abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 30 januari 2003 @ 15:47:14 #76
34355 Farzin
Weg en opgetieft.
pi_8185978
quote:
Op donderdag 30 januari 2003 15:41 schreef kwib het volgende:
*leest bericht nog eens door*

Okee, dus het negeren van het zwart , erhm, iemand van Afrikaanse origine die momenteel de respectabele functie van Hoofd van de VN bekleedt heet dus "racisme" ??

Als de heer Annan blank was en Bush deed het zelfde, hoe zou het dan heten?

Nee, maar wel als je je altijd goed gedraagd als er een blanke secretaris-generaal van de VN is, maar als een zwarte die functie bekleedt negeer je hem. Nogmaals: het is een vraag, geen constatering.
quote:
Dit is geen generalisatie, maar een zwakte van een persoon, in dit geval iemand van Afrikaanse origine (beter woord?)
En is dat relevant?
quote:
is dan weer niet generaliserend/stigmatiserend? Als we elke zin op een weegschaaltje moeten leggen, wordt dit forum wel erg saai.
Ja, laten we van Fok een tweede Stormfront maken. Verdere discussie in het Centrale topic, s.v.p.

[centraal] Feedback OOG

donderdag 30 januari 2003 @ 15:47:24 #77
24878 kwib
Respondentenleverancier
pi_8185980
quote:
Op donderdag 30 januari 2003 15:42 schreef Festen het volgende:

[..]

En een uitspraak als
[..]

is dan weer niet generaliserend/stigmatiserend? Als we elke zin op een weegschaaltje moeten leggen, wordt dit forum wel erg saai.

mijn gedachten
Professionele online enquête of vragenlijst nodig? Enquêtetools.nl . Gratis vragenlijsten maken voor studenten en scholieren!
Respondenten nodig voor je onderzoek? RespondentenDatabase.nl . Nu 10 respondenten per onderzoek gratis.
pi_8185992
quote:
Op donderdag 30 januari 2003 14:53 schreef BAZZA het volgende:

[..]
[..]
[..]

En hoe gevangen gehouden? zwembad, krantje erbij

er zijn mensen die in ergere omstandigheden vastzitten hoor.

Ik wil nieteens weten waar jij je opleiding hebt genoten.
Eigen brokjes eerst.
  donderdag 30 januari 2003 @ 15:48:50 #79
8502 BAZZA
Was de dader een Marokkaan?
pi_8186009
quote:
Op donderdag 30 januari 2003 15:48 schreef Bushmaster het volgende:

Ik wil nieteens weten waar jij je opleiding hebt genoten.

En ik ook niet van Bushmaster
"Arabs: apart from oil - which was discovered, is produced and is paid for by the West - what do they contribute?" "Can you think of anything? Anything really useful?... No, nor can I..."
  donderdag 30 januari 2003 @ 15:58:58 #80
24878 kwib
Respondentenleverancier
pi_8186166
quote:
Op donderdag 30 januari 2003 15:47 schreef Farzin het volgende:

[..]

Nee, maar wel als je je altijd goed gedraagd als er een blanke secretaris-generaal van de VN is, maar als een zwarte die functie bekleedt negeer je hem. Nogmaals: het is een vraag, geen constatering.
[..]

En is dat relevant?
[..]

*zucht* Bush en Annan hebben allebei duidelijk een totaal andere visie op de kwestie Irak. Na mijn mening had Bush precies het zelfde gedaan als er een blanke SG zat. DAAROM vind ik de uitspraken van Mandela stemmingmakerij.

En over de relevantie:
Laten we zeggen dat ik slecht kan tegen mensen die gelijk gaan zeuren dat ze achtergesteld worden met als enige reden omdat ze tot een minderheid behoren (discriminatie/racisme dus). Maarja, daar zijn schijnbaar een aantal mensen het totaal niet mee met me eens. Ik laat dit deel van de discussie maar voor wat ie is aangezien het iets offtopic is

Professionele online enquête of vragenlijst nodig? Enquêtetools.nl . Gratis vragenlijsten maken voor studenten en scholieren!
Respondenten nodig voor je onderzoek? RespondentenDatabase.nl . Nu 10 respondenten per onderzoek gratis.
  donderdag 30 januari 2003 @ 15:59:10 #81
15717 Festen
or is just me?
pi_8186170
quote:
Op donderdag 30 januari 2003 15:47 schreef Farzin het volgende:
Maar wel een insinuerende vraag. De VS trekken zich sinds mensenheugenis weinig aan van de VN, het is nogal flauw van Mandela om het ras van Anan erbij te betrekken.
"Gentlemen! You can't fight in here, this is the War Room!"
  donderdag 30 januari 2003 @ 16:00:03 #82
24878 kwib
Respondentenleverancier
pi_8186180
quote:
Op donderdag 30 januari 2003 15:59 schreef Festen het volgende:

[..]

Maar wel een insinuerende vraag. De VS trekken zich sinds mensenheugenis weinig aan van de VN, het is nogal flauw van Mandela om het ras van Anan erbij te betrekken.

Festen, jij snapt het helemaal
  donderdag 30 januari 2003 @ 16:01:29 #83
41223 Wile_E_Coyote
Thank God I'm an atheist
pi_8186208
quote:
Op donderdag 30 januari 2003 16:00 schreef kwib het volgende:

[..]

Festen, jij snapt het helemaal

Nou, dat zit nog... De VS heeft ook een geschiedenis zich weinig aan te trekken van mensen met een andere huidskleur.. De segregatie is nog niet zo lang geleden en in het zuiden van de VS is het nog steeds niet altijd even leuk om gekleurd te zijn...
Art is long and time is fleeting
And our hearts, though stout and brave
Still, like muffled drums are beating
Funeral marches to the grave
  donderdag 30 januari 2003 @ 16:02:05 #84
34355 Farzin
Weg en opgetieft.
pi_8186213
quote:
Op donderdag 30 januari 2003 15:58 schreef kwib het volgende:
*zucht* Bush en Annan hebben allebei duidelijk een totaal andere visie op de kwestie Irak. Na mijn mening had Bush precies het zelfde gedaan als er een blanke SG zat. DAAROM vind ik de uitspraken van Mandela stemmingmakerij.

En over de relevantie:
Laten we zeggen dat ik slecht kan tegen mensen die gelijk gaan zeuren dat ze achtergesteld worden met als enige reden omdat ze tot een minderheid behoren (discriminatie/racisme dus). Maarja, daar zijn schijnbaar een aantal mensen het totaal niet mee met me eens. Ik laat dit deel van de discussie maar voor wat ie is aangezien het iets offtopic is

Ik kan het me wel voorstellen dat Mandela, en meer Zuid-Afrikanen (niet racistisch bedoeld, door de Apartheid), een beetje 'allergisch' zijn voor racisme. Ik ben het dan ook niet met hem eens, maar ik kan het me voorstellen.
  donderdag 30 januari 2003 @ 16:06:25 #85
24878 kwib
Respondentenleverancier
pi_8186287
quote:
Op donderdag 30 januari 2003 16:01 schreef Wile_E_Coyote het volgende:

[..]

Nou, dat zit nog... De VS heeft ook een geschiedenis zich weinig aan te trekken van mensen met een andere huidskleur.. De segregatie is nog niet zo lang geleden en in het zuiden van de VS is het nog steeds niet altijd even leuk om gekleurd te zijn...

Wat je zegt klopt, waar het niet dat dat hier niet het geval is. Anan wordt niet genegeerd omdat ie donker is, maar omdat hij en Bush een totaal andere visie hebben. Bush wil gewoon niet afwachten totdat Irak haar wapens danwel gaat gebruiken, dan wel doorverkoopt van terroristen. Ik vind Saddam een zeer gevaarlijk persoon op een zeer gevaarlijke plek in een deel van de wereld waar het heel vervelend kan worden als die man nog langer zijn gang gaat.

Het liefst zie ik een oorlog die is goedkeurd door de VN, maar als dat te lang duurt dan maar 1 zonder goedkeuring. Saddam moet daar weg. punt.

donderdag 30 januari 2003 @ 16:07:29 #86
24878 kwib
Respondentenleverancier
pi_8186305
quote:
Op donderdag 30 januari 2003 16:02 schreef Farzin het volgende:

[..]

Ik kan het me wel voorstellen dat Mandela, en meer Zuid-Afrikanen (niet racistisch bedoeld, door de Apartheid), een beetje 'allergisch' zijn voor racisme. Ik ben het dan ook niet met hem eens, maar ik kan het me voorstellen.

Dan zijn we het toch met elkaar eens.
  donderdag 30 januari 2003 @ 16:08:24 #87
41223 Wile_E_Coyote
Thank God I'm an atheist
pi_8186329
quote:
Op donderdag 30 januari 2003 16:06 schreef kwib het volgende:

[..]

Wat je zegt klopt, waar het niet dat dat hier niet het geval is. Anan wordt niet genegeerd omdat ie donker is, maar omdat hij en Bush een totaal andere visie hebben. Bush wil gewoon niet afwachten totdat Irak haar wapens danwel gaat gebruiken, dan wel doorverkoopt van terroristen. Ik vind Saddam een zeer gevaarlijk persoon op een zeer gevaarlijke plek in een deel van de wereld waar het heel vervelend kan worden als die man nog langer zijn gang gaat.

Het liefst zie ik een oorlog die is goedkeurd door de VN, maar als dat te lang duurt dan maar 1 zonder goedkeuring. Saddam moet daar weg. punt.

Oke, dan gaan we ook een coalitie vormen om Bush uit Amerika weg te krijgen, want die is net zo gevaarlijk bezig. Overigens zie ik het hele probleem niet: De halve wereld heeft massa vernietigingswapens en niemand komt daar controleren, maar in Irak moet het ineens wel.

En ga nou niet blaten dat Saddam te gevaarlijk is om die dingen te hebben, want ik vind Bush net zo link en China is ook niet echt een fijn geregeerd land.

Maar ja, die zitten niet op oliemeren he?

Art is long and time is fleeting
And our hearts, though stout and brave
Still, like muffled drums are beating
Funeral marches to the grave
  donderdag 30 januari 2003 @ 16:15:34 #88
24878 kwib
Respondentenleverancier
pi_8186421
quote:
Op donderdag 30 januari 2003 16:08 schreef Wile_E_Coyote het volgende:

[..]

Oke, dan gaan we ook een coalitie vormen om Bush uit Amerika weg te krijgen, want die is net zo gevaarlijk bezig. Overigens zie ik het hele probleem niet: De halve wereld heeft massa vernietigingswapens en niemand komt daar controleren, maar in Irak moet het ineens wel.

En ga nou niet blaten dat Saddam te gevaarlijk is om die dingen te hebben, want ik vind Bush net zo link en China is ook niet echt een fijn geregeerd land.

Maar ja, die zitten niet op oliemeren he?

Erhm Saddam is anders wel de persoon die gifgas tegen Koerden heeft gebruikt omdat ze na de Golfoorlog in opstand waren gekomen.

Dat China niet echt fijn is klopt, maar toch heb ik liever 100 China's dan 1 Saddam. China is momenteel druk bezig hervormingen door te voeren. Zaken als het blokkeren van internetsites is extreem fout maar ik denk niet dat deze snel een oorlog zullen beginnen tegen het westen.

En Bush is gevaarlijk bezig omdat ie dictators als Saddam en de Taliban wil verdrijven? Hij is wat oorlogzuchtig dat klopt. Maar als ik kijk tegen wie hij dat doet dan zie ik er toch echt weinig problemen in. Zowel de Taliban als Saddam zijn nu niet echt aanwinsten voor de mensheid. En Bush kan over 2 jaar zijn plek door verkiezingen verliezen, Saddam blijft net zo lang zitten als dat het hem uitkomt.

