abonnement Unibet Coolblue
pi_201285843
Ik heb een goede band met mijn moeder, toch vind ik het vervelend als ik gebeld word zonder aanleiding, gewoon om even te vragen hoe het gaat. Daar kan je ook prima een appje voor sturen.

Ik ga minimaal één keer in de week bij mijn ouders langs, regelmatig 2 keer in de week ook.
Dat gebel hoeft van mij niet. Ik heb het al een paar keer geprobeerd subtiel aan te geven, maar alsnog zonder resultaat.

Is dit voor iemand herkenbaar? Hoe gaan jullie daar mee om?
- Souverän ist nicht, wer viel hat, sondern wenig braucht -
pi_201285890
Niet opnemen
pi_201285914
quote:
1s.gif Op donderdag 9 september 2021 22:36 schreef Rogue2.0 het volgende:
Niet opnemen
Dat vind ik wel érg rigoureus eerlijk gezegd. En voor hetzelfde geld is er wel iets aan de hand.
- Souverän ist nicht, wer viel hat, sondern wenig braucht -
  donderdag 9 september 2021 @ 22:37:52 #4
203089 Scuidward
Vleugje cynisme, vol verstand
pi_201285916
Een voor de hand liggend antwoord kan zijn om het minder subtiel aan te geven. Hangt een beetje van je moeder af.
pi_201285930
quote:
1s.gif Op donderdag 9 september 2021 22:36 schreef Rogue2.0 het volgende:
Niet opnemen
Dat kan je echt niet maken bij je moeder hoor. :o
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_201285967
Misschien iets minder subtiel aangeven?
Hier schreef Hooidraad het volgende:
Justin spreekt altijd de waarheid.
pi_201285989
TS is autist die niet wil bellen

Zeg gewoon dat ze beter kan appen omdat je niet atijd kunt praten omdat je met andere dinge bezig ben i.e. werk enz
pi_201286020
Dat herken ik wel. Maar appen is een generatie dingetje. Toch doet ze het steeds vaker. En stuurt ze bv een appje: vanavond even bellen? Ze wil gewoon graag je stem af en toe horen :P

oh ja dit is geen je moeder grap trouwens /reputatie
pi_201286051
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 22:37 schreef Galvez het volgende:

[..]
Dat vind ik wel érg rigoureus eerlijk gezegd. En voor hetzelfde geld is er wel iets aan de hand.
Af en toen eens niet opnemen "ik zat op de wc/onder de douche/was in slaap gevallen/ telefoon lag in andere kamer/hoorde 'm niet want staat op alleen trillen/whatever" moet toch wel kunnen?
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_201286139
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 22:44 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]
Af en toen eens niet opnemen "ik zat op de wc/onder de douche/was in slaap gevallen/ telefoon lag in andere kamer/hoorde 'm niet want staat op alleen trillen/whatever" moet toch wel kunnen?
Maar los je daar het probleem mee op?
Hier schreef Hooidraad het volgende:
Justin spreekt altijd de waarheid.
pi_201286162
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 22:49 schreef JustinK het volgende:

[..]
Maar los je daar het probleem mee op?
Ik wel. Bij mij zijn de mensen het ondertussen wel gewend dat ik de helft van de tijd niet opneem. :P
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_201286176
"Mam, ik begrijp heus dat je me mist maar voor mij hoef je me niet elke dag te gaan bellen. Als je een vraagje hebt of langs wil komen stuur even een appje graag. Ik kom natuurlijk nog altijd eens of twee keer per week langs. Ben inmiddels volwassen en uit huis en heb een eigen leven"

Het zal even pijn doen maar ze snapt het heus wel
  donderdag 9 september 2021 @ 22:56:14 #13
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_201286229
Ik herken het wel. Moet ook zeggen dat ze vaak dingen vertelt of zegt cq. mededeelt die mij eerlijk gezegd vrij weinig kunnen boeien. Dat de buurvrouw van een kennis dit of dat gedaan heeft in de vakantie of dat collega X haar zoon een baby krijgt terwijl ik die mensen niet eens ken.
pi_201286303
quote:
1s.gif Op donderdag 9 september 2021 22:56 schreef RedFever007 het volgende:
Ik herken het wel. Moet ook zeggen dat ze vaak dingen vertelt of zegt cq. mededeelt die mij eerlijk gezegd vrij weinig kunnen boeien. Dat de buurvrouw van een kennis dit of dat gedaan heeft in de vakantie of dat collega X haar zoon een baby krijgt terwijl ik die mensen niet eens ken.
Ja herken ik, dan maar even half luisteren (doe een oortje in, kan je ondertussen wat anders doen) en "ja ja" of "leuk" terugroepen. Afsluiten en door.
pi_201286707
quote:
5s.gif Op donderdag 9 september 2021 22:34 schreef Galvez het volgende:
Dat gebel hoeft van mij niet. Ik heb het al een paar keer geprobeerd subtiel aan te geven, maar alsnog zonder resultaat.
Gewoon niet subtiel en dus direct zeggen :P Natuurlijk wel op een aardige manier. En anders geef je aan dat je gewoon meer ruimte nodig hebt voor jezelf, snapt ze echt wel.

Kan zelf een aantal weken geen contact met ouders, en andere keren kom ik wekelijk langs, werkt prima! Gaan ze echt niet dood van.
afspraak tandarts verzetten
pi_201287536
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 22:51 schreef Frozen-assassin het volgende:
"Mam, ik begrijp heus dat je me mist maar voor mij hoef je me niet elke dag te gaan bellen. Als je een vraagje hebt of langs wil komen stuur even een appje graag. Ik kom natuurlijk nog altijd eens of twee keer per week langs. Ben inmiddels volwassen en uit huis en heb een eigen leven"

Het zal even pijn doen maar ze snapt het heus wel
Ik woon al bijna 15 jaar niet meer thuis, het is dus niet zo dat ze daar aan moet wennen of zo.

Ik heb het geprobeerd aan te geven wanneer ze bijvoorbeeld een weekje op vakantie gingen. Dag voor hun vakantie was ik dan bij hen. Dan wenste ik ze een prettige vakantie. Dan reageerde mijn moeder: “we bellen wel”.
Daarop antwoordde ik dan: “appen mag ook, dat vind ik prettiger dan bellen”. Maar dat is blijkbaar dus te subtiel ja.
- Souverän ist nicht, wer viel hat, sondern wenig braucht -
  vrijdag 10 september 2021 @ 06:43:24 #17
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_201287539
Je kunt misschien tijden afspreken? Overdag tijdens werk sowieso niet, en misschien bepaalde avonden niet omdat je dan sport oid.

Bij ons thuis weten ze dat ze niet voor 19.00 moeten bellen met flutonderwerpen bijvoorbeeld. En als ze dat toch doen zeg ik ze dat dit ook in een berichtje had gekund.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_201287587
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 22:37 schreef Galvez het volgende:

[..]
Dat vind ik wel érg rigoureus eerlijk gezegd. En voor hetzelfde geld is er wel iets aan de hand.
Ik doe het wel vaker. Soms bel ik terug wanneer het mij uitkomt. Als er iets is zal ik het wel op een andere manier te weten komen. Nu appen we meestal gewoon.
pi_201287589
quote:
16s.gif Op donderdag 9 september 2021 22:38 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Dat kan je echt niet maken bij je moeder hoor. :o
Als je je moeder een beetje kent en weet dat het babbels om niks is, dan kun je het wel maken :P
  vrijdag 10 september 2021 @ 07:32:06 #20
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_201287688
stuur om de dag zelf een appje zodat ze niet hoeft te bellen
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
pi_201288487
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 22:42 schreef Aanmodderfakker het volgende:
Dat herken ik wel. Maar appen is een generatie dingetje. Toch doet ze het steeds vaker. En stuurt ze bv een appje: vanavond even bellen? Ze wil gewoon graag je stem af en toe horen :P

oh ja dit is geen je moeder grap trouwens /reputatie
Belangst is ook een soort generatie dingetje. Veel mensen onder de 30 lijken daar bang voor te zijn.
  vrijdag 10 september 2021 @ 09:11:27 #22
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_201288509
Wees godverdomme blij dat je nog een moeder hebt die jou opbelt.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 vrijdag 10 september 2021 @ 09:17:25 #23
74056 crew  ToT
pi_201288565
Stuur haar een tweet dat bellen niet meer van deze tijd is.
pi_201288603
Herkenbaar

K geef kortaf antwoord zonder zelf vragen te stellen
I wanna go back with a club and attack
I wanna take to my guns and break you
pi_201290013
Gewoon blokkeren :7
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
pi_201290709
Niet herkenbaar.

Ik ben wel blij dat TS het niet als een probleem ervaart.
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_201290720
quote:
Ik heb een goede band met mijn moeder, toch vind ik het vervelend als ik gebeld word zonder aanleiding, gewoon om even te vragen hoe het gaat. Daar kan je ook prima een appje voor sturen.
Je kan dit ook gewoon eerlijk zeggen tegen haar. :)
pi_201291272
quote:
5s.gif Op donderdag 9 september 2021 22:34 schreef Galvez het volgende:
Ik heb een goede band met mijn moeder, toch vind ik het vervelend als ik gebeld word zonder aanleiding, gewoon om even te vragen hoe het gaat. Daar kan je ook prima een appje voor sturen.

Ik ga minimaal één keer in de week bij mijn ouders langs, regelmatig 2 keer in de week ook.
Dat gebel hoeft van mij niet. Ik heb het al een paar keer geprobeerd subtiel aan te geven, maar alsnog zonder resultaat.

Is dit voor iemand herkenbaar? Hoe gaan jullie daar mee om?
Herkenbaar, ik zou toch even dat praatje maken en die 3 minuten aan je moeder gunnen, en daarna weer verder gaan met de dingen waar je mee bezig was.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_201291293
quote:
8s.gif Op vrijdag 10 september 2021 09:11 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Wees godverdomme blij dat je nog een moeder hebt die jou opbelt.
Ja sorry hoor, maar ik vind dat zo'n dooddoener. TS heeft geen zin dat zijn moeder belt, dat kan toch?
pi_201291296
quote:
5s.gif Op donderdag 9 september 2021 22:34 schreef Galvez het volgende:
Is dit voor iemand herkenbaar? Hoe gaan jullie daar mee om?
In de brede zin is het herkenbaar, de ene persoon wil graag persoonlijk contact en vindt app'en onpersoonlijk.
De ander vindt bellen maar verstorend en wil liever een app ontvangen.

Er is geen goed of slecht, er zijn voorkeuren.

Is het echt een bezwaar omdat je zwaar autistisch bent en moeilijk uit je worden komt, of wordt je regelmatig op onhandige tijdstippen en/of te vaak wordt gebeld?
Dan zou ik er wat van zeggen, maar in alle andere gevallen denk ik FFS waar maak je jezelf druk over ;)
pi_201291302
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 12:42 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Ja sorry hoor, maar ik vind dat zo'n dooddoener. TS heeft geen zin dat zijn moeder belt, dat kan toch?
Dan neem je niet op, problem solved.
pi_201291355
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 12:41 schreef PieterCornelis het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dit moet ik onthouden wanneer ik haar naam weer in het scherm zie. Ja het is heel cliché, maar het is toch echt wel zo.
pi_201292755
Ik word altijd al geïrriteerd zodra ik zie dat mijn moeder belt, 99 van de 100 keer draait het om een rekening die ze niet kan betalen.

Eergisteren ook weer, nog geen 7 euro voor vitens, ik nam niet op want ik hoorde het niet, maar zodra ik het gemiste nummer zie weet ik alweer hoe laat het is en had dus wederom gelijk.

Lekker is dat als je voor je eigen moeder moet schamen hoopt dat ze snel in het graf ligt na bijna 30 jaar aan schulden ellende.
pi_201292918
Mijn moeder had vlak voor haar overlijden een boekje voor me volgeschreven met herinneringen en daarin stond:

"Ik wilde elke dag wel even je stem horen."

Dat is het dus misschien, ze wil je stem horen, en wees blij dat het nog kan :)

Ik werd er ook wel eens gek van, maar mijn moeder had geen mobiel dus ze kon me niet appen haha!
pi_201293056
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 14:29 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Ik word altijd al geïrriteerd zodra ik zie dat mijn moeder belt, 99 van de 100 keer draait het om een rekening die ze niet kan betalen.

Eergisteren ook weer, nog geen 7 euro voor vitens, ik nam niet op want ik hoorde het niet, maar zodra ik het gemiste nummer zie weet ik alweer hoe laat het is en had dus wederom gelijk.

Lekker is dat als je voor je eigen moeder moet schamen hoopt dat ze snel in het graf ligt na bijna 30 jaar aan schulden ellende.
Ik hoop dat je een geintje maakt...

Je moeder het graf in wensen omdat ze schulden heeft :') Zeg dan gewoon dat ze niks meer krijgt.
pi_201293708
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 september 2021 14:52 schreef Gekkenhuis_v het volgende:

[..]
Ik hoop dat je een geintje maakt...

Je moeder het graf in wensen omdat ze schulden heeft :') Zeg dan gewoon dat ze niks meer krijgt.
Schulden en ellende al jaren en jaren.

Nee ik maak geen grap.
Als jij je het niet kan voorstellen betekent dat je ouders niet al te veel fout hebben gedaan in jouw leven.

Verder mag je je bekrompen commentaar steken waar de zon niet schijnt.
pi_201293856
Probeer er zo eerlijk mogelijk over te zijn. Als ze weer eens belt, kun je ook aangeven dat je niet zoveel te melden hebt, omdat je haar al 1-2x per week ziet. Dan kun je de gesprekken in elk geval kort houden en eventueel aangeven dat je niet zo vaak hoeft te bellen.

quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 15:40 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
Schulden en ellende al jaren en jaren.

Nee ik maak geen grap.
Als jij je het niet kan voorstellen betekent dat je ouders niet al te veel fout hebben gedaan in jouw leven.

Verder mag je je bekrompen commentaar steken waar de zon niet schijnt.
Reageer eens normaal man. Je kunt je toch wel voorstellen dat het op zichzelf vreemd is om je moeder dood te wensen? Zeker op basis van het summiere wat je in die post hebt geschreven. Dat jij vindt dat je er alle reden toe hebt is aan jou, maar anderen kennen jouw situatie niet en dat is bovendien niet het onderwerp van dit topic.
pi_201293954
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 22:41 schreef Yurithemaster het volgende:
TS is autist die niet wil bellen
Bedacht ik ook al snel.

Ik kan best begrijpen dat een moeder veel liever belt dan apt. Hij is toch haar zoon en dan snap ik dat ze hem wilt spreken.

Als iemand mij bij voorkeur alleen maar wilt appen, dan voel ik mij meestal afgewezen. Appen en chatten beschouw ikzelf totaal niet als sociaal contact. Daarbij is het ongezond om elke keer weer te turen op een schermpje en tekstjes typen.
pi_201294026
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 14:29 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Ik word altijd al geïrriteerd zodra ik zie dat mijn moeder belt, 99 van de 100 keer draait het om een rekening die ze niet kan betalen.

Eergisteren ook weer, nog geen 7 euro voor vitens, ik nam niet op want ik hoorde het niet, maar zodra ik het gemiste nummer zie weet ik alweer hoe laat het is en had dus wederom gelijk.

Lekker is dat als je voor je eigen moeder moet schamen hoopt dat ze snel in het graf ligt na bijna 30 jaar aan schulden ellende.
Kan me er wel wat bij voorstellen als jouw bloedeigen moeder alleen maar contact opneemt als ze iets van je wilt en je verder alleen maar gelazer geeft.

Heeft ze wel schuldbesef en spijt of denkt ze alleen aan zichzelf.
pi_201294196
Mijn vader (van 83) doet dit ook.
Ik werk 40 uur per week maar hij heeft er een handje van om mij gewoon overdag te bellen om allerlei “onzin”.

Zit ik in een meeting dus druk ik hem weg maar dan blijft ie het proberen. Het erna uitleggen helpt meestal maar even.

En sinds het thuiswerken; belt ie weer, ik zit in meeting dus druk hem weg zeg hem dat later als ik terugbel dat ik aan het werk ben en niet altijd op kan nemen.
Zegt ie; Hoezo? Je bent toch thuis? Alsof je veel te doen hebt als je thuiswerkt..

;( :')

Oh, en ik ben al 30 jaar het huis uit.
pi_201294366
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 15:40 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
Schulden en ellende al jaren en jaren.

Nee ik maak geen grap.
Als jij je het niet kan voorstellen betekent dat je ouders niet al te veel fout hebben gedaan in jouw leven.

Verder mag je je bekrompen commentaar steken waar de zon niet schijnt.
Nee, ik kan me niet voorstellen dat je je eigen moeder dood wenst. Verbreek dan het contact.

