abonnement Unibet Coolblue
pi_201139524

Hoe te posten in dit topic :?
Simpel! Zet de titel van de zojuist gekeken film neer, al dan niet bold plus IMDb-linkje. Vervolgens een mooie filmposter of frappant screenshot (geen gele kikkers of Moviemeterplaatjes!) en daaronder een verhaaltje wat je nu zo gaaf of niet gaaf aan de film vindt. Let op: controversiële meningen worden ten zeerste gewaardeerd! Ter afsluiting geef je de film nog de waardering in of sterren of een cijfer van 1 tot en met 10. Of je doet toch iets heel anders, dat mag ook. Loze maanddumps wat je gezien hebt of nietszeggende ultiem korte recensies worden desalniettemin minder gewaardeerd.

Meningen en vragen over het plot dienen gemarkeerd te worden met de spoiler-tag zodat je voor anderen de film niet verpest, als men ooit besluit de film nog eens te kijken :).

Kijkerslijstjes over de hele maand worden niet gewaardeerd.

Dat we elkaar mogen aansteken tot het kijken van elkaars filmkeuze. ^O^

Vorige topics.

OP topicreeks
George Carlin - "The Planet is fine, the people are fucked!"
https://www.youtube.com/watch?v=PdSi9NW5u3E
pi_201139768
Ik ga kuthoer kijken! Ben toch erg benieuwd.
pi_201140774
quote:
0s.gif Op maandag 30 augustus 2021 14:06 schreef blessed19 het volgende:
Ik ga kuthoer kijken! Ben toch erg benieuwd.
Maffe film is dat! Ik heb em gisteren ook weer op tv gezien.
Een goeie Nederlandse cultfilm-to-be wat mij betreft, lekker duister en heerlijk zwart qua humor.
pi_201142146
The Father. The Father (2020) - IMDb



Prachtig, ontroerend verhaal over een man (terechte Oscar voor hoofdrolspeler Anthony Hopkins) die aan Alzeheimer leidt.
Deze film heeft ook een Oscar gewonnen voor Best Adapted Screenplay.
De vrouwelijke hoofdrol wordt ook heel goed gespeeld door Olivia Colman.
De verfilming van dit toneelstuk laat je de wereld van de man zien vanuit zijn (in de war zijnde) hersens.
Absolute aanrader. ^O^
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_201143317
quote:
14s.gif Op maandag 30 augustus 2021 17:25 schreef golfer het volgende:
The Father. The Father (2020) - IMDb

[ link | afbeelding ]

Prachtig, ontroerend verhaal over een man (terechte Oscar voor hoofdrolspeler Anthony Hopkins) die aan Alzeheimer leidt.
Deze film heeft ook een Oscar gewonnen voor Best Adapted Screenplay.
De vrouwelijke hoofdrol wordt ook heel goed gespeeld door Olivia Colman.
De verfilming van dit toneelstuk laat je de wereld van de man zien vanuit zijn (in de war zijnde) hersens.
Absolute aanrader. ^O^
die wil ik wel zien... :Y
George Carlin - "The Planet is fine, the people are fucked!"
https://www.youtube.com/watch?v=PdSi9NW5u3E
pi_201143806
quote:
0s.gif Op maandag 30 augustus 2021 10:36 schreef JDx het volgende:
Lijkt me echt een kutfilm :9
Het is ook zeker geen hoogstandje. En het einde is niet zo erg maar als die hele film was raar en kut :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik mis kwaliteit wat Nederlandse films betreft. Ik geef het een 2 voor de moeite
NMNS: Taart Soury is geen probleem, die leg ik wel ergens vast in een keuken met wat rookgerei.
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_201180979
Nog een Nederlandse Film...


https://www.vpro.nl/programmas/de-maatschap/alles.html

De maatschap is een vierdelige dramaserie over een Nederlandse advocatenfamilie en is geïnspireerd door de familie Moszkowicz. De serie werd vanaf 25 januari 2017 uitgezonden op NPO 2.

https://www.vpro.nl/programmas/de-maatschap/alles.html

Robert Moszkowicz probeerde bij de rechter tevergeefs een uitzendverbod af te dwingen van De maatschap.
Lees hier meer over de rechtszaak.

https://www.vpro.nl/programmas/de-maatschap/feit-en-fictie

Zeer de moeite waard!

Cijfer? mogen jullie zeggen wanneer jullie het zelf hebt gekeken.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Max_Moszkowicz_sr.

George Carlin - "The Planet is fine, the people are fucked!"
https://www.youtube.com/watch?v=PdSi9NW5u3E
pi_201191587
quote:
14s.gif Op maandag 30 augustus 2021 17:25 schreef golfer het volgende:
The Father. The Father (2020) - IMDb

[ link | afbeelding ]

Prachtig, ontroerend verhaal over een man (terechte Oscar voor hoofdrolspeler Anthony Hopkins) die aan Alzeheimer leidt.
Deze film heeft ook een Oscar gewonnen voor Best Adapted Screenplay.
De vrouwelijke hoofdrol wordt ook heel goed gespeeld door Olivia Colman.
De verfilming van dit toneelstuk laat je de wereld van de man zien vanuit zijn (in de war zijnde) hersens.
Absolute aanrader. ^O^
quote:
0s.gif Op maandag 30 augustus 2021 19:04 schreef FANNN het volgende:

[..]
die wil ik wel zien... :Y
Gezien vannacht....

Ik herken heel veel van de laatste jaren van mijn vader.. dat was eçht triest ;(
George Carlin - "The Planet is fine, the people are fucked!"
https://www.youtube.com/watch?v=PdSi9NW5u3E
  vrijdag 3 september 2021 @ 14:46:42 #9
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_201195579


No man of God.

eerst gekeken, daarna de classic: The green mile



Mijn god wat zijn films veranderd zeg, die no man of god wat een saaie poep film is dat, gebeurd helemaal niks in.
In the green mile gebeurd in de eerste 5min meer dan in de hele no man of god film _O-
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
pi_201197665
Onoda: 10.000 nights in the jungle


Aan het eind van de tweede wereldoorlog wordt een Japanse soldaat naar een Filipijns eiland gestuurd.
Hier blijft hij bijna 30 jaar lang in oorlog tegen de geallieerden.

Bizar om te zien hoe iemand ergens stug aan een idee blijft vasthouden en alles daar aan aanpast.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_201235906
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 17:07 schreef jeroen25 het volgende:
Onoda: 10.000 nights in the jungle
[ afbeelding ]

Aan het eind van de tweede wereldoorlog wordt een Japanse soldaat naar een Filipijns eiland gestuurd.
Hier blijft hij bijna 30 jaar lang in oorlog tegen de geallieerden.

Bizar om te zien hoe iemand ergens stug aan een idee blijft vasthouden en alles daar aan aanpast.
Oh... daar staat me heel iets vaags van bij dat was toen op het t.v. journaal

https://www.parool.nl/nieuws/Voorpagina~qac1d79b/






maar er waren er meerdere geloof ik...

https://www.bbc.com/news/magazine-16681636


Sergeant Yokoi vlak na zijn ontdekking en redding uit de jungle van Guam (foto genomen van het boek waarnaar verwezen wordt in de tekst).

Wel een goeie kijk tip!

[ Bericht 7% gewijzigd door FANNN op 06-09-2021 07:24:40 ]
George Carlin - "The Planet is fine, the people are fucked!"
https://www.youtube.com/watch?v=PdSi9NW5u3E
  Moderator maandag 6 september 2021 @ 10:19:25 #12
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_201237419
Druk



Een Deense film over 4 leraren die het op een drinken zetten om te zien wat het effect is op hun persoonlijke en professionele leven. Bij welk promillage functioneren ze optimaal? Een film van Thomas Vinterberg met Mads Mikkelsen.

De Deense dramedy Druk (2020) won april 2021 de prijs voor beste internationale film bij de Oscars.

Leuke film om te zien, maar wel enigszins voorspelbaar. Op de scene van Mads aan het eind na dan. Extra half punt daarvoor wat mij betreft.

IMDB: 7,8/10
Ik: 8/10
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_201237432
quote:
14s.gif Op maandag 6 september 2021 10:19 schreef UIO_AMS het volgende:
Druk

[ afbeelding ]

Een Deense film over 4 leraren die het op een drinken zetten om te zien wat het effect is op hun persoonlijke en professionele leven. Bij welk promillage functioneren ze optimaal? Een film van Thomas Vinterberg met Mads Mikkelsen.

De Deense dramedy Druk (2020) won april 2021 de prijs voor beste internationale film bij de Oscars.

Leuke film om te zien, maar wel enigszins voorspelbaar. Extra half punt daarvoor wat mij betreft.

IMDB: 7,8/10
Ik: 8/10
Bedankt voor de spoiler
  Moderator maandag 6 september 2021 @ 10:23:03 #14
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_201237447
quote:
13s.gif Op maandag 6 september 2021 10:21 schreef potjecreme het volgende:

[..]
Bedankt voor de spoiler
Vond het geen spoiler, maar ik heb het aangepast.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  maandag 6 september 2021 @ 11:26:34 #15
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201238029
quote:
14s.gif Op maandag 6 september 2021 10:19 schreef UIO_AMS het volgende:
Druk

[ afbeelding ]

Een Deense film over 4 leraren die het op een drinken zetten om te zien wat het effect is op hun persoonlijke en professionele leven. Bij welk promillage functioneren ze optimaal? Een film van Thomas Vinterberg met Mads Mikkelsen.

De Deense dramedy Druk (2020) won april 2021 de prijs voor beste internationale film bij de Oscars.

Leuke film om te zien, maar wel enigszins voorspelbaar. Op de scene van Mads aan het eind na dan. Extra half punt daarvoor wat mij betreft.

IMDB: 7,8/10
Ik: 8/10
Staat op mijn 'te kijken' lijst. Lantaren Venster denk ik, want fijne zaal.

Vind Mads altijd een fantastische acteur in dit soort films. Jagten was ook zo enorm goed passend bij hem.
Benieuwd naar deze
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_201239519
Malignant (2021)



Madison krijgt vreemde visioenen/dromen van vreselijke moorden.
Deze moorden blijken dan ineens echt te gebeuren.
Is er een paranormale macht aan het werk of toch iets anders?

Ik vond het wel een interessant horrorconcept wat, op een hint in de intro na, niet direct duidelijk werd.

Het camerawerk en CGI vond ik soms wat vreemd aan doen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_201308168
Hot FuzzHot Fuzz (2007) - IMDb

Over gemotiveerde politie agent uit Londen krijgt promotie, naar één of ander boeren gehucht.

Lol, _O- grappige film ik moest hardop lachen soms. Ook wel lekkker over the top op een gegeven moment maar dat maakte het nogal meer leuk. Toch wel een 8 voor het vermaak.
NMNS: Taart Soury is geen probleem, die leg ik wel ergens vast in een keuken met wat rookgerei.
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_201308676
quote:
14s.gif Op zaterdag 11 september 2021 16:27 schreef Soury het volgende:
Hot FuzzHot Fuzz (2007) - IMDb

Over gemotiveerde politie agent uit Londen krijgt promotie, naar één of ander boeren gehucht.

Lol, _O- grappige film ik moest hardop lachen soms. Ook wel lekkker over the top op een gegeven moment maar dat maakte het nogal meer leuk. Toch wel een 8 voor het vermaak.
Ja, die vond ik ook heel funny! Simon Pegg en zijn vriend (wiens naam ik kwijt ben) zijn een prachtduo :D
pi_201309154
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 september 2021 16:56 schreef Kanaroe het volgende:

[..]
Ja, die vond ik ook heel funny! Simon Pegg en zijn vriend (wiens naam ik kwijt ben) zijn een prachtduo :D
Die vermiste gans van meneer P.I.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
NMNS: Taart Soury is geen probleem, die leg ik wel ergens vast in een keuken met wat rookgerei.
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_201309213
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 september 2021 17:23 schreef Soury het volgende:

[..]
Die vermiste gans van meneer P.I.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Fragment even opgezocht.... :D
Zo droog!
  zondag 12 september 2021 @ 10:26:48 #21
8369 speknek
Another day another slay
pi_201319528
Three Billboards Outside Ebbing Missouri (Disney+)

Stond ineens online en was echt zo'n film die ik altijd nog eens wilde zien, maar niet gedaan had omdat de titel en synopsis nu niet echt een spannend avondje vermaak voorspellen. Maar niets is minder waar, het zit vol met verrassende plottwists, en de dialogen en het acteerwerk van McDormind, Rockwell en Harrisson zijn zowel fenomenaal, sappig als menselijk. Dikke aanrader. 9.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_201321876
quote:
0s.gif Op maandag 6 september 2021 13:16 schreef jeroen25 het volgende:
Malignant (2021)

[ afbeelding ]

Madison krijgt vreemde visioenen/dromen van vreselijke moorden.
Deze moorden blijken dan ineens echt te gebeuren.
Is er een paranormale macht aan het werk of toch iets anders?

Deze.

3,5/5*
  Moderator zondag 12 september 2021 @ 20:54:10 #23
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_201330015
quote:
0s.gif Op zondag 12 september 2021 10:26 schreef speknek het volgende:
Three Billboards Outside Ebbing Missouri (Disney+)

Stond ineens online en was echt zo'n film die ik altijd nog eens wilde zien, maar niet gedaan had omdat de titel en synopsis nu niet echt een spannend avondje vermaak voorspellen. Maar niets is minder waar, het zit vol met verrassende plottwists, en de dialogen en het acteerwerk van McDormind, Rockwell en Harrisson zijn zowel fenomenaal, sappig als menselijk. Dikke aanrader. 9.
Destijds in de bios gezien, vind mcDormand altijd wel een plus. Vond de film wel leuk maar is toch ook niet blijven hangen.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator maandag 13 september 2021 @ 10:39:18 #24
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_201336518
Oliver Sacks : His own life



Mooie docu over Oliver Sacks, ik heb vele boeken van hem en daarom zijn heel veel dingen in deze docu niet nieuw, wel wat persoonlijke zaken die nieuw zijn maar ook daarover was al veel te lezen in Uncle tungstun (prachtig boek) en later in on the move maar die heb ik niet gelezen. Wat overblijft is een verhaal van een prachtig mens, met tekortkomingen en een uitzonderlijk inlevingsvermogen. Ik vind de boeken van Sacks geweldig en deze docu heeft een soort zelfde stijl te pakken maar dan over hemzelf. Een aanrader voor iedereen die wel eens een boek van de man gelezen heeft maar ook voor mensen die hem nog niet kennen en wel interesse hebben in neurologie en neurologische aandoeningen, al gaat deze docu wel echt alleen over de persoon Sacks als je meer over de patienten wil leren kun je beter een boek van hem lezen. :)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator maandag 13 september 2021 @ 18:17:24 #25
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_201341854
Tof, die docu over Sacks wil ik ook zien. Heb heel veel boeken van hem gelezen en uiteraard Awakenings gezien. Fascinerend mens.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')