abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 31 augustus 2021 @ 02:20:25 #151
152047 Yurithemaster
Winter is coming
pi_201147964
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 augustus 2021 01:36 schreef macca728 het volgende:
Had hij wel moeten bewijzen dat hij een huishouding heeft gevoerd met de ex vrouw.
Ze Wisten dat die moeder ging overlijden want haar maagkanker was uitgezaait dus dan had die vader ook terug kunnen komen.

Vraag me af of ze niet eerder wisten dat ze eruit moesten. Lijkt me toch dat je zo iets checkt als je weet dat je dood gaat.
pi_201147967
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 augustus 2021 02:20 schreef Yurithemaster het volgende:

[..]
Ze Wisten dat die moeder ging overlijden want haar maagkanker was uitgezaait dus dan had die vader ook terug kunnen komen.

Vraag me af of ze niet eerder wisten dat ze eruit moesten. Lijkt me toch dat je zo iets checkt als je weet dat je dood gaat.
Had weinig zin gehad want ze voerden geen gezamenlijke huishouding en alleen in het geval ze nog getrouwd waren had dat gekund ja.

Ik denk ook niet dat ze het eerder wisten, hoop mensen weten dit niet en worden erdoor overvallen.
Maar goed, wat doe je ertegen ?
  dinsdag 31 augustus 2021 @ 02:33:35 #153
152047 Yurithemaster
Winter is coming
pi_201147972
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 augustus 2021 02:25 schreef macca728 het volgende:

[..]
Had weinig zin gehad want ze voerden geen gezamenlijke huishouding en alleen in het geval ze nog getrouwd waren had dat gekund ja.

Ik denk ook niet dat ze het eerder wisten, hoop mensen weten dit niet en worden erdoor overvallen.
Maar goed, wat doe je ertegen ?
quote:
Maagkanker

Valerie en Fabiënne wonen al sinds hun kinderjaren in de huurwoning in de wijk Helmerhoek, samen met hun moeder Natascha. Begin vorig jaar kreeg Natascha slecht nieuws: ze had maagkanker. „De zomer ervoor kreeg ze tijdens de vakantie buikpijn, maar ze wilde heel lang niet naar het ziekenhuis”, vertelt Valerie. „Het zou wel weer overgaan, dacht ze.” Maar het ging niet over. Er waren uitzaaiingen, en het werd een verloren strijd. In december stierf Natascha, 52 jaar oud.

Binnen enkele dagen kwam er formeel bericht van corporatie Ons Huis: de zusjes moesten uit het huis. Valerie en Fabiënne zijn te jong om een gezinswoning te huren. Het zijn de regels. „Je moet 23 zijn”, zegt Fabiënne. „Wij konden reageren op appartementen met twee slaapkamers en een maximale huurprijs van 452 euro. Maar die zijn er haast niet.

‘Mama heeft het nog geschilderd’

Fabiënne en Valerie willen helemaal niet weg. „Mama heeft het allemaal nog opgeknapt en geschilderd, omdat ze dacht dat wij er mochten blijven”, zegt Valerie. „Ze heeft er ook heel vaak over gebeld met Ons Huis en ze dacht dat het goed zou komen.” Dat bleek verkeerd gedacht.


https://www.tubantia.nl/e(...)ijk-vinden~a9275a8c/
Volgens dit artikel wisten ze van te voren dus dat ze eruit moesten, lijkt me sterk dat de woningbouw eerst wat anders zei.
pi_201147976
Wet ik niet, anders denk je toch niet :

Ze heeft er ook heel vaak over gebeld met Ons Huis en ze dacht dat het goed zou komen
pi_201147998
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 augustus 2021 02:41 schreef macca728 het volgende:
Wet ik niet, anders denk je toch niet :

Ze heeft er ook heel vaak over gebeld met Ons Huis en ze dacht dat het goed zou komen
Aan “denken dat” heb je niks.

Assumption is the mother of all fuck-ups.
  dinsdag 31 augustus 2021 @ 03:12:42 #156
152047 Yurithemaster
Winter is coming
pi_201147999
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 augustus 2021 03:09 schreef r_one het volgende:

[..]
Aan “denken dat” heb je niks.