Beetje gefrustreerd? :')
pi_201294369
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 september 2021 16:02 schreef PabstBlueRibbon het volgende:

[..]
Kan me er wel wat bij voorstellen als jouw bloedeigen moeder alleen maar contact opneemt als ze iets van je wilt en je verder alleen maar gelazer geeft.

Heeft ze wel schuldbesef en spijt of denkt ze alleen aan zichzelf.
Nul komma nul besef.

Hoor al jaren van “nee ik ben er bijna vanaf hoor” en dan belt ze paar weken later weer op want Nuon of Menzis wat achterstand heeft.

Dan heeft ze opeens weer met een vent via tinder (ja tinder ..) die heeeel lief is.. en vervolgens agressief blijkt te zijn of mijn moeder wel geld geeft, maar alleen voor bepaalde diensten he.. die man is dan ook niet veel later “plots” overleden aan een “hersenbloeding”.

Dat ik graag rust wil betekent niet dat je m’n moeder als hoer kan gebruiken he.

Enfin, een en al ellende die ik steeds maar weer moet oplossen sinds ik 11 ben.
No thanks.
pi_201294528
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 16:27 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Enfin, een en al ellende die ik steeds maar weer moet oplossen sinds ik 11 ben.
No thanks.
Mijn man heeft ook zo’n moeder.
Een puinhoop maakt ze van haar leven. Familieruzies, geld(problemen), mannen, toestanden. Al vanaf zijn geboorte gooit ze bakken ellende over hem heen. Dat ging door in zijn volwassen leven en toen we zelf een kind hadden barstte een dag de bom en heeft hij haar buiten gezet. We hebben elkaar nooit meer gezien of gesproken.
pi_201297140
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 06:39 schreef Galvez het volgende:

[..]
Ik woon al bijna 15 jaar niet meer thuis, het is dus niet zo dat ze daar aan moet wennen of zo.

Ik heb het geprobeerd aan te geven wanneer ze bijvoorbeeld een weekje op vakantie gingen. Dag voor hun vakantie was ik dan bij hen. Dan wenste ik ze een prettige vakantie. Dan reageerde mijn moeder: “we bellen wel”.
Daarop antwoordde ik dan: “appen mag ook, dat vind ik prettiger dan bellen”. Maar dat is blijkbaar dus te subtiel ja.
Veel te vrijblijvend inderdaad
pi_201298376
Toen ik net uit huis was, deed mijn moeder en ook mijn tante dit regelmatig. Na een tijd ben ik gewoon minder gaan opnemen en kortaf gaan doen aan de telefoon en toen begrepen ze de boodschap wel.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_201299635
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 16:27 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
Nul komma nul besef.

Hoor al jaren van “nee ik ben er bijna vanaf hoor” en dan belt ze paar weken later weer op want Nuon of Menzis wat achterstand heeft.

Dan heeft ze opeens weer met een vent via tinder (ja tinder ..) die heeeel lief is.. en vervolgens agressief blijkt te zijn of mijn moeder wel geld geeft, maar alleen voor bepaalde diensten he.. die man is dan ook niet veel later “plots” overleden aan een “hersenbloeding”.

Dat ik graag rust wil betekent niet dat je m’n moeder als hoer kan gebruiken he.

Enfin, een en al ellende die ik steeds maar weer moet oplossen sinds ik 11 ben.
No thanks.
Je pH waarde is al ruim onder de 7, flink zuur.

Wat maakt dat je het nog steeds voor haar moet oplossen?

Heb zelf in eenzelfde situatie gezeten met mijn moeder, met nog een veel jongere broertje en zusje in het spel. Een drankprobleem en flink psychische klachten.

Je doet het zelf, je maakt zelf elke keer die keuze om haar te "helpen".

Je laat jezelf verder verzuren.

Wens je veel wijsheid, sterkte en liefde naar jezelf toe.

Als ik die ook ergens kan steken waar de zon niet schijnt... Die is ondertussen ook al verlicht. 👍🏻😎
pi_201299658
Over een tijdje zul je die belletjes hard missen... Denk daar maar wat vaker aan.
pi_201299888
Hoe oud zijn jouw ouders, heb je nog broers en zussen? Hebben ze een rijk sociaal leven of al wat kwaaltjes? Hoe is je eigen situatie?
Misschien voelt ze zich eenzaam ook door het Corona gebeuren? Hoe wonen ze, hebben ze dagelijks veel contact met andere mensen of zijn ze eerder teruggetrokken.

Misschien kun je nog een vaste "bel of skypetijd" afspreken?

Jonge mensen hebben vaak veel verschillende contacten door werk, kinderen, sport enzo en daardoor een druk leven, maar oudere mensen zijn soms wat beperkt wat dat betreft of maken zich soms ook zorgen om de eigen kinderen als die bijvoorbeeld nog geen vaste relatie hebben of een beetje "losbollig" leven.
pi_201299944
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 21:40 schreef matigeuser het volgende:
Over een tijdje zul je die belletjes hard missen... Denk daar maar wat vaker aan.
Alsof hij het dan minder gaat missen als hij nu elke dag met haar belt.
pi_201299958
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 21:54 schreef Zana het volgende:
Hoe oud zijn jouw ouders, heb je nog broers en zussen? Hebben ze een rijk sociaal leven of al wat kwaaltjes? Hoe is je eigen situatie?
Misschien voelt ze zich eenzaam ook door het Corona gebeuren? Hoe wonen ze, hebben ze dagelijks veel contact met andere mensen of zijn ze eerder teruggetrokken.

Misschien kun je nog een vaste "bel of skypetijd" afspreken?

Jonge mensen hebben vaak veel verschillende contacten door werk, kinderen, sport enzo en daardoor een druk leven, maar oudere mensen zijn soms wat beperkt wat dat betreft of maken zich soms ook zorgen om de eigen kinderen als die bijvoorbeeld nog geen vaste relatie hebben en een beetje "losbollig" leven.
Moeder is begin zestig, maar werkt nog fulltime en heeft uitgebreid sociaal netwerk, dat is het niet.
Ik denk dat ik het gewoon maar letterlijk ga zeggen dat ik het niet nodig vind om gebeld te worden als er niets aan de hand is.
- Souverän ist nicht, wer viel hat, sondern wenig braucht -
pi_201300072
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 september 2021 07:06 schreef Rogue2.0 het volgende:

[..]
Als je je moeder een beetje kent en weet dat het babbels om niks is, dan kun je het wel maken :P
zal je net zien dat ze die keer hulpeloos op de grond ligt :'(
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_201300167
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 21:59 schreef Galvez het volgende:

[..]
Moeder is begin zestig, maar werkt nog fulltime en heeft uitgebreid sociaal netwerk, dat is het niet.
Ik denk dat ik het gewoon maar letterlijk ga zeggen dat ik het niet nodig vind om gebeld te worden als er niets aan de hand is.
Kan me ook voorstellen dat het de vrijblijvendheid wegneemt om je moeder spontaan eens te bellen.
pi_201300411
Tja dit is een lastige. Enerzijds heb ik het gevoel dat je een soort van “verplichting” hebt voor dit soort dingen, aangezien jouw moeder kennelijk van het type is dat het niets uitmaakt of jij het als verplichting ervaart omdat ze gewoon even je stem wil horen. Dus dan is het gewoon iets wat je alleen voor haar zou doen omdat ze ook veel voor jou heeft gedaan.
Anderzijds is het ook niet bevorderlijk voor de relatie als je tegen haar belletjes op gaat zien en snap ik erg goed dat alles altijd zoveel tijd kost en dat als de telefoontjes van je moeder er iedere dag bijkomen je misschien nauwelijks nog tijd hebt voor de dingen die jij in je vrije tijd wilt doen. Weet ze dat dan ook?
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_201302801
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 21:39 schreef Mufasah208 het volgende:

[..]
Je pH waarde is al ruim onder de 7, flink zuur.

Wat maakt dat je het nog steeds voor haar moet oplossen?

Heb zelf in eenzelfde situatie gezeten met mijn moeder, met nog een veel jongere broertje en zusje in het spel. Een drankprobleem en flink psychische klachten.

Je doet het zelf, je maakt zelf elke keer die keuze om haar te "helpen".

Je laat jezelf verder verzuren.

Wens je veel wijsheid, sterkte en liefde naar jezelf toe.

Als ik die ook ergens kan steken waar de zon niet schijnt... Die is ondertussen ook al verlicht. 👍🏻😎
Ik help haar al jaren niet meer, maar toch belt ze steeds en dat is echt de enige reden, dat ze weer iets nodig heeft, bedelen als het ware.
Of dat ze eerst rekeningen niet kan betalen en dan later vrolijk vertelt hoe ze geen tv mocht kopen bij de wehkamp omdat ze natuurlijk geen lening daar kon aangaan, nee, ze heeft een mooie 4k tv van LG geleast.. wist niet eens dat dat kon trouwens.

Het is altijd ellende en zorgen, en ja dan ben ik straks blij of opgelucht of hoe je het ook wil noemen, als die shit voorbij is.
pi_201303128
quote:
16s.gif Op vrijdag 10 september 2021 22:08 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
zal je net zien dat ze die keer hulpeloos op de grond ligt :'(
Dan had ze maar alleen moeten bellen wanneer het belangrijk is :D
  zaterdag 11 september 2021 @ 08:25:34 #56
380389 madeliefff
soms ook madeboosss
pi_201303341
quote:
5s.gif Op donderdag 9 september 2021 22:34 schreef Galvez het volgende:
Ik heb een goede band met mijn moeder, toch vind ik het vervelend als ik gebeld word zonder aanleiding, gewoon om even te vragen hoe het gaat. Daar kan je ook prima een appje voor sturen.

Ik ga minimaal één keer in de week bij mijn ouders langs, regelmatig 2 keer in de week ook.
Dat gebel hoeft van mij niet. Ik heb het al een paar keer geprobeerd subtiel aan te geven, maar alsnog zonder resultaat.

Is dit voor iemand herkenbaar? Hoe gaan jullie daar mee om?
Als subtiel zijn niet werkt moet je het gewoon directer zeggen helaas. Niet opnemen kan ook maar als er dan iets belangrijks is mis je dat ook.

Zodra ze belt om puur te kletsen Zeg dan gewoon van ik heb het al een aantal keer subtiel proberen te brengen naar dat werkte niet maar ik hou dus niet van bellen. Als er verder niks belangrijks is ga ik nu ophangen en zie ik jullie dan en dan weer. Appen mag altijd.
1-Op vrijdag 22 mei 2015 19:53 schreef Working_Class_Hero het volgende:
Niet weten dat Madeliefff KLB godin is en dus alles kan, zelfs jou doen verdwijnen.
2-Ik ben een Rivella...
pi_201305627
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 16:27 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
Nul komma nul besef.

Hoor al jaren van “nee ik ben er bijna vanaf hoor” en dan belt ze paar weken later weer op want Nuon of Menzis wat achterstand heeft.

Dan heeft ze opeens weer met een vent via tinder (ja tinder ..) die heeeel lief is.. en vervolgens agressief blijkt te zijn of mijn moeder wel geld geeft, maar alleen voor bepaalde diensten he.. die man is dan ook niet veel later “plots” overleden aan een “hersenbloeding”.

Dat ik graag rust wil betekent niet dat je m’n moeder als hoer kan gebruiken he.

Enfin, een en al ellende die ik steeds maar weer moet oplossen sinds ik 11 ben.
No thanks.
Doet mij denken aan iemand die borderline kan hebben.

Bij borderline ervaren de andere mensen alleen het gedrag wat regelmatig destructief is en kunnen alleen aan de hand van dat gedrag zich een beeld vormen wie de persoon is. Zodoende trekken mensen vaak de conclusie: als ik met hem/haar blijf omgaan, dan ga ik er mentaal aan kapot - die persoon kwetst mij altijd en is dus slecht (manipulatief en onbetrouwbaar).

Maar mensen kunnen niet ervaren wat een ander denkt en voelt.

Zou het kunnen dat jouw moeder zich zo erg schaamt voor wat ze gedaan heeft dat ze het niet durft toe te geven? Dat ze bijvoorbeeld bang is dat jij vervolgens reageert met "Je bent een gemeen kutwijf en een waardeloze moeder en alles wat je mij geflikt hebt, dat kan je NOOIT meer goedmaken!" En dat ze je daarom niet durft te benaderen, totdat haar problemen zo escaleren dat ze iemand nodig heeft en dan bij jou aanklopt - niet met de bedoeling dat ze jou met shit wilt opzadelen, maar omdat ze jou het meest durft te vertrouwen?

Het rechtvaardigt dan niet wat ze gedaan heeft. Meestal hebben mensen met borderline wel schuldbesef, echter ze voelen zich een ongeleid projectiel door hun emoties: ze hebben in wezen zo weinig zelfvertrouwen dat ze denken geen zelfcontrole te hebben.

Borderliners zijn vaak manipulatief net zoals mensen met narcisme. Narcisten willen met hun manipulatie controle behouden over andere mensen. Achter manipulatief gedrag bij borderliners zit meestal vooral schaamte en wanhoop. Ze claimen anderen bijvoorbeeld heel erg in de hoop dat die persoon hen uit de shit kan trekken, want ze hebben zichzelf keer op keer bewezen dat ze het zelf niet kunnen.

Mensen met borderline kunnen heel ver gaan als ze boos zijn op iemand. Als jouw moeder boos en onredelijk is, kan je dan plaatsen dat ze op die momenten zich in eerste instantie wilt ontladen van spanning? En merk je daarna vervolgens dat jouw moeder heel snel omschakelt en dan bijvoorbeeld doet alsof er niks gebeurd is?
pi_201305802
Sommige moeders wíllen het niet horen. Dat is het probleem. Dat subtiele van jou is goed bedoelt, maar 't komt niet aan.

Mam, wil je niet iedere dag bellen om te vragen hoe het gaat? Het wordt beklemmend en dat vind ik niet fijn.

Klaar.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_201306034
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 september 2021 12:15 schreef PabstBlueRibbon het volgende:

[..]
Doet mij denken aan iemand die borderline kan hebben.

Bij borderline ervaren de andere mensen alleen het gedrag wat regelmatig destructief is en kunnen alleen aan de hand van dat gedrag zich een beeld vormen wie de persoon is. Zodoende trekken mensen vaak de conclusie: als ik met hem/haar blijf omgaan, dan ga ik er mentaal aan kapot - die persoon kwetst mij altijd en is dus slecht (manipulatief en onbetrouwbaar).

Maar mensen kunnen niet ervaren wat een ander denkt en voelt.

Zou het kunnen dat jouw moeder zich zo erg schaamt voor wat ze gedaan heeft dat ze het niet durft toe te geven? Dat ze bijvoorbeeld bang is dat jij vervolgens reageert met "Je bent een gemeen kutwijf en een waardeloze moeder en alles wat je mij geflikt hebt, dat kan je NOOIT meer goedmaken!" En dat ze je daarom niet durft te benaderen, totdat haar problemen zo escaleren dat ze iemand nodig heeft en dan bij jou aanklopt - niet met de bedoeling dat ze jou met shit wilt opzadelen, maar omdat ze jou het meest durft te vertrouwen?

Het rechtvaardigt dan niet wat ze gedaan heeft. Meestal hebben mensen met borderline wel schuldbesef, echter ze voelen zich een ongeleid projectiel door hun emoties: ze hebben in wezen zo weinig zelfvertrouwen dat ze denken geen zelfcontrole te hebben.

Borderliners zijn vaak manipulatief net zoals mensen met narcisme. Narcisten willen met hun manipulatie controle behouden over andere mensen. Achter manipulatief gedrag bij borderliners zit meestal vooral schaamte en wanhoop. Ze claimen anderen bijvoorbeeld heel erg in de hoop dat die persoon hen uit de shit kan trekken, want ze hebben zichzelf keer op keer bewezen dat ze het zelf niet kunnen.

Mensen met borderline kunnen heel ver gaan als ze boos zijn op iemand. Als jouw moeder boos en onredelijk is, kan je dan plaatsen dat ze op die momenten zich in eerste instantie wilt ontladen van spanning? En merk je daarna vervolgens dat jouw moeder heel snel omschakelt en dan bijvoorbeeld doet alsof er niks gebeurd is?
Nee hoor, net ook weer meteen openen met de zin “ja met ma hier, kun jij 7 euro overmaken?”.

Geen enkele gene of schaamte, echt die leeft in haar eigen wereld.
pi_201307158
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 september 2021 12:48 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
Nee hoor, net ook weer meteen openen met de zin “ja met ma hier, kun jij 7 euro overmaken?”.

Geen enkele gene of schaamte, echt die leeft in haar eigen wereld.
Kut zeg!

Als communicatie niet mogelijk is dan het beste om aan jouw eigen welzijn te denken.

Het is toch aan haarzelf om verantwoordelijkheid te nemen voor haar leven. Als ze het elke keer bij anderen legt en niemand wil haar op den duur helpen .... tja erg zielig maar niemand kan haar dan sowieso helpen.

Jij bent haar geen verantwoording schuldig
pi_201307725
Mijn moeder van in de 70 belt het liefst ook elke dag, om even wat te delen, om te kletsen, om mijn stem te horen. Maar ze belt niet elke dag omdat ik haar aangegeven heb dat ik dat teveel vind. Ze houdt er rekening mee en mailt gewoon meerdere keren per week. ;)

Eens in de week, ongeveer, bel ik haar en kletsen we zo anderhalf uur, dan hebben we genoeg om over te praten en dat vind ik dan ook echt gezellig. Omdat ik bel komt het me qua tijd en stemming ook goed uit en heb ik een goed gevoel erbij. Bij elke dag bellen ging dat mis. Dus ik zou als ik jou was duidelijk aangeven wat je wilt en misschien zelf af en toe eens bellen om zo de controle te hebben. ^O^

Zoals eerder gezegd, ze wil je vast gewoon even horen en ooit komt er een dag dat je haar enorm gaat missen, denk daaraan als ze weer belt. :)
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
pi_201316289
Mijn ouders bellen mij bijna nooit.

Mijn moeder heeft geen mobiel en wil mij ook niet "lastig" vallen. Mijn vader appt mij af en toe, maar ook niet regelmatig.

Andersom bel ik ze wel vaak. Ik spreek ze om de dag aan de telefoon en bezoek ze wekelijks 1 a 2x.

Ondanks dat zij mij niet bellen, vinden ze het wel fijn als ik ze bel. De gesprekken duren dan ook minimaal een halfuur, waarbij mijn moeder de prater is voor 90% van de tijd :P
pi_201317014
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 september 2021 15:47 schreef Sangha het volgende:
Mijn moeder van in de 70 belt het liefst ook elke dag, om even wat te delen, om te kletsen, om mijn stem te horen. Maar ze belt niet elke dag omdat ik haar aangegeven heb dat ik dat teveel vind. Ze houdt er rekening mee en mailt gewoon meerdere keren per week. ;)

Eens in de week, ongeveer, bel ik haar en kletsen we zo anderhalf uur, dan hebben we genoeg om over te praten en dat vind ik dan ook echt gezellig. Omdat ik bel komt het me qua tijd en stemming ook goed uit en heb ik een goed gevoel erbij. Bij elke dag bellen ging dat mis. Dus ik zou als ik jou was duidelijk aangeven wat je wilt en misschien zelf af en toe eens bellen om zo de controle te hebben. ^O^

Zoals eerder gezegd, ze wil je vast gewoon even horen en ooit komt er een dag dat je haar enorm gaat missen, denk daaraan als ze weer belt. :)
Prima advies.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_201326112
Herkenbaar.

Maar: mijn moeder is eenzaam, 72 jaar oud, en weet niet wat sms'en of appen is.

Dus gewoon niet opnemen is vrij harteloos.
Sinterklaas, Sinterklaas, en NATUURLIJK ZWARTE PIET!
pi_201326414
Millennial Autist Snowflake topic.
Eerst appen dan bellen alles moet aangekondigd worden want anders eng. Verder ik ik en de rest vult u maar in.
pi_201326753
quote:
1s.gif Op zondag 12 september 2021 18:02 schreef JaapKroket het volgende:
Millennial Autist Snowflake topic.
Eerst appen dan bellen alles moet aangekondigd worden want anders eng. Verder ik ik en de rest vult u maar in.
Niemand heeft het over eng, behalve jij. Mensen kunnen het gewoon niet fijn of ronduit vervelend vinden als ze te vaak gebeld worden door iemand. Mijn moeder werd ook strontziek van haar moeder die elke dag belde.
pi_201340088
Zeggen dat je een grafhekel hebt aan bellen werkt altijd.
pi_201346393
quote:
5s.gif Op donderdag 9 september 2021 22:34 schreef Galvez het volgende:
Ik heb een goede band met mijn moeder, toch vind ik het vervelend als ik gebeld word zonder aanleiding, gewoon om even te vragen hoe het gaat. Daar kan je ook prima een appje voor sturen.

Ik ga minimaal één keer in de week bij mijn ouders langs, regelmatig 2 keer in de week ook.
Dat gebel hoeft van mij niet. Ik heb het al een paar keer geprobeerd subtiel aan te geven, maar alsnog zonder resultaat.

Is dit voor iemand herkenbaar? Hoe gaan jullie daar mee om?
Gewoon niet meer opnemen.
  dinsdag 14 september 2021 @ 09:24:46 #69
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_201349313
Als ze belt niet opnemen en dan een appje sturen.
Als ze zegt niets, wil gewoon weten hoe het gaat. Stuur je terug van, ja goed, maar wil je dat voortaan gewoon appen?
Met evt de toevoeging alleen te bellen als er iets belangrijks is.

Hoef je het niet eens mondeling te doen :)
  dinsdag 14 september 2021 @ 09:25:21 #70
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_201349323
En nee totaal niet herkenbaar. Mijn moeder belt me 1x in het jaar ofzo. En als ik daar dan geen zin in heb, dan neem ik gewoon niet op.
Je moet het jezelf niet zo moeilijk maken.
pi_201349986
Niet tegen je bloedeigen ouders durven zeggen dat dat bellen echt wel wat minder kan, man man man ;(
pi_201350077
Ja, zeer herkenbaar. Het liefste zou mijn moeder me elke dag bellen. Ze ziet ook graag dat ik meteen antwoord op appjes. Ze is een erg bezorgde vrouw, die haar zorgen soms vertaalt in (wat mijn zusje en ik ervaren als) lastig vallen.

