abonnement Unibet Coolblue
pi_201165840
De vakantie periode zit er grotendeels op, en de meeste mensen gaan (al dan niet thuis) weer aan de slag met de arbeid, als loonslaaf of juist als zelfstandige.

Maar hoe kom jij thuis van vakantie, wat is jouw ritueel?

Meteen doen alsof er nooit vakantie is geweest, het huis aan kant doen en Netflix weer aan zetten? Of ga jij je vakantie foto's sorteren, de souvenirs een goed plekje geven en nog een recept opzoeken waarbij je mee gebrachte verse peper uit Bali bij past?
Hoe is je terugreis? Linea recta naar huis of nog een tussenstop en gezellig dinerend de vakantie af sluiten?

TS begint:
Afhankelijk hoe vermoeiend de terugreis was, even op de bank ploffen en vervolgens nog eens mijn souvenirs (meestal koelkast magneten) opbergen. Ik blijf nog even in vakantie modus en stel het kijken naar het werk rooster uit tot de nachtrust voor het werk de volgende dag gaat beginnen. Dus eerst rooster bekijken, verder slapengaan ritueel afhandelen en dan naar bed om de volgende dag aan werk te beginnen.

Als het kan qua tijd voor de terugreis, las ik wel ergens een tussenstop in voor een diner bv op het vliegveld, of beter nog als ik met de auto ben, stop ik nog op een toeristische plek die op de route naar huis ligt. Laatste vakantie was een lange reis, de tussenstop was nodig om te slapen, geen tijd gehad om de stad van de tussenstop te verkennen.
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_201165881
Gewoon, wasje draaien en weer werken.
  woensdag 1 september 2021 @ 13:22:12 #3
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_201166072
Ik neem geen vakantie meer. Toen ik dit wel deed was het gewoon weer overgaan op de realiteit. Zou niet weten waarom ik daar een ritueel aan vast zou moeten plakken. Het is maar een vakantie.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 woensdag 1 september 2021 @ 13:26:52 #4
74056 crew  ToT
pi_201166110
Terugreis uit Italië was slopend.
Meeste spullen uit de auto gehaald, belangrijkste dingen uit de koffers gepakt.
FOK! aangeslingerd, beetje zitten kletsen hier en toen een poging gedaan te gaan slapen.
Volgende dag rustig aan gedaan vanwege de vermoeidheid en sushi besteld omdat we echt geen zin hadden boodschappen te gaan doen een we het als een aardige afsluiting van de vakantie zagen.
  woensdag 1 september 2021 @ 14:07:39 #5
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_201166515
Ikzelf thuiskomen, pissen en dan de wasjes draaien/beetje opruimen
Vriend thuiskomen, en relaxen op de bank en dan wachten totdat ik hem vraag te helpen de boel op te ruimen, maar dan liever wel pas een dag later of evt de avond zelf (afhankelijk van z'n bui) :+

Qua nostalgie naar de vakantie, nee dat eigenlijk nooit. Dat komt wss wel een keer als ik het met iemand bespreek ofzo.
Eenmaal de voordeur openen ik ben weer gewoon thuis, alsof ik nooit ben weggeweest zowat.
(helaas)
  woensdag 1 september 2021 @ 14:54:15 #6
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_201167019
De helft van mijn koffer uitpakken en in de was gooien, de rest volgt meestal pas daaagen later.
pi_201167102
quote:
2s.gif Op woensdag 1 september 2021 14:07 schreef Cue_ het volgende:
Vriend thuiskomen, en relaxen op de bank en dan wachten totdat ik hem vraag te helpen de boel op te ruimen, maar dan liever wel pas een dag later of evt de avond zelf (afhankelijk van z'n bui)
en de thuiskomseks dan?
  woensdag 1 september 2021 @ 15:03:23 #8
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_201167107
quote:
0s.gif Op woensdag 1 september 2021 15:03 schreef Aanmodderfakker het volgende:
en de thuiskomseks dan?
Seks :r
  Moderator woensdag 1 september 2021 @ 15:14:45 #9
9859 crew  Karina
Woman
pi_201167222
quote:
0s.gif Op woensdag 1 september 2021 15:03 schreef Aanmodderfakker het volgende:

[..]
en de thuiskomseks dan?
Lol alsof FOK!kers seks hebben :')

OT: alles uitpakken en meteen wassen wat nodig is en de rest in de kast. Daarna is het gewoon weer alsof ik niet weg ben geweest helaas.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  woensdag 1 september 2021 @ 15:22:54 #10
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_201167324
Ik beslis altijd eerst even of ik nog wel wil leven. Daarna uitpakken en poetsen enzo.
pi_201167822
Ik zorg er altijd voor dat ik nog minstens een week vrij heb bij thuiskomst. Alleen na de grote, jaarlijkse vakantie. Niet nadat ik in de herfst een weekje op Texel ben geweest ofzo.

Weinig dingen vind ik zo treurig dan van die leeftijdsgenoten (vaak met kinderen) die dan zaterdagavond laat afgepeigerd na 14 uur rijden uit Zuid-Frankrijk terugkomen en dan de hele zondag bezig zijn met wassen en het opbergen van alle vakantietroep, om vervolgens om half 9 op de maandagochtend alweer je eerste kartonnen bekertje met matige kantoorkoffie op je bureau te zetten.

En overall moet ik zeggen dat ik juist express in de maanden juli en augustus graag in NL verblijf en doorwerk, omdat het op werk lekker rustig is en op de weg enzo ook :) En dan is het in november nog mijn beurt. Dat is geen antwoord op de OP maar ik voel ergens de behoefte om dit nog wel even te vermelden.
pi_201168008
Ik zorg altijd dat ik nog twee weken vrij thuis ben als ik ergens ben geweest. Meestal ga ik naar iets toe om tot rust te komen. Bergen, bossen etc, waar ik geen hond tegenkom.
Dat doe ik sinds ik jaren geleden naar Rome was geweest. Wat een vreselijke stad. Je wordt omver gereden door stinkende scooters, je wordt afgezet in restaurants, illegale taxichauffeurs die je zakken uitkloppen, legale taxichauffeurs in gedeukte Fiats die geen woord Engels verstaan en je kunt niet eens normaal oversteken. En wat een stinkstad is dat geworden door al die scooters. Dat was nou echt weggegooid geld.
pi_201172927
Mijn huis ruim ik vooraf al helemaal op, vind ik fijn thuiskomen. Wat ik doe bij thuiskomst ligt aan het tijdstip. Meteen slapen als ik 's avonds laat thuiskom, anders doe ik graag nog even de was en boodschappen om weer een lekker gevulde koelkast te hebben. Ik zet een souvenir op de vensterbank, bij de andere souvenirs.
Eten het liefst onderweg of anders kant en klaar/laten bezorgen o.i.d. Na een reisdag wil ik niet meer koken.
Ergens in de eerste dagen na de vakantie ga ik foto's uploaden/terugkijken en bij een verdere reis kies ik een foto om op aluminium te laten afdrukken.
I believe i can fly!
I believe i can touch the sky!
pi_201176476
Wij gaan volgende week weg, de dag na aankomst thuis (twee weken later) weer direct aan het werk, twee leuke klussen (zzp) en dan weer verder met waar ik deze week gebleven was.

Vakantie klaar en weer verder met mn leven in nederland alsof ik nooit weggeweest ben.

En dan in de loop van de week nog wel langzaam mn koffer uit pakken. Inpakken is bij mij overigens wel binnen een kwartiertje gebeurt, uitpakken minimaal een week, bij mn vriendin precies andersom.
  donderdag 2 september 2021 @ 00:21:08 #15
341922 Academicus
Geletterd tot op het bot
pi_201176634
Een vriend van me had 6 weken met zijn Spaanse vrouw + 3 kleine koters bij haar familie gezeten en hij kwam emotioneel gebroken terug van 'vakantie'
Beati pauperes spiritu
pi_201177323
quote:
0s.gif Op donderdag 2 september 2021 00:21 schreef Academicus het volgende:
Een vriend van me had 6 weken met zijn Spaanse vrouw + 3 kleine koters bij haar familie gezeten en hij kwam emotioneel gebroken terug van 'vakantie'
Fijn voor je vriend, jij gaat zelf niet op vakantie?
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  donderdag 2 september 2021 @ 08:54:01 #17
341922 Academicus
Geletterd tot op het bot
pi_201177875
quote:
1s.gif Op donderdag 2 september 2021 07:31 schreef Godshand het volgende:

[..]
Fijn voor je vriend, jij gaat zelf niet op vakantie?
Nee
Beati pauperes spiritu
  donderdag 2 september 2021 @ 17:41:47 #18
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_201184434
Gewoon, de volgende dag weer loonslaven. Wel de eerste uren op mijn handen zitten zodat ik niet per ongeluk ontslagbrieven verstuur of de laptop door de de ruiten smijt.
pi_201186004
Na mijn week vakantie teken ik altijd weer 358 kruisjes op het krijtbord naast de koelkast om de rest van het jaar te mogen uitvegen.
-
pi_201186012
Nee, grapje, ik werk in het onderwijs en heb altijd vakantie.
-
pi_201186773
Snuiven, spuiten, zuipen en onder de dekens.
pi_201191564
Biertje pakken.
pi_201192565
De volgende vakantie voorbereiden.
En verder met de realiteit.
N A P O L I
C A M P A N I A
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')