abonnement Unibet Coolblue
pi_201195506
POLL
  vrijdag 3 september 2021 @ 14:41:37 #2
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_201195526
Wat is het oude normaal? De wereld verandert continu.
Huilen dan.
pi_201195538
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 september 2021 14:41 schreef Isdatzo het volgende:
Wat is het oude normaal? De wereld verandert continu.
De tijd voordat de eerste covidmaatregelen werden ingevoerd.

Het nieuwe normaal is onder andere:

Lockdowns
Avondklokken
Testen
Maskers
Covidvaccins
Gezondheidspassen/QR-codes
Quarantaineplichten
Noodwetten en -verordeningen
Contacttracering
Enz.
  vrijdag 3 september 2021 @ 14:46:03 #4
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_201195568
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 14:42 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
De tijd voordat de eerste covidmaatregelen werden ingevoerd.
Oh. Nee, daar kunnen we niet naar terug. Net zoals we niet terug kunnen naar elk ander willekeurig moment in de geschiedenis.
Huilen dan.
pi_201195577
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 september 2021 14:46 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Oh. Nee, daar kunnen we niet naar terug. Net zoals we niet terug kunnen naar elk ander willekeurig moment in de geschiedenis.
De vraag is dus of die maatregelen ooit opgeheven zullen worden en niet meer terugkomen volgens jou.
  vrijdag 3 september 2021 @ 14:48:31 #6
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_201195600
Nee
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  vrijdag 3 september 2021 @ 14:50:37 #7
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_201195626
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 14:46 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
De vraag is dus of die maatregelen ooit opgeheven zullen worden en niet meer terugkomen volgens jou.
Ik was je edit voor.

Maar ja: die maatregelen zullen weer opgeheven worden. Zullen ze (ooit) weer terugkomen? Ongetwijfeld.

Pandemieën zijn nu eenmaal een gegeven.
Huilen dan.
pi_201195633
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 september 2021 14:50 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Ik was je edit voor.

Maar ja: die maatregelen zullen weer opgeheven worden. Zullen ze (ooit) weer terugkomen? Ongetwijfeld.

Pandemieën zijn nu eenmaal een gegeven.
Laat ik de vraag anders formuleren:

Geloof je in de beloften van het kabinet dat we weer terug naar normaal zullen gaan?
  vrijdag 3 september 2021 @ 14:54:16 #9
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_201195668
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 14:51 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Laat ik de vraag anders formuleren:

Geloof je in de beloften van het kabinet dat we weer terug naar normaal zullen gaan?
Ik geloof sowieso niet zo in politieke beloften, maar ik denk wel dat we deze maatregelen weer kwijtraken ja. Is dat dan 'het oude nomraal'? Dat hangt van je definitie af, maar de wereld zal blijvend veranderd zijn (en dat is heel normaal).
Huilen dan.
pi_201195692
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 september 2021 14:54 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Ik geloof sowieso niet zo in politieke beloften, maar ik denk wel dat we deze maatregelen weer kwijtraken ja. Is dat dan 'het oude nomraal'? Dat hangt van je definitie af, maar de wereld zal blijvend veranderd zijn (en dat is heel normaal).
Je zou nieuw normaal dan kunnen definiëren als een situatie waarin de overheid tijdelijk (volgens zichzelf) grondrechten voor de hele bevolking opschort, en oud normaal als een situatie waarin dat niet het geval is.
  vrijdag 3 september 2021 @ 15:04:07 #11
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_201195826
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 14:55 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Je zou nieuw normaal dan kunnen definiëren als een situatie waarin de overheid tijdelijk (volgens zichzelf) grondrechten voor de hele bevolking opschort, en oud normaal als een situatie waarin dat niet het geval is.
Het enige verschil met het oude normaal is dat er geen situatie ontstond waarin dat gerechtvaardigd was, en of dat verschil er überhaupt is hangt af van welke periode je als oud normaal definieert.

Dat zijn de dingen die gebeuren wanneer het ene grondrecht het andere grondrecht in de weg zit.
Huilen dan.
pi_201195871
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 september 2021 15:04 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Het enige verschil met het oude normaal is dat er geen situatie ontstond waarin dat gerechtvaardigd was, en of dat verschil er überhaupt is hangt af van welke periode je als oud normaal definieert.

Dat zijn de dingen die gebeuren wanneer het ene grondrecht het andere grondrecht in de weg zit.
Waarin dat volgens sommigen gerechtvaardigd was.
  vrijdag 3 september 2021 @ 15:08:33 #13
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_201195888
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 15:07 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Waarin dat volgens sommigen gerechtvaardigd was.
Ja, precies. En ook dat zal je altijd blijven houden.
Huilen dan.
pi_201196154
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 14:46 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
De vraag is dus of die maatregelen ooit opgeheven zullen worden en niet meer terugkomen volgens jou.
welke maatregelen bedoel je dan specifiek..?
de enige wetgeving die doorgevoerd is, is de Tijdelijke wet maatregelen covid-19
https://wetten.overheid.nl/BWBR0044337/2020-12-01

die was geldig tot 31 mei, maar kan een aantal keer met drie maanden verlengd worden, met als maximalee einddatum 1 december 2021
https://www.raadvanstate.(...)erlenging-coronawet/

OOk het kabinet kan niet zomaar alles doen en de wet is omdat hij ingevoerd is als tijdelijk ook aan een maximale einddatum gebonden en de raad van State heeft duidelijk gemaakt dat de regering zich daaraan moet houden...

Wel is het zeer waarschijnlijk dat als er een noodzaak blijft bestaan om ook na 1 december bepaalde beperkinegn op te leggen dit gebeurt... wat overigens ook gewoon zonder deze wetgevinbg kan, maar dan op basis van de autoriteit van Burgemeesters die noodverordeningen kunnen afvaardigen en APV die exact hetzelfde doen (en ook tussen maart en december 2020 de basis van maatregelen waren)

De overheid voert echter niet voor hun 'lol' deze maatregelen in... aangezien het ook veel kosten en beperkingen oplevert
er moest dus altijd een duidelijke reden bestaan, deze ligt nu vooral in de belasting die de Zorg ondervind...
zolang er dagelijks meer dan 40 patienten opgenomen worden dreigt de Zorg overbelast te geraken en leid dit tot uitval van reguliere zorg....
in 2021 was enkel iets meer dan een maand, tussen 8 juni en 18 juli het aantal ziekenhuisopnames lager, maar ok nu ligt het rond de 75 opnames per dag...

zolang dat het geval is, is er genoeg grond bepaalde maatregelen te houden... maar anderszijds, zodra dit aantal langzaam minder wordt, mogelijk doordat er minder transmissie is en steeds minder mensen (zwaar) ziek worden en het virus misschien muteert in een minder gevaarlijkere variant, is er geen enkelee grond de huidige maatregelen aan te houden omdat ook de overheid daar enkel nadelen aan heeft.

Het is niet zo dat de regering staat te juichen wegens deze pandemie... eerder andersom, het is een last en ze zouden niet liever zien dat het onder controle komt... wat echter niet gebeurt zolang de besmettingsaantalen hoog zijn en te groot aantal mensen in het ziekenhuis beland.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_201196219
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 15:25 schreef RM-rf het volgende:

[..]
welke maatregelen bedoel je dan specifiek..?

Die heb ik hierboven al genoemd.

Lockdowns
Avondklokken
Testen
Maskers
Covidvaccins
Gezondheidspassen/QR-codes voor toegang tot horeca en andere openbare gelegenheden
Quarantaineplichten
Noodwetten en -verordeningen (in het kader van covid)
Contacttracering
Enz.

Voeg toe als ik er ben vergeten.

Al deze dingen bestonden niet of waren niet verplicht voorafgaand aan covid. Dus dat valt allemaal onder het 'nieuwe normaal'.