Assumption is the mother of all fuck-ups.
Net als haar buikpijn, die ging ook wel over dacht ze :X
  dinsdag 31 augustus 2021 @ 07:51:12 #157
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_201148350
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 augustus 2021 02:04 schreef SOG het volgende:

[..]
Ze hebben een woning aangeboden gekregen door de corporatie maar ze wilden niet in die straat/buurt wonen :')
Ja, na een half jaar geen sjoege kunnen krijgen kregen ze een woning aangeboden en je weet niet wat daarmee was. De schijn heeft de corporatie wel tegen na de volgende quotes:

quote:
Ons Huis zou helpen zoeken, maar er gebeurde niks.
...
Ik had een woning gevonden aan de Batjanstraat en we hebben gereageerd, maar we hoorden niet eens iets.”
...
„Het is nu eenmaal een loting, zeiden ze.”
...
Pas op 27 juli kwam Ons Huis zelf met iets: een woning aan de Ypelobrink. Maar daar willen wij echt niet wonen
...
er kwam een stevige brief van Ons Huis: de zusjes hadden ‘bij lange na’ zelf niet genoeg moeite gedaan om iets te vinden. „Maar is bijna niks om op te reageren”,

Dit verhaal zal ongetwijfeld meer kanten hebben (lees nu ook dat de vader er woont) maar kom op, als zo'n organisatie kun je:

-na een week of zes die brief sturen
-daarin een uitnodiging voor een gesprek voor maatwerk opnemen
-ondertussen al plan de campagne maken zodat er een bekend dossier is
-contact houden en terugbellen
-een paar woningen waar ze voor in aanmerking komen die in de komende tijd vrij komen op een lijst zetten
-niet alleen verwijzen naar de regels en bestaande procedures als je weet dat er binnen een half jaar normaliter niemand een geschikte woning kan vinden in die regio

Als er geen speciale zorg en normale conmmunicatie vanaf kan bij zulke gevallen waarin jonge meiden hun moeder binnen een paar maanden weg zien vallen (en waarbij die moeder al contact heeft gezocht van tevoren), voor wie kan dit dan wel?

Als je een signaal krijgt van zo'n meid dat het niet lukt met het vinden van een woning, en je niet terugbelt of na lange tijd alleen met "zo werkt het nu eenmaal" dan ben je echt een enorme lompe lul/kut.

[ Bericht 0% gewijzigd door Qarrad op 31-08-2021 09:12:59 ]
pi_201148382
Ah de VVD doet een FVD'tje.
afspraak tandarts verzetten
pi_201150168
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 augustus 2021 07:51 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Ja, na een half jaar geen sjoege kunnen krijgen kregen ze een woning aangeboden en je weet niet wat daarmee was. De schijn heeft de corporatie wel tegen na de volgende quotes:
[..]
Dit verhaal zal ongetwijfeld meer kanten hebben (lees nu ook dat de vader er woont) maar kom op, als zo'n organisatie kun je:

-na een week of zes die brief sturen
-daarin een uitnodiging voor een gesprek voor maatwerk opnemen
-ondertussen al plan de campagne maken zodat er een bekend dossier is
-contact houden en terugbellen
-een paar woningen waar ze voor in aanmerking komen die in de komende tijd vrij komen op een lijst zetten
-niet alleen verwijzen naar de regels en bestaande procedures als je weet dat er binnen een half jaar normaliter niemand een geschikte woning kan vinden in die regio

Als er geen speciale zorg en normale conmmunicatie vanaf kan bij zulke gevallen waarin jonge meiden hun moeder binnen een paar maanden weg zien vallen (en waarbij die moeder al contact heeft gezocht van tevoren), voor wie kan dit dan wel?

Als je een signaal krijgt van zo'n meid dat het niet lukt met het vinden van een woning, en je niet terugbelt of na lange tijd alleen met "zo werkt het nu eenmaal" dan ben je echt een enorme lompe lul/kut.
Waarom zou je twee volwassen dames en hun vader zo moeten pamperen voor meer dan 8 maanden? Wat hebben ze zelf gedaan om een oplossing te vinden? Bijzonder weinig als ik het zo lees.
dag
pi_201152024
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 augustus 2021 10:49 schreef Peter het volgende:

[..]
Waarom zou je twee volwassen dames en hun vader zo moeten pamperen voor meer dan 8 maanden? Wat hebben ze zelf gedaan om een oplossing te vinden? Bijzonder weinig als ik het zo lees.
Wat je leest hoeft niet waar te zijn.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_201152401
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 augustus 2021 10:49 schreef Peter het volgende:

[..]
Waarom zou je twee volwassen dames en hun vader zo moeten pamperen voor meer dan 8 maanden? Wat hebben ze zelf gedaan om een oplossing te vinden? Bijzonder weinig als ik het zo lees.
Dat heet niet pamperen maar denken in oplossingen.

Je hebt zeker nooit te maken gehad met woningcorporaties.
pi_201154114
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 augustus 2021 13:23 schreef macca728 het volgende:

[..]
Dat heet niet pamperen maar denken in oplossingen.

Je hebt zeker nooit te maken gehad met woningcorporaties.
Het denken in oplossingen moet beginnen bij de "huurders" zelf. En daar ging het al mis.
pi_201154581
quote:
0s.gif Op maandag 30 augustus 2021 11:52 schreef luxerobots het volgende:
Maar goed, wat wordt hier als een goede oplossing gezien?

Het probleem is dat er een enorm tekort aan woningen is en dat je als kind in een situatie zoals boven beschreven nooit genoeg jaren opgebouwd hebt om je eigen woning te kunnen bemachtigen.

Dan kunnen we wel een tijdelijk contract aan deze kinderen geven. Maar hoe lang moet dat zijn? Een contract van één jaar is ook niet bepaald voldoende om genoeg jaren bij elkaar te sparen voor een andere woning. En zo'n contract eeuwig laten duren is ook vreemd omdat sociale huurwoningen juist niet van jezelf zijn, maar gehuurd worden.
Het is een dilemma idd maar om nu kinderen de straat op te zetten gaat ook weer te ver.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_201154685
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 augustus 2021 15:59 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Het is een dilemma idd maar om nu kinderen de straat op te zetten gaat ook weer te ver.
Kinderen? :')

2 jongvolwassenen en een man van middelbare leeftijd.
pi_201154769
Huh, een man van middelbare leeftijd? Woont er nog iemand? Dat is neem ik aan dan niet de vader, want dan ben je neem ik aan medehuurder en had iedereen er gewoon kunnen blijven wonen. Wie is die man en waar wordt hij genoemd?
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_201154798
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 augustus 2021 16:12 schreef Isabeau het volgende:
Huh, een man van middelbare leeftijd? Woont er nog iemand? Dat is neem ik aan dan niet de vader, want dan ben je neem ik aan medehuurder en had iedereen er gewoon kunnen blijven wonen. Wie is die man en waar wordt hij genoemd?
Het is wel de vader die 3 maanden geleden bij de meiden is ingetrokken. En daarmee evenmin medehuurder is.

Bron: https://www.tubantia.nl/e(...)-toch-niet~aa7d9d24/ (premium artikel)

quote:
Bij hun vader wonen is geen optie. Het is een lang verhaal, geeft hij daarover zelf aan, maar het komt erop neer dat hij na een beëindigde relatie zelf ook woningzoekende is. Daarom woont hij sinds drie maanden ook in het huurhuis. Hij betaalt de huur, nu, zo is de onderlinge afspraak. De meiden betalen de vaste lasten.
Als vader met 2 volwassen dochters kom je echt wel voor wat anders in aanmerking dan een appartementje voor 450 euro, zoals de meiden meelijwekkend veronderstellen.
pi_201154836
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 augustus 2021 16:14 schreef r_one het volgende:

Het is wel de vader die 3 maanden geleden bij de meiden is ingetrokken. En daarmee evenmin medehuurder is.

Bron: https://www.tubantia.nl/e(...)-toch-niet~aa7d9d24/ (premium artikel)
Wat een bizarre situatie zo, eigenlijk. Nee, ook pa heeft natuurlijk geen recht op dat huis. Ik snap dat die meiden een ander huis moeten krijgen, maar pa moet zelf iets zoeken.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_201154858
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 augustus 2021 16:17 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Wat een bizarre situatie zo, eigenlijk. Nee, ook pa heeft natuurlijk geen recht op dat huis. Ik snap dat die meiden een ander huis moeten krijgen, maar pa moet zelf iets zoeken.
Wat is er op tegen om met z'n drieën wat te huren?

Als vader met 2 volwassen dochters kom je echt wel voor wat anders in aanmerking dan een appartementje voor 450 euro, zoals de meiden meelijwekkend veronderstellen.
pi_201154911
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 augustus 2021 16:19 schreef r_one het volgende:

Wat is er op tegen om met z'n drieën wat te huren?

Als vader met 2 volwassen dochters kom je echt wel voor wat anders in aanmerking dan een appartementje voor 450 euro, zoals de meiden meelijwekkend veronderstellen.
Het zal wettelijk wel niets uitmaken, maar gevoelsmatig hebben die meiden gewoon dikke pech dat hun moeder is overleden. En hebben in mijn ogen recht op geschikte woonruimte, je kan ze moeilijk op straat zetten. Pa aan de andere kant, komt ineens 3 maanden geleden inwonen in een huis waar zijn dochters ook niet mogen blijven wonen. Dat is een beetje dom. Hij had beter iets kunnen zoeken waar ze vervolgens alle 3 kunnen gaan wonen. Als volwassene heb je al meer mogelijkheden als het goed is (al jaren ingeschreven staan bij wbv, particuliere huur, kopen). Ik vind niet dat de woningbouwvereniging pa ook maar moet helpen/voortrekken.

Ik ben blij dat ik geen rechter ben. Ik vind dit al ingewikkeld.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_201154923
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 augustus 2021 16:14 schreef r_one het volgende:

[..]
Het is wel de vader die 3 maanden geleden bij de meiden is ingetrokken. En daarmee evenmin medehuurder is.

Bron: https://www.tubantia.nl/e(...)-toch-niet~aa7d9d24/ (premium artikel)
[..]
Als vader met 2 volwassen dochters kom je echt wel voor wat anders in aanmerking dan een appartementje voor 450 euro, zoals de meiden meelijwekkend veronderstellen.
Ah dat verklaart het een en ander. Vond het al zo vreemd dat de meiden die de huidige huur niet konden betalen wel verwachtten er zomaar te kunnen blijven wonen terwijl ze een aangeboden betaalbaar alternatief van de hand wezen.
Op dinsdag 10 mei 2022 20:00 schreef Souryhet volgende: Dan was ik fout, maar zover mijn radar gaat is die troela niet echt overtuigend en ze was een fan. Please dit riekt naar aandacht
pi_201155044
Ja maar blijft die vader bij die kinderen wonen ?

Dan zou je idd makkelijker een woning kunnen vinden, maar je kan ze ook gewoon daar laten wonen.
  dinsdag 31 augustus 2021 @ 16:39:21 #172
152047 Yurithemaster
Winter is coming
pi_201155082
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 augustus 2021 16:25 schreef Stepperoller het volgende:

[..]
Ah dat verklaart het een en ander. Vond het al zo vreemd dat de meiden die de huidige huur niet konden betalen wel verwachtten er zomaar te kunnen blijven wonen terwijl ze een aangeboden betaalbaar alternatief van de hand wezen.
Ze konden de huur wel betalen en nu die vader er ook woont al helemaal dus konden ze ook met z'n drieen een normaal huis huren.

Deze twee dames hebben het heel slim gespeeld, lekker zielig doen in de media, pappa heeft zonder moeite te doen nu ook lekker een goedkoop huis.

Ze hadden niet eens ingepakt omdat het 'hun' huis was en de woningbouw zou het wel oplossen
pi_201155107
Ik word vooral misselijk van dit dossier. Dat dit kan in Nederland.
pi_201155178
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 augustus 2021 16:39 schreef Yurithemaster het volgende:

[..]
Ze konden de huur wel betalen
Dat betwijfel ik. Maar als vader daadwerkelijk de huur betaalt (zo blijkt nu) kun je in de media makkelijk scoren dat je de huur wel betalen kunt.

Kan me niet aan de indruk onttrekken dat het een vooropgezette actie is geweest, om pa er bij in te laten trekken.

"Ooh, maar in dat geval kunnen ze er alledrie toch gewoon blijven wonen?!"

Ja, nee, niet op deze manier. Dat vind ik "profiteren" en de boel besodemieteren. Kan steeds meer begrip voor de woningbouwcorporatie opbrengen.

Maar dát lees je dus niet in de krant. Wel een (vertekend) huilie huilie verhaal.
pi_201155340
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 augustus 2021 16:47 schreef r_one het volgende:

[..]
Dat betwijfel ik. Maar als vader daadwerkelijk de huur betaalt (zo blijkt nu) kun je in de media makkelijk scoren dat je de huur wel betalen kunt.

Kan me niet aan de indruk onttrekken dat het een vooropgezette actie is geweest, om pa er bij in te laten trekken.

"Ooh, maar in dat geval kunnen ze er alledrie toch gewoon blijven wonen?!"

Ja, nee, niet op deze manier. Dat vind ik "profiteren" en de boel besodemieteren. Kan steeds meer begrip voor de woningbouwcorporatie opbrengen.

Maar dát lees je dus niet in de krant. Wel een (vertekend) huilie huilie verhaal.
Tubantia = AD = Sensatiebelust en alleen voor de kliks schrijven.\
Ik heb vanuit werk ook wel eens met ze te maken gehad, als je een heel genuanceerd antwoord geeft zie je daar maar 2 zinnen van terug en de rest van het verhaal gaat over hoe slecht het wel niet is voor tante Toos..
AD houdt van opjutten, wellicht zou je Tubantie en hun journalisten Lilian ten Donkelaar & Angelique Kunst medeverantwoordelijk kunnen noemen voor de brandstichting en bedreiging die er is geweest naar aanleiding van hun best wel eenzijdige stukken.

[ Bericht 1% gewijzigd door Peter op 31-08-2021 17:06:44 ]
dag
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')