abonnement Unibet Coolblue
pi_201265825
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 13:40 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Er wordt aangegeven dat er sprake is van seksisme mbt de berichtgeving over de lezing van Kaag. Tot nu toe draaien er 3 rondjes om hun eigen as om dat maar niet te hoeven onderbouwen. Ook prima, dan ga ik er gewoon van uit dat er van seksisme geen enkele sprake is geweest mbt de berichtgeving over de lezing van Kaag.
Ik heb nog nooit zo'n brutale verdraaiing van woorden gezien als die van de toespraak van Kaag, ook als zij daarna in de camera tegen de club mannelijke journalisten zegt dat ze het over een algemene lijn had, en dat ze dit al jaren zegt, dan nog blijven ze haar woorden verdraaien. Dit gebeurt meer bij vrouwen dan bij mannen en vooral door mannelijke journalisten. Vrouwen worden niet serieus genomen. Ze nemen haar op de hak, ze gebruiken haar, misbruiken haar voor hun eigen agenda.
Veel mannen vinden liegen doodnormaal, maar vind je hek gek dat Kaag er vermoeid uitzag gisteren, vind je het gek dat Van Ark en Van Nieuwenhuyzen hun heil ergens anders zoeken dan in Den Haag.
  woensdag 8 september 2021 @ 13:51:04 #277
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_201265826
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 13:44 schreef Jojoke het volgende:
een vergeten bombardement, dubieuze partijfinanciering of iets degelijks?
Ik denk niet dat de VVD wakker zou liggen van een van die zaken, dat gaat vrij probleemloos op de grote hoop.

Het moeten schandalen zijn waar ook de VVD'er van wakker ligt he, dus geen burgerslachtoffers of vergaande corruptie, maar iets dat de VVD'er direct voelt; bijvoorbeeld dat Mark Rutte geen bitterballen meer eet, of zijn chauffeur af en toe vraagt om niet de maximumsnelheid te rijden op de snelweg.
pi_201265886
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 13:45 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Al zou blijken dat Rutte stiekem al jarenlang werkzaam is voor IS dan nog zie ik hem stijgen in de peilingen.
:')

quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 13:51 schreef VoMy het volgende:

[..]
Ik denk niet dat de VVD wakker zou liggen van een van die zaken, dat gaat vrij probleemloos op de grote hoop.

Het moeten schandalen zijn waar ook de VVD'er van wakker ligt he, dus geen burgerslachtoffers of vergaande corruptie, maar iets dat de VVD'er direct voelt; bijvoorbeeld dat Mark Rutte geen bitterballen meer eet, of zijn chauffeur af en toe vraagt om niet de maximumsnelheid te rijden op de snelweg.
Goed punt. Wat is iets wat echt te ver gaat voor een VVD-er? Misschien een Marokkaanse partner of dat hij vegetariër is geworden.
pi_201265897
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 13:36 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Maar het democratische gehalte van de EU is gewoon op peil hoor!
Die hebben toch niets te maken met het schenden van de informatieplicht van Nederlandse ministers richting het Nederlands parlement?
pi_201265951
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 13:57 schreef Jojoke het volgende:

[..]
:')
[..]
Goed punt. Wat is iets wat echt te ver gaat voor een VVD-er? Misschien een Marokkaanse partner of dat hij vegetariër is geworden.
Rutte die zich om laat bouwen?

Nee, er zijn natuurlijk wel punten. Als hij eerlijk gaat zeggen dat er meer arbeidsmigranten nodig zijn. Of als hij de hypotheekrenteaftrek drastisch aanpakt (bijvoorbeeld: aftrek hooguit tot 250.000 euro). Of nog een kwartje van Rutte in voert om de subsidiepotjes voor elektrische auto's te vullen. Dat zijn dingen die de VVD stemmer echt niet leuk vindt. Als hij dit zelf voor gaat stellen is het afgelopen, maar hij zal het altijd zo buigen dat hij anderen de schuld kan geven.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201265961
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 13:51 schreef Mondkapje het volgende:

[..]
Ik heb nog nooit zo'n brutale verdraaiing van woorden gezien als die van de toespraak van Kaag, ook als zij daarna in de camera tegen de club mannelijke journalisten zegt dat ze het over een algemene lijn had, en dat ze dit al jaren zegt, dan nog blijven ze haar woorden verdraaien. Dit gebeurt meer bij vrouwen dan bij mannen en vooral door mannelijke journalisten. Vrouwen worden niet serieus genomen. Ze nemen haar op de hak, ze gebruiken haar, misbruiken haar voor hun eigen agenda.
Veel mannen vinden liegen doodnormaal, maar vind je hek gek dat Kaag er vermoeid uitzag gisteren, vind je het gek dat Van Ark en Van Nieuwenhuyzen hun heil ergens anders zoeken dan in Den Haag.
Echt een post vol aanstellerij, ik kan het niet anders zeggen helaas. Ja, Kaag heeft te maken met seksisme en niet zo'n beetje ook, maar dat is in dit geval echt niet aan de orde. En dan kan je mannen wel de schuld geven van het verdraaien van woorden maar Kaag weet zelf echt wel wat ze wilde met haar woorden. Je doet haar tekort eigenlijk door haar als slachtoffer neer te zetten.
pi_201265978
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 13:51 schreef Mondkapje het volgende:

[..]
Ik heb nog nooit zo'n brutale verdraaiing van woorden gezien als die van de toespraak van Kaag, ook als zij daarna in de camera tegen de club mannelijke journalisten zegt dat ze het over een algemene lijn had, en dat ze dit al jaren zegt, dan nog blijven ze haar woorden verdraaien. Dit gebeurt meer bij vrouwen dan bij mannen en vooral door mannelijke journalisten. Vrouwen worden niet serieus genomen. Ze nemen haar op de hak, ze gebruiken haar, misbruiken haar voor hun eigen agenda.
Veel mannen vinden liegen doodnormaal, maar vind je hek gek dat Kaag er vermoeid uitzag gisteren, vind je het gek dat Van Ark en Van Nieuwenhuyzen hun heil ergens anders zoeken dan in Den Haag.
Je weet dat de persoon die jij steeds beschuldigd (de chef van de politieke redactie van de NOS) een vrouw is?
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201266039
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 13:51 schreef Mondkapje het volgende:

[..]
Ik heb nog nooit zo'n brutale verdraaiing van woorden gezien als die van de toespraak van Kaag, ook als zij daarna in de camera tegen de club mannelijke journalisten zegt dat ze het over een algemene lijn had, en dat ze dit al jaren zegt, dan nog blijven ze haar woorden verdraaien. Dit gebeurt meer bij vrouwen dan bij mannen en vooral door mannelijke journalisten. Vrouwen worden niet serieus genomen. Ze nemen haar op de hak, ze gebruiken haar, misbruiken haar voor hun eigen agenda.
Veel mannen vinden liegen doodnormaal, maar vind je hek gek dat Kaag er vermoeid uitzag gisteren, vind je het gek dat Van Ark en Van Nieuwenhuyzen hun heil ergens anders zoeken dan in Den Haag.
_O-
  woensdag 8 september 2021 @ 14:27:24 #284
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_201266161
Ik heb de HJ Schoolezing net versneld zitten luisteren en het was een uitstekende uiteenzetting van de visie van Kaag met een durf, intellectualisme en eloquentie waarvan ik het jammer vind dat deze op links (PvdA/GL/SP) totaal ontbreekt. Overigens bekent Kaag zich hier heel nadrukkelijk tot links en had ik verwacht dat de rechtsen veel meer zouden aanslaan op haar pleidooi voor immigratie en Europese transfergelden en misschien pesterig zouden opmerken dat ze vooral heel veel (witte) mannen citeerde en parafraseerde.

Uiteraard was er wel een klein steekje naar Rutte, die werd afgeschilderd als visieloze wheeler dealer: "Waar het visioen ontbreekt, verwildert het volk" was zelfs haar letterlijke tekst en deze quote valt niet anders op te vatten dan als schertsende kritiek op Ruttes "visie als een olifant is die het zicht belemmert", maar dit waren in de hele lezing maar twee zinnen over hoe zij leiderschap anders zou aanpakken dan Rutte, bovendien plaatst ze het overheidsfalen nadrukkelijk in breder perspectief. Verder zette ze zich in de toespraak veel harder af tegen rechts-conservatisme en rechts-nationalisme.
We have always been at war with Eastasia.
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 8 september 2021 @ 14:30:10 #285
408813 crew  trein2000
pi_201266189
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 13:58 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Die hebben toch niets te maken met het schenden van de informatieplicht van Nederlandse ministers richting het Nederlands parlement?
Ja. Natuurlijk wel. Dat is een van de democratische controle mechanismes in de EU. Dat de nationale parlementen de inbreng van de regering kunnen controleren. Dat functioneert dus maar matig.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_201266199
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 14:27 schreef -XOR- het volgende:
Ik heb de HJ Schoolezing net versneld zitten luisteren en het was een uitstekende uiteenzetting van de visie van Kaag met een durf, intellectualisme en eloquentie waarvan ik het jammer vind dat deze op links (PvdA/GL/SP) totaal ontbreekt. Overigens bekent Kaag zich hier heel nadrukkelijk tot links en had ik verwacht dat de rechtsen veel meer zouden aanslaan op haar pleidooi voor immigratie en Europese transfergelden en misschien pesterig zouden opmerken dat ze vooral heel veel (witte) mannen citeerde en parafraseerde.

Uiteraard was er wel een klein steekje naar Rutte, die werd afgeschilderd als visieloze wheeler dealer: "Waar het visioen ontbreekt, verwildert het volk" was zelfs haar letterlijke tekst en deze quote valt niet anders op te vatten dan als schertsende kritiek op Ruttes "visie als een olifant is die het zicht belemmert", maar dit waren in de hele lezing maar twee zinnen over hoe zij leiderschap anders zou aanpakken dan Rutte, bovendien plaatst ze het overheidsfalen nadrukkelijk in breder perspectief. Verder zette ze zich in de toespraak veel harder af tegen rechts-conservatisme en rechts-nationalisme.
Als Jezus Christus in deze tijd zou leven was haar naam Sigrid.
pi_201266413
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 14:27 schreef -XOR- het volgende:
Ik heb de HJ Schoolezing net versneld zitten luisteren en het was een uitstekende uiteenzetting van de visie van Kaag met een durf, intellectualisme en eloquentie waarvan ik het jammer vind dat deze op links (PvdA/GL/SP) totaal ontbreekt. Overigens bekent Kaag zich hier heel nadrukkelijk tot links en had ik verwacht dat de rechtsen veel meer zouden aanslaan op haar pleidooi voor immigratie en Europese transfergelden en misschien pesterig zouden opmerken dat ze vooral heel veel (witte) mannen citeerde en parafraseerde.

Uiteraard was er wel een klein steekje naar Rutte, die werd afgeschilderd als visieloze wheeler dealer: "Waar het visioen ontbreekt, verwildert het volk" was zelfs haar letterlijke tekst en deze quote valt niet anders op te vatten dan als schertsende kritiek op Ruttes "visie als een olifant is die het zicht belemmert", maar dit waren in de hele lezing maar twee zinnen over hoe zij leiderschap anders zou aanpakken dan Rutte, bovendien plaatst ze het overheidsfalen nadrukkelijk in breder perspectief. Verder zette ze zich in de toespraak veel harder af tegen rechts-conservatisme en rechts-nationalisme.
Geen fan van dr, maar dit deed ze inderdaad netjes.
"Pools are perfect for holding water"
  Moderator woensdag 8 september 2021 @ 14:56:27 #288
54278 crew  Tijger_m
42
pi_201266451
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 14:30 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Ja. Natuurlijk wel. Dat is een van de democratische controle mechanismes in de EU. Dat de nationale parlementen de inbreng van de regering kunnen controleren. Dat functioneert dus maar matig.
Klinkt toch meer als een lidstaat probleem dan een EU probleem.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  woensdag 8 september 2021 @ 15:54:19 #289
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_201267166
twitter


_O-
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_201267310
quote:
1s.gif Op woensdag 8 september 2021 15:54 schreef Caland het volgende:
[ twitter ]

_O-
Haha die blik van Kaag is goud waard
pi_201267655
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 14:27 schreef -XOR- het volgende:
Ik heb de HJ Schoolezing net versneld zitten luisteren en het was een uitstekende uiteenzetting van de visie van Kaag met een durf, intellectualisme en eloquentie waarvan ik het jammer vind dat deze op links (PvdA/GL/SP) totaal ontbreekt. Overigens bekent Kaag zich hier heel nadrukkelijk tot links en had ik verwacht dat de rechtsen veel meer zouden aanslaan op haar pleidooi voor immigratie en Europese transfergelden en misschien pesterig zouden opmerken dat ze vooral heel veel (witte) mannen citeerde en parafraseerde.

Uiteraard was er wel een klein steekje naar Rutte, die werd afgeschilderd als visieloze wheeler dealer: "Waar het visioen ontbreekt, verwildert het volk" was zelfs haar letterlijke tekst en deze quote valt niet anders op te vatten dan als schertsende kritiek op Ruttes "visie als een olifant is die het zicht belemmert", maar dit waren in de hele lezing maar twee zinnen over hoe zij leiderschap anders zou aanpakken dan Rutte, bovendien plaatst ze het overheidsfalen nadrukkelijk in breder perspectief. Verder zette ze zich in de toespraak veel harder af tegen rechts-conservatisme en rechts-nationalisme.
Dit.
Bovendien vindt Rutte het helemaal niet erg dat zij kritiek op hem heeft. Zij zette zich niet zozeer af tegen rechts als wel tegen mensen die niet luisteren, in hokjes denken, geen empathie tonen, en denken dat ze alles weten. En daarin hoorde ik een aantal Tweede Kamerleden terug.
pi_201267710
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 16:32 schreef Mondkapje het volgende:

[..]
Dit.
Bovendien vindt Rutte het helemaal niet erg dat zij kritiek op hem heeft. Zij zette zich niet zozeer af tegen rechts als wel tegen mensen die niet luisteren, in hokjes denken, geen empathie tonen, en denken dat ze alles weten. En daarin hoorde ik een aantal Tweede Kamerleden terug.
Je vond toch eerder nog dat het niet over Rutte ging en dat haar woorden door mannelijke journalisten werden verdraaid om haar als vrouw een loer te draaien? En nu ben je het eens met de post van XOR waarin hij onder andere schrijft dat er wel degelijk steekjes aan Rutte werden uitgedeeld?
  woensdag 8 september 2021 @ 16:42:03 #293
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_201267792
Ton Elias - die was ooit niet te missen in de TK maar is nu gelukkig enkel op internet nog irrelevant - heeft ook een idee:

twitter


Ik hoop dat ieder lid van JA21 die ook maar een ei mag bakken voor een Nederlandse minister wordt overgedragen aan de Taliban, dus in het geval van de Elias-coalitie (VVD-D66-CDA-JA21-Volt) kunnen we vast een vlucht gaan charteren.
Verder lijkt het me geen makkelijke combinatie, omdat je met JA21 toch een anti-EU, pro-racisme partij binnenhaalt en iets als Volt/D66 daar niet zo snel mee in zee zullen gaan.
pi_201267890
Pro-racisme. Aha _O-
pi_201267898
Ton Elias :')
pi_201267949
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 16:35 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Je vond toch eerder nog dat het niet over Rutte ging en dat haar woorden door mannelijke journalisten werden verdraaid om haar als vrouw een loer te draaien? En nu ben je het eens met de post van XOR waarin hij onder andere schrijft dat er wel degelijk steekjes aan Rutte werden uitgedeeld?
Schertsend zei ze één zin over weinig visie, dat is alles. Moet je daar vijf avondprogramma's aan ophangen? Bovendien was het geen aanval, maar een algemene opmerking. Zij is helemaal het type niet van de aanval. NIets aanvallerigs in haar hele betoog. Juist nadruk op samenwerken, empathie, met elkaar een klus klaren.

Typisch mannelijk om dat weer helemaal naar hunzelf en hun eigen ideeën toe te praten. Zegt een vrouw 'nee?' Dan bedoelt ze 'ja', dat soort journalisten hebben wij.

[ Bericht 5% gewijzigd door Mondkapje op 08-09-2021 16:58:19 ]
pi_201268003
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 16:52 schreef Mondkapje het volgende:

[..]
Schertsend zei ze één zin over weinig visie, dat is alles. Moet je daar vijf avondprogramma's aan ophangen? Bovendien was het geen aanval, maar een algemene opmerking. Zij is helemaal het type niet van de aanval. NIets aanvallerigs in haar hele betoog. Juist nadruk op samenwerken, empathie, met elkaar een klus klaren.

Typisch mannelijk om dat weer helemaal naar hunzelf toe te praten. Zegt een vrouw 'nee?' Dan bedoelt ze 'ja', dat soort journalisten hebben wij.
Vind je zelf niet dat je precies dat doet wat je anderen verwijt? Namelijk een ander niet individueel maar op hun geslacht beoordelen?
pi_201268014
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 16:58 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Vind je zelf niet dat je precies dat doet wat je anderen verwijt? Namelijk een ander niet individueel maar op hun geslacht beoordelen?
Ik heb het over dat clubje journalisten in Den Haag, niet over alle mannen.
pi_201268120
JA21, als je dat partijprogramma ziet. :') Totaal niet realistisch: uit het klimaatverdrag stappen en onbetaalbaar. Is hun programma eigenlijk wel 'ns doorgerekend? Voor mij is het slechts populistisch geblaat.
pi_201268131
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 17:00 schreef Mondkapje het volgende:

[..]
Ik heb het over dat clubje journalisten in Den Haag, niet over alle mannen.
Als nog maak je een seksistische opmerking. Dat gene waar je dat clubje van beticht maar niet onderbouwt.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')