abonnement Unibet Coolblue
pi_201213932


Welkom bij het meeste geliefde voetbalmanagerspel!
Football Manager is hèt spel als het gaat om realistisch managen.

Heb je nieuwe talenten ontdekt of goede staff aangetrokken? Loopt het elftal nog niet helemaal zoals het moet? Heb je geen idee welke tactiek werkt? Welke speler moet ik kopen? Met dit soort vragen kun je hier terecht, maar natuurlijk kun je ook je vorderingen posten! Vergeet dan niet te zeggen welk team je bent én in welke versie van Football Manager je dit hebt bereikt.

Handige sites
ManagersUnited
FMInside
FM Base
FM Scout
Sortitoutsi
Sports Interactive Community

Voorgaande topics
Bekijk de topicchain.
pi_201213976
Ik heb een leuke club gevonden in Turkije: Altinordu.

Na wat Googlen kwam ik er achter dat Turkije in de top 10 staat van landen met de beste regens. Ik kwam uit bij een relatief kleine club dat doet denken aan de Turkse versie van Bilbao.

Je mag alleen Turkse spelers contracteren en je begint in de eerste divisie met een erg goede jeugdopleiding. :D

Je voert eigenlijk een tegenovergesteld beleid van de huidige topclubs in het land waar het voornamelijk oude uitgerangeerde buitenlanders (en wat goede Turkse spelers natuurlijk) zijn waar het geld naar toe gaat

flink op die araba kornası (auto claxon volgens onze overlords) rammen hopelijk :)


ik heb alle scouts opdracht gegeven alle turkse elftallen door te lichten en alvast wat bekende turken op de scoutlijst gezet, hopelijk kan ik die in de toekomst verleiden tot een terugkeer (of een eerste bezoekje bij een dubbele nationaliteit)

een van de mooiste talentjes:


[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 04-09-2021 20:08:00 ]
pi_201215908
Leuke club inderdaad. Ken je de Football Managers United-podcast? De presentator daarvan speelt ook met Altinordu, al is ie pas in 2031 erheen gegaan geloof ik.
pi_201218394
quote:
14s.gif Op zaterdag 4 september 2021 20:05 schreef aTypisch het volgende:
Ik heb een leuke club gevonden in Turkije: Altinordu.

Na wat Googlen kwam ik er achter dat Turkije in de top 10 staat van landen met de beste regens. Ik kwam uit bij een relatief kleine club dat doet denken aan de Turkse versie van Bilbao.

Je mag alleen Turkse spelers contracteren en je begint in de eerste divisie met een erg goede jeugdopleiding. :D

Je voert eigenlijk een tegenovergesteld beleid van de huidige topclubs in het land waar het voornamelijk oude uitgerangeerde buitenlanders (en wat goede Turkse spelers natuurlijk) zijn waar het geld naar toe gaat

flink op die araba kornası (auto claxon volgens onze overlords) rammen hopelijk :)

ik heb alle scouts opdracht gegeven alle turkse elftallen door te lichten en alvast wat bekende turken op de scoutlijst gezet, hopelijk kan ik die in de toekomst verleiden tot een terugkeer (of een eerste bezoekje bij een dubbele nationaliteit)

een van de mooiste talentjes:
[ afbeelding ]
Da's potverdikkie een erg fijn talentje _O_
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_201218517
quote:
14s.gif Op zaterdag 4 september 2021 21:35 schreef Irritatie100 het volgende:
Leuke club inderdaad. Ken je de Football Managers United-podcast? De presentator daarvan speelt ook met Altinordu, al is ie pas in 2031 erheen gegaan geloof ik.
:D Nee.

Wel eens wat lets play proberen te kijken maar er is toch effe wat te weinig gaande voor mij om er naar te luisteren/kijken
pi_201218964
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 september 2021 23:12 schreef aTypisch het volgende:

[..]
:D Nee.

Wel eens wat lets play proberen te kijken maar er is toch effe wat te weinig gaande voor mij om er naar te luisteren/kijken
Als er weinig gebeurt is er ook geen hol aan. Vond het daarom ook opmerkelijk dat mensen mij vroegen te streamen wanneer ik met Telvanni bezig was aangezien je alleen maar geklik op nieuwsberichten ziet en tussendoor even snel snel een wedstrijd :P
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  zondag 5 september 2021 @ 01:37:10 #7
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_201220084
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 september 2021 23:12 schreef aTypisch het volgende:

[..]
:D Nee.

Wel eens wat lets play proberen te kijken maar er is toch effe wat te weinig gaande voor mij om er naar te luisteren/kijken
Is de podcast van Managers United, dat is wel een vrij bekende naam in de Nederlandstalige community dacht ik. Het is volgens mij ook de enige Nederlandstalige FM-podcast die er is. Maar goed het is wel vermakelijk. De afleveringen komen altijd op woensdag uit, want ook mijn enige dag niet-thuiswerken in de week is, dus ik kan hem altijd mooi luisteren in de auto naar kantoor :D

Gaat gewoon over van alles en nog wat rondom FM, niet zozeer de saves van de mensen die eraan deelnemen.

Streamen vind ik ook niet interessant nee. Snap ook niet dat een YouTube-kanaal als Zealand zoveel volgers heeft :')
pi_201265912
Qua transfers niet zoveel gedaan verder. Vooral wat verkocht (om jonge Turken te halen) en tientallen spelers uitgeleend (de meeste aan satellietclub op het derde niveau van Turkije)



Er is een opvallende speler. Een Noor met Turkse roots, dat mag ook :D



ik kon de speler huren met een afkoopsom van 100k in het huurcontract :') bij het tweede van clubs als Schalke kun je soms leuke speler ophalen, zo ook deze

hij wil spelen voor Noorwegen, maar door zijn dubbele nationaliteit komt hij in aanmerking om voor het mooie Alt?nordu FK te spelen

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 08-09-2021 14:02:48 ]
pi_201399649

Burak Ince staat in de belangstelling van PSG (en Fortuna :D :')), dus die ga ik denk ik niet kunnen vasthouden ;(

De beste man wilde gelukkig nog wel zijn contract verlengen, dus in het ergste geval vang ik er een leuk bedrag voor
De financiën van de club zijn nog niet zo goed (wel gepromoveerd in het eerste seizoen) dus het bestuur kan ook nog wel een random bod gaan accepteren aanstaande zomer.

Erg leuke game tot nu toe. Na een wedstrijd of 10 stond ik nog in de top 6 van de Super League, nu bezig aan een vrije val.

De regens het eerste seizoen waren trouwens behoorlijk goed. Turkije heeft een goede jeugdrating en Altinordu start met een prima jeugdopleiding


Een aantal voorbeelden:

Na een jaar in onder 19 heb ik hem in de winter verhuurd


leuke middenvelder:


Dit ventje speelt al wedstrijden in het eerste :D
pi_201425985



:')!!!!

na het tweede seizoen (ruim handhaving, 12e geworden) besluit het bestuur het grootste Turkse talent op het middenveld te verkopen voor dit fooitje

normaal koop je er dan 1 of 2 Zuid-Amerikaanse talenten van, maar dat kan niet bij deze club

deze speler moet hem gaan vervangen:



[ Bericht 29% gewijzigd door #ANONIEM op 19-09-2021 13:13:05 ]
pi_201430283


de uitverkoop gaat door, mijn beste buitenspeler :{

spelen jullie nog wat?
  maandag 20 september 2021 @ 10:46:27 #12
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_201438369
quote:
14s.gif Op zondag 19 september 2021 18:21 schreef aTypisch het volgende:
[ afbeelding ]

de uitverkoop gaat door, mijn beste buitenspeler :{

spelen jullie nog wat?
Jawel, ik ben momenteel bezig met een Griekse club genaamd Doxa Drama's. Het is wel een estafettegame, samen met 4 anderen. Dus iedereen speelt steeds een half jaartje.

Het eerste seizoen zijn we kampioen geworden van het Griekse tweede niveau. Vervolgens direct vierde geworden en Conference League gehaald. Moesten voorrondes spelen, maar allemaal overleefd en uiteindelijk de tweede KO-ronde gehaald en uitgeschakeld door Monaco. Dat seizoen ook tweede geworden, de titel verloren we op doelsaldo aan Olympiakos die inmiddels 4 keer op rij kampioen zijn. Wel samen met Olympiakos een enorme voorsprong van 14 punten op nummer 3 AEK die dan weer iets van 20 punten los stonden van de nummer 4. Het vierde seizoen is nu net begonnen. Helaas is de tweede plek in Griekenland ook Conference League en ook starten in de voorrondes. Die zijn inmiddels ook overleefd (met uitschakeling van RB Leipzig in de laatste voorronde) en die poule is met 7 uit 3 ook prima gestart. Nationaal is de start wat minder met veel gelijke spelen bungelen we na 7 potjes ergens onderaan de middenmoot maar we hebben ook 2 wedstrijden minder gespeeld dan de rest.

Ik heb zelf de tweede helft van het kampioensseizoen op het tweede niveau gespeeld (kreeg de game in handen toen we 4e stonden, maar de verschillen waren heel klein) en de tweede helft van het seizoen waarin we de titel op doelsaldo aan Olympiakos moesten laten.

