Dat was destijds besloten, unaniem.quote:Op zondag 31 oktober 2021 18:30 schreef maily het volgende:
[..]
Hoezo ben jij hier de gezelligste neger?
Want het is vaak -10…quote:Op zondag 31 oktober 2021 22:54 schreef Fer het volgende:
Bij -10 stap ik ‘s morgens gewoon met jas in de koude auto.
Dit ja, vijf minuten rillen tegenover 30 minuten met zo'n kutjas aan...quote:Op maandag 1 november 2021 08:42 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Want het is vaak -10…
Op een korte afstand doe ik dat dan waarschijnlijk ook wel. Maar voor meer dan 30 minuten doe ik hem toch uit.
Het zijn toch vooral de donkere getinte mensen die ik met mutsen, sjalen en dikke jassen in de auto zie zitten hoorquote:Op zondag 31 oktober 2021 18:21 schreef SuperNeger het volgende:
Sowieso winterjassen Niet gewoon warm blijven door als autist met 10km/u te snelwandelen vanaf je auto naar de ingang
Standkachelquote:Op maandag 1 november 2021 08:44 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Dit ja, vijf minuten rillen tegenover 30 minuten met zo'n kutjas aan...
als je daarentegen bekneld komt te zitten en de brandweer is even een uurtje bezig om je eruit te pulken, ben je net weer blij dat je hem aan had.quote:Op maandag 1 november 2021 09:52 schreef kanovinnie het volgende:
En wat el_thijs ook aanstipt, met een winterjas ben je toch beperkter met bewegen. Ik merk dat met oa kijken in de dode hoek, maar ook doordat je jas vaak aan je armen trekt wat ik tijdens het sturen vervelend vind.
En bij een ongeluk is het moeilijker eruit te komen.
Ik zeg toch ook niet dat ik er last van heb? Ik zeg dat het wat beperkend werkt. Jij haalt er daarna bij dat er dan weinig marge op de kunsten zijn, dat ik met capuchon op zou rijden en mijn spiegels niet afgesteld heb/gebruik. Daarnaast kan het blijkbaar ook zo zijn dat een jas gevaarlijk kan zijn tijdens een ongeluk.quote:Op maandag 1 november 2021 12:48 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
als je daarentegen bekneld komt te zitten en de brandweer is even een uurtje bezig om je eruit te pulken, ben je net weer blij dat je hem aan had.
Imo is met een jas aan niet van invloed op je rijden.. als dat wel zo is, heb je wel èrg weinig marge op je kunsten.
Als je problemen met je dode hoek hebt, moet je misschien wel je capuchonnetje effe afzetten en je spiegels afstellen en leren gebruiken. Qua bewegen hoef je volgens mij alleen je stuur maar vast te kunnen houden en bij je pook te kunnen. Met een fatsoenlijk passende jas lijkt me dat niet onoverkomelijk als je geen polio hebt
Wel eensch met het feit dat autorijden met een jas aan niet ideaal is, maar als je daar serieus lást van hebt, ligt dat imho niet aan de jas, maar aan de inhoud ervan.
Kweenie hoor, maar als je doordat je een jas aan hebt problemen krijgt met 'kijken in de dode hoek' weet ik niet wat voor ijsberen pooljas je aan hebt, want anders is het gewoon een spijkers op laag water verhaal, as usual.. 'what if '..quote:Op maandag 1 november 2021 17:15 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik zeg toch ook niet dat ik er last van heb? Ik zeg dat het wat beperkend werkt. Jij haalt er daarna bij dat er dan weinig marge op de kunsten zijn, dat ik met capuchon op zou rijden en mijn spiegels niet afgesteld heb/gebruik. Daarnaast kan het blijkbaar ook zo zijn dat een jas gevaarlijk kan zijn tijdens een ongeluk.
En als ik bekneld zit en de brandweer is het leggen ze vast wel een dekentje over me heen als het -10 is.
Begrijp je het verschil tussen de volgende twee zinnen?quote:Op maandag 1 november 2021 17:45 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Kweenie hoor, maar als je doordat je een jas aan hebt problemen krijgt met 'kijken in de dode hoek' weet ik niet wat voor ijsberen pooljas je aan hebt, want anders is het gewoon een spijkers op laag water verhaal, as usual.. 'what if '..
Een dode hoek is alleen een dode hoek als je niet in de gaten houdt wat er om je heen gebeurt.. vrachtwagens en bussen hebben dode hoeken .. personenauto's hebben alleen maar slechte bestuurders.
Een jas kán, in een enkel geval, wat extra risico opleveren, als je te water raakt bijvoorbeeld, voor de rest denk ik dat het gewoon astraal gepenis is. Nylon doet het niet zo goed bij brand, maar als je een wollen jas aan hebt is dat alleen maar een plus.
Dus eigenlijk is het helemaal geen probleem als je een jas aan hebt tijdens het rijden?quote:Op maandag 1 november 2021 17:51 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Begrijp je het verschil tussen de volgende twee zinnen?
Ik ben door mijn dikke jas wat beperkt met het kijken in mijn dode hoek,
Ik heb door mijn dikke jas een probleem met het kijken in mijn dode hoek.
Verder heb je een vrij bijzondere interpretatie van de dode hoek. En ik kijk er juist in zodat ik wel weet wat er zit.
Laten we het er maar op houden dat het makkelijker is om te zeggen dat het geen probleem is, dan iets aan jou uit proberen te leggen.quote:Op maandag 1 november 2021 17:59 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Dus eigenlijk is het helemaal geen probleem als je een jas aan hebt tijdens het rijden?
Je hebt nog nooit gehad dat iemand een baan opschuift en zo in jouw dode hoek komt? Ik kijk altijd over mijn schouder voordat ik van baan wissel op de snelweg. Want je kan nog zoveel spiegelen, er kan altijd wat gebeuren wat je niet verwacht.quote:Wat in je dode hoek zit, heb je allang gespot vóórdat het erin kwam toch? Beetje bezig zijn met wat je doet (autorijden) en het gaat vanzelf Een auto in je dode hoek zat eerst in je achteruitkijkspiegel en je linker spiegel, óf je haalde hem net daarvoor in.
Nee, dat heb ik nooit. er is zelden een rijstrook links van me , en if so, weet ik perfect wat daar rijdt; merk, type en kleur meestal zelfs, want ik moet daar regelmatig heen, en dus scan ik continu of daar ontwikkelingen gaande zijn die mij zouden hinderen om daarheen te verkassen als het mij goeddunkt. Ik durf wel te zeggen dat er niet veel gebeurt voor- achter en naast me wat ik niet zie of al lang aan heb zien komen..quote:Op maandag 1 november 2021 18:05 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Laten we het er maar op houden dat het makkelijker is om te zeggen dat het geen probleem is, dan iets aan jou uit proberen te leggen.
[..]
Je hebt nog nooit gehad dat iemand een baan opschuift en zo in jouw dode hoek komt? Ik kijk altijd over mijn schouder voordat ik van baan wissel op de snelweg. Want je kan nog zoveel spiegelen, er kan altijd wat gebeuren wat je niet verwacht.
Bij voorkeur, maar veel mensen hebben dat besef niet, en het is ook niet altijd te voorkomen.quote:Op maandag 1 november 2021 20:34 schreef Fer het volgende:
Mensen moeten gewoon niet in je dooie hoek rijden.
Fantastisch.quote:Op maandag 1 november 2021 20:33 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Nee, dat heb ik nooit. er is zelden een rijstrook links van me , en if so, weet ik perfect wat daar rijdt; merk, type en kleur meestal zelfs, want ik moet daar regelmatig heen, en dus scan ik continu of daar ontwikkelingen gaande zijn die mij zouden hinderen om daarheen te verkassen als het mij goeddunkt. Ik durf wel te zeggen dat er niet veel gebeurt voor- achter en naast me wat ik niet zie of al lang aan heb zien komen..
Sowieso brandt er tegenwoordig een rood driehoekje in mijn spiegel als daar iemand rijdt, maar ook voor die tijd had ik dat soort oepsies niet.
En er is natuurlijk helemaal niets tussen totaal niet kunnen rijden door je jas of het net zo goed kunnen als altijd.quote:Ik blijf erbij; als je dusdanig op de toppen van je kunnen zit te presteren in een auto dat het aan hebben een jas op wat voor manier dan ook een belemmering is, wordt het misschien tijd om een OV-jaarkaart aan te schaffen. (of een fatsoenlijk passende jas).
Terwijl er wel terechte dingen worden gezegd. Waar sommige mensen nog wat van kunnen leren.quote:Op dinsdag 2 november 2021 12:05 schreef eentwee het volgende:
Het gaat er hier af en toe net zo betweterig en eigenwijs aan toe als in het verkeer.
En dat is nu net wat al die 'superieure' chauffeurs juist niet willen. Die verwachten dus dat iedereen altijd net zo scherp is als zij zelf claimen te zijn.quote:Op dinsdag 2 november 2021 15:31 schreef vannelle het volgende:
Verkeersdeelname is niet alleen het zelf zo veilig mogelijk te doen, een groot gedeelte van die deelname is het oplossen van fouten van een medeweggebruiker.
Sterker, ze zijn zelfs bereid schade te maken omdat ze denken voorrang te hebben.quote:Op dinsdag 2 november 2021 17:51 schreef qajariaq het volgende:
[..]
En dat is nu net wat al die 'superieure' chauffeurs juist niet willen. Die verwachten dus dat iedereen altijd net zo scherp is als zij zelf claimen te zijn.
Dat hoor je mij niet zeggen.quote:Op dinsdag 2 november 2021 18:13 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Sterker, ze zijn zelfs bereid schade te maken omdat ze denken voorrang te hebben.
De basis van het hele 'verkeerspuzzel oplossen' (wat je, al verkeersdeelenemd, in je hoofd aan het doen bent), is juist de aanname dat mensen om je heen iets (wel of niet) stoms gaan doen en daar vooraf op anticiperen. Ik schuif vaak al op naar links 50 meter voor een auto gaat inhalen op mijn rijstrook.. gewoon, omdat ik daar naar op zoek ben. Vooruitkijken en anticiperen. En dat werkt met je spiegels ook voor het verkeer achter je.quote:Op dinsdag 2 november 2021 17:51 schreef qajariaq het volgende:
[..]
En dat is nu net wat al die 'superieure' chauffeurs juist niet willen. Die verwachten dus dat iedereen altijd net zo scherp is als zij zelf claimen te zijn.
Onzin, een gewone auto heeft ook genoeg dode hoeken. Sowieso al de standaard plekken zoals vlak voor je motorkap of achter je bumper, maar ook kleine ruimtes achter je A-stijl of als je wat langer bent (zoals ik) een beetje langs de B-stijl. Misschien als je kleiner bent en meer naar voren zit dat je door je hoofd draaien meer ziet, maar ik zie echt niet altijd alles daar. Zeker niet bij bijvoorbeeld fietsers. Als bestuurder schuin rechts achter goed willen zien is in veel situaties lastig.quote:Op dinsdag 2 november 2021 15:31 schreef vannelle het volgende:
[..]
Terwijl er wel terechte dingen worden gezegd. Waar sommige mensen nog wat van kunnen leren.
En dan heb ik het vnl over de "dode hoek" die er bij een personenwagen zou zijn. Die is er dus niet, daar zijn spiegels voor en wat je niet in je spiegels ziet kun je wél zien door ff over je schouder te kijken.
Een dode hoek betekent dat er geen enkele mogelijkheid is om iets te zien, zoals bijvoorbeeld bij een vrachtwagen.
Dat. A-stijl, B-stijl, C-stijl, allemaal zorgen ze voor een dode hoek. Binnenspiegel trouwens ook, zeker als je wat langer bent. A-stijl en B-stijl zijn best goed op te lossen door in de stoel naar voren te gaan. C-stijl is gewoon drama, zeker bij parkeervakken schuin op de rijrichting waar je dan achteruit uit moet rijden. (Bij parkeervakken haaks op de rijrichting kun je gewoon achteruit inparkeren, dan is het geen probleem.)quote:Op woensdag 3 november 2021 12:27 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Onzin, een gewone auto heeft ook genoeg dode hoeken. Sowieso al de standaard plekken zoals vlak voor je motorkap of achter je bumper, maar ook kleine ruimtes achter je A-stijl of als je wat langer bent (zoals ik) een beetje langs de B-stijl. Misschien als je kleiner bent en meer naar voren zit dat je door je hoofd draaien meer ziet, maar ik zie echt niet altijd alles daar. Zeker niet bij bijvoorbeeld fietsers. Als bestuurder schuin rechts achter goed willen zien is in veel situaties lastig.
Het ongeluk moet natuurlijk wel op facebook staan, want anders is het niet gebeurd.quote:Op maandag 8 november 2021 12:02 schreef Irritatie100 het volgende:
Kijkfiles
Vanmorgen ook, heb een kwartier stil gestaan voor een ongeluk op de tegengestelde rijbaan. Letterlijk 50 meter dat ongeluk voorbij reed ik alweer 100. Hoe krijgen mensen dat soort onzin toch voor elkaar
Jij rijdt nooit in de drukte, zeker? Met vijf drukke rijstroken in het donker en we doen er ook nog wat regen bij, ga jij echt niet elk voertuig zien die mogelijk in je dode hoek kan zitten. Behalve dan als je alleen op de rechterrijstrook tussen de vrachtwagens meesukkelt en maar 1 rijstrook in de gaten hoeft te houden.quote:Op maandag 1 november 2021 17:59 schreef Sounddragon het volgende:
Wat in je dode hoek zit, heb je allang gespot vóórdat het erin kwam toch? Beetje bezig zijn met wat je doet (autorijden) en het gaat vanzelf Een auto in je dode hoek zat eerst in je achteruitkijkspiegel en je linker spiegel, óf je haalde hem net daarvoor in.
Bovenstaande geldt mogelijk ook voor jou.quote:Op maandag 1 november 2021 20:34 schreef Fer het volgende:
Mensen moeten gewoon niet in je dooie hoek rijden. Of nog erger, er blijven hangen.
Dat is een hele gevaarlijke aanname. Zelfs voor onze Fiat 500. Als ik van rijstrook wissel (en zeker in druk verkeer) is het altijd binnen/buiten/schouder/buiten en nog zag ik die Polo die rechts naast me zat niet.quote:Op dinsdag 2 november 2021 15:31 schreef vannelle het volgende:
Terwijl er wel terechte dingen worden gezegd. Waar sommige mensen nog wat van kunnen leren.
En dan heb ik het vnl over de "dode hoek" die er bij een personenwagen zou zijn. Die is er dus niet,
ja, het opdissen en in elkaar verzinnen van excessen en die toepassen op elke dagelijkse verkeersituatie is nog steeds viable hier lees ik al..quote:Op dinsdag 9 november 2021 10:55 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Jij rijdt nooit in de drukte, zeker? Met vijf drukke rijstroken in het donker en we doen er ook nog wat regen bij, ga jij echt niet elk voertuig zien die mogelijk in je dode hoek kan zitten. Behalve dan als je alleen op de rechterrijstrook tussen de vrachtwagens meesukkelt en maar 1 rijstrook in de gaten hoeft te houden.
[..]
Bovenstaande geldt mogelijk ook voor jou.
Ik had beter moeten weten....quote:Op dinsdag 9 november 2021 13:32 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
ja, het opdissen en in elkaar verzinnen van excessen en die toepassen op elke dagelijkse verkeersituatie is nog steeds viable hier lees ik al..
Oók in het donker kun je koplampjes zien.. Daar zijn ze voor.. In je spiegels werkt dat nog beter, en een auto in het donker in je dode hoek brengt licht in je ooghoeken en naast je auto waar geen koplampen zitten (bij mij niet iig).
5 rijstroken breed.. A2? Daar gaat inhalen in slowmotion met 97 - 104 km per uur.. Als je dat al niet visueel kunt bijhouden, adviseer ik je echt dringend een treinabonnement
Dan is het zeggen dat een auto geen dode hoek zou hebben wel de extreemste vorm van een exces of niet? Je kan gewoon niet alles zien, hoe goed je ook spiegelt en je hoofd draait. Heel veel kan je natuurlijk wel vooraf op anticiperen... wat veel mensen inderdaad niet goed doen. 1 ding weet ik wel, in een auto uit de jaren 90 heb je veel meer zicht rondom dan eentje uit 2021.quote:Op dinsdag 9 november 2021 13:32 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
ja, het opdissen en in elkaar verzinnen van excessen en die toepassen op elke dagelijkse verkeersituatie is nog steeds viable hier lees ik al..
Dat is sowieso waar. De auto's worden vanuit buiten groter, van binnen kleiner en het zicht slechterquote:Op dinsdag 9 november 2021 13:59 schreef YoshiBignose het volgende:
1 ding weet ik wel, in een auto uit de jaren 90 heb je veel meer zicht rondom dan eentje uit 2021.
Die jongen komt na het avondeten niet meer op de snelweg denk ik.quote:Op dinsdag 9 november 2021 13:35 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Ik had beter moeten weten....
Hij en vannelle wel hoor.quote:Op dinsdag 9 november 2021 13:59 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Dan is het zeggen dat een auto geen dode hoek zou hebben wel de extreemste vorm van een exces of niet? Je kan gewoon niet alles zien, hoe goed je ook spiegelt en je hoofd draait. Heel veel kan je natuurlijk wel vooraf op anticiperen... wat veel mensen inderdaad niet goed doen. 1 ding weet ik wel, in een auto uit de jaren 90 heb je veel meer zicht rondom dan eentje uit 2021.
Yup, kan ik beamen als jaren 90 Jap eigenaarquote:Op dinsdag 9 november 2021 13:59 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
1 ding weet ik wel, in een auto uit de jaren 90 heb je veel meer zicht rondom dan eentje uit 2021.
Ja, what is up with that?quote:Op dinsdag 9 november 2021 14:59 schreef Piles het volgende:
[..]
Dat is sowieso waar. De auto's worden vanuit buiten groter, van binnen kleiner en het zicht slechter
Geen probleem. Ik haal je gewoon rechts in als de linkerstrook bezet is.quote:Op woensdag 10 november 2021 20:07 schreef Fer het volgende:
Rechts rijden is voor sukkels.
Ik voel me ieder geval soms een sukkel, als ik netjes naar rechts ga en dan later mezelf er weer tussen moet wurmen op die middelste strook.
Nee vol gas doorknallen terwijl er iemand dood ligt te gaan, net zo gek.quote:Op vrijdag 12 november 2021 13:36 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Kijkfile
Lekker naar andermans leed koekeloeren.
Wat wil je doen dan? Uitstappen en helpen ?quote:Op vrijdag 12 november 2021 13:41 schreef Fer het volgende:
[..]
Nee vol gas doorknallen terwijl er iemand dood ligt te gaan, net zo gek.
Want?quote:Op vrijdag 12 november 2021 13:41 schreef Fer het volgende:
[..]
Nee vol gas doorknallen terwijl er iemand dood ligt te gaan, net zo gek.
Laat dat alsjeblieft aan de pro's over. Natuurlijk, als er nog niemand is, ga je helpen als je dat kán. Zo niet of zijn de pro's er al: rij dan aub door, je loopt alleen maar in de weg of houdt de boel op.quote:Op vrijdag 12 november 2021 13:42 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Wat wil je doen dan? Uitstappen en helpen ?
Ik kan daar ook niet bij. Zouden ze dat zelf ook zo leuk vinden als het hen overkomt? Denk het niet.quote:Op vrijdag 12 november 2021 13:36 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Kijkfile
Lekker naar andermans leed koekeloeren.
Ronduit walgelijk idd.quote:Op vrijdag 12 november 2021 13:43 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Ik kan daar ook niet bij. Zouden ze dat zelf ook zo leuk vinden als het hen overkomt? Denk het niet.
Maar ja, alles om het op social media te zetten, om zogenaamd geschokt te reageren
Sowieso levensgevaarlijk om op de snelweg ineens te stoppen.quote:Op vrijdag 12 november 2021 13:43 schreef DW457 het volgende:
[..]
Laat dat alsjeblieft aan de pro's over. Natuurlijk, als er nog niemand is, ga je helpen als je dat kán. Zo niet of zijn de pro's er al: rij dan aub door, je loopt alleen maar in de weg of houdt de boel op.
Ik vind dat ook walgelijk.quote:Op vrijdag 12 november 2021 13:43 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Ik kan daar ook niet bij. Zouden ze dat zelf ook zo leuk vinden als het hen overkomt? Denk het niet.
Maar ja, alles om het op social media te zetten, om zogenaamd geschokt te reageren
Nope, aangezien de kans groot is dat de bestuurder vóór me dat wel doet en ik geen zin heb bij hem/haar achterop te zitten.quote:Op vrijdag 12 november 2021 17:07 schreef kanovinnie het volgende:
Alsof jullie allemaal niet even kijken wat er aan de hand is aan de andere kant.
Gaat erom dat het normaal is dat je kijkt naar een ongeluk. Maar goed, er is een groot verschil tussen even kijken en remmen + foto's maken.quote:Op vrijdag 12 november 2021 13:42 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Wat wil je doen dan? Uitstappen en helpen ?
Precies. Ik ben er ook altijd attent op dat er geremd kan worden. Maar ook kan ik mijn nieuwsgierigheid vaak niet bedwingen en dan kijk ik toch even wat er aan de hand is.quote:Op vrijdag 12 november 2021 18:27 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Gaat erom dat het normaal is dat je kijkt naar een ongeluk. Maar goed, er is een groot verschil tussen even kijken en remmen + foto's maken.
Het kijken zal best normaal zijn, maar remmen is echt not done en nog gevaarlijk ook. Niemand had het over foto's maken, wat nog een niveau triester isquote:Op vrijdag 12 november 2021 18:27 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Gaat erom dat het normaal is dat je kijkt naar een ongeluk. Maar goed, er is een groot verschil tussen even kijken en remmen + foto's maken.
Maar soms kan gas los ook al genoeg zijn voor een file. De persoon achter je zal daardoor namelijk meestal wel remmen. Ik zou nooit zomaar gaan remmen op een snelweg. Maar er zijn dus ook mensen die dat doen omdat er ganzen oversteken ofzoquote:Op donderdag 18 november 2021 09:09 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Het kijken zal best normaal zijn, maar remmen is echt not done en nog gevaarlijk ook. Niemand had het over foto's maken, wat nog een niveau triester is
Joh, er zijn lui die op de snelweg con-ti-nu lopen te remmenquote:Op donderdag 18 november 2021 09:26 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Maar soms kan gas los ook al genoeg zijn voor een file. De persoon achter je zal daardoor namelijk meestal wel remmen. Ik zou nooit zomaar gaan remmen op een snelweg. Maar er zijn dus ook mensen die dat doen omdat er ganzen oversteken ofzo
Anticiperen is lastig voor veel mensen, en de anticiperende cruisecontrol staat vaak op de Audi-stand van te dicht op de voorligger ingesteld zodat ook die de remmen nodig heeft.quote:Op donderdag 18 november 2021 10:24 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Joh, er zijn lui die op de snelweg con-ti-nu lopen te remmen
Vrijwel altijd voor mijn gevoel, totáál onnodig. Bijv dan zie je ze op de linkerbaan aankomen met 120 terwijl de rest van het verkeer 105/110 ofzo rijdt. De voorliggende auto op de linkerbaan is dan met die snelheid bijv een vrachtwagen aan het inhalen.
Dan zie je pipo op de linkerbaan daar gewoon stoicijns op inrijden met een rotvaart en dan op het laatste moment "PLING" zie je de remlichten aan gaan.
Elke. Fucking. Keer. Opnieuw.
Dan denk ik echt van, hoe dan?! Je ziet al lang dat die voorligger significant langzamer rijdt dan jijzelf, dat zie je echt wel aankomen als je vrij rap op iemand inloopt. Gas los kan óók gewoon, anticiperen.
In mijn ogen is het gewoon een vorm van dom en aggressief rijgedrag.
Gewoon heel hard er op afrijden en dan last moment op de rem, bumperkleven waardoor die voorligger vast denkt "oei, ik zal subiet wat meer vaart gaan maken!"
Maar idd, ik gebruik mijn rem ook echt nooit op de snelweg, tenzij er een onverwacht gevaarlijke situatie ontstaat en ik niet anders kan. In mijn ervaring is in 99% van de situaties gas loslaten afdoende.
Overstekende ganzen zou ik toch echt wel voor afremmen, maar niet voor een duif of kleiner tenzij het geen gevaar betekend voor achterliggersquote:Op donderdag 18 november 2021 09:26 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Maar soms kan gas los ook al genoeg zijn voor een file. De persoon achter je zal daardoor namelijk meestal wel remmen. Ik zou nooit zomaar gaan remmen op een snelweg. Maar er zijn dus ook mensen die dat doen omdat er ganzen oversteken ofzo
Ja en je ziet het nog meer de laatste tijd doordat gas los bij elektrische auto's vaak ook al remlichten betekenen. Vooral taxi chauffeurs in Ioniqs enzo hebben dit omdat ze mongolen zijn en niet kunnen rijden.quote:Op donderdag 18 november 2021 10:24 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Maar idd, ik gebruik mijn rem ook echt nooit op de snelweg, tenzij er een onverwacht gevaarlijke situatie ontstaat en ik niet anders kan. In mijn ervaring is in 99% van de situaties gas loslaten afdoende.
