En ga je dan met een uitgeprinte kaart met routeplanning door de supermarkt ofzo en dan ook nog eerst de meest economische route uitstippelen?quote:Op vrijdag 3 september 2021 19:41 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Waarom is er dan geen dergelijk iets op de website van een supermarkt.
Zou kunnen. Scheelt n hoop tijd.quote:Op vrijdag 3 september 2021 19:50 schreef Woelwater het volgende:
[..]
En ga je dan met een uitgeprinte kaart met routeplanning door de supermarkt ofzo en dan ook nog eerst de meest economische route uitstippelen?
Alle winkels zijn er zo op ingericht dat als je één inkoop doet, toch thuiskomt met meerdere. Want ja, aanbiedingen, prijswijzigingen, dingen die 'lekker' zijn tegengekomen. Allemaal lokkertjes.quote:Op vrijdag 3 september 2021 19:41 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Of moet je als klant ronddolen zodat je meer impulsaankopen doet. Werkt bij mij niet.
nooit gewetenquote:Op vrijdag 3 september 2021 19:59 schreef Peter het volgende:
De AH heeft toch al zo'n functie? Als jij je lijstje in de AH app maakt, en de winkel kiest, maakt de app een route voor je door de winkel.
Ik ben ooit vakkenvuller geweest. Dat scheelt een hoopquote:Op vrijdag 3 september 2021 19:52 schreef Borrelnootje00 het volgende:
Idd dat zou handig zijn en vooral overzichtelijk scheelt weer tijdzoektijd.. Echt heb dat best vaak dat ik iets zoek en dan kijk ik online hebben ze het maar waar het ligt is een groot mysterie en bijna onvindbaar in een onbekende winkel.
Dat is zeker een groot voordeel voor jou. LIFEHACKquote:Op vrijdag 3 september 2021 20:05 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Ik ben ooit vakkenvuller geweest. Dat scheelt een hoopdan weet je hoe die categorieën ongeveer werken.
Alleen eieren zijn altijd een verloren groep. Die ben ik al regelmatig kwijt geweest in een voor mij nieuwe supermarkt.
Alle AH's hebben toch zowat dezelfde indeling? Beginnen bij de groenten-/fruitafdeling ...quote:Op vrijdag 3 september 2021 19:59 schreef Peter het volgende:
De AH heeft toch al zo'n functie? Als jij je lijstje in de AH app maakt, en de winkel kiest, maakt de app een route voor je door de winkel.
precies, goed lopende artikelen zo veel mogelijk op oog hoogte is een van de trucjes.quote:Op vrijdag 3 september 2021 19:56 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Alle winkels zijn er zo op ingericht dat als je één inkoop doet, toch thuiskomt met meerdere. Want ja, aanbiedingen, prijswijzigingen, dingen die 'lekker' zijn tegengekomen. Allemaal lokkertjes.
Hoofdzaak daarbij is de presentatie.
Hetgeen jij beschrijft in de OP is 'snel winkel in, boodschappen halen, weer vertrekken'. Dat is efficiëntie voor de klant, maar niet voor de winkel. De winkel is er neergezet om winst te kunnen boeken.
Winst wordt behaald door de presentatie, en dus lokkertjes.
Het gaat niet om wat jij denkt te willen, maar dat de winkel geld binnenharkt.
Mooi. Nu ook nog bij de Aldi en de Lidl...quote:Op vrijdag 3 september 2021 21:48 schreef DoubleDip het volgende:
Als je de AH app gebruikt om je boodschappen te scannen kun je een winkel selecteren en dan zet de app automatisch je boodschappen op loopvolgorde. Werkt super handig. Geen wegwijzer meer nodig, je loopt overal vanzelf tegenaan.
De AH heeft een 'looproute' in de AH app. Je kan dus opgeven welke artikelen je wilt kopen in welke winkel en als je dan de winkel ingaat, locatie aan hebt, de app opstart dan wordt je zo langs elk product geleidt die je wilt kopen.quote:Op vrijdag 3 september 2021 19:41 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Stel dat er allemaal wegwijzerende jongelui rondlopen in je gemeente die mensen vertellen waar de kerkstraat is.
Of de Rembrandtstraat, of het gemeentehuis. En dan zeggen ze: Ik loop wel even met u mee. Of ze zeggen op de vraag "waar is de Spoorstraat", "Ik ga even naar mijn collega, die is op de Molenweg", blijft u even staan, hier op de "Kievitstraat".
Dat zou heel raar zijn. Want we hebben atlassen, google maps etc.
En in een boek heb je een trefwoordenregister.
Bij een beurs heb je ook wel zoiets. Een bepaald bedrijf staat in hal H, nummer 28 of zoiets.
Waarom is er dan geen dergelijk iets op de website van een supermarkt.
Waarom moet je altijd die jongelui storen tijdens het inpakken?
Zo'n supermarkt heeft toch zelf ook wel zo'n routing intern in de computer? En anders is dat toch zo gemaakt.
En een database met producten.
Dus waarom die plattegrond niet op internet.
Of moet je als klant ronddolen zodat je meer impulsaankopen doet. Werkt bij mij niet.
De Aldi vindt ik redelijk logisch ingericht. De Lidl voorheen ook maar sinds het nieuwe concept ligt daar ook alles onlogisch door elkaar. Kaas op 5 verschillende 'inspirerende' plekken, dat soort onzin.quote:Op vrijdag 3 september 2021 22:38 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Mooi. Nu ook nog bij de Aldi en de Lidl...
Dat is toch niet zo raar. Voor opening is er budget en vinden de marketing mensjes dit leuk. Maar dan zijn die weg en uiteindelijk moet er toch geld verdiend worden dus dan sneuvelt dat soort onzin als eerstequote:Op zaterdag 4 september 2021 14:18 schreef -Sigaartje het volgende:
Een ander punt: als supermarkten op een nieuwe locatie verschijnen, vers en nieuw. Het is dan een genot, want plotseling is er een verse vleeshoek waar letterlijk een welvarende boerentrien van de supermarkt voor je neus de gehaktballen draait en waar er een gril staat waarin de smakelijkste kippenbouten draaien.
Ook is er een vrolijke meneer achter een indrukwekkende kaasbalie die je even laat proeven.
Maar langzamerhand, na een paar weken, bijna onmerkbaar, verdwijnt de vleeshoek, is de kippengril met pensioen gegaan en verschijnt er een schuifkoelkast met halfgare ballen en de vrolijke meneer heeft blijkbaar een andere baan gevonden en de planken waarop indrukwekkende kazen prijkten zijn weggesloopt.
Ik heb dat vaker meegemaakt. En zo wordt een bijzondere supermarkt als elke sombere Lidl in elke buurt waar vrouwen met jammerende kinderen rondlopen....
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |