abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 7 oktober 2021 @ 09:10:29 #76
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_201667310
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 08:32 schreef LXIV het volgende:
Als rijk land hebben we dit soort vervuilende industrie helemaal niet meer nodig om onze levensstandaard op peil te houden. Er is een tekort aan arbeidskrachten. Met het sluiten ervan kunnen daar woningen gebouwd worden waar wel vraag naar is.
Ben ik het in dit geval niet mee eens, staal is zo’n belangrijke grondstof, daar moet je een redelijke capaciteit voor aanhouden, iig in de EU. Niet afhankelijk worden van China of India of USA. Energie en subsidie slurpende industrie zoals de glastuinbouw, die ook alleen maar op onderbetaalde werknemers drijft, ja, dat kan wel naar Oost-Europa of Zuid-Europa verkassen :-)
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  donderdag 7 oktober 2021 @ 09:18:13 #77
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_201667379
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 09:10 schreef nixxx het volgende:

[..]
Ben ik het in dit geval niet mee eens, staal is zo’n belangrijke grondstof, daar moet je een redelijke capaciteit voor aanhouden, iig in de EU. Niet afhankelijk worden van China of India of USA. Energie en subsidie slurpende industrie zoals de glastuinbouw, die ook alleen maar op onderbetaalde werknemers drijft, ja, dat kan wel naar Oost-Europa of Zuid-Europa verkassen :-)
Oost en Zuid-europa zijn ook eu
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_201667394
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 08:32 schreef LXIV het volgende:
Als rijk land hebben we dit soort vervuilende industrie helemaal niet meer nodig om onze levensstandaard op peil te houden. Er is een tekort aan arbeidskrachten. Met het sluiten ervan kunnen daar woningen gebouwd worden waar wel vraag naar is.
Dat is ben ik bang het omgekeerde.
Als we alle grote bedrijven en industrie de kop omdraaien zal NL snel een niet zo rijk land zijn.
Vakman pur sang
  donderdag 7 oktober 2021 @ 09:25:25 #79
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_201667430
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 09:18 schreef LXIV het volgende:

[..]
Oost en Zuid-europa zijn ook eu
Daar heb je gelijk, ik was niet precies genoeg met mijn woorden. Staal, en zeker van de kwaliteit die Tata in IJmuiden maakt, dat hou ik het liefst zelfs in Nederland. De plannen die ze ook hebben om van de cokes af te stappen zullen een heel groot deel van de vervuiling aanpakken. Zag laatst een stukje over een pilot in Zweden waar ze staal met waterstof gemaakt hadden. Dat is ook de technologie die Tata gaat toepassen.


https://www.portofamsterd(...)ld-hydrogen-congress

[ Bericht 7% gewijzigd door nixxx op 07-10-2021 10:25:36 ]
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  donderdag 7 oktober 2021 @ 10:20:36 #80
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_201667929
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 00:33 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]
Zo dichtbevolkt is het daar helemaal niet.
Wel.

Maar wat is je punt anders; dat het wel prima is om schijt te hebben aan de vastgestelde normen?
quote:
De meeste overlast is in het dorpje Wijk aan Zee.

Het is waarschijnlijk goedkoper om dat hele dorp te verplaatsen dan de hoogovens op te geven.
:')
Huilen dan.
pi_201668148
quote:
0s.gif Op donderdag 2 september 2021 11:58 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Not in my back yard.

Net als de nertsen. Dat was zo zielig. Terwijl het hier, voor zover zoiets humaan kan, volgens mij goed geregeld was.

Nu is die industrie weg en wordt het ergens in het oostblok gedaan. Daar zal het vast wat minder vriendelijk aan toe gaan.
Nertsenbont kun je nog gaan verbieden, niet alleen de fokkerijen, maar staal hebben we echt nodig. Slechte vergelijking dat nertsenbont en staal.
  donderdag 7 oktober 2021 @ 18:11:02 #82
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_201672671
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 10:37 schreef Makrelis het volgende:

[..]
Nertsenbont kun je nog gaan verbieden, niet alleen de fokkerijen, maar staal hebben we echt nodig. Slechte vergelijking dat nertsenbont en staal.
Duitsland heeft staal zat

Er is al een bod gedaan op de locatie TATA steel in wijk aan zeee voor woningbouw
https://www.haarlemsdagbl(...)e&utm_medium=organic
https://www.vastgoedweb.c(...)-terrein-tata-steel/



quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 10:37 schreef Makrelis het volgende:

[..]
Nertsenbont kun je nog gaan verbieden, niet alleen de fokkerijen, maar staal hebben we echt nodig. Slechte vergelijking dat nertsenbont en staal.
er is zat staal te koop binnen de EU , Europa is niet de hele wereld he

[ Bericht 10% gewijzigd door michaelmoore op 07-10-2021 18:31:32 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  donderdag 7 oktober 2021 @ 18:17:03 #83
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_201672722
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 10:37 schreef Makrelis het volgende:

[..]
Nertsenbont kun je nog gaan verbieden, niet alleen de fokkerijen, maar staal hebben we echt nodig. Slechte vergelijking dat nertsenbont en staal.
Het was de enige die ik zo snel kon verzinnen.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_201673146
quote:
7s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 10:20 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Wel.

Maar wat is je punt anders; dat het wel prima is om schijt te hebben aan de vastgestelde normen?
[..]
:')
Mijn punt is dat we nu eenmaal staal nodig hebben en dat de locatie in IJmuiden dat op hoogwaardige wijze kan fabriceren.

Ook de zelfvoldane gesubsidieerde Tesla-bezitters hebben een auto van staal.
  donderdag 7 oktober 2021 @ 19:06:15 #85
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_201673266
quote:
0s.gif Op donderdag 2 september 2021 11:58 schreef kanovinnie het volgende:

Not in my back yard.

Net als de nertsen. Dat was zo zielig. Terwijl het hier, voor zover zoiets humaan kan, volgens mij goed geregeld was.
Ik vind dieren doden tbv voedsel voor de mens tot op bepaalde hoogte acceptabel. Maar dieren doden voor hun huid echt niet. En het doden van de nertsen was, ook hier in Nederland, verre van humaan.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  donderdag 7 oktober 2021 @ 19:08:11 #86
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_201673296
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 19:06 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Ik vind dieren doden tbv voedsel voor de mens tot op bepaalde hoogte acceptabel. Maar dieren doden voor hun huid echt niet. En het doden van de nertsen was, ook hier in Nederland, verre van humaan.
Niet humaan omdat het vanwege de huid was, of de manier waarop?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  donderdag 7 oktober 2021 @ 19:14:18 #87
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_201673378
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 19:08 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Niet humaan omdat het vanwege de huid was, of de manier waarop?
De manier waarop. Ze worden vergast, maar nertsen kunnen best lang hun adem inhouden. Er wordt gezegd dat het tien minuten kan duren voordat ze dood zijn. Dat klinkt niet heel erg humaan.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  zaterdag 23 oktober 2021 @ 11:43:16 #88
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_201871250
Het is beter de hele TATA te sluiten en daar mooie woningen te bouwen aan onze mooie kust





[ Bericht 43% gewijzigd door michaelmoore op 23-10-2021 11:49:37 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zaterdag 23 oktober 2021 @ 11:49:28 #89
345631 Scjvb
Te goeder trouw
pi_201871286
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 11:43 schreef michaelmoore het volgende:
Het is beter de hele TATA te sluiten en daar mooie woningen te bouwen aan onze mooie kust
Nee. Deze industrie is een belangrijke schakel binnen de Nederlandse economie en de levering van staalproducten.

Verduurzamen en een schonere manier van productie zal wellicht het sleutelwoord worden.
-Het leven is goed in het beschaafde milieu op Haarlemse bodem waar wij met volle teugen van het leven genieten. :Y) Vol trots nam Jopen vijf awards in ontvangst tijdens de Brussels Beer Challenge 2017
-Goud voor Jopen Johannieter! Proost!
  zaterdag 23 oktober 2021 @ 11:50:22 #90
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_201871293
quote:
4s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 11:49 schreef Scjvb het volgende:

[..]
Nee. Deze stink en kanker fabriek is geen belangrijke schakel binnen de Nederlandse Europese economie

klopt , opruimen die zooi
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zaterdag 23 oktober 2021 @ 11:54:03 #91
345631 Scjvb
Te goeder trouw
pi_201871313
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 11:50 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Komt eigenlijk op hetzelfde neer. Nederland > Europa. ;)

Echter denken wij Nederlanders aan onze eigen belangen, portemonnee en aandeel in een wervelende economie wereldwijd.
-Het leven is goed in het beschaafde milieu op Haarlemse bodem waar wij met volle teugen van het leven genieten. :Y) Vol trots nam Jopen vijf awards in ontvangst tijdens de Brussels Beer Challenge 2017
-Goud voor Jopen Johannieter! Proost!
  zaterdag 23 oktober 2021 @ 12:00:35 #92
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_201871365
quote:
4s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 11:54 schreef Scjvb het volgende:

[..]
Komt eigenlijk op hetzelfde neer. Nederland > Europa. ;)

Echter denken wij Nederlanders aan onze eigen belangen, portemonnee en aandeel in een wervelende economie wereldwijd.
Die wervelende belangen die gaan zonder die kanker fabriek zeer goed door de economische divergentie binenn de eurozone
https://www.ad.nl/binnenl(...)~ae5ed534/200005537/
Eeen schone en gezonde zeekust ie veel belangrijker dan zwart roet aan zee

Zwarte sneeuw op het zand bij TATA

When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_201871653
Boehoe een fabriek.
Vakman pur sang
  zaterdag 23 oktober 2021 @ 12:39:03 #94
345631 Scjvb
Te goeder trouw
pi_201871740
Denk dan gelijk ook aan Schiphol @michaelmoore, de luchthaven behoort immers ook tot wervelende belangen en tevens aanjagers van de economische divergentie binnen de EU.

Dus nee, Schiphol en Tata Steel hebben vast nog een lange adem en dito weg te gaan. Verduurzamen staat tegenwoordig al hoog op de agenda om eventuele schade voor de gezondheid te minderen.
En u bent er zich van bewust dat al verscheidene malen werd bericht over dat een en ander omtrent kanker in de IJmond wellicht samenhangt met veelvuldig strandbezoek, evenals overmatig gebruik van rookartikelen (veel roken)?

Als Tata Steel daar een aandeel in levert, dan is het zaak om snel te gaan verduurzamen hetgeen al hoog op de agenda staat.

Scjvb
-Het leven is goed in het beschaafde milieu op Haarlemse bodem waar wij met volle teugen van het leven genieten. :Y) Vol trots nam Jopen vijf awards in ontvangst tijdens de Brussels Beer Challenge 2017
-Goud voor Jopen Johannieter! Proost!
pi_201872002
quote:
4s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 12:39 schreef Scjvb het volgende:
Denk dan gelijk ook aan Schiphol @:michaelmoore, de luchthaven behoort immers ook tot wervelende belangen en tevens aanjagers van de economische divergentie binnen de EU.

Dus nee, Schiphol en Tata Steel hebben vast nog een lange adem en dito weg te gaan. Verduurzamen staat tegenwoordig al hoog op de agenda om eventuele schade voor de gezondheid te minderen.
En u bent er zich van bewust dat al verscheidene malen werd bericht over dat een en ander omtrent kanker in de IJmond wellicht samenhangt met veelvuldig strandbezoek, evenals overmatig gebruik van rookartikelen (veel roken)?

Als Tata Steel daar een aandeel in levert, dan is het zaak om snel te gaan verduurzamen hetgeen al hoog op de agenda staat.

Scjvb
Rot toch op met dit gelieg en gedraai. Kom er dan gewoon voor uit dat je de gezondheid van die bewoners daar, ondergeschikt acht aan de omzet van Tata. Dan ben je ten minste eerlijk.
"Pools are perfect for holding water"
  zaterdag 23 oktober 2021 @ 13:19:54 #96
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_201872057
Hey er staat misschien wel gigantisch vervuilende industrie om de hoek maar laten we ons vooral afvragen of de bewoners zich wel voldoende insmeren bij strandbezoek!

:')
Huilen dan.
  zaterdag 23 oktober 2021 @ 13:23:15 #97
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_201872083
quote:
10s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 13:19 schreef Isdatzo het volgende:
Hey er staat misschien wel gigantisch vervuilende industrie om de hoek maar laten we ons vooral afvragen of de bewoners zich wel voldoende insmeren bij strandbezoek!

:')
en of ze soms roken en teveel naar het starnd gaan

quote:
4s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 12:39 schreef Scjvb het volgende:
Denk dan gelijk ook aan Schiphol @:michaelmoore, de luchthaven behoort immers ook tot wervelende belangen en tevens aanjagers van de economische divergentie binnen de EU.


Scjvb
economische divergentie komt door de Euro
De zuidelijke landen kunen niet op tegen de voor hen veel te dure / hoge koers van de Euro
Voo rNederland en Dutsland is de Euro koers veel en veel te laag , hetgeen DE aanjager is van de Noordelijk eeconomieen

Vieze Aziatische stink fabrieken aan onze schone noordee kust is niet wenselijk
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zaterdag 23 oktober 2021 @ 13:23:53 #98
403337 Sodeknetters
Draaien in een bel
pi_201872089
quote:
4s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 12:39 schreef Scjvb het volgende:
Denk dan gelijk ook aan Schiphol @:michaelmoore, de luchthaven behoort immers ook tot wervelende belangen en tevens aanjagers van de economische divergentie binnen de EU.

Dus nee, Schiphol en Tata Steel hebben vast nog een lange adem en dito weg te gaan. Verduurzamen staat tegenwoordig al hoog op de agenda om eventuele schade voor de gezondheid te minderen.
En u bent er zich van bewust dat al verscheidene malen werd bericht over dat een en ander omtrent kanker in de IJmond wellicht samenhangt met veelvuldig strandbezoek, evenals overmatig gebruik van rookartikelen (veel roken)?

Als Tata Steel daar een aandeel in levert, dan is het zaak om snel te gaan verduurzamen hetgeen al hoog op de agenda staat.

Scjvb
De VVD is strong on this one. :')

Bizar dat Tata Steel de omgeving zo mag vergiftigen. Een overheid die om haar burgers zou geven zou zeggen schoner of sluiten. Helaas is voor het neoliberale gespuis de poen belangrijker.
Als de wolken aan staan blijf je gaan
pi_201872109
quote:
0s.gif Op donderdag 2 september 2021 11:34 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
En dan? Het staal ergens in Azie laten maken zodat de vervuiling daar is ipv hier?
Beter in die apenlanden dan hier ja als ik mocht kiezen
Op maandag 26 juli 2021 17:30 schreef Ixnay het volgende:[/b]
Van alle terechte klachten ooit is deze het meest terechte.
pi_201872115
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 13:23 schreef Sodeknetters het volgende:

[..]
De VVD is strong on this one. :')

Bizar dat Tata Steel de omgeving zo mag vergiftigen. Een overheid die om haar burgers zou geven zou zeggen schoner of sluiten. Helaas is voor het neoliberale gespuis de poen belangrijker.
Vergeet ook die bedrijf in het Oosten niet die toestemming kreeg om 10.000kg plastic te dumpen in de Maas
Op maandag 26 juli 2021 17:30 schreef Ixnay het volgende:[/b]
Van alle terechte klachten ooit is deze het meest terechte.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')