dat mijn lichaam en mijn zijn niet gerelateerd hoefde te worden aan geaardheid..

Maar we zijn een minderheid die te maken heeft met verschillende dingen in het leven waar we moeten opkomen voor onze rechten, waar we bezig zijn met onze identiteit en hoe ons leven past in een wereld waar lang niet altijd onze aanwezigheid wordt gewaardeerd. The more the merrier denk ik dan.

Ik kan mij heel goed indenken met welke worsteling je zit. Je voelt je vrouw, je bent ook vrouw, maar diep van binnen weet je dat er ergens iets niet klopt. Ook dat is dysforie. Je lichaam klopt niet met hoe je hoofd in elkaar steekt.

Toen ik net na mijn transitie te horen kreeg van vrouwen "Oh wat een luxe, jij wordt nooit ongesteld, heerlijk lijkt me dat" was dat steeds een klap in het gezicht. Waarbij ik dan gelijk antwoordde "Ja, dus ook nooit zwanger" waarbij het vaak gelijk stil werd. Van mijn 6e tot mijn 23e heb ik in het diepste geheim vaak aan dat stomme ding getrokken tot het er af viel, afgebonden of een paar keer met schaar in de handen gestaan. Nooit gedurfd het er ook echt van mijn lichaam te halen (gelukkig maar, ze schenen het hompje nodig te hebben), maar vanaf mijn 12e zag ik de meiden in de klas zich ontwikkelen en ik mistte deze puberteit. En afgelopen anderhalf jaar zit ik een stuk lekkerder in mijn vel. Heb mijn trans zijn meer geaccepteerd, heb een fijne baan als buschauffeur en heb zo mijn hobbys. Ik ben blij met mijzelf. Maar tegelijkertijd, hoe trotser ik op mijzelf ben, ik selfies durf te delen. Des te heftiger is ook de dysforie in mijn gezicht dat ik dat mannengezicht nog zie. En dat ik door anderen gezien/geclocked wordt als trans.

WBT jeugd ga ik hopelijk volgend jaar iets mee doen met emdr of iets dergelijks. Wat voor jou denk ik inderdaad echt kan helpen is een groep waarmee je kan praten, whatsapp of discord bijvoorbeeld.
Begin dit jaar viel er een behoorlijke last van mij af omdat ik in tegenstelling tot veel trans vrouwen, nooit zo heel meisjes achtig ben geweest. Make-up van mijn zus zei mij niets, verkleden ook niet.. ik was toch wel meer van de auto's en stoere dingen doen. De vraag "Am I trans enough" kom je regelmatig tegen op YT of tiktok, maar dat is echt wat ik mijzelf ook vaak heb afgevraagd. Dit jaar dus, heb ik bij geluk een discord server gevonden vol met non binairen en snelle meiden die net als ik van simracen houden en autos in algemeen. Te denken dat alle trans vrouwen prinsesjes gedrag vertoonden of trans mannen vroeger brandweerman wilde worden, is echt één groot stigma. Blij deze club gevonden te hebben en af en toe af te blazen en ervaringen te delen.

Natalie, zoek jou clubje.. ik weet dat het er is.. Just be you ! :*

[ Bericht 0% gewijzigd door Meike26 op 09-12-2021 22:31:04 ]
pi_202550458
Stel nou dat er 's nachts een fee naast jouw bed staat en je mag een wens doen - maakt niet uit wat - die gegarandeerd in vervulling gaat. En je wenst een 'normale vrouw' te worden, want je denkt dat daarmee al jouw problemen voorbij zijn en je zal je ultiem gelukkig voelen.

Ik denk dat je dan gegarandeerd veel spijt gaat krijgen en hoopt dat die wens ongedaan kan worden gemaakt.

Ten eerste omdat je dan jezelf niet meer bent. Ten tweede omdat je ook zonder intersekse nog steeds die angst hebt dat je door anderen niet wordt geaccepteerd. Het klinkt nogal cliché dat anderen je alleen kunnen accepteren als jij jezelf kunt accepteren, maar het is wel waar.

Uit de manier hoe je reageert herken ik dat je je volledig machteloos voelt. En vanuit dat gevoel van machteloosheid reageer je emotioneel heel heftig, omdat je veronderstelt dat niemand wilt zien dat je heel erg lijdt. Je hoopt dat iemand je gaat redden, iemand die jou eindelijk accepteert. En dan komt alles goed. Klopt het een beetje dat jij het zo ervaart?

In dit topic alleen al tref ik meerdere mensen aan die jou serieus nemen en het echt wel snappen dat je zo met jezelf worstelt. Ik ben zelf homo; hoewel dat officieel in onze samenleving wordt beschouwd als heel normaal, kan ik jou echt wel begrijpen dat een 'afwijkende seksualiteit' je enorm in de weg kan staan met betrekking tot jouw persoonlijke ontwikkeling. Ik heb daar ook ontzettend mee geworsteld. Als ik om hulp vroeg, merkte ik vaak wel dat mensen mij oprecht wilden helpen, maar het kwam op mij over dat ze veronderstelden dat het allemaal zo makkelijk is. Dat is helaas niet zo.

Het is volkomen normaal dat je zo met jezelf worstelt. Echter ondanks dat het normaal is, staat het jou wel in de weg om gelukkig te kunnen worden. Het is nou eenmaal zo dat je in het leven altijd te maken krijgt met teleurstellingen, afwijzing, onrecht. Iedereen maakt dat mee. En dat is eigenlijk ook positief, want zonder tegenslag biedt het leven geen uitdagingen en kan je ook geen perspectief meer zien.

Maar wat je wel kunt veranderen, is door mentaal sterker te worden. Dan kan je al die teleurstellingen veel beter verdragen. En zodra je dat van jezelf gaat opmerken, merk je hoe sterk je eigenlijk bent, dat je niet machteloos bent en dat het leven ook heel veel leuke dingen heeft te bieden. En als je je niet meer machteloos voelt, kan je veel gelijkwaardiger in contact komen met andere mensen en wordt het opeens makkelijker om vrienden te maken of met iemand een vaste relatie op te bouwen.
  Vis een optie? vrijdag 10 december 2021 @ 10:28:39 #132
70532 loveli
N
pi_202550554
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 december 2021 10:20 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
'afwijkende seksualiteit'
Afwijkende sekse bedoel je denk ik? Geslacht, of bedoel je geaardheid?
crap in = crap out
pi_202552275
quote:
0s.gif Op donderdag 9 december 2021 19:26 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Maar er was toch niet aan je te zien dat je geen meisje was? Waarom hebben ze je dan uitgelachen?
Op mijn 12de/13de begonnen de andere meiden zich meer bewust te worden van hun seksualiteit en vrouw zijn. Omdat ik als kind geopereerd ben ziet het er bij mij "iets" anders uit. Maar ze hebben mij tijdens het douchen keihard uitgelachen. Daar ben ik zo onzeker van geworden dat ik op de middelbare school na de gym nooit douchen en ik meldde me vaak ook ziek voor gym. Omdat ik bang was dat de meiden mij zouden uitlachen. Daarom heb ik ook foto's op porno sites geplaatst en daar vinden veel mannen mijn vagina wel mooi. Dat is uiteindelijk best wel goed voor mijn zelfvertrouwen geweest
pi_202552450
quote:
0s.gif Op donderdag 9 december 2021 21:01 schreef Meike26 het volgende:

[..]
Kinderen hebben een radar voor vele dingen.

Zelf ben ik transgender en ben vroeger ook veel gepest. Je bent anders. Ze weten niet wat, maar je valt hoe dan ook buiten de boot dus een prooi om uit te lachen. Net zoals in het dierenrijk, de zwakkeren worden opgeofferd en de sterken blijven over. Zo heb ik mijn pestverleden kunnen relativeren. Pesten uitbannen/verbieden zal nooit werken, het is het weerbaarder maken van de groep kwetsbaren.

In het begin van het topic zag ik een berciht staan dat de I in de LHBTI afkorting er eigenlijk niet in thuis hoort, omdat dit aangeboren is en trans zijn niet? Dit is fout. Ook bij transgenders is het al in de jaren 90 vastgesteld dat er in het brein (in de hypothalamus) een verschil waarneembaar is bij mannen die hetero of homo waren (hersenonderzoek bij lichamen ter beschikking gesteld aan de wetenschap. Ook gender is waarneembaar in bijvoorbeeld dit plaatje + verzameling links gerelateerd aan deze scan :

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/7477289/

[ afbeelding ]

Maar dan vraag ik mij af. Waarom zou je de I los willen peuteren van de LHBTI beweging. Ik snap dat het zo voelt en zo heb ik ook vaak gedacht dat mijn lichaam en mijn zijn niet gerelateerd hoefde te worden aan geaardheid..

Maar we zijn een minderheid die te maken heeft met verschillende dingen in het leven waar we moeten opkomen voor onze rechten, waar we bezig zijn met onze identiteit en hoe ons leven past in een wereld waar lang niet altijd onze aanwezigheid wordt gewaardeerd. The more the merrier denk ik dan.

Ik kan mij heel goed indenken met welke worsteling je zit. Je voelt je vrouw, je bent ook vrouw, maar diep van binnen weet je dat er ergens iets niet klopt. Ook dat is dysforie. Je lichaam klopt niet met hoe je hoofd in elkaar steekt.

Toen ik net na mijn transitie te horen kreeg van vrouwen "Oh wat een luxe, jij wordt nooit ongesteld, heerlijk lijkt me dat" was dat steeds een klap in het gezicht. Waarbij ik dan gelijk antwoordde "Ja, dus ook nooit zwanger" waarbij het vaak gelijk stil werd. Van mijn 6e tot mijn 23e heb ik in het diepste geheim vaak aan dat stomme ding getrokken tot het er af viel, afgebonden of een paar keer met schaar in de handen gestaan. Nooit gedurfd het er ook echt van mijn lichaam te halen (gelukkig maar, ze schenen het hompje nodig te hebben), maar vanaf mijn 12e zag ik de meiden in de klas zich ontwikkelen en ik mistte deze puberteit. En afgelopen anderhalf jaar zit ik een stuk lekkerder in mijn vel. Heb mijn trans zijn meer geaccepteerd, heb een fijne baan als buschauffeur en heb zo mijn hobbys. Ik ben blij met mijzelf. Maar tegelijkertijd, hoe trotser ik op mijzelf ben, ik selfies durf te delen. Des te heftiger is ook de dysforie in mijn gezicht dat ik dat mannengezicht nog zie. En dat ik door anderen gezien/geclocked wordt als trans.

WBT jeugd ga ik hopelijk volgend jaar iets mee doen met emdr of iets dergelijks. Wat voor jou denk ik inderdaad echt kan helpen is een groep waarmee je kan praten, whatsapp of discord bijvoorbeeld.
Begin dit jaar viel er een behoorlijke last van mij af omdat ik in tegenstelling tot veel trans vrouwen, nooit zo heel meisjes achtig ben geweest. Make-up van mijn zus zei mij niets, verkleden ook niet.. ik was toch wel meer van de auto's en stoere dingen doen. De vraag "Am I trans enough" kom je regelmatig tegen op YT of tiktok, maar dat is echt wat ik mijzelf ook vaak heb afgevraagd. Dit jaar dus, heb ik bij geluk een discord server gevonden vol met non binairen en snelle meiden die net als ik van simracen houden en autos in algemeen. Te denken dat alle trans vrouwen prinsesjes gedrag vertoonden of trans mannen vroeger brandweerman wilde worden, is echt één groot stigma. Blij deze club gevonden te hebben en af en toe af te blazen en ervaringen te delen.

Natalie, zoek jou clubje.. ik weet dat het er is.. Just be you ! :*
Heey Meike

Bedankt voor je lieve bericht (Nathalia was mijn vorige account)

Je hebt wel gelijk wat betreft LHBTI. Ik moet het gewoon omarmen. Het lijkt me voor jou helemaal moeilijk, het traject wat je hebt afgelegd.

Ik ben niet echt een meisje-meisje maar ik vind het wel altijd leuk om me vrouwelijk te kleden, ook omdat mijn lichaam dat kan hebben
pi_202553458
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 december 2021 10:28 schreef loveli het volgende:

[..]
Afwijkende sekse bedoel je denk ik? Geslacht, of bedoel je geaardheid?
In dit geval beiden.

De norm is dat mannen zich zoals mannen behoren te gedragen en vrouwen als vrouwen. En ook dat je een relatie hoort te krijgen met het andere geslacht en nakomelingen ter wereld brengt waarmee je een huisje boompje beestje leven gaat leven.

Tuurlijk weten volwassen over het algemeen wel dat het niet zo zwartwit in elkaar steekt en dat de diversiteit en complexiteit onder mensen het juist leuk en interessant maken.

Toch groeien mensen op met dit idee als fundament. Daarbij spelen zowel sekse als geaardheid zo'n prominente rol in het sociale contact tussen mensen onderling. Het kan enorm moeilijk zijn om bij jezelf te merken dat je anders bent dan de meeste mensen en dat het juist iets betreft waarop je regelmatig door anderen kan worden afgewezen. Je bent ermee geboren, het zit helemaal verweven in jouw persoonlijkheid en je hebt het maar te accepteren, want je kan echt helemaal niks doen om het te veranderen.

Het kan een hele uitdaging zijn om content met jezelf te leren worden. Het wordt nog veel moeilijker als je daarbovenop ook bijvoorbeeld hechtingsproblematiek hebt.
pi_202564049
heey Meike

bedankt voor je pm. Ik kan nu nog geen pm's versturen (pas over 5 dagen geloof ik). Maar wil zeker contact met je blijven houden, ook al is het buiten Fok!

groetjes
pi_202573647
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 december 2021 10:20 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
Stel nou dat er 's nachts een fee naast jouw bed staat en je mag een wens doen - maakt niet uit wat - die gegarandeerd in vervulling gaat. En je wenst een 'normale vrouw' te worden, want je denkt dat daarmee al jouw problemen voorbij zijn en je zal je ultiem gelukkig voelen.

Ik denk dat je dan gegarandeerd veel spijt gaat krijgen en hoopt dat die wens ongedaan kan worden gemaakt.

Ten eerste omdat je dan jezelf niet meer bent. Ten tweede omdat je ook zonder intersekse nog steeds die angst hebt dat je door anderen niet wordt geaccepteerd. Het klinkt nogal cliché dat anderen je alleen kunnen accepteren als jij jezelf kunt accepteren, maar het is wel waar.

Uit de manier hoe je reageert herken ik dat je je volledig machteloos voelt. En vanuit dat gevoel van machteloosheid reageer je emotioneel heel heftig, omdat je veronderstelt dat niemand wilt zien dat je heel erg lijdt. Je hoopt dat iemand je gaat redden, iemand die jou eindelijk accepteert. En dan komt alles goed. Klopt het een beetje dat jij het zo ervaart?

In dit topic alleen al tref ik meerdere mensen aan die jou serieus nemen en het echt wel snappen dat je zo met jezelf worstelt. Ik ben zelf homo; hoewel dat officieel in onze samenleving wordt beschouwd als heel normaal, kan ik jou echt wel begrijpen dat een 'afwijkende seksualiteit' je enorm in de weg kan staan met betrekking tot jouw persoonlijke ontwikkeling. Ik heb daar ook ontzettend mee geworsteld. Als ik om hulp vroeg, merkte ik vaak wel dat mensen mij oprecht wilden helpen, maar het kwam op mij over dat ze veronderstelden dat het allemaal zo makkelijk is. Dat is helaas niet zo.

Het is volkomen normaal dat je zo met jezelf worstelt. Echter ondanks dat het normaal is, staat het jou wel in de weg om gelukkig te kunnen worden. Het is nou eenmaal zo dat je in het leven altijd te maken krijgt met teleurstellingen, afwijzing, onrecht. Iedereen maakt dat mee. En dat is eigenlijk ook positief, want zonder tegenslag biedt het leven geen uitdagingen en kan je ook geen perspectief meer zien.

Maar wat je wel kunt veranderen, is door mentaal sterker te worden. Dan kan je al die teleurstellingen veel beter verdragen. En zodra je dat van jezelf gaat opmerken, merk je hoe sterk je eigenlijk bent, dat je niet machteloos bent en dat het leven ook heel veel leuke dingen heeft te bieden. En als je je niet meer machteloos voelt, kan je veel gelijkwaardiger in contact komen met andere mensen en wordt het opeens makkelijker om vrienden te maken of met iemand een vaste relatie op te bouwen.
Toch nog even op deze reageren, zeker wbt het wens gedeelte.. de stel nou vraag..

Nu kan ik niet voor allen spreken, maar ik weet dat het voor veel trans personen echt een bijna wekelijks terugkerende gedachte is, de stel nou dit, stel nou dat. En ik weet ook dat ik hier niet de enige in ben die nooit denkt in dromen of fantasieën om cis te willen zijn. Want 'we' weten niet beter dat we regelmatig met ons identiteit bezig zijn, stil te staan bij ons gender. Velen (ik ook) denken eerder in tijdreizen of tijdbellen.. of andere bizarre gedachten om terug naar verleden te gaan om het dan beter aan te pakken. Met jezelf of met je ouders van toen kunnen bellen om te zeggen van zus en zo.. In al die jaren van twijfel en vast zitten, heb ik denk ik slechts 10% ooit gedacht cis te willen zijn. Eerder mijn jeugd over te willen doen (daar waar trauma voor mij ook zit), maar ook dat klopt al jaren niet meer want ik ben nu meer dan ik ooit vroeger voor mogelijk had gehouden. Ik zou mijn man verloochenen. En toch denkt mijn hoofd soms nog wel zo. En dat wil ik stoppen. Juist ook omdat ik trots ben op wie ik ben. Alleen is die persoon in de spiegel niet altijd de persoon die ik voel te zijn.
pi_202575336
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 19:40 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Ik zie geen reden waarom uitzonderlijke gevallen, echte uitzonderingen, voor of onder iedereen een begrip dient op te leveren.

Dit klinkt natuurlijk lullig en als je voor mijn neus zou staan zou ik je niet anders behandelen als mens dan andere mensen.

En juist daardoor zeg ik, dit is een persoonlijk probleem, niet het probleem van alle anderen.
Het word pas een probleem als mensen je naar behandelen overal en altijd.. maar niemand weet dit van jou of andere mensen in een gelijke situatie.

Ja de mensen heel direct om je heen, waardoor ik weer tot de conclusie kom, dat het vooral een persoonlijk probleem betreft.

Ik vind het naar voor je dat je je rot erover voelt, maar het begint en eindigt bij je ouders en eigenlijk eindigt het bij jezelf.
100% hiermee eens.
pi_202576869
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 december 2021 22:13 schreef Meike26 het volgende:

[..]
Toch nog even op deze reageren, zeker wbt het wens gedeelte.. de stel nou vraag..

Nu kan ik niet voor allen spreken, maar ik weet dat het voor veel trans personen echt een bijna wekelijks terugkerende gedachte is, de stel nou dit, stel nou dat. En ik weet ook dat ik hier niet de enige in ben die nooit denkt in dromen of fantasieën om cis te willen zijn. Want 'we' weten niet beter dat we regelmatig met ons identiteit bezig zijn, stil te staan bij ons gender. Velen (ik ook) denken eerder in tijdreizen of tijdbellen.. of andere bizarre gedachten om terug naar verleden te gaan om het dan beter aan te pakken. Met jezelf of met je ouders van toen kunnen bellen om te zeggen van zus en zo.. In al die jaren van twijfel en vast zitten, heb ik denk ik slechts 10% ooit gedacht cis te willen zijn. Eerder mijn jeugd over te willen doen (daar waar trauma voor mij ook zit), maar ook dat klopt al jaren niet meer want ik ben nu meer dan ik ooit vroeger voor mogelijk had gehouden. Ik zou mijn man verloochenen. En toch denkt mijn hoofd soms nog wel zo. En dat wil ik stoppen. Juist ook omdat ik trots ben op wie ik ben. Alleen is die persoon in de spiegel niet altijd de persoon die ik voel te zijn.
Mooie post Meike

Ik denk ook wel eens wat er van mij zou zijn geworden als ze mijn testes hadden laten zitten. Had ik baardgroei gekregen en lichaamsbeharing? Maar ik heb ook best wel wat ellende meegemaakt, ook met ziekenhuisopnames. Het maakt me zelfs niet meer uit of mensen mij man of vrouw noemen. Als mensen zich daar goed bij voelen moeten ze dat doen. Ik ben wel steeds meer gaan beseffen dat deze maatschappij in 2 delen bestaat; of man of vrouw. Nu heb ik het "geluk" dat ik er uitzie als vrouw dus ik (persoonlijk) ervaar weinig hinder. Maar dat geldt niet voor veel andere mensen die met een intersekse conditie geboren zijn of mensen die transgender zijn.

ik heb je een mail gestuurd Meike
pi_202576937
Leuk grietje in de OP, ze zegt alleen dat ze een ondiepe vagijn heeft. Erg jammer.
Je hebt in totaal 88 likes gekregen van onze moderators.
pi_202576957
quote:
0s.gif Op zondag 12 december 2021 08:45 schreef Neef_Wuppie het volgende:
Leuk grietje in de OP, ze zegt alleen dat ze een ondiepe vagijn heeft. Erg jammer.
En waarom is dat jammer?
pi_202582603
Ik heb een intersekse vriendin die eerst als man leefde. Gewoon geaccepteerd. Waar ik niet tegen kan zijn die blauwharige triggertroons. Meer omdat ze alles kwetsend vinden. Leef gewoon je leven en de meesten accepteren dat
  zondag 12 december 2021 @ 15:55:07 #143
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_202584779
quote:
0s.gif Op zondag 12 december 2021 14:55 schreef Chai het volgende:
Ik heb een intersekse vriendin die eerst als man leefde. Gewoon geaccepteerd. Waar ik niet tegen kan zijn die blauwharige triggertroons. Meer omdat ze alles kwetsend vinden. Leef gewoon je leven en de meesten accepteren dat
Wat zijn triggertroons?
The love you take is equal to the love you make.
pi_202586198
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2021 15:55 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Wat zijn triggertroons?
Google trigglypuff
  zondag 12 december 2021 @ 17:11:02 #145
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_202586625
quote:
0s.gif Op zondag 12 december 2021 16:49 schreef Chai het volgende:

[..]
Google trigglypuff
Ik vind nog steeds niet wat een triggertroon is.
The love you take is equal to the love you make.
pi_202586794
quote:
0s.gif Op zondag 12 december 2021 08:49 schreef intersekse1988 het volgende:

[..]
En waarom is dat jammer?
Dit soort opmerkingen blijf je altijd horen.

Probeer dit je niet persoonlijk aan te trekken, want vaak willen mensen gewoon grappig zijn en denken ze er niet bij na dat het kwetsend kan zijn. Probeer het ook niet te veroordelen, want we zeggen of doen allemaal soms weleens iets en achteraf realiseren we ons pas dat we een ander behoorlijk pijn hebben gedaan.

Dat vind ik van de LHBTI-groep zo jammer. Vaak gezanik dat mensen dit en dat niet mogen zeggen, want dat is kwetsend voor deze groepering. En ironisch zijn de meeste vooroordelen afkomstig van valse nichten.
pi_202590686
quote:
0s.gif Op zondag 12 december 2021 17:17 schreef PabstBlueRibbon het volgende:

[..]
Dit soort opmerkingen blijf je altijd horen.

Probeer dit je niet persoonlijk aan te trekken, want vaak willen mensen gewoon grappig zijn en denken ze er niet bij na dat het kwetsend kan zijn. Probeer het ook niet te veroordelen, want we zeggen of doen allemaal soms weleens iets en achteraf realiseren we ons pas dat we een ander behoorlijk pijn hebben gedaan.

Dat vind ik van de LHBTI-groep zo jammer. Vaak gezanik dat mensen dit en dat niet mogen zeggen, want dat is kwetsend voor deze groepering. En ironisch zijn de meeste vooroordelen afkomstig van valse nichten.
Ik trek het me ook niet persoonlijk aan. Ik heb best een dikke huid gekweekt door de jaren heen. Heb zelfs een soort vorm van zwartgallige humor als het over mijn intersekse conditie gaat. Maar op recht valse opmerkingen vind ik minder leuk en die negeer ik
  Vis een optie? zondag 12 december 2021 @ 20:32:10 #148
70532 loveli
N
pi_202590852
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 december 2021 12:47 schreef intersekse1988 het volgende:
Omdat ik bang was dat de meiden mij zouden uitlachen. Daarom heb ik ook foto's op porno sites geplaatst en daar vinden veel mannen mijn vagina wel mooi. Dat is uiteindelijk best wel goed voor mijn zelfvertrouwen geweest
Blijkbaar werkt dat voor jou, een snelle/makelijker manier om waardering te scoren.

Maarre.. wie is de mens in die verpakking? Wat zijn kwaliteiten die te waarderen zijn?

Het is best makkelijk om complimentjes te krijgen als je een pikante foto plaatst. Maar dat is de buitenkant, het zegt niks over je persoonlijkheid.

En zo'n opmerking van wuppie, daarop reageren is niet verplicht, misschien was het zelfs beter om 'em te negeren. Stomme opmerkingen maken kan iedere flapdrol, lekker laten gaan.
crap in = crap out
pi_202591031
quote:
0s.gif Op zondag 12 december 2021 20:32 schreef loveli het volgende:

[..]
Blijkbaar werkt dat voor jou, een snelle/makelijker manier om waardering te scoren.

Maarre.. wie is de mens in die verpakking? Wat zijn kwaliteiten die te waarderen zijn?

Het is best makkelijk om complimentjes te krijgen als je een pikante foto plaatst. Maar dat is de buitenkant, het zegt niks over je persoonlijkheid.

En zo'n opmerking van wuppie, daarop reageren is niet verplicht, misschien was het zelfs beter om 'em te negeren. Stomme opmerkingen maken kan iedere flapdrol, lekker laten gaan.
Ja daar heb je gelijk in.

Ik ben ook meer dan alleen mijn lichaam. Heb zeer veel hobbies. Ik hou van lezen, muziek (met name klassieke muziek), ik kijk graag documentaires. Ik ben ook best een lief mens denk ik, ondanks dingen die ik heb meegemaakt. Ik ben ook opgevoed met het idee om iedereen in zijn waarde te laten

Dat laatste stuk heb je zeker gelijk in maar ik wilde er toch op reageren, vooral omdat ik het niet begreep.
pi_202598239
quote:
0s.gif Op zondag 12 december 2021 20:24 schreef intersekse1988 het volgende:

[..]
Ik trek het me ook niet persoonlijk aan. Ik heb best een dikke huid gekweekt door de jaren heen. Heb zelfs een soort vorm van zwartgallige humor als het over mijn intersekse conditie gaat. Maar op recht valse opmerkingen vind ik minder leuk en die negeer ik
Toch reageerde je op hem. Het is niet fout hoor wat je doet. Het is ook niet raar om je gekwetst te voelen.

Ik wilde het je vooral zeggen, omdat ik als buitenstaander ook objectief kan blijven en me kan voorstellen waarom met name mannen dit soort grappen maken.

Waarschijnlijk in dit geval wilde hij vooral een grap maken en daarmee neerzetten dat hij een grote piemel heeft. Ik denk dat hij vanuit meligheid er totaal niet bij nadacht dat zo'n opmerking jou behoorlijk kan kwetsen.

Je reageerde ook op mijn topic over VI met Rene van der Gijp. Ik denk dat je het zo moet zien. Die mannen krijgen vaak verweten vrouwonvriendelijk te zijn. Het kan behoorlijk grof zijn wat ze zeggen, maar het is eigenlijk niets meer dan stoerpraat en lollig willen zijn.

En nu het daar toch over gaat, haal ik dit fragment erbij:


Ik vind Loretta er eigenlijk heel goed op reageren. Ze laat wel weten wat ze van die grappen vindt. Tegelijkertijd heb ik van haar niet de indruk dat ze zich daardoor persoonlijk aangevallen voelt.
pi_202598489
quote:
0s.gif Op zondag 12 december 2021 08:45 schreef Neef_Wuppie het volgende:
Leuk grietje in de OP, ze zegt alleen dat ze een ondiepe vagijn heeft. Erg jammer.
Marleen is inderdaad een hele leuke vrouw. En zelfs al was ze dat niet zou wat respectvoller ook mogen.
  Vis een optie? maandag 13 december 2021 @ 13:46:30 #152
70532 loveli
N
pi_202598553
Leuk fragment om van te leren, kijk vooral naar de rol van Wilfred.

"Vorige week hadden was hier een vuurtje gestookt. Dat was wel een erg vuur hè? Kijk, er smeult nog iets. En kijk daar, er staat ook nog een flesje terpentine, en daar nog één. Nee René, niet dat flesje pakken hoor. En zeker niet over de smeulende resten gieten."

Ook een herkenbare dynamiek bij pesten. De stokers worden vaak niet herkend en blijven buiten schot.

En iedereen die buiten de/een groep valt, is een makkelijke prooi voor pesters. En iemand die intersekse geboren is, valt nu eenmaal buiten de gemiddelden. Als je naar Raven van Dorst kijkt, zie je geen verzameling geslachtskenmerken, maar iemand die een eigen plekje heeft gevonden als mens. En mij lijkt het een bijzonder tof exemplaar.

Ik hoop zo dat jij dat plekje ook vindt en die seks-sites (en subfora als B&H) allemaal links laat liggen, wat een ander vindt van jouw intieme foto's voegt geen waarde toe aan jou als mens, het leidt hooguit af van wie je bent.
crap in = crap out
  Vis een optie? maandag 13 december 2021 @ 14:13:01 #153
70532 loveli
N
pi_202599005
quote:
0s.gif Op maandag 13 december 2021 10:01 schreef intersekse1988 het volgende:

[..]
ik had van de week links gepost van mijn xHamster en Motherless profiel maar de mods hadden het weggehaald
Dat heb je tot nu toe met al je accounts op Fok! gedaan, links geplaatst naar jouw profiel op die sites.
Wat levert het je op?
crap in = crap out
  Vis een optie? maandag 13 december 2021 @ 15:06:31 #154
70532 loveli
N
pi_202599866
quote:
0s.gif Op zondag 12 september 2021 23:02 schreef loveli het volgende:

[..]
Ik kan me vergissen, maar het lijkt meer op aandacht vragen dan op een strijd voeren voor zelfacceptatie.

Een TS met een hulpvraag (of meerdere hulpvragen) prima, maar elke keer een nieuw profiel, dat blijft een herhaling van dezelfde zetten. Mens-erger-je-niet, maar dan zonder dat je pionnetjes naar het eindpunt mogen.
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 21:31 schreef loveli het volgende:

[..]
Als ik je andere posts/topics zie, dan lijkt het er niet op dat je intersekse onder de aandacht wilt brengen. Het lijkt erop dat je aandacht trekt/bevestiging met alles behalve je persoonlijkheid. Waarom stop je niet een tijdje met jezelf op sites te zetten zodat degene wie je van binnen bent op de voorgrond staat?

[..]

Waarom zet je jezelf op dat soort sites, what's in it for you? Je buitenkant staat op die sites, maar is dat ook wat je persoon wil?
En maar linkjes blijven posten naar ranzige foto's.
crap in = crap out
pi_202599886
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2021 13:17 schreef PabstBlueRibbon het volgende:

[..]
Toch reageerde je op hem. Het is niet fout hoor wat je doet. Het is ook niet raar om je gekwetst te voelen.

Ik wilde het je vooral zeggen, omdat ik als buitenstaander ook objectief kan blijven en me kan voorstellen waarom met name mannen dit soort grappen maken.

Waarschijnlijk in dit geval wilde hij vooral een grap maken en daarmee neerzetten dat hij een grote piemel heeft. Ik denk dat hij vanuit meligheid er totaal niet bij nadacht dat zo'n opmerking jou behoorlijk kan kwetsen.

Je reageerde ook op mijn topic over VI met Rene van der Gijp. Ik denk dat je het zo moet zien. Die mannen krijgen vaak verweten vrouwonvriendelijk te zijn. Het kan behoorlijk grof zijn wat ze zeggen, maar het is eigenlijk niets meer dan stoerpraat en lollig willen zijn.

En nu het daar toch over gaat, haal ik dit fragment erbij:


Ik vind Loretta er eigenlijk heel goed op reageren. Ze laat wel weten wat ze van die grappen vindt. Tegelijkertijd heb ik van haar niet de indruk dat ze zich daardoor persoonlijk aangevallen voelt.
Over die video

Die mannen van VI zijn echt misselijk en denken alleen maar met hun penis. Ik ben zelf bekend met het voetbalwereldje. Mijn vader heeft 22 jaar in het eerste elftal van een Haagse club gespeeld. Maar het is altijd een vrouwonvriendelijke wereld geweest. Na de wedstrijd waren de mannen biertjes aan het drinken en de vrouwen stonden in de hoek van de kantine.
pi_202600130
quote:
0s.gif Op maandag 13 december 2021 14:13 schreef loveli het volgende:

[..]
Dat heb je tot nu toe met al je accounts op Fok! gedaan, links geplaatst naar jouw profiel op die sites.
Wat levert het je op?
ik ben het helemaal met je eens. Het levert me niks op.

ik heb pasgeleden mijn fotocamera in de prullenbak gegooid dus kan niet eens meer foto's plaatsen (uit zelfbescherming). Ik probeerde met mannen contact te houden die mij mooi vonden, maar kreeg veel ranzige verzoeken en uiteindelijk willen alle mannen afspreken. Daardoor schrik ik af. Ik ben er nu helemaal klaar mee. Heb ook al een tijdje niet meer ingelogd op xHamster en Motherless
  Mooiste FOK!fotoboek van de vrouwen 2022 maandag 13 december 2021 @ 15:17:06 #157
165264 Puzzie
C'est La Fucking Vie
pi_202600168
quote:
0s.gif Op maandag 13 december 2021 15:15 schreef intersekse1988 het volgende:

[..]
ik ben het helemaal met je eens. Het levert me niks op.

ik heb pasgeleden mijn fotocamera in de prullenbak gegooid dus kan niet eens meer foto's plaatsen (uit zelfbescherming). Ik probeerde met mannen contact te houden die mij mooi vonden, maar kreeg veel ranzige verzoeken en uiteindelijk willen alle mannen afspreken. Daardoor schrik ik af. Ik ben er nu helemaal klaar mee. Heb ook al een tijdje niet meer ingelogd op xHamster en Motherless
Post dan ook geen foto's meer in ONZ of KLB .
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_202600210
quote:
14s.gif Op maandag 13 december 2021 15:17 schreef puzziepie het volgende:

[..]
Post dan ook geen foto's meer in ONZ of KLB .
Ga ik ook niet meer doen
  Mooiste FOK!fotoboek van de vrouwen 2022 maandag 13 december 2021 @ 15:18:55 #159
165264 Puzzie
C'est La Fucking Vie
pi_202600225
quote:
0s.gif Op maandag 13 december 2021 15:18 schreef intersekse1988 het volgende:

[..]
Ga ik ook niet meer doen
Goed zo
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_202600414
Jullie hebben helemaal gelijk. Naaktfoto's plaatsen levert me niks op. Ja, de mannen vinden mijn foto's mooi. Maar dat is dan alles. Ik ga vanaf nu geen naaktfoto's meer plaatsen en niet meer op porno sites zitten
  Vis een optie? maandag 13 december 2021 @ 16:04:14 #161
70532 loveli
N
pi_202600910
Maar je laat de foto's hier op Fok wel staan en je verwijdert je accounts op pornosites niet.

Of heb ik het mis?
crap in = crap out
pi_202601998
quote:
0s.gif Op maandag 13 december 2021 15:07 schreef intersekse1988 het volgende:

[..]
Over die video

Die mannen van VI zijn echt misselijk en denken alleen maar met hun penis. Ik ben zelf bekend met het voetbalwereldje. Mijn vader heeft 22 jaar in het eerste elftal van een Haagse club gespeeld. Maar het is altijd een vrouwonvriendelijke wereld geweest. Na de wedstrijd waren de mannen biertjes aan het drinken en de vrouwen stonden in de hoek van de kantine.
Als jij je geintimideerd voelt door wie of wat dan ook, dan is het altijd goed om voor jezelf op te komen.

Ikzelf als man zijnde, weet hoe het is waarom mannen zo vaak grappen over seks maken en daarbij nogal grof kunnen zijn.

Maar ik ben met je eens dat er grenzen zijn. Allereerst behoor je als man je wel te gedragen als er vrouwen aanwezig zijn. De voetbal-kantine die jij erbij haalt, is een voorbeeld dat het regelmatig te ver gaat. Ook als er geen vrouwen bij zijn en de mannen hebben het alleen maar over neuken en beffen, dan zijn onbeschaafde achterlijke kerels. En het is helaas zo dat degenen onder hen die psychisch nogal labiel zijn, regelmatig uit de bocht vliegen, waarbij weerloze vrouwen de dupe kunnen worden.

~~~~~~

Wat ik in eerste instantie jou wilde meegeven, is dat wanneer het gebeurt dat iemand iets zegt waardoor jij je gekwetst voelt, het niet meteen betekent dat die persoon er bewust op uit is om jou je rot te laten voelen.

Met de problemen waarmee je worstelt, kan het denk ik wel gebeuren dat je te snel achterdochtig wordt. En kunnen jouw gedachten op de loop gaan, waardoor je het idee krijgt dat de hele wereld tegen je is. En juist dan kan je onbewust je zo gaan gedragen, waardoor de kans dar hetgeen waar je bang voor bent toeneemt. Op dezelfde manier dat mensen die vroeger door hun ouders werden mishandeld vaak partners kiezen die dat ook gaan doen.

Het kan je helpen om bij situaties waardoor jij je gekwetst voelt, probeert om objectief na te gaan wat er nou precies is gebeurd en of het daadwerkelijk op jou persoonlijk gericht is.

Wat je zelf al schreef, het verschilt per situatie. Er te lichtzinnig over denken, is net zo slecht. Want helaas hebben mensen niet altijd goede bedoelingen.
  Moderator maandag 13 december 2021 @ 18:01:46 #163
441859 crew  Lenny77
pi_202602756
quote:
0s.gif Op maandag 13 december 2021 15:28 schreef intersekse1988 het volgende:
Jullie hebben helemaal gelijk. Naaktfoto's plaatsen levert me niks op. Ja, de mannen vinden mijn foto's mooi. Maar dat is dan alles. Ik ga vanaf nu geen naaktfoto's meer plaatsen en niet meer op porno sites zitten
Je beseft toch dat mannen geilen op bijna alles wat naakt is? Dat dit helemaal niets zegt? Dus dat je daar ook geen zelfwaarde op kan plakken?
Toen ik nog jong en dom was dacht ik ook dat ik 'speciaal' was omdat ik best wel wat succes bij mannen (jongens) had. Een beetje later wist ik dat dit niets met mij te maken had, of dat ik speciaal was. Ik was gewoon een meisje. Punt.
Dat is vaak al genoeg. (Zoals ze hier zo 'mooi' zeggen: een gat is een gat)

Extra: ja ik weet dat niet alle mannen zo zijn, de meerderheid zelfs niet. Maar tussen bepaalde leeftijden in gaat dit wat vaker op.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  maandag 13 december 2021 @ 19:11:39 #164
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_202603741
quote:
0s.gif Op maandag 13 december 2021 15:28 schreef intersekse1988 het volgende:
Jullie hebben helemaal gelijk. Naaktfoto's plaatsen levert me niks op. Ja, de mannen vinden mijn foto's mooi. Maar dat is dan alles. Ik ga vanaf nu geen naaktfoto's meer plaatsen en niet meer op porno sites zitten
Heel verstandig. Je wint er niks mee.
soooo, da's mooi!
  Mooiste FOK!fotoboek van de vrouwen 2022 maandag 13 december 2021 @ 19:22:10 #165
165264 Puzzie
C'est La Fucking Vie
pi_202603921
quote:
0s.gif Op maandag 13 december 2021 15:28 schreef intersekse1988 het volgende:
Jullie hebben helemaal gelijk. Naaktfoto's plaatsen levert me niks op. Ja, de mannen vinden mijn foto's mooi. Maar dat is dan alles. Ik ga vanaf nu geen naaktfoto's meer plaatsen en niet meer op porno sites zitten
Dat je op pornosites zit moet je zelf weten , (bijna) iedereen kijkt wel naar porno of zit op pornowebsites .
Maar dat je je eigenwaarde haalt uit het posten van de links en foto's (ook in topics waar dat niet thuis hoort) begrijp ik niet.
Als je zo graag pics van jezelf wil posten, doe dat dan in de KPD , daar is zelfs een speciaal topic voor .

Ik heb moeite met het feit dat je iedere keer in herhaling valt, en dat je weinig tot geen eigenwaarde hebt, dat je alles aan seks koppelt in de verkeerde topics.
Verder hoop ik dat je wat met/aan jezelf gaat doen: de juiste keuzes maken voor jou , dat je weet dat je er mag zijn en van jezelf houdt .Niet alleen maar bezig zijn met goedkeuring van mannen krijgen .
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_202612561
quote:
0s.gif Op maandag 13 december 2021 16:04 schreef loveli het volgende:
Maar je laat de foto's hier op Fok wel staan en je verwijdert je accounts op pornosites niet.

Of heb ik het mis?
Ik ben de wachtwoorden van mijn account op Motherless en xHamster kwijt nadat ik vorige week mijn pc had opgeschoond.

In ieder geval bedankt voor al jullie reacties. Ik ben vanochtend bij het ziekenhuis geweest voor controle. Hele aardige vrouw. Alles zag er goed uit dus ze hebben geen vervolgafspraak gemaakt. 28 december word ik gebeld door de psychiater en ik hoop gewoon dat 2022 een rustiger jaar wordt voor mij. En ook zoals PuzziePie zei, meer van mezelf leren houden.
pi_202613097
Ik was vanochtend na het ziekenhuisbezoek bij mijn ouders langs geweest. Er valt gewoon niet over dit soort onderwerpen te praten. Echt super frustrerend. Pleuris christendom. Ik denk de afgelopen tijd vaak zo, als ik dood ben zijn we allemaal gelijk. Dan bestaan er geen geslachten meer.
pi_202613263
ik zit weer te janken dus ga zo offline. Ik ben nu 33 maar ik hoop dat ik de 40 niet haal. In mijn hele familie kan er niet over gesproken worden. Klote christendom. God heeft wel een bijzonder mislukt mens op de wereld gezet als ik ben geschapen naar Zijn evenbeeld. Wat ook gelijk aangeeft hoe achterlijk dat geloof is. Dit komt nooit meer goed denk ik, ik kan niet op deze manier blijven leven
  dinsdag 14 december 2021 @ 13:36:21 #169
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_202613499
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 13:23 schreef intersekse1988 het volgende:
ik zit weer te janken dus ga zo offline. Ik ben nu 33 maar ik hoop dat ik de 40 niet haal. In mijn hele familie kan er niet over gesproken worden. Klote christendom. God heeft wel een bijzonder mislukt mens op de wereld gezet als ik ben geschapen naar Zijn evenbeeld. Wat ook gelijk aangeeft hoe achterlijk dat geloof is. Dit komt nooit meer goed denk ik, ik kan niet op deze manier blijven leven
Joh, het komt wel goed allemaal. Vergeet niet: God is niet het christendom en het christendom is God niet. Laat die kerk lekker in de grond wegzakken. Ze weten niets.
soooo, da's mooi!
pi_202613772
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 13:23 schreef intersekse1988 het volgende:
ik zit weer te janken dus ga zo offline. Ik ben nu 33 maar ik hoop dat ik de 40 niet haal. In mijn hele familie kan er niet over gesproken worden. Klote christendom. God heeft wel een bijzonder mislukt mens op de wereld gezet als ik ben geschapen naar Zijn evenbeeld. Wat ook gelijk aangeeft hoe achterlijk dat geloof is. Dit komt nooit meer goed denk ik, ik kan niet op deze manier blijven leven
Heb je niemand in jouw omgeving waar je wel mee kan praten hierover?

Familie kun je niet uitkiezen. Soms passen ze goed bij je, soms niet. En als dat zo is: laat gaan. God is een verzinsel om mensen in de pas te laten lopen.
pi_202613980
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 13:23 schreef intersekse1988 het volgende:
ik zit weer te janken dus ga zo offline. Ik ben nu 33 maar ik hoop dat ik de 40 niet haal. In mijn hele familie kan er niet over gesproken worden. Klote christendom. God heeft wel een bijzonder mislukt mens op de wereld gezet als ik ben geschapen naar Zijn evenbeeld. Wat ook gelijk aangeeft hoe achterlijk dat geloof is. Dit komt nooit meer goed denk ik, ik kan niet op deze manier blijven leven
Geen dingen doen die onherroepelijk zijn he... anders hulp zoeken!
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_202625490
Als het God's evenbeeld betreft, vind ik persoonlijk dat jij juist door jouw intersekse een hele goede spiegel kan zijn.

Veel mensen hebben kortzichtige denkbeelden over hoe mannen moeten zijn en hoe vrouwen moeten zijn. In die mate zelfs dat iedereen snapt hoeveel sociale druk er op je gelegd kan worden mbt je sekse. Dat het allemaal niet zo zwartwit is, daar ben jij het levende bewijs van. Verder ben je geboren als volwaardig en gelijkwaardig mens! Een mislukt schepsel ben je absoluut niet!

Als jouw familie dat wel vindt, dan zijn zij juist degenen waar iets mis mee is. Als het echt zo is dat jouw ouders last hebben gehad van schaamte en verdriet vanwege jouw intersekse, dan is dat serieus van de zotte. Maar wat dan erger is, is dat jij daar de dupe van bent geworden. Ouders hebben als taak hun kinderen te begeleiden zich te kunnen ontwikkelen tot zelfstandige en emotioneel stabiele volwassenen. Ouders kunnen nooit perfect zijn, echter het is pure emotionele mishandeling als ze hun kind grootbrengen met het idee mislukt te zijn.

Wat hier al gepost is, ik hoop dat het je gaat lukken dat je het los kan laten en jouw eigen autonome gelukkige leven gaat leiden. Je bent als volwassen persoon niemand verantwoording schuldig. Wie je toelaat in jouw leven en wie niet, dat heb je helemaal zelf in de hand.

Ik zou je gunnen dat je snel van al jouw verdriet af kan komen. Maar het is helaas zo dat je eerst moet leren het verdriet te aanvaarden en te verdragen. Het is net als bij een rouwproces dat het altijd bij je blijft, maar je kan ermee leren omgaan en het een plek geven. En dan kan je verder.

En wat hulp betreft is het wellicht een idee om een afspraak met jouw huisarts te maken?
  Vis een optie? woensdag 15 december 2021 @ 12:37:20 #173
70532 loveli
N
pi_202629182
Ik (christen) zie niet zo goed waarom er wegens het christendom niet over gepraat kan worden. Juist als je uniek geschapen bent.
crap in = crap out
  Mooiste FOK!fotoboek van de vrouwen 2022 woensdag 15 december 2021 @ 12:42:59 #174
165264 Puzzie
C'est La Fucking Vie
pi_202629258
Je bent allemaal een kind van God :')

Geloof maakt meer kapot dan je lief is.
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  woensdag 15 december 2021 @ 13:01:32 #175
267824 duracellkonijntje
Oplaadbare batterij
pi_202629526
Toen ik zelf meer onderzoek ben gaan doen naar wat geslacht nou eigenlijk is, kwam ik er achter hoe NIET zwart wit het is. Ik was altijd een enorm zwart wit persoon op dit gebied en ik wist ook niet beter. Mijn ouders waren streng gelovig en prentten mij heel erg de "gepaste geslachtsrollen" in. Daarnaast door heel erg gepest te zijn ontwikkelde ik bijpassende beelden van wat een man en en vrouw zou moeten zijn. Dat we alleen meetelden als we een perfecte man of vrouw zouden zijn.

Nu neig ik steeds meer toe naar dat de concepten "man" en "vrouw" inderdaad een sociale constructie zijn. Begrijp me niet verkeerd: voortplanting is hartstikke binair. Daar heb je 2 werkende reproductieve systemen voor nodig, een mannelijk en vrouwelijk systeem. Maar hoe het lichaam zich in zijn geheel ontwikkeld is enorm complex. Je hebt chromosomen, individuele genen, gonaden, interne genitaliën, externe genitaliën, hormonen, hormoonreceptoren, de hersenen. Binnen al deze componenten van het biologische geslacht is enorm veel variatie.

Ik begin het hier ook langzaam met mensen over te hebben en de meesten hebben geen flauw idee van deze dingen. Het is ook nog niet zo lang geleden sinds al deze zaken doordringen in de mainstream media. De meeste mensen gaan niet zo de diepte in op het gebied van biologisch geslacht. Niet omdat ze dom zijn, maar net zoals bij mij, omdat niemand het ze leert. Daar is de rol voor weggelegd voor mensen die deze informatie wel weten, deel het. Des te meer mensen de complexiteit van het lichaam waarderen, des te minder vreemd intersekse voor ze is.

Je bent niet raar, je bent niet gek. Jouw lichaam is de uitkomst van een complexe set aan variabelen, net als die van mij. Net als die van iedereen. Je bent hartstikke normaal. Velen zullen dat nog niet snappen, maar dat komt wel. Leer langzaam trots op jezelf te zijn en weet dat je er mag zijn! :)
Ignorance is bliss
  woensdag 15 december 2021 @ 14:19:36 #176
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_202630846
quote:
0s.gif Op woensdag 15 december 2021 12:42 schreef puzziepie het volgende:
Je bent allemaal een kind van God :')

Geloof maakt meer kapot dan je lief is.
Niet geloven nog meer. :*
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
  Mooiste FOK!fotoboek van de vrouwen 2022 woensdag 15 december 2021 @ 14:20:37 #177
165264 Puzzie
C'est La Fucking Vie
pi_202630863
quote:
0s.gif Op woensdag 15 december 2021 14:19 schreef avotar het volgende:

[..]
Niet geloven nog meer. :*
Nou nee :)
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  Vis een optie? woensdag 15 december 2021 @ 15:07:58 #178
70532 loveli
N
pi_202631624
quote:
0s.gif Op woensdag 15 december 2021 12:42 schreef puzziepie het volgende:
Geloof maakt Mensen maken meer kapot dan je lief is.
crap in = crap out
pi_202632860
quote:
0s.gif Op woensdag 15 december 2021 13:01 schreef duracellkonijntje het volgende:

Nu neig ik steeds meer toe naar dat de concepten "man" en "vrouw" inderdaad een sociale constructie zijn.
Dat is gewoon niet waar.

Daarmee is niet gezegd dat je de jaren 50 doctrine aan moet hangen over mannen en vrouwen, maar dat er verschillen zijn is een feit en die gaan verder dan de geslachtsorganen.
pi_202632867
quote:
0s.gif Op woensdag 15 december 2021 14:19 schreef avotar het volgende:

[..]
Niet geloven nog meer. :*
Wat? Feitelijkheid, wetenschap, enz. maakt wat kapot? Do tell...
pi_202634647
Ik vind het ook niet zo spannend allemaal en daarom lijkt het mij ook logisch dat er niet veel over gesproken wordt.
Conscience do cost.
pi_202634695
Bedankt voor jullie lieve reacties.

Ik had sinds zondagmiddag niet meer gegeten omdat ik me psychisch niet lekker voelde. Ook omdat ik zenuwachtig was voor het ziekenhuis. Het is vanmiddag gelukt om 2 runderworstjes te eten. Heb daarnaast vanochtend al anti depressiva genomen, verschillende vitamine pillen (B en D) en 2 kalmeringspillen. Heb vanmiddag bij de Surinamer ook een roti gehaald voor morgen. En straks probeer ik voor het slapen gaan nog wat aardappels en groenten te eten

ik denk dat ik een paar dagen mijn pc niet aandoe. Mijn lichaam moet weer op gang gebracht worden. Ik ben in 3 dagen 2,5 kilo afgevallen en heb bijna alleen maar in bed gelegen.
  woensdag 15 december 2021 @ 18:45:52 #183
267824 duracellkonijntje
Oplaadbare batterij
pi_202634832
quote:
0s.gif Op woensdag 15 december 2021 16:43 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Dat is gewoon niet waar.

Daarmee is niet gezegd dat je de jaren 50 doctrine aan moet hangen over mannen en vrouwen, maar dat er verschillen zijn is een feit en die gaan verder dan de geslachtsorganen.
Je hebt gelijk, die zijn er ook op elk onderdeel van geslacht. Het is eigenlijk een bimodale distributie, waarbij op veel vlakken mensen niet altijd binnen de 'normale' grenzen vallen. Dan is het de vraag of je als man of vrouw precies aan alle hokjes moet voldoen, of dat je als man of vrouw ook best wel wat trekjes van het andere geslacht mag hebben.

Het gaat ook niet om de duidelijk biologische verschillen, maar om de manier waarop je man en vrouw definieert. Als je het heel strikt wil nemen is eigenlijk alleen reproductief vermogen echt leidend. Een andere reden voor 2 geslachten hebben we immers niet. Maar hoe classificeer je mensen dan die bijvoorbeeld onvruchtbaar zijn. Zijn die dan 'minder' man of vrouw?
Ignorance is bliss
pi_202635676
quote:
0s.gif Op woensdag 15 december 2021 18:45 schreef duracellkonijntje het volgende:

[..]
Je hebt gelijk, die zijn er ook op elk onderdeel van geslacht. Het is eigenlijk een bimodale distributie, waarbij op veel vlakken mensen niet altijd binnen de 'normale' grenzen vallen. Dan is het de vraag of je als man of vrouw precies aan alle hokjes moet voldoen, of dat je als man of vrouw ook best wel wat trekjes van het andere geslacht mag hebben.

Het gaat ook niet om de duidelijk biologische verschillen, maar om de manier waarop je man en vrouw definieert. Als je het heel strikt wil nemen is eigenlijk alleen reproductief vermogen echt leidend. Een andere reden voor 2 geslachten hebben we immers niet. Maar hoe classificeer je mensen dan die bijvoorbeeld onvruchtbaar zijn. Zijn die dan 'minder' man of vrouw?
Voor mij heeft man of vrouw zijn niets te maken met vruchtbaar zijn. Het is vaak ook niet relevant of iemand man of vrouw is. Maar dat neemt niet weg dat sommigen een beetje doorslaan in hun mannen en vrouwen zijn gelijk en ook beweren dat de verschillen tussen man en vrouw primair door de maatschappij worden opgedrongen.

Daar ben ik het niet mee eens en de wetenschap is het daar ook niet mee eens. ;)
  Vis een optie? woensdag 15 december 2021 @ 19:36:45 #185
70532 loveli
N
pi_202635749
quote:
0s.gif Op woensdag 15 december 2021 18:45 schreef duracellkonijntje het volgende:
Maar hoe classificeer je mensen dan die bijvoorbeeld onvruchtbaar zijn.
Een onvruchtbare man classificeer je als man, een onvruchtbare vrouw classificeer je als vrouw, iemand die onvruchtbaar is door een genetische/biologische oorzaak waardoor hij/zij niet in een van die 2 hokjes past, die classificeer ik niet...
crap in = crap out
pi_202636121
quote:
0s.gif Op woensdag 15 december 2021 12:37 schreef loveli het volgende:
Ik (christen) zie niet zo goed waarom er wegens het christendom niet over gepraat kan worden. Juist als je uniek geschapen bent.
Maar dan ben je toch niet van de zwarte kousen kerk toch?
  woensdag 15 december 2021 @ 20:02:55 #187
267824 duracellkonijntje
Oplaadbare batterij
pi_202636485
quote:
0s.gif Op woensdag 15 december 2021 19:33 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Voor mij heeft man of vrouw zijn niets te maken met vruchtbaar zijn. Het is vaak ook niet relevant of iemand man of vrouw is. Maar dat neemt niet weg dat sommigen een beetje doorslaan in hun mannen en vrouwen zijn gelijk en ook beweren dat de verschillen tussen man en vrouw primair door de maatschappij worden opgedrongen.

Daar ben ik het niet mee eens en de wetenschap is het daar ook niet mee eens. ;)
Waar zit man of vrouw zijn hem volgens jou dan wel in?
Ignorance is bliss
  woensdag 15 december 2021 @ 20:05:10 #188
267824 duracellkonijntje
Oplaadbare batterij
pi_202636562
quote:
0s.gif Op woensdag 15 december 2021 19:36 schreef loveli het volgende:

[..]
Een onvruchtbare man classificeer je als man, een onvruchtbare vrouw classificeer je als vrouw, iemand die onvruchtbaar is door een genetische/biologische oorzaak waardoor hij/zij niet in een van die 2 hokjes past, die classificeer ik niet...
Dus als een man zo veel oestrogeen in zijn lijf heeft dat hij geen sperma meer produceert en borsten groeit (dat kan), dan voelt dat voor jou nog steeds 100% als een man? Of omgekeerd, als een vrouw zo veel testosteron in haar lichaam heeft dat ze baardgroei heeft en geen eiersprong, dan voelt dat voor jou nog volledig als vrouw? Als een normale vrouw?
Ignorance is bliss
  Vis een optie? woensdag 15 december 2021 @ 20:17:50 #189
70532 loveli
N
pi_202636959
quote:
0s.gif Op woensdag 15 december 2021 20:05 schreef duracellkonijntje het volgende:

[..]
Dus als een man [knip]
Of omgekeerd, als een vrouw [knip]
Jouw voorbeelden zijn toch al geclassificeerd? Waarom zou ik daar iets bij moeten voelen?
crap in = crap out
  woensdag 15 december 2021 @ 21:08:46 #190
267824 duracellkonijntje
Oplaadbare batterij
pi_202638324
quote:
0s.gif Op woensdag 15 december 2021 20:17 schreef loveli het volgende:

[..]
Jouw voorbeelden zijn toch al geclassificeerd? Waarom zou ik daar iets bij moeten voelen?
Dat komt omdat ik qua vocabulaire nu geen andere manieren heb om het uit te drukken. Ik kan beginnen over 'iemand met eierstokken' of 'iemand met testosteronwaarden boven xxx', alleen dat is een hoop gedoe steeds.

Ik ben gewoon benieuwd welk deel van iemand hem/haar echt man of vrouw maakt voor jou. En als een van die delen niet precies volgens verwachting is, of je die persoon dan nog steeds als man of vrouw zou classificeren.
Ignorance is bliss
  Vis een optie? woensdag 15 december 2021 @ 21:28:17 #191
70532 loveli
N
pi_202638791
XY-man
XX-vrouw

Bij meer dan 99.9% van de geboortes is dat ook meteen uiterlijk duidelijk. Zeldzame spelingen van de natuur daargelaten (waar genotype en fenotype niet eenduidig zijn, zoals bv. bij TS, Foekje Dillema, Raven van Dorst). En ik speel daarin geen rol.
crap in = crap out
pi_202640567
quote:
0s.gif Op woensdag 15 december 2021 20:02 schreef duracellkonijntje het volgende:

[..]
Waar zit man of vrouw zijn hem volgens jou dan wel in?
In principe is dat gewoon biologie. Er zijn natuurlijk altijd wat alternatieven op de hoofdregel en als iemand zich anders voelt heb ik daar respect voor. Maar biologie is in beginsel leidend.
  woensdag 15 december 2021 @ 22:59:03 #193
267824 duracellkonijntje
Oplaadbare batterij
pi_202640741
quote:
0s.gif Op woensdag 15 december 2021 22:51 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
In principe is dat gewoon biologie. Er zijn natuurlijk altijd wat alternatieven op de hoofdregel en als iemand zich anders voelt heb ik daar respect voor. Maar biologie is in beginsel leidend.
Uiteraard is biologie leidend, helemaal mee eens. Maar nog specifieker, welk onderdeel of onderdelen maken iemand voor jou echt man of vrouw? En zou jij bijvoorbeeld een onvruchtbare vrouw als meer of minder vrouw beschouwen, biologisch gezien?
Ignorance is bliss
  Vis een optie? woensdag 15 december 2021 @ 23:10:16 #194
70532 loveli
N
pi_202640971
Nee. En dit topic gaat niet over jouw onzekerheden met je ex.
crap in = crap out
pi_202642401
quote:
0s.gif Op woensdag 15 december 2021 22:59 schreef duracellkonijntje het volgende:

[..]
Uiteraard is biologie leidend, helemaal mee eens. Maar nog specifieker, welk onderdeel of onderdelen maken iemand voor jou echt man of vrouw? En zou jij bijvoorbeeld een onvruchtbare vrouw als meer of minder vrouw beschouwen, biologisch gezien?
Zie post 111 van mij: het maakt mij helemaal niets uit.

En het onderdeel waar je het het duidelijkst aan herkent is natuurlijk of iemand een lul heeft of een kutje. In het dagelijks leven zie je dat meestal niet aangezien mensen kleding dragen, maar toch ontstaat er zelden verwarring.

Maar waar wil je heen met je vraag?
  Vis een optie? donderdag 16 december 2021 @ 08:35:36 #196
70532 loveli
N
pi_202642849
quote:
0s.gif Op donderdag 16 december 2021 06:38 schreef VEM2012 het volgende:
Maar waar wil je heen met je vraag?
Zijn ex had PCOS (komt voor bij 5 tot 10% van de vrouwen) en daarom heeft hij het uitgemaakt. Niet vanwege de PCOS, maar omdat hij in z'n hoofd niet kon plaatsen dat ze wat gevoeliger was voor testosteron en haar daarom niet meer als volwaardige vrouw zag.

Newsflash: mannen hebben ook oestrogeen.
crap in = crap out
  donderdag 16 december 2021 @ 09:13:18 #197
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_202643188
quote:
0s.gif Op woensdag 15 december 2021 16:44 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Wat? Feitelijkheid, wetenschap, enz. maakt wat kapot? Do tell...
Ja, is dat iets waar jij in geloofd?
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
  donderdag 16 december 2021 @ 09:13:48 #198
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_202643192
quote:
0s.gif Op woensdag 15 december 2021 14:20 schreef puzziepie het volgende:

[..]
Nou nee :)
Als ik nou welles zeg, zeg jij dan nietes? :P
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
  donderdag 16 december 2021 @ 10:50:15 #199
267824 duracellkonijntje
Oplaadbare batterij
pi_202644219
quote:
0s.gif Op donderdag 16 december 2021 06:38 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Zie post 111 van mij: het maakt mij helemaal niets uit.

En het onderdeel waar je het het duidelijkst aan herkent is natuurlijk of iemand een lul heeft of een kutje. In het dagelijks leven zie je dat meestal niet aangezien mensen kleding dragen, maar toch ontstaat er zelden verwarring.

Maar waar wil je heen met je vraag?
quote:
0s.gif Op donderdag 16 december 2021 08:35 schreef loveli het volgende:

[..]
Zijn ex had PCOS (komt voor bij 5 tot 10% van de vrouwen) en daarom heeft hij het uitgemaakt. Niet vanwege de PCOS, maar omdat hij in z'n hoofd niet kon plaatsen dat ze wat gevoeliger was voor testosteron en haar daarom niet meer als volwaardige vrouw zag.

Newsflash: mannen hebben ook oestrogeen.
Precies dat. Het deed me afvragen wat in mijn hoofd nou echt een 'vrouw' is. Voor mij zijn dingen als iemand vermogen om zwanger te worden of iemands vermogen om zwanger te maken de kernpunten van 'man' en 'vrouw' geweest.

Nu ben ik daarom benieuwd naar hoe anderen daar naar kijken. Waar zit mannelijkheid of vrouwelijkheid hem nou in, biologisch gezien? Maakt niet zwanger kunnen worden iemand minder vrouw? Maakt geen sperma aanmaken iemand minder man? Zo ja, wat is dat een 'echte' man of vrouw? Zo nee, wat is voor jou dan wel een man of vrouw?

Dat zijn de vragen die ik wil stellen. Iets verder dan 'ja die persoon heeft een pik, dus is een man'. Er zijn ook mensen die geboren worden met een vagina en tegelijkertijd testikels hebben.
Ignorance is bliss
  Vis een optie? donderdag 16 december 2021 @ 11:38:11 #200
70532 loveli
N
pi_202644866
Open er een topic over...
crap in = crap out
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')