Jij gaat tot stilstand remmen op een snelweg voor overstekende ganzen terwijl er achter je allemaal mensen rijden met 100/130 km/u? Dan moet je toch wel vrij zeker zijn dat iedereen achter je op let. Als je het heel vroeg van te voren ziet en met gevarenlichten aan rustig kan remmen zou je het kunnen overwegen maar het lijkt me nog steeds geen veilige actie. Je moet ook realiseren dat het niet alleen de auto achter je is, maar ook de auto's daarachter die ineens op de rem gaan. Ja dat is jouw zorg natuurlijk niet meer maar jij bent wel de veroorzaker ervan (samen met de familie gans).quote:Op donderdag 18 november 2021 10:43 schreef JaapB het volgende:
[..]
Overstekende ganzen zou ik toch echt wel voor afremmen, maar niet voor een duif of kleiner tenzij het geen gevaar betekend voor achterliggers
Ik denk dat als je met 100 km tegen een gans van 10+ kg aanrijd dat je dan ook tot stiltand gaat komen. Dan doe ik dat remmen toch liever even voordat mijn auto in puin gaat.quote:Op donderdag 18 november 2021 11:15 schreef YoshiBignose het volgende:
Jij gaat tot stilstand remmen op een snelweg voor overstekende ganzen terwijl er achter je allemaal mensen rijden met 100/130 km/u? Dan moet je toch wel vrij zeker zijn dat iedereen achter je op let. Als je het heel vroeg van te voren ziet en met gevarenlichten aan rustig kan remmen zou je het kunnen overwegen maar het lijkt me nog steeds geen veilige actie. Je moet ook realiseren dat het niet alleen de auto achter je is, maar ook de auto's daarachter die ineens op de rem gaan. Ja dat is jouw zorg natuurlijk niet meer maar jij bent wel de veroorzaker ervan (samen met de familie gans).
Ik zou afremmen als er geen gevaar voor anderen is, maar een gans vol op de voorruit van de auto is bij 100 km/u toch wel zo'n impact dat het niet blijft bij een vette streep over de voorruit. Zelfs een veel lichtere aalscholver zorgt al voor zo'n impact dat de airbag afgaat.quote:Op donderdag 18 november 2021 11:15 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Ja en je ziet het nog meer de laatste tijd doordat gas los bij elektrische auto's vaak ook al remlichten betekenen. Vooral taxi chauffeurs in Ioniqs enzo hebben dit omdat ze mongolen zijn en niet kunnen rijden.
[..]
Jij gaat tot stilstand remmen op een snelweg voor overstekende ganzen terwijl er achter je allemaal mensen rijden met 100/130 km/u? Dan moet je toch wel vrij zeker zijn dat iedereen achter je op let. Als je het heel vroeg van te voren ziet en met gevarenlichten aan rustig kan remmen zou je het kunnen overwegen maar het lijkt me nog steeds geen veilige actie. Je moet ook realiseren dat het niet alleen de auto achter je is, maar ook de auto's daarachter die ineens op de rem gaan. Ja dat is jouw zorg natuurlijk niet meer maar jij bent wel de veroorzaker ervan (samen met de familie gans).
Zal best, vertel dat maar aan mijn collega met zijn 2 jaar oude Toyota die dit meemaakte op de A28 door een aalscholver op de voorruit, voorruit en A-stijlen beschadigd, airbags uit en met geluk zonder verdere brokken stil op de vluchtstrookquote:Op donderdag 18 november 2021 15:24 schreef daNpy het volgende:
Dat is wel apart want op de voorruit zitten helemaal geen sensoren voor de airbag
Nee joh daar ploeg je zo overheen hoor. Denk dat die auto achter je van 1200 kg heel wat meer schade aanricht.quote:Op donderdag 18 november 2021 12:53 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Ik denk dat als je met 100 km tegen een gans van 10+ kg aanrijd dat je dan ook tot stiltand gaat komen. Dan doe ik dat remmen toch liever even voordat mijn auto in puin gaat.
Heb zo'n fazant weleens geschept dat was een beetje bloed op m'n kentekenplaat en meeuwen tegen m'n voorruit..... is wel een klap dat is waar maar op een vliegende vogel kan je nauwelijks anticiperen.quote:Op donderdag 18 november 2021 14:22 schreef JaapB het volgende:
[..]
Ik zou afremmen als er geen gevaar voor anderen is, maar een gans vol op de voorruit van de auto is bij 100 km/u toch wel zo'n impact dat het niet blijft bij een vette streep over de voorruit. Zelfs een veel lichtere aalscholver zorgt al voor zo'n impact dat de airbag afgaat.
Dus maak ik de keus wat te doen met het in de gaten houden van alle zaken om me heen. Eventuele bumperplakkers zullen toch op moeten letten lijkt me en mensen die op een normale afstand rijden en ook normaal bezig zijn met het verkeer en niet met andere zaken zien ook wat er voor mijn auto oversteekt en mijn reactie en hebben tijd genoeg om ook af te remmen.
quote:Op donderdag 18 november 2021 18:40 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Nee joh daar ploeg je zo overheen hoor. Denk dat die auto achter je van 1200 kg heel wat meer schade aanricht.
[..]
Heb zo'n fazant weleens geschept dat was een beetje bloed op m'n kentekenplaat en meeuwen tegen m'n voorruit..... is wel een klap dat is waar maar op een vliegende vogel kan je nauwelijks anticiperen.
Ik vrees dat als je een gans op je grill hebt dat dan de radiator niet meer functioneert en je dus binnen minuten stil staat.quote:Op donderdag 18 november 2021 18:40 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Nee joh daar ploeg je zo overheen hoor. Denk dat die auto achter je van 1200 kg heel wat meer schade aanricht.
Ja maar daar doe je heel weinig aan als dat beest vliegt. Toen ik die meeuw schepte zag ik hem niet eens echt aankomen, was een flits van 1 ms en toen een knal. Laat staan dat ik even kon remmen of dodgen zonder gevaar voor anderen.quote:Op donderdag 18 november 2021 18:44 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Dit lijkt me toch suboptimaal.
Ja, maar heb je enig idee wat het verschil is tussen een meeuw van een half kilo en een gans van 10+ kg?quote:Op donderdag 18 november 2021 18:46 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Ja maar daar doe je heel weinig aan als dat beest vliegt. Toen ik die meeuw schepte zag ik hem niet eens echt aankomen, was een flits van 1 ms en toen een knal. Laat staan dat ik even kon remmen of dodgen zonder gevaar voor anderen.
Weet niet waar jij leeft maar ganzen zijn echt geen 10 kg... zelfs een zwaan niet. En meeuwen zijn ook groot hoor, bij de KFC had ik er laatst eentje die slikte die hot wings heel door.quote:Op donderdag 18 november 2021 18:47 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Ja, maar heb je enig idee wat het verschil is tussen een meeuw van een half kilo en een gans van 10+ kg?
Ook het formaat is anders, een meeuw raak je alleen de kop, de gans heb je vol op de grill.
Tering.quote:Op maandag 22 november 2021 22:02 schreef BMW1993 het volgende:
Vandaag een vervelend incident in het verkeer gehad.
Op een provinciale weg met een limiet van 80 reed ik 86 op de teller. Ik reed dus niet langzaam. Maar gewoon de limiet,. (GPS snelheid is dan 80)
En er was niets aan de hand tot dat er een witte bestelbus achter mij kwam rijden.
Hij kwam echt heel dicht achter op m'n bumper.
Toen ik in de spiegels keek zat er een Arabische man in die ondertussen ook nog aan het bellen was
Dus als hint liet ik enkele seconde het gas los.. Dus m'n snelheid ging van 80 naar 75 en daarna gaf ik weer gas bij.
Maar de hint hielp niet, want hij bleef kleven...
Dus ik druk 3 keer op de rem, en dat bleek als een lap op een rode stier te werken.
Hij ging naast mij rijden, en stuurde naar rechts zodat ik de berm bijna in moest.
En daarna steeds 60 rijden en remmen, en bij het stoplicht stapte hij uit.
Ik ben doorgereden en heb hem staan filmen vanuit de auto . Achteraf blijkt dat hij niet eens scherp op beeld stond maargoed.
Op de bus stond geen tekst, maar ik denk dat het om een bezorger gaat van pakketjes.
Dus 1 ding geleerd, niet remmen als mensen bumperkleven. Op de een of anderen manier krijg ik altijd de neiging om op de rem te staan als ik een klever achter me heb.
maar goed, ik heb nu gezien dat je ook eens de verkeerde kan treffen, en als ik iets niet wil dan is het op de vuist gaan. Iemand kan in zijn woede vreemde dingen doen, dus ik denk dat ik er goed aan deed om door te rijden.
Ik ben een keer 50 gaan rijden op de oostvaardersdijk omdat er een staatsmongool achter me zat die niet doorhad dat hij met groot licht achter me reed. Ook niet toen ik mijn eigen lampen aan/uit deed, groot licht seinde, hand uit het raam deed en zwaaide etc etc. Dus toen ben ik gaan uitrollen tot hij me inhaalde, waarna ik met groot licht seinend achter hem ging rijden. Toen was wel heel snel het groot licht uit en kwam er een handje als bedankje.quote:Op maandag 22 november 2021 22:02 schreef BMW1993 het volgende:
Vandaag een vervelend incident in het verkeer gehad.
Op een provinciale weg met een limiet van 80 reed ik 86 op de teller. Ik reed dus niet langzaam. Maar gewoon de limiet,. (GPS snelheid is dan 80)
En er was niets aan de hand tot dat er een witte bestelbus achter mij kwam rijden.
Hij kwam echt heel dicht achter op m'n bumper.
Toen ik in de spiegels keek zat er een Arabische man in die ondertussen ook nog aan het bellen was
Dus als hint liet ik enkele seconde het gas los.. Dus m'n snelheid ging van 80 naar 75 en daarna gaf ik weer gas bij.
Maar de hint hielp niet, want hij bleef kleven...
Dus ik druk 3 keer op de rem, en dat bleek als een lap op een rode stier te werken.
Hij ging naast mij rijden, en stuurde naar rechts zodat ik de berm bijna in moest.
En daarna steeds 60 rijden en remmen, en bij het stoplicht stapte hij uit.
Ik ben doorgereden en heb hem staan filmen vanuit de auto . Achteraf blijkt dat hij niet eens scherp op beeld stond maargoed.
Op de bus stond geen tekst, maar ik denk dat het om een bezorger gaat van pakketjes.
Dus 1 ding geleerd, niet remmen als mensen bumperkleven. Op de een of anderen manier krijg ik altijd de neiging om op de rem te staan als ik een klever achter me heb.
maar goed, ik heb nu gezien dat je ook eens de verkeerde kan treffen, en als ik iets niet wil dan is het op de vuist gaan. Iemand kan in zijn woede vreemde dingen doen, dus ik denk dat ik er goed aan deed om door te rijden.
quote:Op maandag 22 november 2021 22:02 schreef BMW1993 het volgende:
Vandaag een vervelend incident in het verkeer gehad.
Ja en dan deed jij nog iets twijfelachtigs (remmen bij een klever). Alhoewel ik dat ook wel begrijp als iemand echt nutteloos kleeft... maar gas los is beter. Ik werd laatst bijna uit m'n auto getrokken en in m'n gezicht gespuugd terwijl ik niets deed. Was (toevallig?) ook een baard.quote:Op maandag 22 november 2021 22:02 schreef BMW1993 het volgende:
Vandaag een vervelend incident in het verkeer gehad.
Dat had ie al geprobeerdquote:Op dinsdag 23 november 2021 08:20 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Ja en dan deed jij nog iets twijfelachtigs (remmen bij een klever). Alhoewel ik dat ook wel begrijp als iemand echt nutteloos kleeft... maar gas los is beter.
Kijk maar uit: https://www.nu.nl/binnenl(...)en-was-in-shock.htmlquote:Op maandag 22 november 2021 22:02 schreef BMW1993 het volgende:
Vandaag een vervelend incident in het verkeer gehad.
Tja dan gewoon doorrijden toch? Merk ook weleens dat mensen dicht achterop zitten maar kan me er niet echt aan irriteren. Remmen is gewoon gevaarlijk en je hebt zelf ook gewoon een probleem als hij daardoor verongelukt. Of zoals bovenstaand als hij uitstaptquote:
quote:Op donderdag 18 november 2021 18:51 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Weet niet waar jij leeft maar ganzen zijn echt geen 10 kg... zelfs een zwaan niet.
Ik zou er voor remmen, ook op de snelweg.quote:Zwaan: Lengte: 45 - 160 cm; spanwijdte: 208 - 238 cm; tot 12 kg zwaar
Het gewicht van de gans varieert van 2 tot 10 kg. ;
Ja van 2 tot 10... dus met een beetje mazzel ram je er ééntje van 2 kg.... of rem je voor eentje van 2 kg en krijg je een personenauto in je nek van 1500 kg (of nee, maximaal 3500 kg als we het over extremen gaan hebben).quote:Op maandag 29 november 2021 18:25 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
[..]
Ik zou er voor remmen, ook op de snelweg.
Ik heb ogen en een goed inschattingsvermogen. Zo te horen heb jij dat niet. Ik heb met eigen ogen gezien wat een zwaan met een personenauto doet bij 80km/h. Maar rij jij gewoon lekker door, joh. Succes er mee.quote:Op maandag 29 november 2021 19:44 schreef YoshiBignose het volgende:
Ja van 2 tot 10... dus met een beetje mazzel ram je er ééntje van 2 kg.... of rem je voor eentje van 2 kg
Zei elke autorijder ooit.quote:Op maandag 29 november 2021 19:54 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Ik heb ogen en een goed inschattingsvermogen.
Het ging om een gans.quote:Zo te horen heb jij dat niet. Ik heb met eigen ogen gezien wat een zwaan met een personenauto doet bij 80km/h. Maar rij jij gewoon lekker door, joh. Succes er mee.
Bijzonder is dat he? Ik zag laatst een kerel die met de fiets viel omdat de step van zijn zoontje (die achterop zat) in zijn voorwiel kwam. Die step hing aan het stuur van zijn fiets.quote:Op vrijdag 3 december 2021 19:54 schreef Charged het volgende:
Klote doorrijders na een aanrijding,zowel dader als mede weggebruikers. Rond 11.30 te Zaandam Paltrokstraat. Ongeduldige medelander duwt z'n Polo door een kruispunt en klapt tegen een auto aan. (Heb even geen zin om het allemaal uit te leggen,misschien morgen of zo maar deze knul zat zo fout als het maar zijn kon)
Vrouwtje stopt natuurlijk en de dader ook,hij kijkt even en speert hem. Ik denk,parkeer de bus even en loop naar haar toe om te kijken. Kom bij haar auto en zie dat ze behoorlijk zwanger is en zeer in de stress. De nodige vragen gesteld en 112 gebeld. Maar denk je dat er ook 1 iemand stopt om te kijken en/of helpen? Nope. Sorry,kan en ben hier behoorlijk nijdig om worden. Vrouwke afgevoerd naar het ziekenhuis,politie heeft mijn verklaring en als kers op de taart heeft die klootzak z'n kentekenplaat verloren en heb ik die mogen vinden.
Pff,sorry,moest het even kwijt.
Ah,ik ben gelukkig niet de enige die zo denkt...de eerste seconde wens ik degene al het ergste toe maar voordat ik het eigenlijk echt kan denken is het een klapband wat ik degene dan echt wens.quote:Op vrijdag 3 december 2021 20:02 schreef kanovinnie het volgende:
https://www.google.com/ma(...)Q!2e0!7i16384!8i8192
Krijg een klapband denk ik dan
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |