abonnement Unibet Coolblue
pi_201297748
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 19:50 schreef AchJa het volgende:
Even hoor, worden dit soort kleuterbrieven nou echt serieus genomen?

[ afbeelding ]
Is die schrijver nu te dom om een hakenkruis goed te tekenen?
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_201297786
Elk jaar weer dit soort berichten. Ik geloof het allemaal wel zo onderhand.
Gewoon een storm in een glas water.

Wat marginaler in een chatgroepje zijn veel minder gevaarlijk dan structureel racisme zoals in bedrijfsleven bijvoorbeeld plaatsvinden bij aanbieden van stageplaatsen.
- Souverän ist nicht, wer viel hat, sondern wenig braucht -
pi_201297848
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 19:50 schreef AchJa het volgende:
Even hoor, worden dit soort kleuterbrieven nou echt serieus genomen?

[ afbeelding ]
Kleuters maken zulke brieven niet.
Wel haatdragende figuren. En het is echt schrikken als je zo'n bedreiging ontvangt.
Hoe meer dit soort schrijven normaal wordt , hoe groter de kans dat sommigen uit die haatbubbels werkelijk gewelddadig worden.
Werd deze moskee al niet eerder het doel van brandbommen.
  vrijdag 10 september 2021 @ 20:01:07 #31
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_201297883
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 19:51 schreef vipergts het volgende:

[..]
Tja dat toegeven is toegeven dat je zelf fout gestemd hebt. Van de week las ik dat als er verkiezingen waren de VVD er 6 zetels bij krijgt. Geen idee waarom ze maar blijven stijgen.
Ik vind dat ook onbegrijpelijk.
With my pack on my back, down the road I will stray.
  vrijdag 10 september 2021 @ 20:03:18 #32
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_201297925
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 19:54 schreef AchJa het volgende:
Toen die Amerikaan opgebracht werd als deskundige was ik eigenlijk wel een beetje klaar met deze uitzending... Met zijn alles is gekopieerd uit Amerika etc... :')
Moeder, wat is het heet.
With my pack on my back, down the road I will stray.
pi_201297973
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 19:39 schreef vipergts het volgende:

[..]
En hebben we rechtse kabinetten dus dan ligt het aan rechts.
De rechtse partijen die in die kabinetten zitten/hebben gezeten zijn niet zo rechts zoals ze pretenderen in hun verkiezingsprogramma. Buiten het financiële aspect zijn het D66 copycats. Ze maken zich dus schuldig aan kiezersbedrog.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_201297976
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 19:59 schreef Bluesdude het volgende:

Kleuters maken zulke brieven niet.
Wel haatdragende figuren. En het is echt schrikken als je zo'n bedreiging ontvangt.
Hoe meer dit soort schrijven normaal wordt , hoe groter de kans dat sommigen uit die haatbubbels werkelijk gewelddadig worden.
Werd deze moskee al niet eerder het doel van brandbommen.
De politie heeft iig geen reet met die brieven gedaan zoals ik het begrijp. En dat zal wel niet zijn omdat eea zo serieus genomen wordt door de opsporingsdiensten...
pi_201298011
Ach ze hebben nog geen gekaapte vliegtuigen in wolkenkrabbers laten vliegen dus er zijn ergere dreigingen.
De Euro was een goed idee ... en dat had het moeten blijven.
  vrijdag 10 september 2021 @ 20:09:48 #36
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_201298026
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 20:06 schreef AchJa het volgende:

[..]
De politie heeft iig geen reet met die brieven gedaan zoals ik het begrijp. En dat zal wel niet zijn omdat eea zo serieus genomen wordt door de opsporingsdiensten...
Als ik FOK! moet geloven is de politie maar een legioen achterlijke mbo'ers die het op ze gemunt hebben.
With my pack on my back, down the road I will stray.
  vrijdag 10 september 2021 @ 20:12:20 #37
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_201298092
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 20:08 schreef Bloemkool het volgende:
Ach ze hebben nog geen gekaapte vliegtuigen in wolkenkrabbers laten vliegen dus er zijn ergere dreigingen.
Hilarisch.
With my pack on my back, down the road I will stray.
pi_201298164
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 20:02 schreef Id_do_her het volgende:

[..]
ik ben van mening dat mensen die niet alleen aan zichzelf denken een podium verdienen.
Zij denken niet aan anderen.
Zij denken alleen in groepsidentiteit vormen.

Waar blank fout is (vooral als je man bent) en automatisch extreem rechts als je op hun kronkel gedachtes wijst wat betreft hoe het zit vanuit links en waarom het een gevaar is.

Waar ze schreeuwen om diversiteit maar dat tegelijkertijd de nek om willen draaien door alles tot eenheidsworst te maken, qua taal en cultuur.
  vrijdag 10 september 2021 @ 20:17:24 #40
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_201298197
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 20:15 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
Zij denken niet aan anderen.
Zij denken alleen in groepsidentiteit vormen.

Waar blank fout is (vooral als je man bent) en automatisch extreem rechts als je op hun kronkel gedachtes wijst wat betreft hoe het zit vanuit links en waarom het een gevaar is.
Ok dat mag. Ik zal wel een 'deuger' of iets zijn, maar ik beoordeel mensen liever op hun individuele waarden.
With my pack on my back, down the road I will stray.
pi_201298207
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 18:18 schreef Starhopper het volgende:
Hebben jullie Zembla gezien gisteravond. Schrikbarend dat extreemrechts gewoon blijkbaar z'n gang kan gaan en niet bij de veiligheidsdiensten op de kaart staan. Eigenlijk verbaasd het me ook niet -O-
@Lord_Vetinari modus: "verbaast" }:|

Maar goed, extreem-rechts staat wel degelijk op de kaart bij de veiligheidsdiensten hoor.

quote:
Rechts-extremisme

Een aanslag uit rechts-extremistische hoek blijft voorstelbaar. Gekende groepen hebben doorgaans geringe invloed, zijn verdeeld en zoeken aansluiting bij actuele maatschappelijke thema’s. Online ontwikkelingen staan hier los van: juist op digitale platforms kunnen veelal jonge getroebleerde Nederlanders mogelijk radicaliseren door contacten met gelijkgestemden.
NCTV

Zembla moet niet zo zeuren.
pi_201298284
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 20:17 schreef Id_do_her het volgende:

[..]
Ok dat mag. Ik zal wel een 'deuger' of iets zijn, maar ik beoordeel mensen liever op hun individuele waarden.
Ik beoordeel mensen die af willen doen aan de sociaal maatschappelijke structuren waar we honderdduizenden jaren over gedaan hebben, door proberen af te dwingen dat iets zwaar afwijkend, als normaal beschouwd Moet worden.

Ik kan van alles accepteren, maar dat in your face op elk gebied alsof die 0.5% (het is minder) continu op plek 1 hoort te staan van de politiek tot films/reclames etc, nee.

Daarmee creëer je dus een afkeer.
Heeft niets met rechts te maken.
pi_201298291
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 19:42 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Sterker nog, links zou er goed aan doen ook iets tegen de islam te hebben, gezien linkse figuren de eerste slachtoffers zullen zijn die van een gebouw gegooid zullen worden door de oh zo zielige moslim.
Waar baseer je dit op? Heb je weleens een moslim een linkse van een gebouw zien gooien of lul je slap?

Je probeert alleen maar de aandacht af te leiden omdat je zelf extreemrechts bent?
pi_201298349
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 20:01 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Dit soort niet-willen-weten is deel van het probleem van de groei van extreemrechtse retoriek, en daarna etnisch geweld.
Valt het mee in Nederland? Zeker !!! gelukkig maar.
Maar in andere landen niet.
Ik geloof er niks van. Ik ben er geen seconde bang voor in ieder geval.

Ja, je had Breivik. Maar die was volgens mij juist nou net niet actief in chat-groepen.
- Souverän ist nicht, wer viel hat, sondern wenig braucht -
  vrijdag 10 september 2021 @ 20:28:25 #45
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_201298350
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 20:22 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
Ik beoordeel mensen die af willen doen aan de sociaal maatschappelijke structuren waar we honderdduizenden jaren over gedaan hebben, door proberen af te dwingen dat iets zwaar afwijkend, als normaal beschouwd Moet worden.

Ik kan van alles accepteren, maar dat in your face op elk gebied alsof die 0.5% (het is minder) continu op plek 1 hoort te staan van de politiek tot films/reclames etc, nee.

Daarmee creëer je dus een afkeer.
Heeft niets met rechts te maken.
Ik begrijp dat het weerstand op kan roepen, maar waarom zou je jezelf daarom druk maken?
With my pack on my back, down the road I will stray.
pi_201298361
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 19:50 schreef AchJa het volgende:
Even hoor, worden dit soort kleuterbrieven nou echt serieus genomen?

[ afbeelding ]
De meeste terroristen blinken nou niet echt uit in een geweldig succesvol leven. Dit is een brief die daar prima bij past. Als je de aflevering van Zembla kijkt komt daar ook een jongen in naar voren die twee mensen heeft goodgeschoten in Duitsland. Ik heb de livestream van die jongen een keer gezien en het is een enorme kneus. Letterlijk alles wat fout kan gaan gaat fout. Hij krijgt een deur niet open, zijn wapens doen het niet, hij schiet zijn eigen autobanden kapot enz enz.
pi_201298380
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 19:52 schreef quo_ het volgende:

[..]
En dan te bedenken dat de meest opzienbarende moorden van deze eeuw gepleegd zijn door:
Een extreem linkse activist (Pim Fortuyn)
Een moslim dus vriend van de linkse kerk (Theo van Gogh)
Een oost europeaan dus goed in het kader van de machtige EU (Peter R de Vries)
Duidelijk die aflevering niet gezien of een kneuzig kaalkopje.
  vrijdag 10 september 2021 @ 20:31:27 #48
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_201298397
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 20:29 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
De meeste terroristen blinken nou niet echt uit in een geweldig succesvol leven. Dit is een brief die daar prima bij past. Als je de aflevering van Zembla kijkt komt daar ook een jongen in naar voren die twee mensen heeft goodgeschoten in Duitsland. Ik heb de livestream van die jongen een keer gezien en het is een enorme kneus. Letterlijk alles wat fout kan gaan gaat fout. Hij krijgt een deur niet open, zijn wapens doen het niet, hij schiet zijn eigen autobanden kapot enz enz.
Een jonge man zonder perspectief is een kandidaat om een terrorist te worden, en dat is niet eens zijn schuld.
With my pack on my back, down the road I will stray.
pi_201298400
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 20:09 schreef Id_do_her het volgende:

[..]
Als ik FOK! moet geloven is de politie maar een legioen achterlijke mbo'ers die het op ze gemunt hebben.
Basis politie opleiding is ook MBO4.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_201298406
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 20:28 schreef Galvez het volgende:

[..]
Ik geloof er niks van. Ik ben er geen seconde bang voor in ieder geval.

Ja, je had Breivik. Maar die was volgens mij juist nou net niet actief in chat-groepen.
Ze noemen heel die Breivik niet in deze aflevering. Ze hebben genoeg andere voorbeelden.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')