abonnement iBood bol.com Vodafone Ziggo Coolblue
pi_201815880
nou ja, ik bedoel dus dat je leert dat een broek van 120,- best wel duur is en je daar ook bijna een hele garderobe van kan kopen. Dat je dus f meer kan kopen f een paar dure dingen. Omgaan met geld dus ja. En in mijn ervaring starten mensen er vaak eerder mee bij kinderen met een nogal dure smaak..
pi_201815916
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 22:08 schreef Declan-Harp het volgende:
Mijn stinkende pre-puber nam het woord ''kaulo'' in de mond. Ik ben hem nu echt kwijt, tijd voor een nieuwe baby :Y
Dat werd hier laatst door de 10 jarige ook veelvuldig gebruikt, waarbij de 8 jarige dat (in iets mindere) mate ook ging doen.

Moet ik zeggen dat ik nadat ik er iets van heb gezegd het niet meer heb gehoord (don’t jinx it..)
Maar goed er wordt hier de laatste tijd door de oudste wel meer op een ‘bepaalde manier’ gepraat, met bijbehorende lichaamshouding ;(

Hopelijk slaat hij er niet erg in door want daar zit bij mij wel een ‘irritatiefactortje’. Maar goed, we zien wel :')

Merkkleding is hier nog niet aan de orde. De oudste (jongen) draagt het liefst hoody’s (als het maar lekker zit, uiterlijk is minder belangrijk, ook al is de print versleten en begint het krap te worden qua maat mag het nog niet weg eigenlijk)

Jongste wil wel graag mooie kleding, maar ze kan net zo goed van de zeeman iets mooi vinden, die is echt nog niet bezig met merken.

Ze zit er alleen mee dat broeken altijd afzakken aan de achterkant als ze gaat zitten (en dus haar billen deels zichtbaar worden). Iemand daar de gouden tip voor?
Hebben al verschillende merken en soorten broeken geprobeerd, maar altijd het zelfde effect helaas. Knoopsgatelastiek doet ook niks af

Ze is een slanke meid (maar geen super skinny benen) maar wel een wat holle rug. Ik denk dat dat wellicht de oorzaak is
(Fysio gaf aan dat daar niets aan hoefde te gebeuren dus zal ook niet heel erg zijn).

Maar goed, voor nu heeft ze vooral leggings/rokjes/jurkjes aan, en dat mag natuurlijk ook, maar af en toe een broek vind ik ook wel mooi/handig (en ze wil op zich ook wel een broek aan, als haar billen maar niet boven de broek uit komen als ze zit)

En een riem lijkt me gewoon ook niet zo praktisch voor een kind van 8 maar misschien valt dat wel mee..
  dinsdag 19 oktober 2021 @ 11:44:01 #128
489639 Declan-Harp
The Black Wolf Company
pi_201816025
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 11:36 schreef hilliebillie het volgende:

[..]
Dat werd hier laatst door de 10 jarige ook veelvuldig gebruikt, waarbij de 8 jarige dat (in iets mindere) mate ook ging doen.

Moet ik zeggen dat ik nadat ik er iets van heb gezegd het niet meer heb gehoord (don’t jinx it..)
Maar goed er wordt hier de laatste tijd door de oudste wel meer op een ‘bepaalde manier’ gepraat, met bijbehorende lichaamshouding ;(

En een riem lijkt me gewoon ook niet zo praktisch voor een kind van 8 maar misschien valt dat wel mee..
Herkenbaar :X

Een riem lijkt me een prima oplossing voor als ze een broek wil dragen :Y
''Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.''
  dinsdag 19 oktober 2021 @ 12:08:00 #129
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_201816326
Hier in huis is straattaal geen probleem, Wij(man ik en 13 jarige) praten zelf ook wel met straattaal en is het gewoon onderdeel van onze vocabulaire :@ :')
(niet echt de scheldwoorden gewoon de normale woorden zoals bijvoorbeeld nassen,gucci,shoebas,thallas)
komt doordat zowel ik als mijn man veel luisteren naar rap en wel gewoon op de hoogte zijn van die nederlandse subcultuur :D sommige woorden blijven dan hangen of gebruiken we een tijdje als grapje en blijft dan hangen.

