abonnement Unibet Coolblue
pi_201274242
quote:
Misschien dat het nog uit maakt dat dit cijfers uit de VS zijn? En dat in Nederland normaliter geen kinderen aan luchtweginfecties overlijden? Geen idee.
  donderdag 9 september 2021 @ 08:28:39 #177
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_201274273
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 10:27 schreef KreKkeR het volgende:
Stel iemand is religieus, maar moet vanaf nu tekenen dat hij niet meer in God gelooft, etc. Alleen dan mag de persoon weer deelnemen in de samenleving. In zo'n geval kun je toch niet concluderen dat iedereen nog gewoon kan deelnemen in de samenleving? Ze moeten alleen even dat contractje ondertekenen?

Wat betreft het testen zou je misschien nog wel kunnen stellen dat mensen die zich niet laten vaccineren zich alsnog elke dag kunnen laten testen, maar of dit nu echt realistisch is... Boodschappen doen, primaire levensbehoefte: alleen mogelijk wanneer je getest bent... gevaarlijke ontwikkeling.
Dit slaat natuurlijk nergens op. Want dit kan niet. Alleen al omdat vrijheid van religie een grondwet is.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_201275454
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 08:25 schreef Morri2 het volgende:

[..]
Misschien dat het nog uit maakt dat dit cijfers uit de VS zijn? En dat in Nederland normaliter geen kinderen aan luchtweginfecties overlijden? Geen idee.
Het artikel waar je naar linkt haalt ook cijfers uit oa de VS aan.
Ik betwijfel of er in Nederland nooit kinderen met onderliggende klachten aan luchtweginfecties overlijden.

Wel vind ik het raar, dat mensen die volledig overtuigd zijn van de veiligheid van de vaccins, er vervolgens niet voor zijn om kinderen te vaccineren.
(Ik heb meerdere mensen gesproken die zelf gevaccineerd zijn, maar hun kinderen niet willen laten vaccineren.)

Het is natuurlijk wel een verschuiving van ethiek dat we kinderen, die zelf relatief weinig risico lopen, gaan vaccineren om vooral ouderen met onderliggende klachten te beschermen.
Maar goed, zo'n 100 jaar geleden was kindersterfte nog heel normaal en geaccepteerd.

Persoonlijk vind ik die verschuiving nogal problematisch.
Tachtigplussers met onderliggende klachten, en een daardoor slecht functionerend immuunsysteem, naderen gewoon hun einde.
Dat is en blijft triest voor hun nabestaanden, maar ik vind 80+ een hele normale leeftijd om te overlijden.

Daarnaast had men natuurlijk al veel eerder moeten gaan meten hoe goed de vaccinaties bij dergelijke mensen aanslaat met serologische tests.
En wat mij betreft niet alleen bij die groep(en) kwetsbaren.
Grootschalig serologisch testen zal niet goedkoop zijn maar het bedrijfsleven beschermen is/was dat ook niet.

Ik ben van mening dat de focus moet liggen op kijken of mensen antistoffen (/afweerreactie) hebben, en niet op steeds verder doorslaande vaccinatiedrang/dwang.
Door dat te doen lijkt te politiek vooral te spreken in het belang van de farmaceutische industrie ipv in het algemeen belang.
Het is natuurlijk ook een misvatting dat kwetsbare mensen, met een slecht functionerend immuunsysteem, na vaccinatie veilig zijn voor zowel zichzelf als voor anderen.
Die aanname is echter wel waar het huidige beleid op neerkomt.
Ook dat is in het belang van de farmaceutische industrie, en niet in het algemeen belang.

Het is bepaald niet nieuw dat de Nederlandse politiek zich veel drukker maakt over de belangen van het bedrijfsleven dan het algemeen belang.
Dat de onderkant van de maatschappij weinig vertrouwen heeft in de politiek die de verzorgingsstaat afbreekt, maar het bedrijfsleven blijft ontzien in allerlei opzichten, vind ik prima te begrijpen.
Sociale zekerheid bieden aan bedrijven, en niet aan de gewone mensen vind ik persoonlijk volstrekt verwerpelijk.

Het bedrijfsleven dat grootschalig gebruik maakt van flexibele arbeid, ondermijnt de sociale zekerheid van vooral mensen aan de onderkant van de arbeidsmarkt meer en meer.
Nul uren contracten geven de werkgevers sociale zekerheid, zonder dat ze daarvoor in retour de werknemer sociale zekerheid bieden.

Daarnaast hebben we nog het probleeem dat de hele COVID19 crisis medische privacy onder druk zet.
Het gebruik van smartphones, die nul respect hebben voor privacy, inzetten voor medische gegevens is echt een stap te ver wat mij betreft.
Het surveillance kapitalisme is al zeer problematisch en daar ook nog medische gegevens (en biometrische data) op gaan toestaan vind ik zeer gevaarlijk.

[ Bericht 1% gewijzigd door Tanatos op 09-09-2021 11:59:37 ]
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
  vrijdag 10 september 2021 @ 15:21:35 #179
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_201293449
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 08:28 schreef Megumi het volgende:

[..]
Dit slaat natuurlijk nergens op. Want dit kan niet. Alleen al omdat vrijheid van religie een grondwet is.
Wetten kunnen worden aangepast. Wil men dat nu ook niet doen?
Krekker is de bom!
  vrijdag 10 september 2021 @ 16:01:05 #180
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_201294000
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 september 2021 09:54 schreef Heremeteit het volgende:
Kankerpatiënten hoeven niet de dupe te worden van de keuze van iemand anders.
En als het een longkankerpatient is omdat hij of zij zijn hele leven 3 pakjes per dag wegpafte en nog nooit iets aan zijn gezondheid heeft gedaan? Heeft die dan meer recht op een bed dan iemand die zich bewust niet heeft laten vaccineren maar verder gezond leeft?

Daarbij begint zelfs de WHO eraan te twijfelen of vaccins voldoende zijn om de pandemie te beeindigen. Natuurlijke immuniteit zal ook mee moeten gaan spelen.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  vrijdag 10 september 2021 @ 16:48:27 #181
37248 BertV
Handgemaakt
pi_201294580
quote:
18s.gif Op dinsdag 7 september 2021 09:25 schreef JochemSjakie het volgende:

[..]
Vertel, worden ongevaccineerden zonder waarschuwing door hun hoofd geschoten op straat?

Worden ongevaccineerden en masse in treinen naar vernietigingskampen gedeporteerd?

Worden ongevacineerden uit hun huizen getrokken om te worden afgemaakt?

Worden ongevaccineerden gedwongen om vaccins te maken?

Worden ongevaccineerden gesteriliseerd zodat ze zich niet meer voor kunnen planten?

Nee, niets van dit alles. Je moet een testbewijs laten zien als je een evenement of kroeg wil bezoeken.

Nee, inderdaad, de holocaust is er niks bij!

En ik predik niks, ik geef aan dat iedere vergelijking tussen een Jood tijdens WO2 en een ongevaccineerde pure onzin is.

Verder wordt de Madagascar-oproep van Baudet, wat wel een echte Holocaust-verwijzing is, niet eens begrepen door zijn volgers.

:')
Ik werd door mijn baas telefonisch ontslagen omdat ik hier veel te open in was.
Het is dat zijn secretaresse later belde dat het ging om een reactie door zijn suiker. (vette k-zak)

Je kan me nog meer vertellen. |:(
Huisarts Van Waalwijk Van Doorn en/of voorouders net boven Neder-Rijn? Doe een DNA-test.
pi_201295104
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 16:48 schreef BertV het volgende:

[..]
Ik werd door mijn baas telefonisch ontslagen omdat ik hier veel te open in was.
Het is dat zijn secretaresse later belde dat het ging om een reactie door zijn suiker. (vette k-zak)

Je kan me nog meer vertellen. |:(
Dan zet je je advocaat erop ipv te huilen over de actie van één man.

Je kan me nog meer vertellen |:(
  vrijdag 10 september 2021 @ 17:50:32 #183
37248 BertV
Handgemaakt
pi_201295343
quote:
83s.gif Op vrijdag 10 september 2021 17:36 schreef JochemSjakie het volgende:

[..]
Dan zet je je advocaat erop ipv te huilen over de actie van één man.

Je kan me nog meer vertellen |:(
haha, ik zal mijn advocaat bellen. teveel films gekeken?
Huisarts Van Waalwijk Van Doorn en/of voorouders net boven Neder-Rijn? Doe een DNA-test.
pi_201295480
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 17:50 schreef BertV het volgende:

[..]
haha, ik zal mijn advocaat bellen. teveel films gekeken?
Wat je baas doet is illegaal. Normale mensen nemen contact op met een advocaat/vakbond na zo'n incident.

Wat dat met films te maken heeft, geen idee.
  vrijdag 10 september 2021 @ 18:08:23 #185
37248 BertV
Handgemaakt
pi_201295637
quote:
83s.gif Op vrijdag 10 september 2021 17:58 schreef JochemSjakie het volgende:

[..]
Wat je baas doet is illegaal. Normale mensen nemen contact op met een advocaat/vakbond na zo'n incident.

Wat dat met films te maken heeft, geen idee.
Het is mijn schoonvader, maakt het allemaal lastig. Gewoon wegwezen, ik weet het.
Huisarts Van Waalwijk Van Doorn en/of voorouders net boven Neder-Rijn? Doe een DNA-test.
  zaterdag 11 september 2021 @ 08:10:05 #186
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_201303238
Ok, mijn principiële weerstand heeft langs genoeg geduurd. Als we iets willen bereiken met toegangsbeperkingen moeten we het meteen rigoreus aanpakken. Je moet praktisch geen keuze over houden om niet te vaccineren.

Ouder dan 12 en niet gevaccineerd?
Dan wordt jij zelf ook geweigerd:

• In de supermarkt
• Voor niet spoed-eisende hulp
• In de horeca
• Op onderwijsinstellingen
• Kapper
• OV, vluchten en taxi's
• Sportschool en teamsporten
• Alle verenigingen en clubs
• Religieuze locaties
• Kantoren of andere gedeelde werkplekken
• Op events en festivals
• Bij verhuur van materiaal of vervoersmiddelen

Aangevuld met de richtlijnen:

• Verbod om zich op publieke plaatsen op te mengen met gevaccineerden; waar mogelijk zijn aparte zones aangegeven (net als voor rokers)
• Verbod op samenscholen met meer dan 2 ongevaccineerden in de openbare ruimte
• Verbod op bijeenkomsten van meer dan 8 ongevaccineerden op private locaties
• Verplichting op openbare locaties een FFP2 mondkapje te dragen (QR controle bij twijfel)
• Een negatieve test verlicht voor 24 uur de opgelegde beperkingen; max 1 recreatieve locatie per 24 uur
• Testen bij gecertificeerde locaties, op eigen kosten, indicatie ¤75 voor regulier of ¤125 voor snelle test
• Voor volledig gevaccineerden (aantal shots kan worden bijgesteld) gelden géén beperkingen
• Overtredingen worden bestraft met boetes oplopend van ¤45 bij de eerste overtreden tot ¤400 bij herhaaldelijk overtreden, met een maximum van ¤5000 per dag

Voor spijtoptanten is het mogelijk alsnog gevaccineerd te worden, waarbij ze korting kunnen krijgen op de testen tot het moment zij volgens schema volledig gevaccineerd zijn.

In het geval dat vaccinatie medisch niet mogelijk is,na attest van twee onafhankelijke artsen, worden geregistreerd en je voor onbepaalde tijd toegang geven tot dagelijks testen tegen een sterk gereduceerd tarief.

De vraag die ik heb is of we dan geen situatie creeeren waarin we vast zitten in een loop van minimaal jaarlijks vaccineren en de voortdurende bedreiging van beperkingen en verspreiding. Nu gaat het opeens om de groep van 1.8 miljoen 'kwetsbaren' in de samenleveing, maar als we 100% vaccinatiegraad hebben en het beschermt op enig moment voor 98% tegen ziekenhuisopname dan heb je nog steeds 360.000 mensen die daar wel terrecht kunnen komen. Naast hen voor wie vaccineren uberhaupt geen zin heeft of niet kan.

TvT is een dood paard, maar we kunnen er zeker nog wel even tegen aan blijven trappen.
Sui cuique mores fingunt fortunam
pi_201303255
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 september 2021 08:10 schreef GemMagic het volgende:
Ok, mijn principiële weerstand heeft langs genoeg geduurd. Als we iets willen bereiken met toegangsbeperkingen moeten we het meteen rigoreus aanpakken. Je moet praktisch geen keuze over houden om niet te vaccineren.

Ouder dan 12 en niet gevaccineerd?
Dan wordt jij zelf ook geweigerd:

• In de supermarkt
• Voor niet spoed-eisende hulp
• In de horeca
• Op onderwijsinstellingen
• Kapper
• OV, vluchten en taxi's
• Sportschool en teamsporten
• Alle verenigingen en clubs
• Religieuze locaties
• Kantoren of andere gedeelde werkplekken
• Op events en festivals
• Bij verhuur van materiaal of vervoersmiddelen

Aangevuld met de richtlijnen:

• Verbod om zich op publieke plaatsen op te mengen met gevaccineerden; waar mogelijk zijn aparte zones aangegeven (net als voor rokers)
• Verbod op samenscholen met meer dan 2 ongevaccineerden in de openbare ruimte
• Verbod op bijeenkomsten van meer dan 8 ongevaccineerden op private locaties
• Verplichting op openbare locaties een FFP2 mondkapje te dragen (QR controle bij twijfel)
• Een negatieve test verlicht voor 24 uur de opgelegde beperkingen; max 1 recreatieve locatie per 24 uur
• Testen bij gecertificeerde locaties, op eigen kosten, indicatie ¤75 voor regulier of ¤125 voor snelle test
• Voor volledig gevaccineerden (aantal shots kan worden bijgesteld) gelden géén beperkingen
• Overtredingen worden bestraft met boetes oplopend van ¤45 bij de eerste overtreden tot ¤400 bij herhaaldelijk overtreden, met een maximum van ¤5000 per dag

Voor spijtoptanten is het mogelijk alsnog gevaccineerd te worden, waarbij ze korting kunnen krijgen op de testen tot het moment zij volgens schema volledig gevaccineerd zijn.

In het geval dat vaccinatie medisch niet mogelijk is,na attest van twee onafhankelijke artsen, worden geregistreerd en je voor onbepaalde tijd toegang geven tot dagelijks testen tegen een sterk gereduceerd tarief.

De vraag die ik heb is of we dan geen situatie creeeren waarin we vast zitten in een loop van minimaal jaarlijks vaccineren en de voortdurende bedreiging van beperkingen en verspreiding. Nu gaat het opeens om de groep van 1.8 miljoen 'kwetsbaren' in de samenleveing, maar als we 100% vaccinatiegraad hebben en het beschermt op enig moment voor 98% tegen ziekenhuisopname dan heb je nog steeds 360.000 mensen die daar wel terrecht kunnen komen. Naast hen voor wie vaccineren uberhaupt geen zin heeft of niet kan.

TvT is een dood paard, maar we kunnen er zeker nog wel even tegen aan blijven trappen.
pi_201303730
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 september 2021 08:10 schreef GemMagic het volgende:
Ok, mijn principiële weerstand heeft langs genoeg geduurd. Als we iets willen bereiken met toegangsbeperkingen moeten we het meteen rigoreus aanpakken. Je moet praktisch geen keuze over houden om niet te vaccineren.

Ouder dan 12 en niet gevaccineerd?
Dan wordt jij zelf ook geweigerd:

• In de supermarkt
• Voor niet spoed-eisende hulp
• In de horeca
• Op onderwijsinstellingen
• Kapper
• OV, vluchten en taxi's
• Sportschool en teamsporten
• Alle verenigingen en clubs
• Religieuze locaties
• Kantoren of andere gedeelde werkplekken
• Op events en festivals
• Bij verhuur van materiaal of vervoersmiddelen

Aangevuld met de richtlijnen:

• Verbod om zich op publieke plaatsen op te mengen met gevaccineerden; waar mogelijk zijn aparte zones aangegeven (net als voor rokers)
• Verbod op samenscholen met meer dan 2 ongevaccineerden in de openbare ruimte
• Verbod op bijeenkomsten van meer dan 8 ongevaccineerden op private locaties
• Verplichting op openbare locaties een FFP2 mondkapje te dragen (QR controle bij twijfel)
• Een negatieve test verlicht voor 24 uur de opgelegde beperkingen; max 1 recreatieve locatie per 24 uur
• Testen bij gecertificeerde locaties, op eigen kosten, indicatie ¤75 voor regulier of ¤125 voor snelle test
• Voor volledig gevaccineerden (aantal shots kan worden bijgesteld) gelden géén beperkingen
• Overtredingen worden bestraft met boetes oplopend van ¤45 bij de eerste overtreden tot ¤400 bij herhaaldelijk overtreden, met een maximum van ¤5000 per dag

Voor spijtoptanten is het mogelijk alsnog gevaccineerd te worden, waarbij ze korting kunnen krijgen op de testen tot het moment zij volgens schema volledig gevaccineerd zijn.

In het geval dat vaccinatie medisch niet mogelijk is,na attest van twee onafhankelijke artsen, worden geregistreerd en je voor onbepaalde tijd toegang geven tot dagelijks testen tegen een sterk gereduceerd tarief.

De vraag die ik heb is of we dan geen situatie creeeren waarin we vast zitten in een loop van minimaal jaarlijks vaccineren en de voortdurende bedreiging van beperkingen en verspreiding. Nu gaat het opeens om de groep van 1.8 miljoen 'kwetsbaren' in de samenleveing, maar als we 100% vaccinatiegraad hebben en het beschermt op enig moment voor 98% tegen ziekenhuisopname dan heb je nog steeds 360.000 mensen die daar wel terrecht kunnen komen. Naast hen voor wie vaccineren uberhaupt geen zin heeft of niet kan.

TvT is een dood paard, maar we kunnen er zeker nog wel even tegen aan blijven trappen.
Dus je wil kerngezonde mensen eigenlijk in ghetto's plaatsen, correct?
pi_201303944
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 september 2021 08:10 schreef GemMagic het volgende:
Ok, mijn principiële weerstand heeft langs genoeg geduurd. Als we iets willen bereiken met toegangsbeperkingen moeten we het meteen rigoreus aanpakken. Je moet praktisch geen keuze over houden om niet te vaccineren.

Ouder dan 12 en niet gevaccineerd?
Dan wordt jij zelf ook geweigerd:

• In de supermarkt
• Voor niet spoed-eisende hulp
• In de horeca
• Op onderwijsinstellingen
• Kapper
• OV, vluchten en taxi's
• Sportschool en teamsporten
• Alle verenigingen en clubs
• Religieuze locaties
• Kantoren of andere gedeelde werkplekken
• Op events en festivals
• Bij verhuur van materiaal of vervoersmiddelen

Aangevuld met de richtlijnen:

• Verbod om zich op publieke plaatsen op te mengen met gevaccineerden; waar mogelijk zijn aparte zones aangegeven (net als voor rokers)
• Verbod op samenscholen met meer dan 2 ongevaccineerden in de openbare ruimte
• Verbod op bijeenkomsten van meer dan 8 ongevaccineerden op private locaties
• Verplichting op openbare locaties een FFP2 mondkapje te dragen (QR controle bij twijfel)
• Een negatieve test verlicht voor 24 uur de opgelegde beperkingen; max 1 recreatieve locatie per 24 uur
• Testen bij gecertificeerde locaties, op eigen kosten, indicatie ¤75 voor regulier of ¤125 voor snelle test
• Voor volledig gevaccineerden (aantal shots kan worden bijgesteld) gelden géén beperkingen
• Overtredingen worden bestraft met boetes oplopend van ¤45 bij de eerste overtreden tot ¤400 bij herhaaldelijk overtreden, met een maximum van ¤5000 per dag

Voor spijtoptanten is het mogelijk alsnog gevaccineerd te worden, waarbij ze korting kunnen krijgen op de testen tot het moment zij volgens schema volledig gevaccineerd zijn.

In het geval dat vaccinatie medisch niet mogelijk is,na attest van twee onafhankelijke artsen, worden geregistreerd en je voor onbepaalde tijd toegang geven tot dagelijks testen tegen een sterk gereduceerd tarief.

De vraag die ik heb is of we dan geen situatie creeeren waarin we vast zitten in een loop van minimaal jaarlijks vaccineren en de voortdurende bedreiging van beperkingen en verspreiding. Nu gaat het opeens om de groep van 1.8 miljoen 'kwetsbaren' in de samenleveing, maar als we 100% vaccinatiegraad hebben en het beschermt op enig moment voor 98% tegen ziekenhuisopname dan heb je nog steeds 360.000 mensen die daar wel terrecht kunnen komen. Naast hen voor wie vaccineren uberhaupt geen zin heeft of niet kan.

TvT is een dood paard, maar we kunnen er zeker nog wel even tegen aan blijven trappen.
Mogen ze nog wel in het park komen van je?
Of zijn ze daar ook ongewenst??

Wat een hoop trieste mensen heb je toch :')
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_201304102
Niet-gevaccineerden zijn de nieuwe lepra-lijders las ik ergens. Mooie vergelijking. Verschil is dat lepra iets is dat je overkomt terwijl niet-gevaccineerden er zelf voor kiezen om zich te isoleren.
  zaterdag 11 september 2021 @ 10:09:34 #191
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_201304279
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 september 2021 09:33 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Mogen ze nog wel in het park komen van je?
Of zijn ze daar ook ongewenst??

Wat een hoop trieste mensen heb je toch :')
Hi! Dat denk ik dus ook elke keer als ik berichten in de media zie waar in gedeelten uit deze niet eens uitputtende lijst van ideeen langskomen. Voor het geval het niet duidelijk was, probeerde ik me in die post voor te stellen wat je allemaal wel niet zou kunnen bedenken als je je principes over boord gooit en klaar bent om je medemensen te veroordelen om hun vrijheid van zelfbeschikking.

Zoals je er uit kunt afleiden denk ik dat zelfs als je bereid zou zijn al deze maatregelen te nemen, je wel een groep mensen dwingt, een andere groep apart zet, maar nog steeds niet uit de huidige situatie raakt. Wmb gaan we gewoon volledig en voor iedereen open, zoals in de UK, zoals in Denemarken..
Sui cuique mores fingunt fortunam
pi_201307058
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 september 2021 08:10 schreef GemMagic het volgende:
Ok, mijn principiële weerstand heeft langs genoeg geduurd. Als we iets willen bereiken met toegangsbeperkingen moeten we het meteen rigoreus aanpakken. Je moet praktisch geen keuze over houden om niet te vaccineren.

Ouder dan 12 en niet gevaccineerd?
Dan wordt jij zelf ook geweigerd:

• In de supermarkt
• Voor niet spoed-eisende hulp
• In de horeca
• Op onderwijsinstellingen
• Kapper
• OV, vluchten en taxi's
• Sportschool en teamsporten
• Alle verenigingen en clubs
• Religieuze locaties
• Kantoren of andere gedeelde werkplekken
• Op events en festivals
• Bij verhuur van materiaal of vervoersmiddelen

Aangevuld met de richtlijnen:

• Verbod om zich op publieke plaatsen op te mengen met gevaccineerden; waar mogelijk zijn aparte zones aangegeven (net als voor rokers)
• Verbod op samenscholen met meer dan 2 ongevaccineerden in de openbare ruimte
• Verbod op bijeenkomsten van meer dan 8 ongevaccineerden op private locaties
• Verplichting op openbare locaties een FFP2 mondkapje te dragen (QR controle bij twijfel)
• Een negatieve test verlicht voor 24 uur de opgelegde beperkingen; max 1 recreatieve locatie per 24 uur
• Testen bij gecertificeerde locaties, op eigen kosten, indicatie ¤75 voor regulier of ¤125 voor snelle test
• Voor volledig gevaccineerden (aantal shots kan worden bijgesteld) gelden géén beperkingen
• Overtredingen worden bestraft met boetes oplopend van ¤45 bij de eerste overtreden tot ¤400 bij herhaaldelijk overtreden, met een maximum van ¤5000 per dag

Voor spijtoptanten is het mogelijk alsnog gevaccineerd te worden, waarbij ze korting kunnen krijgen op de testen tot het moment zij volgens schema volledig gevaccineerd zijn.

In het geval dat vaccinatie medisch niet mogelijk is,na attest van twee onafhankelijke artsen, worden geregistreerd en je voor onbepaalde tijd toegang geven tot dagelijks testen tegen een sterk gereduceerd tarief.

De vraag die ik heb is of we dan geen situatie creeeren waarin we vast zitten in een loop van minimaal jaarlijks vaccineren en de voortdurende bedreiging van beperkingen en verspreiding. Nu gaat het opeens om de groep van 1.8 miljoen 'kwetsbaren' in de samenleveing, maar als we 100% vaccinatiegraad hebben en het beschermt op enig moment voor 98% tegen ziekenhuisopname dan heb je nog steeds 360.000 mensen die daar wel terrecht kunnen komen. Naast hen voor wie vaccineren uberhaupt geen zin heeft of niet kan.

TvT is een dood paard, maar we kunnen er zeker nog wel even tegen aan blijven trappen.
Aangezien je volledig voorbijgaat aan serologische tests, lijk je niet echt geïnteresseerd te zijn in of mensen daadwerkelijk beschermd zijn, maar enkel in of ze gevaccineerd zijn.

Bij juist de groep kwetsbaren zijn de resultaten van vaccinatie lang niet altijd afdoende.
Als een kwetsbare met een slechte immuunreactie op vaccinatie in een omgeving met veel andere kwetsbaren verkeerd, levert dat juist voor de groep voor wie we massaal vaccineren gevaar op.

Ik ben niet tegen vaccinatie maar dit vind ik echt volstrekt doorgeslagen, ondoordachte waanzin.
En als we al groepsimmuniteit in Nederland bereiken, dan is de veiligheid die dat biedt in een pandemie beperkt.

Persoonlijk vind ik je voorstellen ronduit verwerpelijk.
Je wil de facto kinderen boven de 12 toegang tot zowel school als medische zorg ontzeggen.
8)7

Ah...correctie, je was sarcastisch.
Dat blijft slecht doorkomen op internet.

Ja, eens, sommige mensen slaan volledig door.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_201307636
Ik vind dat te ver gaan.
Vaccinatie is vrijwillig, je hebt lichamelijke integriteit als grondrecht. Dan mag je niet gedwongen worden om gevaccineerd te worden, ook niet indirect door het leven van iemand in te perken.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_201352838
quote:
1s.gif Op donderdag 2 september 2021 11:54 schreef Nober het volgende:
[ twitter ]

[ twitter ]

OMT-lid Marc Bonten is voor een toegangspas Franse stijl waarmee ongevaccineerden en ongetesten niet meer in winkels mogen komen.

8)7
Diezelfde Marc Bonten is nu een medicijn aan het ontwikkelen voor ongevaccineerden die besmet raken en daar ernstig ziek van worden.

quote:
Marc Bonten is arts-microbioloog bij het UMC Utrecht en legt uit hoe het medicijn werkt: "Ensovibep is een geneesmiddel dat is gemaakt om in te grijpen op de plek waar het coronavirus de cel binnenkomt." Het wordt toegediend via een infuus, dat duurt ongeveer een uur. "Als het ware voorkomt het daarmee de verspreiding van het virus door het lichaam."

We hebben natuurlijk al vaccins, maar toch pleit Bonten voor het verder zoeken naar geneesmiddelen tegen corona. "Coronamedicijnen zijn heel belangrijk voor mensen die we met vaccins uiteindelijk niet kunnen beschermen. Of die ondanks vaccinatie toch geïnfecteerd raken", zegt hij.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)namedicijn-ensovibep
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_201352892
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 september 2021 10:09 schreef GemMagic het volgende:
Hi! Dat denk ik dus ook elke keer als ik berichten in de media zie waar in gedeelten uit deze niet eens uitputtende lijst van ideeen langskomen. Voor het geval het niet duidelijk was, probeerde ik me in die post voor te stellen wat je allemaal wel niet zou kunnen bedenken als je je principes over boord gooit en klaar bent om je medemensen te veroordelen om hun vrijheid van zelfbeschikking.

Je bent nog vergeten dat we ook iedereen af kunnen schieten die niet gevaccineerd is voor het einde van het jaar. Dat is verder wat helemaal niemand voorstelt, maar dan kunnen we daar wel lekker verbolgen over gaan doen. *O*
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_201367622
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 september 2021 09:54 schreef Heremeteit het volgende:
Iedereen heeft de kans gehad om zich te laten vaccineren, dus gooi de boel gewoon open voor iedereen. De weigeraars gaan we niet overtuigen, en er is geen uitzicht op vaccins die sterilising immunity bieden. We hebben zodoende gedaan wat er gedaan kon worden.

Bij eventuele triage op de IC zou je weigeraars nog een lagere prioriteit kunnen geven zodat alle reguliere behandelingen door kunnen gaan. Kankerpatiënten hoeven niet de dupe te worden van de keuze van iemand anders.
Maar dat wil men ook niet. Alles moet kunnen maar er mogen geen consequenties zijn.
Maar straks is het wel weer huilen als de IC's vol liggen en operaties niet door kunnen gaan.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_201692672
quote:
0s.gif Op donderdag 2 september 2021 13:38 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]
Hou toch op met je vergelijking met de Jodenvervolging. Slaat nergens op. Het zijn van Jood is geen keuze. Ongevaccineerd zijn in veruit de meeste gevallen wel. Naakt de supermarkt in lopen mag ook niet, heb ik ook nog nooit iemand over horen klagen. 'Ik moet van de maatschappij kleren aan als ik naar buiten ga! Boehoe, lichamelijke integriteit!'
Jood zijn is wel een keuze, religie is een keuze. Daarom zijn er verschillende religies waaruit je kunt kiezen en ook zijn er mensen zonder religie.
  Beste debater 2022 zaterdag 9 oktober 2021 @ 12:26:42 #198
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_201692836
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 oktober 2021 12:04 schreef laforest het volgende:

[..]
Jood zijn is wel een keuze, religie is een keuze. Daarom zijn er verschillende religies waaruit je kunt kiezen en ook zijn er mensen zonder religie.
Daar dachten de Nazi's anders over, en daarom is de vergelijking ook debiel
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_201692977
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 13:39 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Je bent nog vergeten dat we ook iedereen af kunnen schieten die niet gevaccineerd is voor het einde van het jaar. Dat is verder wat helemaal niemand voorstelt, maar dan kunnen we daar wel lekker verbolgen over gaan doen. *O*
Dat is nog wel een paar stappen te ver maar wel een scenario wat mij zeer beangstigd.
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
pi_201693584
Die man is gespecialiseerd in de verspreiding van ziekenhuisbacterien en pretendeert nu ineens uberviroloog en epidemioloog te zijn; en dan ook nog eens politiek erbij. Laat me niet lachen zeg.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')