abonnement Unibet Coolblue
pi_201259654
'Sissy Pants' beroemdheden verboden in China

Beijing vreest dat vrouwelijke mannen het vermogen van het land om te vechten zouden schaden, zeggen experts.



De Chinese regering heeft een boycot bevolen van "sissy pants" beroemdheden in de strijd tegen wat zij ziet als culturele import die de nationale kracht van China bedreigt.

In een richtlijn die donderdag werd uitgevaardigd, zei de Chinese tv-waakhond dat entertainmentprogramma's de "misvormde esthetiek" van niangpao, een denigrerende term die verwijst naar verwijfde mannen, krachtig moet verwerpen.

De order kwam toen Beijing de controle over de entertainmentindustrie van het land aanscherpte en zich richtte op een explosie van tv- en streamingshows die steeds meer invloed hebben op de popcultuur en de jeugd.

Jonge, delicaat uitziende mannen die zachte persoonlijkheden vertonen en acteren in liefdesdrama's met jongens, hebben grote fanbases verzameld die voornamelijk uit vrouwen bestaan. Velen van hen, zoals Xiao Zhan en Wang Yibo, zijn China's best verdienende beroemdheden.

Gaat verder:

https://www.vice.com/en/a(...)culinity-sissy-stars

Ik weet dat er hier mensen zijn die denken dat extreem-links heel erg veel geeft om diversiteit en acceptatie, maar de mensen met macht geven hier uiteindelijk helemaal niets om. Ze gebruiken het om mensen hun kant op te lokken en als de val dichtslaat blijft er niets meer over van het mooie beloofde wereldbeeld.

Nog wat voorbeelden voor de naïeve mensen die denken dat extreem-links heel inclusief is:

Letter to Stalin: “can a homosexual be in the Communist Party?”

We reproduce here a letter that Harry Whyte (a British Communist Party member) wrote to Stalin in May 1934, in which Whyte posed the question: “can a homosexual be considered someone worthy of membership in the Communist Party?”.

Stalin schreef op de brief: “Archive. An idiot and a degenerate. J. Stalin.”

https://www.marxist.com/l(...)-communist-party.htm

Nog meer info:

From emancipation to criminalisation: Stalinist persecution of homosexuals from 1934

In 1922, homosexuality was legalised in revolutionary Soviet Russia, making it one of the most advanced countries in the world on this question.

In March 1934 Stalin re-criminalised homosexuality across the whole of the Soviet Union. Henceforth anyone involved in homosexual acts could be sent to prison for three to five years.

https://www.marxist.com/f(...)exuals-from-1934.htm

Maar goed, sissy pants zijn dus niet meer toegestaan op tv in China. Denken jullie dat het werkelijk effect gaat hebben op Chinese mannen en dat ze er weer mannelijker van worden?
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_201259918
De CCP kan roepen en verbieden wat ze wil, zolang meisjes dit soort ‘sissy pants’ aantrekkelijk vinden, zullen ze wel blijven.
Waarom denk je anders dat die K-pop bands zo populair zijn onder meiden? Juist omdat die gozers zo feminine eruit zien. En dit is dus overgewaaid naar China.
ROBODEMONS..................|:(
pi_201260404
Lelijk man. Het is iets waar tienermeisjes waarschijnlijk voor vallen maar mijn ogen doen pijn. Ik betrap mij zelfs op snel langs dat soort fotos van wijfmannen te scrollen of zelfs mijn ogen even dicht te doen. Een goede actie van de CPC. Het gaat niet lang duren of de Chinese beschaving kan gedag zeggen met deze verwijfde popfiguren. Dat is niet iets dat strijdbaar overkomt om voor hun handel te vechten. Snap de zorgen. Ik bewonder deze Chinese esthetiek van de 19de eeuw (1801-1900) veel meer. Ruw, baard of minstens wat van haar, hoofdmantel. Wie wil wijfmannen behalve make-up industrie en tienermeisjes. Brrrrr. Maak een deal met de Taliban en stuur deze 21ste eeuwse volgeplamuurde pophoeren naar Kabul & Panjshir.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 5% gewijzigd door Peppert op 07-09-2021 23:27:42 ]
pi_201260710
1. De CPC vaart geen extreemlinkse koers meer sinds 22 december 1978. De datum dat Deng Xiaoping de absolute macht officieel overnam en het roer radicaal omgooide.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Paramount_leader

2. Mao was zwaar dogmatisch gedreven en zijn geloof in een egalitaire communistische heilstaat was echt tot de laatste adem die hij uitpufte in september 1976. Hij geilde op Karl Marx en Jozef Stalin. Dat waren zijn idolen. Hij was ook een Chinees product van de periode 1890 - 1920: iconoclasme, revolutie, nationalisme. Li Dazhao, Chen Duxiu en Jiang Kanghu waren in ieder geval drie figuren die zeker grote invloed hadden op dat hij het communisme ging omarmen in de late jaren 10.

3. De CPC vaarde een extreemlinkse koers tussen 23 juli 1921 (eerste CPC congress) - 22 december 1978 (overname macht Deng Xiaoping): een periode van 56 jaar. Ik verdeel die periode van de eerste 56 jaar van CPC vereenvoudigd en verkort als volgt:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
4. Het is nu meer een combinatie van staatsbedrijven, private bedrijven (co-existensie), uitgebreide industriële en technologische staatsplanning, de geopolitieke positie van het land proberen te verbeteren, een welvarender land proberen op te bouwen, een sterker leger proberen op te bouwen, een technologisch geavanceerder land proberen op te bouwen, nationalisme (tot het extreme en minderhedenvernietigend zie Oeigoeren en Tibetanen), stevige hand in de economie. Het huidige CPC staat dichter bij de economische idealen van het facisme. Ik gebruik dat woord niet als scheldwoord maar als verwijzing naar een ideologie. Het is een ideologie hoewel de jongere generaties het vaak gebruiken als een scheldwoord waardoor misverstanden kunnen ontstaan.

[ Bericht 12% gewijzigd door Peppert op 08-09-2021 17:17:49 ]
  † In Memoriam † dinsdag 7 september 2021 @ 23:15:20 #5
88815 The_Emotion
98.3
pi_201260910
quote:
10s.gif Op dinsdag 7 september 2021 22:26 schreef Morrigan het volgende:
De CCP kan roepen en verbieden wat ze wil, zolang meisjes dit soort ‘sissy pants’ aantrekkelijk vinden, zullen ze wel blijven.
Waarom denk je anders dat die K-pop bands zo populair zijn onder meiden? Juist omdat die gozers zo feminine eruit zien. En dit is dus overgewaaid naar China.
De CCP kan dat gewoon roepen en verbieden. Kijk of luister je toch stiekem naar Sissy Pants, dan krijg je strafpunten op je social credits.
"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm
pi_201262522
quote:
10s.gif Op dinsdag 7 september 2021 22:26 schreef Morrigan het volgende:
De CCP kan roepen en verbieden wat ze wil, zolang meisjes dit soort ‘sissy pants’ aantrekkelijk vinden, zullen ze wel blijven.
Waarom denk je anders dat die K-pop bands zo populair zijn onder meiden? Juist omdat die gozers zo feminine eruit zien. En dit is dus overgewaaid naar China.
LOL, volgens mij heb jij nog niet helemaal door hoe het systeem in China werkt. Als ze dit hebben verboden, ben je een heel dapper tienermeisje als je toch naar ze gaat luisteren.
pi_201262896
quote:
2s.gif Op dinsdag 7 september 2021 23:15 schreef The_Emotion het volgende:

[..]
De CCP kan dat gewoon roepen en verbieden. Kijk of luister je toch stiekem naar Sissy Pants, dan krijg je strafpunten op je social credits.
enkel moet dat geregistreerd worden.....

hiervoor heeft china een 'Social Grid' bedacht dat veel overeenkomsten heeft met bv de wijze dat de DDR stasi-spitzel inzette om haar bevolking in de gaten te houden
https://en.wikipedia.org/(...)_management_in_China

Echter, ook in de DDR bleek het niet volledig te werken en ieder systeem van bewaking en controle is zo zwak als de mate waarin het zelf corrumpeerbaar blijkt te zijn... en juist dat bleek ook in de DDR te leiden tot de eigen ondergang.
En momenteel in china blijkt het ook zn zwaktepunten te kennen, zeker waar er bv lokale bestuurders ok wantrouwend tege zijn als een vorm van centraal gestuurde spionage en inmenging

Een goede film die bv daarover gaat is de oscar-winnende 'Das leben der Anderen'

Wat te vermoeden valt is dat bv de kinderen van de 'Elite' meer recht hebben dit soort kleren te dragen, en minder hoeven te vrezen gecontroleerd te worden...
de controle en bestraffing heeft snel een effect dat het alsnog bestaande machtsverhoudingen gaat versterken en aan de ene zijde meer blind is, en kan juist dan ook snel corruptie enkel vergroten.

Juist het onbreken van zelfcontrole, transparantie en zelfopschoning in zulke bewakingssystemen leid na enige tijd tot hun ondergang.... hooguit kan zoiets wel best lang duren soms een hele generatie of zelfs tweee, maar de val is onafwendbaar.

Democratische systemen met een scheiding der machten zijn vaak minder efficient in handhaving en het opleggen van maatregelen op burgers, maar deze blijven langer bestaan doordat ze zelf-opschonend werken en juist corruptie hierbinnen minder kans heeft.
Een 'elite' kan in een democratie veel moeilijker haar macht beschermen en heeft een grotere kans een macht op te moeten geven en moet dus op voorhand daar al rekening mee houden dat ze niet alle regels kunnen oleggen en afdwingen.

Welk zie je dat er vanuit westerse democratieen een zekere bewondering bestaat voor de effectiviteit waarin de chinese regering ook regeert en haar bevolking controleert...
Het gevaar bestaat daardoor dat juist ook binnen een democratie een groot deel van de kiezers instemt met het opgeven van rechten, en ook bv mogelijkheden de 'bewakers van wetten' te blijven controleren (Quis custodiet ipsos custodes)

[ Bericht 0% gewijzigd door RM-rf op 08-09-2021 11:12:34 ]
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_201263133
Nu Nederland nog w/
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
  woensdag 8 september 2021 @ 10:11:42 #9
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_201263303
Het Westen gaat het volkomen afleggen tegen China.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_201263557
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 08:49 schreef theunderdog het volgende:

[..]
LOL, volgens mij heb jij nog niet helemaal door hoe het systeem in China werkt. Als ze dit hebben verboden, ben je een heel dapper tienermeisje als je toch naar ze gaat luisteren.
Zover ik weet worden VPN’s ook nog steeds gebruikt in China, terwijl dat ook verboden is. Juist door alles te verbieden , worden burgers, en dan vooral jongeren, heel creatief om die regels te omzeilen. En dan zijn er misschien geen sissy pants op tv, meisjes kunnen nog steeds via internet naar K-pop luisteren.
ROBODEMONS..................|:(
  woensdag 8 september 2021 @ 10:44:38 #11
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_201263646
quote:
2s.gif Op dinsdag 7 september 2021 23:15 schreef The_Emotion het volgende:

[..]
De CCP kan dat gewoon roepen en verbieden. Kijk of luister je toch stiekem naar Sissy Pants, dan krijg je strafpunten op je social credits.
Of je verdwijnt gewoon.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_201263778
quote:
15s.gif Op woensdag 8 september 2021 10:36 schreef Morrigan het volgende:

[..]
Zover ik weet worden VPN’s ook nog steeds gebruikt in China, terwijl dat ook verboden is. Juist door alles te verbieden , worden burgers, en dan vooral jongeren, heel creatief om die regels te omzeilen. En dan zijn er misschien geen sissy pants op tv, meisjes kunnen nog steeds via internet naar K-pop luisteren.
VPN's zijn niet anoniem.
  woensdag 8 september 2021 @ 11:07:12 #13
213215 Interloper
Verdomd gezellig hiero
pi_201263892
Hoewel ik de mentaliteit van de CCP op dit vlak wel waardeer, kan ik het beleid niet goedkeuren. Mensen horen vrij te zijn om zich te kleden of gedragen zoals ze zelf willen.
Searchers after horror haunt strange, far places.
pi_201264214
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 09:23 schreef RM-rf het volgende:

[..]
enkel moet dat geregistreerd worden.....

hiervoor heeft china een 'Social Grid' bedacht dat veel overeenkomsten heeft met bv de wijze dat de DDR stasi-spitzel inzette om haar bevolking in de gaten te houden
https://en.wikipedia.org/(...)_management_in_China

Echter, ook in de DDR bleek het niet volledig te werken en ieder systeem van bewaking en controle is zo zwak als de mate waarin het zelf corrumpeerbaar blijkt te zijn... en juist dat bleek ook in de DDR te leiden tot de eigen ondergang.
En momenteel in china blijkt het ook zn zwaktepunten te kennen, zeker waar er bv lokale bestuurders ok wantrouwend tege zijn als een vorm van centraal gestuurde spionage en inmenging

Een goede film die bv daarover gaat is de oscar-winnende 'Das leben der Anderen'

Wat te vermoeden valt is dat bv de kinderen van de 'Elite' meer recht hebben dit soort kleren te dragen, en minder hoeven te vrezen gecontroleerd te worden...
de controle en bestraffing heeft snel een effect dat het alsnog bestaande machtsverhoudingen gaat versterken en aan de ene zijde meer blind is, en kan juist dan ook snel corruptie enkel vergroten.

Juist het onbreken van zelfcontrole, transparantie en zelfopschoning in zulke bewakingssystemen leid na enige tijd tot hun ondergang.... hooguit kan zoiets wel best lang duren soms een hele generatie of zelfs tweee, maar de val is onafwendbaar.

Democratische systemen met een scheiding der machten zijn vaak minder efficient in handhaving en het opleggen van maatregelen op burgers, maar deze blijven langer bestaan doordat ze zelf-opschonend werken en juist corruptie hierbinnen minder kans heeft.
Een 'elite' kan in een democratie veel moeilijker haar macht beschermen en heeft een grotere kans een macht op te moeten geven en moet dus op voorhand daar al rekening mee houden dat ze niet alle regels kunnen oleggen en afdwingen.

Welk zie je dat er vanuit westerse democratieen een zekere bewondering bestaat voor de effectiviteit waarin de chinese regering ook regeert en haar bevolking controleert...
Het gevaar bestaat daardoor dat juist ook binnen een democratie een groot deel van de kiezers instemt met het opgeven van rechten, en ook bv mogelijkheden de 'bewakers van wetten' te blijven controleren (Quis custodiet ipsos custodes)
'Das Leben der Andere' vind ik de beste film die ik deze eeuw gezien heb, Nou moet ik wel melden dat ik niet zoveel films gezien heb sinds 2000.
Ik denk dat de controle van de overheid/instanties op ons doen en handelen in het Westen niet onderdoet voor dat in China. Wat Big Brother Belastingdienst in Nederland al van je weet is een veelvoud van wat over een gemiddelde Chinees bekend is.

Ik heb veel gechat op Tencent, en daar worden de gegevens verplicht twee maanden bewaard. Maar ik meende dat de daadwerkelijke opvraging van de correspondentie op de sociale media door de overheid in China maar een paar procent is van wat hier in het Westen van jou getraceerd wordt.
pi_201264228
Geen wil om te vechten? Ik dacht dat die K-pop artiesten bijvoorbeeld ook bijna allemaal in het Koreaanse leger hebben gediend?
Incelfrikandel
pi_201264282
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 11:07 schreef Interloper het volgende:
Hoewel ik de mentaliteit van de CCP op dit vlak wel waardeer, kan ik het beleid niet goedkeuren. Mensen horen vrij te zijn om zich te kleden of gedragen zoals ze zelf willen.
Er is toch echt gedrag wat afgestraft moet kunnen worden omdat dit tot maatschappelijke onrust leidt, bv racisme, pedofilie, ernstig narcisme, etc.
Of dit daaronder onder valt is wel te betwisten. Maar elk gedrag accepteren kan niet in een samenleving.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  woensdag 8 september 2021 @ 12:32:28 #17
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_201264913
De huidige president is een aardige Cult Of Personality om zijn persoon heen aan het bouwen.

