abonnement Unibet Coolblue
pi_201186342
quote:
0s.gif Op donderdag 2 september 2021 20:08 schreef PS. het volgende:

[..]
Eerste stap? Proberen regelingen te treffen, dan ga je naar het sociaal loket, en kijk je wat er mogelijk is als in budgethulp/coach. Dan kun je altijd kijken naar een kredietbank die je helpt met je schulden, en helemaal als laatst kun je bij een bewindvoerder ''terecht'' Want
[..]
Als je zo ver bent, dan is je schuld wel wat hoger dan 1700 euro, en dan is dat inderdaad je laatste redmiddel. De bewindvoerder kan het dan bevriezen en zal met jou naar schuldhulpverlening gaan kijken.
[..]
Ook weer onzin, 1 van de eerste oplossing is schuldhulpverlening, want dat is namelijk geheel vrijwillig de laatste is bewindvoering vaak in combinatie met een WNSP traject. WNSP zal door de rechter moeten worden uitgesproken, en normaal ben je dan over 3 jaar schuldenvrij, maar die zien je aankomen met 1700 euro schuld, die wuiven je gewoon weg.

Dus dat los je dan op met een bewindvoerder, die overigens ook alleen via de rechter kan worden aangewezen. Maar van die bewindvoerder kom je niet zomaar af na 3 jaar.
Laat maar jij weet pas echt niet waar je het over hebt.
pi_201186383
quote:
1s.gif Op donderdag 2 september 2021 20:08 schreef Document1 het volgende:

[..]
Laat maar jij weet pas echt niet waar je het over hebt.
Ah dus jij werkt in de sector en verwijst iemand met 1700 euro schuld naar een bewindvoerder. Dan weet ik al wat je voor beroep hebt :') _O-
pi_201186394
quote:
0s.gif Op donderdag 2 september 2021 20:11 schreef PS. het volgende:

[..]
Ah dus jij werkt in de sector en verwijst iemand met 1700 euro schuld naar een bewindvoerder. Dan weet ik al wat je voor beroep hebt :') _O-
Je weet dat er ook vrijwillig bewind bestaat he? Toch?
  Official ESF Kreviewer donderdag 2 september 2021 @ 20:12:40 #54
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_201186401
Heb ook een hoge schuld. Ben momenteel uit eten en heb nog niet betaald.
pi_201186411
quote:
1s.gif Op donderdag 2 september 2021 20:12 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]
Je weet dat er ook vrijwillig bewind bestaat he? Toch?
Ik gok dat PS. zelf heel diep in de schulden heeft gezeten die hadden kunnen verkomen worden door een bewindvoerder in te schakelen voor het te laat is en je bij een rechter staat.
pi_201186429
quote:
1s.gif Op donderdag 2 september 2021 20:12 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]
Je weet dat er ook vrijwillig bewind bestaat he? Toch?
quote:
1s.gif Op donderdag 2 september 2021 20:12 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]
Je weet dat er ook vrijwillig bewind bestaat he? Toch?
Vrijwillige bewindvoering? Nee dat bestaat niet. Gaat altijd via de rechter.

Je kan het natuurlijk wel vrijwillig aanvragen, maar ten alle tijden via de rechtbank (en echt niet voor 1700 euro schuld, of er moet meer spelen)

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 02-09-2021 20:15:45 ]
pi_201186454
quote:
1s.gif Op donderdag 2 september 2021 19:31 schreef PS. het volgende:
Zorgverzekering sowieso eerst bellen en een betalingsregeling afsluiten. Ik neem aan dat je nu nog normaal verzekerd bent, maar als je langer dan 6 maanden achter loopt, zeggen ze je verzekering op en betaal je aan het CAK. Dan betaal je zo 50 euro meer per maand voor alleen een basispremie.

Ook zullen ze die premie niet aan jou vragen te betalen. Maar die betaald je werkgever dan van je loon. Maar ondertussen blijft je schuld staan bij de zorgverzekeraar en die loopt alleen maar op

Echt alles op alles zetten om daar een afspraak mee te maken.

En trek even bij het sociaal loket van je gemeente aan de bel of die wat voor je kunnen doen. Als je maar 900 verdient dan verdien je onder de bijstandsnorm.
Dit. Maar voordat je dat doet: zoek hulp bij het sociale loket of gemeentelijke budget coaching. Het kan helpen als die in jouw naam bellen.

En ik begrijp dat je begeleid woont. Dan is stap 1 je begeleiders aanspreken en hulp vragen.

Dit ga je niet zomaar zelf oplossen. Je schulden zijn te hoog tov je inkomen. Dus dan bouw je boetes en extra kosten harder op dan je kunt afbetalen en wordt het erger.

Voor de meeste mensen is dit een relatief laag bedrag. Maar voor jou denk ik, is het een klein fortuin.
Whatever...
pi_201186466
quote:
1s.gif Op donderdag 2 september 2021 20:12 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]
Je weet dat er ook vrijwillig bewind bestaat he? Toch?
Dan heb je gewoon een budget coach ofzo.
Facts don't care about your feelings
pi_201186496
quote:
0s.gif Op donderdag 2 september 2021 20:16 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]
Dan heb je gewoon een budget coach ofzo.
Budgetcoach, eventueel budgetbeheer, kan allemaal. Maar dat doe je ver voor je jezelf onder bewind laat stellen.
  donderdag 2 september 2021 @ 20:22:38 #60
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_201186567
quote:
0s.gif Op donderdag 2 september 2021 18:56 schreef zeurtvaak het volgende:
Een totale schuld, van +/- 1500 wat dagelijks aan me knaagt en waar ik deurwaarders voor probeer te ontlopen

Kerel. ¤1500 is niets joh. Maak je niet druk.
Dit kun je vrij snel aflossen.

Er zijn mensen die veel jonger zijn en tienduizenden schulden hebben.

Mijn tips:
Negeer geen deurwaarders, geen struisvogeltactiek!
Bel op en zeg dat je het niet in 1 keer kan betalen, en graag een betaalregeling wil treffen.
Ga fulltime werken. Na 1 maand of een paar maanden kun je alles terugbetalen.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  Moderator donderdag 2 september 2021 @ 20:24:55 #61
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_201186600
- meldt je bij de sociale dienst. Mogelijk heb je recht op een aanvulling
- als je daar toch bent, kijk of vrijwillig budgetbeheer een optie is en/of schuldhulp. Bij 50 euro per maand ben je er toch nog 30 maanden mee bezig immers. Los van het feit dat je niet bij iedereen het rond krijgt voor een tientje in de maand.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_201186607
quote:
0s.gif Op donderdag 2 september 2021 20:22 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Kerel. ¤1500 is niets joh. Maak je niet druk.
Dit kun je vrij snel aflossen.

Er zijn mensen die veel jonger zijn en tienduizenden schulden hebben.

Mijn tips:
Negeer geen deurwaarders, geen struisvogeltactiek!
Bel op en zeg dat je het niet in 1 keer kan betalen, en graag een betaalregeling wil treffen.
Ga fulltime werken. Na 1 maand of een paar maanden kun je alles terugbetalen.
En als TS nou niet opeens fulltime kan gaan werken? Dan valt er niks vrij snel af te lossen.
  Moderator donderdag 2 september 2021 @ 20:27:33 #63
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_201186643
En eens met @Document1 trouwens. Preventief melden bij de gemeente voordat je het zelf probeert. Mede door te kijken naar de user en de capaciteit.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_201186644
quote:
0s.gif Op donderdag 2 september 2021 20:24 schreef Rene het volgende:
- meldt je bij de sociale dienst. Mogelijk heb je recht op een aanvulling
- als je daar toch bent, kijk of vrijwillig budgetbeheer een optie is en/of schuldhulp. Bij 50 euro per maand ben je er toch nog 30 maanden mee bezig immers. Los van het feit dat je niet bij iedereen het rond krijgt voor een tientje in de maand.
Jij zit echt in dat werk toch? Zeg dan alsjeblieft ook even dat bewindvoering echt onzin is. Misschien dat ze me dan wat serieuzer nemen.
pi_201186645
Hoewel ik niet kan meepraten over het hebben van schulden vind ik het eerlijk gezegd nogal een peanuts bedrag.

Oplossing: meer werken, aanmaningen direct betalen om verdere verhogingen te voorkomen, schouders eronder en gaan.

En natuurlijk zorgen dat dit niet weer gebeurt.
  donderdag 2 september 2021 @ 20:28:41 #66
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_201186666
quote:
1s.gif Op donderdag 2 september 2021 20:25 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]
En als TS nou niet opeens fulltime kan gaan werken? Dan valt er niks vrij snel af te lossen.
Tsja, dan betalingsregelingen treffen en even op een houtje bijten.

Deurwaarders zijn niet onredelijk. Als je daadwerkelijk krap zit kun je daar gewoon afspraken mee maken, je moet je er dan wel aan houden elke maand.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_201186678
quote:
0s.gif Op donderdag 2 september 2021 20:27 schreef Rene het volgende:
En eens met @:Document1 trouwens. Preventief melden bij de gemeente voordat je het zelf probeert. Mede door te kijken naar de user en de capaciteit.
Zei hij dat maar, hij zegt dus dat hij zich meteen bij een bewindvoerder moet melden.
pi_201186702
1500 euro is toch geen hoge schuld man. Grow some balls, leg je 3 maanden 500 euro apart en het is opgelost.
U MAD?
pi_201186725
quote:
1s.gif Op donderdag 2 september 2021 20:00 schreef Document1 het volgende:

[..]
Wat zou dan z'n eerste stap moeten zijn? Een beetje sappelen, hier en daar wat betalen om dan vervolgens z'n huur niet te kunnen betalen? Eigenlijk zeg je val maar eerst hard in de goot dan mag je daarna pas opgeraapt worden.

Ter info, met je wijsneuzerige gedrag, ik werk met mensen die problematische schulden hebben. Deze hele op leest als een uithuiszetting die voorkomen kan worden als hij maar durft om de stap te zetten en zijn financiële zaken over te laten aan een professional.

Maar jij hebt liever dat iemand die dit al niet over ziet nog meer naar de tering gaat.

Laatste oplossing is trouwens schuldhulpverlening. :!
En gelet op z'n vorige post heb je ook helemaal gelijk
  Moderator donderdag 2 september 2021 @ 20:33:48 #70
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_201186759
quote:
0s.gif Op donderdag 2 september 2021 20:27 schreef PS. het volgende:

[..]
Jij zit echt in dat werk toch? Zeg dan alsjeblieft ook even dat bewindvoering echt onzin is. Misschien dat ze me dan wat serieuzer nemen.
Ja en nee.

Bij een diagnose op basis van schuldhulp kijk je naar:
- Capaciteit van de persoon op gebied van meer uren werken
- Capaciteit van de persoon op gebied van mentale of lichamelijke problematiek
- De woonsituatie
- Inkomen
- Mogelijheden tot eventueel beter leven?

Wanneer je in de schulden zit kijk je dus hoe 'bezet' iemand daar van raakt. Want, de IQpunten hollen bij schulden achteruit en daarbij de belastbaarheid om te werken ook.

TS werkt voor 900 euro vijf uurtjes per dag én woont begeleid. In hoeverre kan hij dan zelf dit oplossen? Dan vraag je al best veel van iemand.

Smaken:
- Bewindvoering. Zwaar instrument. TS trekt immers wel voor zichzelf in een relatief vroeg stadium aan de bel. Dus er is besef en hij wil het oplossen.
- Budgetbeheer. Vrijwillig maar ook een oplossing tot schulden oppakken. Is dus niet voor eeuwig tot opheffing door de rechtbank wat je bij bewindvoering wel hebt.

Dus: in mijn optiek budgetbeheer voor stabilisatie wegens een plichtsbesef.
Waarom? TS is nog wel een aantal maanden bezig dit op te lossen dmv een lening die de gemeente kan geven voor het oversluiten van de schulden met een betalingsverplichting van maximaal (doorgaans) 36 maanden.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  Moderator donderdag 2 september 2021 @ 20:34:57 #71
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_201186788
quote:
0s.gif Op donderdag 2 september 2021 20:29 schreef PS. het volgende:

[..]
Zei hij dat maar, hij zegt dus dat hij zich meteen bij een bewindvoerder moet melden.
Ga er vanuit dat bewindvoerder bij Document ook budgetbeheer is. Een professional die het beheert.
quote:
0s.gif Op donderdag 2 september 2021 20:30 schreef de_boswachter het volgende:
1500 euro is toch geen hoge schuld man. Grow some balls, leg je 3 maanden 500 euro apart en het is opgelost.
Van 900 euro? Ligt helemaal aan de vaste lasten.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_201186819
quote:
6s.gif Op donderdag 2 september 2021 20:33 schreef Rene het volgende:

[..]
Ja en nee.

Bij een diagnose op basis van schuldhulp kijk je naar:
- Capaciteit van de persoon op gebied van meer uren werken
- Capaciteit van de persoon op gebied van mentale of lichamelijke problematiek
- De woonsituatie
- Inkomen
- Mogelijheden tot eventueel beter leven?

Wanneer je in de schulden zit kijk je dus hoe 'bezet' iemand daar van raakt. Want, de IQpunten hollen bij schulden achteruit en daarbij de belastbaarheid om te werken ook.

TS werkt voor 900 euro vijf uurtjes per dag én woont begeleid. In hoeverre kan hij dan zelf dit oplossen? Dan vraag je al best veel van iemand.

Smaken:
- Bewindvoering. Zwaar instrument. TS trekt immers wel voor zichzelf in een relatief vroeg stadium aan de bel. Dus er is besef en hij wil het oplossen.
- Budgetbeheer. Vrijwillig maar ook een oplossing tot schulden oppakken. Is dus niet voor eeuwig tot opheffing door de rechtbank wat je bij bewindvoering wel hebt.

Dus: in mijn optiek budgetbeheer voor stabilisatie wegens een plichtsbesef.
Waarom? TS is nog wel een aantal maanden bezig dit op te lossen dmv een lening die de gemeente kan geven voor het oversluiten van de schulden met een betalingsverplichting van maximaal (doorgaans) 36 maanden.
Dat begeleid wonen heb ik gemist, maar dat verandert een en ander, nog zul je een bewindvoerder niet als eerste optie kiezen. Maar mijn eerste post was dan ook melden bij het social loket oid, die helpen je wel in de goede richting.
pi_201186837
quote:
14s.gif Op donderdag 2 september 2021 20:34 schreef Rene het volgende:

[..]
Ga er vanuit dat bewindvoerder bij Document ook budgetbeheer is. Een professional die het beheert.
[..]
Van 900 euro? Ligt helemaal aan de vaste lasten.
Dan 15x 100 euro. Als je schulden maakt zul je hoe dan ook een periode op de blaren moeten zitten om er vanaf te komen. Voor de ene is het een dag, voor de andere een jaar en voor nog anderen zijn het 10 jaren. Maar 1500 euro is relatief weinig,
U MAD?
pi_201186877
quote:
0s.gif Op donderdag 2 september 2021 20:36 schreef PS. het volgende:

[..]
Dat begeleid wonen heb ik gemist, maar dat verandert een en ander, nog zul je een bewindvoerder niet als eerste optie kiezen. Maar mijn eerste post was dan ook melden bij het social loket oid, die helpen je wel in de goede richting.
De afbetaling schuld is een weggegeven laptop die die terug wil omdat ruzie.
pi_201186898
quote:
0s.gif Op donderdag 2 september 2021 20:40 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
De afbetaling schuld is een weggegeven laptop die die terug wil omdat ruzie.
Wut?

Nja ik denk dat er met deze TS wat meer aan de hand is dan ik uit de OP kan maken, maar goed. Hoop dat hij iets kan vinden om er uit te komen.

En wat kan met de goede tips in dit topic.
pi_201186923
quote:
0s.gif Op donderdag 2 september 2021 20:40 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
De afbetaling schuld is een weggegeven laptop die die terug wil omdat ruzie.
:') nu krijg ik ook zin om al z'n topics door te nemen.
Facts don't care about your feelings
pi_201186983
quote:
0s.gif Op donderdag 2 september 2021 20:43 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]
:') nu krijg ik ook zin om al z'n topics door te nemen.
Nou dat heb ik gedaan, en zou meteen zeggen ONDER BEWIND ER MEE

Overigens reageert TS nooit meer na zijn OP, dus alle moeite voor niks :(
pi_201186994
Magere schuld vriend.
pi_201187034
quote:
0s.gif Op donderdag 2 september 2021 20:43 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]
:') nu krijg ik ook zin om al z'n topics door te nemen.
Ik heb gewoon een redelijk geheugen

quote:
0s.gif Op donderdag 2 september 2021 20:46 schreef PS. het volgende:

[..]
Nou dat heb ik gedaan, en zou meteen zeggen ONDER BEWIND ER MEE

Overigens reageert TS nooit meer na zijn OP, dus alle moeite voor niks :(
Dat bedoel ik
  Moderator donderdag 2 september 2021 @ 20:54:47 #80
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_201187156
quote:
0s.gif Op donderdag 2 september 2021 20:46 schreef PS. het volgende:

[..]
Nou dat heb ik gedaan, en zou meteen zeggen ONDER BEWIND ER MEE

Overigens reageert TS nooit meer na zijn OP, dus alle moeite voor niks :(
Dergelijke figuren had ik ook wel in vrijwillig budgetbeheer. Maar, professionele is sowieso nodig.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_201187188
quote:
0s.gif Op donderdag 2 september 2021 20:54 schreef Rene het volgende:

[..]
Dergelijke figuren had ik ook wel in vrijwillig budgetbeheer. Maar, professionele is sowieso nodig.
Dat sowieso, maar als begeleid woont heeft hij een begeleider, daar zou ik het sowieso eens neerleggen als ik hem was. Die weet wel welke wegen te bewandelen zijn en wat in zijn situatie verstandig is.
  Forum Admin donderdag 2 september 2021 @ 21:08:37 #82
240730 crew  Opa.Bakkebaard
Heeft een huisje.
pi_201187420
quote:
6s.gif Op donderdag 2 september 2021 20:33 schreef Rene het volgende:

[..]
Ja en nee.

Bij een diagnose op basis van schuldhulp kijk je naar:
- Capaciteit van de persoon op gebied van meer uren werken
- Capaciteit van de persoon op gebied van mentale of lichamelijke problematiek
- De woonsituatie
- Inkomen
- Mogelijheden tot eventueel beter leven?

Wanneer je in de schulden zit kijk je dus hoe 'bezet' iemand daar van raakt. Want, de IQpunten hollen bij schulden achteruit en daarbij de belastbaarheid om te werken ook.

TS werkt voor 900 euro vijf uurtjes per dag én woont begeleid. In hoeverre kan hij dan zelf dit oplossen? Dan vraag je al best veel van iemand.

Smaken:
- Bewindvoering. Zwaar instrument. TS trekt immers wel voor zichzelf in een relatief vroeg stadium aan de bel. Dus er is besef en hij wil het oplossen.
- Budgetbeheer. Vrijwillig maar ook een oplossing tot schulden oppakken. Is dus niet voor eeuwig tot opheffing door de rechtbank wat je bij bewindvoering wel hebt.

Dus: in mijn optiek budgetbeheer voor stabilisatie wegens een plichtsbesef.
Waarom? TS is nog wel een aantal maanden bezig dit op te lossen dmv een lening die de gemeente kan geven voor het oversluiten van de schulden met een betalingsverplichting van maximaal (doorgaans) 36 maanden.
Goed om eens te lezen hoe er professioneel naar dit soort zaken gekeken wordt. Opbouwend. ^O^
Als je met dit in gedachte naar de posthistory van Zeurtvaak kijkt, dit bijvoorbeeld, dan is het wel duidelijk dat hij inderdaad hulp en controle nodig heeft. Ik hoop dat hij dat ook inziet en accepteert.
pi_201187480
quote:
0s.gif Op donderdag 2 september 2021 19:56 schreef Janneke141 het volgende:
Nee, de grootste groep bestaat uit mensen die niet met geld om kunnen gaan.
Mogelijk omdat ze daar te weinig van hebben. Leven van genoeg is heel makkelijk. Leven van heel weinig is ontzettend moeilijk. Dat soort nuance zie ik nooit bij jou. Het is m.i. een beschamend zwart-wit beeld.

Vanuit jouw zeer beperkte visie geloof ik niet dat jij een goed inzicht hebt in de problematiek. Lui "denken" vind ik dat. En je zou er derhalve ook niet zo stellig over zou moeten zijn in je berichten.

Ik vind het allemaal zo aanmatigend. Een soort verheven idee dat je zelf heel verstandig zou leven van 800 euro netto per maand of minder. Het zou ook weleens zo kunnen zijn dat mensen gewoon te weinig inkomen hebben ten opzichte van hun vaste lasten. Of is dat geen optie? :)

[ Bericht 6% gewijzigd door Bart2002 op 02-09-2021 21:20:56 ]
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_201188577
quote:
0s.gif Op donderdag 2 september 2021 21:12 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Mogelijk omdat ze daar te weinig van hebben. Leven van genoeg is heel makkelijk. Leven van heel weinig is ontzettend moeilijk. Dat soort nuance zie ik nooit bij jou. Het is m.i. een beschamend zwart-wit beeld.

Vanuit jouw zeer beperkte visie geloof ik niet dat jij een goed inzicht hebt in de problematiek. Lui "denken" vind ik dat. En je zou er derhalve ook niet zo stellig over zou moeten zijn in je berichten.

Ik vind het allemaal zo aanmatigend. Een soort verheven idee dat je zelf heel verstandig zou leven van 800 euro netto per maand of minder. Het zou ook weleens zo kunnen zijn dat mensen gewoon te weinig inkomen hebben ten opzichte van hun vaste lasten. Of is dat geen optie? :)
Als student een paar jaar gedaan. Was echt wel minimaal. Elk dubbeltje omdraaien.
Whatever...
pi_201188696
quote:
0s.gif Op donderdag 2 september 2021 22:24 schreef Spanky78 het volgende:

[..]
Als student een paar jaar gedaan. Was echt wel minimaal. Elk dubbeltje omdraaien.
Ja inderdaad. Ik ook. Maar meestal kon je dan ook nog wel terugvallen in noodgevallen op Paps & Mams. :) In je volwassen leven wordt dat al lastiger. Bovendien in "onze" tijd was een beetje studie wel garantie op een goede baan later. Dat is ook niet meer zo. De bulk van de NL bevolking wordt uitgeknepen door de werkgevers. De koopkracht is al tientallen jaren niet in verhouding tot de winsten.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  donderdag 2 september 2021 @ 23:30:34 #86
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_201189436
quote:
14s.gif Op donderdag 2 september 2021 19:54 schreef Marsenal het volgende:

[..]
Ik heb niet per se een oplossing, maar dat het systeem gemankeerd is lijkt me evident. In feite wordt een probleem bestraft met het toevoegen van een uitbreiding van het originele probleem. Niks daarvan is oplossingsgericht als het om mensen gaat die wel willen, maar niet kunnen betalen.

Als het gaat om ouderwetse wanbetalers waarbij onwil de hoofdreden is, dan snap ik het nut nog wel enigzins, maar ik kan me bijna niet voorstellen dat die groep het grootst is.
Vaak valt er wel een betalingsregeling te treffen indien het echt niet anders kan. Het manco van zowel mensen die niet willen betalen als mensen die niet kunnen betalen, is dat ze vaak niets doen. Brieven stapelen zich maar op en het gaat van kwaad tot erger. Maar wat verwacht je dan, dat de schuldeiser maar gewoon blijft wachten tot sint-juttemis? Of schulden worden kwijtgescholden?

Als het treffen van een betalingsregeling te makkelijk wordt gaat iedereen hier straks een beroep op doen. Dat is natuurlijk ook niet de bedoeling. Het is dus volkomen logisch dat het niet te makkelijk wordt gemaakt, en dat het initiatief bij degene met het probleem dient te liggen.
pi_201189454
Trolltopic :') Die schuld had ik al na een maand studeren ;(
  donderdag 2 september 2021 @ 23:37:25 #88
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_201189498
quote:
2s.gif Op donderdag 2 september 2021 19:23 schreef Knoopcel het volgende:

[..]
Loonbeslag voor een redelijk bedrag per maand, zodat het vanzelf wordt afgelost. Boetes en verhogingen is niemand mee geholpen.
En hoe denk je dat te kunnen regelen in een systeem zodat het eenvoudig, betaalbaar en betrouwbaar is voor alle partijen, zowel overheid, commercieel als privaat?
pi_201189581
quote:
0s.gif Op donderdag 2 september 2021 22:32 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Ja inderdaad. Ik ook. Maar meestal kon je dan ook nog wel terugvallen in noodgevallen op Paps & Mams. :) In je volwassen leven wordt dat al lastiger. Bovendien in "onze" tijd was een beetje studie wel garantie op een goede baan later. Dat is ook niet meer zo. De bulk van de NL bevolking wordt uitgeknepen door de werkgevers. De koopkracht is al tientallen jaren niet in verhouding tot de winsten.
Klopt, mijn ouders zouden me uiteindelijk wel wat toestoppen. Mijn moeder heeft ook wel eens boodschappen gebracht maar ik heb ook wel eens drie dagen 1 pak droge pasta als rantsoen gehad 😂

Koopkracht mag wel omhoog, maar vooral moeten grote bedrijven gewoon belasting betalen en zich aan de regels houden. Dat zou enorm helpen.

Dat uitknijpen is een beetje dubbel: jazeker. Het gebeurt. Maar op veel plekken wordt er ook echt geen fuck uitgevoerd en inzet getoond voor een prima werkgever. Beetje schizofreen.
Whatever...
pi_201191077
quote:
0s.gif Op donderdag 2 september 2021 23:37 schreef leolinedance het volgende:

[..]
En hoe denk je dat te kunnen regelen in een systeem zodat het eenvoudig, betaalbaar en betrouwbaar is voor alle partijen, zowel overheid, commercieel als privaat?
Kwestie van denken in oplossingen. Niet in problemen.
Dat zo'n systeem nog niet bestaat, betekent niet dat het niet te realiseren is.
pi_201191228
quote:
2s.gif Op vrijdag 3 september 2021 08:54 schreef Knoopcel het volgende:

[..]
Kwestie van denken in oplossingen. Niet in problemen.
Dat zo'n systeem nog niet bestaat, betekent niet dat het niet te realiseren is.
Klagen zonder oplossingen te geven is nou ook niet echt the way to go
pi_201191385
Het beste kan je contact opnemen met je bewindvoerder
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_201191972
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 09:10 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Klagen zonder oplossingen te geven is nou ook niet echt the way to go
Mij zie je nergens klagen hoor :)
  vrijdag 3 september 2021 @ 10:12:21 #94
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_201192010
quote:
0s.gif Op donderdag 2 september 2021 20:27 schreef DoubleDip het volgende:
Hoewel ik niet kan meepraten over het hebben van schulden vind ik het eerlijk gezegd nogal een peanuts bedrag.

Oplossing: meer werken, aanmaningen direct betalen om verdere verhogingen te voorkomen, schouders eronder en gaan.

En natuurlijk zorgen dat dit niet weer gebeurt.
Het gaat er niet om wat jij vindt. Waarschijnlijk heb jij een heel ander referentiekader als TS.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  vrijdag 3 september 2021 @ 10:12:35 #95
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_201192012
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 09:23 schreef sjorsie1982 het volgende:
Het beste kan je contact opnemen met je bewindvoerder
Topic weer niet gelezen, zeker.
The love you take is equal to the love you make.
pi_201192371
Lastig als je deurwaarders aan de deur krijgt.

Stap 1. Meld je aan bij de schuldhulpverlening in je gemeente. Hier is er meer informatie hoe het werkt https://www.juridischloke(...)pverlening-gemeente/
Stap 2. Sluit geen leningen af.
Stap 3. Snij in je kosten. Bv. Telefoon, goedkopere TV abonnement of geen TV.
Stap 4. Zoek een baan waar je meer verdient.

Vooral als je je aanmeldt bij de schuldhulpverlening, kunnen zij je beter helpen met je schuld en dat lijkt mij het beste. Je kan beter nu volop in de “ aanval” gaan en beter voorkomen door hulp te zoeken bij de schuldhulpverlening, dan dat je dit in je eentje probeert op te lossen en er niet uit komt en verder in de schulden raakt. Door onjuiste beslissingen te nemen bv. een lening af te sluiten etc. wat je dus niet moet doen.

Sterkte ^O^
pi_201192842
quote:
0s.gif Op donderdag 2 september 2021 18:56 schreef zeurtvaak het volgende:
Hallo,

Normaal gesproken doe ik dit niet, via een forum, maar ik ben ten einde raad.
Ik ben inmiddels 29, en heb hoge schulden.

Een totale schuld, van +/- 1500 wat dagelijks aan me knaagt en waar ik deurwaarders voor probeer te ontlopen

Schuld opgebouwd uit:
Zorgverzekering: 1000 euro, en die rekening blijft groeien omdat ik steeds verhoging en aanmaningen krijgt
Boetes OV: 90 euro
Telefoonrekening: 200 euro
Dingen op later betalen: 500

Ik werk momenteel bij 5 dagen 5 uurtjes voetbalvereniging waar ik maar 900 verdiend en heb op dit moment niks meer.

Kan iemand mij AUB advies geven over de stappen die ik moet nemen of een lening afsluiten waardoor ik elke maand moet gaan betalen. ik weet het gewoon niet meer... ik wil mijn zelf heel graag weer op normale manier leven voordat het te laat is.
Wat dacht je er van om gewoon te gaan werken?
pi_201193355
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 11:24 schreef AToontje87 het volgende:

[..]
Wat dacht je er van om gewoon te gaan werken?
Wat dacht je er van om de rest van het topic te lezen zodat je kunt zien dat TS flinke beperkingen heeft en waarschijnlijk niet gewoon full time kan werken?
pi_201193599
quote:
10s.gif Op vrijdag 3 september 2021 11:52 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Wat dacht je er van om de rest van het topic te lezen zodat je kunt zien dat TS flinke beperkingen heeft en waarschijnlijk niet gewoon full time kan werken?
En hoe kom jij tot die conclusie? Buiten zijn openingspost heeft hij niet meer gereageerd.

En in zijn openingspost wordt daar niet over gezegd.
  vrijdag 3 september 2021 @ 12:08:08 #100
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_201193715
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 12:03 schreef AToontje87 het volgende:

[..]
En hoe kom jij tot die conclusie? Buiten zijn openingspost heeft hij niet meer gereageerd.

En in zijn openingspost wordt daar niet over gezegd.
Posthistorie.
The love you take is equal to the love you make.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')