quote:
Op donderdag 30 januari 2003 18:16 schreef battlesickloner het volgende:[..]
Medicijnen tegen AIDS
[..]Kan ie weer wat meer tijd aan Winnie besteden.
quote:Nee, natuurlijk niet, bah. Zijn vrouw heet Winnie.
Op donderdag 30 januari 2003 18:21 schreef M.ALTA het volgende:Winnie de Jong ?
quote:Ik was hier nog het meest door verrast
Mandela said U.S. President George W. Bush covets the oil in Iraq "because Iraq produces 64 percent of the oil in the world. What Bush wants is to get hold of that oil." In fact Iraq contributes to only 5 percent of world oil exports.
quote:Nee, dat is trouwens nog een grotere debiel.
Op donderdag 30 januari 2003 18:03 schreef M.ALTA het volgende:
Je bent in de war met Bisschop Tutu.
quote:AIDS remmers JA!
Op donderdag 30 januari 2003 18:16 schreef battlesickloner het volgende:[..]
Medicijnen tegen AIDS
[..]
quote:Uh...ok dan...
Op donderdag 30 januari 2003 19:02 schreef BAZZA het volgende:Nee, dat is trouwens nog een grotere debiel.
heeft nu een goed inzicht in de verstandelijke vermogens van BAZZA voor zover dat nog nodig was
Arme man, hij is vast aan het dementeren. Dan kun je soms hele gekke dingen zeggen...
quote:Typisch reactie weer. Door Mandela als half gaar persoon neer te zetten hoef je zijn uitspraak niet serieus te nemen. Alles liever dan je overtuigingen in twijfel trekken nietwaar?
Op donderdag 30 januari 2003 19:02 schreef BAZZA het volgende:[..]
Nee, dat is trouwens nog een grotere debiel.
quote:Nou, dat mag je (hoewel off-topic) wel eens uitleggen. Tutu heeft met de waarheidscommissies na de apartheid dingen bereikt die ik nauwelijks voor mogelijk hield: vrede tussen daders en slachtoffers - en kon daarmee de negatieve geweldspiraal afremmen. Wat is er debiel aan Tutu?
Op donderdag 30 januari 2003 19:02 schreef BAZZA het volgende:
[..]
Nee, dat is trouwens nog een grotere debiel.
quote:
Op donderdag 30 januari 2003 19:19 schreef George_Bush het volgende:
Mandela is een seniele ouwe gek geworden.
En hij is van huis uit natuurlijk communist, dus erg veel liefde voor de VS heeft hij nooit gehad.
quote:It takes a thief to catch a thief...
Op donderdag 30 januari 2003 19:19 schreef George_Bush het volgende:
Mandela is een seniele ouwe gek geworden.
Mandela is een seniele oude zak met foute politieke voorkeuren.
OMG!
quote:
Op donderdag 30 januari 2003 19:27 schreef NorthernStar het volgende:
Nou de broertjes salmiak en wiebertje zijn eruit hoor!
quote:Ja, en iedereen die het niet met jou eens is is een communist.
Op donderdag 30 januari 2003 19:21 schreef Strolie75 het volgende:En hij is van huis uit natuurlijk communist, dus erg veel liefde voor de VS heeft hij nooit gehad.
quote:En hij [Bush] is van huis uit natuurlijk bezeten van olie, dus hij heeft erg veel liefde voor de mensen olievelden van irak.
Op donderdag 30 januari 2003 19:21 schreef Strolie75 het volgende:[..]
En hij is van huis uit natuurlijk communist, dus erg veel liefde voor de VS heeft hij nooit gehad.
Doet Mandela nog veel ongenuanceerdere uitspraken dan vinden diezelfde mensen het allemaal geweldig.
Sja, zolang het maar in je ik-kots-op-Amerika-straatje past hé?
Stelletje hypocrietelingen.
quote:Ja, lekker vergelijkbaar ook
Op donderdag 30 januari 2003 19:41 schreef Strolie75 het volgende:
Als H.A. ongenuanceerd kritiek levert op de Islam is ze ongeschikt voor de politiek, moet ze vervolgd worden en moet de VVD haar op zijn minst uit de partij trappen.Doet Mandela nog veel ongenuanceerdere uitspraken dan vinden diezelfde mensen het allemaal geweldig.
quote:Net zo vergelijkbaar als "Kut-Amerikanen" nuken en "Kut-Marokkanen" afknallen gelly.
Op donderdag 30 januari 2003 19:44 schreef gelly het volgende:
Ja, lekker vergelijkbaar ook
quote:Um, nee hoor. Hij is al jaren geleden gescheiden en hertrouwd met de weduwe van een of andere Afrikaanse President.
Op donderdag 30 januari 2003 18:33 schreef Farzin het volgende:[..]
Nee, natuurlijk niet, bah. Zijn vrouw heet Winnie.
quote:Was dat de vraag? Ik dacht het niet. Het punt is dat Hirsi Ali een cultuur beledigt, en Mandela heeft het alleen over Bush (dit voor Amerikanen niet heilig is). Ik kan het me niet voorstellen dat Amerikanen zich door deze uitspraak beledigd voelen.
Op donderdag 30 januari 2003 19:47 schreef Strolie75 het volgende:
Net zo vergelijkbaar als "Kut-Amerikanen" nuken en "Kut-Marokkanen" afknallen gelly.
quote:Dat is al een hele tijd z'n vrouw niet meer.
Op donderdag 30 januari 2003 18:33 schreef Farzin het volgende:[..]
Nee, natuurlijk niet, bah. Zijn vrouw heet Winnie.
quote:Kleine correctie: H.A.'s opmerkingen waren niet ongenuanceerd, maar genuanceerd met de zinsnede 'naar westerse maatstaven'.
Op donderdag 30 januari 2003 19:41 schreef Strolie75 het volgende:
Als H.A. ongenuanceerd kritiek levert op de Islam is ze ongeschikt voor de politiek, moet ze vervolgd worden en moet de VVD haar op zijn minst uit de partij trappen.Doet Mandela nog veel ongenuanceerdere uitspraken dan vinden diezelfde mensen het allemaal geweldig.
Zo'n nuancering is bij Mandela afwezig. Maar 't is ook appels met peren vergelijken. En het gaat hier niet op kritiek op Amerika, maar op haar leider. 't Is mij nog steeds een raadsel hoe (bijna) de halve VS een man koos die niet eens de meest belangrijke leiders in de wereld wist te noemen.
quote:En hij wordt straks gewoon herkozen. Zolang wordt de terrorisme-kwestie nog wel uitgerekt. 't Zelfde heeft Sharon tenslotte deze week ook winst opgelevert.
During the campaign, foreign affairs was perceived as one of Mr Bush's weak areas, the low point coming when he was unable to name prominent world leaders during a TV interview.
bron
quote:Natuurlijk moet je kijken welke persoon de uitspraken doet, net als de context en de rol van diegene, dat ben ik met je eens.
Op donderdag 30 januari 2003 19:41 schreef Strolie75 het volgende:[...]
Maar om Mandela af te doen als seniele communist slaat nergens op, dat is alleen maar gemakkelijk.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |