abonnement Unibet Coolblue
pi_201211612
Verplicht coronatoegangsbewijs voor horeca, terras en bioscoop?
quote:
Kabinet denkt aan verplicht coronatoegangsbewijs in horeca, op terras en in bioscoop
Het kabinet denkt aan de invoering van een coronatoegangsbewijs in de horeca, bij allerlei uitgaansgelegenheden en kunst- en cultuurvoorstellingen. Er zijn nog zo'n 1,8 miljoen Nederlanders die nog niet gevaccineerd zijn en dat aantal is te hoog, schrijft demissionair minister De Jonge van Volksgezondheid aan de Tweede Kamer. We bespreken de ontwikkelingen met politiek verslaggever Arjan Noorlander.
Roethof sprak ook zijn verontrusting erover uit gisteren in Op1. (Vanaf 7:20 minuten)
twitter

Ben benieuwd of het zover gaat komen... :Y
Wat Frankrijk dus doet mag helemaal niet! :N
  zaterdag 4 september 2021 @ 17:05:18 #2
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_201211624
Alsof die schijt Fransen een fucking baguette geven :')
pi_201213333
Als je niks te verbergen hebt heb je niks te vrezen
  zaterdag 4 september 2021 @ 20:19:09 #4
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_201214205
Ach, als je sommigen moet geloven is dit gewoon een consequentie van een keuze; dat er nog steeds geen sprake is van een (indirecte) verplichting. Het is maar hoe je er naar kijkt. Ik vind het zelf wel erg ver gaan. Komt over als ongevaccineerden pesten gezien de noodzaak er helemaal niet is om zoiets drastisch in te voeren. En stel: ze voeren het daadwerkelijk in...gelooft er dan ook maar iemand dat ze het zo snel mogelijk weer intrekken? Tuurlijk niet. Zoiets is vrij makkelijk ingevoerd, maar ''tijdelijk'' is in de politiek gewoon een synoniem voor vrij permanent imo.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_201214872
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 september 2021 19:16 schreef Phoenyx-God het volgende:
Als je niks te verbergen hebt heb je niks te vrezen
Dat is not the issue here!
pi_201214981
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 september 2021 19:16 schreef Phoenyx-God het volgende:
Als je niks te verbergen hebt heb je niks te vrezen
:')
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_201217221
nu mag het idd niet! Daarom gaan ze gewoon weer even tijdelijk de wet veranderen.

zijn er nog nieuwe complottheorieen? de oude zijn namelijk allemaal al uitgekomen.
pi_201217790
quote:
7s.gif Op zaterdag 4 september 2021 20:19 schreef AlwaysHappy het volgende:
Ach, als je sommigen moet geloven is dit gewoon een consequentie van een keuze; dat er nog steeds geen sprake is van een (indirecte) verplichting. Het is maar hoe je er naar kijkt. Ik vind het zelf wel erg ver gaan. Komt over als ongevaccineerden pesten gezien de noodzaak er helemaal niet is om zoiets drastisch in te voeren. En stel: ze voeren het daadwerkelijk in...gelooft er dan ook maar iemand dat ze het zo snel mogelijk weer intrekken? Tuurlijk niet. Zoiets is vrij makkelijk ingevoerd, maar ''tijdelijk'' is in de politiek gewoon een synoniem voor vrij permanent imo.
Op den duur is het ook geen heel zinvolle discussie meer. Er komt vanzelf voor iedereen een moment waarop hij/zij denkt: "Wacht even, dit gaat veel te ver". Dat hoeft niet eens per se te zijn dat mensen naar kampen worden gedeporteerd of zo. Maar het kan zoiets simpels zijn als dat je niet mee kunt met de borrel omdat je telefoon het heeft begeven. Helaas is het dan al veel te laat. Sommige lessen kunnen alleen kwaadschiks geleerd worden.
  zaterdag 4 september 2021 @ 22:41:46 #9
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_201217882
ze worden ook niet gediscrimineerd.
Ze kunnen gewoon de kroeg in, nadat ze zijn getest.
Vaccinatie is gewoon één van de manieren om de kroeg in te kunnen.
Tot nooit .......
pi_201217995
quote:
11s.gif Op zaterdag 4 september 2021 17:04 schreef Bocaj het volgende:
Verplicht coronatoegangsbewijs voor horeca, terras en bioscoop?
[..]
Roethof sprak ook zijn verontrusting erover uit gisteren in Op1. (Vanaf 7:20 minuten)
[ twitter ]
Ben benieuwd of het zover gaat komen... :Y
Wat Frankrijk dus doet mag helemaal niet! :N
de Raad van Europa is geen superstaat en zou het ook niet moeten zijn
  zaterdag 4 september 2021 @ 22:48:24 #11
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_201218059
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 september 2021 22:41 schreef Speekselklier het volgende:
ze worden ook niet gediscrimineerd.
Ze kunnen gewoon de kroeg in, nadat ze zijn getest.
Vaccinatie is gewoon één van de manieren om de kroeg in te kunnen.
Een test elke keer om te bewijzen dat je de kroeg in mag? We vragen ook geen negatieve grieptest om bij oma op bezoek te mogen of wel?
  zaterdag 4 september 2021 @ 22:52:58 #12
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_201218143
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 september 2021 22:48 schreef Richestorags het volgende:
Een test elke keer om te bewijzen dat je de kroeg in mag?
Dat is een van de drie opties.


quote:
We vragen ook geen negatieve grieptest om bij oma op bezoek te mogen of wel?
Als griep net zo slecht/besmettelijk voor oma was als corona hadden we dat zeker gedaan.
Tot nooit .......
  Moderator zaterdag 4 september 2021 @ 22:56:40 #13
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201218199
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 september 2021 22:52 schreef Speekselklier het volgende:

[..]
Dat is een van de drie opties.
[..]
Als griep net zo slecht/besmettelijk voor oma was als corona hadden we dat zeker gedaan.
Er vanuit gaande dat de coronavaccinatie van oma doet wat hij moet doen, is griep dan niet gevaarlijker voor haar? Erop gelet dat vaccinatie tegen de griep veel minder effectief is dan de coronavaccinatie enzo?
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  zaterdag 4 september 2021 @ 23:00:01 #14
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_201218263
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 september 2021 22:52 schreef Speekselklier het volgende:

[..]
Dat is een van de drie opties.
Geen echte optie en het zet de deur open naar Stasi achtige maatregelen en andere controledrang. Daar zit ik niet bepaald op te wachten.

quote:
Als griep net zo slecht/besmettelijk voor oma was als corona hadden we dat zeker gedaan.
Griep is niet zo onschuldig als het wordt gepresenteerd en Corona niet zo dodelijk als het wordt gepresenteerd. Veel oude mensen overlijden met Corona en niet zozeer aan Corona. Het is op deze leeftijd een wedstrijd tussen veel verschillende doodsoorzaken.
pi_201218326
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 september 2021 22:52 schreef Speekselklier het volgende:

[..]
Dat is een van de drie opties.
[..]
Als griep net zo slecht/besmettelijk voor oma was als corona hadden we dat zeker gedaan.
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 september 2021 22:56 schreef chratnox het volgende:

[..]
Er vanuit gaande dat de coronavaccinatie van oma doet wat hij moet doen, is griep dan niet gevaarlijker voor haar? Erop gelet dat vaccinatie tegen de griep veel minder effectief is dan de coronavaccinatie enzo?
Maar het gaat helemaal niet om de bescherming van het leven van oma. Het gaat om het voorkomen van een te grote druk op de zorg. Met de griep is dat nooit ook maar enigszins s in die mate aan de orde geweest dat het een issued was.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator zaterdag 4 september 2021 @ 23:04:46 #16
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201218359
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 september 2021 23:03 schreef miss_sly het volgende:

[..]
[..]
Maar het gaat helemaal niet om de bescherming van het leven van oma. Het gaat om het voorkomen van een te grote druk op de zorg. Met de griep is dat nooit ook maar enigszins s in die mate aan de orde geweest dat het een issued was.
Ik reageer op de post van @Speekselklier waarin hij zegt:
quote:
Als griep net zo slecht/besmettelijk voor oma was als corona hadden we dat zeker gedaan.
Hij reageerde erop dat mensen ook niet op die manier om gaan met de griep.

De druk op de zorg heeft met deze post dan ook niets te maken, dit ging over individuele veiligheid/gezondheid.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  zaterdag 4 september 2021 @ 23:09:07 #17
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_201218450
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 september 2021 23:03 schreef miss_sly het volgende:

[..]
[..]
Maar het gaat helemaal niet om de bescherming van het leven van oma. Het gaat om het voorkomen van een te grote druk op de zorg. Met de griep is dat nooit ook maar enigszins s in die mate aan de orde geweest dat het een issued was.
Met Corona gaat het geen issue meer zijn en dus moet Hugo nederig afstand nemen. Maar dat kan Hugo niet.
  zaterdag 4 september 2021 @ 23:55:42 #18
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_201219168
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 september 2021 23:04 schreef chratnox het volgende:


Hij reageerde erop dat mensen ook niet op die manier om gaan met de griep.

Er is op dit moment in elk geval geen griep-pandemie.
Tot nooit .......
pi_201219898
quote:
7s.gif Op zaterdag 4 september 2021 20:19 schreef AlwaysHappy het volgende:
Ach, als je sommigen moet geloven is dit gewoon een consequentie van een keuze; dat er nog steeds geen sprake is van een (indirecte) verplichting. Het is maar hoe je er naar kijkt. Ik vind het zelf wel erg ver gaan. Komt over als ongevaccineerden pesten gezien de noodzaak er helemaal niet is om zoiets drastisch in te voeren. En stel: ze voeren het daadwerkelijk in...gelooft er dan ook maar iemand dat ze het zo snel mogelijk weer intrekken? Tuurlijk niet. Zoiets is vrij makkelijk ingevoerd, maar ''tijdelijk'' is in de politiek gewoon een synoniem voor vrij permanent imo.
Helemaal mee eens. Dit lijkt me niet de juiste methode om mensen alsnog te motiveren om het vaccin te nemen. Sterker nog, ik denk dat dit alleen maar averechts werkt. Er is nu een grote groep die geen vaccin neemt omdat ze weinig vertrouwen in de overheid hebben. Met deze maatregel versterk je alleen die gevoelens.
ROBODEMONS..................|:(
pi_201219974
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 september 2021 23:03 schreef miss_sly het volgende:

[..]
[..]
Maar het gaat helemaal niet om de bescherming van het leven van oma. Het gaat om het voorkomen van een te grote druk op de zorg. Met de griep is dat nooit ook maar enigszins s in die mate aan de orde geweest dat het een issued was.
Echt wel, met de griep had je ook overvolle IC's. Doe je huiswerk AUB.
pi_201219978
quote:
0s.gif Op zondag 5 september 2021 01:06 schreef hanskraaijjr het volgende:

[..]
Echt wel, met de griep had je ook overvolle IC's. Doe je huiswerk AUB.
Lang niet zo erg of zo langdurig. Met je huiswerk :')
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  Moderator zondag 5 september 2021 @ 01:46:27 #22
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201220128
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 september 2021 23:55 schreef Speekselklier het volgende:

[..]
Er is op dit moment in elk geval geen griep-pandemie.
Dat was niet wat je argument was, het ging erover hoe slecht griep voor je spreekwoordelijke oma was versus hoe slecht corona is. Na (werkende) vaccinatie was daarbij mijn toevoeging
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  Moderator zondag 5 september 2021 @ 07:52:41 #23
5428 crew  miss_sly
pi_201220702
quote:
0s.gif Op zondag 5 september 2021 01:06 schreef hanskraaijjr het volgende:

[..]
Echt wel, met de griep had je ook overvolle IC's. Doe je huiswerk AUB.
Ik heb mijn huiswerk gedaan. In de heftige griepgolf van 2018 was het op een bepaald moment even heel druk in het ziekenhuis. Er lagen tien nog geen 350 mensen met griep op de IC. Wel werd er een aantal operaties uitgesteld wegens personeelstekort. Veel werkgevers hadden wat tekorten omdat veel mensen ziek waren. Het uitstellen van operaties gebeurde maar een aantal dagen. Dit alles zonder maatregelen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator zondag 5 september 2021 @ 07:55:55 #24
5428 crew  miss_sly
pi_201220717
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 september 2021 23:04 schreef chratnox het volgende:

[..]
Ik reageer op de post van @:speekselklier waarin hij zegt:
[..]
Hij reageerde erop dat mensen ook niet op die manier om gaan met de griep.

De druk op de zorg heeft met deze post dan ook niets te maken, dit ging over individuele veiligheid/gezondheid.
Klopt deels.
Wat betreft de individuele zorg is oma gedurende haar lange leven al vele malen aan griep blootgesteld en is haar immuunsysteem, hoewel niet meer geweldig goed werkend op die leeftijd, getraind om tegen griep te werken.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zondag 5 september 2021 @ 08:08:48 #25
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_201220765
quote:
1s.gif Op zondag 5 september 2021 01:46 schreef chratnox het volgende:

[..]
Dat was niet wat je argument was, het ging erover hoe slecht griep voor je spreekwoordelijke oma was versus hoe slecht corona is. Na (werkende) vaccinatie was daarbij mijn toevoeging
En ik heb me voorgenomen om niet meer in discussie tegaan door griep met corona te vergelijken. Daarom hem heb ik het nu over pandemie.

Elke vergelijking met griep gaat mank.
Tot nooit .......
pi_201220790
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 september 2021 22:41 schreef Speekselklier het volgende:
ze worden ook niet gediscrimineerd.
Ze kunnen gewoon de kroeg in, nadat ze zijn getest.
Vaccinatie is gewoon één van de manieren om de kroeg in te kunnen.
In een Duitse deelstaat is getest dus al niet meer voldoende. Daar kom je er gewoon niet in als ongevaccineerde.

:{
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  Moderator zondag 5 september 2021 @ 08:18:02 #27
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201220811
quote:
0s.gif Op zondag 5 september 2021 08:08 schreef Speekselklier het volgende:

[..]
En ik heb me voorgenomen om niet meer in discussie tegaan door griep met corona te vergelijken. Daarom hem heb ik het nu over pandemie.

Elke vergelijking met griep gaat mank.
Ik vergelijk corona ook niet met de griep, dat deed je in je eigen post zelf waar ik op reageerde. Je gebruikte het zelf als voorbeeld om een punt te maken, daar reageerde ik dan ook op.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  Moderator zondag 5 september 2021 @ 08:23:11 #28
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201220840
quote:
0s.gif Op zondag 5 september 2021 07:55 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Klopt deels.
Wat betreft de individuele zorg is oma gedurende haar lange leven al vele malen aan griep blootgesteld en is haar immuunsysteem, hoewel niet meer geweldig goed werkend op die leeftijd, getraind om tegen griep te werken.
Daar heb je gelijk in, hoewel de griepvaccinatie over ‘t algemeen een stuk slechter werkt en het virus sneller muteert. Als haar immuunsysteem voldoende werkt zal ze er wel bovenop komen inderdaad.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  Moderator zondag 5 september 2021 @ 08:29:32 #29
5428 crew  miss_sly
pi_201220886
quote:
0s.gif Op zondag 5 september 2021 08:23 schreef chratnox het volgende:

[..]
Daar heb je gelijk in, hoewel de griepvaccinatie over ‘t algemeen een stuk slechter werkt en het virus sneller muteert. Als haar immuunsysteem voldoende werkt zal ze er wel bovenop komen inderdaad.
En ooit werkt dat immuunsysteem niet meer voldoende. En dat is verdrietig, voor haar en de haren. Maar dood hoort bij het leven.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zondag 5 september 2021 @ 08:29:46 #30
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_201220888
quote:
1s.gif Op zondag 5 september 2021 08:18 schreef chratnox het volgende:

[..]
Ik vergelijk corona ook niet met de griep, dat deed je in je eigen post zelf waar ik op reageerde. Je gebruikte het zelf als voorbeeld om een punt te maken, daar reageerde ik dan ook op.
klopt en IK reageerde per weer op iemand die de vergelijking wel maakte. Dat had ik niet moeten doen.
Tot nooit .......
  zondag 5 september 2021 @ 08:31:34 #31
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_201220902
quote:
3s.gif Op zondag 5 september 2021 08:14 schreef vosss het volgende:

[..]
In een Duitse deelstaat is getest dus al niet meer voldoende. Daar kom je er gewoon niet in als ongevaccineerde.

:{
Klopt. In duitsland wordt ook nog afstand gehouden. Mondkapjes worden nog gebruikt. Het lijkt alsof ze daar een pandemie aan het bestrijden zijn.
Tot nooit .......
  Moderator zondag 5 september 2021 @ 08:33:02 #32
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201220911
quote:
0s.gif Op zondag 5 september 2021 08:29 schreef Speekselklier het volgende:

[..]
klopt en IK reageerde per weer op iemand die de vergelijking wel maakte. Dat had ik niet moeten doen.
Ah oke, ik snap ‘m. Dan laten we ‘m hierbij :)
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  zondag 5 september 2021 @ 08:39:23 #33
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_201220962
quote:
0s.gif Op zondag 5 september 2021 08:29 schreef Speekselklier het volgende:

[..]
klopt en IK reageerde per weer op iemand die de vergelijking wel maakte. Dat had ik niet moeten doen.
Juist, want waarom zouden we niks mogen zeggen over de griep?
pi_201221023
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 september 2021 23:03 schreef miss_sly het volgende:

[..]
[..]
Maar het gaat helemaal niet om de bescherming van het leven van oma. Het gaat om het voorkomen van een te grote druk op de zorg. Met de griep is dat nooit ook maar enigszins s in die mate aan de orde geweest dat het een issued was.
er zijn wel degelijk meer jaren geweest waarin dat een issue was , 2018 bv 9500 griepdoden in veel minder tijd dan met corona nu , en nu laten de mensen zich ook veel sneller opnemen om de angst die er gezaaid word
  zondag 5 september 2021 @ 08:53:38 #35
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_201221108
Goed plan, gisteren nog invoeren graag
  zondag 5 september 2021 @ 08:54:47 #36
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_201221115
quote:
15s.gif Op zondag 5 september 2021 00:50 schreef Morrigan het volgende:

[..]
Helemaal mee eens. Dit lijkt me niet de juiste methode om mensen alsnog te motiveren om het vaccin te nemen. Sterker nog, ik denk dat dit alleen maar averechts werkt. Er is nu een grote groep die geen vaccin neemt omdat ze weinig vertrouwen in de overheid hebben. Met deze maatregel versterk je alleen die gevoelens.
Welnee, de meeste mensen hebben een slagroom ruggengraat. Even een paar weekjes dit goed handhaven en ze staan in de rij voor de prik.
  Moderator zondag 5 september 2021 @ 08:55:40 #37
5428 crew  miss_sly
pi_201221124
quote:
0s.gif Op zondag 5 september 2021 08:46 schreef Skylertje het volgende:

[..]
er zijn wel degelijk meer jaren geweest waarin dat een issue was , 2018 bv 9500 griepdoden in veel minder tijd dan met corona nu , en nu laten de mensen zich ook veel sneller opnemen om de angst die er gezaaid word
Mensen kunnen zich helemaal niet op laten nemen. Dat bepalen artsen, en die zijn daar helemaal niet zo happig op.

Verder:
https://www.ad.nl/binnenl(...)eten-maken~adf64efb/
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zondag 5 september 2021 @ 09:06:06 #38
217808 gniffie
Ven der Vurt is baas!
pi_201221215
Behalve een test/bewijs maatschappij, wat zijn de alternatieven? Voor altijd in een halve lockdown zitten?
"Plausibel zeg ik gewoon. Ik zeg gewoon eerlijk, plausibel"
pi_201221229
quote:
0s.gif Op zondag 5 september 2021 08:55 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Mensen kunnen zich helemaal niet op laten nemen. Dat bepalen artsen, en die zijn daar helemaal niet zo happig op.

Verder:
https://www.ad.nl/binnenl(...)eten-maken~adf64efb/
dat is een andere discussie , je zei dat er nooit eerder zo'n grote druk op de zorg was , en die was er toen zelfs meer , omdat nu veel afdelingen werden gesloten .
pi_201221244
quote:
0s.gif Op zondag 5 september 2021 08:55 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Mensen kunnen zich helemaal niet op laten nemen. Dat bepalen artsen, en die zijn daar helemaal niet zo happig op.

Verder:
https://www.ad.nl/binnenl(...)eten-maken~adf64efb/
natuurlijk moet een arts toestemming geven , maar de vraag is nu veel groter, vroeger ziekte je gewoon thuis uit
  Moderator zondag 5 september 2021 @ 09:09:17 #41
5428 crew  miss_sly
pi_201221249
quote:
0s.gif Op zondag 5 september 2021 09:07 schreef Skylertje het volgende:

[..]
dat is een andere discussie , je zei dat er nooit eerder zo'n grote druk op de zorg was , en die was er toen zelfs meer , omdat nu veel afdelingen werden gesloten .
Er lagen op het hoogtepunt 350 mensen op de IC. Dat is toch geen vergelijkbare druk op de zorg? Je begrijpt dat al die afgeschaald zorg van nu ook nog meer druk op de zorg leggen?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator zondag 5 september 2021 @ 09:09:32 #42
5428 crew  miss_sly
pi_201221252
quote:
0s.gif Op zondag 5 september 2021 09:08 schreef Skylertje het volgende:

[..]
natuurlijk moet een arts toestemming geven , maar de vraag is nu veel groter, vroeger ziekte je gewoon thuis uit
Nee.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zondag 5 september 2021 @ 09:54:29 #43
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_201221854
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 september 2021 22:19 schreef Skylertje het volgende:
nu mag het idd niet! Daarom gaan ze gewoon weer even tijdelijk de wet veranderen.

zijn er nog nieuwe complottheorieen? de oude zijn namelijk allemaal al uitgekomen.
Ohja zijn we allemaal op 11 augustus dood gegaan door 5G masten? Die is nieuw voor me.
  zondag 5 september 2021 @ 11:49:47 #44
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_201223573
quote:
0s.gif Op zondag 5 september 2021 09:08 schreef Skylertje het volgende:

[..]
natuurlijk moet een arts toestemming geven , maar de vraag is nu veel groter, vroeger ziekte je gewoon thuis uit
ja natuurlijk. Dan werd er beademingsapparatuur geleend bij de thuiszorgwinkel en keerde je vrouw je drie keer per dag ff om.
Te idioot dat je daar tegenwoordig voor naar een IC gaat. Stelletje aanstellers.

Die hele uitgstelde zorg slaat ook nergens op. Op youtube is gewoon te vinden hoe een openhart operatie moet. Had moeder de vrouw gewoon in de woonkamer kunnen doen.

zo'n operatie duurt ook maar vier minuten (bron). Je kan er dus 360 per dag doen.

[ Bericht 7% gewijzigd door Speekselklier op 05-09-2021 11:57:14 ]
Tot nooit .......
pi_201224183
quote:
0s.gif Op zondag 5 september 2021 07:52 schreef miss_sly het volgende:
Ik heb mijn huiswerk gedaan. In de heftige griepgolf van 2018 was het op een bepaald moment even heel druk in het ziekenhuis. Er lagen tien nog geen 350 mensen met griep op de IC. Wel werd er een aantal operaties uitgesteld wegens personeelstekort. Veel werkgevers hadden wat tekorten omdat veel mensen ziek waren. Het uitstellen van operaties gebeurde maar een aantal dagen. Dit alles zonder maatregelen.
Dit inderdaad.
Ik ken ook deze cijfers.

Perfect idee om mensen alleen binnen te laten in horeca etc met een bewijs.
Ik blijf wel vinden dat dat ook een negatieve testuitslag mag zijn, want je kan iemand niet verplichten tot het vaccin.

Maar om dadelijk als ongevaccineerde gezellig aan te schuiven in het restaurant bij een overvol kerstdiner.
Nee dat mag absoluut niet gebeuren. Zeker ook voor je eigen gezondheid ... en als je ziek word je weer in een overvol ziekenhuis komt.
Tuurlijk kun je als gevaccineerde ook nog ziek worden, maar niet meer zo ernstig dat er heel veel mensen op de IC belanden.
pi_201224293
quote:
0s.gif Op zondag 5 september 2021 09:06 schreef gniffie het volgende:
Behalve een test/bewijs maatschappij, wat zijn de alternatieven? Voor altijd in een halve lockdown zitten?
_O-
ja, dat zijn echt de enige twee opties
pi_201224301
quote:
0s.gif Op zondag 5 september 2021 12:43 schreef hartloper het volgende:

[..]
Dit inderdaad.
Ik ken ook deze cijfers.

Perfect idee om mensen alleen binnen te laten in horeca etc met een bewijs.
Ik blijf wel vinden dat dat ook een negatieve testuitslag mag zijn, want je kan iemand niet verplichten tot het vaccin.

Maar om dadelijk als ongevaccineerde gezellig aan te schuiven in het restaurant bij een overvol kerstdiner.
Nee dat mag absoluut niet gebeuren.
Zeker ook voor je eigen gezondheid ... en als je ziek word je weer in een overvol ziekenhuis komt.
Tuurlijk kun je als gevaccineerde ook nog ziek worden, maar niet meer zo ernstig dat er heel veel mensen op de IC belanden.
besef je wel wat je zegt?
pi_201224439
quote:
14s.gif Op zondag 5 september 2021 12:54 schreef aTypisch het volgende:
besef je wel wat je zegt?
Ja. Heeft niks met buiten sluiten te maken.
Daarom zeg ik ook niet dat je niet naar binnen mag, maar niet zomaar fluitend zonder bewijs of negatieve test mijn inziens (> dat had ik erbij kunnen/moeten zetten inderdaad).

Heeft te maken met verantwoordelijkheden nemen aangaande een enorme pandemie, die ons al meer dan een jaar in zijn grip heeft.
pi_201224473
quote:
0s.gif Op zondag 5 september 2021 13:02 schreef hartloper het volgende:

[..]
Ja. Heeft niks met buiten sluiten te maken.
Daarom zeg ik ook niet dat je niet naar binnen mag, maar niet zomaar fluitend zonder bewijs of negatieve test mijn inziens (> dat had ik erbij kunnen/moeten zetten inderdaad).

Heeft te maken met verantwoordelijkheden nemen aangaande een enorme pandemie, die ons al meer dan een jaar in zijn grip heeft.
(sloot buiten, heeft buitengesloten), 1. buiten een afgesloten plaats houden; de deur (voor iemand) sluiten, niet binnenlaten

blijkbaar besef je het niet
hopelijk komt dat nog :)
pi_201224497
quote:
14s.gif Op zondag 5 september 2021 13:04 schreef aTypisch het volgende:
(sloot buiten, heeft buitengesloten), 1. buiten een afgesloten plaats houden; de deur (voor iemand) sluiten, niet binnenlaten

blijkbaar besef je het niet
hopelijk komt dat nog
Is ongevaccineerde praat. Heb ik overgenomen gemakshalve.
Die mensen voelen zich vaak buiten gesloten. Wat de grootste onzin is.
Je mag in Nederland nog zoveel als niet gevaccineerde, alleen heb je een bewijsje nodig dat je gezond bent.
pi_201224653
quote:
0s.gif Op zondag 5 september 2021 13:06 schreef hartloper het volgende:

[..]
Is ongevaccineerde praat. Heb ik overgenomen gemakshalve.
Die mensen voelen zich vaak buiten gesloten. Wat de grootste onzin is.
Je mag in Nederland nog zoveel als niet gevaccineerde, alleen heb je een bewijsje nodig dat je gezond bent.
hoe werkt dit in jouw hoofd?
  zondag 5 september 2021 @ 13:19:30 #52
243135 5thencounter
Shit, nog steeds hier..
pi_201224700
quote:
0s.gif Op zondag 5 september 2021 13:06 schreef hartloper het volgende:

[..]
Is ongevaccineerde praat. Heb ik overgenomen gemakshalve.
Die mensen voelen zich vaak buiten gesloten. Wat de grootste onzin is.
Je mag in Nederland nog zoveel als niet gevaccineerde, alleen heb je een bewijsje nodig dat je gezond bent.
Heb jij die altijd bij je? Geen Ebola? Schurft, Pest, Hepatis A,B,C? ;)
  Moderator zondag 5 september 2021 @ 13:22:17 #53
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201224740
quote:
0s.gif Op zondag 5 september 2021 13:06 schreef hartloper het volgende:

[..]
Is ongevaccineerde praat. Heb ik overgenomen gemakshalve.
Die mensen voelen zich vaak buiten gesloten. Wat de grootste onzin is.
Je mag in Nederland nog zoveel als niet gevaccineerde, alleen heb je een bewijsje nodig dat je gezond bent.
Het is geen bewijs dat je gezond bent, het is een bewijs dat je op het moment van testen niet positief getest bent op corona, meer niet. Dat heeft helemaal niets te maken met gezondheid.

Een groot deel van de mensen waar hier over gesproken wordt is overigens jeugd tussen de 12 en 17 die niet gevaccineerd is. Die groep heeft op enkele uitzonderingen na niets te vrezen van dit virus en zal dus ook niet de IC overbevolken. Die moeten echter wel meerdere keren per week negatief testen om normaal mee te doen met de samenleving. Tegen diezelfde groep is de afgelopen 16 maanden gezegd: Ach, ga maar achter je laptop zitten, je bent namelijk een risico voor je opa.

Vind je het echt solidair om die groep weer de dupe te laten worden?
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  zondag 5 september 2021 @ 13:42:27 #54
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_201224991
quote:
0s.gif Op zondag 5 september 2021 13:19 schreef 5thencounter het volgende:

[..]
Heb jij die altijd bij je? Geen Ebola? Schurft, Pest, Hepatis A,B,C? ;)
Zijn we momenteel een Ebola -pest - schurft - hepatit AbC pandemie aan het bestrijden?
Tot nooit .......
  zondag 5 september 2021 @ 13:45:38 #55
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_201225034
quote:
0s.gif Op zondag 5 september 2021 13:22 schreef chratnox het volgende:

Die moeten echter wel meerdere keren per week negatief testen om normaal mee te doen met de samenleving. ?
Drama he. Anders een heel klein prikje halen.

Het zijn overigens niet alleen tieners maar ook veel allochtonen die niet gevaccineerd zijn.
Tot nooit .......
  Moderator zondag 5 september 2021 @ 13:51:41 #56
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201225113
quote:
1s.gif Op zondag 5 september 2021 13:45 schreef Speekselklier het volgende:

[..]
Drama he. Anders een heel klein prikje halen.

Het zijn overigens niet alleen tieners maar ook veel allochtonen die niet gevaccineerd zijn.
Dat is niet het punt. Effectief zijn we dus als samenleving jongeren aan het dwingen (maar noemen we het geen dwingen maar subtiel overhalen) om die vaccinatie te halen. Het risico van het virus is voor die groep erg laag, maar na anderhalf jaar bijna niets te kunnen en mogen moeten ze nu ook nog de vaccinatie halen om weer mee te kunnen doen.

Allochtonen is een goed punt inderdaad. Die groep komt in bijna alle gevallen niet op de plekken waar testen voor toegang nodig is. Dat coronatoegangsbewijs is dus gewoon niets meer dan mensen dusdanig treiteren dat ze alsnog die vaccinatie halen.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  zondag 5 september 2021 @ 13:59:16 #57
243135 5thencounter
Shit, nog steeds hier..
pi_201225206
quote:
0s.gif Op zondag 5 september 2021 13:42 schreef Speekselklier het volgende:

[..]
Zijn we momenteel een Ebola -pest - schurft - hepatit AbC pandemie aan het bestrijden?
Geen idee wát we aan het bestrijden zijn.. heb je alle álle gezondheid bewijzen bij je? want dat was de issue.. ben je gezond
  zondag 5 september 2021 @ 16:21:10 #58
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_201227950
quote:
0s.gif Op zondag 5 september 2021 13:59 schreef 5thencounter het volgende:

[..]
Geen idee wát we aan het bestrijden zijn.. heb je alle álle gezondheid bewijzen bij je? want dat was de issue.. ben je gezond
Als je geen hebt wat we aan het bestrijden zijn dan snap ik je reactie.

Maar als de overheid dat van belang vind komen die ziektes vast in dezelfde app. Dan zal ik inderdaad bij me hebben. Je doet nu alsof je met hele multimappen op stap moet.

Overigens is een bewijs dat geen pest hebt in Nederland niet zinvol (uitgestorven).
Hepatites A en Ebola komt in Nederand ook vrijwel niet voor.
Hepatites B en Schurft zijn zo ongeveer SOA's dus dat is ook niet heel zinvol
en Hepatites C is via bloed overdraagbaar.

Op drukke plaatsen vormen die dus niet echt problemen.

[ Bericht 4% gewijzigd door Speekselklier op 05-09-2021 16:55:44 ]
Tot nooit .......
pi_201229699
quote:
1s.gif Op zondag 5 september 2021 13:45 schreef Speekselklier het volgende:

[..]
Drama he. Anders een heel klein prikje halen.

Het zijn overigens niet alleen tieners maar ook veel allochtonen die niet gevaccineerd zijn.
en Urk
  zondag 5 september 2021 @ 17:50:55 #60
217808 gniffie
Ven der Vurt is baas!
pi_201229979
quote:
14s.gif Op zondag 5 september 2021 12:53 schreef aTypisch het volgende:

[..]
_O-
ja, dat zijn echt de enige twee opties
Wat nog meer dan? Je gaat terug naar het normaal met vaccinbewijzen of je blijft in semi lockdown. Of wil je naar een harde China /australie lockdown en de grenzen dicht?
"Plausibel zeg ik gewoon. Ik zeg gewoon eerlijk, plausibel"
pi_201230170
quote:
0s.gif Op zondag 5 september 2021 17:50 schreef gniffie het volgende:

[..]
Wat nog meer dan? Je gaat terug naar het normaal met vaccinbewijzen of je blijft in semi lockdown. Of wil je naar een harde China /australie lockdown en de grenzen dicht?
doe je het weer

je kijkt niet meer helder naar de zaak, dat is wel duidelijk :)

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 05-09-2021 18:04:12 ]
  zondag 5 september 2021 @ 18:07:37 #62
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_201230215


[ Bericht 100% gewijzigd door WheeledWarrior op 05-09-2021 18:07:47 ]
  zondag 5 september 2021 @ 18:12:51 #63
217808 gniffie
Ven der Vurt is baas!
pi_201230284
quote:
14s.gif Op zondag 5 september 2021 18:03 schreef aTypisch het volgende:

[..]
doe je het weer

je kijkt niet meer helder naar de zaak, dat is wel duidelijk :)

Welke opties zijn er nog meer dan. Of wat is jouw exit strategie?
"Plausibel zeg ik gewoon. Ik zeg gewoon eerlijk, plausibel"
  zondag 5 september 2021 @ 18:15:04 #64
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_201230312
quote:
14s.gif Op zondag 5 september 2021 18:03 schreef aTypisch het volgende:

[..]

je kijkt niet meer helder naar de zaak, dat is wel duidelijk :)

Heb je zelf een idee hoe het zou moeten, binnen de kaders van een pandemie?
Tot nooit .......
pi_201230482
quote:
0s.gif Op zondag 5 september 2021 18:15 schreef Speekselklier het volgende:

[..]
Heb je zelf een idee hoe het zou moeten, binnen de kaders van een pandemie?
ja
pi_201230487
quote:
10s.gif Op zondag 5 september 2021 18:12 schreef gniffie het volgende:

[..]
Welke opties zijn er nog meer dan. Of wat is jouw exit strategie?
ik ga naar zuid-amerika volgende maand :+
  zondag 5 september 2021 @ 18:43:45 #67
16305 Jappie
parttime reverend
pi_201230681
quote:
0s.gif Op zondag 5 september 2021 08:55 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Mensen kunnen zich helemaal niet op laten nemen. Dat bepalen artsen, en die zijn daar helemaal niet zo happig op.

Neh een arts adviseert maar als Truus en/of Willem zich door alle media en regerings bemoeienis toch niet gelukkig voelen met het doktersadvies melden ze zich gewoon bij de poort van het ziekenhuis en het ziekenhuis gaat geen opname weigeren want dat zou de volgende dag breed uitgemeten in het nieuws komen.

De bij mensen opgewekte angst speelt wel degelijk een rol bij de hoeveelheid uitgevoerde opnames.
  Moderator zondag 5 september 2021 @ 18:54:33 #68
54278 crew  Tijger_m
42
pi_201230819
quote:
14s.gif Op zondag 5 september 2021 18:29 schreef aTypisch het volgende:

[..]
ik ga naar zuid-amerika volgende maand :+
Zelfmoord is ook een strategie, inderdaad :P
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator zondag 5 september 2021 @ 18:55:41 #69
54278 crew  Tijger_m
42
pi_201230829
quote:
0s.gif Op zondag 5 september 2021 18:43 schreef Jappie het volgende:

[..]
Neh een arts adviseert maar als Truus en/of Willem zich door alle media en regerings bemoeienis toch niet gelukkig voelen met het doktersadvies melden ze zich gewoon bij de poort van het ziekenhuis en het ziekenhuis gaat geen opname weigeren want dat zou de volgende dag breed uitgemeten in het nieuws komen.

De bij mensen opgewekte angst speelt wel degelijk een rol bij de hoeveelheid uitgevoerde opnames.
Waar haal jij dit vandaan? Als Truus of Willem zich zonder verwijzing meld bij het ziekenhuis worden ze naar huis gestuurt in Nederland.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  zondag 5 september 2021 @ 19:13:02 #70
217808 gniffie
Ven der Vurt is baas!
pi_201231034
quote:
14s.gif Op zondag 5 september 2021 18:29 schreef aTypisch het volgende:

[..]
ik ga naar zuid-amerika volgende maand :+
Ook niet verkeerd.
"Plausibel zeg ik gewoon. Ik zeg gewoon eerlijk, plausibel"
  zondag 5 september 2021 @ 19:13:13 #71
16305 Jappie
parttime reverend
pi_201231038
quote:
0s.gif Op zondag 5 september 2021 18:55 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Waar haal jij dit vandaan? Als Truus of Willem zich zonder verwijzing meld bij het ziekenhuis worden ze naar huis gestuurt in Nederland.
In principe is dit de huisarts idd, maar ook een andere zorgverlener of medisch specialist mogen dit doen.
Wanneer jij dus het gevoel hebt dat jouw huisarts jouw klachten of angst niet serieus neemt kun je aan je huisarts voorbij. In principe is iemand bij de EHBO ook een zorgverlener dus zo lastig is het niet.
  zondag 5 september 2021 @ 19:15:42 #72
16305 Jappie
parttime reverend
pi_201231066
quote:
0s.gif Op zondag 5 september 2021 19:13 schreef Jappie het volgende:

[..]
In principe is dit de huisarts idd, maar ook een andere zorgverlener of medisch specialist mogen dit doen.
Wanneer jij dus het gevoel hebt dat jouw huisarts jouw klachten of angst niet serieus neemt kun je aan je huisarts voorbij. In principe is iemand bij de EHBO ook een zorgverlener dus zo lastig is het niet.
Punt is dat niemand (zowel artsen als ziekenhuizen) er op staan te wachten in het nieuws te komen met een weigering van patienten in deze coronagekte. Toegegeven..huisartsen zullen proberen te matigen op toppunten van drukte en dus krijg je mensen die via de omweg zich alsnog proberen op te laten nemen.
  Moderator zondag 5 september 2021 @ 19:44:08 #73
54278 crew  Tijger_m
42
pi_201231437
quote:
0s.gif Op zondag 5 september 2021 19:15 schreef Jappie het volgende:

[..]
Punt is dat niemand (zowel artsen als ziekenhuizen) er op staan te wachten in het nieuws te komen met een weigering van patienten in deze coronagekte. Toegegeven..huisartsen zullen proberen te matigen op toppunten van drukte en dus krijg je mensen die via de omweg zich alsnog proberen op te laten nemen.
Volgens mij is dit een puur verzinsel dat dit gebeurt in Nederland.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  zondag 5 september 2021 @ 19:50:52 #74
16305 Jappie
parttime reverend
pi_201231543
quote:
0s.gif Op zondag 5 september 2021 19:44 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Volgens mij is dit een puur verzinsel dat dit gebeurt in Nederland.
Het gebeurt bij allerhande ziektebeelden / kwalen / kwetsuren dus ook bij Corona.
Bij Corona zal de kans alleen wat groter zijn aangezien er zo'n enorme angstcultuur is gekweekt waardoor de gemiddelde burger iets eerder geneigd zal zijn zijn/haar ziekte als ernstiger te beoordelen dan te doen gebruikelijk en ook iets eerder zal twijfelen aan het advies van de huisarts indien deze niet mee zal gaan in deze beoordeling.

Overigens kun je zelfs nog bij je zorgverzekeraar aankloppen om alsnog je opname geregeld te krijgen maar dat lijkt mij wegens het verdienmodel van deze partij niet de aangewezen manier om sneller je gelijk te krijgen. ;)
  zondag 5 september 2021 @ 20:15:25 #75
16305 Jappie
parttime reverend
pi_201231913
Om overigens ook nog even een reactie te geven op het punt van het topic zelf.

Volkomen ridicuul uiteraard om corona toegangs bewijzen op eender welke locatie te introduceren.

De gevaccineerden die er komen hebben naar eigen overtuiging niets te vrezen van ongevaccineerden en ongevaccineerden nemen bewust het "risico". Blijft over een beperkte groep mensen die wel gevaccineerd zijn maar wegens bijvoorbeeld immuniteitsproblemen toch ernstig ziek kunnen worden. Deze mensen zou ik met alle respect willen adviseren pertinent niet naar toko's te gaan waar coronatoegangsbewijzen een vereiste zijn om de doodeenvoudige reden dat onder gevaccineerden welke vrijelijk toegang krijgen voldoende besmette mensen zullen zitten van wie je het virus alsnog gewoon kunt krijgen.

Bij elke andere toko of festijn waar niet het vals gevoel van veiligheid middels een coronatoegansbewijs wordt gecreeerd weten iig ook die risicogroepen gewoon waar ze aan toe zijn.
pi_201233152
quote:
0s.gif Op zondag 5 september 2021 18:54 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Zelfmoord is ook een strategie, inderdaad :P
wtf is dit voor doodsverwensing? :{
  Moderator zondag 5 september 2021 @ 21:22:30 #77
54278 crew  Tijger_m
42
pi_201233194
quote:
14s.gif Op zondag 5 september 2021 21:20 schreef aTypisch het volgende:

[..]
wtf is dit voor doodsverwensing? :{
Dat is het niet.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_201233206
quote:
0s.gif Op zondag 5 september 2021 21:22 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Dat is het niet.
wat probeer je er dan mee te zeggen?
  Moderator zondag 5 september 2021 @ 21:46:23 #79
5428 crew  miss_sly
pi_201233689
quote:
0s.gif Op zondag 5 september 2021 19:50 schreef Jappie het volgende:

[..]
Het gebeurt bij allerhande ziektebeelden / kwalen / kwetsuren dus ook bij Corona.
Bij Corona zal de kans alleen wat groter zijn aangezien er zo'n enorme angstcultuur is gekweekt waardoor de gemiddelde burger iets eerder geneigd zal zijn zijn/haar ziekte als ernstiger te beoordelen dan te doen gebruikelijk en ook iets eerder zal twijfelen aan het advies van de huisarts indien deze niet mee zal gaan in deze beoordeling.

Overigens kun je zelfs nog bij je zorgverzekeraar aankloppen om alsnog je opname geregeld te krijgen maar dat lijkt mij wegens het verdienmodel van deze partij niet de aangewezen manier om sneller je gelijk te krijgen. ;)
Je kunt echt geen opname regelen als dat niet noodzakelijk is. Je kunt naar de HAP of SEH zonder verwijzing, maar als dan het medisch personeel ook vindt dat je niet opgenomen hoeft te worden, gebeurt dat alsnog niet. Er is geen ziekenhuis dat op verzoek opneemt.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zondag 5 september 2021 @ 22:30:50 #80
16305 Jappie
parttime reverend
pi_201234225
quote:
0s.gif Op zondag 5 september 2021 21:46 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Je kunt echt geen opname regelen als dat niet noodzakelijk is. Je kunt naar de HAP of SEH zonder verwijzing, maar als dan het medisch personeel ook vindt dat je niet opgenomen hoeft te worden, gebeurt dat alsnog niet. Er is geen ziekenhuis dat op verzoek opneemt.
Je zegt nu feitelijk niet veel anders dan ik maar de catch is dat er nu meer mensen door de huisarts worden doorverwezen die vroeger wellicht het advies zouden hebben gehad het even een paar dagen aan te kijken. Er zullen tevens meer mensen zijn die zullen twijfelen aan het advies van de huisarts en zich dus alsnog via SEH zullen aanmelden. Zowel een patient, huisarts als een SEH medewerker zullen zich onder het huidige angstbeeld wat is gecreeerd eerder geroepen voelen eea uit te sluiten ipv af te gaan op wat hun ervaring zegt.

Er wordt daarmee al dan niet terecht een hoger percentage mensen opgenomen in het ziekenhuis dan bij een griep op basis van dezelfde klachten.

Overigens is het zo dat je ofwel door interventie van een zorgverzekeraar danwel op eigen kracht opgenomen kan worden door een ziekenhuis. Uiteindelijk is de verwijzing van een huisarts of vervangende zorgverlener of medisch specialist nl tevens een verklaring waarmee de rekening naar een verzekeraar gestuurd en betaald kan worden. Indien deze ontbreekt kan een patient er uiteindelijk ook nog voor kiezen de kosten voor de opname en behandeling voor eigen rekening te nemen. (vooraf te tekenen bij het kruisje) Dat laatste zal zich naar ik aanneem vnl bij prive klinieken voordoen maar het kan dus wel degelijk.

Voor de duidelijkheid: "Ik acht deze laatste 2 opties in sub niet van toepassing te zijn op hetgeen ik daarboven stel" deze zijn louter informatief bedoeld.
  Moderator zondag 5 september 2021 @ 22:33:25 #81
5428 crew  miss_sly
pi_201234261
quote:
0s.gif Op zondag 5 september 2021 22:30 schreef Jappie het volgende:

[..]
Je zegt nu feitelijk niet veel anders dan ik maar de catch is dat er nu meer mensen door de huisarts worden doorverwezen die vroeger wellicht het advies zouden hebben gehad het even een paar dagen aan te kijken. Er zullen tevens meer mensen zijn die zullen twijfelen aan het advies van de huisarts en zich dus alsnog via SEH zullen aanmelden. Zowel een patient, huisarts als een SEH medewerker zullen zich onder het huidige angstbeeld wat is gecreeerd eerder geroepen voelen eea uit te sluiten ipv af te gaan op wat hun ervaring zegt.

Er wordt daarmee al dan niet terecht een hoger percentage mensen opgenomen in het ziekenhuis dan bij een griep op basis van dezelfde klachten.

Overigens is het zo dat je ofwel door interventie van een zorgverzekeraar danwel op eigen kracht opgenomen kan worden door een ziekenhuis. Uiteindelijk is de verwijzing van een huisarts of vervangende zorgverlener of medisch specialist nl tevens een verklaring waarmee de rekening naar een verzekeraar gestuurd en betaald kan worden. Indien deze ontbreekt kan een patient er uiteindelijk ook nog voor kiezen de kosten voor de opname en behandeling voor eigen rekening te nemen. (vooraf te tekenen bij het kruisje) Dat laatste zal zich naar ik aanneem vnl bij prive klinieken voordoen maar het kan dus wel degelijk.

Voor de duidelijkheid: "Ik acht deze laatste 2 opties in sub niet van toepassing te zijn op hetgeen ik daarboven stel" deze zijn louter informatief bedoeld.
Toch zou ik graag wat bronnen zien die onderbouwen wat je hier claimt. Want je zegt dus dat er mensen onterecht in het ziekenhuis liggen en daar geloof ik niets van.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zondag 5 september 2021 @ 22:36:34 #82
16305 Jappie
parttime reverend
pi_201234302
quote:
0s.gif Op zondag 5 september 2021 22:33 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Toch zou ik graag wat bronnen zien die onderbouwen wat je hier claimt. Want je zegt dus dat er mensen onterecht in het ziekenhuis liggen en daar geloof ik niets van.
Ik zeg niet perse dat ze er onterecht liggen..ik zeg dat er anders met griep dan met corona omgegaan wordt, de onzekerheid speelt daarin een rol. .We hebben het hier over ziekenhuisopnames niet over IC.
  Moderator zondag 5 september 2021 @ 22:57:09 #83
5428 crew  miss_sly
pi_201234573
quote:
0s.gif Op zondag 5 september 2021 22:36 schreef Jappie het volgende:

[..]
Ik zeg niet perse dat ze er onterecht liggen..ik zeg dat er anders met griep dan met corona omgegaan wordt, de onzekerheid speelt daarin een rol. .We hebben het hier over ziekenhuisopnames niet over IC.
Weke onzekerheid heb je het dan over?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_201234893
Dit gaat nergens meer over.

De reden van deze vergaande maatregelen is dat er nog '2 miljoen ongevaccineerden zijn'. Maar dat is volgens mij grote onzin. Zouden echt alle maatregelen worden opgeheven indien iedereen zich had laten vaccineren? Lijkt mij sterk. Er wordt alweer gesproken over een 3e prik. Mutaties. Etc.

Maar goed, mijn hoofdpunt is eigenlijk dat als deze cijfers kloppen en er dus nog maar 2 miljoen mensen ongevaccineerd zijn, dat een een gigantische winst is t.o.v. van vorig najaar toen er 17 miljoen ongevaccineerden waren.

Dus met zo weinig mensen die een gevaar vormen voor (overbelasting op) de zorg, waar het sinds het begin allemaal om draait, is er toch weinig aan de hand?

Ja, Delta-variant zal vast besmettelijker zijn dan voorgaande varianten. Maar aangezien vrijwel iedereen en zeker de ouderen en ongezonde mensen die toch al een grotere risico hadden om in het ziekenhuis te komen na besmetting inmiddels gevaccineerd zijn, lijkt het mij zeer aannemelijk dat de ziekenhuizen helemaal niet vol komen te liggen dit najaar.

En zo wel, dan werken de vaccins dus niet.
  zondag 5 september 2021 @ 23:38:36 #85
16305 Jappie
parttime reverend
pi_201235051
quote:
0s.gif Op zondag 5 september 2021 22:57 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Weke onzekerheid heb je het dan over?
Lees de afgelopen posts nog even na, de angstcultuur die is gecreeerd rondom het Coronavirus kent zijn gelijke niet.
De hele reden dat deze uberhaupt is ontstaan komt voort uit angst en onzekerheid.

Eerstens de schrikbeelden uit Italie waar een ieder een logische initiele angstreactie op had welke versterkt zijn geworden door wetenschappers virologen deskundigen die zichzelf compleet verschanst hebben achter de meest extreme doorgerekende scenario's om later maar niet afgerekend te hoeven worden op mogelijk niet voorziene schade. Gevolgd door de politieke bestuurders die zich gedwongen door de houding van de wetenschappers ook niet durfden uitspreken tegen deze lieden uit angst voor politiek verlies.

Het handjevol dappere andersdenkenden vanuit politiek en wetenschap dat zich wel durfden uitspreken werden compleet weggehoond door zowel gevestigde orde,WHO gesteund door de media. Elk tegengeluid wat een gezonde discussie op gang had kunnen brengen werd direct in de hoek van complottheoristen en wappies geparkeerd.

Aldus zijn we al dik anderhalf jaar van alle kanten gevoed met een tunnelvisie waarin het gros van de mensen alleen nog vanuit angst reageert. Angst voor gezondheid,angst voor de medemens, angst voor normaal sociaal gedrag,angst voor het niet terugkrijgen van vrijheden. Allemaal angst en onzekerheid dus.

Een weg terug is ook niet zo eenvoudig..dit zou immers gezichtsverlies voor een aantal zichzelf belangrijk vindende spelers betekenen. en ondertussen gaat het circus maar door. De Delta variant is vele malen besmettelijker en als je niet beschermd bent door het vaccin ben je eigenlijk al zo goed als dood. Dat is zon beetje het beeld wat er geschetst word en dus ook door velen zo beleefd wordt.

Een patient besluit nu dus eerder zijn/haar eigen klachten naast de lat van de hysterie te leggen.
Een huisarts beslist dus nu vaker om door te verwijzen.
Een eerste hulp post besluit nu dus vaker om om patienten te onderzoeken.

Men durft simpelweg niet gerust te stellen op basis van ervaring aangezien deze voor corona nagenoeg ontbreekt en tegen het heersende adagium in gaan is, indien de beoordeling fout blijkt, zoveel als je nek in de strop leggen.
pi_201235170
Zo hoort het:

Florida will fine businesses $5,000 for requiring vaccine passports

https://www.mynews13.com/(...)ng-vaccine-passports
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
  Beste debater 2022 zondag 5 september 2021 @ 23:54:12 #87
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_201235204
quote:
0s.gif Op zondag 5 september 2021 23:38 schreef Jappie het volgende:

[..]
Lees de afgelopen posts nog even na, de angstcultuur die is gecreeerd rondom het Coronavirus kent zijn gelijke niet.
De hele reden dat deze uberhaupt is ontstaan komt voort uit angst en onzekerheid.

Eerstens de schrikbeelden uit Italie waar een ieder een logische initiele angstreactie op had welke versterkt zijn geworden door wetenschappers virologen deskundigen die zichzelf compleet verschanst hebben achter de meest extreme doorgerekende scenario's om later maar niet afgerekend te hoeven worden op mogelijk niet voorziene schade. Gevolgd door de politieke bestuurders die zich gedwongen door de houding van de wetenschappers ook niet durfden uitspreken tegen deze lieden uit angst voor politiek verlies.

Het handjevol dappere andersdenkenden vanuit politiek en wetenschap dat zich wel durfden uitspreken werden compleet weggehoond door zowel gevestigde orde,WHO gesteund door de media. Elk tegengeluid wat een gezonde discussie op gang had kunnen brengen werd direct in de hoek van complottheoristen en wappies geparkeerd.

Aldus zijn we al dik anderhalf jaar van alle kanten gevoed met een tunnelvisie waarin het gros van de mensen alleen nog vanuit angst reageert. Angst voor gezondheid,angst voor de medemens, angst voor normaal sociaal gedrag,angst voor het niet terugkrijgen van vrijheden. Allemaal angst en onzekerheid dus.

Een weg terug is ook niet zo eenvoudig..dit zou immers gezichtsverlies voor een aantal zichzelf belangrijk vindende spelers betekenen. en ondertussen gaat het circus maar door. De Delta variant is vele malen besmettelijker en als je niet beschermd bent door het vaccin ben je eigenlijk al zo goed als dood. Dat is zon beetje het beeld wat er geschetst word en dus ook door velen zo beleefd wordt.

Een patient besluit nu dus eerder zijn/haar eigen klachten naast de lat van de hysterie te leggen.
Een huisarts beslist dus nu vaker om door te verwijzen.
Een eerste hulp post besluit nu dus vaker om om patienten te onderzoeken.

Men durft simpelweg niet gerust te stellen op basis van ervaring aangezien deze voor corona nagenoeg ontbreekt en tegen het heersende adagium in gaan is, indien de beoordeling fout blijkt, zoveel als je nek in de strop leggen.
Zoals?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 6 september 2021 @ 06:30:51 #88
16305 Jappie
parttime reverend
pi_201235751
quote:
0s.gif Op zondag 5 september 2021 23:54 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Zoals?
Er zijn er genoeg te vinden in zowel binnen als buitenland maar om het een beetje dichtbij huis te houden is het bijvoorbeeld meer dan de moeite om de nieuwe door blckbx gefaciliteerde docu serie van tegenwind te bekijken.
Hierin wordt een kleine greep van deze mensen in een villa felderhof achtige setting aan het woord gelaten.

Deel 1
pi_201239524
pi_201239510
Artikel uit 2014:

https://www.meenemen.nl/voorbereiding/gezondheid/gele-boekje/

Het kan voorkomen dat je het gele boekje kwijt raakt. Dit is natuurlijk erg vervelend. Tegenwoordig wordt er steeds vaker gebruik gemaakt van een online vaccinatiepaspoort.

Waarom was er toen geen ophef?
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_201274951
In Oostenrijk is het al zo. Je komt nergens binnen zonder vaccinatie bewijs of geldige test.
Tevens is horeca of bioscoop geen eerste levensbehoefte dus waarom zo moeilijk doen als niet gevaccineerde?
De Euro was een goed idee ... en dat had het moeten blijven.
pi_201275026
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 09:34 schreef Bloemkool het volgende:
In Oostenrijk is het al zo. Je komt nergens binnen zonder vaccinatie bewijs of geldige test.
Tevens is horeca of bioscoop geen eerste levensbehoefte dus waarom zo moeilijk doen als niet gevaccineerde?
Ik heb het idee dat een groot deel in de groep van de niet gevaccineerden die moeilijk doen dezelfde mensen zijn die moeilijk deden over alle andere maatregelen de afgelopen tijd.
pi_201275063
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 09:41 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Ik heb het idee dat een groot deel in de groep van de niet gevaccineerden die moeilijk doen dezelfde mensen zijn die moeilijk deden over alle andere maatregelen de afgelopen tijd.
Het lijkt inderdaad een klein groepje te zijn dat perse dwars moet liggen omdat het kan. Alle vrijheden zijn er nog. Dat wat luxe dingen wat lastiger zijn omdat je er iets extra’s voor moet doen tbv de volksgezondheid, dat is dan vrijheidsbeperkingen? Klinkt eerder als egoïsme. In Oostenrijk zie je niemand moeilijk doen. Ook de toeristen uit andere landen niet.
De Euro was een goed idee ... en dat had het moeten blijven.
pi_201275371
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 09:44 schreef Bloemkool het volgende:

[..]
Het lijkt inderdaad een klein groepje te zijn dat perse dwars moet liggen omdat het kan. Alle vrijheden zijn er nog. Dat wat luxe dingen wat lastiger zijn omdat je er iets extra’s voor moet doen tbv de volksgezondheid, dat is dan vrijheidsbeperkingen? Klinkt eerder als egoïsme. In Oostenrijk zie je niemand moeilijk doen. Ook de toeristen uit andere landen niet.
Tja, Oostenrijkers staan er dan ook om bekend een autocratie te ambieeren...

Wel ironisch, dat vrijheid als egoïsme wordt beschreven.
Waar trek je de grens? Mensen die de auto pakken zijn egoïst, mensen die vlees eten, mensen die werkverzuim plegen door sportblessures, mensen met een openhaard, mensen met een bbq, mensen die spullen kopen gemaakt buiten europa, etc, enz..
De lijst is nogal lang met gedragingen die anderen schade berokkenen...
A pound of flesh, to be by him cut off Nearest the merchant's heart. -- Shakespeare :P
  donderdag 9 september 2021 @ 10:27:08 #94
492230 Vlad1986
Justice will prevail
pi_201275489
Ik ben gevaccineerd, ik ben geen Wappie, maar ook dit vind ik veel te ver gaan.
Kom op he, een bewijsje om het gezellig te hebben.

Het is gewoon belachelijk dat je een bewijsje moet laten zien dat je "gezond" bent.

Gisteren was het nog bij 1vandaag. Ook de horeca zit er niet op te wachten om agent te spelen.
En de barman in de reportage gisteren liet zelfs een filmpje zien van Hugo de Jonge van een eerderen raportage van 1Vandaag dat een dergelijke pas er nooit zal komen.
Want dat zou niet in de Nederlandse waarden en cultuur passen

Dus als Hugo dit toch gaat doordrukken breekt die lul weer een belofte.
En weer neemt het vertrouwen in de politiek af en het wantrouwen in de politiek toe.

Weer het bewijs dat ze in Den Haag en met name het demissionair kabinet (VVD, D66(6), CDA en CU) maar doen wat ze zelf leuk vinden of leuk lijken.
Alsof wij en de horeca proefkonijnen zijn.

Ik snap werkelijk waar niet dat nog zoveel mensen zijn geweest die op de VVD en D66(6) gestemd hebben.
Die partijen zitten er alleen voor zichzelf en niet voor de bevolking.
Het feit dat ze met de "verliezers" van de verkiezingen (CDA en GL) wel rond te tafel willen, maar de winnaars (J21) en de derde partij van Nederland (PVV) gewoon niet eens laten aanschuiven is gewoon triest
Het zijn gewoon stuk voor stuk landverraders. Want je sluit gewoon miljoenen mensen uit die iets anders willen dat de orde die er nu zit.

De mensen die op VVD en D66(6) gestemd hebben zijn echt steken blind.
En die hebben echt psychische hulp nodig.
Met de VVD en D66(6) heb je geen democratie. Onder hun is de democratie een farce.
Als ze echt democratisch willen zijn dan zouden de derde partij van Nederland erbij moeten betrekken en daar mee regeren.
Want het volk heeft eenmaal gekozen.

Maar deze partijen luisteren niet naar het volk.
At the end Justice will prevail
pi_201276362
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 10:14 schreef Dauthi het volgende:

[..]
Tja, Oostenrijkers staan er dan ook om bekend een autocratie te ambieeren...

Wel ironisch, dat vrijheid als egoïsme wordt beschreven.
Waar trek je de grens? Mensen die de auto pakken zijn egoïst, mensen die vlees eten, mensen die werkverzuim plegen door sportblessures, mensen met een openhaard, mensen met een bbq, mensen die spullen kopen gemaakt buiten europa, etc, enz..
De lijst is nogal lang met gedragingen die anderen schade berokkenen...
Het gaat toch over covid? Waarom dingen erbij betrekken die al tientallen jaren bestaan en die moeten vergelijken met een gebeurtenis zoals we die nog niet eerder gezien hebben?
Dat is toch geen vergelijking.
We leven in een vrij land dus je hebt keuzes. Ik zou ook dingen anders willen zien maar zo werkt het niet in een democratie. Je zult je toch enigszins moeten aanpassen.
De Euro was een goed idee ... en dat had het moeten blijven.
pi_201279540
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 09:44 schreef Bloemkool het volgende:

[..]
Het lijkt inderdaad een klein groepje te zijn dat perse dwars moet liggen omdat het kan. Alle vrijheden zijn er nog. Dat wat luxe dingen wat lastiger zijn omdat je er iets extra’s voor moet doen tbv de volksgezondheid, dat is dan vrijheidsbeperkingen? Klinkt eerder als egoïsme. In Oostenrijk zie je niemand moeilijk doen. Ook de toeristen uit andere landen niet.
Ja, jij verwart toestemming krijgen met vrijheid hebben. Veel mensen houden dan ook helemaal niet van vrijheid maar smachten naar leiding.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_201283852
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 09:34 schreef Bloemkool het volgende:
In Oostenrijk is het al zo. Je komt nergens binnen zonder vaccinatie bewijs of geldige test.
Tevens is horeca of bioscoop geen eerste levensbehoefte dus waarom zo moeilijk doen als niet gevaccineerde?
Hellend vlak.

En wie doet er nou moeilijk? De mensen die gevaccineerd zijn, zijn toch veel beter beschermd? De IFR van Corona is niet schrikbarend veel hoger dan die van de griep en als mensen bang zijn voor Corona dan halen ze toch het vaccin en zijn ze beschermd? Waarom dan zo moeilijk doen?
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_201288256
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 15:49 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Ja, jij verwart toestemming krijgen met vrijheid hebben. Veel mensen houden dan ook helemaal niet van vrijheid maar smachten naar leiding.
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 15:49 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Ja, jij verwart toestemming krijgen met vrijheid hebben. Veel mensen houden dan ook helemaal niet van vrijheid maar smachten naar leiding.
Jij verwart een virus met een onderdrukkend regime.
De Euro was een goed idee ... en dat had het moeten blijven.
pi_201288293
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 09:34 schreef Bloemkool het volgende:
In Oostenrijk is het al zo. Je komt nergens binnen zonder vaccinatie bewijs of geldige test.
Tevens is horeca of bioscoop geen eerste levensbehoefte dus waarom zo moeilijk doen als niet gevaccineerde?
_O-
zegt degene die pleit voor uitsluiting van iemand anders

totaal debiel
pi_201289681
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 10:27 schreef Vlad1986 het volgende:
Ik ben gevaccineerd, ik ben geen Wappie, maar ook dit vind ik veel te ver gaan.
Kom op he, een bewijsje om het gezellig te hebben.

Het is gewoon belachelijk dat je een bewijsje moet laten zien dat je "gezond" bent.

Gisteren was het nog bij 1vandaag. Ook de horeca zit er niet op te wachten om agent te spelen.
En de barman in de reportage gisteren liet zelfs een filmpje zien van Hugo de Jonge van een eerderen raportage van 1Vandaag dat een dergelijke pas er nooit zal komen.
Want dat zou niet in de Nederlandse waarden en cultuur passen

Dus als Hugo dit toch gaat doordrukken breekt die lul weer een belofte.
En weer neemt het vertrouwen in de politiek af en het wantrouwen in de politiek toe.

Weer het bewijs dat ze in Den Haag en met name het demissionair kabinet (VVD, D66(6), CDA en CU) maar doen wat ze zelf leuk vinden of leuk lijken.
Alsof wij en de horeca proefkonijnen zijn.

Ik snap werkelijk waar niet dat nog zoveel mensen zijn geweest die op de VVD en D66(6) gestemd hebben.
Die partijen zitten er alleen voor zichzelf en niet voor de bevolking.
Het feit dat ze met de "verliezers" van de verkiezingen (CDA en GL) wel rond te tafel willen, maar de winnaars (J21) en de derde partij van Nederland (PVV) gewoon niet eens laten aanschuiven is gewoon triest
Het zijn gewoon stuk voor stuk landverraders. Want je sluit gewoon miljoenen mensen uit die iets anders willen dat de orde die er nu zit.

De mensen die op VVD en D66(6) gestemd hebben zijn echt steken blind.
En die hebben echt psychische hulp nodig.
Met de VVD en D66(6) heb je geen democratie. Onder hun is de democratie een farce.
Als ze echt democratisch willen zijn dan zouden de derde partij van Nederland erbij moeten betrekken en daar mee regeren.
Want het volk heeft eenmaal gekozen.

Maar deze partijen luisteren niet naar het volk.
Amen, denk exact hetzelfde als gevaccineerde.
pi_201293861
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 09:34 schreef Bloemkool het volgende:
In Oostenrijk is het al zo. Je komt nergens binnen zonder vaccinatie bewijs of geldige test.
Tevens is horeca of bioscoop geen eerste levensbehoefte dus waarom zo moeilijk doen als niet gevaccineerde?
Het leven bestaat uit meer dan eerste levensbehoeften.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')