abonnement Unibet Coolblue
pi_201239767
Gegroet,

Zijn er hier mensen met ervaring met zogenaamde "jophoppen" oftewel om de zoveel tijd van baan veranderen? Hoeft niet extreem te zijn zoals elk jaar een nieuwe baan want dat ben ik zelf ook zeker niet van plan. Maar mijn huidige werk ben ik spuugzat en wil dus het liefst iets anders gaan doen. Alleen is het gras groener aan de andere kant? Omdat ik alleen een diploma ICT heb gehaald 12 jaar geleden en 0,0 ervaring heb opgedaan heb ik eigenlijk geen papieren. Er is misschien een mogelijkheid om de detachering in te gaan maar dat lijkt me behoorlijk onzeker allemaal. In ieder geval moet ik bewijzen dat ik het kan en ik wil toch ook snel kunnen beginnen.

Eigenlijk zoek ik dus een "simpele" baan in de omgeving met een beetje vaste werktijden. Misschien zelfs in een fabriek want daar staan er hier ook genoeg van. En ik ben niet vies van wisselende werktijden (nachtdiensten ook geen probleem) maar in mijn huidige beroep begint elke werkdag op een ander tijdstip. Dat moet anders kunnen.
pi_201240323
quote:
0s.gif Op maandag 6 september 2021 13:40 schreef Onderdeurtje het volgende:
Zijn er hier mensen met ervaring met zogenaamde "jophoppen" oftewel om de zoveel tijd van baan veranderen?
Nagenoeg iedereen verandert toch af en toe van baan? Ik wel. Jij niet in die 12 jaar?
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_201240610
Waarom zou detachering behoorlijk onzeker zijn? En wat heeft dit met jobhoppen te maken?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_201240856
Ik al 4x in 14 jaar. Langste tijd was 4 jaar bij 1 werkgever.

Ik zeg doen!
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_201242127
quote:
0s.gif Op maandag 6 september 2021 14:34 schreef baskick het volgende:

[..]
Nagenoeg iedereen verandert toch af en toe van baan? Ik wel. Jij niet in die 12 jaar?
Nou er zijn genoeg mensen die jarenlang hetzelfde werk blijven doen. En wanneer iemand van baan verandert is het meestal toch hetzelfde soort werk denk ik? Ik zoek voorbeelden van mensen die iets compleet anders zijn gaan doen.

quote:
16s.gif Op maandag 6 september 2021 14:59 schreef FlippingCoin het volgende:
Waarom zou detachering behoorlijk onzeker zijn? En wat heeft dit met jobhoppen te maken?
Omdat je moet wachten op opdrachten om ergens aan de slag te kunnen. En dat kan best lang duren volgens mij. En ik dacht dit is wel een pakkende titel en dekt een beetje de lading. :6
pi_201242176
quote:
0s.gif Op maandag 6 september 2021 17:30 schreef Onderdeurtje het volgende:

[..]
Nou er zijn genoeg mensen die jarenlang hetzelfde werk blijven doen. En wanneer iemand van baan verandert is het meestal toch hetzelfde soort werk denk ik? Ik zoek voorbeelden van mensen die iets compleet anders zijn gaan doen.
[..]
Omdat je moet wachten op opdrachten om ergens aan de slag te kunnen. En dat kan best lang duren volgens mij. En ik dacht dit is wel een pakkende titel en dekt een beetje de lading. :6
Nee denk het niet, je zoekt niet echt jobhoppers maar mensen die van alles wat hebben gedaan. En daarnaast verliezen detacheerders geld aan je als je geen opdracht hebt, die zorgen wel dat je snel bezig bent, en het is denk ik best een goede manier om aardig wat ervaring op te doen.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_201242223
Ik blijf gemiddeld 2-3 jaar bij dezelfde werkgever. Om verschillende redenen overgestapt. Bij de een ging ik weg omdat ik naar de UK ging verhuizen, bij de ander omdat ik de afdeling na 2 jaar nog steeds volkomen kut vond. Toen ging ik weg uit de UK wegens Brexit. Daarna in NL paar jaar gewerkt voor een werkgever die wel de verantwoordelijkheid uitbreidde, maar niet het salaris.

Ik heb wel overal binnen 18 maanden promotie gemaakt. Mijn huidige rol hoop ik nog 3 jaar te doen (bijna 2 jaar nu). En dan wil ik bij deze werkgever blijven.