Dit is maar een klein onderdeel daarvan.

Zoek maar eens op "Xi Jinping Thoughts".

En voor de mensen die dat grappig door een westerse bril van "vrijheid blijheid" bekijken,


https://www.joe.co.uk/ent(...)-from-history-286800

Het complete bestaan en carrière van filmsterren die niet bevallen word gewoon gewist.
&lt;signature here&gt;.
  woensdag 8 september 2021 @ 12:43:33 #18
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_201265037
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 11:36 schreef Idisrom het volgende:


Ik denk dat de controle van de overheid/instanties op ons doen en handelen in het Westen niet onderdoet voor dat in China. Wat Big Brother Belastingdienst in Nederland al van je weet is een veelvoud van wat over een gemiddelde Chinees bekend is.
Schrijnend naïef.

Heb jij die Netflix serie Blackmirror niet gezien?

Waar bv een huis toegewezen krijgen een kwestie van likes is?

Dat is daar gewoon keiharde realiteit.


quote:
Maar ik meende dat de daadwerkelijke opvraging van de correspondentie op de sociale media door de overheid in China maar een paar procent is van wat hier in het Westen van jou getraceerd wordt.
Maar jij meende dat? Zo zo. En wie heeft jou dat verteld dan?
&lt;signature here&gt;.
pi_201265354
Eens met China.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_201265481
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 10:57 schreef theunderdog het volgende:

[..]
VPN's zijn niet anoniem.
Het voordeel van een VPN is dat je net kan doen alsof je in een ander land bent. En als de CCP alle sissy pants van media willen halen, kunnen meisjes gewoon doen alsof ze in Z-Korea zijn. :s)

Of denk jij dat de hele Chinese bevolking zich netjes aan de regels houdt?
ROBODEMONS..................|:(
  † In Memoriam † woensdag 8 september 2021 @ 13:30:06 #21
88815 The_Emotion
98.3
pi_201265602
quote:
10s.gif Op woensdag 8 september 2021 13:22 schreef Morrigan het volgende:

[..]
Het voordeel van een VPN is dat je net kan doen alsof je in een ander land bent. En als de CCP alle sissy pants van media willen halen, kunnen meisjes gewoon doen alsof ze in Z-Korea zijn. :s)

Of denk jij dat de hele Chinese bevolking zich netjes aan de regels houdt?
Er zijn altijd wel ergens mazen in het systeem, dat vergt een hoop creativiteit, innovatie en vooral uithoudingsvermogen om het voor te blijven.
Jouw theorie, lekker doen alsof je uit Seoul zit te internetten klinkt leuk, maar als je even de deur uit loopt om een pakje boter te halen staan meteen surveillancecamera's op je toet.

Leg dan maar eens uit wat je 10 minuten geleden in Zuid Korea deed. :R

[ Bericht 2% gewijzigd door The_Emotion op 08-09-2021 13:36:22 ]
"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm
  woensdag 8 september 2021 @ 13:40:27 #22
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_201265720
quote:
10s.gif Op woensdag 8 september 2021 13:22 schreef Morrigan het volgende:

[..]
Het voordeel van een VPN is dat je net kan doen alsof je in een ander land bent.
Je realiseert je dat het technisch belachelijk simpel is om daar je vinger achter te krijgen als totalitaire overheid?

Daarbij is het probleem natuurlijk die totalitaire overheid.

En die verdwijnt niet door jezelf rijk te rekenen met een VPN verbinding.
&lt;signature here&gt;.
pi_201266040
quote:
10s.gif Op woensdag 8 september 2021 13:22 schreef Morrigan het volgende:

[..]
Het voordeel van een VPN is dat je net kan doen alsof je in een ander land bent. En als de CCP alle sissy pants van media willen halen, kunnen meisjes gewoon doen alsof ze in Z-Korea zijn. :s)

Of denk jij dat de hele Chinese bevolking zich netjes aan de regels houdt?
Natuurlijk niet. Maar het is een behoorlijk risico. Heb je dat over voor wat tiener boybands?
pi_201266072
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 12:43 schreef ExTec het volgende:
Schrijnend naïef.

Heb jij die Netflix serie Blackmirror niet gezien?

Waar bv een huis toegewezen krijgen een kwestie van likes is?

Dat is daar gewoon keiharde realiteit.
iemand anders naief noemen en zelf beweren dat mensen in china een huis toegewezen krijgen wegens 'likes'....
en dat onderbouwen door naar eeen Fantasy-hollywood-.serie te verwijzen.

kennelijk begrijp je zelf niet werkelijk wat het chinese systeem van Grid management inhoud..
het heeft niet zo heel veel te maken met 'likes' op sociale media, maar is vooral een vorm van persoonlijke spionage en sociale controle via een gautoimatiseerd Big-Data systeem en welk uitgevoerd word dor betaalde personen die raportages afgeven:

zeer vergelijkbaar met hoe de DDR ooit ook hun burgers liet bespioneren door 'Stasi spitzel' if IM's (inoffizielle Mitarbeiter) wat op het hoogtepunt van dat systeem mogelijk tot 15 of 20% van de oostduitse bevolkig betrof (alhoewel het een schatting is die evengoed vaak betwijfeld wordt en iig lijkt het zo te zijn dat een deel ervan nooit daadwerkelijk rapportages afgaf).

Het verschil tussen de Stasi in de DDR en wat er nu in china gedaan wordt is deels gewoon dat er in de huidige digitale samenleving veel meer mogelijkheden zijn zulke grote data-aantallen te analyseren en te gebruiken, en ook dat er meer mogelijk is aaan automatisatie van de data-verwerking...
maar verder is het in de uitvoering en conseqenties gelijk.

Wel is het een enorm kostbaar systeem en ook in China is het waarschijnlijk dat er een vraag is in hoeverre de hoge kostenfactor een eventuele maatschappelijke winst voor de regering vervult
https://www.sixthtone.com(...)ning-out-of-money%3F

Bedenk bv dat in een meer democratisch systeem er een direkte dwang is voor de regering het welzijn en de economische welvaart van de burgers te garanderen...
een sterk repressief systeem kan een mogelijk opstand wegens te grote armoede, misstanden, wijd verbreidde corruptie wel lang voorkomen, maar zal uiteindelijk stuklopen op het gegeven dat het de reden dat mensen ontevreden kunnen zijn niet wegneemt, maar enkel het uitten van ontevreenheid onderdrukt....

als je bv naar oostduitsland kijkt en naar wetsbduitsland en berlijn waren in de tachtiger jaren ook veel protesten en onetredenheid zichtbaar onder westduitse burgers... terwijl op dat moment de oostduitse burgers nooit openlijk aangaven ontevreden te zijn met hun regering...
Toch was het niet Westduitsland dat in 1989 tenonder ging en als staat omviel, maar oost-duitsland, omdat toen het moment kwam dat de burgers geen angst meer hadden hun mening te uitten,, er zoveel opgekropte ontevredenheid was dat het direkt bijna niet meer te redden was.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  woensdag 8 september 2021 @ 14:25:02 #25
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_201266133
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 14:19 schreef RM-rf het volgende:
Het verschil tussen de Stasi in de DDR en wat er nu in china gedaan wordt is deels gewoon dat er in de huidige digitale samenleving veel meer mogelijkheden zijn zulke grote data-aantallen te analyseren en te gebruiken, en ook dat er meer mogelijk is aaan automatisatie van de data-verwerking...
maar verder is het in de uitvoering en conseqenties gelijk.
Goed dat je het even uitlegt.

Gelukkig. Het valt allemaal wel mee, dus.

:|W
&lt;signature here&gt;.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')