abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_201197162
Kabinet overweegt toegangsbewijzen voor horeca en bioscoop

Mensen die straks naar een café, museum, bioscoop of terras willen, moeten bij de ingang mogelijk laten zien dat ze gevaccineerd zijn of dat ze een negatieve coronatest hebben. Dat zei minister van Volksgezondheid Hugo de Jonge zojuist.

Het kabinet neemt daarover op 14 september een besluit. Eerst wacht het kabinet nog op advies van het Outbreak Management Team (OMT). De nieuwe maatregelen zullen vervolgens op 25 september ingaan.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)reca-musea-bioscopen

quote:
Hoewel het besluit nog niet genomen is, wil De Jonge wel vast een waarschuwing afgeven. Nederlanders moeten zich erop voorbereiden dat zij - net als bijvoorbeeld in Frankrijk - straks overal een coronatoegangsbewijs moeten laten zien. De verplichte 1,5 meter afstand die iedereen van elkaar moet houden, zou dan komen te vervallen.

Dilemma
,,We komen in een heel nieuwe fase van de pandemie”, zegt De Jonge. ,,85 procent van de 18-plussers is gevaccineerd. Maar bijna 2 miljoen mensen zijn nog niet voldoende beschermd. Dat leidt tot een dilemma. Die bijna 2 miljoen mensen kunnen nog voor behoorlijk wat ziekenhuisopnames zorgen als er veel mensen tegelijkertijd corona krijgen. Dat kan leiden tot een nieuwe piek in de ziekenhuizen. Dat kunnen we de zorg niet nog een keer aandoen. De rek is eruit in de zorg. Maar de rek is er ook uit in de samenleving die af wil van alle coronamaatregelen.’’

Volgens De Jonge zoekt het kabinet naar mogelijkheden om verspreiding van het virus af te remmen met ‘de minst beperkende maatregelen’. Een van de maatregelen die op tafel ligt, is het breed toepassen van coronatoegangsbewijzen. Wie naar een openbare gelegenheid gaat waar veel andere mensen komen, moet dan een vaccinatiebewijs, een negatieve coronatest of een herstelbewijs kunnen laten zien.
https://www.ad.nl/politie(...)a-en-musea~a9699721/
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 34% gewijzigd door voetbalmanager2 op 03-09-2021 18:40:46 ]
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_201197222
Waar blijft de optie een papier waarin staat dat je het al gehad hebt?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  vrijdag 3 september 2021 @ 16:47:27 #3
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_201197237
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 16:46 schreef sjorsie1982 het volgende:
Is er al ^O^
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_201197244
Ik wil terug naar het abnormaal van 1672.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_201197250
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 16:47 schreef Drekkoning het volgende:

[..]
Is er al ^O^
Dat staat niet in de OP. Daar staan 2 opties genoemd.
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  vrijdag 3 september 2021 @ 16:49:07 #6
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_201197273
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 16:48 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Dat staat niet in de OP. Daar staan 2 opties genoemd.
Slechte OP. Of het moet in de toekomst aangepast worden :?
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_201197294
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 16:46 schreef sjorsie1982 het volgende:
Die optie komt er ook. Het AD heeft al een uitgebreider stukje geschreven:

quote:
Hoewel het besluit nog niet genomen is, wil De Jonge wel vast een waarschuwing afgeven. Nederlanders moeten zich erop voorbereiden dat zij - net als bijvoorbeeld in Frankrijk - straks overal een coronatoegangsbewijs moeten laten zien. De verplichte 1,5 meter afstand die iedereen van elkaar moet houden, zou dan komen te vervallen.

Dilemma
,,We komen in een heel nieuwe fase van de pandemie”, zegt De Jonge. ,,85 procent van de 18-plussers is gevaccineerd. Maar bijna 2 miljoen mensen zijn nog niet voldoende beschermd. Dat leidt tot een dilemma. Die bijna 2 miljoen mensen kunnen nog voor behoorlijk wat ziekenhuisopnames zorgen als er veel mensen tegelijkertijd corona krijgen. Dat kan leiden tot een nieuwe piek in de ziekenhuizen. Dat kunnen we de zorg niet nog een keer aandoen. De rek is eruit in de zorg. Maar de rek is er ook uit in de samenleving die af wil van alle coronamaatregelen.’’

Volgens De Jonge zoekt het kabinet naar mogelijkheden om verspreiding van het virus af te remmen met ‘de minst beperkende maatregelen’. Een van de maatregelen die op tafel ligt, is het breed toepassen van coronatoegangsbewijzen. Wie naar een openbare gelegenheid gaat waar veel andere mensen komen, moet dan een vaccinatiebewijs, een negatieve coronatest of een herstelbewijs kunnen laten zien.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  vrijdag 3 september 2021 @ 16:50:27 #8
285613 Verbodsbord
Verwijderd door Admin
pi_201197298
Heb dan gewoon de ballen om een vaccin van overheidswege verplicht te stellen (met alle wijzigingen van wetten/grondwet e.d. die daarbij komen kijken). In plaats van dit constante gerommel in de marge. :{
pi_201197307
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 16:49 schreef Drekkoning het volgende:

[..]
Slechte OP. Of het moet in de toekomst aangepast worden :?
Dat kan, of hugootje schrapt die optie....
  vrijdag 3 september 2021 @ 16:51:28 #10
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_201197325
Mooi.
In Duitsland is dit al verplicht.
Vond het al raar dat het hier nog niet is ingevoerd.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_201197361
Waarom nou weer in hemelsnaam voor een museum? Hoe vaak staan mensen elkaar daar nu in de nek te hijgen?

Behalve misschien in de rij voor het Anne Frankhuis zelf, maar daar gaan toegangsbewijzen niets aan veranderen, want die toon je pas op het moment dat je aan de beurt bent.
pi_201197374
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 16:51 schreef Harvest89 het volgende:
Mooi.
In Duitsland is dit al verplicht.
Vond het al raar dat het hier nog niet is ingevoerd.
Duitsland loopt traditioneel voorop met dit soort dingen.
pi_201197394
quote:
Op vrijdag 3 september 2021 16:53 schreef Stepperoller het volgende:
Waarom nou weer in hemelsnaam voor een museum? Hoe vaak staan mensen elkaar daar nu in de nek te hijgen?

Behalve misschien in de rij voor het Anne Frankhuis zelf, maar daar gaan toegangsbewijzen niets aan veranderen, want die toon je pas op het moment dat je aan de beurt bent.
pi_201197635
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 16:53 schreef Stepperoller het volgende:

Jij komt niet vaak in musea zeker? :D

Kan behoorlijk druk zijn bij sommige tentoonstellingen. Ook in dit land.
  vrijdag 3 september 2021 @ 17:13:12 #15
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_201197764
Dit zijn de eerste stappen naar de westerse variant van het Chinese social credit system. De Canadese premier Trudeau was laatst al schuimbekkend te zien raaskallend over dat de ongevaccineerden nergens meer welkom waren en Amerikaanse politici (uiteraard van de Democratische partij) riepen ook al op om de ongevaccineerde untermensch overal de toegang te ontzeggen zelfs tot winkels met levensmiddelen.
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_201197837
quote:
6s.gif Op vrijdag 3 september 2021 16:54 schreef Treinhomo het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Alsof door die slavernijtentoonstellingen, andere geschiedvervalsingen en tribalistisch personeelsbeleid de dikke oude moslims ineens in de musea samendrommen.
  Forum Admin vrijdag 3 september 2021 @ 17:17:51 #17
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_201197838
De natte droom van de verbods en dwangfetisjisten.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_201197857
Wappies van de buitenlucht of goed geventileerde restaurants naar kroezelige woonkamertjes jagen gaat vast de cijfers helpen.
  vrijdag 3 september 2021 @ 17:23:03 #19
445329 detaris
Bonenteller en rekenmeester
pi_201197908
Voer dat maar in voor de migrantengroepen waarmee de IC's gevuld zijn en waar de vaccinatiegraad dramatisch is. :W
  vrijdag 3 september 2021 @ 17:23:29 #20
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_201197916
Nice! Hopelijk voeren ze dit morgen nog in :D Geen wappies meer tegenkomen *O*
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  vrijdag 3 september 2021 @ 17:27:57 #21
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_201197990
Hopelijk komen er ook toegangsbewijzen voor demonstraties :D
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_201198107
quote:
14s.gif Op vrijdag 3 september 2021 16:50 schreef Verbodsbord het volgende:
Heb dan gewoon de ballen om een vaccin van overheidswege verplicht te stellen (met alle wijzigingen van wetten/grondwet e.d. die daarbij komen kijken). In plaats van dit constante gerommel in de marge. :{
Het blijft een keuze. Je hoeft niet te vaccineren als je niet wil. Maar zadel de rest niet op met de keuze die je dan maakt.
Je hoeft ook geen rijbewijs te halen, maar ga dan ook niet autorijden.
  Forum Admin vrijdag 3 september 2021 @ 17:37:44 #23
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_201198177
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 17:34 schreef Elbosia het volgende:

[..]
Het blijft een keuze. Je hoeft niet te vaccineren als je niet wil. Maar zadel de rest niet op met de keuze die je dan maakt.
Je hoeft ook geen rijbewijs te halen, maar ga dan ook niet autorijden.
Een valse keuze. Dit is net zo lang treiteren totdat je je zin hebt.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_201198207
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 17:37 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Een valse keuze. Dit is net zo lang treiteren totdat je je zin hebt.
Ja en je mag ook niet autorijden tot je je rijbewijs hebt. Hoeft niet, maar als je wil rijden moet dat. Is ook geen valse keuze tot je je zin hebt.
pi_201198217
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 17:39 schreef Elbosia het volgende:

[..]
Ja en je mag ook niet autorijden tot je je rijbewijs hebt. Hoeft niet, maar als je wil rijden moet dat. Is ook geen valse keuze tot je je zin hebt.
Het is een kont vergelijking.....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')