En ikzelf vind het ook positief als ik CV's voorbij zie komen met verschillende werkgevers. Zolang dat steeds goede redenen heeft, zoals ikzelf had: dikke prima. Het geeft voor mij namelijk vooral aan dat iemand niet dingen accepteert omdat ze nu eenmaal al jaren zo zijn.
Resistance is futile.
pi_201242234
In welke regio zoek je eigenlijk? Ik zoek nog mensen die in wisselende diensten willen werken :+ .
Resistance is futile.
pi_201242280
quote:
0s.gif Op maandag 6 september 2021 17:30 schreef Onderdeurtje het volgende:
Nou er zijn genoeg mensen die jarenlang hetzelfde werk blijven doen. En wanneer iemand van baan verandert is het meestal toch hetzelfde soort werk denk ik? Ik zoek voorbeelden van mensen die iets compleet anders zijn gaan doen.
ik heb allerlei verschillende functies in de engineering gedaan in allerlei verschillende velden van olie/gas tot agrarisch, offshore, onshore en nu proces.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_201242679
Ik werk nu een paar jaar en ook verschillende banen in verschillende vakgebieden gehad. Zou mijzelf niet per se een jobhopper noemen, door de ervaringen die ik heb weet ik beter wat bij mij past. Wat wel en niet werkt. Dat is zeker waardevol.
pi_201243143
quote:
0s.gif Op maandag 6 september 2021 17:30 schreef Onderdeurtje het volgende:

[..]
Nou er zijn genoeg mensen die jarenlang hetzelfde werk blijven doen. En wanneer iemand van baan verandert is het meestal toch hetzelfde soort werk denk ik? Ik zoek voorbeelden van mensen die iets compleet anders zijn gaan doen.
[..]
Aha. Topic heeft niet per definitie iets met jobhoppers van doen dus.

[ Bericht 0% gewijzigd door baskick op 06-09-2021 19:46:50 ]
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  maandag 6 september 2021 @ 19:44:18 #12
189961 ex
aperture science
pi_201243511
Tot mijn huidige werkgever (nu al 6,5 jaar) ben ik elke 2/3 jaar gewisseld. Vooral tussen mijn 24ste en 28ste. Het ging vooral om 'Oh, ik kan deze baan nu helemaal, ik snap de hele tech-stack/IT omgeving en ik ben dus uitgeleerd'.

Vaak was het ook de makkelijkste manier om extra geld te verdienen toen ik jonger was. Nu werk ik voor een werkgever die echt betaald voor bijdrage aan het bedrijf dus ga ik elk jaar zo'n 10/12% omhoog maar eerlijk gezegd maakt het sinds de ~100k salaris me allemaal niet meer zoveel uit hoeveel meer er bij komt, vind het allemaal wel best. Het leukste hier vind ik de opbouwende moeilijkheidsgraad van mijn werk (steeds meer verantwoordelijkheden, andere tech problemen om op te lossen, meer mensen om aan te sturen of te mentoren).

Ik denk zelf dat ik hier de ~10 jaar af maak, en dan voor mezelf ga beginnen.
The cake is a lie!
pi_201243532
quote:
0s.gif Op maandag 6 september 2021 19:44 schreef ex het volgende:
Tot mijn huidige werkgever (nu al 6,5 jaar) ben ik elke 2/3 jaar gewisseld. Vooral tussen mijn 24ste en 28ste. Het ging vooral om 'Oh, ik kan deze baan nu helemaal, ik snap de hele tech-stack/IT omgeving en ik ben dus uitgeleerd'.

Vaak was het ook de makkelijkste manier om extra geld te verdienen toen ik jonger was. Nu werk ik voor een werkgever die echt betaald voor bijdrage aan het bedrijf dus ga ik elk jaar zo'n 10/12% omhoog maar eerlijk gezegd maakt het sinds de ~100k salaris me allemaal niet meer zoveel uit hoeveel meer er bij komt, vind het allemaal wel best. Het leukste hier vind ik de opbouwende moeilijkheidsgraad van mijn werk (steeds meer verantwoordelijkheden, andere tech problemen om op te lossen, meer mensen om aan te sturen of te mentoren).

Ik denk zelf dat ik hier de ~10 jaar af maak, en dan voor mezelf ga beginnen.
software engineering?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  maandag 6 september 2021 @ 19:48:12 #14
189961 ex
aperture science
pi_201243562
quote:
16s.gif Op maandag 6 september 2021 19:46 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
software engineering?
BIjna, System Development Engineer. Het is 40% software schrijven, 40% grote systemen ontwerpen en bouwen en 20% 'overig' (mensen aannemen, mentoren, presentaties geven etc).

Het zit tussen Software Engineer en Systems Engineer in :D
The cake is a lie!
pi_201243569
quote:
0s.gif Op maandag 6 september 2021 19:48 schreef ex het volgende:

[..]
BIjna, System Development Engineer. Het is 40% software schrijven, 40% grote systemen ontwerpen en bouwen en 20% 'overig' (mensen aannemen, mentoren, presentaties geven etc).

Het zit tussen Software Engineer en Systems Engineer in :D
Oh nice, klinkt wel vet ja. ^O^
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_201395558
quote:
0s.gif Op maandag 6 september 2021 14:34 schreef baskick het volgende:

[..]
Nagenoeg iedereen verandert toch af en toe van baan? Ik wel. Jij niet in die 12 jaar?
Tegenwoordig misschien wel, omdat vaste contracten moeilijker te krijgen zijn dan voorheen. Bij een grote financiële dienstverlener gewerkt. Daar zaten genoeg mensen die 10, 20 of zelfs meer jaren in dienst waren.
pi_201397267
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 09:24 schreef Halcon het volgende:

[..]
Tegenwoordig misschien wel, omdat vaste contracten moeilijker te krijgen zijn dan voorheen. Bij een grote financiële dienstverlener gewerkt. Daar zaten genoeg mensen die 10, 20 of zelfs meer jaren in dienst waren.
Oh, die ervaring deel ik absoluut, op moeite met vaste contracten na. Hoe langer ze er werkten, hoe kleiner de kans op een succesvolle overstap tegen dezelfde of betere voorwaarden. Vastgeroest en/of nooit doorontwikkeld en/of te goede voorwaarden in relatie tot kennis en kunde. Erg gechargeerd en uitzonderingen daargelaten, uiteraard.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_201401456
quote:
0s.gif Op maandag 6 september 2021 18:35 schreef DoubleDip het volgende:
Ik werk nu een paar jaar en ook verschillende banen in verschillende vakgebieden gehad. Zou mijzelf niet per se een jobhopper noemen, door de ervaringen die ik heb weet ik beter wat bij mij past. Wat wel en niet werkt. Dat is zeker waardevol.
Verschillende banen in verschillende vakgebieden binnen een paar jaar klinkt wat mij betreft wel als een jobhopper, al is het lastig te zeggen als er geen aantallen bij staan.
Jobhopper heeft een behoorlijk negatieve klank, maar afhankelijk van leeftijd en reden van hoppen kan het ook een dikke plus zijn. Het verschilt dan ook niet zoveel van detachering en consultancy wat een veel positievere klank heeft maar hetzelfde kan betekenen: verschillende rollen in verschillende keukens en daardoor veel ervaringen
pi_201401799
De negatieve klank is ook afhankelijk van de sector volgens mij, volgens mij is het in de software wereld wel gebruikelijker en misschien zelfs positief.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_201401813
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 16:43 schreef Holenbeer het volgende:

[..]
Verschillende banen in verschillende vakgebieden binnen een paar jaar klinkt wat mij betreft wel als een jobhopper, al is het lastig te zeggen als er geen aantallen bij staan.
Jobhopper heeft een behoorlijk negatieve klank, maar afhankelijk van leeftijd en reden van hoppen kan het ook een dikke plus zijn. Het verschilt dan ook niet zoveel van detachering en consultancy wat een veel positievere klank heeft maar hetzelfde kan betekenen: verschillende rollen in verschillende keukens en daardoor veel ervaringen
Ja, of dat iemand een bepaalde klus uitvoert, iets op poten zet en dan weg is i.p.v. te blijven plakken.
pi_201443108
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 16:43 schreef Holenbeer het volgende:

[..]
Verschillende banen in verschillende vakgebieden binnen een paar jaar klinkt wat mij betreft wel als een jobhopper, al is het lastig te zeggen als er geen aantallen bij staan.
Jobhopper heeft een behoorlijk negatieve klank, maar afhankelijk van leeftijd en reden van hoppen kan het ook een dikke plus zijn. Het verschilt dan ook niet zoveel van detachering en consultancy wat een veel positievere klank heeft maar hetzelfde kan betekenen: verschillende rollen in verschillende keukens en daardoor veel ervaringen
Dit is meer een gevalletje na afstuderen eerst in je vakgebied werken en er daarna achterkomen dat dat je niet ligt.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')