Heb ook nog een eigen game maar die is pas net gestart en daarin heb ik nog niks gedaan.
pi_201439264
quote:
1s.gif Op maandag 20 september 2021 10:46 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]
Jawel, ik ben momenteel bezig met een Griekse club genaamd Doxa Drama's. Het is wel een estafettegame, samen met 4 anderen. Dus iedereen speelt steeds een half jaartje.

Het eerste seizoen zijn we kampioen geworden van het Griekse tweede niveau. Vervolgens direct vierde geworden en Conference League gehaald. Moesten voorrondes spelen, maar allemaal overleefd en uiteindelijk de tweede KO-ronde gehaald en uitgeschakeld door Monaco. Dat seizoen ook tweede geworden, de titel verloren we op doelsaldo aan Olympiakos die inmiddels 4 keer op rij kampioen zijn. Wel samen met Olympiakos een enorme voorsprong van 14 punten op nummer 3 AEK die dan weer iets van 20 punten los stonden van de nummer 4. Het vierde seizoen is nu net begonnen. Helaas is de tweede plek in Griekenland ook Conference League en ook starten in de voorrondes. Die zijn inmiddels ook overleefd (met uitschakeling van RB Leipzig in de laatste voorronde) en die poule is met 7 uit 3 ook prima gestart. Nationaal is de start wat minder met veel gelijke spelen bungelen we na 7 potjes ergens onderaan de middenmoot maar we hebben ook 2 wedstrijden minder gespeeld dan de rest.

Ik heb zelf de tweede helft van het kampioensseizoen op het tweede niveau gespeeld (kreeg de game in handen toen we 4e stonden, maar de verschillen waren heel klein) en de tweede helft van het seizoen waarin we de titel op doelsaldo aan Olympiakos moesten laten.

Heb ook nog een eigen game maar die is pas net gestart en daarin heb ik nog niks gedaan.
:D Lachen zo'n game delen. Waarom die opzet eigenlijk?
  maandag 20 september 2021 @ 13:13:55 #14
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_201440067
quote:
14s.gif Op maandag 20 september 2021 12:03 schreef aTypisch het volgende:

[..]
:D Lachen zo'n game delen. Waarom die opzet eigenlijk?
Ik ben redelijk actief op het Managers United forum. Daar zie je af en toe mensen een oproepje plaatsen omdat ze zin hebben in zo'n game en daar ben ik nu eens op in gegaan. Vooral omdat ik al sinds mijn allereerste (CM03/04) bij 99% van mijn games uiteindelijk toch steeds uit kom in Nederland en ik eens uit die comfortzone wilde :D
pi_201440874
quote:
1s.gif Op maandag 20 september 2021 13:13 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]
Ik ben redelijk actief op het Managers United forum. Daar zie je af en toe mensen een oproepje plaatsen omdat ze zin hebben in zo'n game en daar ben ik nu eens op in gegaan. Vooral omdat ik al sinds mijn allereerste (CM03/04) bij 99% van mijn games uiteindelijk toch steeds uit kom in Nederland en ik eens uit die comfortzone wilde :D
lachen

ik heb ooit een seizoen of 5 in de eredivsie gedaan met 2 vrienden (alle 3 ons eigen team), dat was ook echt genot

maar ik krijg voorlopig niemand meer zo ver om dat te gaan doen, want je moet alle 3 dan tegelijk online zijn e.d

alleen
  vrijdag 24 september 2021 @ 09:39:51 #16
424367 zzzzud
damclub hooligan
pi_201494380
Journeyman Challenge (werkloos, zonder papieren en status beginnen) in FM21:

Seizoen 20/21: Begonnen bij B93 op het 3e niveau van Denemarken. Deze semi-prof club stond stijf onderaan en ik moest degradatie voorkomen. Met een dramatische financiële situatie en bijna geen spelers was het een mooie uitdaging. Uiteindelijk een goede run neergezet met 5 overwinningen, 3 gelijke spelen en 3 verliespotten. Maar na de laatste speeldag was ik toch ontslagen want wat bleek; de laatste 6 clubs degraderen direct! Gelukkig wel mijn eerste trainersdiploma gehaald.

Eind seizoen 21/22: Toen naar de semi profs van Welling, doelstelling was het zelfde als B93: niet degraderen. De spelers waren minder en wederom was ik aangenomen bij het team met de slechtste financiële situatie van de league. Welling stond op het moment dat ik kwam nog in de degradatiezone, maar ik heb het seizoen toch kunnen redden. Grappig feitje van de Vanarama National South: je kunt echt heel erg lang spelers inschrijven. Ook nog een extra trainersdiploma gehaald.

Seizoen 22/23 bij Welling: het oplossen van de corona pandemie gaat in FM sneller dan in het echt en de hervonden stadioninkomsten verbeterden de financiële positie een klein beetje. Mijn beste 4 spelers waren ondertussen al gratis de deur uitgelopen omdat ze een non-contract hadden. De middelmaat die niet vertrokken was heb ik toen een contract aangeboden zodat ik niet meer voor verrassingen zou komen te staan. Ik heb toen nog wat gratis spelers aangetrokken, waaronder één idioot sneller spits die dat seizoen 46 wedstrijden zou gaan spelen en 41 goals in het mandje zou leggen. De rest was pure middelmaat of zelfs ver onder het niveau van mijn team, maar ja je hebt toch spelers nodig.. Met een prognose om 21e te worden was het verrassend dat we met kerst eerste stonden, maar daarna donderde het kaartenhuis in elkaar en eindigden we met het nodige geluk nog op de 4e plek. Het bestuur was lyrisch en ik kon beginnen aan het volgende trainersdiploma.

Seizoen 23/24: het bestuur van Welling wilt me eigenlijk geen nieuw trainersdiploma laten halen, want dan ontgroei ik de club. Na lang onderhandelen stel ik de harde eis: ik wil een extra diploma of ik neem ontslag. Het bestuur gaat gelukkig overstag, ik heb het immers naar mijn zin bij Welling en de samenwerking verloopt prima. Na twee maanden ballen (en dat zijn een boel wedstrijden in Engeland!) schommelen we tussen de eerste en de tweede plek (met nog steeds een van de minste budgetten vd League). Maar dan gebeurt waar je stiekem op hoopt in een journeyman challenge: ik verschijn op de radar van grotere clubs. Crewe Alexandra is uit zichzelf gepromoveerd naar de Championship en zij benaderen mij als eerst. Helaas kiest deze club uiteindelijk voor Wayne Rooney als hoofdcoach. Maar dan blijkt er een blik met clubs uit de Leage One en Two ook opzoek te zijn naar een nieuwe trainer. Ik krijg van 5 van deze clubs een uitnodiging om te komen solliciteren. Na twee clubs met financiële problemen zit ik nu in de luxepositie dat er ook gezonde clubs tussen zitten. Met twee clubs ga ik in gesprek en uiteindelijk biedt AFC Wimbledon met een contract aan. De aankomende jaren ga ik dus in deze rijke buurt van London aan de slag om deze club met interessante historie (officieel pas opgericht in 2002).

Ik zit nu in november 2023 en heb nog geen wedstrijden gespeeld met Wimbledon. Mijn doel is om mijn laatste papieren te halen en het zo goed mogelijk te doen met de club. Ik ga na dit seizoen alle grote voetballanden (Spanje, Italië, Frankrijk, Spanje & Portugal) inladen en hoop dat ik buiten Engeland op het hoogste niveau kan gaan managen.



Wat ik heb geleerd tot nu toe:

- Ik moet goed de regels van een competitie nalezen voordat ik een baan aanneem.
- Bij de semiprofs heb je geen brede selectie nodig, de spelers zijn immers maar twee keer per week op de club en raken amper vermoeid of geblesseerd.
- Het is belangrijk om telkens nieuwe trainerspapieren te halen.
- In Engeland spelen ze idioot veel wedstrijden ..
- Hoe non-contracts en semi-prof contracten werken.
- Snelheid is ongeacht het niveau de belangrijkste stat.
pi_201494640
AFC Wimbledon _O_
Sports Interactive is ook sponsor (geweest) daar. Ook wel eens mee gespeeld.
  vrijdag 24 september 2021 @ 14:45:38 #18
424367 zzzzud
damclub hooligan
pi_201498123
quote:
10s.gif Op vrijdag 24 september 2021 10:01 schreef Citizen.Erased het volgende:
AFC Wimbledon _O_
Sports Interactive is ook sponsor (geweest) daar. Ook wel eens mee gespeeld.
Ah ja dat is ook zo! Ik speelde veel FM19 en tijdens het opstarten stond er vaak een plaatje van de spelers van Wimbledon.

Tis elke keer wel veel werk bij een nieuwe club aankomen.. Van alles moet weer opnieuw geregeld worden zodat ik het spelletje kan spelen zoals ik het wil haha.
pi_201498146
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 september 2021 14:45 schreef zzzzud het volgende:

[..]
Ah ja dat is ook zo! Ik speelde veel FM19 en tijdens het opstarten stond er vaak een plaatje van de spelers van Wimbledon.

Tis elke keer wel veel werk bij een nieuwe club aankomen.. Van alles moet weer opnieuw geregeld worden zodat ik het spelletje kan spelen zoals ik het wil haha.
Dat was vaak ook de reden waarom ik bij voorkeur niet switchte tussen clubs zolang ik niet ontslagen werd. Als je helemaal onderaan begint dan moet je wel, want dan zit je vaak tegen een plafond qua financiën en reputatie.

2019 is volgens mij de laatste die ik gespeeld heb; iets teveel uren inzitten sinds Championship Manager 2.
  zaterdag 2 oktober 2021 @ 12:22:54 #20
424367 zzzzud
damclub hooligan
pi_201603582
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 september 2021 14:47 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]
Dat was vaak ook de reden waarom ik bij voorkeur niet switchte tussen clubs zolang ik niet ontslagen werd. Als je helemaal onderaan begint dan moet je wel, want dan zit je vaak tegen een plafond qua financiën en reputatie.

2019 is volgens mij de laatste die ik gespeeld heb; iets teveel uren inzitten sinds Championship Manager 2.
Mijn huidige playtrough wil ik juist zo veel mogelijk switchen, beetje Mourinho style overal wat prijzen winnen.

Welke versie van het spel speel jij nu dan?
  Moderator zaterdag 2 oktober 2021 @ 15:18:26 #21
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_201605513
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 september 2021 09:39 schreef zzzzud het volgende:
- In Engeland spelen ze idioot veel wedstrijden ..
Klopt, op lagere niveaus speel je tot wel 46 competitiewedstrijden, en daar komen ook nog X bekerpotjes bij. Gekkenwerk _O-
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  woensdag 6 oktober 2021 @ 11:29:15 #22
424367 zzzzud
damclub hooligan
pi_201657000
Na een 5e plek en wat promotiewedstrijden speelt AFC Wimbledon nu in de Championship. Ik zit nu in de zomer en heb wat sollicitaties in de BuLi uitstaan bij wat laagvliegers. Maar ondertussen begint mijn eerste elftal ook steeds meer vorm te krijgen waardoor ik toch een beetje zin krijg in een jaartje strijd op het tweede niveau van Engeland. Het doel blijft om in elke grote competitie een prijs te winnen met een topteam, dus misschien moet ik maar een paar jaartjes aan mijn reputatie en kwalificaties blijven werken bij Wimbledon en dan de directe overstap naar de Engelse top te maken.

Binnenkort meer... :P

quote:
0s.gif Op zaterdag 2 oktober 2021 15:18 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:

[..]
Klopt, op lagere niveaus speel je tot wel 46 competitiewedstrijden, en daar komen ook nog X bekerpotjes bij. Gekkenwerk _O-
Ja volgens mij elk team t/m de championship
  Moderator woensdag 6 oktober 2021 @ 15:42:09 #23
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_201659625
Snap ik, je bent een team aan het bouwen en elk jaar wordt het een beetje beter, dan wil je ook blijven hangen om ze tot ongekende grootsheid te brengen (PL winnen, CL winnen, etc), maar club-hop games kunnen ook erg leuk zijn :Y In mijn laatste game bleef ik maximaal 7 seizoenen bij een club, en wist het elke keer te flikken (competitie winnen, beker winnen, Fruitschaal en de buitenlandse equivalenten ervan winnen, EL danwel CL winnen, etc), en liet een geweldig fundament achter wanneer ik naar een andere club verkaste.

Clubs als Avalancí, Toulouse, Osnabrück en Windermere bleven na mijn vertrek continu meedoen om de titel en speelden nog elk seizoen EL of CL, heerlijk om te zien O+
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  vrijdag 8 oktober 2021 @ 17:00:48 #24
424367 zzzzud
damclub hooligan
pi_201683310
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 15:42 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Snap ik, je bent een team aan het bouwen en elk jaar wordt het een beetje beter, dan wil je ook blijven hangen om ze tot ongekende grootsheid te brengen (PL winnen, CL winnen, etc), maar club-hop games kunnen ook erg leuk zijn :Y In mijn laatste game bleef ik maximaal 7 seizoenen bij een club, en wist het elke keer te flikken (competitie winnen, beker winnen, Fruitschaal en de buitenlandse equivalenten ervan winnen, EL danwel CL winnen, etc), en liet een geweldig fundament achter wanneer ik naar een andere club verkaste.

Clubs als Avalancí, Toulouse, Osnabrück en Windermere bleven na mijn vertrek continu meedoen om de titel en speelden nog elk seizoen EL of CL, heerlijk om te zien O+
Precies dat! Maar ik heb nog nooit met de standaard topteams gespeeld en zou graag eens een superteam maken met relevante namen uit het IRL voetbal. Daarom heb ik wel haast om een grote club te gaan coachen want anders zijn mannen als Haaland bejaard tegen de tijd dat ik in die positie ben.

[ Bericht 5% gewijzigd door zzzzud op 10-10-2021 14:12:26 ]
  zaterdag 9 oktober 2021 @ 09:30:38 #25
424367 zzzzud
damclub hooligan
pi_201691257
Ik zit naar de podcast van The Athletic over FM te luisteren en de aflevering gaat over online games. Zijn er hier mensen die een online game willen spelen? Dat we een standaard avond in de week ongeveer 2 of 3 uurtjes spelen? Misschien beginnen met Fantasy Draft? Ik hoor het wel!
  dinsdag 12 oktober 2021 @ 17:24:55 #26
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_201731867
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 oktober 2021 09:30 schreef zzzzud het volgende:
Ik zit naar de podcast van The Athletic over FM te luisteren en de aflevering gaat over online games. Zijn er hier mensen die een online game willen spelen? Dat we een standaard avond in de week ongeveer 2 of 3 uurtjes spelen? Misschien beginnen met Fantasy Draft? Ik hoor het wel!
Ik zie je bericht nu pas, maar lijkt me leuk! Heb momenteel sowieso geen "echte" game lopen momenteel behalve die estafette maar das steeds maar een weekje spelen en dan is het klaar.

Heb wel een laptop uit het jaar 0 en de internetverbinding haalt nog geen 10Mbps op die laptop omdat die nog geen 5Ghz-netwerken kan zien. Is dat een probleem? :+
pi_201789663


_O_
jaaa
  Moderator zondag 17 oktober 2021 @ 01:56:41 #28
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_201791430
Kunnen ze nu ook voorkomen dat onze Top 3 na X jaar alleen maar uit oude Argentijnen en Brazilianen bestaat? :P
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_201797618
quote:
0s.gif Op zondag 17 oktober 2021 01:56 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Kunnen ze nu ook voorkomen dat onze Top 3 na X jaar alleen maar uit oude Argentijnen en Brazilianen bestaat? :P
De Nederlandse researcher had daarover gezegd: "Niet bekend met dat scenario. Althans niet zo heftig. Is wel een coding sitautie, maar ik zal het nog eens checken. Het loopt niet elke game even lekker"

Zelf zit ik overigens in een echte overgangsperiode. Zo de eerste maanden van het nieuwe seizoen voordat de nieuwe versie uitkomt heb ik allemaal games van een half seizoen omdat het me na dat halve seizoen niet meer boeit :')
  zondag 17 oktober 2021 @ 18:21:55 #30
406785 kloon_bassie
Allemaal Maggies!
pi_201797690
quote:
0s.gif Op zondag 17 oktober 2021 18:15 schreef MMUFC het volgende:

[..]
Zelf zit ik overigens in een echte overgangsperiode. Zo de eerste maanden van het nieuwe seizoen voordat de nieuwe versie uitkomt heb ik allemaal games van een half seizoen omdat het me na dat halve seizoen niet meer boeit :')
Herkenbaar. Heb hetzelfde, nu zelfs geen zin meer om een nieuwe game te starten zo kort op de release. Heb em overigens gepreorderd voor 35 euro ongeveer (met een steam key).
pi_201797789
quote:
0s.gif Op zondag 17 oktober 2021 18:21 schreef kloon_bassie het volgende:

[..]
Herkenbaar. Heb hetzelfde, nu zelfs geen zin meer om een nieuwe game te starten zo kort op de release. Heb em overigens gepreorderd voor 35 euro ongeveer (met een steam key).
Ik vind het overigens altijd wel leuk om statistieken bij te houden. Alleen dan de meest nutteloze statistieken :') heb een database waarmee ik bij houdt met welke club en tegen welke club ik speel(van alle games die ik start van alle FM's sinds 2018 ofzo). En dan heb ik statistieken dat ik bijvoorbeeld 4962 met een Nederlandse club heb gespeeld en 4106 tegen een Nederlandse club. Bij een Eredivisie wedstrijd gaan die dus beiden met 1 omhoog, maar bij Europees gespeeld met +1 en tegen bij bijvoorbeeld Duitsland +1.
Zo probeer ik bij alle landen(ook de in begin niet speelbare) beide getallen op 50+ te krijgen. Zo speel ik dus ook regelmatig 1 of 2 seizoenen, puur om die 50 te halen. Zo speel ik ook in wat meer "dubieuze" landen.
Heb van de standaard speelbare landen op 9 na alle landen op 50 bij beide. Qua niet standaard speelbare heb ik Andorra, Luxemburg, Sudan, Faroer, Kuwait, Bolivia, San Marino, Fiji, Albanië en Frans Guyana al "afgerond"
pi_201804871
quote:
0s.gif Op zondag 17 oktober 2021 18:15 schreef MMUFC het volgende:

[..]
De Nederlandse researcher had daarover gezegd: "Niet bekend met dat scenario. Althans niet zo heftig. Is wel een coding sitautie, maar ik zal het nog eens checken. Het loopt niet elke game even lekker"

Zelf zit ik overigens in een echte overgangsperiode. Zo de eerste maanden van het nieuwe seizoen voordat de nieuwe versie uitkomt heb ik allemaal games van een half seizoen omdat het me na dat halve seizoen niet meer boeit :')
ik ben daarom nog maar een game met Feyenoord begonnen met een transferupdate, daar kan ik in korte tijd wel wat leuks doen

geen zin om nu nog een club weer helemaal op te bouwen

Ik heb de betere Pratto gehaald :D zal zijn minuten gaan maken een een rol als mentor spelen
pi_201876071
Nieuwe pre-release is ook uit, bevalt opzich wel tot nu toe. Wel jammer dat Ajax nog steeds geen staf heeft (dom dat ze hun staf dr nie in willen). Ook is het Nederlands elftal standaard uitgeschakeld (roept geen spelers op behalve later in een game de newgens). Gelukkig is voor dat 2e in ieder geval een redelijk makkelijke fix als je wat database files aanpast of deleted in de installatiefolder zoals ook al jaren voor Duitsland moet enzo :P

[ Bericht 3% gewijzigd door VelitoX op 23-10-2021 20:59:08 ]
  zaterdag 23 oktober 2021 @ 21:43:48 #34
406785 kloon_bassie
Allemaal Maggies!
pi_201877041
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 20:46 schreef VelitoX het volgende:
Nieuwe pre-release is ook uit, bevalt opzich wel tot nu toe. Wel jammer dat Ajax nog steeds geen staf heeft (dom dat ze hun staf dr nie in willen). Ook is het Nederlands elftal standaard uitgeschakeld (roept geen spelers op behalve later in een game de newgens). Gelukkig is voor dat 2e in ieder geval een redelijk makkelijke fix als je wat database files aanpast of deleted in de installatiefolder zoals ook al jaren voor Duitsland moet enzo :P
Thanks voor de tip. Ik zag gisteren dat ik em ook kon spelen (had ik niet verwacht aangezien er bij aankoop nadrukkelijk stond dat er geen beta access gegeven werd). Eventjes aangeklooid maar nog niet serieus dus ik begin even overnieuw zonder die files.
  zondag 24 oktober 2021 @ 17:42:18 #35
406785 kloon_bassie
Allemaal Maggies!
pi_201886782
Vandaag eventjes gespeeld. Ligt het aan mij of zijn sommige salarissen wel erg hoog en onrealistisch? Dat Haller veel verdient, dat weet iedereen. Maar Timber op 1,5m en Gravenberch op 2,9m per jaar met niet eens lang lopende contracten… Erg lastig om Gravenberch en Timber te verlengen op deze manier, zonder je hele personeelskosten erg op te pompen.

Verder in de competitie alles ruim gewonnen, in CL van Sevilla verloren. Nog niet verder gekomen dan dat.
pi_201893118
quote:
0s.gif Op zondag 24 oktober 2021 17:42 schreef kloon_bassie het volgende:
Maar Timber op 1,5m en Gravenberch op 2,9m per jaar met niet eens lang lopende contracten… Erg lastig om Gravenberch en Timber te verlengen op deze manier, zonder je hele personeelskosten erg op te pompen.
Mss ff op ut SI forum bij research data issues als issue aankaarten? Lijken idd wel erg hoge salarissen.
pi_201910872
Waar hebben jullie de nieuwe voor een beetje een schappelijke prijs gepreordered?
  dinsdag 26 oktober 2021 @ 19:32:33 #38
424367 zzzzud
damclub hooligan
pi_201912141
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 oktober 2021 17:24 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]
Ik zie je bericht nu pas, maar lijkt me leuk! Heb momenteel sowieso geen "echte" game lopen momenteel behalve die estafette maar das steeds maar een weekje spelen en dan is het klaar.

Heb wel een laptop uit het jaar 0 en de internetverbinding haalt nog geen 10Mbps op die laptop omdat die nog geen 5Ghz-netwerken kan zien. Is dat een probleem? :+
Welke versie van FM speel je dan? Heb je interesse om over een tijdje te beginnen met FM22?
  dinsdag 26 oktober 2021 @ 19:50:56 #39
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_201912326
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 19:32 schreef zzzzud het volgende:

[..]
Welke versie van FM speel je dan? Heb je interesse om over een tijdje te beginnen met FM22?
Heb 22 nog niet gekocht maar lijkt me prima!
  dinsdag 26 oktober 2021 @ 19:52:16 #40
424367 zzzzud
damclub hooligan
pi_201912336
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 11:29 schreef zzzzud het volgende:
Na een 5e plek en wat promotiewedstrijden speelt AFC Wimbledon nu in de Championship. Ik zit nu in de zomer en heb wat sollicitaties in de BuLi uitstaan bij wat laagvliegers. Maar ondertussen begint mijn eerste elftal ook steeds meer vorm te krijgen waardoor ik toch een beetje zin krijg in een jaartje strijd op het tweede niveau van Engeland. Het doel blijft om in elke grote competitie een prijs te winnen met een topteam, dus misschien moet ik maar een paar jaartjes aan mijn reputatie en kwalificaties blijven werken bij Wimbledon en dan de directe overstap naar de Engelse top te maken.

Binnenkort meer... :P
[..]
Ja volgens mij elk team t/m de championship
In mijn journeyman challenge is het ondertussen het jaar 2026 en ik zit nu 1,5 jaar bij Sheffield United in de Premier League. Ondertussen heb ik alle papieren als coach gehaald. Ik wilde na het afgelopen seizoen eigenlijk vertrekken naar een grote club, maar die kwamen helaas niet. Juventus wilde me niet hebben en Tottenham zag ik niet als een stap naar boven. Nu dus mijn tweede volle seizoen voor de boeg bij Sheffield United. Om mezelf op te laden om door te spelen met deze save heb ik deze week 2 documentaires over de club gekeken, heb ik facepacks + logopacks ingeladen en heb ik even mijn best gedaan op de transfermarkt (en ben ik best wel enthousiast over de onderstaande regen die ik heb binnen gehaald van Boca voor 15 miljoen).
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zojuist kreeg ik uit het niets ineens een baan aangeboden als coach van Engeland, Frankrijk en Portugal. Eigenlijk had ik weinig zin om een land te coachen naast m'n club. Maar omdat ik mijn ogen op een grote club én de manager hall of fame heb staan, leek het me niet verkeerd om wat punten en reputatie bij elkaar te ballen op het WK. Portugal gaat me geen wereld titels opleveren dus bleef de keuze uit Frankrijk en Engeland. Frankrijk had wel wat leuke spelers maar mijn keuze is uiteindelijk op Engeland gevallen. Niet echt realistisch, zo'n dubbelfunctie als coach van een land en club in dat land, maarja 't is ook maar een spelletje en ik kan altijd ontslag nemen :P.

edit: De eerste wedstrijd als coach van Engeland zojuist gespeeld, een groepswedstrijd tegen Frankrijk in de nations league: 8-2 gewonnen :D.

[ Bericht 0% gewijzigd door zzzzud op 27-10-2021 07:35:52 ]
  dinsdag 26 oktober 2021 @ 20:10:25 #41
406785 kloon_bassie
Allemaal Maggies!
pi_201912561
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 17:20 schreef Vatta het volgende:
Waar hebben jullie de nieuwe voor een beetje een schappelijke prijs gepreordered?
https://www.allkeyshop.co(...)-key-compare-prices/

Ik kies meestal gewoon de goedkoopste van deze site elk jaar.
  woensdag 27 oktober 2021 @ 07:37:14 #42
424367 zzzzud
damclub hooligan
pi_201915760
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 19:52 schreef zzzzud het volgende:

[..]
In mijn journeyman challenge is het ondertussen het jaar 2026 en ik zit nu 1,5 jaar bij Sheffield United in de Premier League. Ondertussen heb ik alle papieren als coach gehaald. Ik wilde na het afgelopen seizoen eigenlijk vertrekken naar een grote club, maar die kwamen helaas niet. Juventus wilde me niet hebben en Tottenham zag ik niet als een stap naar boven. Nu dus mijn tweede volle seizoen voor de boeg bij Sheffield United. Om mezelf op te laden om door te spelen met deze save heb ik deze week 2 documentaires over de club gekeken, heb ik facepacks + logopacks ingeladen en heb ik even mijn best gedaan op de transfermarkt (en ben ik best wel enthousiast over de onderstaande regen die ik heb binnen gehaald van Boca voor 15 miljoen).
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zojuist kreeg ik uit het niets ineens een baan aangeboden als coach van Engeland, Frankrijk en Portugal. Eigenlijk had ik weinig zin om een land te coachen naast m'n club. Maar omdat ik mijn ogen op een grote club én de manager hall of fame heb staan, leek het me niet verkeerd om wat punten en reputatie bij elkaar te ballen op het WK. Portugal gaat me geen wereld titels opleveren dus bleef de keuze uit Frankrijk en Engeland. Frankrijk had wel wat leuke spelers maar mijn keuze is uiteindelijk op Engeland gevallen. Niet echt realistisch, zo'n dubbelfunctie als coach van een land en club in dat land, maarja 't is ook maar een spelletje en ik kan altijd ontslag nemen :P.

edit: De eerste wedstrijd als coach van Engeland zojuist gespeeld, een groepswedstrijd tegen Frankrijk in de nations league: 8-2 gewonnen :D.
De eerste wedstrijden als coach van Engeland zojuist gespeeld. Als eerste een groepswedstrijd tegen Frankrijk in de Nations League: 8-2 gewonnen. Curtis Jones als Shadow Striker heeft 5 goals gemaakt. Daarna met 30 schoten voor met 1-0 van Polen gewonnen.
  donderdag 28 oktober 2021 @ 17:40:57 #43
424367 zzzzud
damclub hooligan
pi_201933146
FM _O-

M'n back-up linksback wilt meer speeltijd, ik verkoop hem een nee. Vervolgens raakt mijn eerste linksback geblesseerd, speelt nummer 2 toch de nodige wedstrijden en laat hij z'n klacht vallen. Dat heeft als gevolg dat m'n hele selectie boos is dat ik toegeef aan zo'n matige speler.
  vrijdag 12 november 2021 @ 11:05:16 #44
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_202139240
Ik heb Xbox Gamepass voor de PC en daar zit FM22 Xbox versie bij inbegrepen. Kan ik die versie wel gewoon modden met shirtjes en Duits elftal?

Na 10 jaar FM 2012 overweeg ik een nieuwe save te starten in FM 2022. Maar ik mod dus best veel. Ik maak zelf shirts voor mijn team met een bekendere sponsor naarmate ik succesvoller ben, vind het irritant om de CL finale te spelen met buurtsuper de Koning op mijn shirtje. Iets met immersion breaking.
“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”
  Moderator vrijdag 12 november 2021 @ 11:28:29 #45
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_202139623
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 11:05 schreef PirE het volgende:
Ik heb Xbox Gamepass voor de PC en daar zit FM22 Xbox versie bij inbegrepen. Kan ik die versie wel gewoon modden met shirtjes en Duits elftal?

Na 10 jaar FM 2012 overweeg ik een nieuwe save te starten in FM 2022. Maar ik mod dus best veel. Ik maak zelf shirts voor mijn team met een bekendere sponsor naarmate ik succesvoller ben, vind het irritant om de CL finale te spelen met buurtsuper de Koning op mijn shirtje. Iets met immersion breaking.
Ghehe, dat laatste ken ik wel ja :D Begon met een fietsenwinkel als sponsor, tot een Achterhoeker me er op wees dat die keten alleen in de Achterhoek voorkomt, waarna ik het aanpaste naar een autodealer uit Enschede, en vervolgens een groot merk á la Samsung als sponsor nam, voelt idd toch wat beter :P
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_202460914
Weet iemand hoe je Oranje speelbaar krijgt in FM22? :(
pi_202635339
quote:
14s.gif Op zaterdag 4 december 2021 09:30 schreef aTypisch het volgende:
Weet iemand hoe je Oranje speelbaar krijgt in FM22? :(
https://www.fmscout.com/a-fm22-real-names-license-fix.html
Hiermee zou het moeten werken. Lost ook meteen het Manchester UFC en Zebre probleem op.
pi_203045404


Toevallig :D
Uitvinder van de biersmiley.
  donderdag 6 januari 2022 @ 13:29:05 #49
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_203062176
quote:
14s.gif Op zaterdag 4 december 2021 09:30 schreef aTypisch het volgende:
Weet iemand hoe je Oranje speelbaar krijgt in FM22? :(
Voor dat soort zaken is het heel simpel om in de Steam Workshop te kijken.
Slechts klikken op abonneren bij een of twee zaken. Dan is Duitsland ook weer echt, en Japan. Juventus etc.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_203062257
quote:
0s.gif Op donderdag 6 januari 2022 13:29 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]
Voor dat soort zaken is het heel simpel om in de Steam Workshop te kijken.
Slechts klikken op abonneren bij een of twee zaken. Dan is Duitsland ook weer echt, en Japan. Juventus etc.
Dat werkte niet (meer). Heb even bij https://sortitoutsi.net/ gekeken en daar opgelost.

Al ben ik momenteel in 2028 met het Turkse Altınordu FK. Inmiddels één keer kampioen geworden _O_
  donderdag 6 januari 2022 @ 13:36:42 #51
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_203062262
Ik moet zeggen, dat 22 een stuk lastiger is dan 20.
Snap nog vrij weinig van het hele training aspect.

Het lijkt ook dat moraal het meest belangrijke is in het spel. Is de moraal goed, kun je van bijna iedereen winnen. Is de moraal slecht, kun je niet scoren tegen Rijnsburg.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_203062380
quote:
0s.gif Op donderdag 6 januari 2022 13:36 schreef Kaneelstokje het volgende:
Ik moet zeggen, dat 22 een stuk lastiger is dan 20.
Snap nog vrij weinig van het hele training aspect.

Het lijkt ook dat moraal het meest belangrijke is in het spel. Is de moraal goed, kun je van bijna iedereen winnen. Is de moraal slecht, kun je niet scoren tegen Rijnsburg.
Winnen is het beste medicijn :+

Wat ook werkt voor het moraal is een of twee spelers in de selectie die je andere spelers op andere gedachtes kunnen brengen. Ik weet niet precies waar dat van af hangt, maar ik heb bijv een keeper (niet per se heel goed of goede reputatie) die na een gesprek er meestal voor zorgt dat een speler niet weg wil of zijn nieuwe rol accepteert.

Vind het sinds een paar edities ook leuk om wat meer oudere spelers in de selectie te nemen. Dat helpt ook met stabiliteit.

En als spelers moeilijk blijven doen moet je ze gewoon van de hand doen, ook als ze 4.5+ sterren potentie hebben maar op hun 17e al zeuren om speeltijd.
  donderdag 6 januari 2022 @ 13:49:57 #53
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_203062452
quote:
99s.gif Op donderdag 6 januari 2022 13:36 schreef aTypisch het volgende:

[..]
Dat werkte niet (meer). Heb even bij https://sortitoutsi.net/ gekeken en daar opgelost.

Al ben ik momenteel in 2028 met het Turkse Altınordu FK. Inmiddels één keer kampioen geworden _O_
Vreemd.
Ik gebruik die workshop eigenlijk voor het eerst. Allemaal competities daarmee toegevoegd. Wel leuk om in Gibraltar te kunnen spelen.

Dat is geloof ik die club met hoge youth ratings. Willen ze niet vooral Turkse jeugd gebruiken?
Beginnen met Burak Ince.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  donderdag 6 januari 2022 @ 13:56:12 #54
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_203062525
quote:
14s.gif Op donderdag 6 januari 2022 13:45 schreef aTypisch het volgende:

[..]
Winnen is het beste medicijn :+

Wat ook werkt voor het moraal is een of twee spelers in de selectie die je andere spelers op andere gedachtes kunnen brengen. Ik weet niet precies waar dat van af hangt, maar ik heb bijv een keeper (niet per se heel goed of goede reputatie) die na een gesprek er meestal voor zorgt dat een speler niet weg wil of zijn nieuwe rol accepteert.

Vind het sinds een paar edities ook leuk om wat meer oudere spelers in de selectie te nemen. Dat helpt ook met stabiliteit.

En als spelers moeilijk blijven doen moet je ze gewoon van de hand doen, ook als ze 4.5+ sterren potentie hebben maar op hun 17e al zeuren om speeltijd.
Ja, zeker.
Al blijf ik het een jammer iets vinden dat grote clubs altijd een paar euro bieden voor je sterspelers die vervolgens weg willen voor zo goed als niks.
Een matige jeugdspeler van Spurs kost jou 15 miljoen, maar jouw absolute sterspeler is voor hen 5 miljoen waard.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  Moderator donderdag 6 januari 2022 @ 14:12:46 #55
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_203062756
quote:
0s.gif Op donderdag 6 januari 2022 13:56 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]
Ja, zeker.
Al blijf ik het een jammer iets vinden dat grote clubs altijd een paar euro bieden voor je sterspelers die vervolgens weg willen voor zo goed als niks.
Een matige jeugdspeler van Spurs kost jou 15 miljoen, maar jouw absolute sterspeler is voor hen 5 miljoen waard.
Dat is inderdaad mijn grootste ergernis in FM :') Al helemaal wanneer je als NLse club een Turkje van 15 of 16 tussen je regens hebt zitten, 9 van de 10 keer komen de Turkse topclubs binnen een week vragen wat je voor die knul wil hebben, je eist 5 miljoen, ze haken af, ze proberen het nog 10x en dan gaan ze direct naar de speler toe en halen hem voor nop op :r

edit: bovenstaande scenario overkomt me ALTIJD wanneer ik een nieuwe game met een NLse club begin. Hetzelfde gebeurt natuurlijk ook wanneer je met een laag geklasseerde Engelse club start en een Premier League club spontaan even komt koekeloeren.
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  donderdag 6 januari 2022 @ 14:23:36 #56
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_203062871
quote:
0s.gif Op donderdag 6 januari 2022 14:12 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:

[..]
Dat is inderdaad mijn grootste ergernis in FM :') Al helemaal wanneer je als NLse club een Turkje van 15 of 16 tussen je regens hebt zitten, 9 van de 10 keer komen de Turkse topclubs binnen een week vragen wat je voor die knul wil hebben, je eist 5 miljoen, ze haken af, ze proberen het nog 10x en dan gaan ze direct naar de speler toe en halen hem voor nop op :r

edit: bovenstaande scenario overkomt me ALTIJD wanneer ik een nieuwe game met een NLse club begin. Hetzelfde gebeurt natuurlijk ook wanneer je met een laag geklasseerde Engelse club start en een Premier League club spontaan even komt koekeloeren.
Je kunt je jeugdspelers een precontract laten tekenen.
Ben je er even van af. Maar dat van die Turken zelf nog niet meegemaakt.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  Moderator donderdag 6 januari 2022 @ 15:27:12 #57
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_203063992
quote:
0s.gif Op donderdag 6 januari 2022 14:23 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]
Je kunt je jeugdspelers een precontract laten tekenen.
Ben je er even van af. Maar dat van die Turken zelf nog niet meegemaakt.
Ja weet ik, maar dan gaan ze vaak alsnog weg, heel irritant. Probleem komt ook vooral voor bij semiprofs, en in mindere mate bij de kleinere clubs met een vrij lage reputatie, zoals Telstar, Oss, Dordt, etc.
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  donderdag 6 januari 2022 @ 16:42:20 #58
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_203065077
quote:
0s.gif Op donderdag 6 januari 2022 15:27 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:

[..]
Ja weet ik, maar dan gaan ze vaak alsnog weg, heel irritant. Probleem komt ook vooral voor bij semiprofs, en in mindere mate bij de kleinere clubs met een vrij lage reputatie, zoals Telstar, Oss, Dordt, etc.
Wel beetje als in het echt.

Begin seizoen 2 Moukoko gekocht voor 22m. Spits is wel mijn zwakste positie. Hopelijk kan hij al impact maken.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  vrijdag 7 januari 2022 @ 10:46:44 #59
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_203075106
Iemand trouwens een verdedigende tactiek die werkt?
Zodra ik met 3 centraal speel, 2 daarvoor, regent het tegengoals.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_203092865
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 januari 2022 10:46 schreef Kaneelstokje het volgende:
Iemand trouwens een verdedigende tactiek die werkt?
Zodra ik met 3 centraal speel, 2 daarvoor, regent het tegengoals.
Ik gebruik deze tactieken nu:





Zit achterin altijd goed dicht. Als je wat mindere centrale verdedigers hebt zou ik maar met één Wide Central Back spelen bijv.

Eigenlijk ook vooral mee bezig gegaan omdat ik die nieuwe rol wilde uitproberen. Ik zag dat je ook een rol had voor buitenspelers als target man. In mijn volgende save ga ik dat uitproberen denk ik.
pi_203093049
bohh, een Nederlandse Turk op kunnen halen bij Feyenoord met het Champions League geld _O_

Die past goed in beide bovenstaande tactieken als (complete) wing back


[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 08-01-2022 13:36:28 ]
pi_203097240
Net begonnen maar bij mij is 'Holland' (nationale team) greyed out. Alleen maar niet bestaande spelers. Heb detail level op high en meeste andere landen hebben wel gewoon spelers. Hoe kan ik dit fixen? under 20 etc. ook bij NL trouwens.

Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_203100381
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 januari 2022 18:53 schreef RipCity het volgende:
Net begonnen maar bij mij is 'Holland' (nationale team) greyed out. Alleen maar niet bestaande spelers. Heb detail level op high en meeste andere landen hebben wel gewoon spelers. Hoe kan ik dit fixen? under 20 etc. ook bij NL trouwens.

[ link | afbeelding ]
https://playgame.tips/foo(...)tional-team-and-more
  woensdag 12 januari 2022 @ 17:51:44 #64
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_203157425
Haaland topscoorder geworden van de CL, met 20 goals in 11 wedstrijden. :')

Nummer 2 Dybala heeft er 8.

Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  woensdag 12 januari 2022 @ 20:13:00 #65
406785 kloon_bassie
Allemaal Maggies!
pi_203159670
Ik vond het grappig om een game te starten met Newcastle United, aangezien je daar onbeperkt cash hebt!

Het valt toch nog best tegen, de echt goede spelers willen niet komen. Dan kom je al gauw uit bij talenten en aftakelende spelers. Terwijl de directie juist spelers met een grote naam wil halen.

1e jaar Tosin Adarabioyo, Raphinha, Haydon Roberts, Joao Pedro voor het sluiten van de transfer window kunnen halen. En Paulinho gratis opgehaald. Tijdens de winterstop nog Luke Thomas en Calegari kunnen kopen.
Ik werd daarmee boven verwachting 6e in de competitie wat Europa League betekende. Helaas gaat je reputatie daarvan niet omhoog dus ik blijf in dezelfde poel vissen. De selectie zelf kent best wat leuke spelers, Saint-Maximin is echt een baas en Callum Wilson scoorde als een beest.

2e jaar Gravenberch, Onana, Kluivert gekocht en Denis Zakaria gratis gesigned. Yussuf Poulsen en Benjamin Sesko kwamen in de winter aangezien Wilson langdurig geblesseerd raakte (deze heb ik eind van het seizoen ook verkocht)
Dat seizoen werd erg succesvol. Sesko bleek een beest. In de 2e seizoenshelft kwamen we echt in een flow. Helaas had Liverpool een nog betere flow en eindigden we 2e met 90 punten, 6 achter Liverpool. In de EFL cup in de 4e ronde uitgeschakeld door Liverpool, in de FA cup in de kwartfinale uitgeschakeld door Liverpool en in de Europa League in de kwartfinale door Roma. Volgend seizoen de Champions League in! Helaas is de reputatie alsnog niet verbeterd maar ik heb nu wel een hele talentvolle selectie op bijna elke plek!

3e jaar. Ik ben nu eind oktober 2023 aanbeland. In de zomer Louis Alberto kunnen losweken. Verder gratis Otamendi, Di Maria en Neves kunnen signen.
Ik verloor de supercup met 2-3 van Liverpool, bestuur meteen teleurgesteld. Eerste competitiewedstrijd verlies ik met 1-2 van Liverpool in de 88e minuut. Bestuur nog meer teleurgesteld. Liverpool heeft trouwens Haaland gekocht, alsof ze nog niet goed genoeg waren in mijn game...
Di Maria werd trouwens meteen boos omdat ik beloofd had aanvallende versterkingen te halen en daar had ik naar zijn mening niet aan voldaan, dus die wil alweer weg. Lekker dan! In de competitie sta ik nu 3e op 4 punten van Liverpool. In de CL zit ik in de poule met PSG, Atletico en Benfica. De laatste 2 heb ik van gewonnen, PSG is een klasse apart.

Ik vind het vooral leuk om te zien wanneer ik wél de absolute wereldtoppers kan kopen en daarmee ook kampioen kan worden of de CL kan winnen. Nu lukt het allemaal net niet, en dat vind ik ook erg realistisch. Bij City duurde het ook eventjes. Wel even kijken of ik de motivatie kan houden.
  zondag 16 januari 2022 @ 16:42:50 #66
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_203223185
Stond met 1-4 voor tegen Man U. Ik ga even plassen, staat het 4-4 :')

In de blessuretijd ook nog de 5-4 om de oren gekregen. Ben wel even boos op mijn spelers. Worden veel extra straftrainingen. Behalve voor Berghuis, die scoort er 4.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  Moderator woensdag 19 januari 2022 @ 16:46:12 #67
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_203271572
Hrm, ik wilde weer eens verdergaan met m'n tweede aangepaste database, waarin ik Cheydinhal FC, Ascadian Isles FC en HVV '24 had toegevoegd (naast uiteraard Telvanni, Avalancí, Windermere, Resdayn èn een getweakte Enskede IK), maar telkens wanneer ik denk alles te hebben gefixt en opnieuw wil beginnen zijn Telvanni en Resdayn hun stadions kwijt, zit Cheydinhal compleet zonder spelers en staf, kloppen de outfits niet meer, en als kers op de taart is er elke keer een runtime error ;(

Ik begin weer helemaal from scratch en ga al die clubs opnieuw toevoegen en vrolijk compleet opnieuw beginnen :P Uiteraard eerst met Telvanni, en daarna zie ik wel of de andere clubs hulp nodig hebben.
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_203278407
Zeu, ik heb de volgende tien clubs alvast een naam, stad (waar nodig), stadion en kits gegeven:

België: RKSV Andenne (3e niveau)
Duitsland: 1. FC Alstätte (3e niveau)
Engeland: Ascadian Isles FC, Windermere Rovers FC (4e niveau)
Frankrijk: Resdayn FC (3e niveau)
Italië: Sporza Lauria (3e niveau)
Nederland: Telvanni (2e niveau)
Schotland: Cheydinhal FC (4e niveau)
Spanje: Amaya C.F. (3e niveau)
Tsjechië: SK Avalancí (4e niveau)

Morgen ga ik beginnen met het invullen van de staf en spelers, die uiteraard gejat worden van clubs op hetzelfde niveau, en elke club krijgt zo'n 30 spelers voor het eerste en het tweede *. Ik ga ook de optie "voeg spelers aan speelbare teams toe" aanvinken zodat elke club een zooi goeie/talentvolle jonkies heeft, en dan maar zien hoe goed het met alle clubs gaat _O_ Ik ga sowieso met Telvanni beginnen, al kriebelt het om met Ascadian of Lauria te beginnen :D

Oh, en de Jong-teams van Ajax, PSV en Twente zijn naar de Hoofdklasse verbannen, waar Jong Telvanni nu ook speelt. HHC Hardenberg en Spakenburg vergezellen Telvanni in de Jupiler League terwijl HBS Den Haag plaats heeft gemaakt voor Jong Telvanni :7

* 5 keepers, 10 verdedigers, 10 middenvelders en 5 spitsen, lekker makkelijk :+

[ Bericht 1% gewijzigd door Drizzt_DoUrden op 20-01-2022 15:13:31 ]
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  donderdag 20 januari 2022 @ 09:29:23 #69
424367 zzzzud
damclub hooligan
pi_203279713
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 11:28 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:

[..]
Ghehe, dat laatste ken ik wel ja :D Begon met een fietsenwinkel als sponsor, tot een Achterhoeker me er op wees dat die keten alleen in de Achterhoek voorkomt, waarna ik het aanpaste naar een autodealer uit Enschede, en vervolgens een groot merk á la Samsung als sponsor nam, voelt idd toch wat beter :P
Hahahah dat weet ik nog wel, dat was ik! Ik zie het bericht nu pas omdat ik een kleine sabbatical had genomen met Football Manager maar nu begint het weer te kriebelen. Hoe is FM22 voor jullie?? De geupdate selecties en kleine tweaks in de gameplay triggeren me toch elk jaar om de nieuwe versie te kopen.
pi_203289302
Zo, als het goed is klopt alles nu *O* Ik heb voor de negen andere teams heel simpel spelers toe kunnen voegen door gewoon bij clubs uit dezelfde divisie 2 á 3 spelers weg te halen, eens zien of alles gelukt is :9
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  Moderator vrijdag 21 januari 2022 @ 13:51:36 #71
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_203300101
Mwoaaahhh Gertjuuuuh _O_ In de rust stond het nog 3-1 op de Vijverberg, en na het laatste fluitsignaal 3-5 _O_ Ik heb even schandalig hard tekeer moeten gaan in de kleedkamer, en het heeft geweldig geholpen :9
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  Moderator vrijdag 21 januari 2022 @ 22:21:56 #72
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_203308137
Herbstmeister en 11 los van nummer twee Fortuna, appeltje eitje, al heb ik wel een paar keer heel stompzinnig verloren :')
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  Moderator zaterdag 22 januari 2022 @ 14:01:09 #73
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_203315128
Leuk is dat, de computer leek na een half seizoen m'n tactiek al door te hebben (standaard 4-4-2), ik haal in de winterstop drie nieuwe spelers, ging naar 4-2-3-1 omdat die opstelling beter bij mijn spelersmateriaal past, en kreeg meteen met 4-1 op m'n flikker van Willem II :') Heb hard op de tactiek getraind, dus daar ligt het niet aan, het zal de standaard dip wel zijn.
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  Moderator zaterdag 22 januari 2022 @ 15:11:48 #74
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_203315864
Tactiek aangepast naar 4-4-1-1 en win meteen met 5-2 van De Graafschap en 0-1 van MVV, het lag dus tóch aan de tactiek :+
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  Moderator zaterdag 22 januari 2022 @ 20:21:52 #75
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_203320570
Genottelijke bekerfinale: v.v. Haaglandia - MVV _O-

En de winnaar is...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_203327788
Ik ben bezig met een wonderreeks met Wrexham :D

Zit na promoties nu in de Championship. Qua salarishuis zijn we nummer 23 in de competitie, maar na 7 wedstrijden staat de club op een plek voor promotie/degradatie play-offs _O_

Aantal opmerkelijke spelers:
De keeper is een god op dit niveau.


Dé held van de club is Mullen. In het echt is hij ook naar de club gehaald, hij zat dus al bij de originele selectie.


Dit soort saaie spelers zit de selectie vol mee:


Dit is het systeem:


De pressing forward moet uiteindelijk een Target Man worden als we de Premier League halen. Het zal dan wat minder voetballen en meer kick and rush worden voor Wrexham. :+

Ik loop alleen wel tegen het probleem van werkvergunning aan. De talenten die ik koop kan ik zelf nog niet gebruiken. En blijkbaar is ook niet iedereen geïnteresseerd in leenspelers van de club. Ik heb een hele rits naar Australië ( :'))moeten sturen, omdat ze daar blijkbaar scouten rond het niveau van Wrexham om spelers te huren.

Deze god moest ik bij Fortuna stallen bijvoorbeeld:


De beste man kwam voor 44k over van Real Madrid B, maar kan tot nu toe geen werkvergunning krijgen.

Het beste voorbeeld van de struggle met talenten is deze:

Fysiek beest die nergens aan de bak komt. Hij kostte slechts 500k, maar dat is relatief veel geld voor Wrexham.
  zondag 23 januari 2022 @ 12:42:42 #77
424367 zzzzud
damclub hooligan
pi_203330179


Maar, maar, ik ben de coach van Sheffield én Engeland dus ik denk dat je ongelijk hebt 8)7
  zondag 23 januari 2022 @ 18:04:51 #78
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_203335504
Al 3 wedstrijden achter elkaar 0-0.
Vleugelspelers te traag met schieten. Spits roeit alles de parkeerplek op. Zucht.

Meestal is het antwoord dan om een 16-jarige er in te zetten.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  Moderator zondag 23 januari 2022 @ 18:09:22 #79
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_203335584
quote:
0s.gif Op zondag 23 januari 2022 12:42 schreef zzzzud het volgende:
[ afbeelding ]

Maar, maar, ik ben de coach van Sheffield én Engeland dus ik denk dat je ongelijk hebt 8)7
:D

Ziek veel geld trouwens! Ik heb zelf nooit meer dan 20M voor een speler neergeteld, ik haal ze zelfs het liefst transfervrij, maakt niet uit of ik de rijkste club ter wereld ben :P
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  Moderator zondag 23 januari 2022 @ 18:12:17 #80
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_203335622
Eerste seizoen eredivisie gaat to nu toe zoals verwacht, heb in negen wedstrijden twee keer gewonnen, drie keer gelijkgespeeld en vier keer verloren, resp. van/tegen NAC, Roda (winst), Kowet, AZ, VVV (gelijk), PSV, Twente, Feyenoord en Ajax (verlies), dus Telvanni staat in principe op een keurige 13e plek :)
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  Moderator maandag 24 januari 2022 @ 14:31:14 #81
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_203345096
Waar ik trouwens echt de kriebels van krijg: spelers die qua stats beter zijn dan hun voorgangers en toch allemaal slecht spelen :') De verdediging is zo lek als een mandje, de nieuwe ML bakt er geen kut van, net als de nieuwe balveroverende mid, de MR die ik al had kan ook ineens helemaal niks meer en de spits is vergeten hoe hij moet scoren :')

En dit is niet even een dipje van vier of vijf wedstrijden; het speelt al iets van 15 wedstrijden. Ondanks al dat gekut sta ik er nog wel erg aardig voor, dus ik ga maar gewoon door, heb nog iets van 10 of 11 duels te gaan.
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  woensdag 26 januari 2022 @ 08:48:42 #82
424367 zzzzud
damclub hooligan
pi_203368948
quote:
0s.gif Op zondag 23 januari 2022 18:09 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:

[..]
:D

Ziek veel geld trouwens! Ik heb zelf nooit meer dan 20M voor een speler neergeteld, ik haal ze zelfs het liefst transfervrij, maakt niet uit of ik de rijkste club ter wereld ben :P
Ik speel FM21 en daar heb je nog meerdere uitkomsten betreft de Brexit, daardoor heb ik echt meer Engelse spelers nodig.. Deze speler is hét Engelse talent op DM. Dit seizoen heb ik met hakken over de sloot de regulaties voor PL en CL gehaald, volgend jaar toch maar iets gereserveerder zijn met het uitlenen van jeugd, ik kan ze goed gebruiken om verschillende regels af te vinken.

quote:
0s.gif Op maandag 24 januari 2022 14:31 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Waar ik trouwens echt de kriebels van krijg: spelers die qua stats beter zijn dan hun voorgangers en toch allemaal slecht spelen :') De verdediging is zo lek als een mandje, de nieuwe ML bakt er geen kut van, net als de nieuwe balveroverende mid, de MR die ik al had kan ook ineens helemaal niks meer en de spits is vergeten hoe hij moet scoren :')

En dit is niet even een dipje van vier of vijf wedstrijden; het speelt al iets van 15 wedstrijden. Ondanks al dat gekut sta ik er nog wel erg aardig voor, dus ik ga maar gewoon door, heb nog iets van 10 of 11 duels te gaan.
Ja erg vervelend zulke fases, ik speel dan vaak gewoon door, dan wennen de spelers aan de tactiek en zullen ze beter gaan spelen. Daarnaast is er natuurlijk de hidden stat consistency, dus het zou kunnen dat je nieuwe spelers gewoon niet consistent genoeg zijn en dat nu de dobbelsteen vaak de verkeerde kant opvalt.

Liverpool, Spurs, Ajax, Inter en Dortmund wilden me afgelopen zomer niet hebben ondanks dat ze me sollicitatie gesprekken aanboden. Kwam ik er achter dat ik nog een 5 jaar contract heb voor 100k per week, tja dat kunnen de meesten niet afkopen :P. Ik zal vanmiddag eens een screenshotje laten zien van m'n beste speler nu ik subtop premier league speel met Sheffield.
pi_203389230
Jij vangt als manager 100k per week? :o Ik mag al blij zijn met de 15k die ik in m'n vorige Telvannigame had _O- Ik kreeg wel iets van 100k als manager van Frankrijk, maar jammer dat je er nooit iets mee kan doen.
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  donderdag 27 januari 2022 @ 15:56:10 #84
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_203389515
quote:
0s.gif Op donderdag 27 januari 2022 15:35 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Jij vangt als manager 100k per week? :o Ik mag al blij zijn met de 15k die ik in m'n vorige Telvannigame had _O- Ik kreeg wel iets van 100k als manager van Frankrijk, maar jammer dat je er nooit iets mee kan doen.
Dit ja. Ik onderhandel ook altijd naar het laagst mogelijke salaris voor mezelf, kan dat geld wel ergens anders gebruiken _O- Is alleen niet echt realistisch natuurlijk, maar goed.
  vrijdag 28 januari 2022 @ 08:49:14 #85
424367 zzzzud
damclub hooligan
pi_203398993
quote:
0s.gif Op donderdag 27 januari 2022 15:56 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]
Dit ja. Ik onderhandel ook altijd naar het laagst mogelijke salaris voor mezelf, kan dat geld wel ergens anders gebruiken _O- Is alleen niet echt realistisch natuurlijk, maar goed.
Tja normaal doe ik dit ook, maar ik speel dus een journeyman save waar ik werkloos zonder diploma's begonnen was. Ik hoopte met een hoger salaris een soort van boost in mijn reputatie te krijgen. En met meer reputatie hoopte ik dat de eigenaar van de club wat vaker naar me zou luisteren als ik vroeg om betere faciliteiten.
  Moderator vrijdag 28 januari 2022 @ 16:11:11 #86
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_203404798
Het gaat hier trouwens veel te goed :') Prognose vorig seizoen was 15e plek en die heb ik gehaald (13e). Dit seizoen is het 10e en ik sta met nog 8 duels te gaan derde... 13 achter op PSV, 8 op Twente, en 4, 7 en 9 voor op resp. Vitas, AZ en Feyenoord.

Ik heb wel vaker zo'n uitschieterseizoen gehad waarna ik weer (naar verwachting) in de middenmoot eindig, maar het blijft absurd dat ik gewoon tegen de groten op kan boksen en er soms van win, van de subtoppers win, en links en rechts ook punten wegsleep tegen de concurrenten. Ga alleen nog weleens op m'n bek tegen de laagvliegers, wat enorm frusti is, maar dat is ook voetbal (ik noem een 0-1 tegen in de 90e nadat je ze de hele wedstrijd niet aan ziet vallen)...

Ondanks dat het naar mijn gevoel veel te vroeg komt, het is nog maar het derde seizoen met Telvanni, is het toch wel kicken als ik Europees voetbal naar Borne haal :9 Verder sta ik nog in de halve finale van de beker tegenover Twente (waar ik van verwacht te verliezen), heb ik twee langdurig geblesseerde basisklanten en drie man met een schorsing van 2-3 wedstrijden. Genoeg te beleven dus!
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  Moderator zaterdag 29 januari 2022 @ 14:24:38 #87
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_203417261
Ben uiteindelijk op doelsaldo derde geworden, Twente werd tweede omdat beter doelsaldo (allebei wel 66 punten gehaald), en PSV werd voor de tweede keer op rij kampioen. Ik heb niet echt veel gedaan qua transfers, alleen een paar oude kerels transfervrij laten vertrekken omdat hun contracten afliepen, al heb ik wel voor een erg goed bedrag mijn beste centrale verdediger kunnen (moeten) verkopen omdat meneer naar een grotere club wilde en een hoop stampij maakte. Heb er iets van 17 miljoen voor kunnen vangen en een soortgelijke speler voor minder dan de helft van dat bedrag aangetrokken, dus dat zit wel snor.

Ben helaas uit de vEL geschopt, Vit. Guimaraes oid was toch een tikkeltje te sterk, maar het was leuk om even aan internationaal voetbal te ruiken :P
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_203418387
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 14:24 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Ben uiteindelijk op doelsaldo derde geworden, Twente werd tweede omdat beter doelsaldo (allebei wel 66 punten gehaald), en PSV werd voor de tweede keer op rij kampioen. Ik heb niet echt veel gedaan qua transfers, alleen een paar oude kerels transfervrij laten vertrekken omdat hun contracten afliepen, al heb ik wel voor een erg goed bedrag mijn beste centrale verdediger kunnen (moeten) verkopen omdat meneer naar een grotere club wilde en een hoop stampij maakte. Heb er iets van 17 miljoen voor kunnen vangen en een soortgelijke speler voor minder dan de helft van dat bedrag aangetrokken, dus dat zit wel snor.

Ben helaas uit de vEL geschopt, Vit. Guimaraes oid was toch een tikkeltje te sterk, maar het was leuk om even aan internationaal voetbal te ruiken :P
speel je nog steeds fm14 (oid)?
  Moderator zaterdag 29 januari 2022 @ 16:05:57 #89
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_203418499
quote:
14s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 15:54 schreef aTypisch het volgende:

[..]
speel je nog steeds fm14 (oid)?
:Y
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_203418636
quote:
6s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 16:05 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:

[..]
:Y
Net even de selecties bekeken van dat seizoen in de Eredivisie. Wel nostalgisch
  Moderator zaterdag 29 januari 2022 @ 16:42:02 #91
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_203418878
quote:
10s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 16:18 schreef aTypisch het volgende:

[..]
Net even de selecties bekeken van dat seizoen in de Eredivisie. Wel nostalgisch
Ja dat is echt genot als je al ergens in 2040-45 zit en een nieuwe game start _O_
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_203489568


Zo is 't ook niet leuk meer :')

misschien kan ik Schmidt opvolgen.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_203496490
quote:
0s.gif Op donderdag 3 februari 2022 16:33 schreef RipCity het volgende:
[ link | afbeelding ]

Zo is 't ook niet leuk meer :')

misschien kan ik Schmidt opvolgen.
Heb ik ook een keer gehad, iets van 175 wedstrijden zonder verlies op rij in de eredivisie :')
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  Moderator zaterdag 5 februari 2022 @ 17:33:13 #94
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_203522929
Herbstmeister in december 2017, speelde net in extremis gelijk tegen Twente :)

Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  Moderator maandag 7 februari 2022 @ 00:24:11 #95
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_203546340
Heuj, ik won in de nacomp. EL over twee duels met 6-4 van A.C. Milan en speel eindelijk groepsfase EL met Telvanni :P In het derde seizoen strandde ik in de voorlaatste vEL, in het vierde seizoen in de vCL en vervolgens in de nacomp EL, en nu is het dan toch raak *O*

Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  Moderator dinsdag 8 februari 2022 @ 15:06:50 #96
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_203570410
Genot, de groepsfase EL begon nogal onzeker met een 2-2 en een 0-2 tegen resp. Maritimo en Nice, maar daarna rechtte mijn team de schouders door 0-0 en 1-1 tegen Roma te spelen, en sloegen hard toe door vervolgens met 4-1 en 5-1 over Nice en Maritimo heen te denderen... we staan in de knockoutfase _O_

In de eredivisie gaat het ook van een leien dakje, ik ben wederom herbstmeister, en in tegenstelling tot vorig seizoen sta ik nu ruim voor op de nummer twee (PSV), negen punten maarliefst. Dit seizoen (2018-19) zou weleens het eerste kampioenschap voor Telvanni kunnen opleveren _O_
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  Moderator woensdag 9 februari 2022 @ 00:28:00 #97
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_203577668
Ook zo lekker geregeld trouwens :') "Spelers die op datum X 20 jaar of jonger zijn/waren hoeven niet ingeschreven te worden voor de EL of CL", mijn backup MR raakt geblesseerd voordat ik in de eerste k.o. tegen Toulouse speel, dus zoek ik in het tweede en de jeugd naar een vervanger (knul is 16) en zie vervolgens het rode blokje met "NSG" staan, oftewel speler staat niet ingeschreven voor die competitie :')
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  Moderator woensdag 9 februari 2022 @ 18:29:49 #98
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_203587092
Genot, in seizoen 6 met Telvanni ben ik drie wedstrijden voor het einde van de competitie eindelijk KAMPIOEN van de Eredivisie *O*
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  Moderator woensdag 9 februari 2022 @ 20:39:06 #99
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_203590137
En bekerfinale gewonnen door PSV op strafschoppen te verslaan _O_
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  Moderator donderdag 10 februari 2022 @ 14:25:50 #100
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_203599269
Ook mooi, heb mijn aanvallende tactiek aangepast van 4-4-2 naar 3-4-3, en de countertactiek van 4-4-2 naar 5-3-2 met wingbacks, en dat speelt erg lekker, al hebben mijn spelers nog redelijk wat moeite met verschillende dingen zoals druk zetten enzo, wat niet echt tof speelt tegen de traditionele Top 3, maar ik knalde afgelopen nacht nog met 7-1 over Roda heen :9
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')