Ik heb jarenlang te subtiel aangegeven dat ik dat niet fijn vind, maar ben daar nu veel directer en botter in. Lijkt te werken. Zelf bellen ook.
"Pools are perfect for holding water"
pi_201350137
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 september 2021 16:14 schreef lily het volgende:
Mijn vader (van 83) doet dit ook.
Ik werk 40 uur per week maar hij heeft er een handje van om mij gewoon overdag te bellen om allerlei “onzin”.

Zit ik in een meeting dus druk ik hem weg maar dan blijft ie het proberen. Het erna uitleggen helpt meestal maar even.

En sinds het thuiswerken; belt ie weer, ik zit in meeting dus druk hem weg zeg hem dat later als ik terugbel dat ik aan het werk ben en niet altijd op kan nemen.
Zegt ie; Hoezo? Je bent toch thuis? Alsof je veel te doen hebt als je thuiswerkt..

;( :')

Oh, en ik ben al 30 jaar het huis uit.
Herkenbaar. En maar blijven bellen. En maar door blijven drammen omdat zijn mededeling toch wel zo belangrijk is dat je daar alles voor uit je handen moet laten vallen.

En dan neem je eindelijk kokend van woede op en dan is het van: Ja, ik heb eigenlijk niks te melden |:( |:( |:(
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
  dinsdag 14 september 2021 @ 10:34:50 #74
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_201350269
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 september 2021 16:14 schreef lily het volgende:
Mijn vader (van 83) doet dit ook.
Ik werk 40 uur per week maar hij heeft er een handje van om mij gewoon overdag te bellen om allerlei “onzin”.

Zit ik in een meeting dus druk ik hem weg maar dan blijft ie het proberen. Het erna uitleggen helpt meestal maar even.

En sinds het thuiswerken; belt ie weer, ik zit in meeting dus druk hem weg zeg hem dat later als ik terugbel dat ik aan het werk ben en niet altijd op kan nemen.
Zegt ie; Hoezo? Je bent toch thuis? Alsof je veel te doen hebt als je thuiswerkt..

;( :')

Oh, en ik ben al 30 jaar het huis uit.
Is je vader misschien licht-dementerend?
The love you take is equal to the love you make.
pi_201350316
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 september 2021 10:34 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Is je vader misschien licht-dementerend?
Nee, hoor.
Zo is hij al zijn hele leven ;)
pi_201357688
Wat ik me dan wel afvraag is waar je de grens trekt. Als jullie ouders iedere dag af zouden willen afspreken na het werk en dan ook vragen of je het hele weekend blijft, iedere week dan zouden jullue wss zeggen: ik heb ook mijn eigen leven. maar waar ligt de grens dan, waar begint het eigen leven waar je wel recht op hebt. Dan zeggen jullie vast weer: dat bepaalt iedereen zelf. Maar iedereen zit de ts wel te vertellen wat hij moet doen. Dus hoe zit dan dan precies.
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
  dinsdag 14 september 2021 @ 19:42:45 #77
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_201358355
Je moeder wil niet appen, je moeder wil gewoon even met haar kind praten.

Wat een topic zeg :')
  dinsdag 14 september 2021 @ 19:57:29 #78
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_201358614
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 16:27 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
Nul komma nul besef.

Hoor al jaren van “nee ik ben er bijna vanaf hoor” en dan belt ze paar weken later weer op want Nuon of Menzis wat achterstand heeft.

Dan heeft ze opeens weer met een vent via tinder (ja tinder ..) die heeeel lief is.. en vervolgens agressief blijkt te zijn of mijn moeder wel geld geeft, maar alleen voor bepaalde diensten he.. die man is dan ook niet veel later “plots” overleden aan een “hersenbloeding”.

Dat ik graag rust wil betekent niet dat je m’n moeder als hoer kan gebruiken he.

Enfin, een en al ellende die ik steeds maar weer moet oplossen sinds ik 11 ben.
No thanks.
Begrijp ik deze post verkeerd of zeg je nou dat jij de hand had in die “hersenbloeding?” Ik heb dit vast verkeerd begrepen, toch?
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_201358904
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 19:57 schreef Tinkepink het volgende:

[..]
Begrijp ik deze post verkeerd of zeg je nou dat jij de hand had in die “hersenbloeding?” Ik heb dit vast verkeerd begrepen, toch?
Hoe moet ik dat opwekken dan? Ik ben God niet, zover ik weet.
  dinsdag 14 september 2021 @ 20:59:05 #80
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_201359763
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 20:11 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
Hoe moet ik dat opwekken dan? Ik ben God niet, zover ik weet.
Een klap op zijn hoofd, daar hoef je God niet voor te wezen.
The love you take is equal to the love you make.
  dinsdag 14 september 2021 @ 21:12:52 #81
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_201360069
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 20:11 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
Hoe moet ik dat opwekken dan? Ik ben God niet, zover ik weet.
Geen idee. Maar omdat “hersenbloeding “ tussen “” staat en de zin eronder, kreeg ik de indruk dat je hem een zetje had gegeven. Ik citeer:
quote:
die man is dan ook niet veel later “plots” overleden aan een “hersenbloeding”.
Dat ik graag rust wil betekent niet dat je m’n moeder als hoer kan gebruiken he.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_201363191
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 21:12 schreef Tinkepink het volgende:

[..]
Geen idee. Maar omdat “hersenbloeding “ tussen “” staat en de zin eronder, kreeg ik de indruk dat je hem een zetje had gegeven. Ik citeer:
[..]

Metaforen jongens.

Soms is fok vermoeiend,
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')