abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_201200252
Stel dat er allemaal wegwijzerende jongelui rondlopen in je gemeente die mensen vertellen waar de kerkstraat is.
Of de Rembrandtstraat, of het gemeentehuis. En dan zeggen ze: Ik loop wel even met u mee. Of ze zeggen op de vraag "waar is de Spoorstraat", "Ik ga even naar mijn collega, die is op de Molenweg", blijft u even staan, hier op de "Kievitstraat".

Dat zou heel raar zijn. Want we hebben atlassen, google maps etc.
En in een boek heb je een trefwoordenregister.
Bij een beurs heb je ook wel zoiets. Een bepaald bedrijf staat in hal H, nummer 28 of zoiets.

Waarom is er dan geen dergelijk iets op de website van een supermarkt.
Waarom moet je altijd die jongelui storen tijdens het inpakken?

Zo'n supermarkt heeft toch zelf ook wel zo'n routing intern in de computer? En anders is dat toch zo gemaakt.
En een database met producten.
Dus waarom die plattegrond niet op internet.
Of moet je als klant ronddolen zodat je meer impulsaankopen doet. Werkt bij mij niet.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  vrijdag 3 september 2021 @ 19:46:06 #2
203089 Scuidward
Vleugje cynisme, vol verstand
pi_201200318
Daar is denk ik geen markt voor. Of je gaat 100x per jaar naar dezelfde supermarkt, of je bent op vakantie.
pi_201200353
Dan zouden ze er aanpassing van het aanbod (zo ongeveer wekelijks) de website moeten aanpassen.

Je hebt per voldoende aan om te weten dat ze product X hebben.
  vrijdag 3 september 2021 @ 19:50:01 #4
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_201200370
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 19:41 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Waarom is er dan geen dergelijk iets op de website van een supermarkt.
En ga je dan met een uitgeprinte kaart met routeplanning door de supermarkt ofzo en dan ook nog eerst de meest economische route uitstippelen?
pi_201200386
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 19:50 schreef Woelwater het volgende:

[..]
En ga je dan met een uitgeprinte kaart met routeplanning door de supermarkt ofzo en dan ook nog eerst de meest economische route uitstippelen?
Zou kunnen. Scheelt n hoop tijd.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_201200397
Idd dat zou handig zijn en vooral overzichtelijk scheelt weer tijd :P zoektijd.. Echt heb dat best vaak dat ik iets zoek en dan kijk ik online hebben ze het maar waar het ligt is een groot mysterie en bijna onvindbaar in een onbekende winkel.

Ik zou het ook echt een grote upgrade vinden maar misschien met wisselende assortiment dat het lastig is zo'n kaart up to date te houden.
'' I am under no obligation to make sense to you.''
pi_201200466
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 19:41 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Of moet je als klant ronddolen zodat je meer impulsaankopen doet. Werkt bij mij niet.
Alle winkels zijn er zo op ingericht dat als je één inkoop doet, toch thuiskomt met meerdere. Want ja, aanbiedingen, prijswijzigingen, dingen die 'lekker' zijn tegengekomen. Allemaal lokkertjes.
Hoofdzaak daarbij is de presentatie.
Hetgeen jij beschrijft in de OP is 'snel winkel in, boodschappen halen, weer vertrekken'. Dat is efficiëntie voor de klant, maar niet voor de winkel. De winkel is er neergezet om winst te kunnen boeken.
Winst wordt behaald door de presentatie, en dus lokkertjes.
Het gaat niet om wat jij denkt te willen, maar dat de winkel geld binnenharkt.
Google is your friend, abuse your friends
pi_201200498
Dit zou ik best wel handig vinden! Terechte klacht
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_201200502
De AH heeft toch al zo'n functie? Als jij je lijstje in de AH app maakt, en de winkel kiest, maakt de app een route voor je door de winkel.
dag
pi_201200507
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 19:59 schreef Peter het volgende:
De AH heeft toch al zo'n functie? Als jij je lijstje in de AH app maakt, en de winkel kiest, maakt de app een route voor je door de winkel.
nooit geweten :D

handig
'' I am under no obligation to make sense to you.''
pi_201200511
En ze veranderen soms juist de locatie, en brood ligt altijd ver weg van de ingang. Zo dwingen ze mensen door een groter deel van de winkel te lopen en meer impulsaankopen te doen.
dag
pi_201200590
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 19:52 schreef Borrelnootje00 het volgende:
Idd dat zou handig zijn en vooral overzichtelijk scheelt weer tijd :P zoektijd.. Echt heb dat best vaak dat ik iets zoek en dan kijk ik online hebben ze het maar waar het ligt is een groot mysterie en bijna onvindbaar in een onbekende winkel.

Ik ben ooit vakkenvuller geweest. Dat scheelt een hoop :P dan weet je hoe die categorieën ongeveer werken.

Alleen eieren zijn altijd een verloren groep. Die ben ik al regelmatig kwijt geweest in een voor mij nieuwe supermarkt.
Somebody that I used to know
pi_201200609
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 20:05 schreef Postbus100 het volgende:

[..]
Ik ben ooit vakkenvuller geweest. Dat scheelt een hoop :P dan weet je hoe die categorieën ongeveer werken.

Alleen eieren zijn altijd een verloren groep. Die ben ik al regelmatig kwijt geweest in een voor mij nieuwe supermarkt.
Dat is zeker een groot voordeel voor jou. LIFEHACK :P
'' I am under no obligation to make sense to you.''
pi_201200623
Dan stoppen de impulsaankopen deels

Net als hoe de IKEA is uitgedacht, een paar shortcuts die wat onoverzichtelijk zijn maar verder loop je de hele winkel door zodat je maar langs zoveel mogelijk producten loopt.

[ Bericht 39% gewijzigd door #ANONIEM op 03-09-2021 20:09:29 ]
  Spellchecker vrijdag 3 september 2021 @ 20:14:20 #15
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_201200717
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 19:59 schreef Peter het volgende:
De AH heeft toch al zo'n functie? Als jij je lijstje in de AH app maakt, en de winkel kiest, maakt de app een route voor je door de winkel.
Alle AH's hebben toch zowat dezelfde indeling? Beginnen bij de groenten-/fruitafdeling ...
  vrijdag 3 september 2021 @ 20:39:27 #16
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_201201080
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 september 2021 19:56 schreef Metalfrost het volgende:

[..]
Alle winkels zijn er zo op ingericht dat als je één inkoop doet, toch thuiskomt met meerdere. Want ja, aanbiedingen, prijswijzigingen, dingen die 'lekker' zijn tegengekomen. Allemaal lokkertjes.
Hoofdzaak daarbij is de presentatie.
Hetgeen jij beschrijft in de OP is 'snel winkel in, boodschappen halen, weer vertrekken'. Dat is efficiëntie voor de klant, maar niet voor de winkel. De winkel is er neergezet om winst te kunnen boeken.
Winst wordt behaald door de presentatie, en dus lokkertjes.
Het gaat niet om wat jij denkt te willen, maar dat de winkel geld binnenharkt.
precies, goed lopende artikelen zo veel mogelijk op oog hoogte is een van de trucjes.
"I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
pi_201202057
Als je de AH app gebruikt om je boodschappen te scannen kun je een winkel selecteren en dan zet de app automatisch je boodschappen op loopvolgorde. Werkt super handig. Geen wegwijzer meer nodig, je loopt overal vanzelf tegenaan.
pi_201202650
quote:
14s.gif Op vrijdag 3 september 2021 21:48 schreef DoubleDip het volgende:
Als je de AH app gebruikt om je boodschappen te scannen kun je een winkel selecteren en dan zet de app automatisch je boodschappen op loopvolgorde. Werkt super handig. Geen wegwijzer meer nodig, je loopt overal vanzelf tegenaan.
Mooi. Nu ook nog bij de Aldi en de Lidl...
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_201208755
Omdat niemand de moeite neemt om zo'n ding te maken. Nu je er toch over hebt: niks is ergerlijker dan dat een supermarkt het hele plan verandert als je er net aan gewend bent en je boodschappenlijstje precies hebt afgestemd op de rit door de supermarkt heen, dat je snel door de gangen heen kunt en binnen een kwartier je weekboodschappen in vol tempo bij elkaar hebt. Dan is boodschappen doen geen narigheid meer, maar even een klusje tussendoor.
Totdat de supermarkt de producten ergens anders neerzet, dan loop je vast en volgt een ellendige zoektocht.
Waarom ze dat doen, geen flauw idee.

Een ander punt: als supermarkten op een nieuwe locatie verschijnen, vers en nieuw. Het is dan een genot, want plotseling is er een verse vleeshoek waar letterlijk een welvarende boerentrien van de supermarkt voor je neus de gehaktballen draait en waar er een gril staat waarin de smakelijkste kippenbouten draaien.
Ook is er een vrolijke meneer achter een indrukwekkende kaasbalie die je even laat proeven.

Maar langzamerhand, na een paar weken, bijna onmerkbaar, verdwijnt de vleeshoek, is de kippengril met pensioen gegaan en verschijnt er een schuifkoelkast met halfgare ballen en de vrolijke meneer heeft blijkbaar een andere baan gevonden en de planken waarop indrukwekkende kazen prijkten zijn weggesloopt.

Ik heb dat vaker meegemaakt. En zo wordt een bijzondere supermarkt als elke sombere Lidl in elke buurt waar vrouwen met jammerende kinderen rondlopen....
pi_201222806
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 19:41 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Stel dat er allemaal wegwijzerende jongelui rondlopen in je gemeente die mensen vertellen waar de kerkstraat is.
Of de Rembrandtstraat, of het gemeentehuis. En dan zeggen ze: Ik loop wel even met u mee. Of ze zeggen op de vraag "waar is de Spoorstraat", "Ik ga even naar mijn collega, die is op de Molenweg", blijft u even staan, hier op de "Kievitstraat".

Dat zou heel raar zijn. Want we hebben atlassen, google maps etc.
En in een boek heb je een trefwoordenregister.
Bij een beurs heb je ook wel zoiets. Een bepaald bedrijf staat in hal H, nummer 28 of zoiets.

Waarom is er dan geen dergelijk iets op de website van een supermarkt.
Waarom moet je altijd die jongelui storen tijdens het inpakken?

Zo'n supermarkt heeft toch zelf ook wel zo'n routing intern in de computer? En anders is dat toch zo gemaakt.
En een database met producten.
Dus waarom die plattegrond niet op internet.
Of moet je als klant ronddolen zodat je meer impulsaankopen doet. Werkt bij mij niet.
De AH heeft een 'looproute' in de AH app. Je kan dus opgeven welke artikelen je wilt kopen in welke winkel en als je dan de winkel ingaat, locatie aan hebt, de app opstart dan wordt je zo langs elk product geleidt die je wilt kopen.
pi_201223972
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 22:38 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]
Mooi. Nu ook nog bij de Aldi en de Lidl...
De Aldi vindt ik redelijk logisch ingericht. De Lidl voorheen ook maar sinds het nieuwe concept ligt daar ook alles onlogisch door elkaar. Kaas op 5 verschillende 'inspirerende' plekken, dat soort onzin.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_201224031
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 september 2021 14:18 schreef -Sigaartje het volgende:
Een ander punt: als supermarkten op een nieuwe locatie verschijnen, vers en nieuw. Het is dan een genot, want plotseling is er een verse vleeshoek waar letterlijk een welvarende boerentrien van de supermarkt voor je neus de gehaktballen draait en waar er een gril staat waarin de smakelijkste kippenbouten draaien.
Ook is er een vrolijke meneer achter een indrukwekkende kaasbalie die je even laat proeven.

Maar langzamerhand, na een paar weken, bijna onmerkbaar, verdwijnt de vleeshoek, is de kippengril met pensioen gegaan en verschijnt er een schuifkoelkast met halfgare ballen en de vrolijke meneer heeft blijkbaar een andere baan gevonden en de planken waarop indrukwekkende kazen prijkten zijn weggesloopt.

Ik heb dat vaker meegemaakt. En zo wordt een bijzondere supermarkt als elke sombere Lidl in elke buurt waar vrouwen met jammerende kinderen rondlopen....
Dat is toch niet zo raar. Voor opening is er budget en vinden de marketing mensjes dit leuk. Maar dan zijn die weg en uiteindelijk moet er toch geld verdiend worden dus dan sneuvelt dat soort onzin als eerste
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_201224166
Ik zit vandaag zonder melk, omdat ik gistermorgen niet de courage had om de vakkenvuller die in de weg stond te vragen ff op te zouten.

Nee, dan liever een SuperMaps app, zodat ik die vakkenvullers gewoon omver loop, omdat ik op m'n telefoon aan t koekeloeren ben. :)

Denk je eindelijk behendig te zijn geworden in het al boodschappentrollyslingerend ontwijken van in de weg lopende en afgeleide huisvrouwen cq. slagschepen die boodschappenwagentjes als wezen behandelen, krijg je dit! :')
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')