abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_201286158
Hoi,

Ik twijfel of ik op mezelf nu al ga wonen. Of dat ik het beter na mijn studie kan doen als ik alles heb afgerond en een goede baan heb.

Ik wil graag een huis kopen en ken zelfs mensen die mij daarbij kunnen helpen en mij geld willen lenen en een vast contract geven.

Maar ik verdien momenteel nog niet genoeg ervoor. Wel kan ik nu dan sparen er alvast voor. Met die mensen heb ik goed contact en ken ik al jaren. Ze hebben veel mensen al geholpen. Over twee jaar kan ik met hun hulp zeiden ze een huis kopen.

Ik ben echter bang voor fear of missing out. Soms word ik wel gek thuis van mijn moeder en vele broertjes en zusje. Privacy zorgt er misschien voor dat ik productiever ben en beter studeer en werk. Daarnaast is het met relaties ook wel makkelijker om een eigen trekje te hebben.

Daarbij.. die mensen ken ik dan wel jaren en ze hebben wel veel mensen geholpen met het kopen van een huis. Maar dat betekent niet persé voor mij dat ik de garantie heb dat ze mij over twee jaar echt kunnen helpen met het kopen van een huis. Omdat het contact toch ineens kan stilvallen door omstandigheden.

Hoor graag jullie mening..

[ Bericht 14% gewijzigd door Medusa666 op 09-09-2021 23:53:41 ]
  donderdag 9 september 2021 @ 22:56:27 #2
213344 Ypmaha
Onjuist bejegend
pi_201286238
quote:
1s.gif Op donderdag 9 september 2021 22:50 schreef Medusa666 het volgende:
Hoi,

Ik twijfel of ik op mezelf nu al ga wonen. Of dat ik het beter na mijn studie kan doen als ik alles heb afgerond en een goede baan heb.

Ik wil graag een huis kopen en ken zelfs mensen die mij daarbij kunnen helpen en mij geld willen lenen en een vast contract geven.

Maar ik verdien momenteel nog niet genoeg ervoor. Wel kan ik nu dan sparen er alvast voor. Met die mensen heb ik goed contact en ken ik al jaren. Ze hebben veel mensen al geholpen. Over twee jaar kan ik met hun hulp zeiden ze een huis kopen.

Ik ben echter bang voor fear of missing out. Soms word ik wel gek thuis van mijn moeder en vele broertjes en zusje. Privacy zorgt er misschien voor dat ik productiever ben en beter studeer en werk. Daarnaast is het met relaties ook wel makkelijker om een eigen trekje te hebben.

Wat zouden jullie zeggen? Ik ben überhaupt ook niet echt een feestganger ofzo.

Hoor het graag.. groetjes.
Voor je zelfstandigheid is het beter zo snel mogelijk op jezelf te gaan. Hoe de huizenmarkt er over twee jaar uitziet weet niemand, dus daar kan je jezelf niet echt op voorbereiden.

Maar als je nog niet genoeg verdient om op jezelf te gaan zou ik nog even lekker bij paps en mams blijven

[ Bericht 0% gewijzigd door Ypmaha op 09-09-2021 23:13:28 ]
pi_201286270
En je bent nu 12?
Prrrrr
pi_201286373
quote:
1s.gif Op donderdag 9 september 2021 22:50 schreef Medusa666 het volgende: Met die mensen heb ik goed contact en ken ik al jaren. Ze hebben veel mensen al geholpen. Over twee jaar kan ik met hun hulp zeiden ze een huis kopen.
Dit klinkt nogal shady.

Maar goed, je vraagt of moet sparen of op jezelf moet gaan wonen, maar je geeft aan eigenlijk niet genoeg te verdienen om op jezelf te gaan wonen?
pi_201286492
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 22:56 schreef Ypmaha het volgende:

[..]
Voor je zelfstandigheid is het beter zo snel mogelijk op jezelf te gaan. Hoe de huizenmarkt er over twee jaar uitziet weet niemand, dus daar kan je jezelf niet echt op voorbereiden.

Maar als je nog niet genoeg verdient om op jezelf te gaan zou ik nog even lekker bij paps en mams blijven
Ik verdien wel genoeg om op mezelf te gaan wonen. Maar vind het wel veel geld natuurlijk.

Ik bedoel ik verdien nog niet genoeg om de hypotheek af te betalen.
pi_201286496
quote:
1s.gif Op donderdag 9 september 2021 23:08 schreef NightDancert het volgende:

[..]
Dit klinkt nogal shady.

Maar goed, je vraagt of moet sparen of op jezelf moet gaan wonen, maar je geeft aan eigenlijk niet genoeg te verdienen om op jezelf te gaan wonen?
Shady?
  donderdag 9 september 2021 @ 23:19:04 #7
213344 Ypmaha
Onjuist bejegend
pi_201286511
quote:
1s.gif Op donderdag 9 september 2021 23:17 schreef Medusa666 het volgende:

[..]
Ik verdien wel genoeg om op mezelf te gaan wonen. Maar vind het wel veel geld natuurlijk.
Hoe oud ben je?
pi_201286515
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 23:19 schreef Ypmaha het volgende:

[..]
Hoe oud ben je?
22, hoezo?
  donderdag 9 september 2021 @ 23:21:08 #9
213344 Ypmaha
Onjuist bejegend
pi_201286534
quote:
1s.gif Op donderdag 9 september 2021 23:19 schreef Medusa666 het volgende:

[..]
22, hoezo?
Met alle respect, maar zoiets heet volwassen worden :D
Op eigen benen staan kost nou eenmaal geld. Ik had ook al die tijd wel bij mijn ouders kunnen blijven wonen, maar dan zou ik een stuk ongelukkiger zijn dan nu.
pi_201286543
quote:
1s.gif Op donderdag 9 september 2021 23:18 schreef Medusa666 het volgende:

[..]
Shady?
Ja, mensen die je kent kunnen je helpen. Heet dat niet gewoon een hypotheekverstrekker?
  donderdag 9 september 2021 @ 23:22:37 #11
213344 Ypmaha
Onjuist bejegend
pi_201286555
quote:
1s.gif Op donderdag 9 september 2021 23:21 schreef NightDancert het volgende:

[..]
Ja, mensen die je kent kunnen je helpen. Heet dat niet gewoon een hypotheekverstrekker?
Misschien hoeft hij alleen wat pakketjes uit Zuid-Amerika op te halen.
pi_201286558
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 23:21 schreef Ypmaha het volgende:

[..]
Met alle respect, maar zoiets heet volwassen worden :D
Op eigen benen staan kost nou eenmaal geld.
Ja een hoop geld. 100en euro’s per maand.

Kan ik dan niet beter twee jaar wachten voor een eigen trek? Dan ben ik dus afgestudeerd en kan ik fulltime werken.
pi_201286572
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 23:21 schreef Ypmaha het volgende:

[..]
Met alle respect, maar zoiets heet volwassen worden :D
Op eigen benen staan kost nou eenmaal geld. Ik had ook al die tijd wel bij mijn ouders kunnen blijven wonen, maar dan zou ik een stuk ongelukkiger zijn dan nu.
Dat geluksgevoel en bepaalde mate van privacy en ontwikkeling is wel belangrijk idd.
pi_201286592
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 23:22 schreef Ypmaha het volgende:

[..]
Misschien hoeft hij alleen wat pakketjes uit Zuid-Amerika op te halen.
Ehm nee. Wat ik zeg, ik leen gewoon geld van andere mensen en krijg een vast contract. Die belasting erover moet ik dan wel alles betalen.
  donderdag 9 september 2021 @ 23:26:02 #15
213344 Ypmaha
Onjuist bejegend
pi_201286604
quote:
1s.gif Op donderdag 9 september 2021 23:22 schreef Medusa666 het volgende:

[..]
Ja een hoop geld. 100en euro’s per maand.

Kan ik dan niet beter twee jaar wachten voor een eigen trek? Dan ben ik dus afgestudeerd en kan ik fulltime werken.
Verwacht je serieus binnen twee jaar genoeg geld voor een hypotheek te hebben? Terwijl je nog studeert?? Ben je toevallig lid van de koninklijke familie?
Zelfs als je fulltime werkt kost het meestal een jaar of vijf om genoeg spaargeld te hebben voor een leuke hypotheek.
pi_201286618
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 23:26 schreef Ypmaha het volgende:

[..]
Verwacht je serieus binnen twee jaar genoeg geld voor een hypotheek te hebben? Ben je toevallig lid van de koninklijke familie?
Zelfs als je fulltime werkt kost het meestal een jaar of 5 om genoeg spaargeld te hebben voor een leuke hypotheek.
Ik leen geld van andere mensen die wél veel geld hebben. HUN betaal ik af. Ze hebben eigen bedrijven.

Die maandelijkse hypotheek daarna moet ik vervolgens ook betalen uiteraard.
pi_201286650
quote:
1s.gif Op donderdag 9 september 2021 23:27 schreef Medusa666 het volgende:

[..]
Ik leen geld van andere mensen die wél veel geld hebben. HUN betaal ik af. Ze hebben eigen bedrijven.

Die maandelijkse hypotheek daarna moet ik vervolgens ook betalen uiteraard.

En die mensen hoeven zich niet aan de regels te houden?
pi_201286657
quote:
1s.gif Op donderdag 9 september 2021 23:30 schreef NightDancert het volgende:

[..]
En die mensen hoeven zich niet aan de regels te houden?
Welke regels?
pi_201286671
quote:
1s.gif Op donderdag 9 september 2021 23:31 schreef Medusa666 het volgende:

[..]
Welke regels?
De regels omtrent het verstrekken van een hypotheek. Of doen ze dit louter uit charitatieve overwegingen?
  donderdag 9 september 2021 @ 23:34:49 #20
213344 Ypmaha
Onjuist bejegend
pi_201286695
quote:
1s.gif Op donderdag 9 september 2021 23:27 schreef Medusa666 het volgende:

[..]
Ik leen geld van andere mensen die wél veel geld hebben. HUN betaal ik af. Ze hebben eigen bedrijven.

Die maandelijkse hypotheek daarna moet ik vervolgens ook betalen uiteraard.

Dat betekent dat je over twee jaar een baan MOET zien te vinden waarmee je genoeg verdient (als starter), en dit voor een paar jaar.
Daarnaast is de huizenmarkt op dit moment erg oververhit. Twee jaar wachten kan denk ik geen kwaad.
pi_201286778
quote:
1s.gif Op donderdag 9 september 2021 23:32 schreef NightDancert het volgende:

[..]
De regels omtrent het verstrekken van een hypotheek. Of doen ze dit louter uit charitatieve overwegingen?
Daar kan je idd een discussie over voeren. Ze houden zich opzicht gewoon aan de regels? Wat mij betreft zijn ze overigens wel iets meer charitatief, omdat ik hun jaren ken en bij hen heb gewerkt. Maar we gaan off topic.

Ik vroeg mij dus af of het oke is dat ik twee jaar later een huis beter kan kopen. Of dat ik nu beter alvast in een jongerenwoning kan zitten.
pi_201286784
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 23:34 schreef Ypmaha het volgende:

[..]
Dat betekent dat je over twee jaar een baan MOET zien te vinden waarmee je genoeg verdient (als starter), en dit voor een paar jaar.
Daarnaast is de huizenmarkt op dit moment erg oververhit. Twee jaar wachten kan denk ik geen kwaad.
Hm oké. Maar vind je dan ook dat ik beter thuis moet blijven?
pi_201286789
quote:
1s.gif Op donderdag 9 september 2021 23:40 schreef Medusa666 het volgende:

[..]
Daar kan je idd een discussie over voeren. Ze houden zich opzicht gewoon aan de regels? Wat mij betreft zijn ze overigens wel iets meer charitatief, omdat ik hun jaren ken en bij hen heb gewerkt. Maar we gaan off topic.

Ik vroeg mij dus af of het oke is dat ik twee jaar later een huis beter kan kopen. Of dat ik nu beter alvast in een jongerenwoning kan zitten.
Ik vind het nogal een aanname dat je verwacht een huis te kunnen kopen als je bent afgestudeerd.
pi_201286805
Lekker een paar jaartjes bij je ouders blijven wonen en zo veel mogelijk sparen.
pi_201286823
quote:
1s.gif Op donderdag 9 september 2021 23:41 schreef NightDancert het volgende:

[..]
Ik vind het nogal een aanname dat je verwacht een huis te kunnen kopen als je bent afgestudeerd.
Ik heb er vertrouwen in, omdat ik zelf veel heb gespaard en verder door kan sparen als ik niet op mezelf ga wonen. Ook ben ik goed in hetgeen wat ik doe met mijn studie en is in mijn regio veel werkgelegenheid in die sector.

Een aantal vrienden van mij zijn 25 jaar en hebben dus ook een huis gekocht.
pi_201286879
Met twee inkomens is het vast makkelijker om een woning te kopen.
pi_201286921
quote:
1s.gif Op donderdag 9 september 2021 23:41 schreef NightDancert het volgende:

[..]
Ik vind het nogal een aanname dat je verwacht een huis te kunnen kopen als je bent afgestudeerd.
Ik verwacht dit trouwens niet hélemaal. Uiteraard heb ik er geen 100% garantie op over twee jaar. Die mensen willen zelf dat ik niet voor een jongerenwoning moet betalen/ vinden dat een onverstandige keuze. Ook omdat ik het erover had. Ze zien mij als hun dochter en willen daarom graag dat ik een huis ga kopen.
pi_201287321
Doe jezelf een lol en ga op kamers. Instant levensgeluk en levenservaring.
pi_201287501
quote:
1s.gif Op donderdag 9 september 2021 23:27 schreef Medusa666 het volgende:

[..]
Ik leen geld van andere mensen die wél veel geld hebben. HUN betaal ik af. Ze hebben eigen bedrijven.

Die maandelijkse hypotheek daarna moet ik vervolgens ook betalen uiteraard.

Je weet dat die onderhandse lening van invloed is op de maximale hypotheek die je kunt krijgen, toch?
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_201287503
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 23:26 schreef Ypmaha het volgende:

[..]
Verwacht je serieus binnen twee jaar genoeg geld voor een hypotheek te hebben? Terwijl je nog studeert?? Ben je toevallig lid van de koninklijke familie?
Zelfs als je fulltime werkt kost het meestal een jaar of vijf om genoeg spaargeld te hebben voor een leuke hypotheek.
Spaargeld voor een hypotheek?
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_201287516
Ik word zo geirriteerd door die topics van jou, en tegelijk zijn ze lachwekkend _O- doe niet zo naief joh.

Geld lenen? Moet je hun niet terug betalen dan? Een huis kopen is in je eentje onmogelijk, met zijn tweeën is het al een ramp, vooral als je in de randstad woont, wat jij dus doet :') je moet gemiddeld namelijk 50.000 of meer boven de vraagprijs bieden mocht je uberhsupt kans maken. En je moet áltijd dit via een officieelle instantie laten doen ( notaris, bank) die gaan echt wel checken wat je vaste inkomen is (!)

Je kans is groter dat je een huurhuis vind.
  PR/Manusje van alles vrijdag 10 september 2021 @ 06:23:45 #32
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_201287518
Is dit zo'n vastgoed-piramidespel?
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  vrijdag 10 september 2021 @ 06:34:56 #33
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_201287532
Trekje/trek?

Het woord dat je zoekt is ‘optrekje’. :’)
***
  vrijdag 10 september 2021 @ 06:48:21 #34
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_201287553
Ga zo snel mogelijk op jezelf wonen.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  vrijdag 10 september 2021 @ 06:49:05 #35
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_201287554
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 september 2021 06:34 schreef BE het volgende:
Trekje/trek?

Het woord dat je zoekt is ‘optrekje’. :’)
Of stek(je).
The love you take is equal to the love you make.
pi_201287634
quote:
1s.gif Op donderdag 9 september 2021 23:27 schreef Medusa666 het volgende:

[..]
Ik leen geld van andere mensen die wél veel geld hebben. HUN betaal ik af. Ze hebben eigen bedrijven.

Die maandelijkse hypotheek daarna moet ik vervolgens ook betalen uiteraard.

Dus je huurt dan van die mensen.
Maar je kan de maandelijkse kosten niet betalen?
Dan eerst toch thuis blijven wonen (klinkt ook alsof dat nog prima voor je is).
En dan later wat goedkopers zoeken wat beter bij je budget past.
#foto lijkt mij wat overdreven.
pi_201287659
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 september 2021 06:34 schreef BE het volgende:
Trekje/trek?

Het woord dat je zoekt is ‘optrekje’. :’)
Of stek.

Edit: was al gezegd.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_201287666
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 07:20 schreef LilDutchPrincess het volgende:

[..]
Dus je huurt dan van die mensen.
Maar je kan de maandelijkse kosten niet betalen?
Dan eerst toch thuis blijven wonen (klinkt ook alsof dat nog prima voor je is).
En dan later wat goedkopers zoeken wat beter bij je budget past.
#foto lijkt mij wat overdreven.
Als je geld leent om iets te kopen, dan huur je niet :N
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_201287695
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 07:27 schreef baskick het volgende:

[..]
Als je geld leent om iets te kopen, dan huur je niet :N
Zij kopen het huis zoals ik het lees. Denk niet dat ze hem eigenaar maken van het huis en dan maar hopen dat hij/zij de lening afbetaald.

Maakt ook niet uit aangezien het geld er niet is. Eerst naar school en werk vinden daarna.
pi_201287781
Gewoon lekker thuis blijven wonen, maximaal sparen. Leven als een zwerver qua financiën. Stel een bedrag in dat standaard elke week naar je spaarrekening gaat.

En dan hopen dat je een miljonair aan de haak slaat om een huis te kunnen kopen.
pi_201287841
Mijn grootste verbazing is dat mensen hier stellen dat je bij een bank moet zijn om een hypotheeklening te krijgen. Als TS gefortuneerde mensen in de omgeving heeft die haar als hun dochter zien, dan is er geen enkele reden voor hen om haar niet aan een huis te kunnen helpen. Dit kan op allerlei, zelfs fiscaal gunstige, manieren. Maar dat hele deel staat volgens mij niet direct ter discussie.

@TS, ik zou even afwachten met de koop van een woning. Op een dergelijke jonge leeftijd een woning kopen is niet altijd het beste idee. Helemaal niet als je nog in je persoonlijke ontwikkeling zit als student. Houd die mensen nog even te vriend :)
pi_201288127
quote:
1s.gif Op donderdag 9 september 2021 23:24 schreef Medusa666 het volgende:

[..]
Ehm nee. Wat ik zeg, ik leen gewoon geld van andere mensen en krijg een vast contract. Die belasting erover moet ik dan wel alles betalen.
Super vaag…

Of je bent een trol, of verschrikkelijk naief. Dit kan niet goed gaan
pi_201288155
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 08:30 schreef bami_haar het volgende:

[..]
Super vaag…

Of je bent een trol, of verschrikkelijk naief. Dit kan niet goed gaan
Geloof mij, dit verhaal klopt van geen kant _O-
  vrijdag 10 september 2021 @ 08:58:18 #44
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_201288366
Jij in ieder geval leren moet woorden in de volgorde juiste te zetten.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_201288471
quote:
14s.gif Op vrijdag 10 september 2021 08:34 schreef Vlaggenroof het volgende:

[..]
Geloof mij, dit verhaal klopt van geen kant _O-
Je weet toch wel dat dit Mapima is he?
En ik gok dat het om een ‘hypotheek’ bij die mensen gaat die zogeheten halal is. Een rare constructie omdat ze vanuit hun geloofsovertuiging geen rente mogen betalen.
  vrijdag 10 september 2021 @ 09:09:50 #46
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_201288496
quote:
1s.gif Op donderdag 9 september 2021 22:50 schreef Medusa666 het volgende:

Daarbij.. die mensen ken ik dan wel jaren en ze hebben wel veel mensen geholpen met het kopen van een huis. Maar dat betekent niet persé voor mij dat ik de garantie heb dat ze mij over twee jaar echt kunnen helpen met het kopen van een huis. Omdat het contact toch ineens kan stilvallen door omstandighede
Sowieso nooit geld lenen van mensen.
pi_201288589
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 september 2021 09:07 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]
Je weet toch wel dat dit Mapima is he?
En ik gok dat het om een ‘hypotheek’ bij die mensen gaat die zogeheten halal is. Een rare constructie omdat ze vanuit hun geloofsovertuiging geen rente mogen betalen.
Dit is geen mapima, wel iemand anders waar ik 2 jaar een relatie mee heb gehad.

Nooit ‘mensen met geld’ gezien in die periode. _O- normaa hou ik mij afzijdig van deze topics, maar dit was gewoon te tergend om niet op te reageren.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 10-09-2021 09:19:07 ]
pi_201288605
quote:
14s.gif Op vrijdag 10 september 2021 09:18 schreef Vlaggenroof het volgende:

[..]
Dit is geen mapima, wel iemand anders waar ik 2 jaar een relatie mee heb gehad.

Nooit ‘mensen met geld’ gezien in die periode. _O- normaa hou ik mij afzijdig van deze topics, maar dit was gewoon te tergend om niet op te reageren.
Oh, the plot thickens
pi_201288618
quote:
1s.gif Op donderdag 9 september 2021 23:40 schreef Medusa666 het volgende:

[..]
Daar kan je idd een discussie over voeren. Ze houden zich opzicht gewoon aan de regels? Wat mij betreft zijn ze overigens wel iets meer charitatief, omdat ik hun jaren ken en bij hen heb gewerkt. Maar we gaan off topic.

Ik vroeg mij dus af of het oke is dat ik twee jaar later een huis beter kan kopen. Of dat ik nu beter alvast in een jongerenwoning kan zitten.
Een zogenaamde "Jongerenwoning" als je eerste huis is niet verstandig, ga nu geen huis kopen met de aanname dat je hier maar een paar jaar wil gaan wonen, dan is koop niet verstandig. er zitten naast de aanschaf ook nog een hoop andere kosten aan het kopen van een huis en wat je betaald aan hypotheek is ook gedeeltelijk rente, wat je niet investeerd in je huis dus.

Als je op dit moment al moeite gaat hebben met het betalen van je hypotheek voor 2 jaar, bedenk je dan ook goed dat je de komende 2 jaar bijna niets kan doen, geen vakantie, amper een uitstapje, niet even makkelijk naar de winkel gaan voor die nieuwe broek of een nieuwe telefoon want je hebt er het geld niet voor.

Blijf nog even thuis wonen tot je baan hebt waarbij je de hypotheek kan betalen en ernaast ook nog kan leven en sparen.
  vrijdag 10 september 2021 @ 09:33:08 #50
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_201288765
Op deze huizenmarkt, als nog niet eens starter, de mond al vol hebben van een huis kopen... En dit terwijl je nog nooit op jezelf hebt gewoond en ook maar het normale stadium van een kamer hebt kunnen bereiken.

TO, weeg even af of die honderden euro's per maand (ja, zelfstandig leven kost veel geld) het je waard zijn om meer privacy te "kopen" door een kamer te huren. Als dat je te min is zou ik lekker thuisblijven.

Dan heb je nog twee jaar de tijd om je hopelijk te beseffen dat shady constructies van mensen die zomaar geld lenen aan mensen van jouw leeftijd die anders niet zelfstandig een huis zouden kunnen kopen geen goed idee zijn.

Wat snap je niet aan het gegeven dat je zoiets nodig zou hebben om een huis te kopen? Zou dat misschien betekenen dat je hele idee om een huis te kopen op dit punt in je leven totaal onrealistisch is?
pi_201288880
Wat een extreem vaag topic.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  vrijdag 10 september 2021 @ 10:11:55 #52
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_201289203
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 09:20 schreef Sharuun01 het volgende:

[..]
Een zogenaamde "Jongerenwoning" als je eerste huis is niet verstandig, ga nu geen huis kopen met de aanname dat je hier maar een paar jaar wil gaan wonen, dan is koop niet verstandig. er zitten naast de aanschaf ook nog een hoop andere kosten aan het kopen van een huis en wat je betaald aan hypotheek is ook gedeeltelijk rente, wat je niet investeerd in je huis dus.

Als je op dit moment al moeite gaat hebben met het betalen van je hypotheek voor 2 jaar, bedenk je dan ook goed dat je de komende 2 jaar bijna niets kan doen, geen vakantie, amper een uitstapje, niet even makkelijk naar de winkel gaan voor die nieuwe broek of een nieuwe telefoon want je hebt er het geld niet voor.

Blijf nog even thuis wonen tot je baan hebt waarbij je de hypotheek kan betalen en ernaast ook nog kan leven en sparen.
Ze bedoelt een jongerenwoning huren.
The love you take is equal to the love you make.
pi_201289310
Ik wist niet dat je tegenwoordig hieruit kon kiezen. Alleen optie 1 is toch realistisch?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_201289315
quote:
16s.gif Op vrijdag 10 september 2021 09:44 schreef FlippingCoin het volgende:
Wat een extreem vaag topic.
Ja precies, alsof er een keuze is...
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_201289464
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 08:01 schreef investeerdertje het volgende:
Mijn grootste verbazing is dat mensen hier stellen dat je bij een bank moet zijn om een hypotheeklening te krijgen. Als TS gefortuneerde mensen in de omgeving heeft die haar als hun dochter zien, dan is er geen enkele reden voor hen om haar niet aan een huis te kunnen helpen. Dit kan op allerlei, zelfs fiscaal gunstige, manieren. Maar dat hele deel staat volgens mij niet direct ter discussie.

