abonnement Unibet Coolblue
  zondag 26 september 2021 @ 21:14:04 #76
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_201533573
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_201535798
twitter


Nog meer prietpraat van het CDA
Lekker actueel nu ook met Mona _O- _O-
pi_201537420
Holle prietpraat. Op naar de 5 zetels. :Y
pi_201537610
quote:
0s.gif Op maandag 27 september 2021 09:37 schreef Halcon het volgende:
Holle prietpraat. Op naar de 5 zetels. :Y
Zijn we al aanbeland *O* *O*

https://www.welingelichte(...)ijf-zetels-over.html
pi_201537669
quote:
En da;s dan nog zonder het gekibbel van afgelopen weekend. _O_
pi_201537739
Ik vind het totale gebrek aan blinde paniek bij het CDA eigenlijk nog het engst.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_201539272
quote:
0s.gif Op maandag 27 september 2021 10:06 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik vind het totale gebrek aan blinde paniek bij het CDA eigenlijk nog het engst.
Wat moet je nog anders dan je neerleggen bij de puinzooi die je zelf veroorzaakt hebt. Wat wel weer bijzonder is in deze is dat het CDA terecht tot op het bot gefileerd wordt, maar dat Rutte en co hier eigenlijk vrijwel zonder kleerscheuren uit komen.

Die hebben pas een probleem als Omtzigt echt de zetels opstrijkt waar hij nu op staat en Omtzigt niet met de VVD wil samenwerken.
pi_201556421
Gijs Rademaker en Thomas van Groningen over de historisch lage CDA-peiling en de formatie :P

Aan de vooravond van een mogelijke doorbraak binnen de formatie, scoort het CDA historisch laag in de maandelijkse peiling van opiniepeiler Gijs Rademaker.

De partij moest al klappen incasseren na de verkiezingsuitslag afgelopen maart en sinds het opstappen van Omtzigt lijkt daar geen einde aan te komen. _O-

Vanavond bij Op1 vertelt Rademaker samen met politiek verslaggever Thomas van Groningen alles over de peiling en wat voor invloed dit heeft op de formatie.

https://op1npo.nl/2021/09(...)ch-lage-cda-peiling/

Ik pak de popcorn *O*
pi_201556471
twitter


Dit zal het aantal zetels in de peiling wel doen toenemen _O-
  maandag 4 oktober 2021 @ 00:29:23 #85
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_201627777
twitter

:D
  maandag 4 oktober 2021 @ 00:31:41 #86
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_201627784
-10 toch. Gaat lekker, Huug
  maandag 4 oktober 2021 @ 01:18:01 #87
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_201627892
De CU is de CDA voorbij dat is toch ook uniek en dan is hier de stunt van Hoekstra nog niet bij gerekend,.
Hoe is het toch mogelijk dat deze partij aan kan schuiven bij de coalitie?
pi_201628068
quote:
0s.gif Op maandag 4 oktober 2021 01:39 schreef Cupfighter het volgende:
De CU is de CDA voorbij dat is toch ook uniek en dan is hier de stunt van Hoekstra nog niet bij gerekend,.
Hoe is het toch mogelijk dat deze partij aan kan schuiven bij de coalitie?
Omdat ze bij de verkiezingen eerder dit jaar 15 zetels hebben gehaald ?
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
pi_201629000
quote:
0s.gif Op maandag 4 oktober 2021 06:00 schreef Pedroso het volgende:

[..]
Omdat ze bij de verkiezingen eerder dit jaar 15 zetels hebben gehaald ?
Dat is inderdaad de pure logica dat kan ik ook bedenken, maar de partij heeft flinke klappen gekregen en zou schoon schip moeten maken in plaats van mee regeren, veel mensen schieten op Klaver die de PVDA niet los wil laten maar Rutte doet hetzelfde met het CDA maar daar hoor ik niet zoveel mensen over klagen terwijl dit nu de nieuwe formatie lijkt te gaan worden.
Begrijp het CDA zelf ook niet zo, weer mee willen regeren terwijl de signalen op rood staan, is het pluche zo belangrijk of denken ze dat met het meedoen in een nieuw kabinet waar nog zichtbaar weinig vertrouwen alles weer langzaam goed komt?
pi_201629110
quote:
0s.gif Op maandag 4 oktober 2021 09:27 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Dat is inderdaad de pure logica dat kan ik ook bedenken, maar de partij heeft flinke klappen gekregen en zou schoon schip moeten maken in plaats van mee regeren, veel mensen schieten op Klaver die de PVDA niet los wil laten maar Rutte doet hetzelfde met het CDA maar daar hoor ik niet zoveel mensen over klagen terwijl dit nu de nieuwe formatie lijkt te gaan worden.
Begrijp de CDA zelf ook niet zo, weer mee willen regeren terwijl de signalen op rood staan, is het pluche zo belangrijk of denken ze dat met het meedoen in een nieuw kabinet waar nog zichtbaar weinig vertrouwen alles weer langzaam goed komt?
Ze zouden zichzelf opnieuw moeten uitvinden met nieuwe (jonge) mensen, er is best veel ruimte links van de VVD (brede middenpartij). Ze hebben nu te maken met een boerenpartij (waren vaak CDA stemmers) en met een grotere CU (waarvan er een deel vroeger CDA stemden).
CU is toch te Christelijk voor de meeste mensen en de PvdA en GL te links (zeker als ze samen gaan). Daar is dus best nog wel winst te boeken. Een duidelijke partijleider met charisma is daarbij ook nodig. (niet Wopke dus).
Misschien is dat beter buiten de coalitie maar probleem is dat ze bijna onmisbaar zijn om tot een werkbare regering te komen. Welke regering zie jij voor je zonder het CDA ?
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
pi_201629345
quote:
0s.gif Op maandag 4 oktober 2021 09:36 schreef Pedroso het volgende:

[..]
Ze zouden zichzelf opnieuw moeten uitvinden met nieuwe (jonge) mensen, er is best veel ruimte links van de VVD (brede middenpartij). Ze hebben nu te maken met een boerenpartij (waren vaak CDA stemmers) en met een grotere CU (waarvan er een deel vroeger CDA stemden).
CU is toch te Christelijk voor de meeste mensen en de PvdA en GL te links (zeker als ze samen gaan). Daar is dus best nog wel winst te boeken. Een duidelijke partijleider met charisma is daarbij ook nodig. (niet Wopke dus).
Misschien is dat beter buiten de coalitie maar probleem is dat ze bijna onmisbaar zijn om tot een werkbare regering te komen. Welke regering zie jij voor je zonder het CDA ?
Aan dat laatste had ik eerlijk gezegd niet gedacht, die 15 zetels zijn natuurlijk nodig om aan werkbare regering te komen, over rechts(PVV) gaat niet omdat daar niemand mee wil werken en over links (PVDA/GL) zou ik wel graag zien maar daar stemt de VVD logisch gezien niet mee in.
Andere mogelijkheden worden een opeenhoping van teveel partijen.
Dus ja ik moet tot mijn spijt zeggen dat het inderdaad niet mogelijk is om zonder de CDA iets te vormen
pi_201629913
Ik denk dat CDA leden ook opstappen omdat ze zware maatregelen voor de landbouw zien aankomen en dan heeft het CDA voor hen geen betekenis meer. CDA=landbouw landbouw=CDA

Overigens, Omtzigt is behoorlijk bezig geweest om oplichter Van Lienden van dienst te zijn:
Uit interne stukken, die werden opgevraagd middels een WOB-verzoek, blijkt dat Omtzigt zich vaker dan eerder bekend was hard heeft gemaakt voor de aankoop van nog eens 80 miljoen mondkapjes via Van Liendens kanalen.
https://www.ad.nl/binnenl(...)os-aanbood~a04ba991/
Maar dat is niet zijn schuld, hij is op het 'verkeerde been gezet'.
Eigenlijk net zoals Wopke, die dacht ook dat ie niets verkeerds deed. Typisch CDA-dingetje blijkbaar.

[ Bericht 34% gewijzigd door Mondkapje op 04-10-2021 11:08:03 ]
pi_201630488
quote:
0s.gif Op maandag 4 oktober 2021 11:00 schreef Mondkapje het volgende:
Ik denk dat CDA leden ook opstappen omdat ze zware maatregelen voor de landbouw zien aankomen en dan heeft het CDA voor hen geen betekenis meer. CDA=landbouw landbouw=CDA

Overigens, Omtzigt is behoorlijk bezig geweest om oplichter Van Lienden van dienst te zijn:
Uit interne stukken, die werden opgevraagd middels een WOB-verzoek, blijkt dat Omtzigt zich vaker dan eerder bekend was hard heeft gemaakt voor de aankoop van nog eens 80 miljoen mondkapjes via Van Liendens kanalen.
https://www.ad.nl/binnenl(...)os-aanbood~a04ba991/
Maar dat is niet zijn schuld, hij is op het 'verkeerde been gezet'.
Eigenlijk net zoals Wopke, die dacht ook dat ie niets verkeerds deed. Typisch CDA-dingetje blijkbaar.
Eerder politiek dingetje, of dacht jij dat het indekken bij andere partijen niet plaatsvindt ?
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
  zondag 10 oktober 2021 @ 10:57:44 #95
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_201701992
Vooral het CDA heeft veel last van ’weglopers’. Nog slechts 35% van de CDA-stemmers zou dat nu opnieuw doen

_O- _O- _O-

https://www.telegraaf.nl/(...)il-rutte-als-premier

Hugo je bent een heel vies mannetje :r
pi_201702068
quote:
0s.gif Op maandag 4 oktober 2021 09:27 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Dat is inderdaad de pure logica dat kan ik ook bedenken, maar de partij heeft flinke klappen gekregen en zou schoon schip moeten maken in plaats van mee regeren, veel mensen schieten op Klaver die de PVDA niet los wil laten maar Rutte doet hetzelfde met het CDA maar daar hoor ik niet zoveel mensen over klagen terwijl dit nu de nieuwe formatie lijkt te gaan worden.
Begrijp het CDA zelf ook niet zo, weer mee willen regeren terwijl de signalen op rood staan, is het pluche zo belangrijk of denken ze dat met het meedoen in een nieuw kabinet waar nog zichtbaar weinig vertrouwen alles weer langzaam goed komt?
Correctie.

Kaag houdt GL en de PVDA vast. Ik denk dat Rutte niks te zeggen had als er een kabinet kwam met VVD-D66-CDA-GL
  zondag 10 oktober 2021 @ 11:08:55 #97
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_201702098
CDA us verworden tot een partij van notoire oplichters erger dan de VVD

De C is de naam is eeen schande , de D trouwens ook
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zondag 10 oktober 2021 @ 11:11:56 #98
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_201702128
Loeki de Jonge zegt wel meer dingen die je met een korreltje zout moet nemen. Ga er maar dus vanuit dat er wel veel CDA'ers richting Omtzigt gaan als hij besluit om een eigen partij op te richten.
pi_201703023
quote:
0s.gif Op zondag 10 oktober 2021 11:05 schreef Derrazi het volgende:

[..]
Correctie.

Kaag houdt GL en de PVDA vast. Ik denk dat Rutte niks te zeggen had als er een kabinet kwam met VVD-D66-CDA-GL
Klopt uiteindelijk wel wat je zegt, maar GL wou PVDA niet loslaten dus die optie is nooit bekeken, ik denk dat Rutte zelfs wel wou werken met alleen GL erbij dan blijft natuurlijk nog de vraag of Hoekstra dat zou zien zitten, jammer dat we het nooit zullen weten
  zondag 10 oktober 2021 @ 12:55:50 #100
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_201703060
quote:
0s.gif Op zondag 12 september 2021 13:49 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Oh alsjeblieft geef mij nieuwe verkiezingen.
Ja, graag, alleen dan zonder dat we op dezelfde figuren moeten stemmen die nu alleen maar bewezen hebben niet samen willen te werken.

Weg ermee, doei :W
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')