abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_201286642
Tienerjongens lopen meer risico bij vaccins dan bij Covid-besmetting

Jongens hebben zes keer meer kans op hartproblemen na een prik dan in het ziekenhuis te worden opgenomen door het coronavirus, blijkt uit onderzoek.

Kinderen die het grootste risico lopen op een hartproblemen zijn jongens tussen de 12 en 15 jaar na twee doses van een vaccin, volgens nieuw onderzoek uit de VS.

De bevindingen zijn gedaan terwijl professor Chris Whitty, de chief medical officer in Engeland, zich voorbereidt om ministers te adviseren over de vraag of er een breder voordeel voor de samenleving bestaat bij het vaccineren van kinderen.

Vorige week heeft het Comité voor Vaccinatie en Immunisatie (JCVI) zijn langverwachte uitspraak gedaan, waarin het zei dat het voordeel van vaccineren van 12- tot 15-jarigen "als te klein" werd beschouwd en het lage risico voor gezonde kinderen van het virus aanhaalde.

Sajid Javid, de minister van Volksgezondheid, zei echter dat hij wilde dat prof. Whitty en de belangrijkste medische officieren uit Schotland, Wales en Noord-Ierland "de vaccinatie van 12- tot 15-jarigen vanuit een breder perspectief zouden bekijken".

Hij zei dat hij dan "het advies van de chief medical officers zou overwegen, voortbouwend op het advies van de JCVI, voordat hij binnenkort een beslissing zou nemen".

Rapport zal nieuwe zorgen oproepen over prikken voor kinderen

Het onderzoek dat donderdag is gepubliceerd, zal nieuwe zorgen oproepen over de vraag of het risico van het vaccin opweegt tegen de voordelen voor anders gezonde kinderen.

Een team onder leiding van Dr Tracy Hoeg van de Universiteit van Californië onderzocht de snelheid van hartmyocarditis - hartontsteking - en pijn op de borst bij kinderen van 12-17 jaar na hun tweede dosis van het vaccin.

Vervolgens vergeleken ze dit met de kans dat kinderen een ziekenhuisbehandeling nodig hebben als gevolg van Covid-19, in tijden van lage, matige en hoge ziekenhuisopnames. Onderzoekers ontdekten dat het risico op hartcomplicaties voor jongens van 12-15 jaar na het vaccin 162,2 per miljoen was, wat het hoogste was van alle groepen die ze bekeken.

Het op één na hoogste percentage was onder jongens van 16-17 jaar (94,0 per miljoen), gevolgd door meisjes van 16-17 jaar (13,4 per miljoen) en meisjes van 12-15 jaar (13,0 per miljoen). Ondertussen is het risico dat een gezonde jongen in de komende 120 dagen een ziekenhuisbehandeling nodig heeft als gevolg van Covid-19 26,7 per miljoen. Dit betekent dat het risico dat ze lopen op hartcomplicaties 6,1 keer hoger is dan dat van ziekenhuisopname.

Dit is gebaseerd op de huidige telling van ziekenhuisopnames van Covid-19, die als "matig" worden beoordeeld. Tijdens een periode met een laag risico op ziekenhuisopname, zoals juni 2021, stijgt de kans op hartcomplicaties tot 22,8 keer hoger, en tijdens een periode met een hoog risico, zoals januari 2021, is de kans op hartcomplicaties nog steeds 4,3 keer hoger.

De studie, die nog niet peer reviewed is, analyseerde rapporten van bijwerkingen die kinderen tussen januari en juni van dit jaar aan het vaccin hebben geleden. In de studie werd gekeken naar MRNA-vaccins - zoals Pfizer en Moderna - die bijzonder relevant zullen zijn voor Groot-Brittannië omdat jongeren de AstraZeneca-prik niet zullen krijgen vanwege het verhoogde risico op gevaarlijke bloedstolsels.

Afgelopen vrijdag kon het JCVI alleen maar aanbevelen om prikken voor 12- tot 15-jarigen ook te geven aan kinderen met ernstige hart-, long-, nier-, lever- en neurologische aandoeningen.

Maar de ministers worden geacht het groene licht te geven voor de uitrol van het vaccin voor kinderen, en de NHS is al begonnen met het werven van duizenden mensen om vaccinaties te gevenop scholen.

https://archive.is/Ey1uj
https://www.telegraph.co.(...)risk-vaccines-covid/

Artikel van de BBC van 4 dagen geleden:

Scientists not backing Covid jabs for 12 to 15-year-olds

https://www.bbc.com/news/health-58438669

Wat vinden jullie? Hebben sommigen hier misschien kinderen in deze leeftijd? In NL mogen kinderen vanaf 12 jaar worden gevaccineerd voor Corona heb ik begrepen.
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_201287170
Ik heb kinderen in dat segment.

Ik vind er niks van, elke week wel weer een nieuw 'wetenschappelijk' onderzoek met gevolgen van...

Ik laat ze lekker zelf verstandig zijn.
  vrijdag 10 september 2021 @ 12:26:23 #3
222927 Lurf
All you need is Lurf
pi_201291056
De argumenten die in Nederland werden gebruikt om alle kinderen te gaan vaccineren zijn ook niet heel sterk. Dat had minder te maken met de ziektelast voor deze groep (want die is laag), maar vooral met het voorkomen van verspreiding van het virus en het verminderen van de noodzaak van maatregelen waar kinderen dan ook weer nadeel van ondervinden. Kortom: prikken tegen schoolsluiting, niet zozeer tegen ziekte. Dus ja, ik geloof dit onderzoek wel, en ik geloof ook dat er verder niets mee gaat gebeuren omdat de uitkomst politiek onwenselijk.
Never explain, never apologize.
pi_201291105
Ik heb kinderen in die leeftijd en zij hebben de juiste beslissing genomen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  vrijdag 10 september 2021 @ 13:02:23 #5
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_201291598
Er is allemaal nog zo weinig onderzocht en bekend dat ik zonder deze cijfers het al niet zou doen.

Een dokter zei ooit in een lezing dat ze eigenlijk nog niet zoveel weten van het menselijk lichaam. Hoe meer we te weten komen hoe meer we weten dat er veel is wat we nog niet weten. Hij zei dat er 95% nog onbekend is. Dus wie weet wat er allemaal nog uit de hoge hoed komt.
To BG or not to BG!
pi_201291652
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 13:02 schreef oppiedoppie het volgende:
Er is allemaal nog zo weinig onderzocht en bekend dat ik zonder deze cijfers het al niet zou doen.

Een dokter zei ooit in een lezing dat ze eigenlijk nog niet zoveel weten van het menselijk lichaam. Hoe meer we te weten komen hoe meer we weten dat er veel is wat we nog niet weten. Hij zei dat er 95% nog onbekend is. Dus wie weet wat er allemaal nog uit de hoge hoed komt.
Klopt, ik maak ook geen gebruik van dingen in die ik niet 100% begrijp zoals computers, internet, smartphones en auto's
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_201291763
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 13:02 schreef oppiedoppie het volgende:
Er is allemaal nog zo weinig onderzocht en bekend dat ik zonder deze cijfers het al niet zou doen.

Een dokter zei ooit in een lezing dat ze eigenlijk nog niet zoveel weten van het menselijk lichaam. Hoe meer we te weten komen hoe meer we weten dat er veel is wat we nog niet weten. Hij zei dat er 95% nog onbekend is. Dus wie weet wat er allemaal nog uit de hoge hoed komt.
Bron van een feesboek pagina of zo?

Hahah. :')

Laten we even alle wetenschappers op deze wereldbol negeren en naar zo'n obscure 'dokter' luisteren.
pi_201291830
Om het virus in te dammen zou het goed zijn. Gevaccineerd ben je minder besmettelijk en minder lang besmettelijk dan ongevaccineerd. Ter voorkoming van ziekenhuisopname is het voor deze leeftijdscategorie inderdaad niet zo interessant. Het risico waar het in OP over gaat is myocarditis wat enger klinkt dan dat het in de meeste gevallen is. Sowieso is het percentage wat daar last van heeft na vaccinatie heel klein (tientallen per miljoen). Ik zou zeggen doen, maar er zijn groepen die meer prioriteit hebben dan deze groep. Bijv. eerste generatie immigranten en antivaxers leeftijd 18+.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
  vrijdag 10 september 2021 @ 13:23:52 #9
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_201291923
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 13:06 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Klopt, ik maak ook geen gebruik van dingen in die ik niet 100% begrijp zoals computers, internet, smartphones en auto's
Goed van jou zeg...een fiets is ook goed genoeg, tenminste, als je die begrijpt.
To BG or not to BG!
  vrijdag 10 september 2021 @ 13:25:39 #10
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_201291944
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 12:29 schreef sjorsie1982 het volgende:
Ik heb kinderen in die leeftijd en zij hebben de juiste beslissing genomen.
Dat is mooi. Hoe meer gevaccineerden hoe beter uiteindelijk.
Tot nooit .......
pi_201291984
We hebben het dus over een hele kleine kans om iets relatiefs onschuldigs op te lopen.
De nadelen van je niet laten vaccineren voor jongeren zijn daarentegen:
-Risico dat ze het verspreidden onder anderen die er wel door in het ziekenhuis kunnen komen zoals ouders, grootouders, leraren en iedereen die in een risicogroep vallen.
-Zo goed als een garantie dat ze besmet gaan worden en er enkele dagen ziek van zullen zijn. Dat alleen al weegt ruim op tegen een zeer kleine kans om zo'n ontsteking op te lopen.
- Allerlei nadelen voor ongevaccineerden. Je kan sommige andere landen niet meer bezoeken, heel veel openbare gebouwen zijn straks niet meer toegankelijk voor je zoals de kroeg of een restaurant.
-Een grote kans (zo'n 10%) om long-covid op te lopen na besmetting. Dan kan je ineens maanden niets meer ruiken en proeven, is je conditie zwaar aangetast of heb je moeite met ademen. Niemand weet of je daar ooit helemaal van hersteld. En die kans is dus 1 op 10 ipv 1 op 1.000.00 op iets wat minder erg is dan long covid.

Al die mensen die 'zelf onderzoek willen doen' zullen hopelijk de overduidelijke cijfers begrijpen en toch hun kinderen laten inenten.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  vrijdag 10 september 2021 @ 13:29:54 #12
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_201291995
quote:
15s.gif Op vrijdag 10 september 2021 13:14 schreef Velgje het volgende:

[..]
Bron van een feesboek pagina of zo?

Hahah. :')

Laten we even alle wetenschappers op deze wereldbol negeren en naar zo'n obscure 'dokter' luisteren.
Als je het goed gelezen had dan had je gelezen dat ik het tijdens een lezing (dit betekend dus niet 'gelezen op feesboek') op een seminar had gehoord. Van een dokter die vertelde dat er nog veel onbekend is over het menselijk lichaam. Verder ging die seminar over voeding. Wat maakt deze info dat jij deze dokter als 'obscuur' bestempeld?
To BG or not to BG!
pi_201292011
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 13:29 schreef oppiedoppie het volgende:

[..]
Als je het goed gelezen had dan had je gelezen dat ik het tijdens een lezing (dit betekend dus niet 'gelezen op feesboek') op een seminar had gehoord. Van een dokter die vertelde dat er nog veel onbekend is over het menselijk lichaam. Verder ging die seminar over voeding. Wat maakt deze info dat jij deze dokter als 'obscuur' bestempeld?
Precies zoals hierboven al is aangegeven, dat er nog veel onbekend is over het menselijk lichaam is geen valid argument, dan kun je alles wel afschaffen
  vrijdag 10 september 2021 @ 13:40:35 #14
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_201292158
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 13:31 schreef Velgje het volgende:

[..]
Precies zoals hierboven al is aangegeven, dat er nog veel onbekend is over het menselijk lichaam is geen valid argument, dan kun je alles wel afschaffen
Het is één van mijn argumenten over het massaal toepassen van een nieuwe techniek.

Iedereen maakt zijn keuze op de beschikbare gegevens en maakt daar een afweging voor en beslist dan om wel of geen vaccin te nemen. Persoonlijke keus wat mij betreft.
To BG or not to BG!
pi_201292983
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 13:17 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Om het virus in te dammen zou het goed zijn. Gevaccineerd ben je minder besmettelijk en minder lang besmettelijk dan ongevaccineerd. Ter voorkoming van ziekenhuisopname is het voor deze leeftijdscategorie inderdaad niet zo interessant. Het risico waar het in OP over gaat is myocarditis wat enger klinkt dan dat het in de meeste gevallen is. Sowieso is het percentage wat daar last van heeft na vaccinatie heel klein (tientallen per miljoen). Ik zou zeggen doen, maar er zijn groepen die meer prioriteit hebben dan deze groep. Bijv. eerste generatie immigranten en antivaxers leeftijd 18+.
Tientallen per miljoen... Bij welke aantallen werd er ingegrepen bij astrazenica en jansen?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_201293019
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 13:40 schreef oppiedoppie het volgende:

[..]
Het is één van mijn argumenten over het massaal toepassen van een nieuwe techniek.

Iedereen maakt zijn keuze op de beschikbare gegevens en maakt daar een afweging voor en beslist dan om wel of geen vaccin te nemen. Persoonlijke keus wat mij betreft.
Van olie is ook maar amper iets bekend...
Ik vertrouw er maar op dat er betrouwbare mensen social media programmeren, kindervaccins maken, computers maken en autos maken... Begrijpen doe ik het echter niet...

Het niet begrijpen en daarom niet gebruiken is het meest waardeloze argument wat ik ooit gehoord heb.

Weet je ook dat alle chemische reacties van een kaarsvlam ook nog niet bekend zijn? Er zijn er ca 4000 bekend maar er moeten er meer zijn.

Als ik aanneem dat je ooit een kaars hebt aangestoken pas je dit argument maar selectief toe. Het is je eigen keuze en recht om te doen, maar wel erg dubieus. Maar als je ermee kan leven dan is het prima
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_201293276
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 13:25 schreef Speekselklier het volgende:

[..]
Dat is mooi. Hoe meer gevaccineerden hoe beter uiteindelijk.
Zeker, de wereld wordt er overzichtelijker op.
Veel plezier nog met uw testmedicatie.
En sterkte aan de nabestaanden overigens, want die mogen nog even rouwen.
pi_201293677
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 14:47 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Tientallen per miljoen... Bij welke aantallen werd er ingegrepen bij astrazenica en jansen?
AZ (trombose): 10 op de miljoen
https://nos.nl/artikel/23(...)-astrazeneca-prikken

Janssen (trombose): 1 op de miljoen
https://www.reuters.com/b(...)-vaccine-2021-04-13/

mRNA vaccins (myocarditus): 12.6 op de miljoen
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/34281357/

Her en der zag ik nog wat andere cijfers voorbij komen, maar allemaal vergelijkbaar met bovenstaande. Uiteraard gelden deze

Wat ingrijpen betreft: men greep in bij AZ omdat het kon. Als er niet voldoende mRNA vaccins waren geweest was men waarschijnlijk gewoon doorgegaan met AZ voor alle leeftijden zoals in veel andere landen. Het is niet dat het percentage nou zo gevaarlijk hoog ligt.

[ Bericht 9% gewijzigd door Ronald-Koeman op 10-09-2021 15:49:00 ]
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
  vrijdag 10 september 2021 @ 15:51:23 #19
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_201293848
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 september 2021 14:50 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Van olie is ook maar amper iets bekend...
Ik vertrouw er maar op dat er betrouwbare mensen social media programmeren, kindervaccins maken, computers maken en autos maken... Begrijpen doe ik het echter niet...

Het niet begrijpen en daarom niet gebruiken is het meest waardeloze argument wat ik ooit gehoord heb.

Weet je ook dat alle chemische reacties van een kaarsvlam ook nog niet bekend zijn? Er zijn er ca 4000 bekend maar er moeten er meer zijn.

Als ik aanneem dat je ooit een kaars hebt aangestoken pas je dit argument maar selectief toe. Het is je eigen keuze en recht om te doen, maar wel erg dubieus. Maar als je ermee kan leven dan is het prima
Hadden ze maar meer geweten van olie, en dan vooral plastics, dan hadden ze het achteraf waarschijnlijk anders gedaan ivm voortschrijdend inzicht. Vogels bv zitten vol met plastic wat niet afbreekbaar is. Ook bij deze uitvindingen leek het fantastisch maar bleek later dus ook pas dat er ook veel nadelen naar boven kwamen.

Om er over 10 of 20 jaar achter te komen dat het vaccin toch nog wat onvoorziene neveneffecten (bv onvruchtbaarheid (zoals toen met DES), auto-imuunziektes of vroegtijdige dementie etc. ) heeft kan vrij naar uitpakken.

Ook al is de kans zeeeeer klein dat zoiets gebeurd, zouden we wat mij betreft dat risico tot 0 moeten beperken dus alleen de kwetsbaren (ook kwetsbare kinderen) moeten inenten.


Maar ik zeg ook helemaal niet dat ik iets niet wil omdat ik het niet begrijp.
Ik bedoel dat iedereen zo stellig zegt dat het vaccin geen schade kan geven maar misschien weten we dat nog niet omdat we ook nog lang niet 100% weten hoe de organische processen in bv hersenen en met hormonen etc. precies werken.
To BG or not to BG!
pi_201293920
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 15:51 schreef oppiedoppie het volgende:

[..]
Hadden ze maar meer geweten van olie, en dan vooral plastics, dan hadden ze het achteraf waarschijnlijk anders gedaan ivm voortschrijdend inzicht. Vogels bv zitten vol met plastic wat niet afbreekbaar is. Ook bij deze uitvindingen leek het fantastisch maar bleek later dus ook pas dat er ook veel nadelen naar boven kwamen.

Om er over 10 of 20 jaar achter te komen dat het vaccin toch nog wat onvoorziene neveneffecten (bv onvruchtbaarheid (zoals toen met DES), auto-imuunziektes of vroegtijdige dementie etc. ) heeft kan vrij naar uitpakken.

Ook al is de kans zeeeeer klein dat zoiets gebeurd, zouden we wat mij betreft dat risico tot 0 moeten beperken dus alleen de kwetsbaren (ook kwetsbare kinderen) moeten inenten.


Maar ik zeg ook helemaal niet dat ik iets niet wil omdat ik het niet begrijp.
Ik bedoel dat iedereen zo stellig zegt dat het vaccin geen schade kan geven maar misschien weten we dat nog niet omdat we ook nog lang niet 100% weten hoe de organische processen in bv hersenen en met hormonen etc. precies werken.
Ik betwijfel of er geen plastic ingevoerd zou worden als de genoemde nadelen bekend zoudrn zijn toen. Nu is het bekend en er veranderd niks.
Er zijn zat dingen die niet 100% veilig zijn en toch wijdgebruikt worden zoals paracetamol, kindervaccins, wonen onder een hoogspanningslijn, wonen bij rivieren, vliegen (vanwege trombose gevaar), etc.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_201294014
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 15:38 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
AZ (trombose): 10 op de miljoen
https://nos.nl/artikel/23(...)-astrazeneca-prikken

Janssen (trombose): 1 op de miljoen
https://www.reuters.com/b(...)-vaccine-2021-04-13/

mRNA vaccins (myocarditus): 12.6 op de miljoen
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/34281357/

Her en der zag ik nog wat andere cijfers voorbij komen, maar allemaal vergelijkbaar met bovenstaande. Uiteraard gelden deze

Wat ingrijpen betreft: men greep in bij AZ omdat het kon. Als er niet voldoende mRNA vaccins waren geweest was men waarschijnlijk gewoon doorgegaan met AZ voor alle leeftijden zoals in veel andere landen. Het is niet dat het percentage nou zo gevaarlijk hoog ligt.
Dit dacht ik dus al, ik kon die aantal alleen niet zo snel vinden op internet.
Ik ben benieuwd wanneer er wordt ingegrepen nav het onderzoek in de OP.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_201294035
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 13:02 schreef oppiedoppie het volgende:
Er is allemaal nog zo weinig onderzocht en bekend dat ik zonder deze cijfers het al niet zou doen.

Een dokter zei ooit in een lezing dat ze eigenlijk nog niet zoveel weten van het menselijk lichaam. Hoe meer we te weten komen hoe meer we weten dat er veel is wat we nog niet weten. Hij zei dat er 95% nog onbekend is. Dus wie weet wat er allemaal nog uit de hoge hoed komt.
Alleen cellen alleen al, die zijn zo complex!


https://gaelmcgill.artstation.com/projects/Pm0JL1

Nog meer afbeeldingen:

https://www.digizyme.com/cst_landscapes.html
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
  vrijdag 10 september 2021 @ 16:05:22 #23
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_201294065
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 15:55 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Ik betwijfel of er geen plastic ingevoerd zou worden als de genoemde nadelen bekend zoudrn zijn toen. Nu is het bekend en er veranderd niks.
Er zijn zat dingen die niet 100% veilig zijn en toch wijdgebruikt worden zoals paracetamol, kindervaccins, wonen onder een hoogspanningslijn, wonen bij rivieren, vliegen (vanwege trombose gevaar), etc.
Ze zijn nu toch bezig om afbreekbaar plastic te maken?

Maar ik vind dat net zoiets als met kernreactors, superveilig verklaard, de kans dat er iets gebeurd is zo klein, verwaarloosbaar. En toch zijn er al 3 grote rampen geweest. Kans is klein maar als het dan toch misgaat is het gevolg extreem groot. We zouden helemaal niet moeten gokken met de gezondheid van gezonde kinderen.

En tuurlijk zijn er al veel vaccins voor kinderen maar deze zijn toch anders dan de vaccins tegen pokken, mazelen etc. Net als corona niet vergeleken mag worden met de griep kun je deze vaccins ook niet vergelijken.

En die vaccins hebben ook geen houdbaarheidsdatum zoals deze die raakt blijkbaar uitgewerkt?
To BG or not to BG!
pi_201294085
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 13:25 schreef Speekselklier het volgende:

[..]
Dat is mooi. Hoe meer gevaccineerden hoe beter uiteindelijk.
Jonge kinderen moeten risico lopen zodat we oudere mensen kunnen beschermen, waarvan een groot deel een ongezond leven heeft geleefd. Kunnen ze lekker verder gaan met hun ongezonde levens!

COR / Dikke mensen overlijden veel sneller aan Corona
COR / 95% van ziekenhuisopnames door Corona heeft onderliggende klachten
COR / Vitamine D3 en het Corona-virus

[ Bericht 3% gewijzigd door Probably_on_pcp op 10-09-2021 22:36:23 ]
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_201294108
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 16:05 schreef oppiedoppie het volgende:

[..]
Ze zijn nu toch bezig om afbreekbaar plastic te maken?

Maar ik vind dat net zoiets als met kernreactors, superveilig verklaard, de kans dat er iets gebeurd is zo klein, verwaarloosbaar. En toch zijn er al 3 grote rampen geweest. Kans is klein maar als het dan toch misgaat is het gevolg extreem groot. We zouden helemaal niet moeten gokken met de gezondheid van gezonde kinderen.

En tuurlijk zijn er al veel vaccins voor kinderen maar deze zijn toch anders dan de vaccins tegen pokken, mazelen etc. Net als corona niet vergeleken mag worden met de griep kun je deze vaccins ook niet vergelijken.

En die vaccins hebben ook geen houdbaarheidsdatum zoals deze die raakt blijkbaar uitgewerkt?
Je kan ook zeggen er zijn er maar 3 geweest als je let hoe ontzettend veel er gebouwd zijn en hoe lang ze al gebruikt worden.
Met vliegen geldt hetzelfde. Extreem weinig ongelukken met ca 100k vluchten per dag. Toch heeft een ongeluk met een vliegtuig grote invloed.
Stop met vliegen zou ik zeggen...

Afbreekbaar plastic is er nog lang niet omdat degene die er nu zijn meer composteertijd vragen dan wat er in composteerfabrieken wordt gebruikt. Je mag ook geen afbreekbaar plastic in de groene bak gooien.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')