abonnement Unibet Coolblue
pi_201295031
Hoi,

Mijn tante kreeg toen ze ging samenwonen wat meubeltjes mee. Het waren wat familiestukken waar niet meteen een plek voor was en zo heeft iedereen een paar kasten mee gekregen bij ons (door omstandigheden veel antiek in onze familie). Dit was eind jaren 80. Het betrof drie kasten, een tafel met stoelen en een bed.

Vervolgens half jaren negentig gingen manlief en zij uit elkaar en bij haar nieuwe vriend destijds was geen plek dus ging ze er mee naar mijn grootouders die toen een grote schuur hadden.

Daar hebben die meubels gestaan tot ergens 2013 waarna mijn grootmoeder overleed en het huis daar leeg moest. Van mijn tante geen spoor dus heb ik haar gebeld (mijn vader wilde dat toen niet doen) dat haar meubels in onze opslag stonden. Ze zei toen (mondeling aan de telefoon dus) dat ze ze niet meer wilde en dat ik ze mocht hebben als ik ze maar niet verkocht want het waren familiestukken. Nou prima.

In 2015 ben ik op mezelf gaan wonen en gezien ik geen meubels had heb ik die meegenomen. Ik heb er wel wat geld en tijd tegenaan gegooid om ze weer goed te krijgen na 20 jaar opslag maar inmiddels zijn ze weer in mooie staat en maken ze deel uit van mijn kleine maar gezellige huisje.

Tot ik vandaag plots telefoon kreeg of ik even haar meubels kon terugbrengen tegen volgende week. Ze heeft met haar huidige vriend een hoeve opgeknapt en daar zouden ze erg leuk staan. Als ik ze niet kwam brengen zou ze het wel via de politie regelen want ze had nog papieren die bij de kasten hoorden (waar ik weinig van geloof maar goed). Op mijn opmerking dat ik er wel wat onderhoud aan had gedaan kwam een: ja dat is toch normaal, je hebt ze al jaren gratis in bruikleen.

Ik denk dat ze juridisch niks te zeggen heeft maar ik heb er toch een naar gevoel aan over gehouden. Langs de ene kant wilde ik mijn meubels uiteraard niet weg doen, langs de andere kant had ik iets van: kom ze maar halen dan ben ik van het gezeik vanaf. Vanaf nu elke keer ik die meubels zie aan dat gesprek herinnerd worden daar heb ik nu ook geen zin in...

Ben ik nu zo gek dat ik ze niet wil terug geven of heeft ze daar nog altijd "recht" op omdat het het technisch gezien haar meubels zijn?
Imagination is more important than knowledge (Albert Einstein).
pi_201295055
:') Wat een klotestreek..
Ja ik zou ze ook niet terug willen geven.. Wat een onzin!
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  Tettenkoning vrijdag 10 september 2021 @ 17:38:13 #3
479333 Nine.
Nijntje of Nine
pi_201295136
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 17:32 schreef Lenny77 het volgende:
:') Wat een klotestreek..
Ja ik zou ze ook niet terug willen geven.. Wat een onzin!
Dit ja. Eerst zeggen dat je mag houden en ze dan jaren later ineens terugeisen :')
Op donderdag 3 oktober 2019 09:45 schreef bitterbal het volgende:
Nine is nu al een held _O_
  Moderator vrijdag 10 september 2021 @ 17:39:32 #4
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_201295161
Bizar verhaal

Laat ze d'r uit principe maar wat moeite voor doen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_201295164
Lekker de tandjes laten krijgen. Zijn er familieleden die je verhaal ondersteunen?
  vrijdag 10 september 2021 @ 17:42:05 #6
496301 airconditioning
VVD/GL met bovenmodaal inkomen
pi_201295209
Lullig maar ze heeft wel gelijk. Ze heeft er op papier nooit afstand van gedaan en als ze bewijs is dat het van haar heeft dan kom je het alsnog af te staan. Succes met de verbouwing
Pro: Woke, LGBTQQIP2SAA++, BLM, vaccinatieplicht, K. Harris, Vegan, immigratie, milleumaatregelen, (bio)diversiteit en Antifa
Anti: Wappiementaliteit, mileuvervuiling, racisme, antisemitisme, fvd/trumpisme, boeren en populisme.
  Tettenkoning vrijdag 10 september 2021 @ 17:47:54 #7
479333 Nine.
Nijntje of Nine
pi_201295307
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 17:42 schreef airconditioning het volgende:
Lullig maar ze heeft wel gelijk. Ze heeft er op papier nooit afstand van gedaan en als ze bewijs is dat het van haar heeft dan kom je het alsnog af te staan. Succes met de verbouwing
Maar wel mondeling, en in beginsel is een mondelinge overeenkomst rechtsgeldig.
quote:
Ze zei toen (mondeling aan de telefoon dus) dat ze ze niet meer wilde en dat ik ze mocht hebben als ik ze maar niet verkocht want het waren familiestukken. Nou prima.
Op donderdag 3 oktober 2019 09:45 schreef bitterbal het volgende:
Nine is nu al een held _O_
pi_201295312
Wat wil ze doen dan. Politie ziet haar al aankomen, ja mijn neefje wil mijn oude meubels niet terug komen brengen :')

Ik heb op papier ook geen afstand gedaan van allerlei zooi die ik naar de kringloop gebracht heb, kan ik toch echt niet zomaar terugpakken uit die winkel ook al heb ik nog ergens een bonnetje. Een mondelinge afspraak is bovendien ook rechtsgeldig.