Werk je voor de overheid? Gezien je verhaal na deze vraag.
  † In Memoriam † vrijdag 3 september 2021 @ 15:40:21 #16
88815 The_Emotion
98.3
pi_201196365
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 15:30 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Die heb ik hierboven al genoemd.

Lockdowns
Avondklokken
Testen
Maskers
Covidvaccins
Gezondheidspassen/QR-codes voor toegang tot horeca en andere openbare gelegenheden
Quarantaineplichten
Noodwetten en -verordeningen (in het kader van covid)
Contacttracering
Enz.

Voeg toe als ik er ben vergeten.

Al deze dingen bestonden niet of waren niet verplicht voorafgaand aan covid. Dus dat valt allemaal onder het 'nieuwe normaal'.

Werk je voor de overheid? Gezien je verhaal na deze vraag.
Die maatregelen verdwijnen wel weer, maar terug gaan naar wat het was zal het nooit worden, alleen al het gesleep en gedweep van alle kosten die gemaakt zijn.
Naar een nieuwer normaal met bijpassende maatregelen zie ik eerder gebeuren.
"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm
pi_201196467
quote:
11s.gif Op vrijdag 3 september 2021 15:40 schreef The_Emotion het volgende:

[..]
Die maatregelen verdwijnen wel weer, maar terug gaan naar wat het was zal het nooit worden, alleen al het gesleep en gedweep van alle kosten die gemaakt zijn.
Dat snap ik, daarom beperk ik het tot de maatregelen die in wezen onmiddellijk kunnen worden opgeheven door de politiek en die vervolgens wel weer een directe impact kunnen maken.

quote:
Naar een nieuwer normaal met bijpassende maatregelen zie ik eerder gebeuren.
Hoe stel je je dat voor? Is wel interessant om te detailleren.
pi_201196469
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 15:30 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Die heb ik hierboven al genoemd.

Lockdowns
Avondklokken
Testen
Maskers
Covidvaccins
Gezondheidspassen/QR-codes voor toegang tot horeca en andere openbare gelegenheden
Quarantaineplichten
Noodwetten en -verordeningen (in het kader van covid)
Contacttracering
Enz.
maskers en avondklok zijn al afgeschaft..
ik weet niet wat je precies met 'lockdown' bedoeld, maar ook dat is ook goed als mogelijk teruggerbacht voor zover er ooit een daadwerkelijke lockdown was..
alle winkels en bedrijven zijn gewoon open.

bv bepaalde hygiene-regels voor veel dienstenlevenrancies, horeca e.d, restricties aan evenementen....
dat is juist van alle tijden.

ik neem aan dat je niet in die sector werk, maar daar is het sowieso al het geval dat je moet houden aan een heleboel voorschriften die de overheid ingesteld heeft om ervoor te zorgen dat bv hygiene-gevaren voor het publiek niet te groot zijn...
bv regels hoeveel publiek ergens mag komen, en hoe de toegang geregeld wordt of allerhande controle's en aanwezigehdi van bescherming zijn van alle tijden (en maar goed ook)

quote:
Werk je voor de overheid? Gezien je verhaal na deze vraag.
nee hoor..
je hoeft niet voor de overheid te werken om te begrijjpen hoe deze werkt..

als je zelf ook wat meer mooeite deed zelf te denken ipv allerhande externe theorieen te 'geloven en na te praten wat anderen vertellen, zou je ook gewoon zelf kunnen afvragen wat nu eiigenlijk de overheid doet en waarom ze het doen...

en dan kom je tot de conclusie dat we eigenlijk een overheid hebben die helemaal niet alles voor burgers wil bepalen en vooral bestaat uit mensen die het liefst niets doen

Wat misschien voor mij een reden is niet voor de overheid te werken....
ik heb bv wel een twintig jaar terug veel voor een lokale gemeentelijke overheid gewrkt en kon me rot-ergeren aan de passieve en afwachtende houding van de meeste ambtenaren:
eerst wachten tot alles uit de hand loopt en zelfs vaak dan nog afwachten tot ze van de politiek toestemming kregen om veels te laat erop te reageren
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_201196561
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 15:49 schreef RM-rf het volgende:

[..]
maskers en avondklok zijn al afgeschaft..
Niet overal.

