abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 3 september 2021 @ 16:29:59 #126
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_201196925
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 14:55 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Manchin heeft het helemaal niet over infrastructuur, hij doet moeilijk (al maanden, is geen verrassing) over het beoogde bedrag van het budget. Misschien heb je daar overheen gelezen? Nogmaals, infrastructuur en budget staan volledig los van elkaar. De Senaat heeft met een grote meerderheid voor het eerste gestemd.
Waarom daar moeilijk over doen?
De infrastructuur in de VS is hartstikke verpauperd.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_201197840
quote:
6s.gif Op vrijdag 3 september 2021 16:19 schreef Kijkertje het volgende:
Het is maar wat je onder 'infrastructure' verstaat. Het 'build back better plan' van Biden is één geheel. Dat hij moeite heeft gedaan om er dat gedeelte uit te halen waar de Republikeinen het wel mee eens kunnen zijn omdat zij wat anders onder dat begrip verstaan (en omdat ze de Democraten zo'n grote investering in de toekomst helemaal niet gunnen want politiek ongunstig voor ze) is op zich te waarderen in Biden maar maakt het nodeloos ingewikkeld.

human infrastructure
[..]
Er is dus ook al eerder zo'n 'infrastructure' bill doorgevoerd in de sixties.
:') Wat een onzin dit zeg. Wat er onder infrastructure wordt verstaan is gewoon duidelijk. Lees de bill maar. Dit soort ruis heeft niemand wat aan.

[ Bericht 1% gewijzigd door MoreDakka op 03-09-2021 17:26:44 ]
pi_201197917
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 16:29 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Waarom daar moeilijk over doen?
De infrastructuur in de VS is hartstikke verpauperd.
Daar is vrijwel iedereen het over eens. Vandaar ook dat de bill met grote meerderheid (69-31 als ik het me goed herinner) door de Senaat is gekomen. Het is ook zeer populair bij de bevolking, ongeacht partij-affiliatie. Het enige dat nodig is is een stemming in het Huis en dan zal Biden het tekenen. Zou een grote overwinning voor hem zijn.

Dat is het probleem niet. Er wordt moeilijk gedaan door de 'progressieve' vleugel van de Democraten, die deze bill als wisselgeld inzetten om de rest van de partij te chanteren. Zij dreigen nee te stemmen tegen infrastructure als de 3.5 trillion budget bill niet naar hun smaak is. En er zijn genoeg Republikeinen die dan ook nee stemmen om Biden en de Democraten een hak te zetten.
pi_201198171
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 17:18 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
:') Wat een onzin dit zeg. Wat er onder infrastructure wordt verstaan is gewoon duidelijk. Lees de bill maar. Dit soort ruis heeft niemand wat aan.
Ik begrijp dat het moeilijk is af te wijken van het conservatieve idee dat infrastructuur alleen zou moeten bestaan uit fysieke objecten.

Wel een verhelderend artikel hierover:

What Infrastructure Really Means

Making sense of current fights over a word we borrowed from the French long ago.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_201198391
quote:
10s.gif Op vrijdag 3 september 2021 17:37 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Ik begrijp dat het moeilijk is af te wijken van het conservatieve idee dat infrastructuur alleen zou moeten bestaan uit fysieke objecten.
Dat zeg ik helemaal niet, maar je leest toch nooit dus dat is niet verrassend. Als je wil weten wat wel onder infrastructuur verstaan wordt in deze context kun je gewoon de bill lezen. Die, nogmaals, met grote meerderheid goedgekeurd is door de Senaat en ook zeer populair is onder de bevolking.
pi_201198568
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 17:47 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Dat zeg ik helemaal niet, maar je leest toch nooit dus dat is niet verrassend. Als je wil weten wat wel onder infrastructuur verstaan wordt in deze context kun je gewoon de bill lezen. Die, nogmaals, met grote meerderheid goedgekeurd is door de Senaat en ook zeer populair is onder de bevolking.
De $3.5 trillion budget bill is iets minder populair maar wordt nog steeds gesteund door de meerderheid van de bevolking :P

quote:
The $1 trillion infrastructure bill was backed by 63% of Americans in a new USA TODAY/Suffolk University Poll. And the $3.5 trillion budget plan, the most significant expansion of the social safety net since LBJ's Great Society, was endorsed by 52%.

Bron
Maar mopper nog gerust lekker even door, ik moet weg :W
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_201198615
quote:
10s.gif Op vrijdag 3 september 2021 17:58 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
De $3.5 trillion budget bill is iets minder populair maar wordt nog steeds gesteund door de meerderheid van de bevolking :P

Dat klopt. Verschil is dus dat die nog helemaal niet gedefinieerd is en niet, zoals de andere, goedgekeurd is door een van de twee Kamers.