Gewoon dom van haar om dit zo te spelen, leer eerst maar normaal communiceren en kom dan maar een keer terug dan praten we erover zou ik zeggen. Dit is gewoon onredelijk.
What's the name of the game?
  vrijdag 10 september 2021 @ 17:48:42 #9
496301 airconditioning
VVD/GL met bovenmodaal inkomen
pi_201295314
quote:
2s.gif Op vrijdag 10 september 2021 17:47 schreef Nine. het volgende:

[..]
Maar wel mondeling, en in beginsel is een mondelinge overeenkomst rechtsgeldig.
[..]

Heb je bewijs dan? Ze kan toch zelf zeggen dat mondeling is afgesproken dat het bruikleen is.
Pro: Woke, LGBTQQIP2SAA++, BLM, vaccinatieplicht, K. Harris, Vegan, immigratie, milleumaatregelen, (bio)diversiteit en Antifa
Anti: Wappiementaliteit, mileuvervuiling, racisme, antisemitisme, fvd/trumpisme, boeren en populisme.
pi_201295337
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 17:48 schreef airconditioning het volgende:

[..]
Heb je bewijs dan? Ze kan toch zelf zeggen dat mondeling is afgesproken dat het bruikleen is.
Laat haar maar bewijzen, zij wil dat spul hebben toch.
What's the name of the game?
pi_201295342
quote:
2s.gif Op vrijdag 10 september 2021 17:47 schreef Nine. het volgende:

[..]
Maar wel mondeling, en in beginsel is een mondelinge overeenkomst rechtsgeldig.
[..]

Iets verteld mij dat tante dit niet gaat bevestigen.

Overigens gaat de politie hier sowieso niets mee doen.

Van je familie moet je het hebben, wisten we al he?
  vrijdag 10 september 2021 @ 17:50:56 #12
496301 airconditioning
VVD/GL met bovenmodaal inkomen
pi_201295346
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 17:50 schreef -marz- het volgende:

[..]
Laat haar maar bewijzen, zij wil dat spul hebben toch.
Als ze die papieren nog heeft dan is dat bewijs
Pro: Woke, LGBTQQIP2SAA++, BLM, vaccinatieplicht, K. Harris, Vegan, immigratie, milleumaatregelen, (bio)diversiteit en Antifa
Anti: Wappiementaliteit, mileuvervuiling, racisme, antisemitisme, fvd/trumpisme, boeren en populisme.
pi_201295423
Niet bang zijn, ze heeft geen poot om op te staan. Dit is ook een civiele zaak, dus ze zal een zaak moeten gaan opstarten, wat ze vanwege de kosten niet zal doen.

Lekker houden dus
Hallo
pi_201295447
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 17:50 schreef airconditioning het volgende:

[..]
Als ze die papieren nog heeft dan is dat bewijs
Dat het ooit van haar was. Als je weggegeven spullen 8 jaar later gaat terugvorderen ben je niet zomaar in het gelijk. Het is niet ontvreemd uit haar woning ofzo, het spul is naar haar neef gegaan. Hele dame ben je dan hoor als je daarmee naar de politie/rechter stapt na 1 telefoontje.

Maargoed de soep wordt zelden zo heet gegeten, denk dat het gewoon een hele onhandige manier van doen is van deze mevrouw.
What's the name of the game?
pi_201295452
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 17:50 schreef airconditioning het volgende:

[..]
Als ze die papieren nog heeft dan is dat bewijs
Papieren waarop staat dat het kenteken van die kast op haar naam staat?
Pfffffffffffrt :D

Als ze het voor de rechter zóu brengen wordt het een civiele zaak, en daar geldt veel meer 'geloofwaardig goed verhaal' dan 'papieren werkelijkheid'.

@TS: een tante die zo met gestrekt been in komt vliegen werd wat mij betreft een kaltgestelde tante. Doei, ik zie u in het hiernamaals wel weer eens.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_201295481
Ja sowieso afscheid nemen van zo'n familielid. Beetje dreigen met politie wtf
Hallo
  Mooiste FOK!fotoboek van de vrouwen 2022 vrijdag 10 september 2021 @ 17:59:56 #17
165264 Puzzie
C'est La Fucking Vie
pi_201295495
Ik zou ze ook niet teruggeven.
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_201295859
Dus eerst vraagt dat zwijn of je die meubels zelf ff langs komt brengen terwijl zij ze destijds gratis bij opa en oma gestald heeft en er daarna niks meer van wilde weten, opeens is haar mening veranderd en wil ze die meubels terug, en vervolgens wordt er ook nog met de pliesie gedreigd.
Voor zover ik weet ben jij geen meubelbedrijf met bezorgservice en ben je ook niet strafbaar in deze, met haar papiertjes. En als het familiestukken zijn, staan ze bij jou goed toch, je bent toch ook familie?

Persoonlijk zou ik die meubels na dat telefoontje direct verhandelen ruim boven de eigenlijke prijs, op vakantie gaan (of nieuwe meubels er van kopen) en zeggen ik heb ze al jaren niet meer in huis, groetjes van de feestcommissie.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 10-09-2021 18:18:44 ]
pi_201295913
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 17:42 schreef airconditioning het volgende:
Lullig maar ze heeft wel gelijk. Ze heeft er op papier nooit afstand van gedaan en als ze bewijs is dat het van haar heeft dan kom je het alsnog af te staan. Succes met de verbouwing
Áls ze die papieren heeft inderdaad.
Als iemand direct met politie gaat dreigen is er meestal weinig aan de hand en is het gewoon chantage.
  vrijdag 10 september 2021 @ 18:22:52 #20
496301 airconditioning
VVD/GL met bovenmodaal inkomen
pi_201295983
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 18:20 schreef Naardegallemiezen het volgende:

[..]
Als iemand direct met politie gaat dreigen is er meestal weinig aan de hand en is het gewoon chantage.
Oke, dus iemand mijn spullen steelt en ik zeg: "Ik ga naar de politie" dan is dat chantage?
Pro: Woke, LGBTQQIP2SAA++, BLM, vaccinatieplicht, K. Harris, Vegan, immigratie, milleumaatregelen, (bio)diversiteit en Antifa
Anti: Wappiementaliteit, mileuvervuiling, racisme, antisemitisme, fvd/trumpisme, boeren en populisme.
pi_201296020
Ik zou ze ook niet terug geven laat ze lekker komen met de politie
pi_201296034
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 18:22 schreef airconditioning het volgende:

[..]
Oke, dus iemand mijn spullen steelt en ik zeg: "Ik ga naar de politie" dan is dat chantage?
Dan hebben wij een andere definitie van 'stelen'.

Als ze eerst zegt van 'wil je ff die meubels voor me bewaren, oh wait, en ik hoef ze ook niet meer terug!' dan noem ik dat geen stelen.
En als je dan in de tussentijd die hele meuk per ongeluk al hebt verhandeld omdat tantelief er niet meer om heeft gevraagd tot nu (iets terugvragen wat je weggegeven hebt is trouwens ook een raar iets) dan kan TS daar natuurlijk heul niks aan doen.

Gewoon uit principe dat die trol weet dat je dit soort kunstjes niet hoeft te flikken.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-09-2021 18:25:34 ]
pi_201296070
Hoor es, de pliesie komt echt niet voor een tante/neefje-rel. Da's geen politietaak, tenzij tante voor de deur staat met een bijl. Dan wel. Maar niet omdat het een tante is. En ze komen ook niet aan de deur om te checken of u misschien oude kasten in huis heeft staan waarvan een dame beweert dat die vroeger bij haar ouders in de opslag stonden. Da's gewoon geen pliesiezaak. Of taak.

[ Bericht 0% gewijzigd door sigme op 10-09-2021 18:35:11 ]
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  vrijdag 10 september 2021 @ 18:26:38 #24
496301 airconditioning
VVD/GL met bovenmodaal inkomen
pi_201296074
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 18:25 schreef Naardegallemiezen het volgende:

[..]
Dan hebben wij een andere definitie van 'stelen'.

Als ze eerst zegt van 'wil je ff die meubels voor me bewaren, oh wait, en ik hoef ze ook niet meer terug!' dan noem ik dat geen stelen.
En als je dan in de tussentijd die hele meuk per ongeluk al hebt verhandeld omdat tantelief er niet meer om heeft gevraagd tot nu (iets terugvragen wat je weggegeven hebt is trouwens ook een raar iets) dan kan TS daar natuurlijk heul niks aan doen.

Gewoon uit principe dat die trol weet dat je dit soort kunstjes niet hoeft te flikken.
Je gaat ervan uit dat OP de exacte waarheid verteld. Misschien heeft die tante wel gewoon gelijk en is OP het vergeten? Het ene tegen het andere woord. Dat doen dieven vaak ook
Pro: Woke, LGBTQQIP2SAA++, BLM, vaccinatieplicht, K. Harris, Vegan, immigratie, milleumaatregelen, (bio)diversiteit en Antifa
Anti: Wappiementaliteit, mileuvervuiling, racisme, antisemitisme, fvd/trumpisme, boeren en populisme.
pi_201296103
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 18:26 schreef airconditioning het volgende:

[..]
Je gaat ervan uit dat OP de exacte waarheid verteld. Misschien heeft die tante wel gewoon gelijk en is OP het vergeten? Het ene tegen het andere woord. Dat doen dieven vaak ook
Iemand die dreigt met de politie vs iemand die die ouwe meuk op zich nog wel terug wil geven maar verbaasd is over de manier waarop het teruggevraagd wordt.

Maargoed, je hebt een punt. Iedereen kan liegen, vooral online.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-09-2021 18:28:13 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')