Excuses als ik niet helemaal bij ben met de Nederlandse maatregelen, want ik woon in Frankrijk en daar is dat stomme masker nog overal verplicht. Avondklok is in de overzeese gebieden opnieuw ingesteld dus ook nog niet weg. In Nederland zouden deze maatregelen ook weer kunnen worden ingevoerd zolang we in de noodsituatie blijven, volgens mij.

quote:
ik weet niet wat je precies met 'lockdown' bedoeld, maar ook dat is ook goed als mogelijk teruggerbacht voor zover er ooit een daadwerkelijke lockdown was..
alle winkels en bedrijven zijn gewoon open.
Zelfde als hierboven.

quote:
bv bepaalde hygiene-regels voor veel dienstenlevenrancies, horeca e.d, restricties aan evenementen....
dat is juist van alle tijden.

ik neem aan dat je niet in die sector werk, maar daar is het sowieso al het geval dat je moet houden aan een heleboel voorschriften die de overheid ingesteld heeft om ervoor te zorgen dat bv hygiene-gevaren voor het publiek niet te groot zijn...
bv regels hoeveel publiek ergens mag komen, en hoe de toegang geregeld wordt of allerhande controle's en aanwezigehdi van bescherming zijn van alle tijden (en maar goed ook)
Uiteraard zijn er hygiëneregels en andere regels en ik heb daar zelf ook mee te maken. Ik heb in de jeugdzorg en op een school gewerkt, heb vrijwilligerswerk gedaan met voedseldistributie en dergelijke, dus ik leef niet onder een steen ofzo, daarbij barst het van de overheidsprotocollen en -regels.

Maar de proportionaliteit daarvan is eenvoudig aan te tonen. Bij covid verschillen de meningen daar sterk over.

quote:
nee hoor..
je hoeft niet voor de overheid te werken om te begrijjpen hoe deze werkt..
Ik vind je verhaal erg woordvoerderig over komen, vandaar.

quote:
als je zelf ook wat meer mooeite deed zelf te denken ipv allerhande externe theorieen te 'geloven en na te praten wat anderen vertellen, zou je ook gewoon zelf kunnen afvragen wat nu eiigenlijk de overheid doet en waarom ze het doen...
Dat kan ik ook van je eigen opmerkingen zeggen. Als je na zou denken en niet na zou praten wat de overheid of 'experts' zeggen, zou je zien dat de maatregelen buitenproportioneel zijn. Zijn we nu een steek verder gekomen?

quote:
en dan kom je tot de conclusie dat we eigenlijk een overheid hebben die helemaal niet alles voor burgers wil bepalen en vooral bestaat uit mensen die het liefst niets doen

Wat misschien voor mij een reden is niet voor de overheid te werken....
ik heb bv wel een twintig jaar terug veel voor een lokale gemeentelijke overheid gewrkt en kon me rot-ergeren aan de passieve en afwachtende houding van de meeste ambtenaren:
eerst wachten tot alles uit de hand loopt en zelfs vaak dan nog afwachten tot ze van de politiek toestemming kregen om veels te laat erop te reageren
Het ging er hier meer om dat de overheid grondrechten opschort, zoals het recht op bewegingsvrijheid, werk en dergelijke.

Maar nogmaals, hier in Frankrijk is het allemaal een stuk extremer geweest, dus wellicht heeft dat ook een impact.
pi_201196607
Ik ben zeer benieuwd waarom de mensen die "Ja" stemmen daarvoor hebben gestemd.

Aarzel niet als je meeleest en alleen hebt gestemd om ook je visie te geven.

Ik ben zeer benieuwd naar wat er onder de mensen leeft.
  † In Memoriam † vrijdag 3 september 2021 @ 17:12:55 #21
88815 The_Emotion
98.3
pi_201197761
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 15:49 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Dat snap ik, daarom beperk ik het tot de maatregelen die in wezen onmiddellijk kunnen worden opgeheven door de politiek en die vervolgens wel weer een directe impact kunnen maken.
[..]
Hoe stel je je dat voor? Is wel interessant om te detailleren.
Even de glazen bol der doemdenkerij geraadpleegd, eerst gevaccineerden vs ongevaccineerden uitspelen door een milde lockdown komende winter, boosters geven iets meer privileges.
Na de zomer komt er iemand in beeld die onze redder en held gaat worden die de gepolariseerde samenleving gaat verenigen. Daar wordt een hele cult/religie omheen gebouwd, waar nieuwere regels bij gaan horen.

Verder gebeurt er hoop online, dus men blijft vaker vrijwillig binnen zitten.
Sociaal kredietsysteem wordt uitgerold.
Landelijke politiek wordt verder afgebrokkeld.

Maar natuurlijk hoop ik dat corona met een sisser afloopt en het normale leven weer opgepakt kan worden.
"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm
  vrijdag 3 september 2021 @ 17:34:06 #22
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_201198104
Als het volk het oude normaal wil dan krijgt het volk het oude normaal en kan de elite niets anders doen dan toekijken.

Dat is revolutie. Niets is machtiger en krachtiger dan de wil van het volk.

Het probleem is dat het volk dit niet beseft en achter de leiders aanloopt.
  vrijdag 3 september 2021 @ 17:49:55 #23
496301 airconditioning
VVD/GL met bovenmodaal inkomen
pi_201198432
Als alle wappies verplicht worden gevaccineerd mogen we weer terug naar normaal. Tot die tijd verachten we hen
Pro: Woke, LGBTQQIP2SAA++, BLM, vaccinatieplicht, K. Harris, Vegan, immigratie, milleumaatregelen, (bio)diversiteit en Antifa
Anti: Wappiementaliteit, mileuvervuiling, racisme, antisemitisme, fvd/trumpisme, boeren en populisme.
pi_201198488
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 17:49 schreef airconditioning het volgende:
Als alle wappies verplicht worden gevaccineerd mogen we weer terug naar normaal. Tot die tijd verachten we hen
Maar waarom dan.
  vrijdag 3 september 2021 @ 17:54:13 #25
496301 airconditioning
VVD/GL met bovenmodaal inkomen
pi_201198511
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 17:53 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Maar waarom dan.
Dan blijven de ziekenhuisbesmettingen laag genoeg om de 1.5m los te laten
Pro: Woke, LGBTQQIP2SAA++, BLM, vaccinatieplicht, K. Harris, Vegan, immigratie, milleumaatregelen, (bio)diversiteit en Antifa
Anti: Wappiementaliteit, mileuvervuiling, racisme, antisemitisme, fvd/trumpisme, boeren en populisme.
pi_201198665
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 17:54 schreef airconditioning het volgende:

[..]
Dan blijven de ziekenhuisbesmettingen laag genoeg om de 1.5m los te laten
Zijn de ziekenhuizen besmet?
  vrijdag 3 september 2021 @ 18:10:38 #27
496301 airconditioning
VVD/GL met bovenmodaal inkomen
pi_201198785
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 18:03 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Zijn de ziekenhuizen besmet?
Ja daar liggen besmette coronapatienten, momenteel voornamelijk wappies
Pro: Woke, LGBTQQIP2SAA++, BLM, vaccinatieplicht, K. Harris, Vegan, immigratie, milleumaatregelen, (bio)diversiteit en Antifa
Anti: Wappiementaliteit, mileuvervuiling, racisme, antisemitisme, fvd/trumpisme, boeren en populisme.
pi_201198893
Niet op korte termijn iig..

Rutte, en andere puppets wereldwijd wisten het na dag 1 al. We gaan naar een nieuwe normaal...
Best knap op zich, je zou bijna denken dat ze een gezamenlijke agenda uitvoeren :)
pi_201198906
Daar zijn we toch al terug naar? Op de culturele sector en nachtclubs na.
Op dinsdag 10 mei 2022 20:00 schreef Souryhet volgende: Dan was ik fout, maar zover mijn radar gaat is die troela niet echt overtuigend en ze was een fan. Please dit riekt naar aandacht
pi_201198926
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 18:16 schreef Stepperoller het volgende:
Daar zijn we toch al terug naar? Op de culturele sector en nachtclubs na.
_O-
pi_201198941
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 18:10 schreef airconditioning het volgende:

[..]
Ja daar liggen besmette coronapatienten, momenteel voornamelijk wappies
Maar dat is toch goed dat ze in het ziekenhuis liggen? Dan kunnen ze worden behandeld en daarna zijn ze de rest van hun leven immuun.
pi_201198994
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 18:17 schreef PSVCL het volgende:

[..]
_O-
Pessimist gespot die in beperkingen denkt. Ik kan op de culturele sector na alles doen en laten wat ik wil. :) Liefde, vrijheid, geen dictatuur!

Jammer voor je dat jij in angst voor allerlei maatregelen leeft. _O- _O- _O- en voortdurend bezig bent met hoe abnormaal het is in een wereld die voortdurend veranderd _O- _O- _O-
Op dinsdag 10 mei 2022 20:00 schreef Souryhet volgende: Dan was ik fout, maar zover mijn radar gaat is die troela niet echt overtuigend en ze was een fan. Please dit riekt naar aandacht
pi_201199004
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 18:22 schreef Stepperoller het volgende:

[..]
Pessimist gespot die in beperkingen denkt. Ik kan op de culturele sector na alles doen en laten wat ik wil. :) Liefde, vrijheid, geen dictatuur!

Jammer dat jij in angst leeft.
In angst?

Ben alleen maar sterker geworden
pi_201199007
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 18:23 schreef PSVCL het volgende:

[..]
In angst?

Ben alleen maar sterker geworden
Oh wat jank je dan over terug naar normaal? Ga dan gewoon als je zo sterk bent.
Op dinsdag 10 mei 2022 20:00 schreef Souryhet volgende: Dan was ik fout, maar zover mijn radar gaat is die troela niet echt overtuigend en ze was een fan. Please dit riekt naar aandacht
pi_201199039
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 18:23 schreef Stepperoller het volgende:

[..]
Oh wat jank je dan over terug naar normaal? Ga dan gewoon als je zo sterk bent.
Waar zie je mij janken :?
pi_201199052
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 18:16 schreef Stepperoller het volgende:
Daar zijn we toch al terug naar? Op de culturele sector en nachtclubs na.
Denk je niet dat er een volgende golf met terugkeer van maatregelen komt? Zolang de noodwet van kracht blijft, kunnen al die maatregelen onmiddellijk weer worden ingevoerd.
pi_201199063
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 18:24 schreef PSVCL het volgende:

[..]
Waar zie je mij janken :?
Jij vindt het toch allemaal nog zo abnormaal? Of wat bedoel je anders met deze reactie?
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 18:16 schreef Stepperoller het volgende:
Daar zijn we toch al terug naar? Op de culturele sector en nachtclubs na.
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 18:17 schreef PSVCL het volgende:

[..]
_O-
Ik maak hieruit op dat jij je nog door allerlei zaken beperken waardoor je nog altijd niet terug bent naar normaal. Tja.
Op dinsdag 10 mei 2022 20:00 schreef Souryhet volgende: Dan was ik fout, maar zover mijn radar gaat is die troela niet echt overtuigend en ze was een fan. Please dit riekt naar aandacht
pi_201199076
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 18:25 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Denk je niet dat er een volgende golf met terugkeer van maatregelen komt? Zolang de noodwet van kracht blijft, kunnen al die maatregelen onmiddellijk weer worden ingevoerd.
Haha ja poging tot maatregelen waar niemand zich aan houdt. Ik en vele anderen die daar geen boodschap aan hebben gaan daar niks van merken.

Was vandaag bij mijn chiropractor. Hij gaat ook niet meer sluiten (zet het wel zo op de website), maar kan gewoon bellen voor een afspraak en langskomen als ze weer dicht zouden moeten. Zo gaat het voor heel veel dingen zijn.
Op dinsdag 10 mei 2022 20:00 schreef Souryhet volgende: Dan was ik fout, maar zover mijn radar gaat is die troela niet echt overtuigend en ze was een fan. Please dit riekt naar aandacht
pi_201199135
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 18:15 schreef PSVCL het volgende:
Rutte, en andere puppets wereldwijd wisten het na dag 1 al.
goh... dan lijk je Rutte wel hoog in te schatten, dat hij dingen zo snel helemaal goed kon inschatten...

ikzelf denk juist precies andersom, volgens mij heeft de nederlandse regering juist de boel enorm slecht ingeschat en te lang gedacht dat het wel mee zou vallen en dat je overhaast kon heropenen en weinig moest doen aan lange termijnsmaatregelen.
met hem een aantal andere idioten die regeringen van zeer grote landen leidden (de amerikanen, de engelsel) die de boel uit hand lieten lopen en waar juist de varianten konden opkomen die ons nu zoveel problemen opleveren.


Overigens..
als er strengere maatregelen nodig zijn, hoop ik vooral dat de politiek niet gaat twijfelen en afwachten.
liever snel ingrijpen dan weer net als vorig jaar te lang wachten en pas ingrijpen als je te laat bent...
als je gewoon op tijd optreed hoef je ook niet terug te vallen op steeds harder beperken en dichtzetten; als je kijkt naar landen met een beleid gericht op vroegtijdig beperken van besmettingen en verbreiding, zijn daar de maatregelen veel lichter en is meer mogelijk dan de landen waar de besmettingen steeds exploderen

ik vrees echter dat de wetenschap-ontkenners ook een populitische rotzooi geschapen hebben waarin de politiek steeds banger geworden is gewoon maatregelen te nemen die ook nodig zijn...
omdat een hoop mensen de politiek de schuld geven als ze wel wat doen.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_201199277
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 18:30 schreef RM-rf het volgende:

[..]
goh... dan lijk je Rutte wel hoog in te schatten, dat hij dingen zo snel helemaal goed kon inschatten...

ikzelf denk juist precies andersom, volgens mij heeft de nederlandse regering juist de boel enorm slecht ingeschat en te lang gedacht dat het wel mee zou vallen en dat je overhaast kon heropenen en weinig moest doen aan lange termijnsmaatregelen.
met hem een aantal andere idioten die regeringen van zeer grote landen leidden (de amerikanen, de engelsel) die de boel uit hand lieten lopen en waar juist de varianten konden opkomen die ons nu zoveel problemen opleveren.

Overigens..
als er strengere maatregelen nodig zijn, hoop ik vooral dat de politiek niet gaat twijfelen en afwachten.
liever snel ingrijpen dan weer net als vorig jaar te lang wachten en pas ingrijpen als je te laat bent...
als je gewoon op tijd optreed hoef je ook niet terug te vallen op steeds harder beperken en dichtzetten; als je kijkt naar landen met een beleid gericht op vroegtijdig beperken van besmettingen en verbreiding, zijn daar de maatregelen veel lichter en is meer mogelijk dan de landen waar de besmettingen steeds exploderen

ik vrees echter dat de wetenschap-ontkenners ook een populitische rotzooi geschapen hebben waarin de politiek steeds banger geworden is gewoon maatregelen te nemen die ook nodig zijn...
omdat een hoop mensen de politiek de schuld geven als ze wel wat doen.
Wat ik bedoel te zeggen is dat het opvallend was dat tijdens de eerste toespraak werd gesproken over een 'een nieuwe normaal', wereldwijd. Niet alleen door Rutte.

De rest van je tekst kan ik niks mee aangezien ik van mening ben dat dit allemaal met voorbedachte rade gebeurt. Die zogenaamde fouten worden bewust genomen.
  † In Memoriam † vrijdag 3 september 2021 @ 18:47:07 #41
88815 The_Emotion
98.3
pi_201199374
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 18:39 schreef PSVCL het volgende:

[..]
Wat ik bedoel te zeggen is dat het opvallend was dat tijdens de eerste toespraak werd gesproken over een 'een nieuwe normaal', wereldwijd. Niet alleen door Rutte.

De rest van je tekst kan ik niks mee aangezien ik van mening ben dat dit allemaal met voorbedachte rade gebeurt. Die zogenaamde fouten worden bewust genomen.
Maar wat zit er dan in jouw lijn der verwachtingen, aangezien je de grote goochelshow doorziet.
"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm
  vrijdag 3 september 2021 @ 18:55:47 #42
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_201199504
Nee, dit zal de rest van ons leven zo blijven.
  vrijdag 3 september 2021 @ 18:56:13 #43
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_201199508
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 16:04 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Ik ben zeer benieuwd waarom de mensen die "Ja" stemmen daarvoor hebben gestemd.

Aarzel niet als je meeleest en alleen hebt gestemd om ook je visie te geven.

Ik ben zeer benieuwd naar wat er onder de mensen leeft.
Ik heb ja gezegd maar kom er gedeeltelijk op terug, er zijn wel wat dingen veranderd en die zullen wel wat anders blijven, we zijn nu al weer 1,5 jaar verder.
Had eigenlijk nee moeten zijn.
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_201200661
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 18:56 schreef theguyver het volgende:

[..]
Ik heb ja gezegd maar kom er gedeeltelijk op terug, er zijn wel wat dingen veranderd en die zullen wel wat anders blijven, we zijn nu al weer 1,5 jaar verder.
Had eigenlijk nee moeten zijn.
Ok. Heb je meer details over hoe en waarom?
  vrijdag 3 september 2021 @ 21:44:57 #45
496301 airconditioning
VVD/GL met bovenmodaal inkomen
pi_201202006
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 18:18 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Maar dat is toch goed dat ze in het ziekenhuis liggen? Dan kunnen ze worden behandeld en daarna zijn ze de rest van hun leven immuun.
Ze gaan dood.
Pro: Woke, LGBTQQIP2SAA++, BLM, vaccinatieplicht, K. Harris, Vegan, immigratie, milleumaatregelen, (bio)diversiteit en Antifa
Anti: Wappiementaliteit, mileuvervuiling, racisme, antisemitisme, fvd/trumpisme, boeren en populisme.
pi_201202092
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 21:44 schreef airconditioning het volgende:

[..]
Ze gaan dood.
Niet iedereen die in het ziekenhuis ligt MET covid gaat dood hoor.
  vrijdag 3 september 2021 @ 22:15:30 #47
496301 airconditioning
VVD/GL met bovenmodaal inkomen
pi_201202356
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 21:51 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Niet iedereen die in het ziekenhuis ligt MET covid gaat dood hoor.
Het ligt eraan of je gevaccineerd bent of niet
Pro: Woke, LGBTQQIP2SAA++, BLM, vaccinatieplicht, K. Harris, Vegan, immigratie, milleumaatregelen, (bio)diversiteit en Antifa
Anti: Wappiementaliteit, mileuvervuiling, racisme, antisemitisme, fvd/trumpisme, boeren en populisme.
  vrijdag 3 september 2021 @ 22:22:16 #48
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_201202439
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 20:10 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Ok. Heb je meer details over hoe en waarom?
Ja heb ik!
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_201202655
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 22:22 schreef theguyver het volgende:

[..]
Ja heb ik!
Leuk. Wil je ze hier delen?
  zaterdag 4 september 2021 @ 00:42:50 #50
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_201203867
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 22:39 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Leuk. Wil je ze hier delen?
Ja hoor.

Een aantal veranderingen die we de afgelopen 1,5 jaar hebben meegemaakt zullen wel blijven.
Exact zoals zeg maar 2 jaar gelden terug gaan in de oude norm zal niet meer zo zijn.
Er staat nog een vraag voor u open!!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')