abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 22 april 2022 @ 13:47:08 #151
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_204506552
We zouden morgen met Ryanair vanuit Belgie naar Spanje vliegen. Nu heeft het cabinepersoneel besloten om dit weekend te gaan staken waardoor er veel vluchten gecanceld worden. Een half uur voor onze vlucht komt er echter een Ryanair aan vanuit onze bestemming (de eerste van de dag). Mogen we hier min of meer uit concluderen dat dit betekent dat het toestel een Spaanse crew heeft en met dezelfde crew terug vliegt, en er dus een reële kans is dat onze vlucht gewoon doorgang kan vinden?

Vanuit Ryanair blijft het tot nu toe oorverdovend stil...
pi_204530028
Wij zijn ingecheckt bij KLM - Delta maar kunnen onze boarding pass alleen ophalen bij de incheckbalie. We vliegen naar de VS. Weet iemand of dit gebruikelijk is? Het liefst zouden we de boarding pass nu al hebben
  Moderator zondag 24 april 2022 @ 18:52:09 #153
45833 crew  Fogel
pi_204530118
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2022 18:45 schreef ISVV het volgende:
Wij zijn ingecheckt bij KLM - Delta maar kunnen onze boarding pass alleen ophalen bij de incheckbalie. We vliegen naar de VS. Weet iemand of dit gebruikelijk is? Het liefst zouden we de boarding pass nu al hebben
Ze moeten je covidpapieren waarschijnlijk controleren voordat je de boarding pass krijgt.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_204530619
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2022 18:45 schreef ISVV het volgende:
Wij zijn ingecheckt bij KLM - Delta maar kunnen onze boarding pass alleen ophalen bij de incheckbalie. We vliegen naar de VS. Weet iemand of dit gebruikelijk is? Het liefst zouden we de boarding pass nu al hebben
Heeft zoals Fogel ook al zegt met de Covid eisen te maken.
Tegenwoordig krijg je het bijna nooit direct.

KLM heeft wel die ready 2 fly, dus als je de negatieve test en vaccinatiebewijs hebt dan kun je alles al aanleveren digitaal en dan krijg je de pass wel al.
Ik had de pass direct toen ik dat gedaan had, al moest ik nog wel even snel bij de balie komen voor de LA vlucht.
pi_204532505
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2022 19:49 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Heeft zoals Fogel ook al zegt met de Covid eisen te maken.
Tegenwoordig krijg je het bijna nooit direct.

KLM heeft wel die ready 2 fly, dus als je de negatieve test en vaccinatiebewijs hebt dan kun je alles al aanleveren digitaal en dan krijg je de pass wel al.
Ik had de pass direct toen ik dat gedaan had, al moest ik nog wel even snel bij de balie komen voor de LA vlucht.
Oh dat hebben we gedaan die ready to fly, maar nog steeds geen boarding pass gek genoeg. Kregen wel bevestiging dat de documenten in orde zijn.
pi_204535701
Mensen, het vliegen vanaf Schiphol is nu niet te doen. Wij waren ruim op tijd (drie uur en drie kwartier van tevoren) en hebben als gekken moeten rennen, zonder vertraging hadden we het niet gered.
pi_204535705
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2022 11:49 schreef ISVV het volgende:
Mensen, het vliegen vanaf Schiphol is nu niet te doen. Wij waren ruim op tijd (drie uur en drie kwartier van tevoren) en hebben als gekken moeten rennen, zonder vertraging hadden we het niet gered.
Je bent er nu bedoel je?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_204541851
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2022 11:50 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Je bent er nu bedoel je?
Toen niet meer, maar het is zo'n ellende dezer dagen op Schiphol. Heb drie halve knokpartijtjes gezien en mensen die bijna knock-out gingen, stond ook nog een Brabantse tokkie tegen beveiligers te schreeuwen dat ie zijn vlucht ging missen.

Echt, zorg dat je vijf uur van tevoren aanwezig bent! Ik overdrijf niet
pi_204542007
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2022 00:33 schreef ISVV het volgende:

[..]


Echt, zorg dat je vijf uur van tevoren aanwezig bent! Ik overdrijf niet
Dat hebben ze juist afgeraden..
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_204543703
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2022 00:33 schreef ISVV het volgende:

[..]
Toen niet meer, maar het is zo'n ellende dezer dagen op Schiphol. Heb drie halve knokpartijtjes gezien en mensen die bijna knock-out gingen, stond ook nog een Brabantse tokkie tegen beveiligers te schreeuwen dat ie zijn vlucht ging missen.

Echt, zorg dat je vijf uur van tevoren aanwezig bent! Ik overdrijf niet
Wij hadden gisteren ook een vlucht en kwamen zelf overal snel doorheen omdat we Privium hebben. Dat betaalt zich nu echt uit. Wachten op inchecken en bagage drop-off duurde het langst, inderdaad ivm uitgebreide controle voor COVID papieren, ondanks online check-in. Helaas had hierdoor onze vlucht wel 2 uur vertraging waardoor we onze overstap niet hebben gehaald, maar is door Air Canada gelukkig opgelost voor aankomst waardoor we (weliswaar 2 uur later dan gepland) op onze eindbestemming waren. Wij waren 2,5 uur voor vertrek van vlucht op Schiphol.
Fingerspitzgefühl
pi_204544208
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2022 04:28 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Dat hebben ze juist afgeraden..
Weet ik, maar ik zou het toch doen! Wij deden exact wat Schiphol zei en hebben het met een flinke dosis geluk gehaald. Mensen die uren later vlogen stonden veel relaxter in de rij.

Zorg ook dat je van tevoren naar het toilet gaat, die gelegenheid heb je niet. Je staat uuuren in de rij.
  dinsdag 26 april 2022 @ 12:51:10 #162
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_204544332
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 april 2022 12:37 schreef ISVV het volgende:

[..]
Weet ik, maar ik zou het toch doen! Wij deden exact wat Schiphol zei en hebben het met een flinke dosis geluk gehaald. Mensen die uren later vlogen stonden veel relaxter in de rij.

Zorg ook dat je van tevoren naar het toilet gaat, die gelegenheid heb je niet. Je staat uuuren in de rij.
Als iedereen die pas over 5 uur vliegt nu al Schiphol gaat staan dan wordt het inderdaad een drukke bende icm mensen die over uur of 2 vliegen.
  dinsdag 26 april 2022 @ 19:15:52 #163
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_204547371
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2022 12:51 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Als iedereen die pas over 5 uur vliegt nu al Schiphol gaat staan dan wordt het inderdaad een drukke bende icm mensen die over uur of 2 vliegen.
Het probleem is inderdaad dat je daardoor een nog grotere bottleneck creëert omdat er allemaal mensen in de rij bij de beveiliging staan die er op dat tijdstip eigenlijk nog niet horen en je daardoor een veel groter totaalaanbod aan passagiers hebt, terwijl op een later moment het compleet rustig is.

Wel is de KLM operatie nog steeds danig verstoord, mocht het gisteren meemaken, mijn connectie van 2 uur en 20 minuten in Amsterdam kwam door de late inbound in gevaar, maar KLM heeft netjes mijn outbound vlucht ook 20 minuten opgeschoven zodat ik alles kon halen en slechts 25 minuten te laat op mijn eindbestemming was.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_204547474
Het is gewoon inspelen op de situatie. Door de grote drukte mis je anders gewoon je vlucht. In theorie hebben jullie gelijk, maar wij waren (in het echie) dus ruim op tijd en zouden 'm zonder een grote portie geluk gemist hebben. Als we nog eerder waren dan hadden we het gewoon, zonder extreem geluk, gehaald. Als de situatie op Schiphol zo blijft zijn er helemaal geen 'compleet rustige momenten' en het is al een 'drukke bende'. Dus voor een intercontinentale vlucht zou ik het met 3.5 uur van tevoren op het moment niet aandurven, ook al heb je theoretisch gezien gelijk vanachter je laptopje. Verder zelf weten wat je ermee doet, maar nogmaals, 3.5 uur van tevoren aanwezig was gewoon te weinig.
pi_204548836
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2022 19:15 schreef ozzietukker het volgende:

[..]
Het probleem is inderdaad dat je daardoor een nog grotere bottleneck creëert omdat er allemaal mensen in de rij bij de beveiliging staan die er op dat tijdstip eigenlijk nog niet horen en je daardoor een veel groter totaalaanbod aan passagiers hebt, terwijl op een later moment het compleet rustig is.

Wel is de KLM operatie nog steeds danig verstoord, mocht het gisteren meemaken, mijn connectie van 2 uur en 20 minuten in Amsterdam kwam door de late inbound in gevaar, maar KLM heeft netjes mijn outbound vlucht ook 20 minuten opgeschoven zodat ik alles kon halen en slechts 25 minuten te laat op mijn eindbestemming was.
KLM heeft 'netjes' mijn vlucht van vanmiddag geannuleerd :'(
Morgen nog een keer proberen...

[ Bericht 3% gewijzigd door MissRelin op 26-04-2022 21:19:06 (-) ]
pi_204551063
Vanwege de drukte deed Schiphol zaterdag een oproep om niet meer naar de luchthaven te komen. Sommige touroperators waren daar niet blij mee omdat de drukte in vertrekhal 3 redelijk onder kontrole was.

Stel dat je de bovenstaande oproep leest en besluit om thuis te blijven. Maar je vlucht vertrekt uiteindelijk wel volgens plan, bijvoorbeeld een van die touroperators in vertrekhal 3. Je bent dan een 'no show' voor die vlucht en goedkopere tickets zijn dan normaalgesproken niet meer bruikbaar.

Is zo'n oproep van Schiphol voldoende reden om de waarde van zo'n ticket wel te behouden en opnieuw te boeken? Moet je op het moment zelf de maatschappij proberen te bereiken of kun je dat later regelen? Maakt het uit of je al bent ingechecked in de gemiste vlucht?

Ik vloog gelukkig niet dit weekend, maar ik vroeg me af waarom reizigers die oproep van Schiphol zouden opvolgen. Als je mogelijk je ticket kwijt raakt, dan neemt toch vrijwel iedereen de gok om toch te proberen de vlucht te halen.
pi_204558364
Weinig van de drukte gemerkt, behalve dat er meer dan genoeg mensen rondliepen. Was iets minder dan drie uur voor de vertrektijd op P3, daar kon ik mijn koffer al inchecken. Vanaf het parkeren tot ik door de douane was heeft me om en na bij een uurtje gekost...
pi_204562141
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2022 20:46 schreef MissRelin het volgende:
Weinig van de drukte gemerkt, behalve dat er meer dan genoeg mensen rondliepen. Was iets minder dan drie uur voor de vertrektijd op P3, daar kon ik mijn koffer al inchecken. Vanaf het parkeren tot ik door de douane was heeft me om en na bij een uurtje gekost...
Weet jij (of iemand anders) toevallig of die koffer incheck voor 6u 's ochtends ook open is?

Edit: gevonden en geopend tussen 2 en 6u 's nachts. Helaas maar t/m 3 mei beschikbaar en wij vliegen 5 mei..

[ Bericht 7% gewijzigd door Jor_Dii op 28-04-2022 10:58:27 ]
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_204611803
Weet iemand of het op NY JFK ook zo retedruk is? Wij vliegen morgen terug naar NL
  User die het meest klaagt 2022 maandag 2 mei 2022 @ 22:15:56 #170
414785 sirdanilot
pi_204611873
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2022 06:35 schreef jaco het volgende:
Vanwege de drukte deed Schiphol zaterdag een oproep om niet meer naar de luchthaven te komen. Sommige touroperators waren daar niet blij mee omdat de drukte in vertrekhal 3 redelijk onder kontrole was.

Stel dat je de bovenstaande oproep leest en besluit om thuis te blijven. Maar je vlucht vertrekt uiteindelijk wel volgens plan, bijvoorbeeld een van die touroperators in vertrekhal 3. Je bent dan een 'no show' voor die vlucht en goedkopere tickets zijn dan normaalgesproken niet meer bruikbaar.

Is zo'n oproep van Schiphol voldoende reden om de waarde van zo'n ticket wel te behouden en opnieuw te boeken? Moet je op het moment zelf de maatschappij proberen te bereiken of kun je dat later regelen? Maakt het uit of je al bent ingechecked in de gemiste vlucht?

Ik vloog gelukkig niet dit weekend, maar ik vroeg me af waarom reizigers die oproep van Schiphol zouden opvolgen. Als je mogelijk je ticket kwijt raakt, dan neemt toch vrijwel iedereen de gok om toch te proberen de vlucht te halen.
Ik zou gewoon komen want je bent dan gewoon je ticket kwijt en als je echt moet reizen is een nieuw ticket vaak honderden euros duurder.

Dit in tegenstelling tot naar Schiphol gaan met de trein en worst case scenario onverrichter zake terugkeren, dat kost je misschien een paar tientjes + je vrije dag. Ik zou wel minimaal 4 uur van tevoren aanwezig zijn.

De luchtvaartmaatschappij bepaalt of en waarom de vlucht geannuleerd is.

Overigens had je deze enorme drukte ook hier op Dublin airport maar dit lijkt inmiddels grotendeels opgelost.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_204612065
Vandaag teruggekomen, weer weinig van drukte gemerkt, want het was een compleet unicum dat op Schiphol mijn koffer al op de band lag,voordat ik er was (en nee, ik dwaal niet af, ga hooguit even naar de WC en vervolgens rechtstreeks naar de koffer ophaal). Meestal moet je wel een half uur wachten voor de koffers op de band liggen...
Bus naar P3 was nog niet half vol en op P3 stond niemand te wachten om mee te gaan naar Schiphol (was tegen 15.30 uur).

Hoe het met inchecken was weet ik dan weer niet :D
  vrijdag 6 mei 2022 @ 23:58:43 #172
335650 Flylib
Obdewl'l X
pi_204650977
Stel, je wilt op vlucht A in economy reizen en op vlucht B in premium economy: Is er een website/app waar je op basis daarvan een ticket kan zoeken? Mijn ervaring met de meeste websites/apps is dat je een ticket slechts op basis van 1 klasse kan zoeken/boeken.
diseased rhinoceros pizzle
pi_204651770
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2022 22:15 schreef sirdanilot het volgende:
Dit in tegenstelling tot naar Schiphol gaan met de trein en worst case scenario onverrichter zake terugkeren, dat kost je misschien een paar tientjes + je vrije dag. Ik zou wel minimaal 4 uur van tevoren aanwezig zijn.
Dit was ook mijn gedachte. Er is domweg geen overtuigende reden om het advies van Schiphol om niet meer te komen ook daadwerkelijk op te volgen. Schiphol kan dit advies beter bewaren voor situaties waarin de luchthaven compleet gesloten is, zoals bij een sneeuwstorm of totale staking.
pi_204651785
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 23:58 schreef Flylib het volgende:
Stel, je wilt op vlucht A in economy reizen en op vlucht B in premium economy: Is er een website/app waar je op basis daarvan een ticket kan zoeken? Mijn ervaring met de meeste websites/apps is dat je een ticket slechts op basis van 1 klasse kan zoeken/boeken.
Voor zover ik weet bestaat premium economy alleen op long-haul vluchten. Daarmee bedoel ik dat de stoelen in een apart deel van de cabine staan en daadwerkelijk meer beenruimte bieden. Het is trouwens maar een beperkt aantal maatschappijen dat dit aanbiedt (BA, Singapore Airlines, Cathay, Emirates en nog een paar). Pas op met andere maatschappijen waar ze een iets ruimere beenruimte bij de nooduitgang als 'premium' aanbieden.

Je zult een vlucht op Premium moeten zoeken bij de reguliere websites/app. Bijvoorbeeld de reis Amsterdam - Hong Kong is dan Amsterdam - Londen in economy en Londen - HK in Premium. Je stelt de vraag waarschijnlijk omdat je voor Amsterdam - Londen niet extra voor premium wilt betalen, maar de vraag is hoeveel je werkelijk extra betaalt. Je kunt eventueel Amsterdam - Londen apart boeken in economy, maar dan komt er een financieel risico bij dat je de overstap in Londen mist. Ik zou zelf in dit voorbeeld het prijsverschil tussen Premium en Economy (en eventueel Business class) bekijken voor de gehele vlucht en beoordelen of dat het je waard is.
  zaterdag 7 mei 2022 @ 07:06:39 #175
207884 Heremeteit
alweer een poort
pi_204651843
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 23:58 schreef Flylib het volgende:
Stel, je wilt op vlucht A in economy reizen en op vlucht B in premium economy: Is er een website/app waar je op basis daarvan een ticket kan zoeken? Mijn ervaring met de meeste websites/apps is dat je een ticket slechts op basis van 1 klasse kan zoeken/boeken.
Als je via de website van de airline boekt, kun je vaak een stoel uitkiezen per lag. Aan sommige stoelen hangt een (hoger) prijskaartje, waaronder premium economy.
  zaterdag 7 mei 2022 @ 18:30:15 #176
208510 WammesWaggel
Ciao Matteo
pi_204657326
Een dikke twee uur mogen wachten totdat ik eindelijk het voorrecht had om mijn ruimbagage te overhandigen aan de medewerkster.
Security ging aanzienlijk sneller.
pi_204666023
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 23:58 schreef Flylib het volgende:
Stel, je wilt op vlucht A in economy reizen en op vlucht B in premium economy: Is er een website/app waar je op basis daarvan een ticket kan zoeken? Mijn ervaring met de meeste websites/apps is dat je een ticket slechts op basis van 1 klasse kan zoeken/boeken.
Bij sommigen airlines kan dat. Bij KLM kan je een economy ticket boeken, en bij het afsluiten van de boekingsite, waar de extra boekingsmogelijkheden voorbij komen, de stoelselectie kiezen. Voor de heenreis de gewone stoel, en voor de terugreis, in economy comfort.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_204666311
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 23:58 schreef Flylib het volgende:
Stel, je wilt op vlucht A in economy reizen en op vlucht B in premium economy: Is er een website/app waar je op basis daarvan een ticket kan zoeken? Mijn ervaring met de meeste websites/apps is dat je een ticket slechts op basis van 1 klasse kan zoeken/boeken.
Op https://matrix.itasoftware.com kun je helemaal los gaan met exotische ticketing.

Als voorbeeld heb ik een vlucht gezocht van Londen naar Dubai heen in Economy en terug in Premium Economy. In dit geval moet je wel even opzoeken wat de letters van de boekingsklassen zijn. Bij BA zie je bij de avios calculator dat Premium Economy booking code E, T of W heeft. Zodoende kun je via de Advanced Controls op https://matrix.itasoftware.com een Extension Code invoeren (in dit geval: F bc=t) die op een bepaald vluchtsegment die boekingsklasse afdwingt:



Het daadwerkelijk boeken kan niet via deze website, maar je kunt dat natuurlijk wel direct bij de airline doen, of als je het aandurft via een reisbureau of 3rd party boekingssite zoals Priceline. Op https://bookwithmatrix.com kun je het resultaat van de zoekopdracht plakken en krijg je een aantal boekingsopties.
  zondag 8 mei 2022 @ 21:42:49 #179
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_204672049
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2022 14:58 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]
Bij sommigen airlines kan dat. Bij KLM kan je een economy ticket boeken, en bij het afsluiten van de boekingsite, waar de extra boekingsmogelijkheden voorbij komen, de stoelselectie kiezen. Voor de heenreis de gewone stoel, en voor de terugreis, in economy comfort.
Maar Economy Comfort, hoewel ik er altijd zit, is eigenlijk niet heel veel bijzonders anders dan wat meer beenruimte maar nog steeds dezelfde stoelopstelling.

Air France heeft dan wel weer echte premium economy en die stoelen kan je niet selecteren op een regulier economy ticket. De stoelopstelling is ook anders en het eten ook, en dat is trouwens wat KLM vanaf dit najaar ook gaat doen.

Zoals hierboven met Matrix software kan je het opzoeken, boeken via de luchtvaartmaatschappij kan met een combinatie ticket bij KLM dan weer niet rechtstreeks, maar telefonisch dan weer wel.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  maandag 9 mei 2022 @ 12:12:31 #180
335650 Flylib
Obdewl'l X
pi_204677194
Bedankt voor alle replies/tips. Kan ik zeker wat mee ^O^
diseased rhinoceros pizzle
  Moderator maandag 9 mei 2022 @ 12:22:07 #181
45833 crew  Fogel
pi_204677259
Ik vlieg zaterdag met KLM van Noorwegen naar Schiphol. Kreeg zojuist een mail van KLM waar oa het volgende in staat:

«Bring enough face masks
Onboard you are required to wear a face mask. Even if you have been vaccinated against COVID-19 or have recently tested negative for COVID-19. Make sure to check the health requirements of the airports you are travelling to and from, and transferring in, and follow the instructions at the airport. You can check the regulations for Schiphol airport on this website. Face masks must cover nose and mouth and may be either surgical or non-surgical mask. The masks should not have exhalation valves or vents. Scarves, bandanas, or cowls are not allowed. Face masks must be replaced every 3 hours or sooner if they become moist or dirty. KLM recommends bringing plenty of masks to last the entire journey.

At some destinations, local authorities may impose different facemask rules. Please read the rules for your journey at Traveldoc. Are you unable to wear a face mask for medical reasons? Please note we can only allow you on the flight if you meet the strict conditions.
Read more about face masks.»

Is dat echt nog steeds het geval?? Dacht dat het inmiddels afgeschaft was (in ieder geval is dat zo binnen Scandinavie en naar de VS).
In Nederland zelf, hoe is het daar? QR code en mondkapjes nog nodig of inmiddels niet meer?
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  maandag 9 mei 2022 @ 12:25:02 #182
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_204677273
quote:
1s.gif Op maandag 9 mei 2022 12:22 schreef Fogel het volgende:

In Nederland zelf, hoe is het daar? QR code en mondkapjes nog nodig of inmiddels niet meer?
Corona bestaat niet meer hier
  Moderator maandag 9 mei 2022 @ 12:53:18 #183
45833 crew  Fogel
pi_204677492
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2022 12:25 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Corona bestaat niet meer hier
Mooizo. Maar op KLM vluchten tussen twee landen waar covid niet meer bestaat dus nog eel?
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  maandag 9 mei 2022 @ 13:04:59 #184
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_204677564
quote:
1s.gif Op maandag 9 mei 2022 12:53 schreef Fogel het volgende:

[..]
Mooizo. Maar op KLM vluchten tussen twee landen waar covid niet meer bestaat dus nog eel?
KLM zegt niet te handhaven in vlucht maar op vliegveld is het aan hun. Op Schiphol is het verplicht vanaf security. https://www.rtlnieuws.nl/(...)rendon-corona-regels
pi_204677567
quote:
1s.gif Op maandag 9 mei 2022 12:53 schreef Fogel het volgende:

[..]
Mooizo. Maar op KLM vluchten tussen twee landen waar covid niet meer bestaat dus nog eel?
Ja, en op Schiphol deels ook nog:

quote:
Moet ik een mondkapje dragen op Schiphol?
Ja, vanaf het moment dat je je boardingpass scant tot je in het vliegtuig zit is een mondkapje verplicht. En als je uit het vliegtuig stapt, houd je je mondkapje op tot het moment dat je de bagagehal hebt verlaten. We adviseren je ook om je mondkapje te dragen op drukke plekken waar je in de rij staat. In het vliegtuig blijft het dragen van een mondkapje verplicht. Tijdens het eten of drinken mag je natuurlijk je mondkapje even afzetten. Fijn als je ‘m daarna meteen weer opzet.
Maar zoals hierboven al staat wordt er wel losjes mee omgegaan.
pi_204677588
quote:
1s.gif Op maandag 9 mei 2022 12:22 schreef Fogel het volgende:

Is dat echt nog steeds het geval?? Dacht dat het inmiddels afgeschaft was (in ieder geval is dat zo binnen Scandinavie en naar de VS).
In Nederland zelf, hoe is het daar? QR code en mondkapjes nog nodig of inmiddels niet meer?
Ja, op mijn KLM vlucht tussen AMS en LAX werd er ook nog wel eens op gewezen.
Op Schiphol zelf draagt niemand meer een mondkapje (behalve Aziaten), hoewel er om de 5 minuten omgeroepen wordt dat het verplicht is. Beveiliging en KMAR overigens ook niet.
  Moderator maandag 9 mei 2022 @ 18:21:56 #187
45833 crew  Fogel
pi_204680482
Dank allen ^O^

Dan moet ik de mondkapjes maar weer eens ergens uit een kast graven :P
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_204682243
Op Schiphol was het officieel verplicht in de rij voor de security. Er zijn flink wat mensen die zich er aan houden, er zijn minstens net zoveel mensen die dat niet doen.
Op vluchten verschilt het, zo vernam ik van een stewardess. Zij gaf aan dat voor mijn vlucht naar en van Frankrijk het op zowel de heen- als terugreis verplicht was. Op andere vluchten alleen de heen- OF terugreis en op weer andere vluchten helemaal niet. Het schijnt iets te maken te hebben met de regelgeving van het betreffende land en ook zij wisten niet altijd wat nu wanneer moest.
Tijdens mijn vlucht zaten er genoeg mensen zonder mondkapje, of mensen die hem onderaan de kin hadden hangen, er werd niks van gezegd. Op Schiphol overigens ook niet.

Voor de zekerheid kun je er wat meenemen, maar echt moeilijk wordt er ook niet gedaan.
  maandag 9 mei 2022 @ 21:16:19 #189
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_204682617
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2022 20:51 schreef MissRelin het volgende:
Op Schiphol was het officieel verplicht in de rij voor de security. Er zijn flink wat mensen die zich er aan houden, er zijn minstens net zoveel mensen die dat niet doen.
Op vluchten verschilt het, zo vernam ik van een stewardess. Zij gaf aan dat voor mijn vlucht naar en van Frankrijk het op zowel de heen- als terugreis verplicht was. Op andere vluchten alleen de heen- OF terugreis en op weer andere vluchten helemaal niet. Het schijnt iets te maken te hebben met de regelgeving van het betreffende land en ook zij wisten niet altijd wat nu wanneer moest.
Tijdens mijn vlucht zaten er genoeg mensen zonder mondkapje, of mensen die hem onderaan de kin hadden hangen, er werd niks van gezegd. Op Schiphol overigens ook niet.

Voor de zekerheid kun je er wat meenemen, maar echt moeilijk wordt er ook niet gedaan.
Op Schipol ben ik al maanden gestopt met het dragen van het mondkapje, behalve bij de daadwerkelijke security check, maar daarna is deze direct af. Bij de security staan ze er nog op, en de mensen bij het poortje dragen deze goed, op andere plekken trouwens al wat minder.
Ik ben nog nooit aangesproken op andere plekken en ik ben er meerdere keren per week. Ook in de KLM lounges niet.

Op sommige KLM vluchten vanaf Amsterdam moet deze naar de bestemming nog op, worden er wel steeds minder, op de vluchten naar Amsterdam is het een advies vanuit KLM. En ook in een vliegtuig ben ik nog nimmer aangesproken en er is geen enkele vlucht waar ik het mondmasker meer dan 25% van de tijd op heb.

Wat ik goed vindt om te zien is dat het eerst 20% niet het mondmasker droeg op Schiphol, inmiddels draagt de overgrote meerderheid, inclusief het personeel van alle disciplines, het mondmasker ook niet meer.
Want de Nederlandse overheid kan wel roepen dat er Europese afspraken zijn, in Duitsland, België, Polen, Hongarije, Frankrijk is het ook niet meer verplicht.
Dit is op dit moment echt een papieren regel waar niemand zich aan houdt, wat er voor zorgt dat als het straks echt weer nodig zou zijn dat men het dan ook niet meer doet.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  Moderator zaterdag 14 mei 2022 @ 22:44:57 #190
45833 crew  Fogel
pi_204751424
Vandaag op Trondheim-Amsterdam: 0 mensen met mondkapje.
Op Schiphol wel bordjes met mondkapjesplicht bij aankomst, maar slechts een enkeling die daadwerkelijk een mondkapje op had. Veel personeel liep ook gewoon zonder.
Dinsdag maar eens kijken hoe het de andere kant op is en hoe erg de rijen nu zijn.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  zaterdag 14 mei 2022 @ 23:50:37 #191
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_204753752
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 mei 2022 22:44 schreef Fogel het volgende:
Vandaag op Trondheim-Amsterdam: 0 mensen met mondkapje.
Op Schiphol wel bordjes met mondkapjesplicht bij aankomst, maar slechts een enkeling die daadwerkelijk een mondkapje op had. Veel personeel liep ook gewoon zonder.
Dinsdag maar eens kijken hoe het de andere kant op is en hoe erg de rijen nu zijn.
Vanaf volgende week vervalt de plicht om een mondkapje te dragen in het vliegtuig en op de luchthaven. Op luchthavens en in vliegtuigen moet nu nog een mondkapje gedragen worden, maar na fiat van het RIVM neemt het kabinet het versoepel-advies over van de Europese autoriteiten.
https://www.ad.nl/reizen/(...)vijf-dagen~adeda44b/
pi_204766128
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2022 21:16 schreef ozzietukker het volgende:


Wat ik goed vindt om te zien is dat het eerst 20% niet het mondmasker droeg op Schiphol, inmiddels draagt de overgrote meerderheid, inclusief het personeel van alle disciplines, het mondmasker ook niet meer.

Ik snap niet wat hier nou goed aan is.

quote:
1s.gif Op zaterdag 14 mei 2022 22:44 schreef Fogel het volgende:
Vandaag op Trondheim-Amsterdam: 0 mensen met mondkapje.
Op Schiphol wel bordjes met mondkapjesplicht bij aankomst, maar slechts een enkeling die daadwerkelijk een mondkapje op had. Veel personeel liep ook gewoon zonder.
Dinsdag maar eens kijken hoe het de andere kant op is en hoe erg de rijen nu zijn.
Nee precies zoals we beetje aanhaalden.
Officieel roepen ze het nog altijd om, maar nagenoeg niemand doet het meer.

Op de drukke opeengepropte plekken deed ik het nog. Maar verder ach.
pi_204767734
quote:
1s.gif Op maandag 9 mei 2022 18:21 schreef Fogel het volgende:
Dank allen ^O^

Dan moet ik de mondkapjes maar weer eens ergens uit een kast graven :P
Of je neemt een van de Qsuites..... in de suite hoef je de mondkapjes niet op :)
Honey ! Take me drunk, i am home !
  Moderator maandag 16 mei 2022 @ 13:24:36 #194
45833 crew  Fogel
pi_204769248
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2022 10:05 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]
Of je neemt een van de Qsuites..... in de suite hoef je de mondkapjes niet op :)
Cityhopper met qsuite? ;)
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_204769748
quote:
1s.gif Op maandag 16 mei 2022 13:24 schreef Fogel het volgende:

[..]
Cityhopper met qsuite? ;)
Ik zie het probleem niet.....
Honey ! Take me drunk, i am home !
  maandag 16 mei 2022 @ 20:56:01 #196
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_204773030
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2022 23:05 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Ik snap niet wat hier nou goed aan is.
[..]
Nee precies zoals we beetje aanhaalden.
Officieel roepen ze het nog altijd om, maar nagenoeg niemand doet het meer.

Op de drukke opeengepropte plekken deed ik het nog. Maar verder ach.
Wat er goed aan is, is dat mensen duidelijk laten merken dat de regel een papieren tijger is. Er werd niet aan handhaving gedaan, en dat zorgt ervoor dat men het simpelweg niet meer doet.
Men kan op die manier ook niet anders dan nu ook op papier de regels aanpassen, de versoepeling hebben de passagiers al doorgevoerd.

Verandering krijg je niet als je rustig afwacht, verandering krijg je door actie te ondernemen.

Gisteren op Schiphol was er echt nog maar een enkeling met een mondmasker, zelfs personeel neemt niet meer de moeite om het onder de kin te dragen, het is gewoon helemaal weg.

En hiermee heeft de Nederlandse overheid direct een precedent geschapen voor de toekomst, want straks als men het weer bij een nieuwe golf wil invoeren, dan is de naleving minimaal, en er is geen personeel van de KMAR om te handhaven.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_204774268
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2022 20:56 schreef ozzietukker het volgende:

[..]
Wat er goed aan is, is dat mensen duidelijk laten merken dat de regel een papieren tijger is. Er werd niet aan handhaving gedaan, en dat zorgt ervoor dat men het simpelweg niet meer doet.
Er werd wel aan handhaving gedaan.
Alleen toen alles losgelaten werd in heel NL is iedereen ook achter de douane het gaan doen.
Is dat een goed ding? Nee, het laat voor de zoveelste keer zien dat de Nederlander een opstandig volk is en nergens naar wil luisteren en koppig zijn ding blijft doen.

Handhaving moet niet nodig zijn voor een regel. Als handhaving de enige manier is voor een bevolking om zich aan dingen te houden dan is er iets mis met die bevolking.
  Moderator dinsdag 17 mei 2022 @ 12:23:45 #198
45833 crew  Fogel
pi_204778071
Net met KLM ingechecked, minder dan 5 minuten wachttijd. Zelfde bij de security check.
Vlieg zonder prioriteit deze keer, gewoon normale economy.
De aspire lounge (nr 26) is ca halfvol.
Aantal mondkapjes; bijzonder weinig.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  dinsdag 17 mei 2022 @ 15:58:35 #199
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_204779902
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 12:23 schreef Fogel het volgende:
Vlieg zonder prioriteit deze keer, gewoon normale economy.
:o The horror! Ga je er een reisverslag over maken? :D
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_204780104
Kun je tegenwoordig nog bij het inchecken je stoelen kiezen of ieder geval dat je bij elkaar zit?

Gaat om 2 lange vluchten met Malaysia Airlines.
.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')