abonnement Unibet Coolblue
pi_201191962
Op 4:20, Te weinig geld soms?
Nov 2020 XP?


Dec 2020, hier is het opeens W10


[ Bericht 1% gewijzigd door zoey27 op 03-09-2021 10:13:51 ]
  Forum Admin vrijdag 3 september 2021 @ 10:44:07 #2
240730 crew  Opa.Bakkebaard
Heeft een huisje.
pi_201192354
Wij draaien hier gewoon nog Windows Me. Werkt prima. Niet iedereen springt op de hypetrain hoor.
pi_201192366
Ik had het trouwens verkeerd gezien is een terugblik, aflevering is van 2014, niet 2020.
pi_201192436
Hier in de productie ook nog een pc die op Windows XP draait. :D
pi_201192495
quote:
14s.gif Op vrijdag 3 september 2021 10:44 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
Wij draaien hier gewoon nog Windows Me. Werkt prima. Niet iedereen springt op de hypetrain hoor.
Is geen hypetrain. Je pc kan met XP erop gehacked worden. Is geen ondersteuning meer voor dus veel/alle gevonden exploits sinds de end of life datum, 2014, kunnen gewoon gebruikt worden.
pi_201192615
quote:
2s.gif Op vrijdag 3 september 2021 10:51 schreef DJKoster het volgende:
Hier in de productie ook nog een pc die op Windows XP draait. :D
Ik probeerde Handbrake op een Windows7 te installeren. Begint het te zeuren dat ik een of andere software mis. Hoe los ik dit nu weer op.
pi_201193135
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 11:06 schreef MisterWendel het volgende:

[..]
Ik probeerde Handbrake op een Windows7 te installeren. Begint het te zeuren dat ik een of andere software mis. Hoe los ik dit nu weer op.
Gewoon negeren? Werkt ook gewoon op mijn 8.1.

quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 10:57 schreef Phoenyx-God het volgende:

[..]
Is geen hypetrain. Je pc kan met XP erop gehacked worden. Is geen ondersteuning meer voor dus veel/alle gevonden exploits sinds de end of life datum, 2014, kunnen gewoon gebruikt worden.
Nou gedeeltelijk wel natuurlijk, er zijn er ook die een nieuwe windows versie installeren terwijl hun huidige nog lang niet out-of-support is, alleen om perse het nieuwste (van het nieuwste) te moeten hebben. Maar goed XP is nu natuurlijk wel heel erg verouderd.
  vrijdag 3 september 2021 @ 16:48:49 #8
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_201197268
In 1998 belde ik in opdracht van een klant met een leverancier van computers, om te vragen of die ze in het verleden geleverd hadden Y2K compliant waren. Moment, zei hij, en keek ff na. Hij begon hardop te lachen, die hebben we in 1986 aan jullie verkocht, WOOOOW, Doen ze het nog steeds?
Waren ouwe MS-Dos beestjes die aan een matrixprinter hingen die de hele dag doorslagformulieren met paklijsten stond te printen. En ja, ze deden het nog prima.
Had vooral bewondering voor de Matrix printers, die dag in dag uit, jaar na jaar continue stonden te printen. Probeer dat nog maar eens te kopen. Die dingen waren enorm trouwens, niet te tillen in je eentje
pi_201197575
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 16:48 schreef Jan_Onderwater het volgende:
In 1998 belde ik in opdracht van een klant met een leverancier van computers, om te vragen of die ze in het verleden geleverd hadden Y2K compliant waren. Moment, zei hij, en keek ff na. Hij begon hardop te lachen, die hebben we in 1986 aan jullie verkocht, WOOOOW, Doen ze het nog steeds?
Waren ouwe MS-Dos beestjes die aan een matrixprinter hingen die de hele dag doorslagformulieren met paklijsten stond te printen. En ja, ze deden het nog prima.
Had vooral bewondering voor de Matrix printers, die dag in dag uit, jaar na jaar continue stonden te printen. Probeer dat nog maar eens te kopen. Die dingen waren enorm trouwens, niet te tillen in je eentje
Bij mijn vorige baan (2019 vertrokken) hadden we nog meerdere matrixprinters vanwege wettelijke verplichte doorslag formulieren. Dat was echt een continue bron van ellende. Geen dag zonder storingen en na twee a drie jaar totaal versleten en onbetaalbaar om te vervangen zodat je altijd bleef kloten met die verouderde bende. Ook rare fratsen nodig om zo'n ding fatsoenlijk op een netwerk te krijgen.

Nee, geef mij portie maar aan Fikkie.
pi_201197940
M'n beveiligingcams draaien op dubbelboot, win XP en Win 7. Hangen niet aan internet, noch aan Wifi. Werkt prima. :Y
pi_201198644
quote:
2s.gif Op vrijdag 3 september 2021 10:51 schreef DJKoster het volgende:
Hier in de productie ook nog een pc die op Windows XP draait. :D
Sterker nog, hier blijken nog XT's in een productieomgeving (infrastructuur) te draaien. Weet ik ook alleen omdat laatst n van beide redundante servers het begeven heeft. Nu dikke ellende omdat niemand het aandurft om een kopie van de resterende server te trekken.

Een jaar of 10 geleden ben ik bij een waterbouw-project betrokken geweest waar een ponskaartensysteem buiten gebruik gesteld werd. Ooit met de Marshallhulp neergezet en tot 2010 blijven draaien :X
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_201198703
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 17:03 schreef qajariaq het volgende:

[..]
Bij mijn vorige baan (2019 vertrokken) hadden we nog meerdere matrixprinters vanwege wettelijke verplichte doorslag formulieren. Dat was echt een continue bron van ellende. Geen dag zonder storingen en na twee a drie jaar totaal versleten en onbetaalbaar om te vervangen zodat je altijd bleef kloten met die verouderde bende. Ook rare fratsen nodig om zo'n ding fatsoenlijk op een netwerk te krijgen.

Nee, geef mij portie maar aan Fikkie.
Heb hier nog een prima werkende Star LC20 aan m'n Pentium III met Windows 98SE hangen :D

Maar dat is m'n gamebak voor oude games, hobby.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_201198922
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 18:06 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Heb hier nog een prima werkende Star LC20 aan m'n Pentium III met Windows 98SE hangen :D

Maar dat is m'n gamebak voor oude games, hobby.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja, maar dan print je zo nu en dan eens iets en doe je het zelf, waarschijnlijk vind je het een leuke uitdaging als het even niet vanzelf gaat.

Maar als er bijna een doos ketting papier per dag doorheen moet en de gebruikers meer genteresseerd zijn in het resultaat dan in oude techniek dan is het hobby verhaal wel heel snel vergeten hoor.

Vastgelopen stukjes papier uit de krochten verwijderen, printerlinten weer fatsoeneren en vooral zoeken welke van je reserve onderdelen het minste versleten is. Vreselijk leuk om te doen maar niet als het wekelijks is.

En dan heb ik het nog niet eens over de doosjes die van ethernet naar parallelle poort gaan en de drivers daarvoor die je op een W10 pc moet gebruiken en africhten van software daarop. Zoveel zaken die precies goed moeten staan.

Als hobby is dat leuk maar met een hijgende gebruiker in je nek die het zelf verkloot heeft is er werkelijk niets leuks meer aan om te sleutelen aan die (soms nieuwe doch) verouderde troep.
  zaterdag 4 september 2021 @ 10:08:07 #14
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_201205806
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 10:57 schreef Phoenyx-God het volgende:

[..]
Is geen hypetrain. Je pc kan met XP erop gehacked worden. Is geen ondersteuning meer voor dus veel/alle gevonden exploits sinds de end of life datum, 2014, kunnen gewoon gebruikt worden.
Hangt er van af? Je kan op diverse manieren toch een beveiliging aanbrengen om ook een verouderde OS te beschermen. Of die zelfs de toegang tot internet te ontzeggen. Zelf heb ik ook wat verouderde apparaten draaien maar die hebben in beide richtingen geen toegang meer van en naar het internet en die heb ik in een aparte VLAN gezet. Met een aparte firewall. Om maar een voorbeeld te geven.

[ Bericht 1% gewijzigd door Megumi op 04-09-2021 10:14:08 ]
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushid sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  zaterdag 4 september 2021 @ 10:33:31 #15
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_201206097
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 18:02 schreef stavromulabeta het volgende:

Een jaar of 10 geleden ben ik bij een waterbouw-project betrokken geweest waar een ponskaartensysteem buiten gebruik gesteld werd. Ooit met de Marshallhulp neergezet en tot 2010 blijven draaien :X
Dit is vast een grap. _O-
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushid sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  zaterdag 4 september 2021 @ 10:40:57 #16
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_201212660
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 september 2021 10:33 schreef Megumi het volgende:

[..]
Dit is vast een grap. _O-
Nee, helaas niet. Je verbaast je als je weet wat er nog allemaal operationeel is aan archaische zooi.
Deze installatie stamt oorspronkelijk uit eind jaren ' 50 en is nu nog operationeel. Hij staat op de planning om begin volgend jaar ontmanteld te worden (als alles goed gaat.) Mocht de boel morgen uitfikken, komen 35.000 mensen te laat op hun werk. De voornaamste reden voor vervanging is dat ondertussen alle beschikbare reserveonderdelen (lees ontmantelde systemen) opgekocht zijn en de laatste mensen met kennis van het systeem 10 a 15 jaar geleden met pensioen zijn gegaan



De infrastructuur is heel lang een civiele wereld geweest waarbij alles in de levenscyclus van of werktuigbouwkundig (20 a 30 jaar) of civiel (50 a 60 jaar) meeging. In de jaren 90 is dan vaak nog wel een afstandsbediening aan de bestaande systemen geknutseld zodat een brug- of sluiswachter niet meer fysiek op locatie hoefde te zijn, maar de achterliggende systemen zijn gebleven. Gelukkig veranderd dat hele principe van assetmanagement de afgelopen 15 jaar waardoor IT en OT nu eerder vervangen worden.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_201237247
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 10:57 schreef Phoenyx-God het volgende:

[..]
Is geen hypetrain. Je pc kan met XP erop gehacked worden. Is geen ondersteuning meer voor dus veel/alle gevonden exploits sinds de end of life datum, 2014, kunnen gewoon gebruikt worden.
Iedere PC kan gehacked worden, mits connected aan internet.

Daarnaast hoeft een W98/WXP geen probleem te zijn, er zijn nog heel veel organisaties die W98/WXP draaien ivm bepaalde applicaties! echter zorgen ze wel dat deze qua netwerk wel goed beveiligd zijn :)
Just say hi!
pi_201237716
quote:
0s.gif Op maandag 6 september 2021 10:07 schreef Chandler het volgende:

[..]
Iedere PC kan gehacked worden, mits connected aan internet.

Daarnaast hoeft een W98/WXP geen probleem te zijn, er zijn nog heel veel organisaties die W98/WXP draaien ivm bepaalde applicaties! echter zorgen ze wel dat deze qua netwerk wel goed beveiligd zijn :)
Standalone hoeft dat ook geen enkel probleem op te leveren, zolang je maar USB-aansluitingen en drives ontoegankelijk maakt.

Heb bij een staalbedrijf wel eens 80386 embedded PC's gerepareerd of vervangen van begin 90's.
Bij een koekbakkerij een 80486 PC met OS/2 Warp gerepareerd die de hele lopende band aanstuurde (inclusief 2x ISA insteekkaart met adapter naar 2x 8 serile poorten).
Een systeembeheerder van een energiecentrale die op de zaak een AMD K6 233MHz processor kwam ophalen (die ik gelukkig nog in m'n thuisverzameling had) omdat van de oude de koeler had gefaald.

Zolang het alleen hoeft te doen waar het voor ontworpen is en niet in een netwerk hangt hoeft dat geen problemen op te leveren, tot de boel kapot gaat.
pi_201243245
Hier nog een XP bak draaiende omdat de software niet werkt op W7 en dergelijke.
(werkt wel off-line)
pi_201287623
quote:
0s.gif Op maandag 6 september 2021 10:07 schreef Chandler het volgende:

[..]
Iedere PC kan gehacked worden, mits connected aan internet.

Daarnaast hoeft een W98/WXP geen probleem te zijn, er zijn nog heel veel organisaties die W98/WXP draaien ivm bepaalde applicaties! echter zorgen ze wel dat deze qua netwerk wel goed beveiligd zijn :)
Sorry maar dit zegt mij allemaal niks. Ik heb nog denk ik een W 3.11 computerding staan die ik al jaren niet meer gebruik en nodig ontstoft moet worden. Meestal gebruik ik een typemachine en die kunnen niet gehacked worden.

Als ik toch ga internetten heb ik een tablet. Kan er weinig mee gebeuren.
mon citoyens vous serez unis.
pi_201289692
quote:
0s.gif Op maandag 6 september 2021 10:56 schreef TheFreshPrince het volgende:
Zolang het alleen hoeft te doen waar het voor ontworpen is en niet in een netwerk hangt hoeft dat geen problemen op te leveren, tot de boel kapot gaat.
Mijn ervaring is dat er dan toch net weer even iets aan vast geknoopt moet worden en dat uiteindelijk die oude bende wel in je netwerk hangt.

Ook ervaring met maatwerksoftware waarvan de ontwikkelaar iets totaal anders is gaan doen en dat vervanging laten maken niet erg opschoot. Dan blijf je hangen met een paar oude systemen die ook niet weg mogen of een knappe update mogen hebben.
pi_201603327
Aankomende Dinsdag komt dat bagger OS Windows 11 uit (dit zou ik eigenlijk niet moeten weten), ik denk dat het goed gaat floppen met die belachelijke systeem eisen.

En volgens de brandweer kan je computer zelfs in de fik vliegen als je het gebruikt:
Om bang van te worden gewoon. Toch maar Windows XP weer gebruiken dan? :)
pi_201604358
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 oktober 2021 11:59 schreef zoey27 het volgende:
Aankomende Dinsdag komt dat bagger OS Windows 11 uit (dit zou ik eigenlijk niet moeten weten), ik denk dat het goed gaat floppen met die belachelijke systeem eisen.

En volgens de brandweer kan je computer zelfs in de fik vliegen als je het gebruikt:
Om bang van te worden gewoon. Toch maar Windows XP weer gebruiken dan? :)
Wat is dit voor bullshit dan?
Powered by Janetje
pi_201606979
Als je bedenkt dat zo'n beetje de hele belastingdienst werkt op de dieoe achtergrond met spul uit eind jaren 70 wat ze nooit kunnen vervangen als in, niet kunnen verplaatsen naar modernere systemen..

Dat word ook nog wat.

Scholen die met Windows XP werken zijn gewoon onverantwoordelijk bezig.

Totaal niet veilig als het aan het internet hangt.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')