donderdag 30 januari 2003 @ 16:22:45 #89
34355 Farzin
Weg en opgetieft.
pi_8186562
quote:
Op donderdag 30 januari 2003 16:15 schreef kwib het volgende:
Erhm Saddam is anders wel de persoon die gifgas tegen Koerden heeft gebruikt omdat ze na de Golfoorlog in opstand waren gekomen.
Erhm... Amerika is anders wel het land dat kernwapens tegen Japanners heeft gebruikt omdat ze tijdens WO II niet wilden opgeven.
quote:
En Bush is gevaarlijk bezig omdat ie dictators als Saddam en de Taliban wil verdrijven?
Haha. Blood for oil.
quote:
En Bush kan over 2 jaar zijn plek door verkiezingen verliezen, Saddam blijft net zo lang zitten als dat het hem uitkomt.
Bush wint de verkiezingen. En als hij ze verliest (zoals in 2000), dan wordt hij toch president.
pi_8186847
quote:
Op donderdag 30 januari 2003 14:19 schreef BAZZA het volgende:

Mandela?

Onzin, de blanken zijn pas weggegaan nadat Mandela afgetreden was.
Ik ben zelf in ZA geweest toen Mandela nog aan de macht was en iedere blanke die ik sprake zei hetzelfde "Zolang Mandela aan de macht is blijf ik maar daarna ben ik weg".
Mandela werd/word door zwart en door blank gerespecteerd, dat kun je van Bush niet zeggen en bovendien heeft Mandela gelijk, Bush is niet erg intelligent noch bescheiden.
You have the right to remain silent. Anything you say will be misquoted, then used against you.
  donderdag 30 januari 2003 @ 16:38:13 #91
24878 kwib
Respondentenleverancier
pi_8186889
quote:
Op donderdag 30 januari 2003 16:22 schreef Farzin het volgende:

[..]

Erhm... Amerika is anders wel het land dat kernwapens tegen Japanners heeft gebruikt omdat ze tijdens WO II niet wilden opgeven.
[..]

Nee, ze hadden Japan moeten binnenvallen om de WO2 te stoppen. Lekker nog eens 100.000 Amerikanen de dood in jagen omdat een stel fanatiekelingen niet inzagen dat ze hun bijna heilige Keizerrijk verloren hadden.
quote:
Haha. Blood for oil.
We hadden inderdaad de Taliban gewoon moeten laten zitten. Lekker samen met wat terroristen de bomaanslagen laten voorbereiden. Puik plan
quote:
Bush wint de verkiezingen. En als hij ze verliest (zoals in 2000), dan wordt hij toch president.
Dat de verkeizingen van 2000 wat "vreemd" eindigden ben ik helemaal 100% met je eens. Maar ik mag aannemen dat alleen al het Amerikaanse volk eist dat dit niet nog eens voorkomt. Dus daar ben ik dan ook niet zo bang voor.

Maar goed, ik moet nu leren voor mijn tentamen en dus kan dit was voor vandaag mijn laatste post. Het was een interessante discussie.

† In Memoriam † donderdag 30 januari 2003 @ 16:44:49 #92
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_8187048
quote:
Een wereldmacht met een president die (...) niet in staat is helder na te denken wil de wereld in een holocaust storten.
Mandela

Tenminste iemand die het luidop durft te zeggen!

donderdag 30 januari 2003 @ 16:45:43 #93
34355 Farzin
Weg en opgetieft.
pi_8187074
quote:
Op donderdag 30 januari 2003 16:38 schreef kwib het volgende:
Nee, ze hadden Japan moeten binnenvallen om de WO2 te stoppen. Lekker nog eens 100.000 Amerikanen de dood in jagen omdat een stel fanatiekelingen niet inzagen dat ze hun bijna heilige Keizerrijk verloren hadden.
Nee, ze hadden het Koerdische deel van Irak moeten binnenvallen om de opstand te stoppen. Lekker nog eens 100.000 Irakezen de dood in jagen omdat een stel fanatiekelingen niet inzagen dat ze hun bijna heilige land verloren hadden.
quote:
We hadden inderdaad de Taliban gewoon moeten laten zitten. Lekker samen met wat terroristen de bomaanslagen laten voorbereiden. Puik plan
Heeft dat er iets mee te maken? Zolang Amerika het ergere regime van Saudie-Arabië steunt kun je onmogelijk spreken van goede bedoelingen. Bovendien hebben ze geen bewijs geleverd, niemand weet wie verantwoordelijk is voor de aanslagen op 11 september.
quote:
Dat de verkeizingen van 2000 wat "vreemd" eindigden ben ik helemaal 100% met je eens. Maar ik mag aannemen dat alleen al het Amerikaanse volk eist dat dit niet nog eens voorkomt. Dus daar ben ik dan ook niet zo bang voor.
Alsof het Amerikaanse volk iets te vertellen heeft.
quote:
Maar goed, ik moet nu leren voor mijn tentamen en dus kan dit was voor vandaag mijn laatste post. Het was een interessante discussie.
Veel succes.
  † In Memoriam † donderdag 30 januari 2003 @ 16:51:08 #94
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_8187213
quote:
Op donderdag 30 januari 2003 16:45 schreef Farzin het volgende:

Bovendien hebben ze geen bewijs geleverd, niemand weet wie verantwoordelijk is voor de aanslagen op 11 september.

Jawel, ze hebben immers dat paspoort gevonden.
  donderdag 30 januari 2003 @ 16:54:56 #95
34355 Farzin
Weg en opgetieft.
pi_8187298
quote:
Op donderdag 30 januari 2003 16:51 schreef NorthernStar het volgende:
Jawel, ze hebben immers dat paspoort gevonden.
Erg geloofwaardig. Je ruimt 50 meter puin, en je komt een paspoort tegen. Opeens heb je het, dat was een terrorist. Bovendien hebben ze het verband met Al-Qaeda niet bewezen.
  donderdag 30 januari 2003 @ 17:15:00 #96
15717 Festen
or is just me?
pi_8187720
quote:
Op donderdag 30 januari 2003 16:44 schreef NorthernStar het volgende:
Tenminste iemand die het luidop durft te zeggen!
Eindelijk eens iemand die zegt wat hij denkt, en doet wat hij zegt.
"Gentlemen! You can't fight in here, this is the War Room!"
pi_8187810
quote:
Op donderdag 30 januari 2003 15:42 schreef Festen het volgende:

Hmm.. hij komt van willem oltmans, en nee, in dit soort buitenlandse kwesties komt amerika nu al voor de zoveelste keer naar voren als een dictatoriale megalomane mogendheid. Het lijkt idd alsof ze in de veronderstelling verkeren dat ze ieder land/ conflict op eigen houtje kunnen "corrigeren" en daar helemaal de vraag niet meer bij stellen: "what the fuck hebben wij daar eigenlijk mee te maken?".
Het enge is dat de bevolking van de VS over het algemeen dit soort machtspropaganda blindelings aanhangt.
Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
  donderdag 30 januari 2003 @ 18:03:58 #98
37401 M.ALTA
The Truth is Gold
pi_8188518
quote:
Op donderdag 30 januari 2003 14:19 schreef BAZZA het volgende:
Mandela?

oh die vent die van Zuid-Afrika een puinzooi heeft gemaakt en de artsen/leraren/en andere hogeropgeleiden het land heeft uitgejaagt?

Je bent in de war met Bisschop Tutu.
Morgen, dat beloof ik, gaat alles beter. Dan schijnt de zon, en dan zingen de vogels, dan waait er weer een frisse wind. [url]http://www.niburu.nl[/url] * [url]http://www.rense.com[/url] * [url]http://www.daanspeak.com[/url]
pi_8188776
quote:
Op donderdag 30 januari 2003 14:37 schreef Nyrem het volgende:
Wat betreft aids e.d. kijk maar eerst eens naar het onthouden van medicijnen door westerse landen etc...
Medicijnen tegen AIDS
quote:
Mensen zouden aan hem een voorbeeld moeten nemen, 30 jaar gevangen gehouden en niet verbitterd zijn!
Kan ie weer wat meer tijd aan Winnie besteden.
pi_8188821
quote:
Op donderdag 30 januari 2003 14:48 schreef Nyrem het volgende:
Je kunt racisme wel ontkennen, maar het speelt toch echt wel een rol hoor.

In het brein van Mandela wel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')