@:ts, ik zou even afwachten met de koop van een woning. Op een dergelijke jonge leeftijd een woning kopen is niet altijd het beste idee. Helemaal niet als je nog in je persoonlijke ontwikkeling zit als student. Houd die mensen nog even te vriend :)
Ts beschrijft het allemaal wat vaag waardoor ik war vraagtekens zet. That's all.
  User die het meest klaagt 2022 vrijdag 10 september 2021 @ 10:36:38 #56
414785 sirdanilot
pi_201289538
Puur financieel gezien is bij je ouders wonen altijd beter.

Maar als jij wil genieten van je studentenleven, als je op eigen benen wil staan, mensen uitnodigen thuis om lekker seks te hebben en zo, dan moet je op jezelf gaan wonen en ja dat kost veel geld.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_201289588
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 september 2021 10:11 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Ze bedoelt een jongerenwoning huren.
Ahh oke dat had ik er niet uit begrepen, dankje voor de verheldering.

@TS Als je de huur zelf kan betalen en daarna niet op een houtje moet bijten is dat ook iets dat wel gewoon werkt, maar ik kan je afraden te kopen als je het niet of maar net kan betalen.
  vrijdag 10 september 2021 @ 10:41:12 #58
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_201289596
Je bent 22, dus je staat naar ik aanneem al 4 jaar ingeschreven als woningzoekende?
Nee? Helemaal niet? Begin daar dan eens mee.

En vage constructies van mensen met geld die je wel even een hypotheek verstrekken? Daar zou ik ook nog maar eens heel kritisch naar kijken.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 10 september 2021 @ 10:59:27 #59
23452 HMS
Have Mine, Sucker
pi_201289777
Met de bedragen die voor de aanschaf van een huis zijn gemoeid, daar willen mensen vaak wel een recht van hypotheek voor terug. Betekent dat jij de eigenaar bent, maar er door diegene die het geld heeft verstrekt (en dat kan een natuurlijk persoon zijn. iemand die je kent) wel een recht is om het huis af te pakken als jij je verplichtingen niet voldoet (zoals rente en aflossing betalen).

Er is maar 1 zo een recht mogelijk, dus er is ook maar 1 verstrekker vaak mogelijk. Dus ja, als jij iemend kent die jou even 200K+ kan verstekken voor een hypotheek met gunstige voorwaarden, dan is dat fijn. En ben je af van al die regels die banken moeten volgen. Maar......

1) Je loopt een risico, want de voorwaarden kunnen slecht uitpakken. En kan jij dat contract goed beoordelen, zonder ooit een huis te hebben gehad. En verhoudingen, die kunnen bekoelen over een periode van 30 jaar. Met vrienden moet je soms niet handelen...
2) Kan jij nu al zeggen dat je die hypotheek kan ophoesten elke maand, terwijl je nog studeert. Je bent jong, misschien wil je wel heel wat anders, misschien kom je te werk aan de andere kant van het land. En dan ben je best kosten kwijt als je een heel huis hebt. Dus, ik zou eerst maar eens zien waar je zo terecht komt

Fear of missing out - dan moet je in bitcoin gaan, dat gaat nog harder. En met nog meer risico. Misschien even normaal nadenken en niet risico's nemen die je niet kan overzien.
"The thrill ot the chase is so diminished when one's prey has little legs"
pi_201291210
quote:
14s.gif Op vrijdag 10 september 2021 09:18 schreef Vlaggenroof het volgende:

[..]
Dit is geen mapima, wel iemand anders waar ik 2 jaar een relatie mee heb gehad.

Nooit ‘mensen met geld’ gezien in die periode. _O- normaa hou ik mij afzijdig van deze topics, maar dit was gewoon te tergend om niet op te reageren.
En je houdt je helemaal niet afzijdig van mijn topics. Houd je bezig met je eigen leven ofzo. :’) En als je ergens nog kwaad over bent, praat dan met mij in plaats van passief agressief te doen op mijn topic.
Erg kinderachtig.

Het is al jaren uit man _O- Bijna 4 jaar! Hoezo ben je nog wraakzuchtig en getergt over het verleden.
Je weet precies niks over mijn leven, hoe het nu is. Mensen hun levens kunnen nogal veranderen in 4 jaar.

Daarbij heb je mijn OP ook duidelijk niet begrepen. Wat een verrassing.

[ Bericht 2% gewijzigd door Medusa666 op 10-09-2021 14:21:00 ]
pi_201291430
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 08:01 schreef investeerdertje het volgende:
Mijn grootste verbazing is dat mensen hier stellen dat je bij een bank moet zijn om een hypotheeklening te krijgen. Als TS gefortuneerde mensen in de omgeving heeft die haar als hun dochter zien, dan is er geen enkele reden voor hen om haar niet aan een huis te kunnen helpen. Dit kan op allerlei, zelfs fiscaal gunstige, manieren. Maar dat hele deel staat volgens mij niet direct ter discussie.

@:ts, ik zou even afwachten met de koop van een woning. Op een dergelijke jonge leeftijd een woning kopen is niet altijd het beste idee. Helemaal niet als je nog in je persoonlijke ontwikkeling zit als student. Houd die mensen nog even te vriend :)
Er zijn inderdaad nog heel veel andere 'creatieve manieren' om een huis te kopen.. Deze mensen hebben al vele mensen geholpen met het kopen van een huis en het aanbieden van een vast contract. Wij moeten wel alles terugbetalen, maar dat mag over een langere termijn.
pi_201291493
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 september 2021 10:41 schreef Leandra het volgende:
Je bent 22, dus je staat naar ik aanneem al 4 jaar ingeschreven als woningzoekende?
Nee? Helemaal niet? Begin daar dan eens mee.

En vage constructies van mensen met geld die je wel even een hypotheek verstrekken? Daar zou ik ook nog maar eens heel kritisch naar kijken.
Ze hebben er zelf ook financieel voordeel bij had ik begrepen. Ik moet hun wel zo'n 10000 euro ervoor betalen.
  vrijdag 10 september 2021 @ 12:57:19 #63
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_201291515
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 12:53 schreef Medusa666 het volgende:

[..]
Er zijn inderdaad nog heel veel andere 'creatieve manieren' om een huis te kopen.. Deze mensen hebben al vele mensen geholpen met het kopen van een huis en het aanbieden van een vast contract. Wij moeten wel alles terugbetalen, maar dat mag over een langere termijn.
Wat voor contact bedoel je?
The love you take is equal to the love you make.
pi_201291543
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 september 2021 12:57 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Wat voor contact bedoel je?
Contact of contract?
  vrijdag 10 september 2021 @ 12:59:30 #65
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_201291555
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 12:59 schreef Medusa666 het volgende:

[..]
Contact of contract?
Ja, contract.
The love you take is equal to the love you make.
pi_201291636
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 september 2021 12:59 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Ja, contract.
Voor het kopen van een huis heb je een vast contract nodig met een bepaald bedrag.. die willen zij mij geven. Maar de belasting die bij dat contract komt kijken moet ik aan hen terugbetalen.

Ik probeer het gemakkelijker uit te leggen: Ik wil komende jaren veel geld sparen. Dat is mij afgelopen jaren al best goed gelukt. Het tekort' dat ik kom voor het afsluiten van een hypotheek, daar willen die mensen mij bij helpen om het voor te schieten. Zodat ik het later aan hun kan terugbetalen.

Op deze manier hebben zij vele kennissen en vriendinnen van mijn moeder ook geholpen met het kopen van een huis.
  vrijdag 10 september 2021 @ 13:06:52 #67
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_201291655
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 13:05 schreef Medusa666 het volgende:

[..]
Voor het kopen van een huis heb je een vast contract nodig met een bepaald bedrag.. die willen zij mij geven. Maar de belasting die bij dat contract komt kijken moet ik aan hen terugbetalen.

Ik probeer het gemakkelijker uit te leggen: Ik wil komende jaren veel geld sparen. Dat is mij afgelopen jaren al best goed gelukt. Het tekort' dat ik kom voor het afsluiten van een hypotheek, daar willen die mensen mij bij helpen om het voor te schieten. Zodat ik het later aan hun kan terugbetalen.

Op deze manier hebben zij vele kennissen en vriendinnen van mijn moeder ook geholpen met het kopen van een huis.
Maar dan moet je verplicht voor hen werken?
The love you take is equal to the love you make.
pi_201291690
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 september 2021 13:06 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Maar dan moet je verplicht voor hen werken?
Nee... dat hoeft niet.
pi_201291695
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 september 2021 13:06 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Maar dan moet je verplicht voor hen werken?
Nee, dat hoeft niet.
  vrijdag 10 september 2021 @ 13:10:21 #70
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_201291718
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 13:09 schreef Medusa666 het volgende:

[..]
Nee, dat hoeft niet.
Oh, een ‘nep’contract zodat je een werkgeversverklaring hebt om een hypotheek op aan te kunnen vragen.

Ja, dat is fraude.
The love you take is equal to the love you make.
  vrijdag 10 september 2021 @ 13:17:38 #71
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_201291826
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 12:56 schreef Medusa666 het volgende:

[..]
Ze hebben er zelf ook financieel voordeel bij had ik begrepen. Ik moet hun wel zo'n 10000 euro ervoor betalen.
Dus je betaalt aan hen en de hypotheek (aflossing plus rente) en je betaalt de belasting over de fictieve baan die je bij hen zou hebben?

Dat is dan dus je belastbare inkomen dat je niet feitelijk hebt maar dat je wel de te betalen belasting kost?

Hoe ga je je geld om die hypotheek mee te betalen dan verdienen, want je zogenaamde inkomen kost je alleen maar geld.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_201291918
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 13:17 schreef Leandra het volgende:

[..]
Dus je betaalt aan hen en de hypotheek (aflossing plus rente) en je betaalt de belasting over de fictieve baan die je bij hen zou hebben?

Dat is dan dus je belastbare inkomen dat je niet feitelijk hebt maar dat je wel de te betalen belasting kost?

Hoe ga je je geld om die hypotheek mee te betalen dan verdienen, want je zogenaamde inkomen kost je alleen maar geld.
Met mijn eigen baan.. bij mijn eigen vakgebied. Ik hoop daarom dat ik gewoon zelf goed genoeg werk en een vast contract kan krijgen, zodat ik hun contract niet nodig heb.

Ik vind het wel weer zoiets en jammer. dat ik een concrete andere vraag stel en dat het topic dan een andere wending heeft.
De vraag is niet hoe ik het huis koop. Dat probleem ligt bij mijzelf en ik weet zelf hoe dat in elk geval ongeveer moet. De vraag is of ik er beter mee kan wachten om op mezelf te gaan wonen, of in een jongerenwoning alvast moet gaan wonen. Ik begrijp de nieuwsgierigheid, maar het topic gaat nu een hele andere kant op.
  vrijdag 10 september 2021 @ 13:27:17 #73
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_201291964
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 13:23 schreef Medusa666 het volgende:

[..]
Met mijn eigen baan.. bij mijn eigen vakgebied. Ik hoop daarom dat ik gewoon zelf goed genoeg werk en een vast contract kan krijgen, zodat ik hun contract niet nodig heb.

Ik vind het wel weer zoiets en jammer. dat ik een concrete andere vraag stel en dat het topic dan een andere wending heeft.
De vraag is niet hoe ik het huis koop. Dat probleem ligt bij mijzelf en ik weet zelf hoe dat in elk geval ongeveer moet. De vraag is of ik er beter mee kan wachten om op mezelf te gaan wonen, of in een jongerenwoning alvast moet gaan wonen. Ik begrijp de nieuwsgierigheid, maar het topic gaat nu een hele andere kant op.
Dan heb je dus 2 inkomens? Dat wordt een lekkere hoeveelheid belasting dan, die je mag aftikken over die fictieve baan.

Maar het is nog steeds bizar: degenen die je de hypotheek willen verstrekken willen je ook wel een fictief inkomen verstrekken zodat je die hypotheek (bij hen!!!!) kunt krijgen?

Niet om het een of ander, maar dit stinkt als een kadaver-truck.
RUN FORREST RUN!!!!
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 10 september 2021 @ 13:27:21 #74
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_201291966
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 13:23 schreef Medusa666 het volgende:

[..]
Met mijn eigen baan.. bij mijn eigen vakgebied. Ik hoop daarom dat ik gewoon zelf goed genoeg werk en een vast contract kan krijgen, zodat ik hun contract niet nodig heb.

Ik vind het wel weer zoiets en jammer. dat ik een concrete andere vraag stel en dat het topic dan een andere wending heeft.
De vraag is niet hoe ik het huis koop. Dat probleem ligt bij mijzelf en ik weet zelf hoe dat in elk geval ongeveer moet. De vraag is of ik er beter mee kan wachten om op mezelf te gaan wonen, of in een jongerenwoning alvast moet gaan wonen. Ik begrijp de nieuwsgierigheid, maar het topic gaat nu een hele andere kant op.
Wat ‘beter’ is, is gewoon vrij subjectief.
The love you take is equal to the love you make.
pi_201291982
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 13:23 schreef Medusa666 het volgende:

[..]
Met mijn eigen baan.. bij mijn eigen vakgebied. Ik hoop daarom dat ik gewoon zelf goed genoeg werk en een vast contract kan krijgen, zodat ik hun contract niet nodig heb.

