abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_201234848
Gebruiken jullie anti-worteldoek in de tuin?
Ik zou het willen gebruiken omdat ik dan iets minder vaak het onkruid moet uitdoen maar wat gooi ik op dat worteldoek om het iets te maskeren? Kan houtschors bv.? Of wordt de combinatie van een anti-worteldoek en houtschors weinig toegepast.

Mijn ouders hebben overal houtschors maar die ligt rechtstreeks op de aarde (geen worteldoek).
Cindy De Vuyst
pi_201234925
quote:
0s.gif Op zondag 5 september 2021 23:21 schreef einzeinz het volgende:
Gebruiken jullie anti-worteldoek in de tuin?
Ik zou het willen gebruiken omdat ik dan iets minder vaak het onkruid moet uitdoen maar wat gooi ik op dat worteldoek om het iets te maskeren? Kan houtschors bv.? Of wordt de combinatie van een anti-worteldoek en houtschors weinig toegepast.

Mijn ouders hebben overal houtschors maar die ligt rechtstreeks op de aarde (geen worteldoek).
Het gaat om zonlicht. Je kan het ook zo beplanten dat planten die schaduw creeren.

Een anti-worteldoek werkt, met een laagje aarde erop, groeit onkruid niet zo hard dat het gaat woekeren, maar het is niet perfect, het werkt ongeveer 75%, maar er groeien nog steeds ongewenste zaadjes die aanwaaien.

Ik ben geen hovenier, maar ik vind die cacau hulzen van die chocola bonen interessant, ziet er leuk uit en ruikt lekker. Geen idee of het ook gezond is
pi_201294973
Ik zou anti-worteldoek leggen om niet maandelijks te moeten trekken aan onkruid. Hoe zouden jullie het doen? Anti-worteldoek met een laagje schors of de houtschors gewoon rechtstreeks op de aarde?
Cindy De Vuyst
pi_201297911
Ik heb zo'n Makkelijke Moestuin en daar ligt zo'n antiwortel- of gronddoek in. Erg effectief, in de zin van dat ik geen onkruid in die vierkante meter erdoorheen zie piepen. Maar ik heb geen idee hoe het er onder uitziet.
Wel zat er om de randen van de houten bak significant meer onkruid, alsof het eronder gewoon schuin is naar buiten is gaan groeien.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')