abonnement bol.com Unibet Coolblue
  vrijdag 22 oktober 2021 @ 19:24:29 #51
445329 detaris
Bonenteller en rekenmeester
pi_201864450
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 19:22 schreef AchJa het volgende:

[..]
Met als postscriptum een verkapte dienstopdracht dat we toch echt wel akkoord dienen te gaan... _O-
Gevolgd door een semi-kritisch interview in Sterker! waar men aangeeft het niet ideaal te vinden, maar waar je toch eigenlijk God op je blote knieën mag danken dat je bij Defensie mag werken. _O_
  vrijdag 22 oktober 2021 @ 19:57:28 #52
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_201864950
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 19:24 schreef detaris het volgende:
Gevolgd door een semi-kritisch interview in Sterker! waar men aangeeft het niet ideaal te vinden, maar waar je toch eigenlijk God op je blote knieën mag danken dat je bij Defensie mag werken. _O_
En natuurlijk een "de Bokszak" interview met eoa onbekende collega die het ook heus niet leuk vindt als tegenwicht... _O_
  vrijdag 22 oktober 2021 @ 20:29:39 #53
445329 detaris
Bonenteller en rekenmeester
pi_201865512
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 19:57 schreef AchJa het volgende:

[..]
En natuurlijk een "de Bokszak" interview met eoa onbekende collega die het ook heus niet leuk vindt als tegenwicht... _O_
Hoofdredactie in spe hier! _O_
  vrijdag 22 oktober 2021 @ 20:32:20 #54
285613 Verbodsbord
Verwijderd door Admin
pi_201865549
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 19:57 schreef AchJa het volgende:

[..]
En natuurlijk een "de Bokszak" interview met eoa onbekende collega die het ook heus niet leuk vindt als tegenwicht... _O_
Of een 'Beste baas....' Met een politiek correct antwoord dat er op neer komt dat we gewoon onze bek moeten houden en moeten dienen. Maar dan netjes verwoord.
  vrijdag 22 oktober 2021 @ 20:33:23 #55
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_201865559
quote:
14s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 20:32 schreef Verbodsbord het volgende:
Of een 'Beste baas....' Met een politiek correct antwoord dat er op neer komt dat we gewoon onze bek moeten houden en moeten dienen. Maar dan netjes verwoord.
Het meest sprekende voorbeeld was wel dat verhaal vwb de "interim pakken"... _O-

FF kijken of ik die nog terug kan vinden.
  vrijdag 22 oktober 2021 @ 20:37:04 #56
445329 detaris
Bonenteller en rekenmeester
pi_201865622
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 20:33 schreef AchJa het volgende:

[..]
Het meest sprekende voorbeeld was wel dat verhaal vwb de "interim pakken"... _O-

FF kijken of ik die nog terug kan vinden.
Niet met je blote handen door de kattenbak! :X
  vrijdag 22 oktober 2021 @ 20:48:52 #57
13456 AchJa
Shut up!!!
  vrijdag 22 oktober 2021 @ 21:03:54 #58
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_201866133
quote:
10s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 20:48 schreef AchJa het volgende:

[..]
Gevonden!

[ afbeelding ]

De amicale generaal met zijn je en jij... :')
Dat was oktober 2020... Vervolgens, augustus 2021:



Net als je denkt dat het niet idioter kan tovert defensie een nieuw konijn uit de hoge hoed! _O-
  vrijdag 22 oktober 2021 @ 21:45:53 #59
445329 detaris
Bonenteller en rekenmeester
pi_201866758
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 21:03 schreef AchJa het volgende:

[..]
Dat was oktober 2020... Vervolgens, augustus 2021:

[ afbeelding ]

Net als je denkt dat het niet idioter kan tovert defensie een nieuw konijn uit de hoge hoed! _O-
Niks over het loongebouw trouwens. |:)

[ Bericht 0% gewijzigd door detaris op 22-10-2021 22:56:24 ]
  vrijdag 22 oktober 2021 @ 21:57:56 #60
13456 AchJa
Shut up!!!
  vrijdag 22 oktober 2021 @ 22:39:53 #61
285613 Verbodsbord
Verwijderd door Admin
pi_201867675
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 21:45 schreef detaris het volgende:

[..]
Niks over het loongeboue trouwens. |:)
Die wordt in de mail wel genoemd.
  vrijdag 22 oktober 2021 @ 22:50:45 #62
285613 Verbodsbord
Verwijderd door Admin
pi_201867813
Mooi ook wel trouwens; De afgelopen maanden is er op gehamerd om thuiswerkdagen in het systeem te zetten, met daarbij de dikgedrukte kanttekening dat dit vooral geen volgen zou hebben voor de toelagen e.d. In dit nieuwe aanbod naai je jezelf er dus mooi bij als die dagen in het systeem hebt gezet, omdat je dus minder reiskosten vergoeding gaat krijgen

(Ja natuurlijk, qua vergoeding terecht, maar de manier hoe dit bereikt wordt is alle behalve chique.
  vrijdag 22 oktober 2021 @ 23:03:28 #63
445329 detaris
Bonenteller en rekenmeester
pi_201868027
quote:
14s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 22:50 schreef Verbodsbord het volgende:
Mooi ook wel trouwens; De afgelopen maanden is er op gehamerd om thuiswerkdagen in het systeem te zetten, met daarbij de dikgedrukte kanttekening dat dit vooral geen volgen zou hebben voor de toelagen e.d. In dit nieuwe aanbod naai je jezelf er dus mooi bij als die dagen in het systeem hebt gezet, omdat je dus minder reiskosten vergoeding gaat krijgen

(Ja natuurlijk, qua vergoeding terecht, maar de manier hoe dit bereikt wordt is alle behalve chique.
Dit zag natuurlijk niemand aankomen. :')

Uitvoering gaat wel een ding worden. Wat als je een dag extra naar de kazerne komt o.i.d. dienstreisje dan maar? Dit is natuurlijk weer bedacht door wereldvreemde ambtenaren en vakbondslieden...

Elke defensiemedewerker reist straks weer naar de standplaats.
  vrijdag 22 oktober 2021 @ 23:10:12 #64
285613 Verbodsbord
Verwijderd door Admin
pi_201868153
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 23:03 schreef detaris het volgende:

[..]
Dit zag natuurlijk niemand aankomen. :')

Uitvoering gaat wel een ding worden. Wat als je een dag extra naar de kazerne komt o.i.d. dienstreisje dan maar? Dit is natuurlijk weer bedacht door wereldvreemde ambtenaren en vakbondslieden...

Elke defensiemedewerker reist straks weer naar de standplaats.
Precies waar ik heen wilde ja. Als dit bekend was gemaakt waren er denk ik 0 medewerkers op papier geweest die zouden thuiswerken.
  vrijdag 22 oktober 2021 @ 23:18:30 #65
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_201868291
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 23:03 schreef detaris het volgende:

[..]
Dit zag natuurlijk niemand aankomen. :')

Uitvoering gaat wel een ding worden. Wat als je een dag extra naar de kazerne komt o.i.d. dienstreisje dan maar? Dit is natuurlijk weer bedacht door wereldvreemde ambtenaren en vakbondslieden...

Elke defensiemedewerker reist straks weer naar de standplaats.
Of gewoon halve dagen thuiswerken. ;)
  vrijdag 22 oktober 2021 @ 23:22:37 #66
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_201868342
quote:
14s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 23:10 schreef Verbodsbord het volgende:

[..]
Precies waar ik heen wilde ja. Als dit bekend was gemaakt waren er denk ik 0 medewerkers op papier geweest die zouden thuiswerken.
Het begon natuurlijk al met die "u zult thuiswerken!" dreigmail vanwege je thuiswerk spulletjes vergoeding... Dat was eerst ook alleen maar vanwege corona en geen consequenties etc... :')

En het was ook niet dat je vrijwillig thuis ging werken nee het moest, het was beleid.
  vrijdag 22 oktober 2021 @ 23:42:25 #67
285613 Verbodsbord
Verwijderd door Admin
pi_201868517
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 23:22 schreef AchJa het volgende:

[..]
Het begon natuurlijk al met die "u zult thuiswerken!" dreigmail vanwege je thuiswerk spulletjes vergoeding... Dat was eerst ook alleen maar vanwege corona en geen consequenties etc... :')

En het was ook niet dat je vrijwillig thuis ging werken nee het moest, het was beleid.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 25 oktober 2021 @ 19:54:19 #68
445329 detaris
Bonenteller en rekenmeester
pi_201901492
https://www.telegraaf.nl/(...)iversiteit-verplicht

Tijd voor belangrijke zaken *O*

@AchJa wat zijn jouw pronouns?
  maandag 25 oktober 2021 @ 20:17:02 #69
13456 AchJa
Shut up!!!
  maandag 25 oktober 2021 @ 20:33:02 #70
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_201902023
Eea zal vast onderdeel worden van de vernieuwde MBV... :') _!

quote:
Militaire Basisvaardigheden op de schop

Eisen moeten up-to-date blijven

Defensie maakte vorige week bekend dat de Militaire Basisvaardigheden worden aangepast. Militaire Basisvaardigheden, veel beter bekend als MBV, zijn de eisen waar iedere militair van de krijgsmacht minstens aan moet voldoen. Ieder jaar moeten militairen laten zien dat ze hier nog steeds voor gekwalificeerd zijn. Maar wat zijn die basisvaardigheden eigenlijk en waarom zijn ze zo belangrijk? En waarom worden ze aangepast?

De Defensiekrant stelde majoor Sio Serge Tehi, stafofficier Opleiden en individueel Trainen bij de Directie Aansturen Operationele Gereedheid van de Defensiestaf, vijf vragen over de Militaire Basisvaardigheden.

1. Wat zijn Militaire Basisvaardigheden?

"Bij de Militaire Basisvaardigheden gaat het om de kennis en vaardigheden waar iedere militair minimaal over moet beschikken om inzetbaar te zijn voor operaties en missies. Dan heb ik het zowel over het daadwerkelijk uitvoeren van die operaties, maar ook over het uitvoeren van andere werkzaamheden onder operationele omstandigheden. Ze zijn gericht op je eigen persoonlijke veiligheid en die van je omgeving en collega's. Zoals het woord al zegt, gaat het om 'basis' vaardigheden. Deze eisen staan dus los van de functionele of vervolgopleidingen die militairen moeten volgen om specifieke taken uit te kunnen voeren. Van een commando of marinier verwachten we bijvoorbeeld meer en andere vaardigheden."

2. Waarom hebben we de MBV?

"Militair zijn is niet zomaar een baan, maar écht een vak. Een militair moet aan allerlei eisen voldoen. Wanneer iemand militair wil worden en de keuring en selectie is doorgekomen, dan volgt een traject dat begint met de initiële opleiding. Daarna wordt de nieuwe militair geplaatst bij een eenheid. Daar gaat - afhankelijk van de functie - de militaire training gewoon door. Maar om zeker te stellen dat de militaire kennis en vaardigheden niet verwateren, worden de MBV periodiek onderhouden en getoetst. Op die manier borgen we de kwaliteit van de militaire taakuitvoering. Dat is belangrijk omdat militairen kunnen worden ingezet onder bijzondere omstandigheden en ook dan moeten ze hun vak beheersen. Ik ben in mijn loopbaan vier keer op missie geweest en vond het maar wat prettig dat ik op alles was voorbereid."

3. Op wat voor manieren doen militairen MBV?

"Zoals gezegd, begint iedere militaire loopbaan met de eerste opleiding, de Algemene Militaire Opleiding. In het lespakket zitten de Militaire Basisvaardigheden, zowel de theorie als de praktijk. Wanneer iemand daarna bij een eenheid werkt en jaarlijks zijn MBV moet onderhouden, dan laat de militair via de computer zien dat hij of zij de theorie beheerst. Dat gebeurt via de zogenoemde e-learning modules. De praktijkonderdelen doet hij gewoon op locatie. Dat gaat dan bijvoorbeeld over zaken als de gasmaskertest of het zoeken naar verstopte explosieven. De oefenstof wordt daarbij vaak aangepast naar de functie van de militair of de taak van zijn eenheid. Deze ‘couleur locale’ zorgt ervoor dat de oefenstof beter aansluit bij de doelgroep."

4. Aan welke andere eisen moeten militairen voldoen om te kunnen worden ingezet?

"Behalve de Militaire Basisvaardigheden vragen we nog meer van onze militairen. Om te beginnen worden alle militairen gevaccineerd. Iedereen krijgt een aantal basisvaccinaties. Ga je naar een bijzonder gebied, dan kunnen er extra vaccinaties nodig zijn. Ga je bijvoorbeeld naar een omgeving waar rabiës (hondsdolheid, red.) veel voorkomt, dan word je daartegen beschermd via een inenting. Ook vragen we van onze mensen dat ze ieder jaar naar de tandarts gaan. Wanneer je ergens in de woestijn in Mali zit, is het namelijk super onhandig wanneer je ineens kiespijn krijgt omdat je gebit niet in orde is. Je moet dus, zoals we dat noemen, dental fit zijn. Een heel ander onderdeel dat voor alle militairen geldt, is dat zij jaarlijks de Defensie Conditieproef moeten doen. Door deze 'sporttest' af te leggen, laten zij zien dat ze ook fysiek inzetbaar zijn. Tot slot krijg je, als je naar een bepaald missiegebied gaat de Missie Oriëntatie, een speciaal lesprogramma over de bevolking, natuur, klimaat en dergelijke van het gebied waar je naartoe gaat."

5. Waarom worden de MBV aangepast en hoe ziet die aanpassing er uit?

"De wereld verandert voortdurend en de ontwikkelingen gaan razendsnel en worden steeds complexer. De nieuwe aanpassingen zorgen er voor dat onze militairen beter zijn voorbereid op die nieuwe ontwikkelingen. Denk aan cyber, SERE A (voorheen Resistance Training), militaire veiligheid en militaire EHBO. Juist omdat die ontwikkelingen zo snel gaan, hebben we ook afgesproken dat we iedere twee jaar kijken naar het programma van de Militaire Basisvaardigheden om te zien of ze nog steeds kloppen. Op die manier zorgen we ervoor dat de MBV altijd up-to-date is. We hebben nu ook afgesproken dat de geldigheidsduur van de MBV twaalf maanden is voor iedereen. Tot slot kijken we, omdat we lid zijn van de NAVO, ook naar de normen die het bondgenootschap hanteert op het gebied van de doctrine, opleiden en trainen. Op die manier blijven we een professionele en betrouwbare partner."

Flexibel

Een actuele ontwikkeling met betrekking tot de Militaire Basisvaardigheden is dat er in het kader van het nieuwe HR-model wordt nagedacht over een aanpassing van de Militaire Basiseisen. Doel daarvan is de vulling van het personeelsbestand meer flexibel te maken. Op die manier kan een bijdrage worden geleverd aan een toekomstbestendige krijgsmacht. Die aanpassing van de Militaire Basiseisen zal - zo wordt verwacht - ook zijn weerslag hebben op de samenstelling van de Militaire Basisvaardigheden.

Def magazine

Ja, de MBV aanpassen zal helpen om een "professionele en betrouwbare partner" te blijven... :') _O- _O- _O-
  maandag 25 oktober 2021 @ 21:04:15 #71
445329 detaris
Bonenteller en rekenmeester
pi_201902429
quote:
10s.gif Op maandag 25 oktober 2021 20:17 schreef AchJa het volgende:
Gewoon de rang... :D
Dat kan ik dus niet.. :'(
pi_201938749
Het is echt een vak!
Maar dan wel 1 met een loonsverhoging van 1% dit terwijl de inflatie de 4% aantikt.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  maandag 1 november 2021 @ 19:08:59 #73
428319 Treehut362
Brought to you by+TRht+
pi_201988185
🌳♪💻🌳🌳🌲
Peace Love
2c Ondertiteling activeren als deze beschikbaar is. Druk nogmaals op C om de ondertiteling te verbergen.
3. Ambient modern
  Moderator dinsdag 2 november 2021 @ 09:15:36 #74
257132 crew  Awsom
pi_201994599
Ik wacht nog op de digitale appellijst. Ooit ook eens aangehaald in Sterker. Heel de wereld doet alles digita en ik zit hier excel formulieren in te vullen, handtekeningen te zetten, dan inscannen want de luit wil een kopie, dan inleveren en hopen op God's gratie dat de meneer van de loonadministratie een goede bui heeft en het op tijd invoert anders moet het hele riedeltje opnieuw.
  woensdag 3 november 2021 @ 22:06:01 #75
285613 Verbodsbord
Verwijderd door Admin
pi_202020822
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 09:15 schreef Awsom het volgende:
Ik wacht nog op de digitale appellijst. Ooit ook eens aangehaald in Sterker. Heel de wereld doet alles digita en ik zit hier excel formulieren in te vullen, handtekeningen te zetten, dan inscannen want de luit wil een kopie, dan inleveren en hopen op God's gratie dat de meneer van de loonadministratie een goede bui heeft en het op tijd invoert anders moet het hele riedeltje opnieuw.
Natres?
  donderdag 4 november 2021 @ 06:55:16 #76
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_202023397
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 21:03 schreef AchJa het volgende:

[..]
Dat was oktober 2020... Vervolgens, augustus 2021:

[ afbeelding ]

Net als je denkt dat het niet idioter kan tovert defensie een nieuw konijn uit de hoge hoed! _O-
Ik geloof dat ik zal opkomen en weer afzwaaien in woodland.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  vrijdag 5 november 2021 @ 14:56:41 #78
285613 Verbodsbord
Verwijderd door Admin
pi_202044173
quote:
Defensie wil militairen preventief testen op drugs
Nieuwsbericht | 05-11-2021 | 08:47

Minister Henk Kamp wil dat Defensie militairen preventief gaat testen op drugsgebruik. Zijn besluit is een reactie op het grote aantal militairen in de West dat in verband wordt gebracht met drugsgebruik.

Detail voordeur Plein 4.Toon opties
Kamp is geschrokken van die berichten, zegt hij vandaag. “Drugsgebruik vormt een gevaar voor de inzetbaarheid van onze troepen en schaadt het vertrouwen in de krijgsmacht.”

Defensie hanteert een ‘zero tolerance’-beleid als het gaat om drugsgebruik. Het gebruik hiervan is verboden en leidt tot ontslag. Militairen bij Defensie zijn bekend met dit strenge beleid. Zij beschikken over (zware) wapens, zijn opgeleid om in missies en andere zware omstandigheden te opereren en krijgen mogelijk te maken met levensbedreigende situaties. Hierin moeten moeilijke keuzes gemaakt worden. Dit valt niet te rijmen met het bezit en gebruik van drugs.

Het is nog niet bekend op welke termijn de maatregel ingaat. Dat vereist voorbereiding en vergt ook overleg met de vakbonden. Naast preventieve testen, komt er ook meer voorlichting om het probleem van drugsgebruik aan te pakken.
https://www.defensie.nl/a(...)qSAje2biUY-NqNzaiAO4

Kamp :')
  zaterdag 6 november 2021 @ 11:26:54 #79
445329 detaris
Bonenteller en rekenmeester
pi_202053697
Mooi zo. Starten ze op het PKC? ^O^
pi_202054785
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 09:15 schreef Awsom het volgende:
Ik wacht nog op de digitale appellijst. Ooit ook eens aangehaald in Sterker. Heel de wereld doet alles digita en ik zit hier excel formulieren in te vullen, handtekeningen te zetten, dan inscannen want de luit wil een kopie, dan inleveren en hopen op God's gratie dat de meneer van de loonadministratie een goede bui heeft en het op tijd invoert anders moet het hele riedeltje opnieuw.
Die zijn toch digitaal?
pi_202054897
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 november 2021 11:26 schreef detaris het volgende:
Mooi zo. Starten ze op het PKC? ^O^
De halve top naar huis... :')

Maar goed, wederom typisch defensie, nog geen half promille van het personeel begaat een overtreding en meteen worden er weer draconische maatregelen afgekondigd... :')

En er is natuurlijk wel geld voor het compleet optuigen van een testcircus maar vooral niet voor een CAO en spullen...

En oh ja, lachend tuig binnenhengelen (DEF / ‘Straatschoffies’ krijgen bij landmacht een tweede kans) want dat zijn koorknaapjes die zich echt nooit in zullen laten met die verfoeilijke softdrugs als bv. een joint....
  zaterdag 6 november 2021 @ 15:45:28 #82
445329 detaris
Bonenteller en rekenmeester
pi_202056448
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 november 2021 13:22 schreef AchJa het volgende:

[..]
De halve top naar huis... :')

Maar goed, wederom typisch defensie, nog geen half promille van het personeel begaat een overtreding en meteen worden er weer draconische maatregelen afgekondigd... :')

En er is natuurlijk wel geld voor het compleet optuigen van een testcircus maar vooral niet voor een CAO en spullen...

En oh ja, lachend tuig binnenhengelen (DEF / ‘Straatschoffies’ krijgen bij landmacht een tweede kans) want dat zijn koorknaapjes die zich echt nooit in zullen laten met die verfoeilijke softdrugs als bv. een joint....
Ik ben niet tegen, maar gelijke monniken gelijke kappen.

Maar vooralsnog is het alleen maar een persbericht. Dit wilden ze in 2006 ook invoeren. :')
pi_202059457
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 november 2021 15:45 schreef detaris het volgende:
Ik ben niet tegen, maar gelijke monniken gelijke kappen.
Ik ben ook niet perse tegen, drugs kunnen me wmb gestolen worden. Echter heb ik wel moeite met het eenzijdige gezeik in deze. Want defensie wil zich dus gaan bemoeien met het priveleven en tijd van als het personeel (inclusief burgers) tijdens de vredesbedrijfsvoering terwijl er geen enkele wet overtreden wordt, drugsgebruik is per definitie niet strafbaar in Nederland en het in bezit hebben van softdrugs valt onder het gedoogbeleid. Het is natuurlijk anders bij varen, oefenen en inzet.

Als defensie dat wil gaan ze ook maar 168 uur per week betalen. Wel allerlei beperkingen optuigen voor je personeel maar als het op een CAO aankomt dan moeten we weer tevreden zijn met een loonsverhoging ter hoogte van een tiende van de inflatie... :')

quote:
Maar vooralsnog is het alleen maar een persbericht. Dit wilden ze in 2006 ook invoeren. :')
Klopt, ze kunnen wel meer willen maar het AMAR moet dan wel weer ff vertimmerd worden.
pi_202082522
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 november 2021 20:09 schreef AchJa het volgende:

[..]
Ik ben ook niet perse tegen, drugs kunnen me wmb gestolen worden. Echter heb ik wel moeite met het eenzijdige gezeik in deze. Want defensie wil zich dus gaan bemoeien met het priveleven en tijd van als het personeel (inclusief burgers) tijdens de vredesbedrijfsvoering terwijl er geen enkele wet overtreden wordt, drugsgebruik is per definitie niet strafbaar in Nederland en het in bezit hebben van softdrugs valt onder het gedoogbeleid. Het is natuurlijk anders bij varen, oefenen en inzet.

Als defensie dat wil gaan ze ook maar 168 uur per week betalen. Wel allerlei beperkingen optuigen voor je personeel maar als het op een CAO aankomt dan moeten we weer tevreden zijn met een loonsverhoging ter hoogte van een tiende van de inflatie... :')
[..]
Klopt, ze kunnen wel meer willen maar het AMAR moet dan wel weer ff vertimmerd worden.
Hier heb je helemaal gelijk in maar de signalen die ik mee krijg en meegemaakt heb is dat xtc en ander drugsgebruik toch behoorlijk hoog is binnen defensie.
En wat mij betreft mag het zolang het de uitvoering maar niet in gevaar brengt.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  Redactie Frontpage maandag 8 november 2021 @ 11:47:31 #85
481631 crew  Pitti_
pi_202084451
quote:
0s.gif Op maandag 8 november 2021 09:31 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Hier heb je helemaal gelijk in maar de signalen die ik mee krijg en meegemaakt heb is dat xtc en ander drugsgebruik toch behoorlijk hoog is binnen defensie.
En wat mij betreft mag het zolang het de uitvoering maar niet in gevaar brengt.
Je mag jezelf tijdens diensttijd (einde van een oef/weekendbreak) jezelf helemaal in coma zuipen de volgende dag niet inzetbaar zijn en er wordt door iedereen om gelachen. Doe je op je zaterdagnacht een pilletje en op maandag topfit dan ben je de grootste crimineel van het bedrijf en moet je over het hek.

Boomers
  maandag 8 november 2021 @ 17:57:26 #86
445329 detaris
Bonenteller en rekenmeester
pi_202089087
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 november 2021 20:09 schreef AchJa het volgende:

[..]
Ik ben ook niet perse tegen, drugs kunnen me wmb gestolen worden. Echter heb ik wel moeite met het eenzijdige gezeik in deze. Want defensie wil zich dus gaan bemoeien met het priveleven en tijd van als het personeel (inclusief burgers) tijdens de vredesbedrijfsvoering terwijl er geen enkele wet overtreden wordt, drugsgebruik is per definitie niet strafbaar in Nederland en het in bezit hebben van softdrugs valt onder het gedoogbeleid. Het is natuurlijk anders bij varen, oefenen en inzet.

Als defensie dat wil gaan ze ook maar 168 uur per week betalen. Wel allerlei beperkingen optuigen voor je personeel maar als het op een CAO aankomt dan moeten we weer tevreden zijn met een loonsverhoging ter hoogte van een tiende van de inflatie... :')
[..]
Klopt, ze kunnen wel meer willen maar het AMAR moet dan wel weer ff vertimmerd worden.
Maar hoelang is dit al de regel? Iedereen die de afgelopen 20 jaar in dienst is gekomen weet dit. Als je het militair zijn niet kan verenigen met je wens om drugs te gebruiken moet je gewoon over het hek.

We grijpen tijdens dienst drugsmokkelaars op en nemen kilo's in beslag om op zaterdag dezelfde troep te gebruiken. Echt fuck off met die lui. :W
  maandag 8 november 2021 @ 20:06:31 #87
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_202090982
quote:
0s.gif Op maandag 8 november 2021 17:57 schreef detaris het volgende:
Maar hoelang is dit al de regel? Iedereen die de afgelopen 20 jaar in dienst is gekomen weet dit. Als je het militair zijn niet kan verenigen met je wens om drugs te gebruiken moet je gewoon over het hek.

We grijpen tijdens dienst drugsmokkelaars op en nemen kilo's in beslag om op zaterdag dezelfde troep te gebruiken. Echt fuck off met die lui. :W
Dat kan, maar dan moet je ook nog een keer +2500 vacatures erbij accepteren.
  maandag 8 november 2021 @ 20:33:37 #88
445329 detaris
Bonenteller en rekenmeester
pi_202091454
quote:
0s.gif Op maandag 8 november 2021 20:06 schreef AchJa het volgende:

[..]
Dat kan, maar dan moet je ook nog een keer +2500 vacatures erbij accepteren.
Misschien dat we het kunnen integreren met de coronacheck app? Naast een vaccinatie heb je dan ook een recente drugstest en afgeronde diversiteitscursus nodig om de kazerne op te mogen. :7
  maandag 8 november 2021 @ 21:08:58 #89
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_202091861
quote:
0s.gif Op maandag 8 november 2021 20:33 schreef detaris het volgende:
Misschien dat we het kunnen integreren met de coronacheck app? Naast een vaccinatie heb je dan ook een recente drugstest en afgeronde diversiteitscursus nodig om de kazerne op te mogen. :7
Het erge is nog wel dat ik er niet eens van zou staan te kijken... :') _O-

Maar goed, ik ben benieuwd wat de uitvoering gaat worden want ze zijn hier al 20 jaar mee bezig...
pi_202095359
quote:
0s.gif Op maandag 8 november 2021 17:57 schreef detaris het volgende:

[..]
Maar hoelang is dit al de regel? Iedereen die de afgelopen 20 jaar in dienst is gekomen weet dit. Als je het militair zijn niet kan verenigen met je wens om drugs te gebruiken moet je gewoon over het hek.

We grijpen tijdens dienst drugsmokkelaars op en nemen kilo's in beslag om op zaterdag dezelfde troep te gebruiken. Echt fuck off met die lui. :W
Dat valt mij op festivals altijd op. Politie mensen, OvJ, marechaussee iedereen zit gewoon aan de drugs.
Vind dat altijd wel ironisch.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  donderdag 11 november 2021 @ 18:53:08 #91
445329 detaris
Bonenteller en rekenmeester
pi_202130153
Vanochtend snel de poll ingevuld op mulan over wat ik van de AWV vind. U mening telt.

Ow nee... wilt u een hoger maandsalaris of een hogere eenmalige uitkering... :') !!!!!

[ Bericht 23% gewijzigd door detaris op 12-11-2021 06:55:11 ]
pi_202650690
Geen CAO, geen nieuw loongebouw, geen geld, geen spullen, geen booster, Janssen gevaccineerd... Maar wel:

"Voor vanmiddag 1600 uur namen aanleveren voor inzet van 20-12-'21 t/m 31-01-'22 bij de GGD's om te ondersteunen bij het boosteren, maandag start opleiding prikken en andere ondersteunende taken. U bent de gehele periode beschikbaar inclusief weekenden en feestdagen!"

Hotel/ legering => Niet bekend
Locatie => Niet bekend
Vergoeding => Niet bekend
Vervoer => Niet bekend
Tijden => Niet bekend
Logistieke verzorging => Niet bekend
KL1 => Niet bekend...

Hey, we hebben je 0.4% aangeboden, niet zeuren! :(

:') _O-
  donderdag 16 december 2021 @ 18:24:16 #93
445329 detaris
Bonenteller en rekenmeester
pi_202651232
quote:
0s.gif Op donderdag 16 december 2021 17:36 schreef AchJa het volgende:
Geen CAO, geen nieuw loongebouw, geen geld, geen spullen, geen booster, Janssen gevaccineerd... Maar wel:

"Voor vanmiddag 1600 uur namen aanleveren voor inzet van 20-12-'21 t/m 31-01-'22 bij de GGD's om te ondersteunen bij het boosteren, maandag start opleiding prikken en andere ondersteunende taken. U bent de gehele periode beschikbaar inclusief weekenden en feestdagen!"

Hotel/ legering => Niet bekend
Locatie => Niet bekend
Vergoeding => Niet bekend
Vervoer => Niet bekend
Tijden => Niet bekend
Logistieke verzorging => Niet bekend
KL1 => Niet bekend...

Hey, we hebben je 0.4% aangeboden, niet zeuren! :(

:') _O-
Jij hebt nog geen booster? :D
pi_202651259
quote:
0s.gif Op donderdag 16 december 2021 18:24 schreef detaris het volgende:
Jij hebt nog geen booster? :D
Jawel... Maar ik kon eerder vanwege een aantal collega's die naar het buitenland moesten en het gaat per zes pax...

Maar iedereen die zich maandag mag melden voor de ost iig niet want die stonden op maandag gepland bij ons...
  donderdag 16 december 2021 @ 18:32:06 #95
445329 detaris
Bonenteller en rekenmeester
pi_202651323
quote:
0s.gif Op donderdag 16 december 2021 18:26 schreef AchJa het volgende:

[..]
Jawel... Maar ik kon eerder vanwege een aantal collega's die naar het buitenland moesten en het gaat per zes pax...

Maar iedereen die zich maandag mag melden voor de ost iig niet want die stonden op maandag gepland bij ons...
Ik belde dinsdag en kon woensdag direct terecht in Utrecht. Ik was geschokt dat er iets goed geregeld was. _O-
  donderdag 16 december 2021 @ 18:54:35 #97
445329 detaris
Bonenteller en rekenmeester
pi_202651696
quote:
0s.gif Op donderdag 16 december 2021 18:33 schreef AchJa het volgende:

[..]
Wat? Hadden ze een storing ofzo?

Genoeg plek denk ik, KHK is behoorlijk uitgestorven
  donderdag 16 december 2021 @ 18:59:03 #99
445329 detaris
Bonenteller en rekenmeester
pi_202651782
quote:
0s.gif Op donderdag 16 december 2021 18:55 schreef AchJa het volgende:

[..]
Geen wonder, wat een drama kazerne is dat...

Dacht dat je het over het CMH had...
Alles is beter dan die eindeloze teams meetings met 10+ man. (Vanaf mijn zolderkamer als een echte fokker :') )
pi_202653646
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2021 18:59 schreef detaris het volgende:
Alles is beter dan die eindeloze teams meetings met 10+ man. (Vanaf mijn zolderkamer als een echte fokker :') )
_O-

Internationale cursussen volgen via Teams, ook zo'n succesverhaal... :')
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')