abonnement bol.com Unibet Coolblue
  Moderator vrijdag 14 april 2023 @ 19:40:27 #251
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_208772871
Ik hou het nog steeds lekker bij 14, al speel ik de laatste maanden alleen maar RDR2 :P
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  vrijdag 2 juni 2023 @ 16:52:24 #252
424367 zzzzud
damclub hooligan
pi_209377419
Ik speel niet zo veel FM, maar ik speel al wel een paar jaar met dezelfde Journeyman FM21 save. Op dit moment is de save in 35/36 en heb ik vorig jaar de Serie A gewonnen met Bologna, daarna ontslag genomen. De top 10 beste trainers komt in zicht, maar ik heb na al die jaren nog geen aanbod van een écht grote club gehad, dat vind ik wel jammer.
  zondag 4 juni 2023 @ 10:41:35 #253
424367 zzzzud
damclub hooligan
pi_209396051
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 april 2023 14:43 schreef PirE het volgende:
Ik krijg mijn FM2012 niet meer aan de praat dus ik denk dat ik na 10 jaar maar een nieuwere versie moet kopen :').

End of een era (Ooit begonnen voor een challenge om de CL te winnen met de zes grootste europe steden zonder Champions League winnaar) en toen maar doorgegaan
Paris FC (1x CL)
Lazio Roma (1x CL)
Union Berlin (1x CL)
Panathinaikos (1x CL)
Spartak Moscow (1x CL)
Galatasaray (1x CL)
Paris FC (1x CL met 100% franse paspoorthouders)
Unione Venezia (10x CL)
Union Berlin (0x CL gered van degradatie)
Dinamo Moscow (1x CL)

En het beste van de hele save. AI PSV die 25x op de rij de Eredivisie winnen met daarvoor een streak van 20 titels op rij _O_ _O-. PSV stond wel op mijn lijstje maar ik dacht ik ga die streak niet verneuken omdat de AI er vaak een potje van maakt zodra je vertrekt :(.

Helaas net geen deals deze week voor FM2023 -O-
Hele coole save! Jammer dat die niet meer werkt.
  zondag 4 juni 2023 @ 11:53:55 #254
406785 kloon_bassie
Allemaal Maggies!
pi_209396608
Ik speel FM23 en recentelijk weer wat meer. Ik speel met Ajax in seizoen 23/24. En Giminez van Feyenoord scoort er gewoon 43 in dat seizoen! Evenaring van het record van Coen Dillen.

Ik heb nog nooit meegemaakt dat de AI zoiets voor elkaar krijgt. Zelf is het me bij oude versies wel eens gelukt.

Helaas voor Feyenoord kwamen ze 1 puntje te kort voor het kampioenschap.
pi_209396664
quote:
0s.gif Op zondag 4 juni 2023 11:53 schreef kloon_bassie het volgende:
Ik speel FM23 en recentelijk weer wat meer. Ik speel met Ajax in seizoen 23/24. En Giminez van Feyenoord scoort er gewoon 43 in dat seizoen! Evenaring van het record van Coen Dillen.

Ik heb nog nooit meegemaakt dat de AI zoiets voor elkaar krijgt. Zelf is het me bij oude versies wel eens gelukt.

ik heb bij Feyenoord ooit met Pelle 50+ goals gehad

long throws van nelom naar de eerste paal _O_
hoi
  maandag 19 juni 2023 @ 22:34:14 #256
424367 zzzzud
damclub hooligan
pi_209574130
quote:
0s.gif Op zondag 4 juni 2023 11:53 schreef kloon_bassie het volgende:

In FM2013 zat een corner glitch in, 60+ goals met Sigþórsson in het netje :P
pi_209655007
Zojuist FM 2023 gekocht, ben benieuwd. mijn laatste versie was 2017
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
pi_209685703
Kan iemand mij aub vertellen hoe ik mijn staff kan behouden bij het starten van een nieuwe game?

Ik heb gvd alleen van der Sar tot mijn beschikking _O-
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
  woensdag 28 juni 2023 @ 23:37:21 #259
406785 kloon_bassie
Allemaal Maggies!
pi_209686552
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2023 22:19 schreef FireFox1 het volgende:
Kan iemand mij aub vertellen hoe ik mijn staff kan behouden bij het starten van een nieuwe game?

Ik heb gvd alleen van der Sar tot mijn beschikking _O-
Je hebt 2 keuzes:
Of je vinkt bij de start iets aan in de trant van: vul de staff aan als er geen echte staff is.
Of je moet even wat aanpassingen doen in de database. Zoek even op real name fix fm23.

Ik weet niet zeker of de staff van Ajax dan weer aanwezig is, maar je lost er wel wat andere licentieproblemen mee op (bijv Duitse elftal).
pi_209686564
Vandaag flinke updates aangekondigd voor FM 24 en 25. FM 25 gaat qua engine helemaal op de schop. En er komt wijvenvoetbal.
U MAD?
pi_209686607
quote:
1s.gif Op woensdag 28 juni 2023 23:37 schreef kloon_bassie het volgende:
Zoek even op real name fix fm23.
Serieus?!?

WTF, waarom doen ze dit? Ik heb echt geen trek om een hele nieuwe staff tevoorschijn te toveren? Ik ben bezig met de real name fix, maar zijn er geen andere mogelijkheden om de huidige staff te behouden?
  donderdag 29 juni 2023 @ 07:16:02 #262
406785 kloon_bassie
Allemaal Maggies!
pi_209687187
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2023 23:44 schreef FireFox1 het volgende:

[..]
Serieus?!?

WTF, waarom doen ze dit? Ik heb echt geen trek om een hele nieuwe staff tevoorschijn te toveren? Ik ben bezig met de real name fix, maar zijn er geen andere mogelijkheden om de huidige staff te behouden?
Doen ze niet met opzet. Heeft met licenties te maken. Niet alle clubs willen meewerken aan FM.
pi_209756294
Ik heb FM2023 voor PC, maar is er ergens een guide hoe te beginnen als absolute noob.
De mogelijkheden zijn echt fucking eindeloos het is zo overdonderend :o
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_209845599
Ben inmiddels in een game beland waarbij ik in zoveel mogelijk landen kampioen probeer te worden.
Doormiddel van editor data flink wat landen in kunnen laden(eigenlijk alleen van Noord Amerika ontbreken editor data).

Hierdoor kom je de meest vage competities tegen.
Ik startte bij Nauti in Tuvalu. Tuvalu heeft 2 divisies zonder promotie/degradatie. Dat is logisch want divisie B bestaat alleen uit reserves e.d.
Zo zitten Nauti B, Nauti C en Pukapili(wat de onder 18 van Nauti is) in de B-Division.
Daarnaast heb je met de National Bank of Tuvalu Cup, Independence Cup en de Christmas Cup 3 bekertoernooien waarin totaal 6 bekers verdeeld worden. Bij ieder bekertoernooi heb je namelijk een A-division gedeelte en een B-division gedeelte. Ondanks de 4 bekers die ik totaal gespeeld heb(heb iets meer dan een jaar bij de club gezeten), heb ik slechts 1 van de bekers gewonnen. Kwam nadat in seizoen 1 de reguliere competitie klaar was en won in seizoen 2 de titel.

Na Tuvalu naar Hiegnhène Sport in Nieuw Caledonië. Daar na een heel seizoen achter de feiten aan te lopen op de laatste speeldag kampioen geworden op doelsaldo. Tevens de finale van de CL van Oceanië gehaald, maar verloren van Wellington Olympic(die een seizoen later redelijk verrassend de finale van Rewa uit Fiji verloren).
Is dit dan een normale competitie? Nee natuurlijk niet.. In Nieuw Caledonië eindigde FC Gaïtcha als laatste met 28 punten. Echter hadden ze slechts 6 gelijke spelen, 16 nederlagen en 0 zeges. Maar daar krijg je dus 1 punt extra, dus verlies = 1, gelijk = 2 en winst = 4.

Nieuw Caledonië afgevinkt, op naar Tonga, gelukkig daar geen gekke dingen.... ohja.. toch wel.
De competitie bestaat uit 8 teams die 1x tegen elkaar spelen. En.... de top 8 :') :') gaat naar de play-offs om de titel. Je kan dus in principe in het reguliere seizoen(dat van eind oktober tot half december loopt) alles verliezen maar vervolgens door de kwart- halve en finale te winnen kampioen worden. Na 6 van de 7 duels sta ik 3e, wat zou betekenen dat ik tegen de nummer 6 moet in de kwart finale.

In de tussentijd ook bijna een jaar bondscoach van Puerto Rico geweest en nu net overgestapt naar Suriname.
  maandag 10 juli 2023 @ 23:46:16 #265
406785 kloon_bassie
Allemaal Maggies!
pi_209846879
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juli 2023 11:22 schreef ThePlaneteer het volgende:
Ik heb FM2023 voor PC, maar is er ergens een guide hoe te beginnen als absolute noob.
De mogelijkheden zijn echt fucking eindeloos het is zo overdonderend :o
Er zijn toch 2 gametypes? Of is dat niet meer? Eentje met alle opties en eentje met minder keuzes.

Ik download vaak een tactiek van internet. Verder besteed ik veel uit aan assistenten. Starten met een club met voldoende personeel helpt. En dan af en toe in een onderdeel verdiepen zodat je niet alles ineens hoeft te leren.
pi_209849371
Ik zie in mijn selectie scherm dat de vinkjes voor inschrijving voor een competitie blijven staan en dat ik op die manier dus geen opstelling kan maken. Weet iemand hoe ik dit weer normaal kan krijgen?
pi_209850489
quote:
0s.gif Op maandag 10 juli 2023 21:48 schreef MMUFC het volgende:
Ben inmiddels in een game beland waarbij ik in zoveel mogelijk landen kampioen probeer te worden.
Doormiddel van editor data flink wat landen in kunnen laden(eigenlijk alleen van Noord Amerika ontbreken editor data).

Ik startte bij Nauti in Tuvalu. Tuvalu heeft 2 divisies zonder promotie/degradatie. Dat is logisch want divisie B bestaat alleen uit reserves e.d.
Zo zitten Nauti B, Nauti C en Pukapili(wat de onder 18 van Nauti is) in de B-Division.
Daarnaast heb je met de National Bank of Tuvalu Cup, Independence Cup en de Christmas Cup 3 bekertoernooien waarin totaal 6 bekers verdeeld worden. Bij ieder bekertoernooi heb je namelijk een A-division gedeelte en een B-division gedeelte. Ondanks de 4 bekers die ik totaal gespeeld heb(heb iets meer dan een jaar bij de club gezeten), heb ik slechts 1 van de bekers gewonnen. Kwam nadat in seizoen 1 de reguliere competitie klaar was en won in seizoen 2 de titel.

Na Tuvalu naar Hiegnhène Sport in Nieuw Caledonië. Daar na een heel seizoen achter de feiten aan te lopen op de laatste speeldag kampioen geworden op doelsaldo. Tevens de finale van de CL van Oceanië gehaald, maar verloren van Wellington Olympic(die een seizoen later redelijk verrassend de finale van Rewa uit Fiji verloren).
Is dit dan een normale competitie? Nee natuurlijk niet.. In Nieuw Caledonië eindigde FC Gaïtcha als laatste met 28 punten. Echter hadden ze slechts 6 gelijke spelen, 16 nederlagen en 0 zeges. Maar daar krijg je dus 1 punt extra, dus verlies = 1, gelijk = 2 en winst = 4.

Nieuw Caledonië afgevinkt, op naar Tonga, gelukkig daar geen gekke dingen.... ohja.. toch wel.
De competitie bestaat uit 8 teams die 1x tegen elkaar spelen. En.... de top 8 :') :') gaat naar de play-offs om de titel. Je kan dus in principe in het reguliere seizoen(dat van eind oktober tot half december loopt) alles verliezen maar vervolgens door de kwart- halve en finale te winnen kampioen worden. Na 6 van de 7 duels sta ik 3e, wat zou betekenen dat ik tegen de nummer 6 moet in de kwart finale.

In de tussentijd ook bijna een jaar bondscoach van Puerto Rico geweest en nu net overgestapt naar Suriname.
In een verleden wel vaker de wat meer exotische landen gedaan. Maar tegenwoordig heb ik daar steeds minder zin in.
pi_209974779
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2023 12:06 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]
In een verleden wel vaker de wat meer exotische landen gedaan. Maar tegenwoordig heb ik daar steeds minder zin in.
Ik merk zelf dat het toch iedere keer een trucje is wat je doet. Er zit geen echte uitdaging maar misschien nog belangrijker binding in, het is gewoon naar een land gaan, aangenomen worden bij een club waar je nog nooit van gehoord hebt en het interesseert je ook geen zak hoe ze het in het echt doen. En na de titel ga je weg en heb je na 2 weken geen idee meer hoe die club ook alweer heette...

Ik probeer automatisch, ben nu ook ff tijdelijk gestopt met die game..(want als je dan een periode hebt dat niemand je wilt..), altijd wel weer iets te vinden waar ik iets van binding mee heb. En dan kan de binding ook weer iedere keer anders zijn. Succesvolle FM game in een van de vorige versies, PSV, of juist een club uit een bepaalde stad waar ik ooit geweest ben of binnenkort naar toe ga, of juist een poging wagen om een kleine club uit een grote stad op te bouwen tot grootste club uit die stad, waar ik dan meestal ook na 1 seizoen op uitgekeken ben :') :')

Ik ben in ieder geval niet iemand die heel vaak seizoen 10 haalt :@
pi_209977991
quote:
0s.gif Op maandag 10 juli 2023 23:46 schreef kloon_bassie het volgende:

[..]
Er zijn toch 2 gametypes? Of is dat niet meer? Eentje met alle opties en eentje met minder keuzes.

Ik download vaak een tactiek van internet. Verder besteed ik veel uit aan assistenten. Starten met een club met voldoende personeel helpt. En dan af en toe in een onderdeel verdiepen zodat je niet alles ineens hoeft te leren.
hoi
pi_209978021
Ik ben met Oriental Dragons begonnen in Portugal, na 2 seizoenen ben ik 1 keer gepromoveerd. Eerste seizoen was direct promotie, tweede dus handhaving.

De club is handen van Chinezen en ze willen graag dat je Chinezen haalt. Maar die zijn allemaal moeilijk slecht en/of moeilijk duur. Dus ze zijn permanent een beetje boos

Wat wel leuk is: uit de jeugd kwamen een paar bruikbare regens, waarvan 2 Chinees _O_
hoi
  vrijdag 21 juli 2023 @ 09:47:51 #271
406785 kloon_bassie
Allemaal Maggies!
pi_209978177
quote:
14s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 09:35 schreef aTypisch het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Ach, ieder speelt het op zijn manier toch? Er zijn ook mensen die de database editten of alle wonderkids in hun shortlist zetten. Dat doe ik dan weer niet. Ik heb gewoon geen zin om uren bezig te zijn met een tactiek of training. Ik kies wel altijd voor een 433 tactiek, geen gekke onrealistische opstellingen.

Het mooie aan FM is dat je het allemaal zelf in kan vullen zodat het voor jezelf leuk blijft. Niemand aan wie je verantwoording af hoeft te leggen.
pi_209978271
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 09:47 schreef kloon_bassie het volgende:

[..]
Ach, ieder speelt het op zijn manier toch? Er zijn ook mensen die de database editten of alle wonderkids in hun shortlist zetten. Dat doe ik dan weer niet. Ik heb gewoon geen zin om uren bezig te zijn met een tactiek of training. Ik kies wel altijd voor een 433 tactiek, geen gekke onrealistische opstellingen.

Het mooie aan FM is dat je het allemaal zelf in kan vullen zodat het voor jezelf leuk blijft. Niemand aan wie je verantwoording af hoeft te leggen.
Zeker waar :)

ik ben aan het knutselen met deze opstelling, met wisselend succes

hoi
  zaterdag 22 juli 2023 @ 10:43:25 #273
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_209991060
quote:
0s.gif Op maandag 10 juli 2023 21:48 schreef MMUFC het volgende:

Wel grappig. Heb ook wel zulke dingen geprobeerd, en met enig succes.
Alleen merk ik dat ik er tegenwoordig weinig zin meer in heb. Ik denk doordat de trainingen en opstellingen, tactieken, zo ingewikkeld zijn geworden.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_210078746
Mijn Oriental Dragon is in 2024 al overgenomen door Portugezen ipv Chinezen :(

Nu is de eis om Chinezen te halen weg, en ik heb nog geen sattelietclub daar omdat het #kutbestuur er geen budget voor over had. Wel voor een nieuw stadion met ruimte voor nog geen 5k mensen

Heb er wel een paar leuke regens aan overgehouden die misschien nog van waarde kunnen worden. Als ik niet promoveer uit de derde divisie gaan ze al meer minuten maken in de hoofdmacht denk ik na hun uitleenbeurt.

hoi
  maandag 31 juli 2023 @ 09:06:43 #275
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_210103496
O ja, dat team wat Zealand toen speelde. Grappige save wel.
Krijg je ook meer commercie door je Chinezen?
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')