abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 7 september 2021 @ 20:10:16 #1
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_201256401
Bij Fok! en andere websites werken allerlei vrijwilligers die het leuk vinden om als hobby te schrijven over games. Reviews, opiniestukken, nieuws en reportages; heb je ooit wel eens de drang gehad om je bij een site aan te sluiten?

Ikzelf heb een tijdje voor Fok!Games geschreven en doe dat nu voor een andere website. Nu gaat er bij mij soms veel tijd inzitten, want naast het dagelijks nieuws is het leuk om een game te reviewen, maar die moet je ook nog eens spelen natuurliijk. Nu ik een kind heb is het soms wel eens een uitdaging veel te schrijven, maar als ik het niet zou doen zou ik een hoop plezier in het leven mislopen (naast dat ik al veel plezier in het leven zelf heb).

Daarnaast is het voor dat soort sites erg moeilijk om goede mensen te vinden, die 'gratis' heel enthousiast aan de slag gaan, ook al krijg je meestal 'gratis' games.

Meestal beginnen geļnteresseerden met de vraag hoeveel het verdient om vervolgens gelijk weer weg te gaan. Dat is jammer, aangezien je bijna nergens in de Nederlandse Games-industrie betaald wordt voor je diensten. Toch moeten er zat gasten zijn die wel een voldoening halen uit het bezig zijn met games. Ook lokale radiostations hebben het moeilijk gedreven en betrouwbare vrijwilligers te vinden, maar het blijft een mooie opstap voor wat groters.

Wat jij?

[ Bericht 0% gewijzigd door murp op 08-09-2021 09:08:35 ]
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_201256619
Gamen is persoonlijk, ik weet niet wat jij aantrekkelijk vind aan een game of game mode, ben je een sniper, een helper, een woedend iemand een ontdekker?, gameplay is persoonlijk.

niks om voor je te schamen. Er zijn verslavende games, maar die lijst is niet zo groot, meestal is het gewoon ontspanning, Gameplay is het toverwoord en, welke gameplay jij leuk vind om een paar uurtjes mee te onspannen

Ik weet dat ik warrig over kom, maar Games zijn niet altijd slecht ofzo, soms is het gewoon leuk, maarja, niet iedereen ken dit.
  dinsdag 7 september 2021 @ 20:28:29 #3
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_201256665
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 20:24 schreef christmastsunami het volgende:
Gamen is persoonlijk, ik weet niet wat jij aantrekkelijk vind aan een game of game mode, ben je een sniper, een helper, een woedend iemand een ontdekker?, gameplay is persoonlijk.

niks om voor je te schamen. Er zijn verslavende games, maar die lijst is niet zo groot, meestal is het gewoon ontspanning, Gameplay is het toverwoord en, welke gameplay jij leuk vind om een paar uurtjes mee te onspannen

Ik weet dat ik warrig over kom, maar Games zijn niet altijd slecht ofzo, soms is het gewoon leuk, maarja, niet iedereen ken dit.
Eens. In elke game zit wel weer wat en als je ziet wat voor tijd en moeite in games wordt gestoken is het wel eens vreemd te lezen dat de ontwikkelaar lui is oid. Een review wordt dan ook steeds minder gelinkt aan een cijfer en reviews leggen vaak meer uit wat je in een game doet en hoe de uitvoering in elkaar zit.

Maar inderdaad smaak valt over te twisten. Dan nog is het leuk veel games uit te proberen, zonder dat het je pegels kost. Het kan voor sommigen ook erg leuk zijn contact te hebben met uitgevers en ontwikkelaars en is een tripje naar een beurs of speelsessie bij een ontwikkelaar heel erg bijzonder.

Films kijken is persoonlijk, maar als je er heel veel hebt gezien, kan je best je mening geven over het acteerwerk, de setting, de scenery, het regisseerwerk, de muziek enz.

De kunst van een goede review is een mix van je persoonlijke mening en een meer neutrale blik op de technische kant van een game. Iemand die bijvoorbeeld Hades geen ruk aan vindt, wordt als reviewer wel geacht zijn punten te kunnen onderbouwen en daarnaast wel in te kunnen zien dat de game goed in elkaar zit. Ook al houdt niet iedereen van Hades, als je er een 5 voor geeft, kom je niet echt objectief over, ondanks dat alle reviews tot op zekere hoogte gedreven worden door een mening. Ik vind Downton Abby geen ruk aan, maar kon wel zien dat het acteurwerk, het camerawerk en andere kleine dingen goed in elkaar zaten.

Je zou dus kunnen stellen dat niet iedereen geschikt is voor het maken van een goede review, maar dat mag de pret niet drukken: uiteindelijk is het gewoon heel leuk om veel tijd in het medium te stoppen.

[ Bericht 12% gewijzigd door Vis1980 op 07-09-2021 20:44:44 ]
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 7 september 2021 @ 21:12:32 #4
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_201257802
Niet over games, maar ik doe het wel over sport en denk dat de algemene beweegredenen wel ongeveer gelijk zijn: ik vind sport leuk en vind het leuk om erover te schrijven en het met wat anderen te delen. Soms zijn dat er veel, soms een handje vol, prima. Soms meer feitelijk, soms met een mening erin, gewoon omdat het kan.

Dat zal vast ongeveer hetzelfde zijn voor mensen die over games schrijven, kan ik me indenken :Y
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_201257988
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 21:12 schreef heywoodu het volgende:
Niet over games, maar ik doe het wel over sport en denk dat de algemene beweegredenen wel ongeveer gelijk zijn: ik vind sport leuk en vind het leuk om erover te schrijven en het met wat anderen te delen. Soms zijn dat er veel, soms een handje vol, prima. Soms meer feitelijk, soms met een mening erin, gewoon omdat het kan.

Dat zal vast ongeveer hetzelfde zijn voor mensen die over games schrijven, kan ik me indenken :Y
het toverwoord is gameplay, ik vind ijshockey leuk, niet omdat ik het zou willen doen, maar het is leuk om naar te kijken, de gameplay vind ik leuk.
  dinsdag 7 september 2021 @ 22:03:14 #6
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_201259186
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 21:19 schreef christmastsunami het volgende:

[..]
het toverwoord is gameplay, ik vind ijshockey leuk, niet omdat ik het zou willen doen, maar het is leuk om naar te kijken, de gameplay vind ik leuk.
Maar uiteindelijk ook alles op de achtergrond. Zelf vind ik het fascinerend wat er allemaal bij komt kijken om het draaiende te houden en hoe langer je in het wereldje rondneust, hoe meer bepaalde namen en organisaties op gaan vallen. Ik speel totaal geen spellen van bepaalde genres, maar weet er inmiddels wel bijna alles van.

IJshockey is overigens best vermakelijk idd.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')