De andere kinderen hebben echt 0 interesse in straattaal want als je ouders het gebruiken is het stom dus ik denk niet dat we bang hoeven te zijn voor kinderen die denken dat ze er mee kunnen provoceren. *O*
pi_201816615
quote:
17s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 12:08 schreef Budabuddumbam het volgende:

De andere kinderen hebben echt 0 interesse in straattaal want als je ouders het gebruiken is het stom dus ik denk niet dat we bang hoeven te zijn voor kinderen die denken dat ze er mee kunnen provoceren. *O*
Herkenbaar maar dan met dialect. Dat vinden de kinderen echt verschrikkelijk. En het is echt niet dat wij overwegend dialect praten, wel ‘gewoon’ Brabants maar niet echt plat. Maar er zitten wel eens wat woorden tussen.. dat vinden ze echt helemaal niets. Heel af en toe proberen ze het zelf, maar dat klinkt dat ook gewoon niet (of ze komen met zelf bedachte ‘dialect’ woorden :D )

Tegenwoordig proberen ze ook wat Vlaams, tenminste ze beginnen dan elke zin met ‘slee’ of ‘alleekus’ en proberen dan het Vlaams te imiteren. Lijkt nog niet bijna, maar wel heel grappig :P
pi_201816699
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 11:30 schreef Declan-Harp het volgende:

[..]
Guess again.. ;(
Ik heb nu 2 setjes van Marktplaats gehaald, dat vindt hij overigens prima. Hij heeft veel tweedehands kleding en dat stoort hem gelukkig (nog) niet ;)
Ik kn gewoon geen 50/60 euro uitgeven aan een setje wat hij n winter kan dragen.

Als hij straks als puber wat langer stabiel is qua lengte kan het wel.
Je hebt zulke setjes ook nog voor een leuke prijs bij die outlets zoals Rosada of Batavia stad. Daar halen wij nog wel eens van zulke pakjes.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  dinsdag 19 oktober 2021 @ 12:44:04 #132
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_201816779
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 12:31 schreef hilliebillie het volgende:

[..]
Herkenbaar maar dan met dialect. Dat vinden de kinderen echt verschrikkelijk. En het is echt niet dat wij overwegend dialect praten, wel ‘gewoon’ Brabants maar niet echt plat. Maar er zitten wel eens wat woorden tussen.. dat vinden ze echt helemaal niets. Heel af en toe proberen ze het zelf, maar dat klinkt dat ook gewoon niet (of ze komen met zelf bedachte ‘dialect’ woorden :D )

Tegenwoordig proberen ze ook wat Vlaams, tenminste ze beginnen dan elke zin met ‘slee’ of ‘alleekus’ en proberen dan het Vlaams te imiteren. Lijkt nog niet bijna, maar wel heel grappig :P
ik kom zelf uit het oosten des lands, en vroeger praatte ik ook echt plat en mensen begrepen mij echt niet toen ik naar de randstad verhuisde, ik gooi er soms nog wel wat woorden doorheen ookal woon ik er al 30 jaar niet meer. _O- en vlaams zou ik wel heel leuk vinden want dat bezit ik ook :') ik keek als kind heel erg graag naar vlaamse tv
  dinsdag 19 oktober 2021 @ 13:01:28 #133
489639 Declan-Harp
The Black Wolf Company
pi_201817036
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 12:38 schreef Tally het volgende:

[..]
Je hebt zulke setjes ook nog voor een leuke prijs bij die outlets zoals Rosada of Batavia stad. Daar halen wij nog wel eens van zulke pakjes.
Dat is weer uit de richting van Frysln :') :D
Ik ben voorlopig weer voorzien!
pi_201817071
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 13:01 schreef Declan-Harp het volgende:

[..]
Dat is weer uit de richting van Frysln :') :D
Ik ben voorlopig weer voorzien!
En niet een klein beetje ook :@

Wij doen het ook alleen maar als we in de buurt zijn hoor :P Gaan niet speciaal daar heen voor een dagje. Ik vind shoppen toch al vreselijk :D
pi_201817084
quote:

[..]

Hopelijk slaat hij er niet erg in door want daar zit bij mij wel een ‘irritatiefactortje’. Maar goed, we zien wel :')

Merkkleding is hier nog niet aan de orde. De oudste (jongen) draagt het liefst hoody’s (als het maar lekker zit, uiterlijk is minder belangrijk, ook al is de print versleten en begint het krap te worden qua maat mag het nog niet weg eigenlijk)

Jongste wil wel graag mooie kleding, maar ze kan net zo goed van de zeeman iets mooi vinden, die is echt nog niet bezig met merken.

Ze zit er alleen mee dat broeken altijd afzakken aan de achterkant als ze gaat zitten (en dus haar billen deels zichtbaar worden). Iemand daar de gouden tip voor?
Hebben al verschillende merken en soorten broeken geprobeerd, maar altijd het zelfde effect helaas. Knoopsgatelastiek doet ook niks af

Ze is een slanke meid (maar geen super skinny benen) maar wel een wat holle rug. Ik denk dat dat wellicht de oorzaak is
(Fysio gaf aan dat daar niets aan hoefde te gebeuren dus zal ook niet heel erg zijn).

Maar goed, voor nu heeft ze vooral leggings/rokjes/jurkjes aan, en dat mag natuurlijk ook, maar af en toe een broek vind ik ook wel mooi/handig (en ze wil op zich ook wel een broek aan, als haar billen maar niet boven de broek uit komen als ze zit)

Ik heb voor oudste nu Garcia broeken met hoge taille. Die zitten haar mooi en lekker.
*poef* nu is het weg
  dinsdag 19 oktober 2021 @ 13:05:26 #136
489639 Declan-Harp
The Black Wolf Company
pi_201817088
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 13:03 schreef Tally het volgende:

[..]
En niet een klein beetje ook :@

Wij doen het ook alleen maar als we in de buurt zijn hoor :P Gaan niet speciaal daar heen voor een dagje. Ik vind shoppen toch al vreselijk :D
Lang leve Marktplaats ;) Dit is voor het eerst dat hij iets specifieks wil hebben, dus prima opgelost zo.
pi_201817189
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 13:05 schreef Declan-Harp het volgende:

[..]
Lang leve Marktplaats ;) Dit is voor het eerst dat hij iets specifieks wil hebben, dus prima opgelost zo.
Ik ben blij dat die van mij nog geen specifieke eisen hebben :D
Afgelopen weekend kleding gekregen van mijn vriendin. Haar dochter is een stuk ouder dan mijn oudste.
En mijn oudste vind het geweldig want het zijn kleren die "insert naam van haar dochter" heeft gedragen O+
En de jongste, onze fashionista (ofzo), die heeft een aparte smaak en combineren van rare kledingstukken vind zij geweldig. Nou ja prima.
pi_201822605
Ik wilde altijd per s een hemd aan, ivm broek en tocht aan de achterkant. Lekkere lange van de zeeman (zwart). Hele puberteit gedragen en nu nog steeds eigenlijk altijd een hemdje.
Kwak
pi_201825872
quote:
Mijn broeken zitten achter ook altijd veel te laag als ik zit, zelfs met riem. Daarom extra lange hemden.
Op dinsdag 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op zaterdag 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe het volgende:
Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  woensdag 20 oktober 2021 @ 14:04:24 #140
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_201831389
@Declan-Harp Vinted! De dames van mijn zus kopen daar echt alles, dure schoenen voor weinig,merkkleren, vintage kleding, ook voor hun broertje van 12. Ze maken er echt een sport van, verkopen er ook veel op!
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  woensdag 20 oktober 2021 @ 14:12:33 #141
489639 Declan-Harp
The Black Wolf Company
pi_201831497
quote:
0s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 14:04 schreef oh-oh het volgende:
@:Declan-Harp Vinted! De dames van mijn zus kopen daar echt alles, dure schoenen voor weinig,merkkleren, vintage kleding, ook voor hun broertje van 12. Ze maken er echt een sport van, verkopen er ook veel op!
Ik heb er wel eens gekeken inderdaad, maar vind het enorm onoverzichtelijk :@ Zal vast aan mij liggen..

Maar een goed alternatief voor MP en de kringloop inderdaad!
pi_201831565
Je moet wel een beetje goed zoeken en door de troep heen willen scrollen (goede filters aanzetten helpt ook) maar ik ben ook fan van Vinted. :)
  woensdag 20 oktober 2021 @ 14:21:15 #143
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_201831609
:') Ik laat mijn nichtje zoeken als ik echt iets specifieks zoek. Hele nieuwe Air Jordan's voor 30 euro uit Parijs bv :D
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
abonnement iBood bol.com Vodafone Ziggo Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')