In ieder geval zijn we het er over eens dat het twee compleet verschillende en losstaande bills zijn :)
pi_201198705
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 18:00 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Dat klopt. Verschil is dus dat die nog helemaal niet gedefinieerd is en niet, zoals de andere, goedgekeurd is door een van de twee Kamers.

In ieder geval zijn we het er over eens dat het twee compleet verschillende en losstaande bills zijn :)
Het oorspronkelijke plan is opgedeeld om het gedeelte wat bipartisan kan ook bipartisan te realiseren maar ze zijn beide onderdeel van hetzelfde plan.

Nu echt weg ...
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_201198721
quote:
6s.gif Op vrijdag 3 september 2021 18:06 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Het oorspronkelijke plan is opgedeeld om het gedeelte wat bipartisan kan ook bipartisan te realiseren maar ze zijn beide onderdeel van hetzelfde plan.
Dat zegt precies helemaal niets. Het is allemaal onderdeel van de agenda van Biden.
pi_201202882
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 18:07 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Dat zegt precies helemaal niets. Het is allemaal onderdeel van de agenda van Biden.
Dat zegt heel veel en nee Biden's agenda bestaat uit veel meer. Er is niet voor niets een hele discussie geweest over wat je onder infrastructure kan verstaan en die discussie is ook niets nieuws. En omdat de republikeinen per se de beperkte betekenis ervan wilden aanhouden (terwijl ze in het verleden ook gewoon zaken gerealiseerd hebben onder het ruimere begrip) is besloten dat deel in een aparte bill te doen. Maar zaken zoals de Voting Rights Bill, Immigration etc wat óók Biden's agenda is vallen er niet onder.

Nog maar eens een ander artikel dan, mss begrijp je het dan beter:

twitter


Het is dus ook geen kwestie van het 'gijzelen' van de ene bill omdat het plan (onder Democraten) altijd al was dat áls er in twee delen opgesplitst werd (vanwege de goedkeuring van de republikeinen voor een deel ervan) dat ze dan tóch tegelijkertijd doorgevoerd zouden moeten worden. Daarom beloofde Pelosi ook steeds dat ze die belofte zou nakomen. Anders hadden ze beter het hele plan helemaal zonder de republikeinen via reconciliation kunnen realiseren. Dat had nl ook gekund, op voorwaarde dat Manchin dan niet dwarsligt natuurlijk. Het was Biden's uitdrukkelijke wens om toch voor een deel samen te werken met de republikeinen zodat het Congres nog enigszins als de 'ideale' bestuursvorm functioneert waar het oorspronkelijk voor bedoeld was toen nog niet alles werd gepolitiseerd door de republikeinen.

Nog ten overvloede uit Investopedia waar ze er weer andere benamingen voor hebben. Het valt allemaal onder Infrastructuur.

quote:
Types of Infrastructure
Infrastructure can be put into several different types including:

Soft Infrastructure
These types of infrastructure make up institutions that help maintain the economy. These usually require human capital and help deliver certain services to the population. Examples include the healthcare system, financial institutions, governmental systems, law enforcement, and education systems.

Hard Infrastructure
These make up the physical systems that make it necessary to run a modern, industrialized nation. Examples include roads, highways, bridges, as well as the capital/assets needed to make them operational (transit buses, vehicles, oil rigs/refineries).

Critical Infrastructure
These are assets defined by a government as being essential to the functioning of a society and economy, such as facilities for shelter and heating, telecommunication, public health, agriculture, etc. In the United States, there are agencies responsible for these critical infrastructures, such as Homeland Security (for the government and emergency services), the Department of Energy, and the Department of Transportation.
De beperkte betekenis van infrastructuur (wegen, bruggen etc) is gewoon een ontzettend ouderwetse en achterhaalde opvatting dat vnl goed verkoopt aan het kijkvolk van Fox News :')

[ Bericht 3% gewijzigd door Kijkertje op 03-09-2021 23:34:18 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_201203609
quote:
81s.gif Op vrijdag 3 september 2021 22:58 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Dat zegt heel veel en nee Biden's agenda bestaat uit veel meer. Er is niet voor niets een hele discussie geweest over wat je onder infrastructure kan verstaan en die discussie is ook niets nieuws.
Dat klopt. De discussie is nu beslecht in de context van deze wet. Dat heet onderhandelen. Biden heeft niet alles kunnen krijgen wat hij origineel voorstelde met zijn American Jobs Plan.

quote:
Het is dus ook geen kwestie van het 'gijzelen' van de ene bill omdat het plan (onder Democraten) altijd al was dat áls er in twee delen opgesplitst werd (vanwege de goedkeuring van de republikeinen voor een deel ervan) dat ze dan tóch tegelijkertijd doorgevoerd zouden moeten worden. Daarom beloofde Pelosi ook steeds dat ze die belofte zou nakomen. Anders hadden ze beter het hele plan helemaal zonder de republikeinen via reconciliation kunnen realiseren. Dat had nl ook gekund, op voorwaarde dat Manchin dan niet dwarsligt natuurlijk. Het was Biden's uitdrukkelijke wens om toch voor een deel samen te werken met de republikeinen zodat het Congres nog enigszins als de 'ideale' bestuursvorm functioneert waar het oorspronkelijk voor bedoeld was toen nog niet alles werd gepolitiseerd door de republikeinen.
Er is nooit iets in twee delen opgesplitst. Dat verzin je gewoon zelf. Geen idee waarom ik dit zo vaak moet zeggen, het lijkt maar niet tot je door te dringen.

Wat nu goedgekeurd is in de Senaat begon als de American Jobs Plan, aangekondigd in maart: https://en.wikipedia.org/wiki/American_Jobs_Plan
Uiteindelijk is dat, na onderhandeling, goedgekeurd door de Senaat als Infrastructure Investment and Jobs Act : https://en.wikipedia.org/(...)estment_and_Jobs_Act

Het klopt helemaal dat de American Jobs Plan onderdeel is van het "Build Back Better Plan". Maar het is altijd één van de drie onderdelen geweest, de eerste was COVID relief (is nu wet), tweede is dus infrastructure en de derde is American Families Plan:

quote:
The Build Back Better Plan is a projected $7 trillion COVID-19 relief, future economic, and infrastructure package proposed by President Joe Biden.

The plan is divided into three parts: the American Rescue Plan, a COVID-19 relief package, which passed in March 2021;[2] the American Jobs Plan, a proposal to rebuild America’s infrastructure and create jobs;[3] and the American Families Plan, a proposal to invest in areas related to childcare and education.[4]
Het grootste gedeelte van dat laatste plan wordt waarschijnlijk opgenomen in de $3.5 Trillion Reconciliation Bill. Die, voor de zoveelste keer, volledig los staat van dit alles. De enige reden dat er nu gesteggel is over infrastructure is dus, nogmaals, omdat 'progressives' en Nancy Pelosi de bill gijzelen. Dat zeggen ze ook zelf, ik snap niet dat je dat maar blijft ontkennen.

quote:
De beperkte betekenis van infrastructuur (wegen, bruggen etc) is gewoon een ontzettend ouderwetse en achterhaalde opvatting dat vnl goed verkoopt aan het kijkvolk van Fox News :')
Goh, weer een stropop. Wat grappig zeg.
pi_201203664
Uit maart:

twitter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_201203699
quote:
6s.gif Op zaterdag 4 september 2021 00:12 schreef Kijkertje het volgende:
Uit maart:

[ twitter ]
Precies wat ik zeg dus. ^O^ Je hebt het gewoon verkeerd begrepen omdat je niet goed leest en alleen maar naar de titel kijkt.
pi_201203713
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 september 2021 00:17 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Precies wat ik zeg dus. ^O^
Nee dat is niet wat je zegt. Je zegt dat ze niets met elkaar te maken hadden maar het was oorspronkelijk één plan.

Het is allemaal infrastructuur.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_201203759
Ik vind het best interessant wat jullie bediscussieerden hoor, maar dan slechts omdat ik daarmee dingen las die ik anders niet las. Niet vanwege het onderwerp....

Serieus ... is de discussie nu of het 1 plan was wat in 2 gedeeld is of 1 wet wat in 2 gedeeld was of ... weet ik veel .?!

Who gives a fuck?

Het zou leuker zijn als jullie het oneens waren over iets wat van belang was anders dan de specifieke telling an opdeling van plannen of wetten. :D
pi_201203770
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 september 2021 00:24 schreef SnertMetChoco het volgende:
Ik vind het best interessant wat jullie bediscussieerden hoor, maar dan slechts omdat ik daarmee dingen las die ik anders niet las. Niet vanwege het onderwerp....

Serieus ... is de discussie nu of het 1 plan was wat in 2 gedeeld is of 1 wet wat in 2 gedeeld was of ... weet ik veel .?!

Who gives a fuck?

Het zou leuker zijn als jullie het oneens waren over iets wat van belang was anders dan de specifieke telling an opdeling van plannen of wetten. :D
Mijn idee ook :Y
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_201203775
quote:
10s.gif Op zaterdag 4 september 2021 00:26 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Mijn idee ook :Y
Ok, dan ben jij voorstander van de abortuswet in Texas en zij tegenstander! Go! >:)
pi_201203780
De SJC gaat de hearing houden over het besluit van de SC

twitter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_201203787
quote:
10s.gif Op zaterdag 4 september 2021 00:27 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Ok, dan ben jij voorstander van de abortuswet in Texas en zij tegenstander! Go! >:)
Ik heb sws wel weer even genoeg gediscussieerd :X

Doe jij dat maar :6
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_201203820
quote:
85s.gif Op zaterdag 4 september 2021 00:19 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Nee dat is niet wat je zegt. Je zegt dat ze niets met elkaar te maken hadden maar het was oorspronkelijk één plan.
Zucht... Lees nou toch eens een keer goed. :{ Budget en deze bills zijn onafhankelijk van elkaar. Wat er nu gebeurt is dat 'progressieve' Democraten niet willen stemmen over 'Build Back Better onderdeel 2' (laten we het zo maar noemen dan om duidelijk te zijn) zonder dat men ook een Budget resolution aanneemt: https://en.wikipedia.org/wiki/2021_United_States_federal_budget

Nogmaals, die Budget resolution moet sowieso een keer gebeuren. Dat gaat over fiscaal jaar 2022. Daarom proberen dus 'progressieve' Democraten daar zoveel mogelijk hun agenda in te krijgen en gebruiken ze de Infrastructure Bill als chantagemiddel. Dat zeggen ze zelf:
quote:
WASHINGTON — The Congressional Progressive Caucus (CPC) announced today that a survey of its 96 members showed that a majority of respondents will not vote for a bipartisan infrastructure bill until the Senate passes a robust budget reconciliation bill to fund the rest of the American Jobs and Families Plans.

The survey asked whether members would commit to withholding a yes vote on the bipartisan infrastructure deal — Senate Amendment 2137 to H.R. 3684 — until the Senate has passed budget reconciliation legislation deemed acceptable by the Congressional Progressive Caucus.
Je haalt constant dingen door elkaar waardoor ik constant maar weer alles moet uitleggen, maar als het nu nóg niet duidelijk is weet ik het ook niet meer :')
pi_201203821
quote:
11s.gif Op zaterdag 4 september 2021 00:28 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Ik heb sws wel weer even genoeg gediscussieerd :X
Vind ik niet, je houdt je denk ik altijd wel goed aan de regels hierover. Lees het altijd wel graag, want onderbouwd.

quote:
Doe jij dat maar :6
Nee joh, heel niet interessant. Jij en MoreDakka kunnen elkaar niet goed luchten lijkt het. Dat leidt tot best wat potentieel interessante discussie, alleen jammer dat het vaak over bullshit gaat als de telling van het aantal plannen.
pi_201203846
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 september 2021 00:24 schreef SnertMetChoco het volgende:
Ik vind het best interessant wat jullie bediscussieerden hoor, maar dan slechts omdat ik daarmee dingen las die ik anders niet las. Niet vanwege het onderwerp....

Serieus ... is de discussie nu of het 1 plan was wat in 2 gedeeld is of 1 wet wat in 2 gedeeld was of ... weet ik veel .?!

Who gives a fuck?
Het is inderdaad allemaal bullshit en het kost elke keer weer heel veel tijd om het weer te weerleggen. Helaas komt dan de volgende lading alweer :') Met als dieptepunt een poging om de hele discussie te ontsporen met 'wat is infrastructuur eigenlijk' _O-

Het ontstaat uit een fundamentale misvatting over hoe het wetgevingsproces werkt en hoe bills wet worden. Waarschijnlijk omdat toegeven dat de 'progressieve' kant van de Democraten politieke spelletjes aan het spelen is niet zo leuk is. Dus moet er op z'n Trumpiaans weer wat verzonnen worden over onbelangrijke bullshit :D
pi_201203853
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 september 2021 00:34 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Vind ik niet, je houdt je denk ik altijd wel goed aan de regels hierover. Lees het altijd wel graag, want onderbouwd.
[..]
Nee joh, heel niet interessant. Jij en MoreDakka kunnen elkaar niet goed luchten lijkt het. Dat leidt tot best wat potentieel interessante discussie, alleen jammer dat het vaak over bullshit gaat als de telling van het aantal plannen.
En dat is nu juist het probleem. Ik vind het zelf ook niet moeite waard maar de verleiding is groot om zaken recht te zetten . Intussen wil ik me eik veel liever bezig houden met wél interessante zaken. _O-
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_201203875
Er werd gisteren volop gespeculeerd onder journalisten (nav een voor Trump erg gunstige poll) hoe lang het zou duren voor Trump zich weer kandidaat zou stellen. Niet lang daarna kwam er een BREAKING bericht dat Jim Jordan gezegd zou hebben dat Trump heel binnenkort zijn deelname zou aankondigen wat even later werd ontkend door zijn woordvoerder. De betreffende journaliste met de 'scoop' plaatste vandaag de beelden:


twitter


De betreffende poll:

twitter


[ Bericht 27% gewijzigd door Kijkertje op 04-09-2021 05:17:07 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_201204158
Allemaal kindermishandeling in NC :+

twitter


[ Bericht 28% gewijzigd door Kijkertje op 04-09-2021 05:48:08 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')