abonnement Unibet Coolblue
pi_201138677
Jahoor, de scholen zijn weer begonnen. Ondanks de relatief rustige zomer periode zullen er ongetwijfeld nog een hoop maatregelen zijn.

Welke maatregelen gelden er bij jullie, of op de basisschool bij de jullie kids? Worden ze ook gehandhaaft? En wat vind je van de maatregelen?

Hier geldt op de basisschool van kids nog alles wat ook voor de zomer ook was. Dus afzetten bij de voordeur (rondom de voordeur staat een ~10m cirkel waar ouders niet in mogen :{ ouders mogen dus niet de school binnen. Verder 1 kind positief = hele klas in quarantaine en gaan zaken als inloop/kennismaak avond niet door.

Toch wel zielig om te zien dat kleutertjes die de eerste dag naar school gaan 10m van de voordeur naar de deur worden gestuurd door ouders. Aldaar nog 2 keer halverwege al huilend terugrennen om vervolgens door de juf opgehaald worden en huilend aan het handje naar binnen worden getrokken ipv netjes door papa of mama in de klas worden gebracht :’(

Op universiteit geen maatregelen meer, voorheen nog sneltesten, hoewel dit eigen nooit gehandhaaft werd.
hardcoholic
  maandag 30 augustus 2021 @ 14:20:32 #2
496301 airconditioning
VVD/GL met bovenmodaal inkomen
pi_201139921
quote:
1s.gif Op maandag 30 augustus 2021 12:24 schreef Ferdii het volgende:
Toch wel zielig om te zien dat kleutertjes die de eerste dag naar school gaan 10m van de voordeur naar de deur worden gestuurd door ouders.
Weet je wat zielig is? De mensen die door dit soort gedrag dood zijn gegaan of long-covid hebben opgelopen. Man man man
Pro: Woke, LGBTQQIP2SAA++, BLM, vaccinatieplicht, K. Harris, Vegan, immigratie, milleumaatregelen, (bio)diversiteit en Antifa
Anti: Wappiementaliteit, mileuvervuiling, racisme, antisemitisme, fvd/trumpisme, boeren en populisme.
pi_201140626
quote:
0s.gif Op maandag 30 augustus 2021 14:20 schreef airconditioning het volgende:

[..]
Weet je wat zielig is? De mensen die door dit soort gedrag dood zijn gegaan of long-covid hebben opgelopen. Man man man
Ik zeg niet dat ze het anders hadden moeten doen, maar leuk is anders ;)
hardcoholic
  maandag 30 augustus 2021 @ 17:14:58 #4
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_201142058
quote:
0s.gif Op maandag 30 augustus 2021 15:22 schreef Ferdii het volgende:

[..]
Ik zeg niet dat ze het anders hadden moeten doen, maar leuk is anders ;)
ach de komende 5 jaar worden ze door pa of ma uit de auto geflikkerd.
Tot nooit .......
  maandag 30 augustus 2021 @ 17:22:33 #5
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_201142121
De (in deze vorm) volslagen zinloze mondkapjesplicht op middelbare scholen is nog steeds niet afgeschaft, maar buiten dat kunnen we redelijk normaal van start met lesgeven. Waar ik vooral benieuwd naar ben is 1. of dat zo blijft en 2. of we dit schooljaar weer wat kunnen doen aan buitenlesactiviteiten. Want ook dat gemis begint langzaam wel een beetje op te breken.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_201142208
Basisschool hier.
Zelfde maatregelen als voor de zomervakantie. Maar gelukkig geen mensen meer met mondkapjes op het schoolplein buiten. :')

Wel gaan de kinderen (bovenbouwleerlingen) volgende maand op werkweek, dus een hele week van huis weg, met elkaar. Dat is toch al weer meer buiten-activiteit dan vorig jaar. :)
Definitely not CIA
pi_201142710
quote:
0s.gif Op maandag 30 augustus 2021 14:20 schreef airconditioning het volgende:

[..]
Weet je wat zielig is? De mensen die door dit soort gedrag dood zijn gegaan of long-covid hebben opgelopen. Man man man
Zeker, dat is óók zielig.
Maar dit is voor kleuters ook echt heel rot en verdrietig. Het is geen wedstrijd en je kunt niet alles van iedereen afdoen als onbelangrijk vergeleken bij de mensen die zijn overleden of long-covid hebben opgelopen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_201144761
quote:
1s.gif Op maandag 30 augustus 2021 12:24 schreef Ferdii het volgende:

Toch wel zielig om te zien dat kleutertjes die de eerste dag naar school gaan 10m van de voordeur naar de deur worden gestuurd door ouders. Aldaar nog 2 keer halverwege al huilend terugrennen om vervolgens door de juf opgehaald worden en huilend aan het handje naar binnen worden getrokken ipv netjes door papa of mama in de klas worden gebracht :’(
Heeft echt niks met Corona te maken.
Vóór Corona werden deze kindertjes in de klas afgeleverd, en als mama dan wegging, renden ze net zo hard gillend en krijsend achter mama aan. Waarbij de juf dan met veel moeite probeerde zo'n kind af te leiden, zodat mama zonder te veel drama weg kon.

Totaal niks nieuws.
pi_201145557
quote:
0s.gif Op maandag 30 augustus 2021 20:32 schreef Morri2 het volgende:

[..]
Heeft echt niks met Corona te maken.
Vóór Corona werden deze kindertjes in de klas afgeleverd, en als mama dan wegging, renden ze net zo hard gillend en krijsend achter mama aan. Waarbij de juf dan met veel moeite probeerde zo'n kind af te leiden, zodat mama zonder te veel drama weg kon.

Totaal niks nieuws.
Zeker wel een verschil. Het is voor beginnende kleuters veel fijner en voelt veiliger als hun ouder hen naar de klas kan brengen, helpen met jas uitdoen, plekje zoeken in de klas, even de stemming peilen, vriendje of vriendinnetje mee opzoeken, rustig afscheid nemen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 30 augustus 2021 @ 22:38:22 #10
496301 airconditioning
VVD/GL met bovenmodaal inkomen
pi_201146878
quote:
0s.gif Op maandag 30 augustus 2021 18:15 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Zeker, dat is óók zielig.
Maar dit is voor kleuters ook echt heel rot en verdrietig. Het is geen wedstrijd en je kunt niet alles van iedereen afdoen als onbelangrijk vergeleken bij de mensen die zijn overleden of long-covid hebben opgelopen.
Die kleuters komen er wel overheen. Iemand die overleden is of long-covid hebben misschien wel niet.
Pro: Woke, LGBTQQIP2SAA++, BLM, vaccinatieplicht, K. Harris, Vegan, immigratie, milleumaatregelen, (bio)diversiteit en Antifa
Anti: Wappiementaliteit, mileuvervuiling, racisme, antisemitisme, fvd/trumpisme, boeren en populisme.
pi_201146904
quote:
0s.gif Op maandag 30 augustus 2021 22:38 schreef airconditioning het volgende:

[..]
Die kleuters komen er wel overheen. Iemand die overleden is of long-covid hebben misschien wel niet.
De overledenen komen er niet meer overheen, schat ik zo.

Maar zoals gezegd: het is geen wedstrijd en het is gewoon heel rot voor de kleuters en de ouders. Dat maakt het voor de overige mensen die lijden onder Corona niet beter of slechter, dat bestaat prima naast elkaar.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 30 augustus 2021 @ 22:41:42 #12
496301 airconditioning
VVD/GL met bovenmodaal inkomen
pi_201146950
quote:
0s.gif Op maandag 30 augustus 2021 22:39 schreef miss_sly het volgende:

[..]
De overledenen komen er niet meer overheen, schat ik zo.

Maar zoals gezegd: het is geen wedstrijd en het is gewoon heel rot voor de kleuters en de ouders. Dat maakt het voor de overige mensen die lijden onder Corona niet beter of slechter, dat bestaat prima naast elkaar.
Dat maakt de kleuters juist dapper en braaf, dat ze hun mama mogen achterlaten om mensenlevens te redden, letterlijk. Dat kunnen ze later aan hun kinderen doorvertellen
Pro: Woke, LGBTQQIP2SAA++, BLM, vaccinatieplicht, K. Harris, Vegan, immigratie, milleumaatregelen, (bio)diversiteit en Antifa
Anti: Wappiementaliteit, mileuvervuiling, racisme, antisemitisme, fvd/trumpisme, boeren en populisme.
pi_201146997
quote:
0s.gif Op maandag 30 augustus 2021 22:41 schreef airconditioning het volgende:

[..]
Dat maakt de kleuters juist dapper en braaf, dat ze hun mama mogen achterlaten om mensenlevens te redden, letterlijk. Dat kunnen ze later aan hun kinderen doorvertellen
Ja hoor, zo kan ie wel weer.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_201148707
quote:
0s.gif Op maandag 30 augustus 2021 22:41 schreef airconditioning het volgende:

[..]
Dat maakt de kleuters juist dapper en braaf, dat ze hun mama mogen achterlaten om mensenlevens te redden, letterlijk. Dat kunnen ze later aan hun kinderen doorvertellen
8)7

Nog even en we gaan kleutertjes blamen wanneer zij zich niet aan de regeltjes houden. Leuk voor die persoon met longcovid, maar iedereen die dit oploopt heeft zelf geen 1,5 meter afstand gehouden van een ander *O* Dus vooral jezelf aankijken :R

terug ontopic, hoe ervaren jullie het contact met de juf/meester? We wilde vanochtend nog even wat doorgeven, blijkt de juf ons nog niet te hebben geauthoriseerd via de contact app :') Dan voorkom je toch niet dat je toch even naar binnen moet? :%
hardcoholic
  dinsdag 31 augustus 2021 @ 08:46:20 #15
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_201148787
quote:
0s.gif Op maandag 30 augustus 2021 22:41 schreef airconditioning het volgende:

[..]
Dat maakt de kleuters juist dapper en braaf, dat ze hun mama mogen achterlaten om mensenlevens te redden, letterlijk. Dat kunnen ze later aan hun kinderen doorvertellen
Overdrijven is ook een kunst. Hooguit zullen de kleuters wat verdrietiger zijn. Maar snel gewent zijn aan de school.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_201148958
Basisschool: school 's ochtends gesloten voor ouders.
Middelbare school: mondkapje op bij verplaatsingen in gangen.
Hogeschool: mondkapje op bij verplaatsingen in gangen en liften. Looproutes ingesteld. Maximale groepsgrootte van 75 personen per ruimte. Advies om 2x keer per week een zelftest te doen.
Universiteit: zie hogeschool.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  dinsdag 31 augustus 2021 @ 09:45:43 #17
496301 airconditioning
VVD/GL met bovenmodaal inkomen
pi_201149353
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 augustus 2021 08:38 schreef Ferdii het volgende:

[..]
8)7

Nog even en we gaan kleutertjes blamen wanneer zij zich niet aan de regeltjes houden. Leuk voor die persoon met longcovid, maar iedereen die dit oploopt heeft zelf geen 1,5 meter afstand gehouden van een ander *O* Dus vooral jezelf aankijken :R

terug ontopic, hoe ervaren jullie het contact met de juf/meester? We wilde vanochtend nog even wat doorgeven, blijkt de juf ons nog niet te hebben geauthoriseerd via de contact app :') Dan voorkom je toch niet dat je toch even naar binnen moet? :%
Vroeg aanleren is het beste
Pro: Woke, LGBTQQIP2SAA++, BLM, vaccinatieplicht, K. Harris, Vegan, immigratie, milleumaatregelen, (bio)diversiteit en Antifa
Anti: Wappiementaliteit, mileuvervuiling, racisme, antisemitisme, fvd/trumpisme, boeren en populisme.
pi_201149520
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 augustus 2021 08:46 schreef Megumi het volgende:

[..]
Overdrijven is ook een kunst. Hooguit zullen de kleuters wat verdrietiger zijn. Maar snel gewent zijn aan de school.
De ene kleuter is de andere niet. Maar goed, als mijn kleuter buitengewoon veel moeite met het afscheid zou hebben, dan zou ik er afspraken met school over maken. Je gaat je kind niet in blinde paniek achterlaten omdat wat zolderkamer-Fok'ers denken dat dat goed ouderschap is.

Onze zoon is net begonnen aan de middelbare school en ik ben vooral heel blij dat dat niet een jaar eerder het geval was. Het voelt dit schooljaar alsof er niks aan de hand is.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_201149724
quote:
0s.gif Op maandag 30 augustus 2021 14:20 schreef airconditioning het volgende:

[..]
Weet je wat zielig is? De mensen die door dit soort gedrag dood zijn gegaan of long-covid hebben opgelopen. Man man man
Bewijs maar dat die mensen dat hebben opgelopen door dit soort gedrag. Gaat je niet lukken.
  dinsdag 31 augustus 2021 @ 13:40:22 #20
496301 airconditioning
VVD/GL met bovenmodaal inkomen
pi_201152615
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 augustus 2021 10:19 schreef mark16 het volgende:

[..]
Bewijs maar dat die mensen dat hebben opgelopen door dit soort gedrag. Gaat je niet lukken.
Als het maatregelen zijn die door de overheid worden gegeven dan kun je erop vertrouwen dat dit goed onderzocht is. Dat hoeven we zelf niet te onderzoeken gelukkig maar
Pro: Woke, LGBTQQIP2SAA++, BLM, vaccinatieplicht, K. Harris, Vegan, immigratie, milleumaatregelen, (bio)diversiteit en Antifa
Anti: Wappiementaliteit, mileuvervuiling, racisme, antisemitisme, fvd/trumpisme, boeren en populisme.
pi_201152781
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 augustus 2021 13:40 schreef airconditioning het volgende:

[..]
Als het maatregelen zijn die door de overheid worden gegeven dan kun je erop vertrouwen dat dit goed onderzocht is. Dat hoeven we zelf niet te onderzoeken gelukkig maar
Blindelings vertrouwen vind ik zelf niet echt een verstandige keuze. Kritisch blijven kan nooit kwaad.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 31 augustus 2021 @ 15:00:48 #22
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_201153747
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 augustus 2021 10:02 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
De ene kleuter is de andere niet. Maar goed, als mijn kleuter buitengewoon veel moeite met het afscheid zou hebben, dan zou ik er afspraken met school over maken. Je gaat je kind niet in blinde paniek achterlaten omdat wat zolderkamer-Fok'ers denken dat dat goed ouderschap is.

Onze zoon is net begonnen aan de middelbare school en ik ben vooral heel blij dat dat niet een jaar eerder het geval was. Het voelt dit schooljaar alsof er niks aan de hand is.
Vanwege omstandigheden die ik verder niet ga posten zag ik in Nederland als een berg er tegen op om naar school te gaan. Dus mocht ik met in dit geval me Oma in overleg met de school een uurtje eerder komen. Me strekking is dat binnen de corona maatregelen er wel ruimte moet blijven voor een meer menselijke aanpak. Zeker op scholen.

Verder zou ik niet durven een oordeel te geven over hoe jij je zoon opvoed. Met wat zelf reflectie als ik terug kijk hoe ik als kind was kan dat best een opgave zijn. :P En ik ken jou persoonlijk verder niet. Oordelen zonder iemand te kennen gebeurd wat te vaak op FOK denk ik.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_201165949
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 augustus 2021 13:40 schreef airconditioning het volgende:

[..]
Als het maatregelen zijn die door de overheid worden gegeven dan kun je erop vertrouwen dat dit goed onderzocht is. Dat hoeven we zelf niet te onderzoeken gelukkig maar
lol. Geen ander woord voor sorry :')
pi_201166455
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 augustus 2021 13:40 schreef airconditioning het volgende:

[..]
Als het maatregelen zijn die door de overheid worden gegeven dan kun je erop vertrouwen dat dit goed onderzocht is. Dat hoeven we zelf niet te onderzoeken gelukkig maar
Activatie van de vaccinchip is goed gelukt bij jou zo te zien :)
  woensdag 1 september 2021 @ 17:30:26 #25
496301 airconditioning
VVD/GL met bovenmodaal inkomen
pi_201169035
quote:
0s.gif Op woensdag 1 september 2021 13:08 schreef mark16 het volgende:

[..]
lol. Geen ander woord voor sorry :')
Ik vergeef het je voor deze keer
Pro: Woke, LGBTQQIP2SAA++, BLM, vaccinatieplicht, K. Harris, Vegan, immigratie, milleumaatregelen, (bio)diversiteit en Antifa
Anti: Wappiementaliteit, mileuvervuiling, racisme, antisemitisme, fvd/trumpisme, boeren en populisme.
  woensdag 1 september 2021 @ 17:32:33 #26
496301 airconditioning
VVD/GL met bovenmodaal inkomen
pi_201169061
quote:
0s.gif Op woensdag 1 september 2021 14:02 schreef PurifieR het volgende:

[..]
Activatie van de vaccinchip is goed gelukt bij jou zo te zien :)
Sommige mensen geloven liever Willem Engerd dan een high-end team van virologen en artsen.
Pro: Woke, LGBTQQIP2SAA++, BLM, vaccinatieplicht, K. Harris, Vegan, immigratie, milleumaatregelen, (bio)diversiteit en Antifa
Anti: Wappiementaliteit, mileuvervuiling, racisme, antisemitisme, fvd/trumpisme, boeren en populisme.
pi_201170086
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 augustus 2021 13:40 schreef airconditioning het volgende:

[..]
Als het maatregelen zijn die door de overheid worden gegeven dan kun je erop vertrouwen dat dit goed onderzocht is. Dat hoeven we zelf niet te onderzoeken gelukkig maar
Dat ging ook best wel goed bij de toeslagenaffaire of niet :')
pi_201170147
quote:
0s.gif Op woensdag 1 september 2021 17:32 schreef airconditioning het volgende:

[..]
Sommige mensen geloven liever Willem Engerd dan een high-end team van virologen en artsen.
Moet heerlijk wonen zijn in een zwart-wit wereld, waar iedereem het of met je eens is, of gestoord is :) zo lekker simpel.
  woensdag 1 september 2021 @ 19:08:11 #29
496301 airconditioning
VVD/GL met bovenmodaal inkomen
pi_201170201
quote:
0s.gif Op woensdag 1 september 2021 19:00 schreef mark16 het volgende:

[..]
Dat ging ook best wel goed bij de toeslagenaffaire of niet :')
Het feit dat dit bekend wordt is een bewijs dat het kabinet eerlijk fouten toegeeft en oplost.
Pro: Woke, LGBTQQIP2SAA++, BLM, vaccinatieplicht, K. Harris, Vegan, immigratie, milleumaatregelen, (bio)diversiteit en Antifa
Anti: Wappiementaliteit, mileuvervuiling, racisme, antisemitisme, fvd/trumpisme, boeren en populisme.
  woensdag 1 september 2021 @ 19:09:34 #30
496301 airconditioning
VVD/GL met bovenmodaal inkomen
pi_201170227
quote:
0s.gif Op woensdag 1 september 2021 19:04 schreef PurifieR het volgende:

[..]
of gestoord is
Op bepaalde gebieden wel zoals corona maar niet alles natuurlijk
Pro: Woke, LGBTQQIP2SAA++, BLM, vaccinatieplicht, K. Harris, Vegan, immigratie, milleumaatregelen, (bio)diversiteit en Antifa
Anti: Wappiementaliteit, mileuvervuiling, racisme, antisemitisme, fvd/trumpisme, boeren en populisme.
  vrijdag 3 september 2021 @ 12:48:21 #31
413578 Hahug13
Parttime autist
pi_201194256
quote:
0s.gif Op woensdag 1 september 2021 19:08 schreef airconditioning het volgende:

[..]
Het feit dat dit bekend wordt is een bewijs dat het kabinet eerlijk fouten toegeeft en oplost.
Manmanman hoe naïef kun je zijn.
  vrijdag 3 september 2021 @ 17:43:42 #32
496301 airconditioning
VVD/GL met bovenmodaal inkomen
pi_201198303
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 12:48 schreef Hahug13 het volgende:

[..]
Manmanman hoe naïef kun je zijn.
Vooral blijven tegenstribbelen, zal je goed doen
Pro: Woke, LGBTQQIP2SAA++, BLM, vaccinatieplicht, K. Harris, Vegan, immigratie, milleumaatregelen, (bio)diversiteit en Antifa
Anti: Wappiementaliteit, mileuvervuiling, racisme, antisemitisme, fvd/trumpisme, boeren en populisme.
pi_201198362
quote:
0s.gif Op maandag 30 augustus 2021 14:20 schreef airconditioning het volgende:

[..]
Weet je wat zielig is? De mensen die door dit soort gedrag dood zijn gegaan of long-covid hebben opgelopen. Man man man
Ik vind het voor beide partijen zielig
Handboek voor klimaat ontkenners
Complothuilers voelen zich voortdurend in hun megalomane kuif gepikt. ^(;,;)^
  vrijdag 3 september 2021 @ 17:47:37 #34
496301 airconditioning
VVD/GL met bovenmodaal inkomen
pi_201198390
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 september 2021 17:46 schreef GwanGwaa het volgende:

[..]
Ik vind het voor beide partijen zielig
oke
Pro: Woke, LGBTQQIP2SAA++, BLM, vaccinatieplicht, K. Harris, Vegan, immigratie, milleumaatregelen, (bio)diversiteit en Antifa
Anti: Wappiementaliteit, mileuvervuiling, racisme, antisemitisme, fvd/trumpisme, boeren en populisme.
pi_201198464
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 12:48 schreef Hahug13 het volgende:

[..]
Manmanman hoe naïef kun je zijn.
Voelt dat nou lekker, al die paranoïde argwaan tegenover de overheid?
En nee, ik ben geen naïef schaap
Handboek voor klimaat ontkenners
Complothuilers voelen zich voortdurend in hun megalomane kuif gepikt. ^(;,;)^
  vrijdag 3 september 2021 @ 20:35:31 #36
413578 Hahug13
Parttime autist
pi_201201023
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 september 2021 17:51 schreef GwanGwaa het volgende:

[..]
Voelt dat nou lekker, al die paranoïde argwaan tegenover de overheid?
En nee, ik ben geen naïef schaap
''Het feit dat de toeslagen affaire bekend is geworden is het bewijs dat het kabinet eerlijk fouten toegeeft en oplost''

Alleen een beetje jammer dat dat 5 jaar heeft moeten duren. En dat de man die het onderzocht heeft nu thuis zit met een burnout omdat hij constant is tegengewerkt. Je weet wel, diezelfde man die ze vervolgens weg hebben proberen te werken. Zoals op die memo stond, waar Rutte geen actieve herinnering meer aan had.

Nee, een beetje wantrouwen is tegenwoordig best gezond.
pi_201202691
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 20:35 schreef Hahug13 het volgende:

[..]
''Het feit dat de toeslagen affaire bekend is geworden is het bewijs dat het kabinet eerlijk fouten toegeeft en oplost''

Alleen een beetje jammer dat dat 5 jaar heeft moeten duren. En dat de man die het onderzocht heeft nu thuis zit met een burnout omdat hij constant is tegengewerkt. Je weet wel, diezelfde man die ze vervolgens weg hebben proberen te werken. Zoals op die memo stond, waar Rutte geen actieve herinnering meer aan had.

Nee, een beetje wantrouwen is tegenwoordig best gezond.
Een beetje wantrouwen wel, daar ben ik helemaal voor. Maar niet voor complete paranoia wat ik bij sommige users bespeur.
Handboek voor klimaat ontkenners
Complothuilers voelen zich voortdurend in hun megalomane kuif gepikt. ^(;,;)^
pi_201241753
quote:
Honderden klaslokalen staan leeg door coronabesmettingen: ‘Koek is op bij ouders’
Scholen in het noorden en midden van Nederland kampen alweer met honderden lege klaslokalen vanwege corona-infecties. De regels zijn strikt: kinderen en leraren uit dezelfde klas zonder immuniteit moeten bij een besmettingsgeval allemaal naar huis. Nu deze week ook in het zuiden de scholen heropenen, vreest het onderwijs zware tijden.
In Amsterdam, waar de scholen al twee weken open zijn, moesten afgelopen week tientallen schoolklassen tijdelijk worden opgedoekt doordat leerlingen besmet bleken.
https://www.ad.nl/gezin/h(...)bij-ouders~ab9c45bd/
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_201312588
ik vind het niet veilig dat iedereen zo dicht bij elkaar zit. Van mij had die 1,5 regel mogen blijven.
iedereen gaat gelijk ook bij elkaar zitten :/
FOK! is net een groot tijdschrift
pi_201313481
quote:
1s.gif Op maandag 30 augustus 2021 12:24 schreef Ferdii het volgende:

Toch wel zielig om te zien dat kleutertjes die de eerste dag naar school gaan 10m van de voordeur naar de deur worden gestuurd door ouders. Aldaar nog 2 keer halverwege al huilend terugrennen om vervolgens door de juf opgehaald worden en huilend aan het handje naar binnen worden getrokken ipv netjes door papa of mama in de klas worden gebracht :’(
Ik weet niet waar jij woont maar hier in het Noorden was het voor Covid al normaal dat je kids bij de schoolplein hek afzet, ouders gingen nooit het schoolplein op om af te zetten bij de voordeur, mis ik iets en is er wat gewijzigd afgelopen jaren?

En zeker door de ouders de klas ingebracht worden heb ik nog nooit gezien.
pi_201313875
De MBO scholen hebben maatregelen, daar is het mondkapjesplicht weer actief omdat de 1,5mtr dan losgelaten mag worden.

En wordt daar aan gehouden? soms wel soms niet.
  zaterdag 11 september 2021 @ 22:08:28 #42
317039 Printerkabel
Hello darkness, my old friend
pi_201314014
quote:
0s.gif Op maandag 30 augustus 2021 22:41 schreef airconditioning het volgende:

[..]
Dat maakt de kleuters juist dapper en braaf, dat ze hun mama mogen achterlaten om mensenlevens te redden, letterlijk. Dat kunnen ze later aan hun kinderen doorvertellen
Serieus.
pi_201314240
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 september 2021 21:47 schreef mrevil1337 het volgende:

[..]
Ik weet niet waar jij woont maar hier in het Noorden was het voor Covid al normaal dat je kids bij de schoolplein hek afzet, ouders gingen nooit het schoolplein op om af te zetten bij de voordeur, mis ik iets en is er wat gewijzigd afgelopen jaren?

En zeker door de ouders de klas ingebracht worden heb ik nog nooit gezien.
Dat is niet iets van “hier in het Noorden”, maar verschilt vooral can school tot school.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_201314463
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 september 2021 21:47 schreef mrevil1337 het volgende:

[..]
Ik weet niet waar jij woont maar hier in het Noorden was het voor Covid al normaal dat je kids bij de schoolplein hek afzet, ouders gingen nooit het schoolplein op om af te zetten bij de voordeur, mis ik iets en is er wat gewijzigd afgelopen jaren?

En zeker door de ouders de klas ingebracht worden heb ik nog nooit gezien.
Bij ons mogen de kleutertjes aan de juf op het schoolplein/ aan de deur overgeven worden. Elke klas heeft een aparte ingang of buitendeur in de klas.
's ochtends mochten wij vroeger altijd mee naar binnen ook bij de hogere klassen. Ik verwacht dat dit niet meer terug komt. Denk dat de leerkrachten het veel fijner vinden om rustiger op te starten zonder al die ouders die heen en weer lopen. In groep 4 kwam de leerkracht na de les nog mee naar buiten, maar sinds groep 5 was dat ook niet meer zo.

Op dit moment is het wel een beetje afhankelijk van de leerkracht, hoe goed de communicatie is, als je als ouder niet meer de school in mag, zijn de lijntjes ook niet meer zo kort en moet alles via Parro....
  zaterdag 11 september 2021 @ 22:43:41 #45
496301 airconditioning
VVD/GL met bovenmodaal inkomen
pi_201314839
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 september 2021 22:08 schreef Printerkabel het volgende:

[..]
Serieus.
Wat is serieus?
Pro: Woke, LGBTQQIP2SAA++, BLM, vaccinatieplicht, K. Harris, Vegan, immigratie, milleumaatregelen, (bio)diversiteit en Antifa
Anti: Wappiementaliteit, mileuvervuiling, racisme, antisemitisme, fvd/trumpisme, boeren en populisme.
pi_201318669
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 september 2021 22:17 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Dat is niet iets van “hier in het Noorden”, maar verschilt vooral can school tot school.
Ik vermoed dat het alleen van toepassing is op de grote scholen dan, in deze regio doet geen enkele school het en ook nooit gedaan dat de ouders mee gingen.
Meestal hebben de scholen hier ook maar 1 ingang of 2 speciaal voor de kleuters.

De peuterzalen werd het soms gedaan maar dat zit hier veelal niet vast aan de basisschool.
pi_201318816
Hier heeft elke kleuterklas een buitendeur naar het plein. Dus waar juf eerst bij de binnendeur zat, zit ze nu bij de buitendeur. Een grotere kleuter helpt de jongsten om jassen&tassen op te ruimen.

Ophalen van de kleuters gebeurd ook weer bij die deuren.
Vanaf groep 3 gaan ze zelf naar binnen en komen (meestal) met de leerkracht weer het plein af. Als je kind dus in groep 3 of hoger zit moet je wachten buiten het schoolplein waar er ruimte genoeg is om al die ouders te verspreiden.
(Voorheen wegbrengen tot het lokaal als je dat wilde en ophalen bij de schooldeuren)

Voor de rest hebben ze de eerste 2 weken de regel gehad dat je ook verkouden niet naar school mocht. Vanaf de derde week wel weer..
Ze hebben hier nog geen klassen naar huis hoeven sturen ivm quarantaine. Alleen 2 keer omdat er geen inval was terwijl een leerkracht een test moest afwachten.

Ik mag als biebouder wel weer school in. Dat is verder zonder mondkapje ofzo. Alleen de 1,5 meter met de volwassenen nog. En de ouderavond is ook op school, wel in 2 groepen en mondkapjes op als je de 1,5 meter niet kunt halen (dus bij het naar binnen/buiten lopen)

[ Bericht 13% gewijzigd door Deepfreeze op 12-09-2021 09:38:30 ]
pi_201322715
https://twitter.com/de_Kapitein_/status/1436944968485060614

Dit soort dingen zijn ook echt geweldig (not). Scholen die een beetje mensen gaan verplichten een stukje stof voor hun mond te dragen.
pi_202122037
quote:
Afgelopen week 19 Amsterdamse schoolklassen in quarantaine
Het aantal Amsterdamse schoolklassen dat thuis in quarantaine moet, stijgt sterk. Afgelopen week zijn negentien klassen op advies van de GGD in quarantaine gegaan, waaronder zestien basisschoolklassen – een verviervoudiging ten opzichte van een week eerder.
https://www.ad.nl/amsterd(...)uarantaine~a8251d90/
Dat is toch ook niet meer vol te houden :N
Laat die kerstvakantie maar snel komen voor de scholen.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_202126382
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 10:21 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Dat is toch ook niet meer vol te houden :N
Laat die kerstvakantie maar snel komen voor de scholen.
Gewoon de scholen tot na de kerstvakantie allemaal dicht gooien ipv steeds maar de horeca en bioscopen dicht willen hebben. Op hogescholen lopen er iedere dag gemiddeld 3 á 4000 mensen per gebouw binnen zonder te weten of ze getest of gevaccineerd zijn. Scholen zijn gewoon een bron van besmetting,
pi_202145342
Apart wel, iedereen moet thuiswerken maar je mag nog gewoon naar school of college en iedereen besmetten. Waarom wordt daar niet iets aan gedaan?
pi_202145406
Wil je ouders thuis houden dan moet je de scholen dicht gooien..maar ja niet goed voor de ontwikkeling.
pi_202148140
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 18:31 schreef magrec het volgende:
Wil je ouders thuis houden dan moet je de scholen dicht gooien..maar ja niet goed voor de ontwikkeling.
Ja precies dat zou het beste zijn. Stimuleert ook het thuiswerken dus twee vliegen in één klap.
pi_202148816
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 18:31 schreef magrec het volgende:
Wil je ouders thuis houden dan moet je de scholen dicht gooien..maar ja niet goed voor de ontwikkeling.
nee dankje, Dan krijg je weer die discussie wie er wel/niet een essentieel beroep heeft, waarbij de marketing medewerker van een willekeurig groot bedrijf wat iets maatschappelijks doet zich ineens essentieel vind :P
hardcoholic
pi_202249536
quote:
Basisschool na basisschool sluit door coronabesmettingen: 'Er is geen enkel protocol'
Steeds meer leerlingen en medewerkers op basisscholen zijn besmet met corona. En dat leidt tot een hoop uitval. Zo worden hele klassen naar huis gestuurd en sluiten steeds meer scholen zelfs hun deuren. "Ik heb de kinderen met een bloedend hart naar huis gestuurd."

Op basisschool De Flecht in het Friese Lippenhuizen heeft corona gezorgd voor een hoop besmettingen – en kopzorgen. "We hadden eerst drie, vier besmettingen in groep 3 en 4 en de dag daarna drie besmettingen in groep 7 en 8", vertelt directeur Matty Jongstra. "Vervolgens waren er twee besmettingen bij zowel groep 5 en 6 als groep 1 en 2. Dat betekende dat de school een brandhaard was."

Corona en lerarentekort
Op de Haagse basisschool De Regenboog is het chaos, vertelt directeur Manuel Veira. Zeven van de 22 klassen zitten momenteel thuis vanwege coronabesmettingen. "Er waart hier iets rond, veel leerlingen zijn ziek. We hebben een klas waarin vier kinderen ziek waren en nu zijn daar in één klap nog negen bij gekomen. Dertien zieken dus in één klas."

"Corona komt samen met de grootste crisis die we in jaren in het onderwijs hebben gehad: het lerarentekort. Als iemand hier een neusverkoudheid krijgt en moet testen, of iemand is ziek, dan is er geen vervanger."

Veira pleit voor voorrang bij een boosterprik voor onderwijspersoneel en preventieve maatregelen op scholen. "Anderhalf jaar geleden hadden we het ene protocol na het andere, maar op dit moment is er geen enkel protocol. Er is niks, geen enkele maatregel. Zo hoeven we geen anderhalve meter afstand te houden en mogen ouders gewoon naar binnen."
https://www.rtlnieuws.nl/(...)metting-covid-school
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  vrijdag 19 november 2021 @ 19:40:47 #56
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_202249577
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 18:31 schreef magrec het volgende:
Wil je ouders thuis houden dan moet je de scholen dicht gooien..maar ja niet goed voor de ontwikkeling.
Ja, want stel je voor dat ouders met hun eigen kinderen opgescheept zitten.
With my pack on my back, down the road I will stray.
pi_202264987
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 november 2021 19:40 schreef Id_do_her het volgende:

[..]
Ja, want stel je voor dat ouders met hun eigen kinderen opgescheept zitten.
Waar ze ook nog zelf voor gekozen hebben! De kinderen dan hè. Leuk hè kinderen, je krijgt er zoveel (gezeik) voor terug! :')
  zaterdag 20 november 2021 @ 18:20:15 #58
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_202265145
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 november 2021 18:08 schreef DoubleDip het volgende:

[..]
Waar ze ook nog zelf voor gekozen hebben! De kinderen dan hè. Leuk hè kinderen, je krijgt er zoveel (gezeik) voor terug! :')
Ik begrijp nog steeds niet wat je er nou precies voor terug krijgt. :')
With my pack on my back, down the road I will stray.
pi_202265208
Dan nemen jullie lekker geen kinderen en gaan jullie blij zitten zijn dat je ze niet hebt. Is verder niet van belang voor het topic :)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_202269001
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 18:31 schreef magrec het volgende:
Wil je ouders thuis houden dan moet je de scholen dicht gooien..maar ja niet goed voor de ontwikkeling.
Deze is zo mooi.
Zodra de scholen sluiten, gaan wij weg. Met kind. Want thuiswerken en thuisonderwijs kan ook ergens in Andalusië voor een maandje. :D

Omdenken... ;)
Definitely not CIA
pi_202269305
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 18:27 schreef DoubleDip het volgende:
Apart wel, iedereen moet thuiswerken maar je mag nog gewoon naar school of college en iedereen besmetten. Waarom wordt daar niet iets aan gedaan?
Voor basisschool leerlingen werkt dat niet, die moeten continue gecorrigeerd worden in de les en mams en paps zijn ook aan het werk dus die kunnen er niet steeds bij weg.

Op de hogere scholen kan het prima 50 / 50 maar willen docenten het vaak niet omdat ze vastgeroest zitten in oude gewoontes.

Ook als docent kan je doelen stellen bij je leerlingen zodat ze gemotiveerd zijn om wat te doen thuis.
pi_202271300
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 november 2021 19:38 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Moet er echt een wet om minister komen zeggen wat ze moeten doen? Wat is dat toch voor gejank om maatregelen? Ze kunnen toch zelf ook wat verzinnen.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_202282676
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 november 2021 21:53 schreef mrevil1337 het volgende:

[..]
Voor basisschool leerlingen werkt dat niet, die moeten continue gecorrigeerd worden in de les en mams en paps zijn ook aan het werk dus die kunnen er niet steeds bij weg.

Op de hogere scholen kan het prima 50 / 50 maar willen docenten het vaak niet omdat ze vastgeroest zitten in oude gewoontes.

Ook als docent kan je doelen stellen bij je leerlingen zodat ze gemotiveerd zijn om wat te doen thuis.
Voor basisscholen is het wel goed om de ouders thuis te houden. En tsja, die mensen wilden zelf kinderen dus laat ze zelf maar de verantwoordelijkheid dragen dan. Is natuurlijk ook al eerder gebeurd die schoolsluiting, dus kan toch nog wel een keer. Die kinderen hebben toch elke zes weken vakantie, laat ze dan maar doorgaan om een achterstand (als die er al is want dat betwijfel ik) in te halen.

Voor wat betreft hoger onderwijs: natuurlijk kan college prima online. Een practicum zal lastig zijn maar kom op, dit hebben we eerder gedaan en kon prima,
pi_202310146
quote:
Per direct strengere coronamaatregelen op basisscholen
Ouders mogen de school niet meer in, onderwijspersoneel en leerlingen moeten thuisblijven bij klachten en er mogen geen externen aanwezig zijn bij vieringen als sinterklaas en kerst. Dat zijn enkele nieuwe regels die vanaf vandaag gelden op basisscholen, om het aantal besmettingen tegen te gaan.

Het demissionair kabinet heeft op basis van nieuw OMT-advies besloten de coronamaatregelen in het basisonderwijs aan te scherpen. De regels gaan per direct in.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)-regels-besmettingen
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_202605088
quote:
Basisscholen mogelijk toch eerder dicht door omikron

Vanwege de snelle opmars van de omikronvariant overweegt het demissionaire kabinet toch of de basisscholen eerder dicht moeten voor de kerstvakantie. Dat zeggen bronnen in Den Haag. Het kabinet is er nog niet uit, morgen valt een besluit.

Het Outbreak Management Team heeft het kabinet eerder geadviseerd om een langere kerstvakantie voor scholen te overwegen, maar het kabinet zei tot nu toe dat het de inzet was om scholen open te houden.

Zo wezen de ministers Slob en De Jonge erop dat "een week minder school" niet wenselijk is met het oog op de leerachterstanden die kinderen hebben opgelopen door corona.

Maar vanwege omikron en de hoge besmettingscijfers is het OMT opnieuw om advies gevraagd. Daarover zei De Jonge vanmiddag dat het kabinet de afweging opnieuw moet maken. "Je wilt natuurlijk het liefst de scholen openhouden maar je zult telkens moeten handelen naar de situatie van dat moment." En die situatie is zeer zorgelijk, benadrukte De Jonge.
https://nos.nl/artikel/24(...)r-dicht-door-omikron
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_202607235
''Maar vanwege omikron en de hoge besmettingscijfers is het OMT opnieuw om advies gevraagd. Daarover zei De Jonge vanmiddag dat het kabinet de afweging opnieuw moet maken. "Je wilt natuurlijk het liefst de scholen openhouden maar je zult telkens moeten handelen naar de situatie van dat moment." En die situatie is zeer zorgelijk, benadrukte De Jonge.''

Daarom is alles gesloten om 17:00, omdat het zo zorgelijk is. Dicht die scholen dan!!!
pi_203282790
quote:
Coronasituatie op scholen drastisch verergerd: deze week al 12.000 klassen naar huis
De coronasituatie op scholen is in een week tijd drastisch verergerd, bevestigt een nieuwe peiling van de Algemene Vereniging Schoolleiders. Deze week zijn in het hele land in totaal 12.000 klassen naar huis gestuurd.

Gemiddeld is een kwart (24 procent) van de leerlingen deze week niet op school. Vorige week was dat nog 9 procent. Op slechts 2 procent van de scholen zijn alle leerlingen aanwezig in de tweede week na de kerstvakantie. Op 80 procent van de scholen ontbreken ook één of meerdere leraren.

Zo’n 62 procent van de scholen (vorige week 17 procent) moet daardoor deze week klassen naar huis sturen, blijkt uit de nieuwste peiling van de Algemene Vereniging Schoolleiders onder bijna 900 schooldirecteuren, vooral uit het basisonderwijs. Gemiddeld gaat het om twee klassen per school.
https://www.ad.nl/binnenl(...)-naar-huis~a44662b8/
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  donderdag 20 januari 2022 @ 20:07:35 #68
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_203290248
Daar moet staan: de quarantainesituatie is verergerd. Maar dat is vrij makkelijk oplosbaar.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  donderdag 20 januari 2022 @ 20:49:20 #69
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_203291406
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 20:07 schreef Janneke141 het volgende:
Daar moet staan: de quarantainesituatie is verergerd. Maar dat is vrij makkelijk oplosbaar.
Oh, ik dacht dat dit natuurwetten waren.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')