Ik vind het wel weer zoiets en jammer. dat ik een concrete andere vraag stel en dat het topic dan een andere wending heeft.
De vraag is niet hoe ik het huis koop. Dat probleem ligt bij mijzelf en ik weet zelf hoe dat in elk geval ongeveer moet. De vraag is of ik er beter mee kan wachten om op mezelf te gaan wonen, of in een jongerenwoning alvast moet gaan wonen. Ik begrijp de nieuwsgierigheid, maar het topic gaat nu een hele andere kant op.
Juist dat laatste ligt bij jezelf. Persoonlijk had ik al lang ergens een kamer gehuurd voor het studentenleven. Leerzaam, leuk en het geld dubbel en dwars waard. Ja; als het niet per see nodig is, is het financieel voordeliger om zo lang mogelijk thuis te blijven. Maar als je volwassen wilt worden moet je ooit het huis uit gaan.

Het eerste ligt inderdaad ook bij jezelf, maar als je te graag wilt kan het maar zo dat je alleen maar het koophuis voor ogen hebt en de hele constructie voor lief neemt. Dat je vertrouwd op de blauwe ogen van je contacten. Aangezien je hier de constructie niet duidelijk kan uitleggen, is het aannemelijk dat je de constructie zelf niet snapt en de risico's daarvan ook niet in kan schatten. Derden kunnen daarbij goed adviseren, omdat zij geen belangen erin hebben
pi_201292036
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 13:27 schreef Leandra het volgende:

[..]
Dan heb je dus 2 inkomens? Dat wordt een lekkere hoeveelheid belasting dan, die je mag aftikken over die fictieve baan.

Maar het is nog steeds bizar: degenen die je de hypotheek willen verstrekken willen je ook wel een fictief inkomen verstrekken zodat je die hypotheek (bij hen!!!!) kunt krijgen?

Niet om het een of ander, maar dit stinkt als een kadaver-truck.
RUN FORREST RUN!!!!
Soms kan je ook zonder vast contract een huis kopen, maar met alleen een werkgeversverklaring dat hij je een vast contract wilt aanbieden en met alvast een hoog kapitaal.
pi_201292052
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 13:29 schreef Holenbeer het volgende:

[..]
Juist dat laatste ligt bij jezelf. Persoonlijk had ik al lang ergens een kamer gehuurd voor het studentenleven. Leerzaam, leuk en het geld dubbel en dwars waard. Ja; als het niet per see nodig is, is het financieel voordeliger om zo lang mogelijk thuis te blijven. Maar als je volwassen wilt worden moet je ooit het huis uit gaan.

Het eerste ligt inderdaad ook bij jezelf, maar als je te graag wilt kan het maar zo dat je alleen maar het koophuis voor ogen hebt en de hele constructie voor lief neemt. Dat je vertrouwd op de blauwe ogen van je contacten. Aangezien je hier de constructie niet duidelijk kan uitleggen, is het aannemelijk dat je de constructie zelf niet snapt en de risico's daarvan ook niet in kan schatten. Derden kunnen daarbij goed adviseren, omdat zij geen belangen erin hebben
Hm oké op die manier. Ja ik vind de afweging om nu op mezelf te gaan inderdaad heel lastig. Vooral omdat ik bijna 23 jaar jaar wordt en nu inmiddels op veel woningen eerste plek sta.
  vrijdag 10 september 2021 @ 13:35:46 #78
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_201292067
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 13:33 schreef Medusa666 het volgende:

[..]
Soms kan je ook zonder vast contract een huis kopen, maar met alleen een werkgeversverklaring dat hij je een vast contract wilt aanbieden en met alvast een hoog kapitaal.
En daar betaal jij die 10.000 euro voor. Dat is fraude.
The love you take is equal to the love you make.
pi_201292073
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 13:23 schreef Medusa666 het volgende:

[..]
Met mijn eigen baan.. bij mijn eigen vakgebied. Ik hoop daarom dat ik gewoon zelf goed genoeg werk en een vast contract kan krijgen, zodat ik hun contract niet nodig heb.

Ik vind het wel weer zoiets en jammer. dat ik een concrete andere vraag stel en dat het topic dan een andere wending heeft.
De vraag is niet hoe ik het huis koop. Dat probleem ligt bij mijzelf en ik weet zelf hoe dat in elk geval ongeveer moet. De vraag is of ik er beter mee kan wachten om op mezelf te gaan wonen, of in een jongerenwoning alvast moet gaan wonen. Ik begrijp de nieuwsgierigheid, maar het topic gaat nu een hele andere kant op.
Komt omdat het zaakje stinkt als een malle.
  vrijdag 10 september 2021 @ 13:36:33 #80
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_201292078
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 13:33 schreef Medusa666 het volgende:

[..]
Soms kan je ook zonder vast contract een huis kopen, maar met alleen een werkgeversverklaring dat hij je een vast contract wilt aanbieden en met alvast een hoog kapitaal.
Je ging die hypotheek toch krijgen van "mensen met geld", diezelfde mensen die je ook een fictief contract zouden geven?

Ik weet niet wat je vakgebied wel is, maar dit soort constructies zijn niet om jou te helpen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_201292107
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 13:34 schreef Medusa666 het volgende:

[..]
Hm oké op die manier. Ja ik vind de afweging om nu op mezelf te gaan inderdaad heel lastig. Vooral omdat ik bijna 23 jaar jaar wordt en nu inmiddels op veel woningen eerste plek sta.
Klinkt als sociale huur.
Gelijk doen!
pi_201292131
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 13:34 schreef Medusa666 het volgende:

[..]
Hm oké op die manier. Ja ik vind de afweging om nu op mezelf te gaan inderdaad heel lastig. Vooral omdat ik bijna 23 jaar jaar wordt en nu inmiddels op veel woningen eerste plek sta.
Als je voor sociale huur in aanmerking komt zou ik daar lekker voor kiezen. Of gaan werken tot je zelf genoeg verdient om een hypotheek te kunnen betalen. Zou iig ver weg blijven van die vage constructies van 'vrienden'.
pi_201294496
Ik blijf bij mijn standpunt. Lekker bij je ouders blijven wonen, niet rare dingen gaan doen die strafbaar zijn.
pi_201294585
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 16:40 schreef investeerdertje het volgende:
Ik blijf bij mijn standpunt. Lekker bij je ouders blijven wonen, niet rare dingen gaan doen die strafbaar zijn.
Hm oké. Goed punt idd.
pi_201295078
Wow dat je überhaupt serieus nadenkt over zo’n shady constructie :{
Alius aliud dicit
  vrijdag 10 september 2021 @ 17:38:01 #86
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_201295131
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 17:33 schreef Mrmime het volgende:
Wow dat je überhaupt serieus nadenkt over zo’n shady constructie :{
Waarschijnlijk omdat het verhaal erg goed klinkt voor iets dat iemand die de gevolgen niet kan overzien graag wil hebben.
Je moet iig een beetje basale kennis van hypotheken en inkomstenbelasting hebben om te snappen dat dit van geen kant klopt.

Als een van beiden ontbreekt, en je te goed van vertrouwen bent of het maar graag genoeg wilt, ga je al nat, als beiden ontbreken helemaal.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_201295183
Sparen is fantastisch en verstandig, maar als je thuis blijft wonen, mis je misschien wel het mooiste deel van je leven: het ervaren van zelfstandigheid, het ontwikkelen van je persoonlijkheid los van je ouders en broers en zussen, het beleven van nieuwe dingen die je thuis nooit zult beleven. Dit is later, als je een baan hebt, moeilijk in te halen.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_201298421
Je kent mensen, die geven je geld. Maar je moet ook een hypotheek hebben. Om die hypotheek te krijgen heb je een vast contract nodig. Dat geven die mensen je ook. Maar je gaat ergens anders werken.

Klinkt als een recept voor financiële problemen als die mensen straks hun lening komen innen naast de hypotheeklasten.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_201301873
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 12:56 schreef Medusa666 het volgende:

[..]
Ze hebben er zelf ook financieel voordeel bij had ik begrepen. Ik moet hun wel zo'n 10000 euro ervoor betalen.
10.000? Hoeveel geld ga je van ze lenen in hemelsnaam?
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_201303009
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 september 2021 00:36 schreef Ludachrist het volgende:

[..]
10.000? Hoeveel geld ga je van ze lenen in hemelsnaam?
Volgens mij is dat de te betalen belasting die "die mensen" moeten aftikken voor dat fictieve arbeidscontract.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_201303070
quote:
1s.gif Op donderdag 9 september 2021 23:32 schreef NightDancert het volgende:

[..]
De regels omtrent het verstrekken van een hypotheek. Of doen ze dit louter uit charitatieve overwegingen?
Waar heb jij het over joh??
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_201303090
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 september 2021 07:17 schreef Leandra het volgende:

[..]
Volgens mij is dat de te betalen belasting die "die mensen" moeten aftikken voor dat fictieve arbeidscontract.
..
Lol, lekker bezig dan.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_201303325
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 september 2021 07:38 schreef ludovico het volgende:

[..]
..
Lol, lekker bezig dan.
Vooral ook omdat diezelfde mensen de hypotheek gaan verstrekken...
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_201303584
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 17:38 schreef Leandra het volgende:

[..]
Waarschijnlijk omdat het verhaal erg goed klinkt voor iets dat iemand die de gevolgen niet kan overzien graag wil hebben.
Je moet iig een beetje basale kennis van hypotheken en inkomstenbelasting hebben om te snappen dat dit van geen kant klopt.

Als een van beiden ontbreekt, en je te goed van vertrouwen bent of het maar graag genoeg wilt, ga je al nat, als beiden ontbreken helemaal.
Inderdaad, dit dus.
Ik zit met open mond dit topic te lezen, dat iemand een constructie die zoooooo niet klopt en zo nadelig gaat uitpakken überhaupt overweegt. :N
Never assume that loud is strong and quiet is weak.
It’s the lion’s silence that signals danger not his roar.
pi_201306113
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 07:33 schreef LilDutchPrincess het volgende:

[..]
Zij kopen het huis zoals ik het lees. Denk niet dat ze hem eigenaar maken van het huis en dan maar hopen dat hij/zij de lening afbetaald.

Maakt ook niet uit aangezien het geld er niet is. Eerst naar school en werk vinden daarna.
Ik lees duidelijk lenen in de OP.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_201306213
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 september 2021 07:31 schreef ludovico het volgende:

[..]
Waar heb jij het over joh??
Over het dubieuze verhaal van ts.
pi_201306320
Het meest vervelende is eigenlijk dat TS de exacte constructie niet kan uitleggen.
En dus vragen erover niet kan beantwoorden, dat komt waarschijnlijk omdat TS de constructie niet volledig doorziet en van de gevolgen geen flauw idee heeft.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_201307434
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 09:33 schreef Qarrad het volgende:
Op deze huizenmarkt, als nog niet eens starter, de mond al vol hebben van een huis kopen... En dit terwijl je nog nooit op jezelf hebt gewoond en ook maar het normale stadium van een kamer hebt kunnen bereiken.

TO, weeg even af of die honderden euro's per maand (ja, zelfstandig leven kost veel geld) het je waard zijn om meer privacy te "kopen" door een kamer te huren. Als dat je te min is zou ik lekker thuisblijven.

Dan heb je nog twee jaar de tijd om je hopelijk te beseffen dat shady constructies van mensen die zomaar geld lenen aan mensen van jouw leeftijd die anders niet zelfstandig een huis zouden kunnen kopen geen goed idee zijn.

Wat snap je niet aan het gegeven dat je zoiets nodig zou hebben om een huis te kopen? Zou dat misschien betekenen dat je hele idee om een huis te kopen op dit punt in je leven totaal onrealistisch is?
Juist goed om daar al wel mee bezig te zijn. Keuzes die je nu maakt scheelt straks misschien in wel of niet kunnen kopen.
pi_201307509
quote:
1s.gif Op donderdag 9 september 2021 23:19 schreef Medusa666 het volgende:

[..]
22, hoezo?
Omdat het nogal een verschil is om op je 22ste thuis te wonen of op je 32ste. Ik zou zeggen blijf nog lekker een jaartje (of twee) sparen.
pi_201307997
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 september 2021 13:35 schreef Lienekien het volgende:

[..]
En daar betaal jij die 10.000 euro voor. Dat is fraude.
Ik bedoelde trouwens wel dat ik dan die verklaring misschien kan regelen met mijn toekomstige werkgever waar ik dus ook daadwerkelijk ga werken. Dat zou een hoop schelen.

Ik ben wel van plan om in de toekomst heel erg veel te gaan werken. Ik hou van werken/ ben bereid om 60 uur te werken in de week.

Dus misschien dat het mij op die manier ook lukt om zelf een huis te kopen, met niet al teveel hulp van die mensen. Desnoods alleen dat ik wat geld van hen leen. Maar dat ik dan geen gedoe heb met die werkgeverscontract.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')