abonnement Unibet Coolblue
  User die het meest klaagt 2022 dinsdag 7 september 2021 @ 17:21:56 #1
414785 sirdanilot
pi_201254364
Mijn vriend heeft gereageed op huurwoningen bij de woningbouw in Nederland (provincie Zuid Holland). Het probleem is dat deze vriend in het buitenland woont (ierland) dus de papierwinkel is nogal lastig.

Volgens de website heeft hij deze formulieren nodig:

- Een ingevuld en ondertekend acceptatieformulier - ik neem aan dat die dit later krijgt? Dan is deze geen probleem.

- Een recente kopie van een inkomensverklaring. Dit heet een IBRI-formulier. Dit formulier kunt u opvragen bij de Belastingdienst. Als u geen inkomen heeft dan kunt u een verklaring aanvragen dat er geen inkomen staat geregistreerd. Let op: het telefonisch aanvragen duurt ongeveer 5 werkdagen.
Dit formulier heeft mijn vriend reeds geregeld maar er staat doodleuk inkomen: onbekend. Is dit afdoende om te overleggen bij het accepteren van de woning of wordt mijn vriend dan geweigerd?
Indien onvoldoende, hoe krijg je een formulier waar niet op staat 'inkomen onbekend'?

- Kopie van de laatste 3 loonstroken of uitkeringsspecificaties van u en uw partner.
- Moet dit ook als je in het buitenland woont?

- Een originele verhuurdersverklaring. Als u nog thuis woont dan hoeft dit niet.
Is een verhuurdersverklaring in het Engels hiervoor afdoende.Zo niet, moetdit dan beëdigd vertaald worden en is het dan wel goed?

- Een hypotheekverklaring als u een koopwoning verlaat. - n.v.t.

- Een origineel uittreksel BRP (Basis Registratie Personen) uit het bevolkingsregister met adreshistorie van u en uw partner. Het uittreksel mag niet ouder zijn dan 3 maanden. U kunt dit opvragen bij de gemeente. Op het uittreksel moet uw burgerlijke staat, historische adressen en overige bewoners die op het adres staan ingeschreven vermeld staan.

De persoon in kwestie staat dus al jarenlang niet ingeschreven bij een Nederlandse gemeente. Hier in ierland bestaat er geen equivalent van een BRP. Dus wat dan? Hoe krijg je dan een uittreksel BRP?

Hopelijk kan iemand mij helpen, ik vraag dit voor een vriend. Bij voorbaat dank.

[ Bericht 0% gewijzigd door sirdanilot op 07-09-2021 17:27:19 ]
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_201254396
Misschien kunnen de Ierse autoriteiten je helpen, hoe moeten wij nou de regelgeving uit Ierland kennen, weet je zeker dat het Ierland is???
  User die het meest klaagt 2022 dinsdag 7 september 2021 @ 17:26:59 #3
414785 sirdanilot
pi_201254430
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 17:24 schreef christmastsunami het volgende:
Misschien kunnen de Ierse autoriteiten je helpen, hoe moeten wij nou de regelgeving uit Ierland kennen, weet je zeker dat het Ierland is???
Ik heb mijn bericht aangepast, het gaat dus om het reageren op de woningbouw in Nederland door iemand die momenteel woonachtig is in Ierland. Hopelijk is het nou duidelijker.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  dinsdag 7 september 2021 @ 17:56:44 #4
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_201254723
Man man man ... Wat zei de betreffende woningbouw toen je belde en vertelde dat je vanuit Ierland weer naar Nederland wilde verhuizen?

Unieke case waar niemand behalve de woningbouw in kwestie wat van vind, en gaat vinden.
Dum de dum
  User die het meest klaagt 2022 dinsdag 7 september 2021 @ 18:04:37 #5
414785 sirdanilot
pi_201254802
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 17:56 schreef Fe2O3 het volgende:
Man man man ... Wat zei de betreffende woningbouw toen je belde en vertelde dat je vanuit Ierland weer naar Nederland wilde verhuizen?

Unieke case waar niemand behalve de woningbouw in kwestie wat van vind, en gaat vinden.
Mijn vriend durft niet zo goed te bellen want hij is bang dat hij dan zijn inschrijfjaren verliest of zo.

Maar goed aan de andere kant vragen staat ook vrij. Maar er zullen toch wel meer mensen zijn die tijdelijk in het buitenland wonen en toch willen reageren op een sociale huurwoning?
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_201254819
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 18:04 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Mijn vriend durft niet zo goed te bellen want hij is bang dat hij dan zijn inschrijfjaren verliest of zo.

Maar goed aan de andere kant vragen staat ook vrij. Maar er zullen toch wel meer mensen zijn die tijdelijk in het buitenland wonen en toch willen reageren op een sociale huurwoning?
Je bent dus gewoon aan het frauderen. :r
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  dinsdag 7 september 2021 @ 18:13:44 #7
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_201254906
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 17:52 schreef christmastsunami het volgende:

[..]
Ik snap niet helemaal waarom een Ier uit Ierland, perse Nederlander wilt worden. Het is een Ier. Meestal zijn ze daar nogal trots op waar ze leven.
Dit is een 'mijn vriend' topic. TS wil terug naar Nederland.
  dinsdag 7 september 2021 @ 18:15:48 #8
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_201254931
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 18:04 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Mijn vriend durft niet zo goed te bellen want hij is bang dat hij dan zijn inschrijfjaren verliest of zo.

Maar goed aan de andere kant vragen staat ook vrij. Maar er zullen toch wel meer mensen zijn die tijdelijk in het buitenland wonen en toch willen reageren op een sociale huurwoning?
Dan bel je en stel je je vragen zonder je naam te zeggen.
  User die het meest klaagt 2022 dinsdag 7 september 2021 @ 18:16:05 #9
414785 sirdanilot
pi_201254932
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 september 2021 18:13 schreef kwiwi het volgende:

[..]
Dit is een 'mijn vriend' topic. TS wil terug naar Nederland.
Om juridische redenen kan ik dit bevestigen noch ontkennen maar volg je hart. Dat is het enige wat ik hierover kan zeggen.

Verder is het voor de vraagstelling in de OP niet echt relevant of het om mij, mijn vriend of pietje puk gaat natuurlijk. Het gaat om een persoon met de NL nationaliteit die dus al staat ingeschreven bij de woningbouw in NL sinds jaar en dag.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  User die het meest klaagt 2022 dinsdag 7 september 2021 @ 18:17:25 #10
414785 sirdanilot
pi_201254958
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 september 2021 18:15 schreef kwiwi het volgende:

[..]
Dan bel je en stel je je vragen zonder je naam te zeggen.
OK mijn vriend gaat morgen wel bellen. Maar hopelijk komt er tot die tijd iemand langs in dit topic die er wat meer over weet
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_201254997
Ben je officieel geëmigreerd eigenlijk?
  User die het meest klaagt 2022 dinsdag 7 september 2021 @ 18:22:10 #12
414785 sirdanilot
pi_201255028
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 september 2021 18:19 schreef Doedezemaar het volgende:
Ben je officieel geëmigreerd eigenlijk?
Mijn vriend is inderdaad uitgeschreven uit Nederland. Laatste woonplaats binnen NL valt binnen de regio waar mijn vriend op de woning heeft gereageerd. Mijn vriend heeft daar 7 jaar lang gewoond en gestudeerd. Maar dat is dus 4 jaar geleden alweer.

In Ierland bestaat er geen BAG registratie of een equivalent (dit is in meer landen dan je denkt het geval trouwens), maar mijn vriend woont en werkt in Ierland, heeft het lokale equivalent van een BSN nummer etc.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_201255094
Doe eens niet zo sneu met ‘mijn vriend’
Maar goed, verdiep je eens in de mogelijkheden als remigrant.
  User die het meest klaagt 2022 dinsdag 7 september 2021 @ 18:32:17 #14
414785 sirdanilot
pi_201255143
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 september 2021 18:28 schreef Doedezemaar het volgende:
Doe eens niet zo sneu met ‘mijn vriend’
Maar goed, verdiep je eens in de mogelijkheden als remigrant.
Dat is om mijn vriend juridisch in te dekken, je weet dondersgoed wat ik bedoel dus laat me.

En heb je wellicht wat tips of bronnen voor remigratie?
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_201255198
Wat is je inschrijfstatus bij het woningzoekendensysteem? Starter of doorstromer?
Want je bent in delen van Zuid Holland gewoon Starter als je geen sociale woning achterlaat in de regio.
Welk adres staat er bij jouw inschrijving in het woningzoekendensysteem? Je Ierse? ( en niet alleen als contactadres).

De meeste corporaties kunnen in het BRP kijken dus zien dat je niet staat ingeschreven in hun gemeente. Jij moet dus bewijs aanleveren dat je recht hebt op de status waarmee je staat ingeschreven. En wat je inkomen is, dus de laatste 3 loonstroken (en je IBRI met 'onbekend') en vast ook aangeven hoe je in NL inkomen gaat hebben om je huur te kunnen betalen.

Verhuurdersverklaring in het Engels is meestal prima.
dag
  User die het meest klaagt 2022 dinsdag 7 september 2021 @ 18:51:52 #16
414785 sirdanilot
pi_201255376
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 18:37 schreef Peter het volgende:
Wat is je inschrijfstatus bij het woningzoekendensysteem? Starter of doorstromer?
Dit kon mijn vriend niet vinden maar er staat wel 'laat u een woning leeg achter? ik laat geen woning leeg achter' dus lijkt me dat de status starter is.
quote:
Want je bent in delen van Zuid Holland gewoon Starter als je geen sociale woning achterlaat in de regio.
Welk adres staat er bij jouw inschrijving in het woningzoekendensysteem? Je Ierse? ( en niet alleen als contactadres).
Mijn vriend had nog het oude adres staan dit is inmiddels aangepast naar het Ierse adres.
quote:
De meeste corporaties kunnen in het BRP kijken dus zien dat je niet staat ingeschreven in hun gemeente. Jij moet dus bewijs aanleveren dat je recht hebt op de status waarmee je staat ingeschreven. En wat je inkomen is, dus de laatste 3 loonstroken (en je IBRI met 'onbekend') en vast ook aangeven hoe je in NL inkomen gaat hebben om je huur te kunnen betalen.

Verhuurdersverklaring in het Engels is meestal prima.
Ok dank je wel. Dan gaat mijn vriend morgen wel even bellen.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_201255577
Je gegevens op het moment van aanbieden waren dus niet correct. Kan zijn dat je inschrijfduur nu is aangepast en de aanbieding vervalt.. Er wordt vaak geprobeerd te frauderen, dus men is er bedreven in om gegevens te checken. Zo zijn er bijvoorbeeld corporaties die een pilot met de belastingdienst uitvoeren waarbij ze ( na je toestemming) gegevens bij hen kunnen opvragen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Peter op 07-09-2021 19:50:00 ]
dag
pi_201255597
Dit riekt naar een grote fraudezaak.
  roze dinsdag 7 september 2021 @ 19:29:04 #19
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_201255851
Zeg gewoon dat het over jezelf gaat, steeds mijn vriend zeggen is zo awkward.
Your beauty never ever scared me.
pi_201256205
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 18:32 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Dat is om mijn vriend juridisch in te dekken, je weet dondersgoed wat ik bedoel dus laat me.

En heb je wellicht wat tips of bronnen voor remigratie?
Verwacht je dan dat als iedereen dondersgoed weet wat je bedoelt dat je daarmee juridisch goed ingedekt bent ja?
pi_201256247
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 19:53 schreef Beldewouten het volgende:

[..]
Verwacht je dan dat als iedereen dondersgoed weet wat je bedoelt dat je daarmee juridisch goed ingedekt bent ja?
Voor als de woningbouw meeleest :+
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  dinsdag 7 september 2021 @ 20:01:22 #22
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_201256292
Juridisch ben je nergens tegen of voor gedekt door te posten op een forum hoor. Ik snap je angst om te bellen om het na te vragen maar je weet eigenlijk niet of je in aanmerking komt voor een woning omdat je in het buitenland verbleef. Wil je nu aan de voorkant hulp of liever aan de achterkant afgewezen worden? Ik zou dus gewoon contact zoeken met de woningbouwvereniging.
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  dinsdag 7 september 2021 @ 20:02:23 #23
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_201256310
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 september 2021 19:29 schreef Ama het volgende:
Zeg gewoon dat het over jezelf gaat, steeds mijn vriend zeggen is zo awkward.
Maar dan kun je net doen of het over een ander gaat......
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  dinsdag 7 september 2021 @ 20:14:02 #24
182980 mime_negert
Valt er hier nog wat te mimen?
pi_201256450
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 18:51 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Dit kon mijn vriend niet vinden maar er staat wel 'laat u een woning leeg achter? ik laat geen woning leeg achter' dus lijkt me dat de status starter is.
[..]
Mijn vriend had nog het oude adres staan dit is inmiddels aangepast naar het Ierse adres.
[..]
Ok dank je wel. Dan gaat mijn vriend morgen wel even bellen.
Je bent het dus zelf…
pi_201256557
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 september 2021 20:14 schreef mime_negert het volgende:

[..]
Je bent het dus zelf…
No shit. Zie post #4.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_201256567
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 20:02 schreef karr-1 het volgende:

[..]
Maar dan kun je net doen of het over een ander gaat......
En/of dat je een vriend hebt..
dag
  dinsdag 7 september 2021 @ 22:36:35 #27
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_201260233
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 20:22 schreef Peter het volgende:

[..]
En/of dat je een vriend hebt..
Ook dat inderdaad
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  dinsdag 7 september 2021 @ 22:43:21 #28
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_201260400
maargoed even serieus voor TS dan; ik ga ervanuit dat je voldaan hebt aan de voorwaarden om op de lijst te blijven staan.

Als je meldt dat je weer verhuisd naar Nederland, met je Engelse verhuurderverklaring en bewijs dat je in Ierland ingeschreven staat dan is dat wel klaar denk ik.

Hekele punt is denk ik je inkomen; hoe ga je die huur toko betalen? Hoe bewijs je dat je nu geen inkomen of inkomen onder de norm hebt? Hoe bwijs je dat je de huur dan wel kan betalen?
Dum de dum
  User die het meest klaagt 2022 dinsdag 7 september 2021 @ 22:54:49 #29
414785 sirdanilot
pi_201260611
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 19:11 schreef Peter het volgende:
Je gegevens op het moment van aanbieden waren dus niet correct. Kan zijn dat je inschrijfduur nu is aangepast en de aanbieding vervalt.. Er wordt vaak geprobeerd te frauderen, dus men is er bedreven in om gegevens te checken. Zo zijn er bijvoorbeeld corporaties die een pilot met de belastingdienst uitvoeren waarbij ze ( na je toestemming) gegevens bij hen kunnen opvragen.
Hoe kan mijn inschrijfduur nou weer worden aangepast? Ik sta al sinds 2011 ingeschreven.

Bovendien is het helemaal neit verboden om op een woning te reageren vanuit het buitenland voor zover ik weet.

quote:
1s.gif Op dinsdag 7 september 2021 20:14 schreef mime_negert het volgende:

[..]
Je bent het dus zelf…
Jeetje dat jij nog geen Nobelprijs hebt is ook een wonder zeg
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  User die het meest klaagt 2022 dinsdag 7 september 2021 @ 22:57:06 #30
414785 sirdanilot
pi_201260639
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 22:43 schreef Fe2O3 het volgende:
maargoed even serieus voor TS dan; ik ga ervanuit dat je voldaan hebt aan de voorwaarden om op de lijst te blijven staan.

Als je meldt dat je weer verhuisd naar Nederland, met je Engelse verhuurderverklaring en bewijs dat je in Ierland ingeschreven staat dan is dat wel klaar denk ik.

Hekele punt is denk ik je inkomen; hoe ga je die huur toko betalen? Hoe bewijs je dat je nu geen inkomen of inkomen onder de norm hebt? Hoe bwijs je dat je de huur dan wel kan betalen?
Het huidige inkomen is ver boven de norm want het inkomensniveau ligt in ierland veel hoger dan in NL (en ook de kosten om hier te wonen, boodschappen etc. zijn veel duurder).

Maar als ik terug naar NL ga verwacht ik een veel lager inkomen, ver onder de norm, of in eerste instantie zelfs 0 inkomen.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_201261040
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 22:57 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Het huidige inkomen is ver boven de norm want het inkomensniveau ligt in ierland veel hoger dan in NL (en ook de kosten om hier te wonen, boodschappen etc. zijn veel duurder).

Maar als ik terug naar NL ga verwacht ik een veel lager inkomen, ver onder de norm, of in eerste instantie zelfs 0 inkomen.
Dus dan ga je hier modaal verdienen met zoals je daar nu modaal hebt. Succes met zoeken naar een woning.

Immers terugkomen zonder werk is niet nodig
  woensdag 8 september 2021 @ 07:45:11 #32
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_201262072
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 22:57 schreef sirdanilot het volgende:
Het huidige inkomen is ver boven de norm want het inkomensniveau ligt in ierland veel hoger dan in NL (en ook de kosten om hier te wonen, boodschappen etc. zijn veel duurder).

Maar als ik terug naar NL ga verwacht ik een veel lager inkomen, ver onder de norm, of in eerste instantie zelfs 0 inkomen.
Dat is dan wel een issue, geen inkomen of teveel inkomen = geen sociale huurwoning. Uitkering zal je eerst rond moeten hebben.

[ Bericht 0% gewijzigd door Fe2O3 op 08-09-2021 08:01:50 ]
Dum de dum
  Redactie Frontpage woensdag 8 september 2021 @ 08:36:23 #33
38148 crew  Innisdemon
pi_201262391
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 07:45 schreef Fe2O3 het volgende:

[..]
Dat is dan wel een issue, geen inkomen of teveel inkomen = geen sociale huurwoning. Uitkering zal je eerst rond moeten hebben.
Is dat echt zo bij géén inkomen? Hoe moet je als minima dan aan een huis komen? :?
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
  woensdag 8 september 2021 @ 08:53:19 #34
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_201262562
quote:
1s.gif Op woensdag 8 september 2021 08:36 schreef Innisdemon het volgende:

[..]
Is dat echt zo bij géén inkomen? Hoe moet je als minima dan aan een huis komen? :?
Er is verschil tussen 0 en null inkomen zullen we maar zeggen :)

Een uitkering is wat de woningbouw betreft ook inkomen, maar TS heeft _niks_ en dat is dus wel een probleem.Er zitten volgens mij ook bovengrenzen aan wat je mag huren met bijv. bijstand zodat je niet iets van 700e kan huren en dan 500e subsidie ervoor kan beuren.

Komt nog bij dat TS in feite een baan in een EU land opzegt, om met niks in NL te gaan wonen ... misschien is tijdelijk bij ouders of vrienden een optie. Je jaren verlies je niet als je ergens een postadresje neemt. En dan vanuit daar werk zoeken, maar niet teveel :'), anders krijg je weer teveel inkomen. Welkom in Nederland :D
Dum de dum
pi_201262788
Op zich zou TS ook gewoon kunnen solliciteren vanuit Ierland en pas remigreren als hij een getekende arbeidsovereenkomst heeft. Zat sollicitatieprocedures die tegenwoordig volledig digitaal gaan.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_201262877
Je vriend is een ongelofelijke lamlul. Laat hem eerst eens goed uitzoeken wat hij nou precies wil, ipv dat continue zoeken naar ellende.
"Pools are perfect for holding water"
  User die het meest klaagt 2022 woensdag 8 september 2021 @ 10:00:18 #37
414785 sirdanilot
pi_201263226
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 08:53 schreef Fe2O3 het volgende:

[..]
Er is verschil tussen 0 en null inkomen zullen we maar zeggen :)

Een uitkering is wat de woningbouw betreft ook inkomen, maar TS heeft _niks_ en dat is dus wel een probleem.Er zitten volgens mij ook bovengrenzen aan wat je mag huren met bijv. bijstand zodat je niet iets van 700e kan huren en dan 500e subsidie ervoor kan beuren.

Komt nog bij dat TS in feite een baan in een EU land opzegt, om met niks in NL te gaan wonen ... misschien is tijdelijk bij ouders of vrienden een optie. Je jaren verlies je niet als je ergens een postadresje neemt. En dan vanuit daar werk zoeken, maar niet teveel :'), anders krijg je weer teveel inkomen. Welkom in Nederland :D
Ja klopt ik zit dus nogal met dit kip ei verhaal.

Voor alles heb je een adres nodig. Nou mijn probleem is dus ik heb vrijwel geen familie meer in NL. De enige die ik heb is mijn broer en die woont, het zal je niet verbazen, ook in een sociale huurwoning (wel in een andere regio, in brabant). Dus ik kan me daar denk ik ook niet zomaar inschrijven maar goed hij is nu even op reis dus ik zal het eens aan hem vragen.

Zelfs als ik me bij mijn broer kan inschrijven voor de post kan ik daar sowieso enkel tijdelijk wonen, en daar vanuit huis werken is volstrekt onmogelijk.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  User die het meest klaagt 2022 woensdag 8 september 2021 @ 10:01:57 #38
414785 sirdanilot
pi_201263233
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 09:15 schreef baskick het volgende:
Op zich zou TS ook gewoon kunnen solliciteren vanuit Ierland en pas remigreren als hij een getekende arbeidsovereenkomst heeft. Zat sollicitatieprocedures die tegenwoordig volledig digitaal gaan.
Ja dat was dus eerst het plan maar ik voel me zo naar in dit kutland dat ik eerder terug wil.

En zitten er uitzendbureaus te wachten op iemand die momenteel nog in het buitenland woont? Ik heb wel werkervaring hoor maar nou ook weer niet dat ze voor me in de rij zullen staan in Nederland.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_201263271
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 10:01 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Ja dat was dus eerst het plan maar ik voel me zo naar in dit kutland dat ik eerder terug wil.

En zitten er uitzendbureaus te wachten op iemand die momenteel nog in het buitenland woont? Ik heb wel werkervaring hoor maar nou ook weer niet dat ze voor me in de rij zullen staan in Nederland.
We hebben tekort aan arbeiders dus als je een truckje kan rijden dan ben je in een week aangenomen. Of je gaat tomaten plukken in kassen in Westland. Zoeken ze ook genoeg mensen voor.
  Redactie Frontpage woensdag 8 september 2021 @ 10:24:24 #40
38148 crew  Innisdemon
pi_201263430
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 08:53 schreef Fe2O3 het volgende:

[..]
Er is verschil tussen 0 en null inkomen zullen we maar zeggen :)

Een uitkering is wat de woningbouw betreft ook inkomen, maar TS heeft _niks_ en dat is dus wel een probleem.

ah ok. En als je wel kapitaal hebt, kan het dan wel? Of heb je dan al gauw 'te veel' zodat je er niet voor in aanmerking komt?
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
  woensdag 8 september 2021 @ 10:56:54 #41
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_201263768
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 10:24 schreef Innisdemon het volgende:

[..]
ah ok. En als je wel kapitaal hebt, kan het dan wel? Of heb je dan al gauw 'te veel' zodat je er niet voor in aanmerking komt?
Volgens mij niet, maar, voor de huurtoeslag telt vermogen wel mee en inkomsten in box 3 tellen ook mee voor bepalen van je inkomen.

https://www.rijksoverheid(...)n-sociale-huurwoning
Dum de dum
  User die het meest klaagt 2022 woensdag 8 september 2021 @ 11:23:17 #42
414785 sirdanilot
pi_201264086
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 10:07 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
We hebben tekort aan arbeiders dus als je een truckje kan rijden dan ben je in een week aangenomen. Of je gaat tomaten plukken in kassen in Westland. Zoeken ze ook genoeg mensen voor.
Ik heb een beperking waardoor ik medisch ben afgekeurd om te rijden. Dingen waar ik geen rijbewijs voor nodig heb kan ik wel rijden, b.v. ik heb bij de FloraHolland bloemenveiling gewerkt als student en daar rijd je ook met een elektrisch karretje.

Maar goed ik zit in de IT dienstverlening/verkoop/technische verkoop en dan voorrnamelijk servers, cloud, VDI. Niet in de tomatenplukkerij.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_201265174
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 22:54 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Hoe kan mijn inschrijfduur nou weer worden aangepast? Ik sta al sinds 2011 ingeschreven.

Bovendien is het helemaal neit verboden om op een woning te reageren vanuit het buitenland voor zover ik weet.
[..]
Je moet alleen wel je verhuizingen doorgeven omdat die invloed kunnen hebben op je inschrijfduur. Als men rekent dat je sinds 2011 in de regio woont, heb je een andere inschrijving dan als je al 3x verhuisd bent in de tussentijd.
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 22:57 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Het huidige inkomen is ver boven de norm want het inkomensniveau ligt in ierland veel hoger dan in NL (en ook de kosten om hier te wonen, boodschappen etc. zijn veel duurder).

Maar als ik terug naar NL ga verwacht ik een veel lager inkomen, ver onder de norm, of in eerste instantie zelfs 0 inkomen.
En ze gaan altijd uit van je huidige inkomen. Als dat te hoog is, heb je dus geen recht op een sociale huurwoning. Staat je inkomen correct in je inschrijving?
dag
  User die het meest klaagt 2022 woensdag 8 september 2021 @ 15:24:10 #44
414785 sirdanilot
pi_201266747
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 12:55 schreef Peter het volgende:

[..]
Je moet alleen wel je verhuizingen doorgeven omdat die invloed kunnen hebben op je inschrijfduur. Als men rekent dat je sinds 2011 in de regio woont, heb je een andere inschrijving dan als je al 3x verhuisd bent in de tussentijd.
Voor zover ik weet is je inschrijfduur simpelweg hoe lang je al ingeschreven staat bij de woningbouw. Of ik in de tussentijd in Amsterdam, Dublin of Ho Chi Minh Stad woon maakt niet uit.

Heb je een bron dat je automatisch uitgeschreven dient te worden als je elders heen verhuist dan? Want ik kon daar niets over vinden.
quote:
[..]
En ze gaan altijd uit van je huidige inkomen. Als dat te hoog is, heb je dus geen recht op een sociale huurwoning. Staat je inkomen correct in je inschrijving?
Nee want op het belastingformulier staat inkomen onbekend.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_201267431
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 15:24 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Voor zover ik weet is je inschrijfduur simpelweg hoe lang je al ingeschreven staat bij de woningbouw. Of ik in de tussentijd in Amsterdam, Dublin of Ho Chi Minh Stad woon maakt niet uit.

Heb je een bron dat je automatisch uitgeschreven dient te worden als je elders heen verhuist dan? Want ik kon daar niets over vinden.
[..]
Nee want op het belastingformulier staat inkomen onbekend.
Lees de inschrijfvoorwaarden van jouw regio maar eens door. In Haaglanden kennen ze doorstromers en starters, waarbij niet altijd je inschrijfmoment telt, maar je laatste verhuisdatum.

En dat je in NL geen inkomen had, betekent niet dat je 'inkomen is 0' in kunt vullen. Jij hebt nu inkomen, dat moet je invullen. Zo werkt het nu eenmaal.
dag
  User die het meest klaagt 2022 woensdag 8 september 2021 @ 17:44:09 #46
414785 sirdanilot
pi_201268471
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 16:16 schreef Peter het volgende:

[..]
Lees de inschrijfvoorwaarden van jouw regio maar eens door. In Haaglanden kennen ze doorstromers en starters, waarbij niet altijd je inschrijfmoment telt, maar je laatste verhuisdatum.

En dat je in NL geen inkomen had, betekent niet dat je 'inkomen is 0' in kunt vullen. Jij hebt nu inkomen, dat moet je invullen. Zo werkt het nu eenmaal.
Ik zeg liever niet over welke regio het gaat, maar niet Haaglanden en ik zie daar echt helemaal niks over staan.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  User die het meest klaagt 2022 dinsdag 21 september 2021 @ 19:07:07 #47
414785 sirdanilot
pi_201458971
Ok even een schopje.

Ik ben inmiddels geaccepteerd voor een huurwoning (ik sta dus bovenaan de lijst).

Ik zal hier posten of het mij gaat lukken de papierwinkel rond te krijgen. De eerste horde is alvast iemand vinden die voor mij naar de bezichtiging kan, want zó kortetermijn kan ik helaas niet overvliegen voor de bezichtiging. Aanwezigheid bij bezichtiging (al dan niet door iemand in mijn naam) is verplicht bij mijn woningbouwvereniging. Dus als mijn vriend niet kan dan houdt dat sowieso al op.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_201459233
Goed nieuws!

Waar en wanneer is het?
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  User die het meest klaagt 2022 woensdag 22 september 2021 @ 10:31:39 #49
414785 sirdanilot
pi_201466346
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 19:26 schreef baskick het volgende:
Goed nieuws!

Waar en wanneer is het?
Nou helaas gaat het niks worden.

Ik kan dus geen uittreksel BRP aanvragen want ik sta niet meer ingeschreven in plaats daarvan moet ik een ander fomrulier en dat gaat me weken kosten om te krijgen

Maar voor je informatie, het was dichtbij een treinstation in de Randstad.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_201468986
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 10:31 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Nou helaas gaat het niks worden.

Ik kan dus geen uittreksel BRP aanvragen want ik sta niet meer ingeschreven in plaats daarvan moet ik een ander fomrulier en dat gaat me weken kosten om te krijgen
Welk formulier dan en waarom duurt dat zo lang? Op zich sta je wellicht wel in het RNI. Uittreksel daarvan hoeft toch niet zo lang te duren?

quote:
Maar voor je informatie, het was dichtbij een treinstation in de Randstad.
Zo'n beetje de hele randstad ligt dicht bij een treinstation. Zo is het wel lastig iemand vinden die in jouw naam zou gaan kijken...
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  User die het meest klaagt 2022 woensdag 22 september 2021 @ 16:11:47 #51
414785 sirdanilot
pi_201471106
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 13:20 schreef baskick het volgende:

[..]
Welk formulier dan en waarom duurt dat zo lang? Op zich sta je wellicht wel in het RNI. Uittreksel daarvan hoeft toch niet zo lang te duren?
[..]
Dat RNI moet ik dus helemaal per post bestellen (kan niet online) en wordt dan ook per post opgestuurd.

Je kan het fysiek laten ophalen bij de gemeente maar dat was echt heel veel gedoe voor mijn vriend moet die allemaal dingen gaan lopen uitprinten en zo. Even naar bezichtiging fietsen vindt die geen probleem.

quote:
Zo'n beetje de hele randstad ligt dicht bij een treinstation. Zo is het wel lastig iemand vinden die in jouw naam zou gaan kijken...
Mijn vriend wilde best gaan kijken die woont daar in de buurt maar ik moest hem dus annuleren helaas.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_201471616
Toen ik vanuit duitsland naar NL verhuisde naar een sociale huurwoning moest ik van de gemeente in duitsland een uitdraai hebben dat ik er gewoond had.

Heeft de gemeente in ierland een registratie?
Heel veel westerse ontwikkelde landen hebben geen nationaal registratie systeem van hun inwoners. NL en enkele andere landen is daar een uitzondering op
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_201472163
quote:
1s.gif Op woensdag 22 september 2021 16:47 schreef sjorsie1982 het volgende:
Heeft de gemeente in ierland een registratie?
Heel veel westerse ontwikkelde landen hebben geen nationaal registratie systeem van hun inwoners. NL en enkele andere landen is daar een uitzondering op
Ik vermoed van niet:
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 17:21 schreef sirdanilot het volgende:
Hier in ierland bestaat er geen equivalent van een BRP.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  User die het meest klaagt 2022 woensdag 22 september 2021 @ 19:06:27 #54
414785 sirdanilot
pi_201473562
quote:
1s.gif Op woensdag 22 september 2021 16:47 schreef sjorsie1982 het volgende:
Toen ik vanuit duitsland naar NL verhuisde naar een sociale huurwoning moest ik van de gemeente in duitsland een uitdraai hebben dat ik er gewoond had.

Heeft de gemeente in ierland een registratie?
Heel veel westerse ontwikkelde landen hebben geen nationaal registratie systeem van hun inwoners. NL en enkele andere landen is daar een uitzondering op
Bestaat niet in Ierland.

Er bestaat wel zoiets als een proof of address maar dat is gewoon je rekening voor je internet die op dat adres op jouw naam staat of bijvoorbeeld een andere rekening of bericht van de bank.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_201476272
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 16:11 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Dat RNI moet ik dus helemaal per post bestellen (kan niet online) en wordt dan ook per post opgestuurd.

Je kan het fysiek laten ophalen bij de gemeente maar dat was echt heel veel gedoe voor mijn vriend moet die allemaal dingen gaan lopen uitprinten en zo. Even naar bezichtiging fietsen vindt die geen probleem.
[..]
Mijn vriend wilde best gaan kijken die woont daar in de buurt maar ik moest hem dus annuleren helaas.
Volgens mij kan je die gewoon online aanvragen en per post laten toesturen. Zou maar doen voor je volgende bezichtiging.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  User die het meest klaagt 2022 woensdag 22 september 2021 @ 22:38:20 #56
414785 sirdanilot
pi_201477258
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 21:47 schreef baskick het volgende:

[..]
Volgens mij kan je die gewoon online aanvragen en per post laten toesturen. Zou maar doen voor je volgende bezichtiging.
Ja hier ben ik achtergekomen.

Verdorie sta ik ook voor een andere woning op nummer 2 :')
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_201478179
Heb je je vrienden bij DUO al geïnformeerd?
pi_201478988
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 19:06 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Bestaat niet in Ierland.

Er bestaat wel zoiets als een proof of address maar dat is gewoon je rekening voor je internet die op dat adres op jouw naam staat of bijvoorbeeld een andere rekening of bericht van de bank.
Dan zou ik dat aanvragen en geven.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  User die het meest klaagt 2022 donderdag 23 september 2021 @ 09:35:20 #59
414785 sirdanilot
pi_201479532
quote:
10s.gif Op donderdag 23 september 2021 00:03 schreef NightDancert het volgende:
Heb je je vrienden bij DUO al geïnformeerd?
Als ik terugverhuis regel ik dat uiteraard
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_201485266
quote:
10s.gif Op donderdag 23 september 2021 00:03 schreef NightDancert het volgende:
Heb je je vrienden bij DUO al geïnformeerd?
Is hij daarvoor op de vlucht dan?
dag
pi_201493037
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 17:14 schreef Peter het volgende:

[..]
Is hij daarvoor op de vlucht dan?
Ik meen ook ooit gelezen te hebben dat er een studieschuld is en geen terugbetaling plaatsvindt.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')