Nu schrik ik er niet meer van, omdat ik ook weet wat het is. Maar de eerste keren schrik je toch een beetje van die rode lampen voor je.quote:Op donderdag 7 oktober 2021 08:23 schreef Leandra het volgende:
[..]
Doe gewoon je verlichting aan, ook als je automatische verlichting hebt, dat is pas echt schijtirritant, rijden ze onder een tunnel zie je ineens een paar achterlichten aan gaan.
En het lijkt ook allemaal veel erger geworden, sinds de invoering van de 100km/h. Want nu is inhalen met 100m per uur verschil ineens niet meer asociaal?quote:Op maandag 27 september 2021 09:24 schreef dick_laurent het volgende:
Nou, weer eens een wat langer ritje snelweg gehad dit weekend en poe poe... ik had wel een paar standaard irritaties jah
Standaard, omdat ik ze eerder heb meegemaakt, maar misschien zijn ze herkenbaar voor jullie.
1e irritatie = Wat is de deal met mensen, die een vrachtwagen op de linkerbaan gaan inhalen met 99 km/h waardoor ze er echt twaalf jaar over doen om in te halen ....
Maar guess what, zodra ze daarna weer naar rechts gaan en je denkt van: "oke, jou haal ik in want ik erger me kapot aan je", dan gaan ze opeens op de rechterbaan 115 ofzo rijden!
Waarom de f#ck deed je dat nét niet ff toen je die vrachtwagen aan het inhalen was jij intense droeftoeter?!?! (denk ik dan)
2e irritatie = Waarom moeten mensen zich letterlijk "proppen" in een gaatje tussen mij en mijn voorligger. Ik houd niet voor niets wat afstand.
Dit is gewoon standaard relaxt en veilig rijgedrag, ik ga niet op 2m van iemands bumper rijden met een reden...
Maakte het weer tot twee keer toe mee dat iemand dus echt vlak voor mij naar rechts ging en daar bleef pruttelen op cruise control, waardoor ik dus op die 2m van zijn bumper kwam te rijden.
Ik WIL niet op 2m van jouw bumper rijden, maar daar dwing je mij nu toe. Dus nu moet ik ofwel vaart gaan minderen om weer afstand te creëren, of ik moet je gaan inhalen. Argh.
Zo, dat waren ze weer. Geen schokkende dingen, maar wel vaker terugkomende irritaties (bij mij dan )
Nu je het zegt, zie het iedere dag wel een keer ja, en ik zit maar 2x een kwartier in de auto op een werkdag.quote:Op dinsdag 12 oktober 2021 22:10 schreef capuchon_jongen het volgende:
Als Belg zeg ik: jullie rijden wel graag door rood. In België zie ik dat nooit en laatst naar rotterdam gereden en heb er minstens 3 gezien.
Terwijl ik het in België niet meer kan herinneren.
Ik rij ook wel eens net door rood, als ik zeker weet dat er geen flitspaal staat . Geen zin om nog eens 5 minuten te moeten wachten voor het stoplicht.quote:Op dinsdag 12 oktober 2021 22:10 schreef capuchon_jongen het volgende:
Als Belg zeg ik: jullie rijden wel graag door rood. In België zie ik dat nooit en laatst naar rotterdam gereden en heb er minstens 3 gezien.
Terwijl ik het in België niet meer kan herinneren.
Hier niet. Vroeger wel een paar keer iemand die met een mooie witte leasebus begon, maar na een paar maanden al snel onder de deuken zat, waarna ze er meestal snel stopten en een nieuwe held met nieuwe bus het weer ging proberen.quote:Op dinsdag 12 oktober 2021 23:47 schreef Ridocar het volgende:
Algemeen generaliserend dingetje dat mij opvalt:
Petje, begin 20, verlengde en verhoogde witte Sprinter van twee of drie generaties terug, deuken rondom, digitaal gas- en rempedaal en een postnlsticker.
Ik denk dat iedereen wel een beeld heeft.
Ding is alleen: als jij rood hebt, dan heeft n ander groen. Als je dan net een snelle motor ofzo treft, dan gaat dat nog wel eens fout.quote:Op dinsdag 12 oktober 2021 23:54 schreef samuel25 het volgende:
[..]
Ik rij ook wel eens net door rood, als ik zeker weet dat er geen flitspaal staat . Geen zin om nog eens 5 minuten te moeten wachten voor het stoplicht.
Waardoor anderen denken dat er geremd wordt, en dus ook automatisch richting de rem gaan.......quote:Op donderdag 7 oktober 2021 08:23 schreef Leandra het volgende:
[..]
Doe gewoon je verlichting aan, ook als je automatische verlichting hebt, dat is pas echt schijtirritant, rijden ze onder een tunnel zie je ineens een paar achterlichten aan gaan.
In Nederland liggen toch inmiddels overal wel sensoren onder de weg? Sinds ik niet meer in Nederland woon is het altijd een verademing als ik in NL voor een stoplicht sta. Dat is tenminste dynamisch.quote:Op dinsdag 12 oktober 2021 23:54 schreef samuel25 het volgende:
[..]
Ik rij ook wel eens net door rood, als ik zeker weet dat er geen flitspaal staat . Geen zin om nog eens 5 minuten te moeten wachten voor het stoplicht.
Die lussen zijn vaker met een bepaalde prioriteit geprogrammeerd en ook liggen ze op verschillende afstanden van het verkeerslicht. Dit om gevaarlijke opstoppingen te vermijden, zoals op een afrit van een snelweg. Maar als je pech hebt, zit je in het voorsorteervak dat minder prioriteit heeft en mag je langer wachten.quote:Op woensdag 13 oktober 2021 09:53 schreef Hojdhopper het volgende:
[..]
In Nederland liggen toch inmiddels overal wel sensoren onder de weg? Sinds ik niet meer in Nederland woon is het altijd een verademing als ik in NL voor een stoplicht sta. Dat is tenminste dynamisch.
Hier in DE sta je werkelijk waar soms letterlijk 3 of 4 minuten te wachten voor een stoplicht, midden in de nacht als er geen verkeer is.
Voor fietsers deels nog erger, er zijn een paar stoplichten hier in de buurt die gewoon 3 "groene autostoplicht loops" laten gaan voordat het voor fietsers groen wordt.
Het viel me gewoon op.quote:Op dinsdag 12 oktober 2021 22:12 schreef Tyr80 het volgende:
[..]
Nu je het zegt, zie het iedere dag wel een keer ja, en ik zit maar 2x een kwartier in de auto op een werkdag.
Maja, zo kom ik ook nooit in België.
Dat kon je nog wel eens tegenvallen.quote:Op woensdag 20 oktober 2021 10:45 schreef Irritatie100 het volgende:
...
Lichten worden toch uitgeschakeld als ik de auto afsluit, dus ik snap echt niet waarom niet iedereen daarvoor kiest maar blijkbaar liever de automatische functie gebruikt. En ik heb een Kia Picanto, dus niks fancy, dus ik vermoed dat minstens 85% van het Nederlandse wagenpark gewoon de schakelaar permanent op dimlicht kan laten staan.
Same here. Mijn auto zet wel de dimlichten uit maar stadslicht blijft gewoon aan. Mijn ervaring is dat de meeste auto's dat zo doen.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 13:31 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Dat kon je nog wel eens tegenvallen.
Ik heb tot nu toe nog nooit een auto gehad waar ik de knop op dimlicht kon laten staan als ik de auto afsloot. Wel altijd een alarm als ik de deur open doe en m’n lichten staan nog aan.
Alleen piepen, maar niet dimlicht uitdoen: Hyundai i10 deed dat, Mitsubishi Spacestar deed dat, mijn huidige 2018 Mitsubishi Outlander doet dat ook.
Nou ja, mijn auto komt ook uit 2002 hoor, dus misschien ben ik niet de juiste persoon om het aan te vragenquote:Op donderdag 21 oktober 2021 15:26 schreef Irritatie100 het volgende:
Hmmm, dat mijn vorige auto die uit 2002 stamde dat nog niet deed vond ik logisch, maar ik dacht dat het tegenwoordig wel vrij normaal was Misvatting van mijn kant dan!
Ik heb ook een auto uit de VAG familie en ik heb de software en kabel om instellingen in de auto aan te passen. Het eerste wat ik gedaan heb is de achterlichten mee te laten branden met de dagrijverlichting.quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 14:01 schreef Fer het volgende:
Best wel veel auto’s die gewoon uit gaan, als je de auto uitzet. Maar nog beter, de sensor van een VAG mobiel werkt perfect. Kan hem nooit op een fout bestrappen. Ook bij bewolking, regen of onder bomen gaan de lampen aan.
Omdat achterlichten weinig toevoegen, zolang het buiten licht is.quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 19:04 schreef boertie het volgende:
[..]
Ik heb ook een auto uit de VAG familie en ik heb de software en kabel om instellingen in de auto aan te passen. Het eerste wat ik gedaan heb is de achterlichten mee te laten branden met de dagrijverlichting.
Is snap niet waarom ze dat niet af fabriek doen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |