4 Corydoras
1 Honinggourami mannetje (vrouwtje is helaas overleden)
6 Pristella tetra's
Het gaat om een bak van 60x30x30.
Ik heb nog niet echt een idee wat voor visjes ik er bij zou zetten, dus misschien dat iemand nog ideeen heeft!
quote:Voor in de vijver ja
Op donderdag 30 januari 2003 14:24 schreef BigBear het volgende:
Goudvissen zijn altijd leuk
quote:Ow oke, ik geb niet zoveel verstand van aquaria (of is het aquariums?)
Op donderdag 30 januari 2003 14:25 schreef inkie1010 het volgende:[..]
Voor in de vijver ja
Maar het is een tropisch aquarium!
Het beste kun je gewoon bij aankoop aan de verkoper vragen welke vissensoorten goe dpassen bij jouw vissen (wat betreft pH en temperatuur)
Welke voorkeuren ze allemaal aan waterwaarden en zuren en zo hebben weet ik niet uit mn hoofd, zou je even op moeten zoeken.
Danio's leken me inderdaad ook erg leuk en volgens mijn aquariumboek moet dat ook kunnen qua waterwaarden etc.
Misschien dat ik ook 3 platies haal, die heb ik al ooit gehad en zijn leuke sterke visjes.
quote:neeeee!!
Op vrijdag 31 januari 2003 11:27 schreef inkie1010 het volgende:
Het is het volgende geworden!- Honinggourami vrouwtje
- 3 Platies
- een paartje Kersenbuikjes
OMG , ben ik nog op tijd?
Kersenbuiken hebben een bak nodig die minimaal 80 cm lang is!! Ze hebben namelijk een heel agressief gedrag als ze eieren/jongen hebben. Ze zullen al je visjes slopen omdat ze te dicht bij hun kinderen komen Ik heb ze zelf gehad in een grote bak en op 1 vis na hebben ze alle vissen in 1 dag tijd op brute wijze vermoord, happen uit de andere vissen, kopstoten, vinnen er af en noem maar op. Als je dan graag dwergcichlide's wilt raad ik je apisto's aan. Kersenbuiken zijn heel mooi, maar o zo agressief. als je het toch doet, neem dan al helemaal geen wildvang kersenbuiken, die zijn nóg erger
quote:Hmmmmm... ik heb veel vrienden en kennissen met kersenbuiken en die hebben er geen problemen mee? Zou het een bepaalde soort zijn die ik dan heb? Want ik weet dat er aggressieve varianten van zijn, maar deze die ik heb zijn baby's van iemand die ik ken (de vissen dan!) en die heeft ook een 60x30x30 bak en ook tetra's en gourami's en geen problemen? Mocht het alsnog een probleem worden dan kan ik ze altijd zo weer terug brengen.
Op vrijdag 31 januari 2003 11:37 schreef moussy het volgende:[..]
neeeee!!
OMG , ben ik nog op tijd?
Kersenbuiken hebben een bak nodig die minimaal 80 cm lang is!! Ze hebben namelijk een heel agressief gedrag als ze eieren/jongen hebben. Ze zullen al je visjes slopen omdat ze te dicht bij hun kinderen komenIk heb ze zelf gehad in een grote bak en op 1 vis na hebben ze alle vissen in 1 dag tijd op brute wijze vermoord, happen uit de andere vissen, kopstoten, vinnen er af en noem maar op. Als je dan graag dwergcichlide's wilt raad ik je apisto's aan. Kersenbuiken zijn heel mooi, maar o zo agressief. als je het toch doet, neem dan al helemaal geen wildvang kersenbuiken, die zijn nóg erger
Ook hier staat het: "Peaceful"
http://www.fishprofiles.com/profiles/cichlids/kribensis.asp
[Dit bericht is gewijzigd door inkie1010 op 31-01-2003 12:41]
quote:ah keej, dan kan je dr zo vanaf komen. Hier werden ze super agressief toen ze aan de broedzorg moesten.
Op vrijdag 31 januari 2003 12:34 schreef inkie1010 het volgende:[..]
Hmmmmm... ik heb veel vrienden en kennissen met kersenbuiken en die hebben er geen problemen mee? Zou het een bepaalde soort zijn die ik dan heb? Want ik weet dat er aggressieve varianten van zijn, maar deze die ik heb zijn baby's van iemand die ik ken (de vissen dan!) en die heeft ook een 60x30x30 bak en ook tetra's en gourami's en geen problemen? Mocht het alsnog een probleem worden dan kan ik ze altijd zo weer terug brengen.
Ook hier staat het: "Peaceful"
http://www.fishprofiles.com/profiles/cichlids/kribensis.asp
http://www.prikpagina.nl/search.php?f=833&search=kersenbuik&match=1&date=0&fldsubject=1 hier staan ervaringsverhalen over kersenbuiken, ook die van mij... ze komen er hier nooit meer in, ook al vind ik de albino variant erg mooi.
Plaatjes zijn idd ook wel geinige visjes, leuk als ze jongen beginnen te poepen
quote:Tot nu toe gaat het nog prima, ze hebben de bloempot geclaimd en zijn vrij rustig zelfs tegen vissen die daar in de buurt komen. Ik ben benieuwd!
Op vrijdag 31 januari 2003 12:59 schreef moussy het volgende:[..]
ah keej, dan kan je dr zo vanaf komen. Hier werden ze super agressief toen ze aan de broedzorg moesten.
http://www.prikpagina.nl/search.php?f=833&search=kersenbuik&match=1&date=0&fldsubject=1 hier staan ervaringsverhalen over kersenbuiken, ook die van mij... ze komen er hier nooit meer in, ook al vind ik de albino variant erg mooi.
quote:Ik hou het iig goed in de gaten!
Op vrijdag 31 januari 2003 23:05 schreef moussy het volgende:
ik ookvooral als er eieren zijn. Laten we het beste er maar van hopen.
Mijn gupjes hebben zelfmoord gepleegd door uit de kom te springen en de ene maanvis heeft de andere gedood. Beter neem je hooguit een maanvis en geen gupjes en mini-haaitjes.
*uit ervaring spreekt.
quote:sumatranen vind ik echt schitterende vissen.
Op vrijdag 31 januari 2003 13:46 schreef Potter het volgende:
neem Sumetranen, zorg dan alleen dat je geen scalara's neemt.
Kegelvlekbarbelen zijn ook mooi wanneer je een groep hebt, tevens zijn ze makkelijk om te kweken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |