abonnement Unibet Coolblue
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 vrijdag 3 september 2021 @ 21:38:39 #26
74056 crew  ToT
pi_201201927
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 21:33 schreef Uizichtloos het volgende:

[..]
Dacht ik ook inderdaad. Nu woon ik ook niet in de duurste regio van Nederland, maar volgens mij is het sowieso lastig als je alleen bent. Ik kan nog weleens een hypotheekadviseur inschakelen.

En even voor iedereen, supertof dat jullie zo snel reageren met echt goeie adviezen!
Ja dat geld kan voor de 10% eigen inleg bij het kopen van een huis gebruikt worden.
Nu HEB Ik toevallig een huis te koop staan in die prijscategorie.... O-)

Nee maar zonder gekheid; het is verstandig om nu alvast wat op de rekening te hebben staan, maar je moet je ook niet op toekomstdoelen vastbijten. Geniet van het leven, maar zorg ook wat voor je toekomst.
Ga lekker op reis, even er helemaal uit. Laat de boel de boel, maar jaag die 25 mille er niet COMPLEET doorheen zodat je nog wel reserves hebt als je weer thuis komt.
De huidige samenleving is zwaar, hard en kut.
Werk je uit de naad voor je baas voor je wordt wegbezuinigd. Dat is bijvoorbeeld mijn vrouw overkomen.
Doe voor 3 - 4 FTE (manuren) aan werk en nog lopen ze te zeiken dat je niet alles feilloos doet binnen de tijdsgrenzen zodat je tot je enkels toe afbrandt en jarenlang in de psychologische mallemolen terecht komt: dat is mij overkomen.

Fuck it! Dit leven is van JOU, en niet van een baas die te veel eisen stelt.
  vrijdag 3 september 2021 @ 21:40:44 #27
492776 Uizichtloos
We leven in een maatschappij
pi_201201947
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 21:38 schreef ToT het volgende:

[..]
Ja dat geld kan voor de 10% eigen inleg bij het kopen van een huis gebruikt worden.
Nu HEB Ik toevallig een huis te koop staan in die prijscategorie.... O-)

Nee maar zonder gekheid; het is verstandig om nu alvast wat op de rekening te hebben staan, maar je moet je ook niet op toekomstdoelen vastbijten. Geniet van het leven, maar zorg ook wat voor je toekomst.
Ga lekker op reis, even er helemaal uit. Laat de boel de boel, maar jaag die 25 mille er niet COMPLEET doorheen zodat je nog wel reserves hebt als je weer thuis komt.
De huidige samenleving is zwaar, hard en kut.
Werk je uit de naad voor je baas voor je wordt wegbezuinigd. Dat is bijvoorbeeld mijn vrouw overkomen.
Doe voor 3 - 4 FTE (manuren) aan werk en nog lopen ze te zeiken dat je niet alles feilloos doet binnen de tijdsgrenzen zodat je tot je enkels toe afbrandt en jarenlang in de psychologische mallemolen terecht komt: dat is mij overkomen.

Fuck it! Dit leven is van JOU, en niet van een baas die te veel eisen stelt.
Haha, stuur een DM dan ;)

Maar inderdaad, je snijdt een heel goed punt aan. Ik ben gewoon niet gebouwd voor deze samenleving. Ook op sociaal vlak wil het allemaal niet boteren. Vrouwen kan ik niet lezen.

Kijk, ik wil zeker niet zeggen dat m'n baas me slecht behandelt of zo. Het is alleen dat het werk klote is, voor mij in elk geval. Ik ben helemaal opgebrand en nu zit ik dus een beetje vast naar mijn idee.

Ik ga je advies opvolgen en inderdaad lekker de wereld over trekken met een rugzakje (haha :') )
  vrijdag 3 september 2021 @ 21:41:03 #28
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_201201953
Ik zou ook snel iets zoeken waar je gelukkiger van wordt. Voor je het weet heb je je beste jaren verbrandt. Die komen nooit meer terug.
Misschien als de mogelijkheid er is ook verhuurd naar een regio waar je veel goedkoper kunt leven en wonen. Dan heb je ook geen strssjob nodig. Gelukkig is het nu zeer goed te doen om een nieuwe baan te vinden.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  vrijdag 3 september 2021 @ 21:41:31 #29
492776 Uizichtloos
We leven in een maatschappij
pi_201201959
Oeps

[ Bericht 99% gewijzigd door Uizichtloos op 03-09-2021 21:42:21 (Quote ipv edit) ]
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 vrijdag 3 september 2021 @ 21:43:35 #30
74056 crew  ToT
pi_201201987
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 21:40 schreef Uizichtloos het volgende:

[..]
Haha, stuur een DM dan ;)

Maar inderdaad, je snijdt een heel goed punt aan. Ik ben gewoon niet gebouwd voor deze samenleving. Ook op sociaal vlak wil het allemaal niet boteren. Vrouwen kan ik niet lezen.

Kijk, ik wil zeker niet zeggen dat m'n baas me slecht behandelt of zo. Het is alleen dat het werk klote is, voor mij in elk geval. Ik ben helemaal opgebrand en nu zit ik dus een beetje vast naar mijn idee.

Ik ga je advies opvolgen en inderdaad lekker de wereld over trekken met een rugzakje (haha :') )
Haha ik woon in Drenthe! :P Denk niet dat je hier een huis zoekt.

En @ vrouwen; in Zuid-Oost Azië is het zeer makkelijk om aan de vrouw te komen, maar daarna begint het moeilijke gedeelte pas: elkaar leren te begrijpen.

Maar dat deel van de wereld is sowieso wel een erg mooie vakantiebestemming! :Y
Een nichtje van me is op 19-jarige leeftijd een jaar lang in Cambodja gaan backpacken! _O_
  vrijdag 3 september 2021 @ 21:44:39 #31
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_201202000
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 21:23 schreef Uizichtloos het volgende:

[..]
Nee, geen energie voor. Ik ben eigenlijk helemaal leeg de laatste tijd. Ik weet inderdaad wel dat het goed kan helpen om de stress te verlichten.
[..]
Ja, ik heb echt letterlijk op het punt gestaan om er een eind aan te maken. Zit nog steeds wel in m'n achterhoofd, maar ik weet ook dat dat geen ideale oplossing is.
Als het zo erg is en je werk is hiervan de (hoofd) oorzaak, dan zou ik heel gauw eens met de bedrijfsarts gaan praten. En sowieso een tijdje thuis bijkomen. Te beginnen morgen.
Je bent nog jong, je kan nog alles van je leven maken.,wat dat betreft zou ik wel in je schoenen willen staan.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 vrijdag 3 september 2021 @ 21:45:41 #32
74056 crew  ToT
pi_201202013
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 21:41 schreef LXIV het volgende:
Ik zou ook snel iets zoeken waar je gelukkiger van wordt. Voor je het weet heb je je beste jaren verbrandt. Die komen nooit meer terug.
Misschien als de mogelijkheid er is ook verhuurd naar een regio waar je veel goedkoper kunt leven en wonen. Dan heb je ook geen strssjob nodig. Gelukkig is het nu zeer goed te doen om een nieuwe baan te vinden.
Is ook zo'n plaatje van:
Mensen in hun 30-er jaren hebben de tijd en energie, maar niet het geld.
Mensen rond de 45 hebben de energie en het geld, maar niet de tijd er voor.
Mensen rond de 60 hebben het geld en de tijd er voor, maar niet meer de energie.
  vrijdag 3 september 2021 @ 21:46:31 #33
492776 Uizichtloos
We leven in een maatschappij
pi_201202025
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 21:43 schreef ToT het volgende:

[..]
Haha ik woon in Drenthe! :P Denk niet dat je hier een huis zoekt.

Nou, je gaat het niet geloven... ;)

quote:
En @ vrouwen; in Zuid-Oost Azië is het zeer makkelijk om aan de vrouw te komen, maar daarna begint het moeilijke gedeelte pas: elkaar leren te begrijpen.

Maar dat deel van de wereld is sowieso wel een erg mooie vakantiebestemming! :Y
Een nichtje van me is op 19-jarige leeftijd een jaar lang in Cambodja gaan backpacken! _O_
Een maat van me heeft hetzelfde gedaan, eind 30. Ook een relatie gevonden, die is nu wel voorbij als ik het goed begrijp. Maar ja, vrouwen blijven vrouwen ;) Ik kan beter eerst alleen blijven en aan mezelf werken.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 vrijdag 3 september 2021 @ 21:58:14 #34
74056 crew  ToT
pi_201202175
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 21:46 schreef Uizichtloos het volgende:

[..]
Nou, je gaat het niet geloven... ;)
[..]
Een maat van me heeft hetzelfde gedaan, eind 30. Ook een relatie gevonden, die is nu wel voorbij als ik het goed begrijp. Maar ja, vrouwen blijven vrouwen ;) Ik kan beter eerst alleen blijven en aan mezelf werken.
Ja het probleem is dat iedereen meteen voor die sexy golddigger typjes gaat daar! _O-

Je kunt daar echt wel gelukkig worden met een lieve dame, als je kritisch genoeg blijft en niet als een bok op een haverkist duikt. ;)

Maar eerst aan jezelf werken is sowieso een goed idee! :Y
pi_201202299
Ik zou op zoek gaan naar een minder veeleisende baan. Stel je wilt 40 uur werken, zoek dan iets waarbij het werk ook af is in 40 uur en je niet in je eigen tijd nog vanalles moet. Dan heb je echt rust in je hoofd en tijd voor andere dingen. Ik weet niet waar je werkt maar is een interne overstap naar een andere afdeling of team niet bespreekbaar? Of anders het afstoten van bepaalde taken of een stap terug qua functie? Laatste is misschien geen fijn idee, maar misschien haalt het de druk wat van de ketel. Overigens, minder veeleisend wil niet per se zeggen dat je salaris inlevert, kan meevallen en op lange termijn levert het meer op.

Die huurwoning dat is wel erg vervelend ja. Kom je in aanmerking voor een sociale huurwoning qua inkomen? Hoe lang is de wachttijd?

25k is een mooie buffer maar als je wilt kopen betaal je er net de kosten koper van. Ik zou vanuit je huidige baan zoeken naar iets anders wat minder veeleisend is. Je moet nog een behoorlijke tijd werken, dus beter gelukkig in een minder veeleisende baan dan opgebrand raken in een baan die eigenlijk teveel is. Als het daarna gaat vervelen kun je later weer een stap omhoog doen.
pi_201202430
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 21:45 schreef ToT het volgende:
Is ook zo'n plaatje van:
Mensen in hun 30-er jaren hebben de tijd en energie, maar niet het geld.
Mensen rond de 45 hebben de energie en het geld, maar niet de tijd er voor.
Mensen rond de 60 hebben het geld en de tijd er voor, maar niet meer de energie.
Lol! Wat ben ik dan? Ik heb geen energie en geen tijd, alleen maar een beetje geld , niet zo heel veel.

@TS ik zou niet weggaan, dat is vluchten, tenzij je een doel hebt. Loopbaancoaching kan soms geldklopperij zijn maar soms ook werken. Je zou het kort kunnen uitproberen. En veel verschillende vacatures bekijken of er 1 tussen zit die je wat lijkt, ook al snap ik dat het voor sommigen gewoon heel moeilijk is. Was voor mij ook zo. Het enige dat een beetje kan helpen is om te kijken naar de activiteiten die je in je vrije tijd met plezier doet en wat voor baan daarmee overeenkomt. Maar als dat niks is, dan houdt het ook op.
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
  vrijdag 3 september 2021 @ 22:22:52 #37
492776 Uizichtloos
We leven in een maatschappij
pi_201202446
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 22:11 schreef DoubleDip het volgende:
Ik zou op zoek gaan naar een minder veeleisende baan. Stel je wilt 40 uur werken, zoek dan iets waarbij het werk ook af is in 40 uur en je niet in je eigen tijd nog vanalles moet. Dan heb je echt rust in je hoofd en tijd voor andere dingen. Ik weet niet waar je werkt maar is een interne overstap naar een andere afdeling of team niet bespreekbaar? Of anders het afstoten van bepaalde taken of een stap terug qua functie? Laatste is misschien geen fijn idee, maar misschien haalt het de druk wat van de ketel. Overigens, minder veeleisend wil niet per se zeggen dat je salaris inlevert, kan meevallen en op lange termijn levert het meer op.
Bij m'n huidige werkgever is het helaas niet mogelijk om een andere functie te bekleden. Het is dit of weg... Ja, of beter m'n best doen om door te groeien, maar dat lijkt ook pure vriendjespolitiek te zijn.

quote:
Die huurwoning dat is wel erg vervelend ja. Kom je in aanmerking voor een sociale huurwoning qua inkomen? Hoe lang is de wachttijd?
Qua inkomen lukt het wel. De wachttijd is denk ik nog een jaar of twee.

quote:
25k is een mooie buffer maar als je wilt kopen betaal je er net de kosten koper van. Ik zou vanuit je huidige baan zoeken naar iets anders wat minder veeleisend is. Je moet nog een behoorlijke tijd werken, dus beter gelukkig in een minder veeleisende baan dan opgebrand raken in een baan die eigenlijk teveel is. Als het daarna gaat vervelen kun je later weer een stap omhoog doen.
Heel goed punt, laat ik het op die manier inderdaad maar proberen. Maar eerst reizen ;)
  vrijdag 3 september 2021 @ 22:28:44 #38
492776 Uizichtloos
We leven in een maatschappij
pi_201202531
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 september 2021 22:21 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]
Lol! Wat ben ik dan? Ik heb geen energie en geen tijd, alleen maar een beetje geld , niet zo heel veel.

@:ts ik zou niet weggaan, dat is vluchten, tenzij je een doel hebt. Loopbaancoaching kan soms geldklopperij zijn maar soms ook werken. Je zou het kort kunnen uitproberen. En veel verschillende vacatures bekijken of er 1 tussen zit die je wat lijkt, ook al snap ik dat het voor sommigen gewoon heel moeilijk is. Was voor mij ook zo. Het enige dat een beetje kan helpen is om te kijken naar de activiteiten die je in je vrije tijd met plezier doet en wat voor baan daarmee overeenkomt. Maar als dat niks is, dan houdt het ook op.
Ja uhm, gamen? :P

Ik zit nu wel sterk te overwegen om er wel tijdelijk op uit te trekken als een soort sabbitical, maar dan als tijdelijk werkloze. Gewoon echt even weg van alles, de sleur. M'n woning, m'n werk.

Dan kan ik intussen op de wachtlijst bij de woningbouw blijven staan, heb ik meer kans tegen de tijd dat ik terugkom. En dan zien we dan wel verder.
pi_201202615
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 22:28 schreef Uizichtloos het volgende:
Ja uhm, gamen? :P

Ik zit nu wel sterk te overwegen om er wel tijdelijk op uit te trekken als een soort sabbitical, maar dan als tijdelijk werkloze. Gewoon echt even weg van alles, de sleur. M'n woning, m'n werk.

Dan kan ik intussen op de wachtlijst bij de woningbouw blijven staan, heb ik meer kans tegen de tijd dat ik terugkom. En dan zien we dan wel verder.
Tja misschien ontdek je op zo’n reis wel wat je echt leuk vind…misschien doe je ideeen op voor 1 of ander eigen maatschappelijk verantwoord bedrijf..
Ik hoop het voor je..
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
  vrijdag 3 september 2021 @ 22:39:49 #40
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_201202664
To, hoe groot is de kans dat je in een volgende functie ook te maken krijgt met dit soort stress?

Niet dat ik wil bagatelliseren dat je nu stress ervaart van je huidige functie, maar is er ook winst te behalen bij anders leren omgaan met stress?

Ondertussen zou ik trouwens beide doen: er goed lang tussenuit gaan en rond gaan kijken vanuit het idee dat je nu nog ergens zit zodat er geen druk achter zit qua inkomen.

Onderschat niet wat stress met je doet. Goed dat je verder gaat kijken.
pi_201202833
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 22:39 schreef Qarrad het volgende:
To, hoe groot is de kans dat je in een volgende functie ook te maken krijgt met dit soort stress?

Niet dat ik wil bagatelliseren dat je nu stress ervaart van je huidige functie, maar is er ook winst te behalen bij anders leren omgaan met stress?

Ondertussen zou ik trouwens beide doen: er goed lang tussenuit gaan en rond gaan kijken vanuit het idee dat je nu nog ergens zit zodat er geen druk achter zit qua inkomen.

Onderschat niet wat stress met je doet. Goed dat je verder gaat kijken.
Ik vind anders leren omgaan met stress altijd zo’n irritant voorstel.
Voel je je enorm gestresst, moet je nog bewust nadenken over of je wel goed omgaat met stress, een concept dat niet te meten valt en ook niet te vergelijken.
Blijkbaar is het nog hard werken om van de werkstress af te komen.
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
  vrijdag 3 september 2021 @ 22:55:38 #42
492776 Uizichtloos
We leven in een maatschappij
pi_201202836
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 22:39 schreef Qarrad het volgende:
To, hoe groot is de kans dat je in een volgende functie ook te maken krijgt met dit soort stress?

Niet dat ik wil bagatelliseren dat je nu stress ervaart van je huidige functie, maar is er ook winst te behalen bij anders leren omgaan met stress?

Ondertussen zou ik trouwens beide doen: er goed lang tussenuit gaan en rond gaan kijken vanuit het idee dat je nu nog ergens zit zodat er geen druk achter zit qua inkomen.

Onderschat niet wat stress met je doet. Goed dat je verder gaat kijken.
Zo kut als dit werk zal het niet meer worden. Ik pak uiteindelijk ook alles wel aan wat voorhanden is.

Iemand anders had het nog over de bedrijfsarts. Daar ben ik al vaker geweest, die zal er nu ook wel klaar mee zijn. Ergens houdt het op.

Ik kijk even hoe dit jaar loopt (niet qua werk, maar qua leven, ik ga sowieso ontslag nemen). Bij geen succes weet ik het ook niet meer.
pi_201202900
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 22:55 schreef Uizichtloos het volgende:
Zo kut als dit werk zal het niet meer worden. Ik pak uiteindelijk ook alles wel aan wat voorhanden is.

Iemand anders had het nog over de bedrijfsarts. Daar ben ik al vaker geweest, die zal er nu ook wel klaar mee zijn. Ergens houdt het op.

Ik kijk even hoe dit jaar loopt (niet qua werk, maar qua leven, ik ga sowieso ontslag nemen). Bij geen succes weet ik het ook niet meer.
Maar wat maakt het werk dan zo kut? (In algemene zin)
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
  Moderator vrijdag 3 september 2021 @ 23:02:32 #44
441859 crew  Lenny77
pi_201202931
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 22:55 schreef Uizichtloos het volgende:

[..]
Zo kut als dit werk zal het niet meer worden. Ik pak uiteindelijk ook alles wel aan wat voorhanden is.

Iemand anders had het nog over de bedrijfsarts. Daar ben ik al vaker geweest, die zal er nu ook wel klaar mee zijn. Ergens houdt het op.

Ik kijk even hoe dit jaar loopt (niet qua werk, maar qua leven, ik ga sowieso ontslag nemen). Bij geen succes weet ik het ook niet meer.
Nou dan heeft die arts niet zo goed naar jou geluisterd..
Ik zou de ziektewet ingaan of idd die loopbaanonderbreking nemen. Ik zou ook zeker niet te lang meer wachten. Gewoon kappen met die roofbouw op jezelf!

Trouwens, dat fabrieksbaantje he: das zo stom nog niet. Ik heb dat ook wel eens op momenten van werk-schaarste gedaan en dat was eigenlijk best lekker: verstand op 0, de bewegingen aan bv een lopende band leer je vanzelf vanbuiten en tegelijk muziekje luisteren of wat mijmeren. Het repetitieve kan heel therapeutisch zijn.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_201203022
Ga eens uitzoeken wat je wel wil, waar je wel gelukkig van wordt.
Mocht je dat kunnen vinden zou een heleboel leuker en makkelijker kunnen worden, ook de keuze die je maken wil.

Zoek bv een coach die je kan helpen in dat traject.
stupidity has become as common as common sense was before
pi_201204168
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 20:54 schreef Uizichtloos het volgende:
Wat zouden jullie doen in zo'n geval?
De overtollige spullen die je niet écht nodig hebt, voor onbepaalde tijd in een huurbox plaatsen.
De rest neem je mee met je verhuizing, naar een antikraak woning.
Huur is stukken minder en het is voor bepaalde tijd. Dat is één factor stress weg.
Vergeet niet je alvast in te schrijven bij de plaatselijke woningbouwcorporatie zodat je bij die ellendige private sector vandaan kan blijven.

Qua baan zou ik zoeken naar wat er bij je persoonlijkheid past. Iets wat je tot een verlenging van jezelf kunt zien.
Hiervoor zou je een persoonlijkheidstest kunnen doen op https://www.16personalities.com/ en de daaropvolgende 'welk beroep past bij welke persoonlijkheid'. Zoek uit wat écht bij je past en laat die 'gut feeling' (onderbuikgevoel) de hoofdrol spelen. Zo kun je het psychosomatische deel tackelen, omdat in de stresssituaties het lichaam altijd het meest te verduren heeft. Dat is de tweede factor stress weg.

In de tijd dat je antikraak woont, meer vaardigheden oefenen. Een skillset waar jij denkt bij je nieuwe baan uit te voeten kan komen om het nieuwe werk te kunnen vergemakkelijken. Een taal leren, leren lassen, touw knopen, leren constructies in elkaar timmeren, zelfverdediging, enzovoort. Wellicht de derde factor stress weg, omdat een bezigheid uitvoeren wat je met plezier verricht, geluksstofjes in je hersenen doet aanmaken.

Ik zou maximaal een maand werkloos zitten om je oude werk te doen vergeten en tot jezelf te komen. Vervolgens minimaal twee maanden vrijwilligerswerk doen om enigszins tot een ritme te komen waar je je goed bij voelt en na die tijd actief gaan solliciteren naar banen die uit de persoonlijkheidstest kwamen uitgerold.

Wat je ook gaat doen, ik wil je succes en sterkte toewensen.

[ Bericht 3% gewijzigd door Metalfrost op 04-09-2021 02:55:12 ]
Google is your friend, abuse your friends
  zaterdag 4 september 2021 @ 07:49:35 #47
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_201204741
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 22:55 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]
Ik vind anders leren omgaan met stress altijd zo’n irritant voorstel.
Voel je je enorm gestresst, moet je nog bewust nadenken over of je wel goed omgaat met stress, een concept dat niet te meten valt en ook niet te vergelijken.
Blijkbaar is het nog hard werken om van de werkstress af te komen.
Dat klopt, en niet alleen van je werkstress. Je kan namelijk compleet ontregeld zijn in hoe je omgaat met stress door de stress, dat je zeg maar als een kapotte grammofoonplaat steeds dezelfde strategie in schiet terwijl die je niet meer helpt.

Eigen ervaring. En ook ik vond het een vreselijk irritant iets om te horen. Ik moest eerst een burnout meemaken waarbij het leeghalen van de wasmachine o.i.d. al zorgde voor een stressrepons voordat er een kwartje viel.

Vandaar ook dat ik tegen TO zeg dat hij hieraan moet denken. Het kan best zijn dat zijn nieuwe baan straks dezelfde opbouw van stress veroorzaakt, niet omdat die baan net zo kut is maar omdat zijn lichaam overdreven reageert op een situatie waarbij dat niet meer nodig is.

Het is een beetje als mensen die lange tijd overlast in de buurt hebben gehad. Die reageren ook nog lange tijd als een malle op normale leefgeluiden terwijl het probleem er niet meer is.

Je moet die conditionering van je stressrepons voor zijn, want ombuigen is vreselijk moeilijk (en een irritant advies).
  zaterdag 4 september 2021 @ 07:59:08 #48
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_201204781
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 22:55 schreef Uizichtloos het volgende:

[..]
Zo kut als dit werk zal het niet meer worden. Ik pak uiteindelijk ook alles wel aan wat voorhanden is.

Iemand anders had het nog over de bedrijfsarts. Daar ben ik al vaker geweest, die zal er nu ook wel klaar mee zijn. Ergens houdt het op.

Ik kijk even hoe dit jaar loopt (niet qua werk, maar qua leven, ik ga sowieso ontslag nemen). Bij geen succes weet ik het ook niet meer.
Dat lijkt me een goed plan, helemaal als de bedrijfsarts ook al in beeld is geweest.

Zorg goed voor jezelf, neem dat verlof en probeer je zo weinig mogelijk te investeren in je werk.

Misschien een stom advies of misschien heb je het al geprobeerd, maar probeer iets leuks en nieuws voor jezelf te stichten waar je je goed bij voelt. Of het nu de Death Star van Lego is of Japans leren, hardlopen of borduren, als het maar iets is waar je je geest op kunt richten met plezier, waar je wat vooruitgang in ervaart zonder dat er druk op zit.

Je zei zelf al reizen, dus maak daar werk van. Zoals je er nu bij zit is er alle reden voor om de prioriteit bij je eigen behoeften te leggen.
  zaterdag 4 september 2021 @ 09:02:12 #49
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_201205199
Ander werk zou een hoop schelen. Momenteel is er overal werk genoeg dus je kan eens kijken of er buiten je huidige werkveld iets is. Nu werkgevers wanhopig zijn geven ze ook sneller mensen een kans de net wat minder voor de hand liggen.
pi_201205612
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 september 2021 07:49 schreef Qarrad het volgende:
Dat klopt, en niet alleen van je werkstress. Je kan namelijk compleet ontregeld zijn in hoe je omgaat met stress door de stress, dat je zeg maar als een kapotte grammofoonplaat steeds dezelfde strategie in schiet terwijl die je niet meer helpt.

Eigen ervaring. En ook ik vond het een vreselijk irritant iets om te horen. Ik moest eerst een burnout meemaken waarbij het leeghalen van de wasmachine o.i.d. al zorgde voor een stressrepons voordat er een kwartje viel.

Vandaar ook dat ik tegen TO zeg dat hij hieraan moet denken. Het kan best zijn dat zijn nieuwe baan straks dezelfde opbouw van stress veroorzaakt, niet omdat die baan net zo kut is maar omdat zijn lichaam overdreven reageert op een situatie waarbij dat niet meer nodig is.

Het is een beetje als mensen die lange tijd overlast in de buurt hebben gehad. Die reageren ook nog lange tijd als een malle op normale leefgeluiden terwijl het probleem er niet meer is.

Je moet die conditionering van je stressrepons voor zijn, want ombuigen is vreselijk moeilijk (en een irritant advies).
Oke, als je uit ervaring spreekt heb ik niks gezegd. Wel goed dat je door nog meer te doen maar dan op een andere manier van je burnout bent af gekomen. Maar wat had je dan concreet veranderd aan hoe je met stress omging?
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')